abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juni 2017 @ 20:31:38 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171776822
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het verschil is alleen dat ik de 80-er jaren als referentiepunt neem en jij alleen naar de laatste jaren kijkt.

Dus je hebt geen gelijk, je hebt het over iets anders.
In de jaren 80 is de afbraak begonnen. We hebben het over hetzelfde.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 juni 2017 @ 20:32:05 #77
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171776832
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is dat echt zo dat men nu meer klaagt?

En als dat al zo is, wat is dan de reden?

Let wel, het is niet lullig bedoeld, maar ik weet het antwoord op die vragen niet. Ik zie jou nog wel eens heel erg tekeer gaan tegen zzp-ers, maar die zijn in 9 vd 10 gevallen gelukkig met hun werk. Bij loondienst is dat minder dan de helft.

Interessant is dan de vraag waarom.
Nou men is toch niet al tevreden over flexibel werk. Een zzp'ers die niet instaat zijn om een verzekeringspakket af te sluiten zijn ook niet echt tevreden. Iemand met een vaste baan zie ik zelden klagen anders dan over bepaalde werkdruk. Maar de tijd zal het leren als de jonge generatie voor al die zzp'ers en flexwerkers in hun oude dag moeten worden voorzien. Inderdaad in een neoliberale wereld maakt dat niets uit want dan hoef je daar niet voor te zorgen.

Maar toestanden zoals in het noorden van de UK en andere delen van de UK zie ik hier liever niet.
Het beleid van Thatcher dat ik echt neoliberaal beleid vind heeft inderdaad zijn vruchten afgeworpen. Een brexit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 18 juni 2017 @ 20:33:47 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171776873
quote:
7s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In de jaren 80 is de afbraak begonnen. We hebben het over hetzelfde.
Het beleid daarvoor had tot gevolg dat er in de jaren 80 strukturele massawerkloosheid was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171776878
quote:
7s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dat probeerde je wel. Als ik de tijd er voor had liet ik je al je beweringen inslikken.
Dat probeerde ik niet. Jij leest gewoon niet wat er staat.
pi_171776919
quote:
7s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In de jaren 80 is de afbraak begonnen. We hebben het over hetzelfde.
Dus jij bestrijdt mijn bewering dat sinds de jaren 80 de middeninkomens in de VS 150% bedragen van jaar 0 met een vergelijk over de afgelopen crisisjaren in Nederland.

Logisch wel...
pi_171776978
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nou men is toch niet al tevreden over flexibel werk. Een zzp'ers die niet instaat zijn om een verzekeringspakket af te sluiten zijn ook niet echt tevreden. Iemand met een vaste baan zie ik zelden klagen anders dan over bepaalde werkdruk. Maar de tijd zal het leren als de jonge generatie voor al die zzp'ers en flexwerkers in hun oude dag moeten worden voorzien. Inderdaad in een neoliberale wereld maakt dat niets uit want dan hoef je daar niet voor te zorgen.

Maar toestanden zoals in het noorden van de UK en andere delen van de UK zie ik hier liever niet.
Het beleid van Thatcher dat ik echt neoliberaal beleid vind heeft inderdaad zijn vruchten afgeworpen. Een brexit.
Brexit toerekenen aan Thatcher is interessant. Onderbouw die stelling eens zou ik zeggen.
  zondag 18 juni 2017 @ 20:49:02 #82
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171777202
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Brexit toerekenen aan Thatcher is interessant. Onderbouw die stelling eens zou ik zeggen.
Sluiten en saneren van industrie is een ding. Maar er een financiële instelling van maken help je niet echt de lagere klasse mee. Ik kan hier wel een rant plaatsen van een Brit maar dat zal weinig invloed hebben immers het is niet grafieken weergegeven.

Die rant is lachwekkend vanwege het accent. Maar het is natuurlijk triest dat Polen etc daar moeten werken zonder vakbond onder bizarre omstandigheden en omdat de plaatselijke bevolking dat niet pikt zijn het idioten en zijn ze xenofoob. Helaas geven ze de EU daar nu de schuld van. Maar dat neoliberale beleid is natuurlijk door Thatcher ingezet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171777319
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Sluiten en saneren van industrie is een ding. Maar er een financiële instelling van maken help je niet echt de lagere klasse mee. Ik kan hier wel een rant plaatsen van een Brit maar dat zal weinig invloed hebben immers het is niet grafieken weergegeven.

