abonnement Unibet Coolblue
pi_171901100
Idem voor South Yorkshire
Ja doei.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:15:20 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171901206
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ehhh...nee? Er woonden in die valleien al millenia mensen. Er zijn af en toe wat Ieren naar toe verhuist maar verder is het allemaal inheems.
Optie: blijf lekker in je vallei zitten mokken en klagen.
Ander Optie: vertrek en zoek elders werk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171901275
Als het toch allemaal zo makkelijk was, Piet! :D Jij neoliberaal!
Ja doei.
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 23:18:25 #204
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171901324
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Optie: blijf lekker in je vallei zitten mokken en klagen.
Ander Optie: vertrek en zoek elders werk
*zucht*...Dat is dus precies wat men doet indien men dat kan. Dat draagt dus alleen maar meer bij aan het verval maar dat snap je zelf ook wel, hoop ik.

Zo niet dan is het gewoon onwil.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171901325
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:00 schreef Klopkoek het volgende:Als je het over HSE standaarden hebt (en de naleving ervan), dan zijn die in Nederland helemaal niet zo extreem. En de UK zit inderdaad al reeds aan de lage kant, dat klopt.
Ik werk in de olie&gas sector, en mijn collega,s en ik hebben ook veel met de engelse sector te maken.
Met "papierwerk" en procedures zijn de Britten erg goed, alles tot in het absurde dichtgetimmerd en vastgelegd, en fantastische rapporten en cijfers over hun veilgheidsbeleid.
Nederlanders die aan het werk zijn op Britse platformen of platformen in de NL sector waar Brits management is worden zowat dol van de hoeveelheid aan papierwerk bij hun (in vergelijking met de NL sector)
Totdat je dan af en toe foto,s ziet van die platformen of een ongevals/incidentrapport leest, man man wat een oude troep vaak, op papier is alles voor elkaar, maar ondertussen......
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:19:23 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171901372
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
Als het toch allemaal zo makkelijk was, Piet! :D Jij neoliberaal!
Nee, realist.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171901379
OK.
Ja doei.
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 23:19:45 #208
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171901386
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik werk in de olie&gas sector, en mijn collega,s en ik hebben ook veel met de engelse sector te maken.
Met "papierwerk" en procedures zijn de Britten erg goed, alles tot in het absurde dichtgetimmerd en vastgelegd, en fantastische rapporten en cijfers over hun veilgheidsbeleid.
Nederlanders die aan het werk zijn op Britse platformen of platformen in de NL sector waar Brits management is worden zowat dol van de hoeveelheid aan papierwerk bij hun (in vergelijking met de NL sector)
Totdat je dan af en toe foto,s ziet van die platformen of een ongevals/incidentrapport leest, man man wat een oude troep, op papier is alles voor elkaar, maar ondertussen......
Grenfell is een perfect voorbeeld daarvan, op papier is het allemaal geregeld, helpt ook wel dat je zelf je brandveiligheid op papier mag zetten zonder lastige inspecteurs en "red tape".
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 00:46:35 #209
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171903928
Britse politiek hier, mensen. Niet afdwalen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171907234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat weet iedereen ook wel, hoewel de UK al 30 jaar lang grote hoeveelheden kolen importeert. Punt is en blijft dat je geen hele regio's aan hun lot moet overlaten omdat de schade daarvan heel lang doorwerkt.

Weet je welke portretten de Welsh Assembly aan de gevel heeft hangen? Nye Bevan, de grondlegger van de NHS, en Margaret Thatcher. De eerste als voorbeeld waarnaar te streven, de tweede als voorbeeld wat nooit meer mag gebeuren.
Lijkt me erg lastig voor de politiek om een krimpregio van banen te voorzien, maar ben wel benieuwd hoe jij dat voor je ziet.
pi_171907477
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lijkt me erg lastig voor de politiek om een krimpregio van banen te voorzien, maar ben wel benieuwd hoe jij dat voor je ziet.
De mogelijkheden zijn beperkt maar er kan natuurlijk best wat. In Nederland compenseerden NedCar, DSM en het CBS deels het wegvallen van de mijnen. Dus gunstige omstandigheden scheppen en wellicht ook taken van de overheid (ver)plaatsen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 09:58:02 #212
66825 Reya
Fier Wallon
pi_171907858
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De mogelijkheden zijn beperkt maar er kan natuurlijk best wat. In Nederland compenseerden NedCar, DSM en het CBS deels het wegvallen van de mijnen. Dus gunstige omstandigheden scheppen en wellicht ook taken van de overheid (ver)plaatsen.
Echt geweldig werkt dat vaak ook weer niet, maar het is wellicht nog beter dan dergelijke regio's helemaal laten verpieteren.
pi_171907936
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:58 schreef Reya het volgende:

[..]

Echt geweldig werkt dat vaak ook weer niet, maar het is wellicht nog beter dan dergelijke regio's helemaal laten verpieteren.
Het is inderdaad geen wondermiddel, bepaald niet. Maar ik heb het idee dat ze in het VK niet eens geprobeerd hebben om wat te doen :P
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:04:50 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171907947
ECB wil de Clearing dienstverlening naar zich toe trekken en daarmee uit de city weghalen.
https://www.theguardian.c(...)uropean-central-bank
Gaat om een omzet van een biljoen euro per dag! Dat is ongelofelijk veel geld
Das Kapital schrijft er ook over
http://daskapital.nl/2017/06/krieg_wij_tegen_de_rest_van_de.html

