abonnement Unibet Coolblue
pi_172042525
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:33 schreef 99.999 het volgende:Gezien je overdadige eerdere racistische opmerkingen hier neem ik dit niet heel erg serieus.
Ik kan mij niet herinneren dat ik eerder een een overdaad aan bewust racistische opmerkingen heb geuit hier.
Jij vat het misschien als racistisch op, maar mensen hebben nu eenmaal bepaalde kenmerken omdat ze afkomstig zijn uit een bepaald land of continent.
Het zou wat raar zijn als je mensen en hun eigenschappen niet meer mag benoemen en bespreken omdat 99.999 op Fok dat racistisch vind he ?
quote:
Zou wat mal zijn als dat plots veranderd zou zijn. En als tegen racisme zijn me radicaal links maakt, dan is dat maar zo, ik weet wie het zegt :)
Tegen racisme zijn is opzich niets mis mee, het gaat om de manier waarop jij je altijd gedraagt hier op Fok, mensen beschuldigen van racisme alleen omdat ze feiten en waarnemingen benoemen is gewoon laag en smerig.
En de drempel om iets racistisch te noemen lijkt ook veel lager geworden te zijn de laatste jaren bij links.
Dus dat jij iets racistisch vindt, dat zegt mij eigenlijk niet zo veel.....
quote:
Overigens ging het over vluchtelingen en niet zozeer over arbeidsmigranten, dat je dat in je woede door elkaar haalt zegt ook wel weer genoeg.
Syriers die 4000km verderop in Nederland zijn, en een dozijn veilige landen zijn doorgetrokken omdat ze hier meer geld krijgen dan in andere landen beschouw ik niet als vluchtelingen.
Dat zijn wat mij betreft ook gewoon arbeidsmigranten.
quote:
Vluchtelingen opvangen kost inderdaad wat. In een beschaafd land is dat verder ook niet echt een probleem.
Je kunt je afvragen hoe beschaafd als het is om mensen te lokken met ruime uitkeringen en zelfs bewust mensensmokkel te faciliteren zodat mensen hun leven wagen om maar in Nederland te komen.

En als jij dat geld voor vluchtelingen nu en in de toekomst, (want dat gaat de komende decennia nog vele miljarden aan uitkeringen kosten) geen probleem vindt dan staat het jou vrij om ruim te doneren aan een fonds ofzo
Maar de rest van de bevolking hoeft daar niet ongevraagd aan mee te betalen.
quote:
Zeker als de omvang van de problematiek beheersbaar is.
Dat was het dus niet, anders huisvest je geen vluchtelingen in dorpen waar de bevolking er op tegen is, en waar bovendien de bevolking niets gevraagd wordt.
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:14:52 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172045224
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:20:14 #104
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172045368
quote:
In 1 woord: GEWELDIG .... _O_

And in Berkely streets i saw
Ten hundred retards, maybe more


[ Bericht 3% gewijzigd door Old_Pal op 29-06-2017 15:25:25 ]
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_172047915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat ik eerder een een overdaad aan bewust racistische opmerkingen heb geuit hier.
Allicht, dat je je dat niet herinnert. Daarvoor zal het teveel in je aard zitten.
quote:
Jij vat het misschien als racistisch op, maar mensen hebben nu eenmaal bepaalde kenmerken omdat ze afkomstig zijn uit een bepaald land of continent.
Het zou wat raar zijn als je mensen en hun eigenschappen niet meer mag benoemen en bespreken omdat 99.999 op Fok dat racistisch vind he ?
Oh, alles mag hoor. Maar dan kan het wel zijn dat je gewezen wordt op je racistische achtergrond en hoe dat je beoordeling wellicht beïnvloedt :).

quote:
Tegen racisme zijn is opzich niets mis mee, het gaat om de manier waarop jij je altijd gedraagt hier op Fok, mensen beschuldigen van racisme alleen omdat ze feiten en waarnemingen benoemen is gewoon laag en smerig.
Dat is dan ook niet aan de orde.
quote:
En de drempel om iets racistisch te noemen lijkt ook veel lager geworden te zijn de laatste jaren bij links.
Toch is dat onzin, er wordt wel veel hysterischer op gereageerd dan voorheen. Benoemen mag blijkbaar niet als het om dit onderwerp gaat.
quote:
Dus dat jij iets racistisch vindt, dat zegt mij eigenlijk niet zo veel.....
Allicht.
[..]
quote:
Syriers die 4000km verderop in Nederland zijn, en een dozijn veilige landen zijn doorgetrokken omdat ze hier meer geld krijgen dan in andere landen beschouw ik niet als vluchtelingen.
Dat zijn wat mij betreft ook gewoon arbeidsmigranten.