Die rant is lachwekkend vanwege het accent. Maar het is natuurlijk triest dat Polen etc daar moeten werken zonder vakbond onder bizarre omstandigheden en omdat de plaatselijke bevolking dat niet pikt zijn het idioten en zijn ze xenofoob. Helaas geven ze de EU daar nu de schuld van. Maar dat neoliberale beleid is natuurlijk door Thatcher ingezet.
Ik heb toch het gevoel dat je haar nu teveel 'eer' geeft. ;)
  zondag 18 juni 2017 @ 20:57:14 #84
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171777409
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jaja. Maar dan moet je het wel eerst hebben, een zeker surplus. Als je dat niet hebt kun je slechts onverstandige dingen doen. Omdat het geld op is voordat de maand voorbij is. Jongens zoals jij (met alle respect) vinden zoiets "vanzelfsprekend" dat je geld overhoudt en daar slimme dingen mee kunt doen. Maar dat is het niet., vanzelfsprekend. Vanuit mijn gevoel ben ik meer begaan met degenen die niet meekunnen met dat "natuurlijke" proces. Zij zijn de verliezers. En ik vind dat we eigenlijke geen verliezers moeten willen. En m.i. kan dat best als we de hebzucht een tandje lager schakelen.
Oh, natuurlijk. Daarom verwacht ik ook niet dat geld geven aan mensen de oplossing is en mensen op magischerwijze slimme dingen met hun geld gaan doen. Dat geldt echter niet voor de middenklasse en alles daarboven, dan is de differentiator in je eigen vermogen hoeveel je wil consumeren versus hoeveel je wil investeren.

We kunnen best 10-20% van Nederland tot de standaard gaan verheffen, maar die mensen komen ook in een egalitair land niet tot nauwelijks mee. Ik focus me liever op de andere 80%. Geen verliezers willen hebben lukt je niet zonder genetische modificatie en andere enge ingrepen. Hebzucht heeft daar weinig mee te maken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:01:39 #85
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171777508
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb toch het gevoel dat je haar nu teveel 'eer' geeft. ;)
Kon ik dat maar. 😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171777540
quote:
15s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh, natuurlijk. Daarom verwacht ik ook niet dat geld geven aan mensen de oplossing is en mensen op magischerwijze slimme dingen met hun geld gaan doen. Dat geldt echter niet voor de middenklasse en alles daarboven, dan is de differentiator in je eigen vermogen hoeveel je wil consumeren versus hoeveel je wil investeren.

We kunnen best 10-20% van Nederland tot de standaard gaan verheffen, maar die mensen komen ook in een egalitair land niet tot nauwelijks mee. Ik focus me liever op de andere 80%. Geen verliezers willen hebben lukt je niet zonder genetische modificatie en andere enge ingrepen. Hebzucht heeft daar weinig mee te maken.
Even QFT. Kan nog best belangrijk materiaal blijken te zijn.

Voor nu is (dus) de consensus dat het zonder verliezers niet gaat. Of kan. Of zelfs niet werkt. Dat zou misschien wel kunnen impliceren dat "verliezers" nodig zijn voor de rest om hun doel te bereiken. Het was overigens niet mijn bedoeling om hen tot de "standaard" te verheffen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:04:53 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171777570
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Even QFT. Kan nog best belangrijk materiaal blijken te zijn.

Voor nu is (dus) de consensus dat het zonder verliezers niet gaat. Of kan. Of zelfs niet werkt. Dat zou misschien wel kunnen impliceren dat "verliezers" nodig zijn voor de rest om hun doel te bereiken. Het was overigens niet mijn bedoeling om hen tot de "standaard" te verheffen.
Nee, de wereld draait wel door zonder verliezers. Wat ik meer bedoel is dat je iemand die meervoudig gehandicapt is niet een "winnaar" kan maken, zelfs niet met communisme.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171777634
quote:
15s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, de wereld draait wel door zonder verliezers. Wat ik meer bedoel is dat je iemand die meervoudig gehandicapt is niet een "winnaar" kan maken, zelfs niet met communisme.
Stephen Hawking. Machtig stel hersenen. Op eigen kracht, dat wel.