[ Bericht 22% gewijzigd door Pietverdriet op 24-06-2017 10:15:58 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:10:13 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171908035
Niet gedacht dat de DUP zo stug zou onderhandelen
http://daskapital.nl/2017(...)aks_tyfusd.html#more
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:10:14 #216
66825 Reya
Fier Wallon
pi_171908037
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen wondermiddel, bepaald niet. Maar ik heb het idee dat ze in het VK niet eens geprobeerd hebben om wat te doen :P
Heeft ook wel te maken met de politieke situatie in het Verenigd Koninkrijk. Labour heeft daar jarenlang enkel aan het dode paard van de mijnbouw lopen trekken, en de Tories hebben zich nooit echt geïnteresseerd in die regio, want daar halen ze toch geen politieke steun.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:12:34 #217
66825 Reya
Fier Wallon
pi_171908070
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:10 schreef Hexagon het volgende:
Niet gedacht dat de DUP zo stug zou onderhandelen
http://daskapital.nl/2017(...)aks_tyfusd.html#more
Ook wel een comfortabele positie om vanuit te onderhandelen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:18:10 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171908155
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Heeft ook wel te maken met de politieke situatie in het Verenigd Koninkrijk. Labour heeft daar jarenlang enkel aan het dode paard van de mijnbouw lopen trekken, en de Tories hebben zich nooit echt geïnteresseerd in die regio, want daar halen ze toch geen politieke steun.
Blair is 10 jaar aan de macht geweest en toen is er ook niets gebeurd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171908175
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Blair is 10 jaar aan de macht geweest en toen is er ook niets gebeurd.
Wat doet dat af aan wat Reya zegt?
pi_171908216
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:10 schreef Hexagon het volgende:
Niet gedacht dat de DUP zo stug zou onderhandelen
http://daskapital.nl/2017(...)aks_tyfusd.html#more
Wel heel verstandig van ze.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:34:08 #221
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171908468
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:46 schreef Euribob het volgende:
Britse politiek hier, mensen. Niet afdwalen.
Ik gaf antwoord op de vraag van Falco of in Nederland (en Europa) ook vooraanstaande politici zijn die normen van het niveau Indonesië nastreven. Ja, die zijn er. Niet elk EU land kent een prominente partij die de EU minimum normen veel te hoog vinden, maar Nederland hoort daar wel bij. Met twee grote politieke partijen zelfs. Hier gaf ik een linkje bij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:03:38 #222
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171909093
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik gaf antwoord op de vraag van Falco of in Nederland (en Europa) ook vooraanstaande politici zijn die normen van het niveau Indonesië nastreven. Ja, die zijn er. Niet elk EU land kent een prominente partij die de EU minimum normen veel te hoog vinden, maar Nederland hoort daar wel bij. Met twee grote politieke partijen zelfs. Hier gaf ik een linkje bij.
Open er een apart topic over

Inmiddels dreigen die Britse crybabies al met Den Haag :o. Dat escaleren gaat snel :')

https://www.theguardian.c(...)as-key-aim-of-brexit

quote:
Theresa May has hinted at a compromise over the vexed issue of EU citizens’ future rights in the UK, suggesting they could be guaranteed in the international court of justice in The Hague.

The UK will publish the full details of what May has called a “fair and serious offer” to EU citizens on Monday, following the EU’s own opening offer on the subject in April.
quote:
The issue of ECJ oversight is also likely to come up when the UK begins negotiations over a future trade deal with the EU27. The ECJ enforces the rules of the single market, but the UK is likely to seek an alternative arbiter to oversee the “deep and special” deal it hopes to secure.
Die 'Deep and special relationship' gaat net zo hard backfiren als 'Stong and stable' overigens :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_171909222
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:03 schreef Falco het volgende:

Inmiddels dreigen die Britse crybabies al met Den Haag :o. Dat escaleren gaat snel :')

https://www.theguardian.c(...)as-key-aim-of-brexit

[..]

[..]

Die 'Deep and special relationship' gaat net zo hard backfiren als 'Stong and stable' overigens :')
Dreigen? Daar staat toch niet meer dan dat het VK gaat voorstellen dat niet het EU-Hof van Justitie, maar het internationale hof in Den Haag als onafhankelijke instantie in de toekomst moet gaan toezien op de deal over het verblijfsrecht van EU-burgers in het VK (en omgekeerd).
pi_171909850
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alhoewel ik het met jou en Weltschmerz eens was, is dit natuurlijk meer een politiek besluit dan dat ze het niet kunnen.

Geef de snelle pakken en uitzuigers van de VVD de absolute meerderheid, en ze doen hetzelfde.

Luister dit maar.
https://www.npo.nl/de-och(...)27109/RBX_KN_9479036
Vanaf 4:00.

Absurd. De Conservatieven stemden dus tegen een amendement dat het verplicht zou maken sociale woningbouw geschikt te maken voor menselijke bewoning.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 11:44:01 ]
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 11:59:23 #225
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171910261
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lijkt me erg lastig voor de politiek om een krimpregio van banen te voorzien, maar ben wel benieuwd hoe jij dat voor je ziet.
Als je een regio negeert wordt het vanzelf een krimp regio natuurlijk.

Je kan investeren en niet 30 jaar na dato omdat de EU er druk en geld op zet er een keer meer beginnen. Maar goed, dat is nu ook afgelopen te meer omdat Wales in meerderheid voor Brexit heeft gestemt, de wappies.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 12:10:02 #226
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171910540
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Vanaf 4:00.