Prima dat jij je eigen definities verzint, maakt de discussie natuurlijk wel wat ingewikkeld en vaag.
quote:
Je kunt je afvragen hoe beschaafd als het is om mensen te lokken met ruime uitkeringen en zelfs bewust mensensmokkel te faciliteren zodat mensen hun leven wagen om maar in Nederland te komen.
Wie doen dat dan?
quote:
En als jij dat geld voor vluchtelingen nu en in de toekomst, (want dat gaat de komende decennia nog vele miljarden aan uitkeringen kosten) geen probleem vindt dan staat het jou vrij om ruim te doneren aan een fonds ofzo
Maar de rest van de bevolking hoeft daar niet ongevraagd aan mee te betalen.
De rest van de bevolking stemt ook in grote meerderheid voor beschaafde partijen. Dat punt is dus niet zo aan de orde.

quote:
Dat was het dus niet, anders huisvest je geen vluchtelingen in dorpen waar de bevolking er op tegen is, en waar bovendien de bevolking niets gevraagd wordt.
2015 was een lastig jaar maar ook dat is uiteindelijk opgelost zonder echt serieuze problemen.
En werd de bevolking niets gevraagd? Waarom gingen je ideologische maatjes dan gezellig rellen bij allerlei bewonersbijeenkomsten?
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:35:05 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172048243
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:20 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

In 1 woord: GEWELDIG .... _O_

And in Berkely streets i saw
Ten hundred retards, maybe more

Wees blij dat er mensen zijn die voor sociale rechtvaardigheid opkomen. Het land heeft er zijn welvaart aan te danken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:36:43 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172048277
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wees blij dat er mensen zijn die voor sociale rechtvaardigheid opkomen. Het land heeft er zijn welvaart aan te danken.
Deze mensen komen niet op voor sociale rechtvaardigheid, deze mensen staan voor een bepaald soort van crypro fascisme net als jij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:43:55 #108
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172048401
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wees blij dat er mensen zijn die voor sociale rechtvaardigheid opkomen. Het land heeft er zijn welvaart aan te danken.
Heeft niets met sociale rechtvaardigheid van doen maar alles met onderdrukking en geweld tegen andersdenkenden. Dit soort mensen zijn lang geleden er de oorzaak van geweest dat ik Links niet meer serieus neem.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:59:05 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172048692
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:43 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Heeft niets met sociale rechtvaardigheid van doen maar alles met onderdrukking en geweld tegen andersdenkenden. Dit soort mensen zijn lang geleden er de oorzaak van geweest dat ik Links niet meer serieus neem.
Ondertussen ga je maar niet in op de punten die de vorige pagina's zijn genoemd. Dat stuk over Job Cohen enzo. Het stuk over wat VNO NCW wil.

Wat je doet lijkt sterk op dit:
https://www.theguardian.c(...)-american-resentment
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:59:33 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172048700
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deze mensen komen niet op voor sociale rechtvaardigheid, deze mensen staan voor een bepaald soort van crypro fascisme net als jij
Jij als martelverheerlijker bent de laatste die daar iets over mag zeggen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:06:10 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172048805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij als martelverheerlijker bent de laatste die daar iets over mag zeggen.
Hoezo, je bent toch zo een fan van Le Pen en UKIP?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:11:18 #112
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172048877
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo, je bent toch zo een fan van Le Pen en UKIP?
Dat ik Macron erger en onbetrouwbaarder vind dan Le Pen betekent nog niet dat ik 'fan' ben.

Leugenaar. Ondertussen ben jij wel fan van politiestaat Estland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:20:45 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172049061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:11 schreef Klopkoek het volgende:

Leugenaar. Ondertussen ben jij wel fan van politiestaat Estland.
Doe eens een quootje?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172049101
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat ik Macron erger en onbetrouwbaarder vind dan Le Pen betekent nog niet dat ik 'fan' ben.

