abonnement Unibet Coolblue
pi_171735901
Hi iedereen,

Kan sinds twee dagen niet meer verbinden met mijn wifi. Mijn Android toestel kan onze router wel vinden, maar ik krijg 'm dus niet verbonden. Wat kan ik hier aan doen? Router al uit/aan gezet, mobiel opnieuw opgestart en netwerkinstellingen gereset.

Dank!
Moeten zij weten
pi_171736144
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:20 schreef H0D3NPYL het volgende:
Hi iedereen,

Kan sinds twee dagen niet meer verbinden met mijn wifi. Mijn Android toestel kan onze router wel vinden, maar ik krijg 'm dus niet verbonden. Wat kan ik hier aan doen? Router al uit/aan gezet, mobiel opnieuw opgestart en netwerkinstellingen gereset.

Dank!
Heb je ook een modem? Zo j check de kabel tussen modem & router.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171736343
Kan je mobiel nog wel met andere wifi netwerken verbinden? Hebben andere apparaten (telefoons, laptops) er ook last van of niet? Krijg je een melding? Waar loopt het proces vast?
pi_171736525
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:49 schreef VleugelSpeler het volgende:
Kan je mobiel nog wel met andere wifi netwerken verbinden? Hebben andere apparaten (telefoons, laptops) er ook last van of niet? Krijg je een melding? Waar loopt het proces vast?
Alle andere apparaten hebben gewoon verbinding. Bij andere mensen thuis kan ik wel met wifi verbinden. Is dus iets tussen mijn mobiel en mijn draadloze verbinding thuis. Krijg overigens geen melding
Moeten zij weten
pi_171736578
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:36 schreef blomke het volgende:
Heb je ook een modem?
Nope
Moeten zij weten
pi_171736636
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:59 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Alle andere apparaten hebben gewoon verbinding. Bij andere mensen thuis kan ik wel met wifi verbinden. Is dus iets tussen mijn mobiel en mijn draadloze verbinding thuis. Krijg overigens geen melding
Ik zou beginnen alles eens te resetten of te herstarten. 30 sec de stekker uit je router (en modem, of de modemroutercombo), telefoon opnieuw opstarten.
Heb je onlangs iets veranderd in je router settings? Enigste wat ik kan bedenken is dat er een ip conflict is. Als je inlogt op de router even kijken bij de connected devices, misschien is de dhcp range volgelopen ofzo? Je kunt proberen je telefoon te verbinden met wifi via "advanced settings" en dan een static ip kiezen (192.168.1.40 om maar iets te noemen) en een dns in te vullen (kan ook die van google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4). Werkt het dan wel?
pi_171737910
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:59 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Alle andere apparaten hebben gewoon verbinding. Bij andere mensen thuis kan ik wel met wifi verbinden. Is dus iets tussen mijn mobiel en mijn draadloze verbinding thuis. Krijg overigens geen melding
Ooit wel eens gehad
Telefoon reboot geven
Modem/router reboot geven
Netwerk vergeten en opnieuw oppakken

Als laatst red middel telefoon compleet resetten
pi_171738075
Heb maar voor een factory reset gedaan. Niks heeft geholpen.
Moeten zij weten
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:22:15 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171738101
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:20 schreef H0D3NPYL het volgende:
Heb maar voor een factory reset gedaan. Niks heeft geholpen.
En nu werkt het wel? of heeft het juist niets geholpen?
pi_171738137
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En nu werkt het wel? of heeft het juist niets geholpen?
Kan nog steeds niet verbinden :')
Moeten zij weten
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:28:12 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171738203
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:23 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Kan nog steeds niet verbinden :')
Vreemd.. en je hebt het netwerk al vergeten en het ww opnieuw ingesteld?
pi_171738784
ip vast instellen zoals hierboven al keer staat
:]
pi_171747293
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:03 schreef wootahH het volgende:
ip vast instellen zoals hierboven al keer staat
als er daadwerkelijk niet met wifi verbonden kan worden heb je daar niks aan;
pi_171747375
Welke provider en router heb je? Ik had problemen met de standaardrouter van Ziggo met mijn Androidfoon.

Heb nu zelf een andere router aangeschaft (en die van Ziggo in 'bridgemodus', als ik het goed heb) en nergens meer last van.
pi_171752374
static ip gebruiken heeft ook niet geholpen.
Moeten zij weten
pi_171752746
laatste firmware (van de Archer C7 v2) downloaden heeft ook niet geholpen...
Moeten zij weten
  zaterdag 17 juni 2017 @ 16:36:45 #17
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171752938
Kun je de router factory resetten, al dan niet d.m.v. 30/30/30 reset?