Absurd. De Conservatieven stemden dus tegen een amendement dat het verplicht zou maken sociale woningbouw geschikt te maken voor menselijke bewoning.
Grappig genoeg speelt Brussel er zelf een actieve rol in dat in bijna alle EU landen de minimumeisen en de controle/toezicht enorm is versoepeld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 24 juni 2017 @ 12:36:01 #227
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171911111
Andrea Leadsom vindt dat de broadcasters wat meer pattriotisme moeten tonen :')

http://www.bbc.com/news/a(...)-should-be-patriotic

Wat is dit nou weer voor onbegrensde stompzinnigheid?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 12:46:10 #228
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171911394
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:36 schreef Falco het volgende:
Andrea Leadsom vindt dat de broadcasters wat meer pattriotisme moeten tonen :')

http://www.bbc.com/news/a(...)-should-be-patriotic

Wat is dit nou weer voor onbegrensde stompzinnigheid?
Leadsom is synoniem met stupide, natuurlijk, maar ze had wel de verkeerde journalist voor zich met die uitspraak.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171911667
Our choice is hard Brexit - or turning back
https://www.thetimes.co.u(...)rning-back-cnhgplkhs

Goed stuk, de echte keuze is die tussen een Hard Brexit, of terugkomen op de beslissing om te vertrekken. Alle tussenliggende opties zorgen alleen maar voor een verlies aan autonomie (en was het daar nou niet net om te doen?)

quote:
The question, then, as we stand at the gate in March 2019, would be the old, old question that logic whispered we would face in the end: “How is this better than what we had?” And the whisper “you don’t have to do this, you know”, will be growing more insistent from this week onwards. We are at our strongest before we take the plunge, and I believe that to keep us in, our European partners might at last be prepared to talk about a system of shock absorbers on internal migration — not just for Britain but for the whole EU.

To turn back would still be a national humiliation, though. So was our climbdown at Suez in 1956. For a new century it would teach us the same lesson Suez taught us in the last: that we can no longer afford to walk alone. But perhaps it would say something about us of which we should be proud: more than can be said, for instance, of the French, the Spanish or the Germans. We British do know a brick wall when we see one. We saw one in 1956, I can remember the shame; and, thank heavens, we turned back. We’re heading for another now.
pi_171911944
Ook wel een interessant effect over wat de consument nu al begint te merken van de Brexit-keuze.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ee-11239928-a1564296
pi_171912280
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:07 schreef 99.999 het volgende:
Ook wel een interessant effect over wat de consument nu al begint te merken van de Brexit-keuze.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ee-11239928-a1564296
Mwah er wordt hier ook wel heel veel aan de Brexit toegeschreven hoor. Inflatie iets hoger dan de loonstijgingen, een reeel koopkrachtverlies van 0,4%, allemaal niet heel anders dan wat we in Nederland hebben.
pi_171912398
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:26 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Mwah er wordt hier ook wel heel veel aan de Brexit toegeschreven hoor. Inflatie iets hoger dan de loonstijgingen, een reeel koopkrachtverlies van 0,4%, allemaal niet heel anders dan wat we in Nederland hebben.
Jij ziet geen verband tussen de dalende Pond en de stijgende inflatie?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 13:57:51 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171912924
Even een hoop geneuzel weggehaald
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 14:39:39 #234
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171913777
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:26 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Mwah er wordt hier ook wel heel veel aan de Brexit toegeschreven hoor. Inflatie iets hoger dan de loonstijgingen, een reeel koopkrachtverlies van 0,4%, allemaal niet heel anders dan wat we in Nederland hebben.
Dat wordt in de UK ook gedaan anders en een 20% waardeverlies van het pond als je voor 60% van je voedsel afhankelijk ben van import gaat men toch echt merken. Niet van de ene dag op de andere maar het komt wel langzaam binnen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171914687
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alhoewel ik het met jou en Weltschmerz eens was, is dit natuurlijk meer een politiek besluit dan dat ze het niet kunnen.

Geef de snelle pakken en uitzuigers van de VVD de absolute meerderheid, en ze doen hetzelfde.

Luister dit maar.
https://www.npo.nl/de-och(...)27109/RBX_KN_9479036

120 pond betalen voor een gloeilamp dankzij een PPS project komt ook van de schaamteloze conservatieven vandaan.

[..]

Ook HSE standaarden c.q. inspectie vakanties vinden langs de klassieke links/rechts lijnen plaats ipv dat ze het niet kunnen. Alhoewel ik het er dus mee eens was dat hun bedrijfscultuur en skillset betekent dat ze het e.e.a zijn verleerd.
Labour heeft in 2005 de bestaande fire safety wetgeving (zo'n 70 stukken wetgeving) voor Engeland en Wales vervangen door The Regulatory Reform (Fire Safety) Order 2005. Het was als vereenvoudiging bedoeld, maar het gaf de eigenaars ook meer taken en verantwoordelijkheden.

Of die hervorming mee verantwoordelijk is voor het niet opmerken van het gevaar van de brandbare bekleding weet ik niet, maar ik acht het niet onmogelijk. De hervorming was zo ingrijpend dat je het niet als louter aanpassingen kon zien, het was een overstap naar een nieuw systeem. Dan zou je van nul moeten starten, op basis van wat je verantwoordelijkheden zijn onder het nieuwe systeem, maar dat deed men niet, mede door het advies van de overheid:
quote:
This Order replaced previous fire safety legislation and any fire certificate issued under the Fire Precautions Act 1971 will cease to have any effect. If a fire certificate had been issued in respect of your premises or the premises were built to recent building regulations, as long as you have made no material alterations and all the physical fire precautions have been properly maintained, then it is unlikely you will need to make any significant improvements to your existing physical fire protection arrangements to comply with the Order.
Voordien moest je de reglementering niet kennen, je voerde slechts uit wat de brandweer of inspectie je opdroeg, en wanneer alles in orde was kreeg je een certificaat. Nu worden er geen adviezen of certificaten meer gegeven, het is jouw verantwoordelijkheid om de reglementering te interpreteren en toe te passen. Maar omdat je vorig jaar nog een certificaat kreeg kan je erop vertrouwen dat je momenteel aan de regels voldoet.