Leugenaar. Ondertussen ben jij wel fan van politiestaat Estland.
Dat jij liever de extreemrechtse kandidaten steunt dan de middenkandidaten lijkt toch wel een teken dat je in zuurgraad Piet flink benadert.
pi_172050203
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:15 schreef 99.999 het volgende:Oh, alles mag hoor. Maar dan kan het wel zijn dat je gewezen wordt op je racistische achtergrond en hoe dat je beoordeling wellicht beïnvloedt :).
Nogmaals, ik heb geen racistische achtergrond, JIJ vindt dat ik een racistische achtergrond hebt, dat is wat anders.
quote:
Prima dat jij je eigen definities verzint, maakt de discussie natuurlijk wel wat ingewikkeld en vaag.
Ik verzin niet mijn eigen definities, de definitie van vluchteling worden steeds verder opgerekt.
Nu hebben ze het zelfs over klimaatvluchtelingen, wat natuurlijk absurd is.
Voor dat je het weet zijn de definities zo ver opgerekt dat de halve wereld in aanmerking voor een vluchtelingenstatus.

Zo was het vluchtelingenverdrag oorspronkelijk nooit bedoeld.
quote:
2015 was een lastig jaar maar ook dat is uiteindelijk opgelost zonder echt serieuze problemen.
Het is maar wat je zonder problemen noemt......
quote:
En werd de bevolking niets gevraagd?
Nee, de bevolking werd niets gevraagd.
Het waren in verreweg de meeste gevallen informatiebijeenkomsten om te vertellen dat er een AZC kwam, niet om te vragen aan de bevolking of ze het wel of niet wilden en onder welke voorwaarden, het besluit was vaak al lang genomen.
quote:
Waarom gingen je ideologische maatjes dan gezellig rellen bij allerlei bewonersbijeenkomsten?
Ten eerste zijn dat niet mijn ideolgische maatjes, en ten tweede neem ik aan dat ze demonstreerden tegen de ondemocratische en achterbakse gang van zaken.
pi_172055354
Wees blij dat Kekistan voor iedereen open staat.
pi_172059971
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:11 schreef Klopkoek het volgende:Ondertussen ben jij wel fan van politiestaat Estland.
Wat is er zo verkeerd aan Estland ?
Ik hoor daar toch weinig slechts over ?
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:20:21 #118
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172060085
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:19 schreef bluemoon23 het volgende:

Zo was het vluchtelingenverdrag oorspronkelijk nooit bedoeld.
Volkomen waar.

Ik heb het al meer gevraagd hier: waarom gaan al die zogenaamde vluchtelingen niet naar Rusland, China, Japan, Zuid-Korea, Brazilië, Vietnam, Madagaskar, etc. Daar zijn die zogenaamde vluchtelingen toch ook veilig voor hun vijanden?

Waarom gaan die zogenaamde vluchtelingen naar Europa?

Ik weet toevallig het antwoord: omdat hier de sociale voorzieningen uitmuntend zijn en zij zonder enige tegenprestaties alles van ons willen zo niet eisen. Zie bijvoorbeeld dit artikel: http://www.ad.nl/den-haag(...)eigen-huis~ab0ec3ee/
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_172060120
Ik heb laatst nog een stuk gepost over Japan en Zuid Korea, uit dat rijtje van jou toch de rijke landen.
Die zitten niet met een of ander misplaatst schuldgevoel dat ze voor de hele wereld moeten zorgen, en daarom hun land voor decennia moeten opschepen met ellende.

Een tijdje terug was het ook in het nieuws dat Syriers en Afghanen naar Moskou vlogen, en vandaar naar Moermansk aan de grens met Noorwegen.
Lopend of per fiets gingen ze de grens met Noorwegen over.
Dat heeft natuurlijk geen bal meer te maken met vluchten naar een veilig land, dan trek je gewoon naar het land waar je het meeste gratis geld denkt te krijgen.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:52:27 #120
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172071065
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:58 schreef bluemoon23 het volgende:
De asieladvocatuur/industrie en het Openbaar Ministerie : overwegend links
De zaak Demmink (graaizieke VVDer, zo corrupt en pedofiel dat de katholieke kerk erbij verbleekt) bewijst inderdaad hoe links het OM is en decennia aan VVD staatssecretarissen en ministers daar geen enkele invloed op hebben gehad.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172163052
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is geen politicus zo links of er zijn extreems linkse gekkies te vinden die ze te rechts vinden.
Sara Wagenknecht bijvoorbeeld, extreem links politica van de opvolger van de SED, werd getaart omdat ze te rechts zou zijn
http://www.freie-radios.net/77379