Ik vind het wel gek dat je denkt dat ik van (meervoudig) gehandicapten "winnaars" wil maken. En het is best bijzonder dat je daar zo over begint... Zij waren als zodanig nog niet ter sprake gekomen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:08:48 #89
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171777638
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 23:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waren er al neoliberalen in de jaren '50 actief?
"ze" verwijst de mensen die dat deden, het verwijst niet naar de neoliberalen. Ik begrijp niet waarom jij de gok neemt om in te vullen waarnaar het verwijst, ik veronderstel dat jij begrijpt dat je voorzichtig moet zijn met het gokken waar verwijswoorden naar verwijzen als de schrijver dit niet expliciet duidelijk maakt.

quote:
de afnemende bereidwilligheid onder arbeiders om lid te worden van een vakbond is natuurlijk niet alleen te danken aan neoliberale externaliteiten of gebrainwashte arbeiders. Ook vakbonden zijn een koers ingeslagen waarbij ze arbeiders bedienen die vast werk hebben, een goede ontslagbescherming en een relatief sterke positie op de arbeidsmarkt. Dit botst met de aanwas van jonge leden, die dan ook stagneert.

Leuk als je een vakbond hebt die strijdt voor de Wet Werk en Zekerheid, maar als dat voorkomt dat je als jongere een derde contract krijgt en daarom thuis moet gaan zitten, is dat niet echte reclame voor de FNV. Mooi als de vakbond op de barricaden gaat voor ouwelullendagen, maar als dit uitgeruild wordt tegen loonsverhoging, dan ben je daar niet echt blij mee als jonge werknemer. Zo holt de vakbond zelf haar eigen lidmaatschap uit.
Dat ben ik met jou eens maar zouden die vakbonden dit ook hebben gedaan als er geen draaicarousel tussen de top van de vakbonden en de top van de landelijke politiek zou bestaan? We zullen het nooit weten. Hoe dan ook moeten vakbonden het opnemen voor de belangen van alle werknemers en zich hierbij vooral focusen op de arbeidsvoorwaarden en werkcondities.

[ Bericht 30% gewijzigd door Bram_van_Loon op 18-06-2017 21:14:08 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 18 juni 2017 @ 21:12:59 #90
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171777736
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Stephen Hawking. Machtig stel hersenen. Op eigen kracht, dat wel.

Ik vind het wel gek dat je denkt dat ik van (meervoudig) gehandicapten "winnaars" wil maken. En het is best bijzonder dat je daar zo over begint... Zij waren als zodanig nog niet ter sprake gekomen.
Jij wilde iedereen winnaars maken, toch? Niet alleen de mensen die goed zijn van lijf en leden, maar ook de minder fortuinlijken. Iemand met een IQ van 60 een winnaar maken is best een opgave, om het tegenovergestelde van je Stephen Hawking aan te halen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:15:03 #91
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171777782
quote:
15s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij wilde iedereen winnaars maken, toch? Niet alleen de mensen die goed zijn van lijf en leden, maar ook de minder fortuinlijken. Iemand met een IQ van 60 een winnaar maken is best een opgave, om het tegenovergestelde van je Stephen Hawking aan te halen.
Niet iedereen hoeft een winnaar te zijn, wel moet iedereen die zijn best doet een goed leven hebben in een rijk land.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 18 juni 2017 @ 21:15:32 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171777789
quote:
15s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij wilde iedereen winnaars maken, toch? Niet alleen de mensen die goed zijn van lijf en leden, maar ook de minder fortuinlijken. Iemand met een IQ van 60 een winnaar maken is best een opgave, om het tegenovergestelde van je Stephen Hawking aan te halen.
Dat lukt inderdaad niet. Maar wat meer zekerheden moet toch wel lukken? Zeker voor die groep.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 18 juni 2017 @ 21:20:26 #93
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171777902
De helft van de Americanen krijgt $20 per uur of minder. Best een probleem gezien de hoge kosten voor basale goederen zoals een woning, gezondheidszorg en onderwijs.
Waarom wordt in de titel gesteld dat het minimumuursalaris - niet loon! - ongeveer $20 zou moeten bedragen? Ze verhogen het minimumuursalaris gelijkmatig met de gestegen productiviteit, de productiviteit is sterk gestegen terwijl het minimumuursalaris stagneerde en dus de reële waarde hiervan daalde. Dit hangt natuurlijk sterk samen met dit:

Minder geld naar het gepeupel omdat er meer geld naar de 10% ging in al die tijd. Merk op dat de 10% steeds meer de 1% wordt.
In Nederland zie je dezelfde trend: groter geworden kloof tussen de haves en have nots, sterk gestegen productiviteit maar het minimumuursalaris etc. is niet evenredig mee gestegen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 18 juni 2017 @ 21:21:41 #94
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171777939
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:15 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat lukt inderdaad niet. Maar wat meer zekerheden moet toch wel lukken? Zeker voor die groep.
Welke zekerheden zullen dit dan zijn?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:22:35 #95
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171777963
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De helft van de Americanen krijgt $20 per uur of minder. Best een probleem gezien de hoge kosten voor basale goederen zoals een woning, gezondheidszorg en onderwijs.
Waarom wordt in de titel gesteld dat het minimumuursalaris - niet loon! - ongeveer $20 zou moeten bedragen? Ze verhogen het minimumuursalaris gelijkmatig met de gestegen productiviteit, de productiviteit is sterk gestegen terwijl het minimumuursalaris stagneerde en dus de reële waarde hiervan daalde. Dit hangt natuurlijk sterk samen met dit:
[ afbeelding ]
Minder geld naar het gepeupel omdat er meer geld naar de 10% ging in al die tijd. Merk op dat de 10% steeds meer de 1% wordt.
In Nederland zie je dezelfde trend: groter geworden kloof tussen de haves en have nots, sterk gestegen productiviteit maar het minimumuursalaris etc. is niet evenredig mee gestegen.
Een minimumloon van $ 3500 per maand, is dit netto?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:24:49 #96
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171778013
Ik heb hier toch niet al die jaren belasting moeten betalen om al die studenten van Leiden te voorzien van het neoliberale denken.😁😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 18 juni 2017 @ 21:27:30 #97
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171778073
quote:
15s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Welke zekerheden zullen dit dan zijn?
Vakbonden, vast werk, prima arbeidsvoorwaarden . Meer vraag ik niet. Ik zie wat het met jongeren doet bij mijn werkgever. Om mij gaat het niet. Hoef toch niet meer zo lang. Maar ik hoop dat generaties na mij nog onder die normale omstandigheden kunnen werken.

Als je daar niet tevreden mee zou zijn dan helpt inderdaad niets meer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171778101
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De helft van de Americanen krijgt $20 per uur of minder. Best een probleem gezien de hoge kosten voor basale goederen zoals een woning, gezondheidszorg en onderwijs.
Waarom wordt in de titel gesteld dat het minimumuursalaris - niet loon! - ongeveer $20 zou moeten bedragen? Ze verhogen het minimumuursalaris gelijkmatig met de gestegen productiviteit, de productiviteit is sterk gestegen terwijl het minimumuursalaris stagneerde en dus de reële waarde hiervan daalde. Dit hangt natuurlijk sterk samen met dit:
[ afbeelding ]
Minder geld naar het gepeupel omdat er meer geld naar de 10% ging in al die tijd. Merk op dat de 10% steeds meer de 1% wordt.
In Nederland zie je dezelfde trend: groter geworden kloof tussen de haves en have nots, sterk gestegen productiviteit maar het minimumuursalaris etc. is niet evenredig mee gestegen.
Toch ook jammer dat hier statistiek gebruikt wordt om leugens te vertellen.

De discussie zal dan direct weer daarover gaan en niet over de terechte conclusie dat veel Amerikanen figuurlijk in drijfzand staan economisch gezien.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:29:39 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171778134
quote:
15s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:57 schreef GSbrder het volgende:
Oh, natuurlijk. Daarom verwacht ik ook niet dat geld geven aan mensen de oplossing is en mensen op magischerwijze slimme dingen met hun geld gaan doen
Maar dat is het juist wel. Je kan pas verstandige dingen doen met geld als je het over hebt. Lees even de post terug waar je op reageert.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 juni 2017 @ 21:33:22 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171778219
quote:
15s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, de wereld draait wel door zonder verliezers. Wat ik meer bedoel is dat je iemand die meervoudig gehandicapt is niet een "winnaar" kan maken, zelfs niet met communisme.
Maar je kan hem wel een menswaardig bestaan geven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')