So far so good, je voldoet aan de wettelijke voorschriften zonder te weten wat die zijn. En renovaties uitvoeren lijkt nog makkelijker geworden, want je mag ze zelf goedkeuren!

Dat is een karikaturale voorstelling, maar toch...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:00:47 #236
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171915790
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Labour heeft in 2005 de bestaande fire safety wetgeving (zo'n 70 stukken wetgeving) voor Engeland en Wales vervangen door The Regulatory Reform (Fire Safety) Order 2005. Het was als vereenvoudiging bedoeld, maar het gaf de eigenaars ook meer taken en verantwoordelijkheden.

Of die hervorming mee verantwoordelijk is voor het niet opmerken van het gevaar van de brandbare bekleding weet ik niet, maar ik acht het niet onmogelijk. De hervorming was zo ingrijpend dat je het niet als louter aanpassingen kon zien, het was een overstap naar een nieuw systeem. Dan zou je van nul moeten starten, op basis van wat je verantwoordelijkheden zijn onder het nieuwe systeem, maar dat deed men niet, mede door het advies van de overheid:

[..]

Voordien moest je de reglementering niet kennen, je voerde slechts uit wat de brandweer of inspectie je opdroeg, en wanneer alles in orde was kreeg je een certificaat. Nu worden er geen adviezen of certificaten meer gegeven, het is jouw verantwoordelijkheid om de reglementering te interpreteren en toe te passen. Maar omdat je vorig jaar nog een certificaat kreeg kan je erop vertrouwen dat je momenteel aan de regels voldoet.

So far so good, je voldoet aan de wettelijke voorschriften zonder te weten wat die zijn. En renovaties uitvoeren lijkt nog makkelijker geworden, want je mag ze zelf goedkeuren!

Dat is een karikaturale voorstelling, maar toch...
Ja, ik ben het daar uiteraard mee eens. Het enige waar ik het vaak niet mee eens ben is de perceptie dat de VS of UK sui generis cases zijn.

Om het concreet te maken: dit komt uit de koker van 'New Public Management' en de hele ISO industrie. De hele neoliberale EU doet daar vrolijk aan mee, en ons eigen kikkerlandje zelfs harder dan de rest. De topics op Fok hier bewijzen n.b. hoe sterk we zijn gefixeerd op het Angelsaksische denken, en Nederlandse ambtenaren en beleidsmakers worden aantoonbaar daarin gevormd en geschoold, inclusief modieuze bullshit termen.

Vwb. taken en verantwoordelijkheden van de brandweer staat de UK zeker niet alleen in deze trend. Als ik dat moet aantonen, geef een gil.

Simpel gezegd: de malle Britten zijn niet mal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:06:35 #237
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171915949
'Resentful' Kensington resident says she'd move OUT if Grenfell Tower survivors were re-housed free in block where she 'pays £15,000 a year' after plans to move them into £2bn luxury complex

http://www.dailymail.co.u(...)renfell-victims.html

Man, man, man, die comments ;(

Volledig radio-interview op deze site: http://www.lbc.co.uk/radi(...)o-my-flats-ill-move/
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:41:43 #238
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171916723
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:06 schreef Falco het volgende:
Man, man, man, die comments ;(
quote:
They should absolutely be housed there. BUT if the fee for the gym etc is £15k per year, I get why she's arguing they shouldn't have access to the same facilities
:')
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:51:23 #239
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171916894
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:06 schreef Falco het volgende:
'Resentful' Kensington resident says she'd move OUT if Grenfell Tower survivors were re-housed free in block where she 'pays £15,000 a year' after plans to move them into £2bn luxury complex

http://www.dailymail.co.u(...)renfell-victims.html

Man, man, man, die comments ;(

Volledig radio-interview op deze site: http://www.lbc.co.uk/radi(...)o-my-flats-ill-move/
Ah een klassieker. Je krijgt zelf wat je beloofd is voor de prijs die je betaalt. Maar iemand anders krijgt hetzelfde voor minder geld. Beetje als een kind dat een euro voor een ijsje krijgt voor een klusje. En vervolgens krijgt het kleine zusje ook een euro voor een ijsje omdat ze net gevallen is. Maar ze deed geen klusje... dus oneerlijk.

Het moment dat een volwassene normaal gesproken in staat moet zijn om rationeel het gevoel van onrecht te bestrijden.
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 16:53:01 #240
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171916926
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:06 schreef Falco het volgende:
'Resentful' Kensington resident says she'd move OUT if Grenfell Tower survivors were re-housed free in block where she 'pays £15,000 a year' after plans to move them into £2bn luxury complex

http://www.dailymail.co.u(...)renfell-victims.html

Man, man, man, die comments ;(

Volledig radio-interview op deze site: http://www.lbc.co.uk/radi(...)o-my-flats-ill-move/
Ik stelde gisteren al op the Guardian dat dit een hele leuke geste is van haar om plaats te maken voor iemand uit Grenfell ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 19:47:13 #241
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171920364
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Vanaf 4:00.

Absurd. De Conservatieven stemden dus tegen een amendement dat het verplicht zou maken sociale woningbouw geschikt te maken voor menselijke bewoning.
Falco, Sloggi en crystal_meth;

Google eens op "VVD bouwbesluit moet richtlijn worden" of "VVD brandveiligheid richtlijn"

Je kunt je lol op. De Britten zijn echt niet gek.

