abonnement Unibet Coolblue
pi_171744788
quote:
In een brief, die is ondertekend door dertien dominees en jeugdouderlingen, waarschuwt de Hervormde Gemeente ouders en kinderen. "Dit is - in negatieve zin - veel meer dan slechts een liedje", stelt Koerssen, die het initiatief voor de brief heeft genomen.

Jebroer is de artiestennaam van Tim Kimman. De uit Leiden afkomstige rapper heeft momenteel een hit met het nummer Kind van de Duivel. Een stuk uit het nummer: 'Ik ben een kind van de duivel. Mama, jij hoeft niet te huilen. Feesten, alsof elke dag hier mijn laatste is, hoop dat je deze draait op mijn begrafenis.' En ook: 'Gooi drank en drugs over mijn kist.'

Het is een aanstekelijke melodie waardoor de tekst lang in het hoofd blijft zitten, stellen de dominees en ouderlingen in de brief. De Hervormde Gemeente stelt met nadruk dat ze ouders niet vragen hun kinderen dingen te verbieden, 'of weg te blijven uit de wereld waarin we leven.' De Hervormde Gemeente vraagt ouders juist om met hun kinderen in gesprek te gaan over het nummer, 'om een stuk bewustwording te creëren'.

Meer in de bron: Tubantia
Ze willen bewustwording creëren, maar wel alleen van hun eigen bekrompen ideetjes. En in april heeft een groep van hun medebroeders Jebroer al verhinderd op te treden in Hardinxveld. In de brief (zie onder) wordt hier vrolijk naar verwezen, met een nauwelijks verholen oproep om het nog eens te doen bij een feest in Borculo.

gerjansmelt twitterde op zondag 11-06-2017 om 08:22:47 Wij ontvingen vanuit onze kerk @PKNnl een brief, niet zomaar een brief maar met een ? voor ons als ouders en onze k... https://t.co/jXQ9EijrYf reageer retweet
Eng volk.
----------------
Deel 2 Voor wie nog gezellig verder wil keuvelen.. :W
´
  zaterdag 17 juni 2017 @ 01:35:30 #2
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_171745115
Triest dat ze er zo tegen zijn, best hypocriet dat nare geloofsvolk :r
't gaat
  zaterdag 17 juni 2017 @ 01:47:05 #3
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_171745244
Prima, mogen ze tegen zijn. Ze mogen ook onderling 'de discussie aangaan', altijd goed. Ik kan er niet mee zitten en ik zie er zeker niets hypocriets in. Ik zou niet weten op welke manier.

Ik vind zelf die raptekst ook behoorlijk stupide trouwens. Ik zou me eraan ergeren als ik 'm langs hoorde komen. Niet omdat hij tegen een / mijn geloofsovertuiging in zou gaan, maar om de stuitende oppervlakkigheid ervan.
Stop the world, I want to get out.
pi_171746029
Als je kinderen zulke achterlijke rapmuziek luisteren heb je sowieso al gefaald met de opvoeding.

Maar daarentegen zijn christenen die gaan huilen bij het horen van het woordje duivel ook niet de slimste.
pi_171746042
quote:
Ik ben een kind van de duivel
Mama, jij hoeft niet te huilen
Feesten, alsof elke dag hier mijn laatste is
Hoop dat je deze draait op mijn begrafenis
Ik ben een kind van de duivel
Mama, jij hoeft niet te huilen
Feesten, alsof elke dag hier mijn laatste is
Hoop dat je deze draait op mijn begrafenis

Ik hoef geen speech
Ik hoef geen bloemen
Gooi drank en drugs over mijn kist
Alles wat ik wou in het leven was dit
Fack it

Ik wil niet dat je daar gaat zitten janken
Ik wil tranen van geluk zien
Je moet mijn leven vieren
Als ik doodga wil ik een standbeeld van mezelf met een lach op mijn gezicht
Fack it
Ze hadden er wel wat meer moeite in kunnen steken. Zo is het een beetje een warrig geheel. Alsof je een iets te stoere vmbo-brugklasser een gedicht hebt laten schrijven.

Anderzijds: wat is hier nou precies erg aan? Als dit al te ver gaat, dan wil ik niet weten wat ze allemaal nog hadden willen verbieden in de popmuziek van de afgelopen 30 jaar.
pi_171746063
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 05:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze hadden er wel wat meer moeite in kunnen steken. Zo is het een beetje een warrig geheel. Alsof je een iets te stoere vmbo-brugklasser een gedicht hebt laten schrijven.

Anderzijds: wat is hier nou precies erg aan? Als dit al te ver gaat, dan wil ik niet weten wat ze allemaal nog hadden willen verbieden in de popmuziek van de afgelopen 30 jaar.
Wanneer hoorde jij voor t laatst poezie in dergelijke nummers?
pi_171746072
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 06:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wanneer hoorde jij voor t laatst poezie in dergelijke nummers?
O ja. Goed punt.
pi_171746149
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 05:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze hadden er wel wat meer moeite in kunnen steken. Zo is het een beetje een warrig geheel. Alsof je een iets te stoere vmbo-brugklasser een gedicht hebt laten schrijven.