Hier kun je de dame horen die Wagenknecht de taart gunde.
Sarah had de woorden Gastrecht, Asylantenkapazität e.d. in de mond genomen.
En dat is Menschenverachtend.
Net zoiets als Sinterklaas het woord "budget" niet wil horen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 5 juli 2017 @ 21:49:36 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172201847
Over stigmatisering (in rechtse landen)

quote:
Het deed me sterk denken aan het artikel Helping them stay where they are; Status Effects on Dependency /Autonomy-Oriented Helping (2014). Met experimenten zochten Israëlische onderzoekers uit hoe mensen reageren op hulpvragen van mensen met een verschillende sociaaleconomische status. Wat bleek? Iemand met een lage status die om hulp vraagt, wordt snel gezien als passief en chronisch afhankelijk, en het probleem wordt aan de hulpzoeker zelf geweten. Gebrekkige motivatie, bijvoorbeeld. Hij krijgt eerder een kant-en-klare oplossing aangeboden die zijn afhankelijkheid bestendigt. Dan iemand met een hogere status: zijn hulpvraag wordt opgevat als een teken van kracht en onafhankelijkheid: het probleem zou eerder liggen aan de omstandigheden en hij krijgt een oplossing aangeboden die zijn autonomie bevordert.
Uit het NRC
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172263180
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 21:49 schreef Klopkoek het volgende:
Over stigmatisering (in rechtse landen)

[..]

Uit het NRC
Is wel waar. Toen ik een tijdje bijstand kreeg, werd ik niet gecontroleerd :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 9 juli 2017 @ 11:47:16 #124
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172288997
Steeds meer mensen in Nederland gaat financieel kopje onder. Dit brengt een hoop lichamelijk en geestelijk leed met zich mee. Maar Klaver en zijn maffe milieuvriendjes vinden dat alles in het werk moet worden gesteld om de getinte man uit Afrika naar Europa te halen. De burgeroorlog laat niet lang meer op zich wachten want het overgrote deel van de bevolking wil dit niet.

Nederland zou er goed aan doen om de grote man van Hongarije, Viktor Orbán, niet te verketteren maar te omarmen. Deze man is goud waard voor Europa want dankzij hem is de onzalige verdeling van potentiële terroristen, gelukszoekers, testosteronbommen en permanente bijstandtrekkers, gestopt. Klaver daarentegen zal later door historici als een foute Nederlander worden bestempeld.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_172290018
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 11:47 schreef Old_Pal het volgende:
Steeds meer mensen in Nederland gaat financieel kopje onder. Dit brengt een hoop lichamelijk en geestelijk leed met zich mee. Maar Klaver en zijn maffe milieuvriendjes vinden dat alles in het werk moet worden gesteld om de getinte man uit Afrika naar Europa te halen. De burgeroorlog laat niet lang meer op zich wachten want het overgrote deel van de bevolking wil dit niet.
Tjaaa die huidskleurvermelding is jouw hobby. Niet van Klaver, die overigens vind dat 90% van de migranten via de Middellandse zee geen oorlogsvluchteling zijn en geen asielrecht hebben.
Jij wilt graag overdrijven om het vraagstuk van oorlog en oorlogsvluchtelingen gemakkelijk van tafel te vegen?

Maar jij juicht dus geweld tegen getinte mannen toe in jouw burgeroorlog?
  zondag 9 juli 2017 @ 14:48:59 #126
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172294250
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:29 schreef Bluesdude het volgende:

Maar jij juicht dus geweld tegen getinte mannen toe in jouw burgeroorlog?
Absoluut niet. God verhoede dit. Maar het is allemaal zo voorspelbaar wanneer politici gewoon hun zin doordrukken tegen de wil in van het overgrote deel der bevolking. Wij willen geen terroristen en kansloze migranten. Punt.

En ja, Afrikaanse bootvluchtelingen zijn getinte mannen. Of is het benoemen van dit feit ook al racistisch?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')