Natuurlijk is de Britse media natuurlijk wel van een andere orde qua sensatie lust en kwaadaardigheid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171955039
Alle tot nu toe geteste high rises hadden brandgevaarlijke bekleding. Als die trend doorzet zullen ze de bekleding van 600 flatgebouwen moeten vervangen. Al hoopt men dat local councils (of eigenaars) de "meest verdachte" gebouwen als eerste laten testen hebben. Anyway, 60 getest, 60 gefaald.

[ Bericht 31% gewijzigd door crystal_meth op 26-06-2017 04:36:16 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 26 juni 2017 @ 07:53:30 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171955380
quote:
>:) >:) >:)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 juni 2017 @ 08:27:03 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171955768
Bonusregels kosten duizenden banen en een miljard aan belastingopbrengst met de Brexit

http://www.telegraaf.nl/d(...)pedeert_banen__.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 11:10:50 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171959149
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Bonusregels kosten duizenden banen en een miljard aan belastingopbrengst met de Brexit

http://www.telegraaf.nl/d(...)pedeert_banen__.html
Tja, da's dan jammer. En de headline is natuurlijk onzin, de PvdA heeft al sinds de jaren 70 geen kans gehad om dat soort maatregelen te nemen maar ja, Televaag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:08:57 #247
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171960510
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, da's dan jammer.
Het is een claim door VNO-NCW. In het bijzonder de man die zichzelf een "rechtse Marxist" noemde. D.w.z. hij hangt de marxistische bril van de wereld bekijken aan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 12:11:04 #248
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171960550
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is een claim door VNO-NCW. In het bijzonder de man die zichzelf een "rechtse Marxist" noemde. D.w.z. hij hangt de marxistische bril van de wereld bekijken aan.
Zou jij zo vriendelijk willen zijn niet selectief te quoten? Context matters.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:13:40 #249
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171960611
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou jij zo vriendelijk willen zijn niet selectief te quoten? Context matters.
Ik liet dat deel weg omdat het geen betrekking had op de "duizenden banen en miljard aan belastingen", maar op de titel van het bericht. Het deel dat ik quote had naar mijn indruk wel betrekking op de "duizenden banen en miljard aan belastingen"
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 26 juni 2017 @ 12:17:05 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171960690
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, da's dan jammer. En de headline is natuurlijk onzin, de PvdA heeft al sinds de jaren 70 geen kans gehad om dat soort maatregelen te nemen maar ja, Televaag.
Je hebt duidelijk het artikel niet gelezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 maandag 26 juni 2017 @ 12:18:15 #251
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171960728
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 04:22 schreef crystal_meth het volgende:
Alle tot nu toe geteste high rises hadden brandgevaarlijke bekleding. Als die trend doorzet zullen ze de bekleding van 600 flatgebouwen moeten vervangen. Al hoopt men dat local councils (of eigenaars) de "meest verdachte" gebouwen als eerste laten testen hebben. Anyway, 60 getest, 60 gefaald.
Jobs! Jobs! Jobs!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 12:18:33 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171960737
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk het artikel niet gelezen
Dat heb ik dus wel, het is onzinnige stemmingmakerij, de huidige PvdA kan helemaal niets doen op dat vlak en de huidige regels zijn gemaakt met de VVD als grootste partij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171960797
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heb ik dus wel, het is onzinnige stemmingmakerij, de huidige PvdA kan helemaal niets doen op dat vlak en de huidige regels zijn gemaakt met de VVD als grootste partij.
Ze hebben met negen zetels nog altijd alle macht in handen. Dat snap je toch?

Daarnaast is ook dit gewoon indirect de schuld van Den Uyl.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 12:22:44 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171960816
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze hebben met negen zetels nog altijd alle macht in handen. Dat snap je toch?

Daarnaast is ook dit gewoon indirect de schuld van Den Uyl.
Oh ja, dat was ik helemaal vergeten, ik dacht nog dat ze 40 zetels hadden gehaald bij de laatste verkiezingen maar dat was slechts een fata morgana.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:23:44 #255
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171960834
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]
Daarnaast is ook dit gewoon indirect de schuld van Den Uyl.
Toen was de werkloosheid kleiner dan het sindsdien geweest is (m.u.v. het jaar 2007).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171960852
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen was de werkloosheid kleiner dan het sindsdien geweest is (m.u.v. het jaar 2007).
Je bent weer selectief aan het shoppen. De arbeidsparticipatie was immers veel lager toen.
pi_171960854
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen was de werkloosheid kleiner dan het sindsdien geweest is (m.u.v. het jaar 2007).
En het reële minimumloon aanzienlijk hoger dan nu.
  Overall beste user 2022 maandag 26 juni 2017 @ 12:25:42 #258
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171960860
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze hebben met negen zetels nog altijd alle macht in handen. Dat snap je toch?

Daarnaast is ook dit gewoon indirect de schuld van Den Uyl.
Indirect?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:26:39 #259
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171960876
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bent weer selectief aan het shoppen. De arbeidsparticipatie was immers veel lager toen.
Omdat vrouwen toen nog voor de kids zorgden en hen leerde met twee woorden te praten. Alleen daardoor was de arbeidsparticipatie lager. Een gezin met één kostwinner kon toen nog gewoon (bron: het werk van Nolan en Lensky).

