abonnement Unibet Coolblue
pi_171737709
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. De informateur legde het op tafel, hoe vaak moet dat nog gezegd worden :')? Het voorstel gaf de mogelijkheid om meer deals te sluiten. Met garanties dat er dan bij die deals meer rekening gehouden moest worden met mensenrechten. Klaver wilde daar niet mee akkoord gaan en daarmee dus alle akkoorden bij voorbaat uitsluiten. Zoals Pechtold terecht opmerkte is dat bizar.

Ach waarom probeer ik het ook, je leest dit toch niet :').

[..]

Leugenaar.
Ben jij bij de onderhandelingen geweest?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:01:58 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171737736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/217(...)ekpunt-formatie.html

[..]

Maar goed, blijf je onzin maar gewoon herhalen hoor... je gelooft er nu eenmaal in.
Een artikel uit mei, knap staaltje ontwijking zeg :D.

Recenter:
quote:
D66-leider Alexander Pechtold zei dinsdag tijdens een Kamerdebat over de mislukte formatiepoging dat hij 'geen moment heeft getwijfeld' of de internationale afspraken over migratie op tafel lagen misschien niet aan de nationale en internationale wetgeving zouden voldoen. Hij vindt de eisen die GroenLinks had onhaalbaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:03:48 #253
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737779
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een artikel uit mei, knap staaltje ontwijking zeg :D.

Recenter:

[..]

Bronvermelding zou fijn zijn. Met name tav dat laatste zinnetje, de rest is niet eens strijdig met het standpunt van GL.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:08:10 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171737849
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bronvermelding zou fijn zijn. Met name tav dat laatste zinnetje, de rest is niet eens strijdig met het standpunt van GL.
http://www.parool.nl/binn(...)7551340000&offset=10

Hoort deze quote ook nog bij:
quote:
"Waterdichte garanties voor een onzekere toekomst bestaan niet," aldus Pechtold.
Je constante pogingen om Pechtold te framen beginnen uiterst vermoeiend te worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:10:35 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737887
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/binn(...)7551340000&offset=10

Hoort deze quote ook nog bij:

[..]

Je constante pogingen om Pechtold te framen beginnen uiterst vermoeiend te worden.
Het artikel vervolgt:

"Volgens VVD-leider Mark Rutte staan zelfs de meest linkse regeringen van Europa achter de voorstellen en is het daarom onbegrijpelijk dat GroenLinks er niet mee kan leven."

Ga me nou niet vertellen dat die voorstellen van GL komen, of dat het hier een a priori eis van GL betreft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 19:11:25 #256
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171737895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het artikel vervolgt:

"Volgens VVD-leider Mark Rutte staan zelfs de meest linkse regeringen van Europa achter de voorstellen en is het daarom onbegrijpelijk dat GroenLinks er niet mee kan leven."

Ga me nou niet vertellen dat die voorstellen van GL komen, of dat het hier een a priori eis van GL betreft.
Niet zozeer a priori. Wel een breekpunt. Dat is wat ik er uit haal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:11:46 #257
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737905
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet zozeer a priori. Wel een breekpunt. Dat is wat ik er uit haal.
Exact, dat is ook wat ik eruit haal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:15:17 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171737972
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ga me nou niet vertellen dat die voorstellen van GL komen, of dat het hier een a priori eis van GL betreft.
Nee, het afwijzen van die voorstellen komt van GL. Daarom moest de informateur ook met een laatste poging komen. Het uitgangspunt was altijd dat in de toekomst deals mogelijk zijn.

Je bent zo wanhopig dingen aan het verdraaien, het is zo grappig :D. En tegelijkertijd een beetje zielig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:22:37 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171738110
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, het afwijzen van die voorstellen komt van GL.
Exact, de voorstellen kwamen dus niet van GL. Die werden op tafel gelegd, en GL wees ze af.

En terecht.

PS: als iets zielig is dan is het de manier waarop je mij hier als leugenaar probeert weg te zetten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171738166
Maar goed, uiteindelijk heeft Buma het goed voor elkaar en wordt er met geen woord gesproken over zijn rol.

Want is hij in wezen niet de dwarsligger van het stel? Hij is denk ik degene die het minst wil bewegen op alle vlakken, niet alleen migratie.

Pechtold en Klaver komen er wel uit. Pechtold en Rutte ook.

Rutte en Klaver kunnen ook prima samenwerken. VVD ziet ook dat groen zijn tegenwoordig veel geld oplevert en ze willen ook dolgraag dat schouderklopje dat ze én de staatsschuld hebben aangepakt en ook nog eens de klimaatdoelen van Parijs hebben gehaald.

