abonnement Unibet Coolblue
pi_171751708
DEN HAAG - Demissionair minister Edith Schippers (Volksgezondheid) gaat jaarlijks 2,8 miljoen euro vrijmaken voor borstprotheses bij man-vrouw transgenders. Dat heeft ze de Tweede Kamer donderdag laten weten.

Bij de meeste man-vrouw transgenders is er ook na een hormoonbehandeling te weinig borstgroei. Zij kunnen dat volgens Schippers als een „ernstige belemmering” in hun transitie ervaren.

„Ik vind het van belang om deze belemmering te verminderen, mede met het oog op de sociaal-economische positie van man-vrouw transgenders. Een subsidieregeling voor vergoeding van borstprotheses bij transgenders vanuit emancipatieperspectief kan daaraan bijdragen”, aldus Schippers.

De behandeling voor deze groep valt buiten het basispakket van de zorg. Daarop was veel kritiek op van onder meer het COC. Schippers komt dus nu met een subsidieregeling.http://www.telegraaf.nl/b(...)_transgenders__.html
______

Ik vind het van de zotte om plastische chirurgie te vergoeden met een 'subsidieregeling' als er geen medische noodzaak is.
Ik vind het allemaal best dat er van geslacht veranderd kan worden maar dan graag op eigen kosten! Daar hoeft een ander niet aan mee te betalen!
Me dunkt, de zorg is is al onbetaalbaar en zal nog flink gaan stijgen, dankzij de toenemende betalingsweigeraars.

Het zou beter besteedt kunnen worden aan de absurd hoge tandartskosten voor iedereen! Lijkt me ook beter voor de algehele gezondheid van allemaal dan een paar tieten voor een steeds grotere groep transgenders.
De mensen die hun gebit niet meer kunnen onderhouden worden namelijk óók belemmert in hun vrouw/man zijn!

Game on! ^O^
´
pi_171751735
Tja mijn mening weet je al. Vind het niet kunnen.
misunderstood
pi_171751779
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:15 schreef DKS het volgende:
Tja mijn mening weet je al. Vind het niet kunnen.
Nee, en het egoisme van deze transgenders heeft me niet positiever gestemd. :N
´
pi_171752010
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:18 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nee, en het egoisme van deze transgenders heeft me niet positiever gestemd. :N
wat me meer stoort is dat ze zichzelf allemaal heel zielig vinden omdat ze geen tieten naar hun zin hebben, een borstvergroting kost hooguit 3000 euro, maar nee, door alle problemen die hun transgender zijn met zich meebrengt kan er ook niet gewerkt worden kennelijk, en derhalve ook niet gespaard, hoe hoog is de nood dan? En aan wie moeten ze bewijzen dat ze een echte vrouw zijn ? Compleet met tieten en een pussy. Alsof geboren vrouwen mogen kiezen hoe groot de voorgevel wordt. Ik ken geen vrouwen die in hun blote tieten over straat gaan, dus met lang haar, leuke kleertjes en wat makeup kunnen ze gewoon heel goed voor vrouw doorgaan, die gratis tieten gaan niet helpen bij de maatschappelijke acceptatie.
misunderstood
pi_171752140
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:32 schreef DKS het volgende:

[..]

wat me meer stoort is dat ze zichzelf allemaal heel zielig vinden omdat ze geen tieten naar hun zin hebben, een borstvergroting kost hooguit 3000 euro, maar nee, door alle problemen die hun transgender zijn met zich meebrengt kan er ook niet gewerkt worden kennelijk, en derhalve ook niet gespaard, hoe hoog is de nood dan? En aan wie moeten ze bewijzen dat ze een echte vrouw zijn ? Compleet met tieten en een pussy. Alsof geboren vrouwen mogen kiezen hoe groot de voorgevel wordt. Ik ken geen vrouwen die in hun blote tieten over straat gaan, dus met lang haar, leuke kleertjes en wat makeup kunnen ze gewoon heel goed voor vrouw doorgaan, die gratis tieten gaan niet helpen bij de maatschappelijke acceptatie.
Hier zit opzich wel wat in. We willen allemaal wel eens wat, en daar sparen we normaal ook gewoon voor.
pi_171752141
Hoi per toeval intresseerdt dat onderwerp mij ook, en ik heb een video gemaakt,

het gaat over borstvegroting in het algemeen, en ik zit beetje ( heel erg ) aan de kant van de tegenstanders, omdat : puur natuur!

pi_171752163
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:41 schreef possetje het volgende:
Hoi per toeval intresseerdt dat onderwerp mij ook, en ik heb een video gemaakt,

het gaat over borstvegroting in het algemeen, en ik zit beetje ( heel erg ) aan de kant van de tegenstanders, omdat : puur natuur!