Dit geldt trouwens ook sterk voor de UK, en de VS, en...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171960929
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Indirect?
Goed punt.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 12:32:05 #261
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171960958
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat vrouwen toen nog voor de kids zorgden en hen leerde met twee woorden te praten. Alleen daardoor was de arbeidsparticipatie lager. Een gezin met één kostwinner kon toen nog gewoon (bron: het werk van Nolan en Lensky).

Dit geldt trouwens ook sterk voor de UK, en de VS, en...
En toen gingen we ook nog in Nederland op vakantie als we uberhaupt op vakantie gingen, bijna niemand had een eigen huis, de middenklasse was veel kleiner en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Godzijdank had ik ouders die mij met twee woorden leerden praten EN die allebei werkten zodat wij wel een auto hadden en op vakantie konden.

Heerlijk die roze brillen, doe mij er ook een paar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171960987
Ha, May heeft een magic money tree gevonden om de DUP om te kopen O+
Ja doei.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 12:36:03 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171961035
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, May heeft een magic money tree gevonden om de DUP om te kopen O+
Die hadden ze al langer, dat heet deficit spending ;)

Zijn ze heel goed in bij de Tories hoewel Labour ook geen amateurs zijn op dat vlak.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:36:44 #264
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171961051
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En toen gingen we ook nog in Nederland op vakantie als we uberhaupt op vakantie gingen, bijna niemand had een eigen huis, de middenklasse was veel kleiner en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Godzijdank had ik ouders die mij met twee woorden leerden praten EN die allebei werkten zodat wij wel een auto hadden en op vakantie konden.

Heerlijk die roze brillen, doe mij er ook een paar.
Toen stond Nederland op nummer één in de meeste lijstjes. Dus relatief tov andere westerse landen een paradijs.

Dat het reëele minimumloon en de reële cao lonen hoger lagen is een vertekende statistiek?

Waarom is het dan in de UK wél bergafwaarts gegaan in bepaalde streken? (Volgens jouw verhaal)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 12:39:45 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171961099
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen stond Nederland op nummer één in de meeste lijstjes.

Dat het reëele minimumloon en de reële cao lonen hoger lagen is een vertekende statistiek?

Waarom is het dan in de UK wél bergafwaarts gegaan in bepaalde streken? (Volgens jouw verhaal)
Ga weg aub. Je weet als het om het VK gaat echt van toeten noch blazen, je wil alleen maar bevestiging horen van je eigen gedachtenkronkels over Nederland en dat projecteer je op andere landen als zijnde DE waarheid.

PS: Joop den Uyl zei letterlijk: Zo bezien, keert de wereld van voor de oliecrisis niet terug.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 12:47:14 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171961215
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, May heeft een magic money tree gevonden om de DUP om te kopen O+
Het is wel het toppunt van democratie, he? Godzijdank verlaten ze de ondemocratische EU want daar kan je toch mooi geen PM worden door een klein partijtje van jaren 50 religieuzen een zak geld te geven! :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:52:05 #267
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171961296
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ga weg aub.
Ga jij eens weg met je voortdurende vijandelijkheid. Al in 2009 heeft Marcel van Dam aangetoond (kreeg er van het CBS een prijs voor) dat een aantal landen waaronder NL de UK akelig dicht waren genaderd. Zeker beleidsmatig en op voorzieningenniveau.

quote:
PS: Joop den Uyl zei letterlijk: Zo bezien, keert de wereld van voor de oliecrisis niet terug.
Dus wat is het nou? De zaak is er op vooruit gegaan of de wereld van voor de oliecrisis komt nooit meer terug. Het antwoord zal vast genuanceerder liggen maar al die vijandelijkheid is nergens voor nodig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 26 juni 2017 @ 13:35:52 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171962183
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, May heeft een magic money tree gevonden om de DUP om te kopen O+
1 miljard is op de Britse begroting toch wisselgeld?

Maar voor de DUP en Noord Ierland natuurlijk een feest
pi_171962218
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

1 miljard is op de Britse begroting toch wisselgeld?

Maar voor de DUP en Noord Ierland natuurlijk een feest
Punt is dat geld voor de ene regio ook naar rato ook extra naar de andere regio's moet gaan. Dan loopt het natuurlijk wel aardig op
  maandag 26 juni 2017 @ 15:11:24 #270
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_171964202
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

1 miljard is op de Britse begroting toch wisselgeld?

Maar voor de DUP en Noord Ierland natuurlijk een feest
Idd:
faisalislam twitterde op maandag 26-06-2017 om 14:13:06 ... its quite a considerable bump to Northern Ireland budget of about £11 bn a year - around £400-500m p/y in first two years - about 4% reageer retweet
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Punt is dat geld voor de ene regio ook naar rato ook extra naar de andere regio's moet gaan. Dan loopt het natuurlijk wel aardig op
Blijkbaar hebben ze daar iets op gevonden:
faisalislam twitterde op maandag 26-06-2017 om 14:10:32 Confirmed: the extra £1 billion for Northern Ireland allocated as additional "block grant" - so no Barnet consequential for Scotland/ Wales reageer retweet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_171964893
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Idd:
faisalislam twitterde op maandag 26-06-2017 om 14:13:06 ... its quite a considerable bump to Northern Ireland budget of about £11 bn a year - around £400-500m p/y in first two years - about 4% reageer retweet
[..]