Heb je alleen 2.4ghz draaien of ook 5ghz? Kun je 5ghz eens uitzetten? Verschijnt er iets in de log van de router als je probeert te verbinden? Iets meer info is wel handig ;)
pi_171753154
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:36 schreef VleugelSpeler het volgende:
Kun je de router factory resetten, al dan niet d.m.v. 30/30/30 reset?

Heb je alleen 2.4ghz draaien of ook 5ghz? Kun je 5ghz eens uitzetten? Verschijnt er iets in de log van de router als je probeert te verbinden? Iets meer info is wel handig ;)
30/30/30 reset helpt niet. Had 5ghz al uitgezet.

Log bekeken ik zie iets van:
DHCPS:Send ACK
DHCPS:Recv REQUEST
Dynamic IP(DHCP Client) obtained an IP successfully

Maar dat was na de hard reset.
Moeten zij weten
  zaterdag 17 juni 2017 @ 17:04:45 #19
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171753261
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:55 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

30/30/30 reset helpt niet. Had 5ghz al uitgezet.

Log bekeken ik zie iets van:
DHCPS:Send ACK
DHCPS:Recv REQUEST
Dynamic IP(DHCP Client) obtained an IP successfully

Maar dat was na de hard reset.
Ben geen expert maar dit lijkt oké. In het verleden hadden mensen bij mij wel eens problemen toen mn ssid hidden was. Die simpelweg op show zetten loste toen alles op.. na de resets, heb je toen geprobeerd te connecten met het default wachtwoord, of heb je eerst weer je oude settings teruggezet? Misschien wachtwoord aanpassen, 802.11b/g testen, dichter bij de router staan. Heb je je type telefoon al gegoogled + wifi issues?
  zaterdag 17 juni 2017 @ 17:18:05 #20
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171753416
Wild guess hoor, maar bijv. een (tijdelijk) wachtwoord en ssid maken zonder speciale karakters, misschien dat dat iets doet?
pi_171753437
Te hoog kanaal gebruikt waarmee de telefoon niet over weg kan maar de andere apparaten wel?
  zaterdag 17 juni 2017 @ 17:23:52 #22
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171753496
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:19 schreef Fredgroes het volgende:
Te hoog kanaal gebruikt waarmee de telefoon niet over weg kan maar de andere apparaten wel?
En dit ja! In het verlengde hiervan: kan zomaar zijn dat de buren een nieuw kanaal of nieuwe router hebben. Misschien dat de gegeneerde ruis te veel is voor je telefoon. In je router zit misschien een functie om te zoeken naar vrije kanalen, of anders kun je een wifi analyzer op een telefoon/laptop zetten om te kijken welke kanalen je misschien kunt gebruiken.
pi_171753717
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:18 schreef VleugelSpeler het volgende:
Wild guess hoor, maar bijv. een (tijdelijk) wachtwoord en ssid maken zonder speciale karakters, misschien dat dat iets doet?
Dit heeft geholpen! Ssid en ww met alleen letters gebruikt, en dit werkt! Thanks :)

We hebben nog wel een extender waar ik nog niet mee kan verbinden. Die heeft nog wel speciale karakters. Hoe kan ik die wijzigen?
Moeten zij weten
  zaterdag 17 juni 2017 @ 17:45:56 #24
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171753829
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:38 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Dit heeft geholpen! Ssid en ww met alleen letters gebruikt, en dit werkt! Thanks :)

We hebben nog wel een extender waar ik nog niet mee kan verbinden. Die heeft nog wel speciale karakters. Hoe kan ik die wijzigen?
Mooi!
Ja, die zal (denk ik) ook het nieuwe wifi wachtwoord moeten weten, anders kan hij niets extenden. Heb geen ervaring met extenders, maar post even merk+model, of google naar de handleiding ervan.
Volgens mij kun je zo'n extender wel resetten. Dan verbind je met die extender, dan surf je naar de extender ip, en dan kun je je echte wifi netwerk aanklikken en het wachtwoord invullen.

Als dat niet lukt met je telefoon, pak dan een laptop of andere telefoon die niet moeilijk doet over speciale karakters.
pi_171755257
Extender was zo gekoppeld. Even resetten en inloggen op het IP inderdaad.

Bedankt voor de hulp iedereen!

Kan wel een slotje op nu
Moeten zij weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')