Leuk Possetje, ga later kijken!
misunderstood
  Moderator zaterdag 17 juni 2017 @ 15:56:09 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171752368
Medische tot een dergelijke transitie is al afgegeven door psychologen en andere artsen bij het begin van een dergelijk traject. Dus je 'geen noodzaak' faalt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171752524
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:56 schreef Renesite het volgende:
Medische tot een dergelijke transitie is al afgegeven door psychologen en andere artsen bij het begin van een dergelijk traject. Dus je 'geen noodzaak' faalt.
Het gaat hier over een borstvergroting, niet de geslachtsverandering zelf, die wordt gewoon vergoed en zo hoort het ook, en de maat voor de vergoeding voor een borstvergroting is 1 cm, dus heb je 4 cm krijg je niks en moet je zelf 3000 betalen, geboren vrouwen moeten dat ook, die mogen ook de maat van hun tieten niet vooraf uitkiezen.
misunderstood
pi_171752608
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:41 schreef possetje het volgende:
Hoi per toeval intresseerdt dat onderwerp mij ook, en ik heb een video gemaakt,

het gaat over borstvegroting in het algemeen, en ik zit beetje ( heel erg ) aan de kant van de tegenstanders, omdat : puur natuur!

Dank voor de moeite possetje! :D Is weer eens iets anders dan een geschreven reactie.
Ga het straks eens bekijken, met een sjekkie erbij. :7

edit _O- _O_ en dan ben ik nog niet eens op de helft ..
edit 2; Toppost! _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Kim-Holland op 17-06-2017 16:24:04 ]
´
pi_171752732
Ik snap het probleem niet. Is toch goed dat zoiets vergoed wordt in nederland?

Als er homos in elkaar geslagen worden door nederlanders met een marokkaanse achtergrond dan doet nederland zich voor als open en tolerant land. En is men verontwaardigd ("die k*t marokkanen altijd")

Maar in werkelijkheid is de gemiddelde nederlander net zo intolerant en daarbij schijnheilig als de pest blijkt wel weer.
pi_171752823
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:19 schreef Szikha2 het volgende:
Ik snap het probleem niet. Is toch goed dat zoiets vergoed wordt in nederland?

Als er homos in elkaar geslagen worden door nederlanders met een marokkaanse achtergrond dan doet nederland zich voor als open en tolerant land. En is men verontwaardigd ("die k*t marokkanen altijd")

Maar in werkelijkheid is de gemiddelde nederlander net zo intolerant en daarbij schijnheilig als de pest blijkt wel weer.
Dus vergoeding voor iedereen die ongelukkig is met haar tieten?
misunderstood
pi_171754631
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:27 schreef DKS het volgende:

[..]

Dus vergoeding voor iedereen die ongelukkig is met haar tieten?
Vergoeding voor elke man die ongelukkig is met zijn tieten?
Mannen met borsten (gynaecomastie) worden geopereerd en wordt ook vergoed vanuit verzekering.

Ik vind het van den zotte om plastische chirurgie te vergoeden als er geen medische noodzaak is. je gaat niet in gezond lichaam snijden.
Die mannen vinden zichzelf zielig omdat ze tieten hebben. Het verwijderen kost hooguit 2000 euro. Aan wie moeten ze bewijzen dat ze een echte man zijn? Alsof alle mannen mogen kiezen hoe hun borstkas wordt. Gewoon tshirt met een extra trui erover heen op straat. De zorg is al onbetaalbaar en zal nog flink gaan stijgen.

Het zou beter besteedt kunnen worden de gezondheid van iedereen.
pi_171754729
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:45 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Vergoeding voor elke man die ongelukkig is met zijn tieten?
Mannen met borsten (gynaecomastie) worden geopereerd en wordt ook vergoed vanuit verzekering.