Blijkbaar hebben ze daar iets op gevonden:
faisalislam twitterde op maandag 26-06-2017 om 14:10:32 Confirmed: the extra £1 billion for Northern Ireland allocated as additional "block grant" - so no Barnet consequential for Scotland/ Wales reageer retweet
Aha, dank. Geeft de conservatieve volksvertegenwoordigers uit die regio's wel weer ruimte om eisen te stellen :P
  maandag 26 juni 2017 @ 15:46:15 #272
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171965189
Het Verenigd Koninkrijk kleurt lekker Oranje hier

http://www.ituc-csi.org/IMG/pdf/ituc-violationmap-2017-en.pdf
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 26 juni 2017 @ 16:15:02 #273
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171966152
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Punt is dat geld voor de ene regio ook naar rato ook extra naar de andere regio's moet gaan. Dan loopt het natuurlijk wel aardig op
Schotland en Wales willen ook geld zien.
http://www.telegraph.co.u(...)nfair-tory-deal-dup/

De Britse kiezers moeten een hoge prijs betalen om de Conservatieven verder te laten regeren.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 26 juni 2017 @ 16:30:23 #274
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_171966574
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:15 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Schotland en Wales willen ook geld zien.
http://www.telegraph.co.u(...)nfair-tory-deal-dup/

De Britse kiezers moeten een hoge prijs betalen om de Conservatieven verder te laten regeren.
Niet alleen door dat potje, de 'triple lock' voor pensioenen en 'winter full allowance' blijven bestaan. En ook indirect gaat dit een hoop kosten want de deal gaat naast Brexit alleen over een paar niet al te controversiële onderwerpen, wat betekent dat er de komende twee jaar waarschijnlijk nauwelijks beleid gemaakt gaat worden op Brexit na. Oh, en de DUP en de Tories hebben nog wel wat meningsverschillen over Brexit die nog niet besproken zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 17:26:36 #275
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171967967
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Niet alleen door dat potje, de 'triple lock' voor pensioenen en 'winter full allowance' blijven bestaan. En ook indirect gaat dit een hoop kosten want de deal gaat naast Brexit alleen over een paar niet al te controversiële onderwerpen, wat betekent dat er de komende twee jaar waarschijnlijk nauwelijks beleid gemaakt gaat worden op Brexit na. Oh, en de DUP en de Tories hebben nog wel wat meningsverschillen over Brexit die nog niet besproken zijn.
Het grensprobleem blijft liggen, ja, dat gaat nog een groot probleem worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juni 2017 @ 18:41:09 #276
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171969730
Kortom, de EU heeft een onbetrouwbare onderhandelingspartner omdat niemand (ook de Britten) weet wat de Britten nou eigenlijk willen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 18:46:28 #277
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171969859
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:41 schreef Old_Pal het volgende:
Kortom, de EU heeft een onbetrouwbare onderhandelingspartner omdat niemand (ook de Britten) weet wat de Britten nou eigenlijk willen.
Dat klopt wel, ja, en een PM tegenover zich die maar heel zwak in haar schoenen staat in haar eigen partij en die met een coalitiegenoot/gedoogpartner zit die geen harde grens gaat toestaan in Noord Ierland. De chaos, met andere woorden, is wel aardig compleet.

Oh, en ze hebben nog steeds geen plan voor Brexit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juni 2017 @ 18:48:03 #278
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171969900
Dat voorstel is ook een voorstel van niks en gewoon een grote schoffering voor hardwerkende EU-burgers in het VK. Zit ook totaal geen visie achter. Beide partijen kunnen beter nu maar meteen op een hard brexit gaan aansturen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 18:49:27 #279
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171969942
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:48 schreef Falco het volgende:
Dat voorstel is ook een voorstel van niks en gewoon een grote schoffering voor hardwerkende EU-burgers in het VK. Zit ook totaal geen visie achter. Beide partijen kunnen beter nu maar meteen op een hard brexit gaan aansturen.
Nou ja, de EU heeft geloof ik al weten dat ze dit niet accepteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juni 2017 @ 18:54:27 #280
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171970104
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, de EU heeft geloof ik al weten dat ze dit niet accepteren.
Hoe lang denk je dat het gaat duren voordat beide partijen bij elkaar zitten qua standpunten en er een klap op gegeven gaat worden? Gaat denk ik wel maanden duren

Wat is het probleem trouwens? Geef gewoon al die huidige EU-burgers de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een verblijfsvergunning of hanteer eventueel een termijn van 1 jaar. Maar dit slaat echt nergens op.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 19:11:55 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171970550
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe lang denk je dat het gaat duren voordat beide partijen bij elkaar zitten qua standpunten en er een klap op gegeven gaat worden? Gaat denk ik wel maanden duren

Wat is het probleem trouwens? Geef gewoon al die huidige EU-burgers de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een verblijfsvergunning of hanteer eventueel een termijn van 1 jaar. Maar dit slaat echt nergens op.
Ik heb echt geen idee, deze britse regering blinkt niet uit in duidelijke standpunten, iedere keer dat de EU nee zegt stellen ze hun plannen bij.

Het probleem is dat een groot deel van de Brexit stemmers tegen buitenlanders, met name uit de EU, stemden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171972442

May ligt weer onder vuur na deze draak van een deal.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 20:33:56 #283
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171972798
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:22 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
May ligt weer onder vuur na deze draak van een deal.
Goh, ja, gek hoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171973780
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klopt wel, ja, en een PM tegenover zich die maar heel zwak in haar schoenen staat in haar eigen partij en die met een coalitiegenoot/gedoogpartner zit die geen harde grens gaat toestaan in Noord Ierland. De chaos, met andere woorden, is wel aardig compleet.