Anderzijds: wat is hier nou precies erg aan? Als dit al te ver gaat, dan wil ik niet weten wat ze allemaal nog hadden willen verbieden in de popmuziek van de afgelopen 30 jaar.
Tja wat is er erg aan. Mn zoon van 4 zingt te mee, dat is ook ongeveer het niveau.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171746173
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 07:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tja wat is er erg aan. Mn zoon van 4 zingt te mee, dat is ook ongeveer het niveau.
Ja, ik ken het ook via mijn kleuter.
pi_171746853
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 07:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik ken het ook via mijn kleuter.
Misschien is een christelijke tegenrapper het remedie, genaamd Jekleuter. :)
pi_171746976
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Schattig.
Dat wel ja die kinderen.
pi_171746982
christenen die liedjes proberen te boycotten, het blijft vermakelijk.
pi_171747053
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:46 schreef MakkieR het volgende:
christenen die liedjes proberen te boycotten, het blijft vermakelijk.
Lezen is ook een kunst.
pi_171747115
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:54 schreef Piles het volgende:

[..]

Lezen is ook een kunst.
ik heb het nog eens gelezen en hier citeer ik letterlijk uit topic:

"Ze willen bewustwording creëren, maar wel alleen van hun eigen bekrompen ideetjes. En in april heeft een groep van hun medebroeders Jebroer al verhinderd op te treden in Hardinxveld"

De groep Jebroer is verhinderd om te optreden in Hardinxveld door medebroeders, dan ben je toch bezig de groep te boycotten. :?
pi_171747413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik heb het nog eens gelezen en hier citeer ik letterlijk uit topic:

"Ze willen bewustwording creëren, maar wel alleen van hun eigen bekrompen ideetjes. En in april heeft een groep van hun medebroeders Jebroer al verhinderd op te treden in Hardinxveld"

De groep Jebroer is verhinderd om te optreden in Hardinxveld door medebroeders, dan ben je toch bezig de groep te boycotten. :?
Zelf boycotten is niet zo'n probleem. Als ik iets niet leuk vind luister ik er ook niet naar. Dit gaat wel wat verder dan dat en is vrij bekrompen ja.
pi_171747474
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 05:45 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Als je kinderen zulke achterlijke rapmuziek luisteren heb je sowieso al gefaald met de opvoeding.
Rapmuziek?
pi_171747648
Ja, wie zijn uitvinding is die duivel nou, kom op zeg.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171748523
Ach in het verleden heeft de kerk al zo vaak getracht hun macht uit te oefenen op de muziekindustrie en elke keer is het dweilen met de kraan open. Je zou denken dat christenen daar iets van leren, tegen beter weten in proberen christenen het elke keer weer opnieuw om bepaalde muziekstukken in de ban te doen.
pi_171748955
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:48 schreef MakkieR het volgende:
Ach in het verleden heeft de kerk al zo vaak getracht hun macht uit te oefenen op de muziekindustrie en elke keer is het dweilen met de kraan open. Je zou denken dat christenen daar iets van leren, tegen beter weten in proberen christenen het elke keer weer opnieuw om bepaalde muziekstukken in de ban te doen.
Terwijl de betreffende artiesten zich doodlachen om de gratis publiciteit.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 12:46:08 #22
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_171749247
Wat een grafnummer zeg :')

En voor wie er geen genoeg van kan krijgen ...

})
There is only one religion
pi_171754769
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 01:08 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ze willen bewustwording creëren, maar wel alleen van hun eigen bekrompen ideetjes. En in april heeft een groep van hun medebroeders Jebroer al verhinderd op te treden in Hardinxveld. In de brief (zie onder) wordt hier vrolijk naar verwezen, met een nauwelijks verholen oproep om het nog eens te doen bij een feest in Borculo.

gerjansmelt twitterde op zondag 11-06-2017 om 08:22:47 Wij ontvingen vanuit onze kerk @PKNnl een brief, niet zomaar een brief maar met een ? voor ons als ouders en onze k... https://t.co/jXQ9EijrYf reageer retweet
Eng volk.
----------------
Deel 2 Voor wie nog gezellig verder wil keuvelen.. :W
Snappen die domme religieuzen nog steeds niet dat je op deze manier JUIST zo'n talentloze groter maakt?
pi_171754774
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 05:45 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Als je kinderen zulke achterlijke rapmuziek luisteren heb je sowieso al gefaald met de opvoeding.

Maar daarentegen zijn christenen die gaan huilen bij het horen van het woordje duivel ook niet de slimste.
pi_171754793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 05:54 schreef Jigzoz het volgende:
Ze hadden er wel wat meer moeite in kunnen steken. Zo is het een beetje een warrig geheel. Alsof je een iets te stoere vmbo-brugklasser een gedicht hebt laten schrijven.
Is dat sowieso niet de definitie van Rap'muziek'. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')