Ik vind het van den zotte om plastische chirurgie te vergoeden als er geen medische noodzaak is. je gaat niet in gezond lichaam snijden.
Die mannen vinden zichzelf zielig omdat ze tieten hebben. Het verwijderen kost hooguit 2000 euro. Aan wie moeten ze bewijzen dat ze een echte man zijn? Alsof alle mannen mogen kiezen hoe hun borstkas wordt. Gewoon tshirt met een extra trui erover heen op straat. De zorg is al onbetaalbaar en zal nog flink gaan stijgen.

Het zou beter besteedt kunnen worden de gezondheid van iedereen.
Tuurlijk draai het lekker om. Transgenders krijgen gratis plastische chirurgie om hun ervan te overtuigen dat ze echt vrouwen zijn. Transgendervrouwen kunnen dus ook een extra trui aan als ze hun vrouwzijn aan een paar tieten ophangen. Bevestiging van het foute iig.
misunderstood
pi_171754785
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:45 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Vergoeding voor elke man die ongelukkig is met zijn tieten?
Mannen met borsten (gynaecomastie) worden geopereerd en wordt ook vergoed vanuit verzekering.

Ik vind het van den zotte om plastische chirurgie te vergoeden als er geen medische noodzaak is. je gaat niet in gezond lichaam snijden.
Die mannen vinden zichzelf zielig omdat ze tieten hebben. Het verwijderen kost hooguit 2000 euro. Aan wie moeten ze bewijzen dat ze een echte man zijn? Alsof alle mannen mogen kiezen hoe hun borstkas wordt. Gewoon tshirt met een extra trui erover heen op straat. De zorg is al onbetaalbaar en zal nog flink gaan stijgen.

Het zou beter besteedt kunnen worden de gezondheid van iedereen.
Geboren mannen met tieten of geboren vrouwen zonder tieten hebben dus ook recht op deze regeling??
En volgens mij mis je sowieso een belangrijk punt in deze discussie.
Als ze mij zouden zeggen dat zoveel geld van de honderden euro's die ik betaal aan het VGZ naar transgenders hun gratis borstvergroting gaat zou ik subiet weg gaan. Maar helaas neukt de politiek haar bevolking nog een keer in haar kont door een sigaar uit de doos van de belastingbetaler te pakken. En geen een transgender die hier tegen protesteert. Zegt mij iig genoeg over hun mentaliteit. Die hebben het zielig zijn tot een kunst gemaakt.

[ Bericht 17% gewijzigd door DKS op 17-06-2017 19:16:53 ]
misunderstood
pi_171757525
Kinderen worden voor de bus gegooid met die ‘geslachtsloze transgender’ terreur.

Stilleggen van hormoonhuishouding, snijden in gezonde lichamen, maar verder is gender gewoon 'een sociaal construct' hoor

http://nieuws.tpo.nl/colu(...)transgender-terreur/
Jong geleerd is oud gedaan?
´
pi_171758364
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:54 schreef DKS het volgende:

[..]

Geboren mannen met tieten of geboren vrouwen zonder tieten hebben dus ook recht op deze regeling??
En volgens mij mis je sowieso een belangrijk punt in deze discussie.
Als ze mij zouden zeggen dat zoveel geld van de honderden euro's die ik betaal aan het VGZ naar transgenders hun gratis borstvergroting gaat zou ik subiet weg gaan. Maar helaas neukt de politiek haar bevolking nog een keer in haar kont door een sigaar uit de doos van de belastingbetaler te pakken. En geen een transgender die hier tegen protesteert. Zegt mij iig genoeg over hun mentaliteit. Die hebben het zielig zijn tot een kunst gemaakt.
Gast.. :D Loop niet zo te dramaqueenen !

Met een aantal mensen hier heb ik geprobeerd het duidelijk te maken wat het KAN betekenen voor een transgender om een borstvergroting te ondergaan. Niet elke transgender (MTF) hecht waarde aan grote tieten, net als dat de gewone vrouw ook heeft. Iedereen is anders.

Zoals ik zelf al heb gezegd maar waar natuurlijk weer overheen is gelezen, heb ik mij nooit zielig gevoelt of gevonden wbt het transgender zijn, doordat ik waarschijnlijk ook snel de acceptatie vond bij familie en vrienden + dat ik mijn werk heb kunnen behouden.
Anderen zijn er minder gelukkig vanaf gekomen en hebben in mijn ogen wel een reden om zielig te zijn. Uitgekotst door famile en vrienden met de zelfde tunnelvisie als sommigen hier (nee ik ga niet wijzen). Weet je hoe het is om jaar in jaar uit een persoon in de spiegel te zien staan die je niet bent ? Dat je je zelf niet (h)erkent in de spiegel ? Dat is best hard toch ?