Enige die denk ik echt niet wil bewegen is Buma. Hij heeft ook als enige niets te verliezen.
Ben benieuwd hoe het komt dat er over hem zo weinig wordt geschreven en dat er op hem zo weinig druk wordt gelegd door de informateurs.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:26:32 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171738173
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Exact, de voorstellen kwamen dus niet van GL. Die werden op tafel gelegd, en GL wees ze af.

En terecht.

PS: als iets zielig is dan is het de manier waarop je mij hier als leugenaar probeert weg te zetten.
Het was een akkoord. Dat is niet één richting tegen dat oh zo arme GL dat constant maar in de slachtofferrol geplaatst wordt. GL gaf een dikke middelvinger en liep weg, dat is het feit waar we het over hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:26:36 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738174
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Exact, de voorstellen kwamen dus niet van GL. Die werden op tafel gelegd, en GL wees ze af.
Die voorstellen volgden uit de afwijzing. Immers, als GL er geen punt van had gemaakt om géén deals meer te sluiten waren voorstellen ook niet nodig. De status quo is dat er een deal is met Turkije. Er is dus geen apart voorstel nodig om dat beleid voort te zetten. Dat is alleen nodig als iemand dus a priori alle mogelijke deals geïnspireerd door de Turkije-deal afwijst.

Je probeert het wéér te draaien :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:27:06 #263
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171738181
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:25 schreef FYazz het volgende:
Maar goed, uiteindelijk heeft Buma het goed voor elkaar en wordt er met geen woord gesproken over zijn rol.

Want is hij in wezen niet de dwarsligger van het stel? Hij is denk ik degene die het minst wil bewegen op alle vlakken, niet alleen migratie.

Pechtold en Klaver komen er wel uit. Pechtold en Rutte ook.

Rutte en Klaver kunnen ook prima samenwerken. VVD ziet ook dat groen zijn tegenwoordig veel geld oplevert en ze willen ook dolgraag dat schouderklopje dat ze én de staatsschuld hebben aangepakt en ook nog eens de klimaatdoelen van Parijs hebben gehaald.

Enige die denk ik echt niet wil bewegen is Buma. Hij heeft ook als enige niets te verliezen.
Ben benieuwd hoe het komt dat er over hem zo weinig wordt geschreven en dat er op hem zo weinig druk wordt gelegd door de informateurs.
Ja, ik vind het inderdaad ook wel opvallend hoe makkelijk Buma er vanaf komt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:27:35 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738191
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:25 schreef FYazz het volgende:
Ben benieuwd hoe het komt dat er over hem zo weinig wordt geschreven en dat er op hem zo weinig druk wordt gelegd door de informateurs.
Omdat hij dus wel bewoog. Hij stond, net als Rutte en Pechtold, achter de laatste poging van de informateur om GL mee te krijgen.

Dat wanhopige gedraai om iedereen behalve Klavertje de schuld te geven blijft leuk :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:33:47 #265
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171738299
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat hij dus wel bewoog. Hij stond, net als Rutte en Pechtold, achter de laatste poging van de informateur om GL mee te krijgen.
Hoe was dat 'bewegen'? Dat was gewoon hetzelfde voorstel nog een keer op tafel leggen. Dat het antwoord dan weer 'nee' is vind ik niet vreemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171738319
Oké, vier partijen, van links tot rechts en van conservatief tot progressief kunnen het niet eens worden over een paar onderwerpen en dat is dan iemands schuld? Wat is dat voor achterlijke logica?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2017 19:35:04 ]
pi_171738358
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat Klaver dat soort deals bij voorbaat wilde uitsluiten. Is je al meerdere malen verteld.

Als het CDA tegen afschaffing van het bijzonder onderwijs is, dan leg je hen geen regeerakkoord voor waarin staat onder welke omstandigheden de regering zo'n besluit kan nemen. Tenzij de afschaffing van het BO zo belangrijk voor je partij is dat je enkel een regering wil die dat kan verwezenlijken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171738402
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat hij dus wel bewoog. Hij stond, net als Rutte en Pechtold, achter de laatste poging van de informateur om GL mee te krijgen.

Dat wanhopige gedraai om iedereen behalve Klavertje de schuld te geven blijft leuk :D.
???

Zeg ga lekker met anderen welles/nietes spelletjes spelen, ik hou me niet voor niets afzijdig in jouw discussies.
Je bent alleen maar uit op ruzie of om de ander te framen of te bespotten. Heel irritant.

Zeg trouwens nergens dat Klaver niets te verwijten valt. Vindt wel de reden wat raar, want de hele discussie gaat nergens om en ik vind dat hij realistisch kijkt wat betreft de Turkije-deal.