Oh, en ze hebben nog steeds geen plan voor Brexit.
Een harde grens was voor geen enkele partij in N-Ierland aanvaardbaar, en lijkt ook praktisch moeilijk te verwezenlijken. De Britten moeten bovendien rekening houden met Gibraltar, waar Spanje met een harde grens gedreigd heeft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 21:04:45 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171973819
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een harde grens was voor geen enkele partij in N-Ierland aanvaardbaar, en lijkt ook praktisch moeilijk te verwezenlijken. De Britten moeten bovendien rekening houden met Gibraltar, waar Spanje met een harde grens gedreigd heeft.
Tja, het probleem is dat je geen open grens kan hebben zonder een akkoord over handel en vrije doorgang van personen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171974094
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, het probleem is dat je geen open grens kan hebben zonder een akkoord over handel en vrije doorgang van personen.
De grenscontroles implementeren tussen N-Ierland en de rest van de UK is een optie (moet je enkel scheep- en luchtvaart controleren) maar dat is voor de DUP ook onaanvaardbaar.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:38:37 #287
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_171982961
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:22 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
May ligt weer onder vuur na deze draak van een deal.
Kleine kanttekening wel dat George Osborne (editor van die krant) nogal een appeltje te schillen heeft met May. Ik sta noch achter May noch deze deal maar ik vind deze berichtgeving nou niet echt 'fair and balanced'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_171983262
Osborne :') :r hypocriete rat.
Ja doei.
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 12:47:43 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171987113
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Osborne :') :r hypocriete rat.
Een heilige vergeleken met Cameron die gisteren nog de wereld liet weten dat dit zo'n goede deal was met de DUP
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:31:45 #290
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_171987884
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Kleine kanttekening wel dat George Osborne (editor van die krant) nogal een appeltje te schillen heeft met May. Ik sta noch achter May noch deze deal maar ik vind deze berichtgeving nou niet echt 'fair and balanced'.
Je kunt een hoop zeggen van Britse kranten....maar ze zijn eigenlijk altijd partijdig in hun berichtgeving over politiek. Het zou in Nederland denk ik ook ondenkbaar zijn dat iemand als Verhagen hoofdredacteur van AD zou worden.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_171988297
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Je kunt een hoop zeggen van Britse kranten....maar ze zijn eigenlijk altijd partijdig in hun berichtgeving over politiek. Het zou in Nederland denk ik ook ondenkbaar zijn dat iemand als Verhagen hoofdredacteur van AD zou worden.
Nou ja, de Telegraaf had jarenlang Sjuul Paradijs.
pi_171988369
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nou ja, de Telegraaf had jarenlang Sjuul Paradijs.
Maar de Telegraaf is geen krant, maar een dagelijks tokkiemagazine.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:55:24 #293
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_171988371
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nou ja, de Telegraaf had jarenlang Sjuul Paradijs.
Sjuul is gewoon altijd journalist geweest. Niet een oud-politicus. Hij zocht de oplossing voor de dalende oplages van kranten in een Telegraaf die meer activistisch was. Dat is toch iets anders. Was best een interessant experiment.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 14:54:09 #294
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171989622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:55 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Sjuul is gewoon altijd journalist geweest. Niet een oud-politicus. Hij zocht de oplossing voor de dalende oplages van kranten in een Telegraaf die meer activistisch was. Dat is toch iets anders. Was best een interessant experiment.
Ja, dat wel, maar niet nieuw natuurlijk, dat deed de Telegraaf ook in de jaren 30 en 40 ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 15:34:52 #295
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_171990523
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat wel, maar niet nieuw natuurlijk, dat deed de Telegraaf ook in de jaren 30 en 40 ;)
Historisch gezien ook wat overdreven, maar er zijn wel jaren geweest dat De Telegraaf écht fout was. Maar dat is hier niet erg on-topic verder. Sorry moderators.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_171992569
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Kleine kanttekening wel dat George Osborne (editor van die krant) nogal een appeltje te schillen heeft met May. Ik sta noch achter May noch deze deal maar ik vind deze berichtgeving nou niet echt 'fair and balanced'.
Mwa, Osborne neemt wraak op de voorpagina, maar ik denk dat je voor elk artikel over May in de Evening Standard wel één in de Guardian kan vinden dat inhoudelijk hetzelfde zegt.

Wel vrij ironisch dat May hem verdedigde toen hij editor werd terwijl hij nog MP was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 23:15:57 #297
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172004756
Ook een leuke, "David Davis: Brexit more difficult than moon landing"

Goh, voor het referendum was het toch wel een ander verhaal

http://www.politico.eu/ar(...)t-than-moon-landing/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172007454
Oh man wat maakt May er toch een zeldzame puinhoop van... en dan komt er nog niet eens een harde Tory Brexit...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 28 juni 2017 @ 02:42:57 #299
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172007605
Man, man, man, ze worden eindelijk wakker. Na jarenlang de kiezers te hebben voorgelogen beseffen de Britse politici nu dat ze 'een probleem' hebben.

Langzaam wordt het onze Angelsaksische vrienden duidelijk dat willen ze niet armer worden, zij de 4 vrijheden van de EU zullen moeten (blijven) accepteren. De EU zal hieromtrent geen inch wijken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 10:31:17 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172010974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 02:42 schreef Old_Pal het volgende:
Man, man, man, ze worden eindelijk wakker. Na jarenlang de kiezers te hebben voorgelogen beseffen de Britse politici nu dat ze 'een probleem' hebben.

Langzaam wordt het onze Angelsaksische vrienden duidelijk dat willen ze niet armer worden, zij de 4 vrijheden van de EU zullen moeten (blijven) accepteren. De EU zal hieromtrent geen inch wijken.
Dat begint wel in te dalen, ja, maar nu is het de vraag op ze de ballen hebben om tegen de kiezers te zeggen dat ze gewoon een beetje dom zijn geweest maar dat ze de boel alsnog gaan redden. Ik betwijfel het echter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')