En het is voor de meeste transgenders denk ik een periode van het afsluiten van het zielig en kwetsbaar zijn door hun nieuwe ik te accepteren. Een beetje op zoek naar nieuw zelfvertrouwen, op zoek naar ene nieuwe look en een nieuw sociaal leven. Maling en de tiefes te hebben aan wat anderen nog van hen denken. Zielig willen zijn of gevonden worden is verloren energie.

Het gaat niet om het hebben van grote tieten, het gaat er om wat er tussen de oren afspeelt en dat het plaatje voor diegene klopt. Zelf droomde ik wel eens van een ander bestaan, een ander universum, afgestudeerd aan het conservatorium als violiste.. zo'n studentikoos tutje.. Nee, dat ben ik niet.. Zeker niet. Maar het was wel één van die dromen die mij over de streep hebben gehaald te willen en kunnen zijn wie ik ben. Ongeacht hoeveel contragewicht ik aan de voorkant zou dragen.
pi_171758539
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:41 schreef possetje het volgende:
Hoi per toeval intresseerdt dat onderwerp mij ook, en ik heb een video gemaakt,

het gaat over borstvegroting in het algemeen, en ik zit beetje ( heel erg ) aan de kant van de tegenstanders, omdat : puur natuur!

Ben jij familie van Big Brother Ruud?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171760184

Wat hij zegt dus.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_171760253
Straks krijgen we een maatschappij waarin je niets meer begrijpt van de chaos rondom ons.

Je ziet een leuke kerel en het blijkt een omgebouwde vrouw te zijn, je ziet een mooie vrouw en het is een omgebouwde kerel.
Sorry maar doe lekker je jurkje aan als je je daarin goed voelt, maar omdat mensen dus dit soort operaties kunnen doen tegenwoordig, moet het dan ook maar.
Absurd vind ik.

Kinderen met 3 vaders en moeders, omdat het allemaal kan?
Kom op zeg.
De mens gaat nog veel spijt krijgen van al hun vreemde fratsen.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_171762233
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 22:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben jij familie van Big Brother Ruud?
kom uit een knappe familie en ben vroeger model geweest alleen ben beetje vetr aan het worden laatste tijd vandaar mijn gelijkenis met ruud
  zondag 18 juni 2017 @ 00:30:33 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171762646
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:19 schreef Szikha2 het volgende:
Ik snap het probleem niet. Is toch goed dat zoiets vergoed wordt in nederland?

Als er homos in elkaar geslagen worden door nederlanders met een marokkaanse achtergrond dan doet nederland zich voor als open en tolerant land. En is men verontwaardigd ("die k*t marokkanen altijd")

Maar in werkelijkheid is de gemiddelde nederlander net zo intolerant en daarbij schijnheilig als de pest blijkt wel weer.
Met de toevoeging dat Marokko een van de landen is waar je je goedkoop kunt laten opereren. Maar dan zonder het Nederlandse zorgniveau, zonder psychische of juridische begeleiding, waardoor complicaties weer via de gebruikelijke weg betaald worden en wat onder de streep voor de belastingbetaler cq premiebetaler flink duurder kan zijn dan gewoon hier laten opereren.
Wat natuurlijk nog erger is in landen als Thailand waar je mensen heen pusht als ze het zelf moeten betalen.
pi_171765356
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 23:04 schreef zhe-devilll het volgende:

Wat hij zegt dus.
Die lijst met vergoedingen in een basis Transpakket... :( Niet normaal.
´
pi_171765358
Ja dit is echt belangrijk voor de wereld inderdaad lekker inspelen op mensen hun waanideeën i.p.v. ze de professionele hulp te bieden die ze nodig hebben.
pi_171765391
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Kinderen worden voor de bus gegooid met die ‘geslachtsloze transgender’ terreur.

Stilleggen van hormoonhuishouding, snijden in gezonde lichamen, maar verder is gender gewoon 'een sociaal construct' hoor

http://nieuws.tpo.nl/colu(...)transgender-terreur/
Jong geleerd is oud gedaan?
Je snapt het verschil tussen drag en transgender voor de rest?
Mijn vriend is ook een behoorlijk bekend drag model geweest, maar puur voor de show, in dagelijks leven is hij behoorlijk mannelijk :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')