Ook vraag ik mij oprecht af waarom er op Buma geen druk wordt gelegd. GL, D66, CU, PvdA en zelfs SP. Op al deze partijen wordt druk gelegd om te bewegen, behalve op CDA. Terwijl deze partij ook niet beweegt waardoor bepaalde formaties niet gaan.
pi_171738467
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:25 schreef FYazz het volgende:
Maar goed, uiteindelijk heeft Buma het goed voor elkaar en wordt er met geen woord gesproken over zijn rol.

Want is hij in wezen niet de dwarsligger van het stel? Hij is denk ik degene die het minst wil bewegen op alle vlakken, niet alleen migratie.

Pechtold en Klaver komen er wel uit. Pechtold en Rutte ook.

Rutte en Klaver kunnen ook prima samenwerken. VVD ziet ook dat groen zijn tegenwoordig veel geld oplevert en ze willen ook dolgraag dat schouderklopje dat ze én de staatsschuld hebben aangepakt en ook nog eens de klimaatdoelen van Parijs hebben gehaald.

Enige die denk ik echt niet wil bewegen is Buma. Hij heeft ook als enige niets te verliezen.
Ben benieuwd hoe het komt dat er over hem zo weinig wordt geschreven en dat er op hem zo weinig druk wordt gelegd door de informateurs.
Watvoor beweging had je graag bij Buma/CDA gezien dan?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:49:41 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe was dat 'bewegen'? Dat was gewoon hetzelfde voorstel nog een keer op tafel leggen.
Oh je hebt het gewoon niet gelezen dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:51:32 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738644
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:39 schreef FYazz het volgende:

[..]

???

Zeg ga lekker met anderen welles/nietes spelletjes spelen, ik hou me niet voor niets afzijdig in jouw discussies.
Je bent alleen maar uit op ruzie of om de ander te framen of te bespotten. Heel irritant.

Zeg trouwens nergens dat Klaver niets te verwijten valt. Vindt wel de reden wat raar, want de hele discussie gaat nergens om en ik vind dat hij realistisch kijkt wat betreft de Turkije-deal.

Ook vraag ik mij oprecht af waarom er op Buma geen druk wordt gelegd. GL, D66, CU, PvdA en zelfs SP. Op al deze partijen wordt druk gelegd om te bewegen, behalve op CDA. Terwijl deze partij ook niet beweegt waardoor bepaalde formaties niet gaan.
Dus je hebt niets anders te melden dan een paar persoonlijke aanvallen en het nog een keer herhalen van je vraag als die beantwoord is. Ok :').

Buma heeft geen druk omdat hij bewoog. Net als VVD en D66.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:58:05 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738719
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als het CDA tegen afschaffing van het bijzonder onderwijs is, dan leg je hen geen regeerakkoord voor waarin staat onder welke omstandigheden de regering zo'n besluit kan nemen. Tenzij de afschaffing van het BO zo belangrijk voor je partij is dat je enkel een regering wil die dat kan verwezenlijken.
Waarom kom je steeds met zulke kromme vergelijkingen? Ga gewoon eens in op de werkelijkheid. Of is dat te moeilijk voor je omdat je dan geen punt kunt maken?

Om toch maar even deze domme vergelijking te weerleggen: dit gaat niet over het afschaffen of goedkeuren van wetgeving. Het gaat om de mogelijkheid, even goed lezen, de mogelijkheid om verdere deals te sluiten met landen geïnspireerd door de deal met Turkije. Dat zegt dus helemaal niets over de de daadwerkelijke deals zelf. Klaver wilde een akkoord waar in staat dat zulke deals per definitie niet gesloten konden worden. Hij is degene die een voorstel doet dat door de rest wordt afgewezen omdat, zoals Pechtold opmerkt, keiharde garanties die GL wil onmogelijk te doen zijn. Waarom is dit zo moeilijk te snappen :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171738772
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij is degene die een voorstel doet dat door de rest wordt afgewezen omdat, zoals Pechtold opmerkt, keiharde garanties die GL wil onmogelijk te doen zijn.
Waar kan ik vinden dat Pechtold dat heeft gezegd? Weet je dat zo? :)
pi_171738773
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus je hebt niets anders te melden dan een paar persoonlijke aanvallen en het nog een keer herhalen van je vraag als die beantwoord is. Ok :').

Buma heeft geen druk omdat hij bewoog. Net als VVD en D66.
:O
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:04:27 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738799
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar kan ik vinden dat Pechtold dat heeft gezegd? Weet je dat zo? :)
http://www.parool.nl/binn(...)7551340000&offset=10

Hele handige pagina met alle artikelen en quotes over de formatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')