abonnement Unibet Coolblue
pi_171735731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:34 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Als je er zelf goed mee kan leven is het natuurlijk ook prima. Ik dacht in je eerste post te lezen dat je er zelf verdrietig van was en het anders zou willen. Maar zo schokkend vond ik het eigenlijk ook niet, al herken ik het niet echt van mezelf. Ik bedoelde meer: als je er wat mee zou willen, dan kan dat. Of als het thuis conflicten oplevert ofzo. Dat zou vervelend zijn.
Nou, ik wil er ook wat aan doen maar ik probeer mezelf geen vreselijk slecht mens te vinden als het gebeurt. Ook dat het soms (in mate) een deel van mijn karakter is ofzo.
Een beetje meer kalmte en geduld zou dus geen kwaad kunnen. :)
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:34:44 #27
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171739207
Verse baby's *O*
Vieve en Lastpost, gefeliciteerd *O*

Stroop, lekker genieten van je verlof *O*

DaD, gelukkig dat het niks ernstigs is. Lijken me toch een paar spannende minuten :{

Venco, ook ik vind het niet heel schokkend wat je schrijft, misschien wel omdat ik het herken :') Ook dat ik me achteraf toch ook wel rot vol erover.

Fijne werkgever, LaSage! Dat hoor/lees je ook wel eens anders.
Hier heb ik dinsdag een geprek over verlof enzo. Mijn leidinggevende kwam er mee dat ik het officieel nog niet verteld had aan haar leidinggevende (hij weet het al wel, via haar), en dat ik even bij hem binnen moest lopen om te praten over hoe en wanneer verlof enzo.
Nu is het zo dat mijn contract dus ruim voor mijn verlof afloopt en eigenlijk er vanuit ging dat mijn contract niet verlengd zou worden (ik werk gewoon als kassamiep bij de AH, dus ben alles behalve onmisbaar zeg maar). Daarom ben ik eigenlijk ook niet het gesprek aangegaan eigenlijk :@ Dus ik ben benieuwd dinsdag....

Ik kende bandenpijn tot nu toe als die gemene steken die dan weer wegebben. Vandaag had ik een langer zeurende pijn op dezelfde plek. Kan dit ook bandenpijn zijn?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171746346
Ik heb de afgelopen dagen steeds meer het gevoel alsof ik zuurstof te kort kom... Voel me niet helemaal 100% lekker,en mn armen en benen voelen zwaar aan -O- iemand die dit herkent? Ik weet dat op een gegeven moment je longen wat in verdrukking kunnen komen, zou dat het kunnen zijn?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171746584
lemijn, we gaan volgende week een week er tussenuit om te genieten van de rust. De dagen dat we hier zijn liggen er nog genoeg klusjes om en in huis die gedaan moeten worden.
35 weken klinkt inderdaad heel ver en dat is het natuurlijk ook!

dad een goede seo! *O* Geniet van jullie weekendje weg!

ladys, toch nog even spannend as dinsdag wat er met je contract gaat gebeuren!

LDG, lijkt me een vervelend gevoel, maar ik herken het niet. Loop ook 2 weken achter op je dus wellicht dat ik het tzt wel ga herkennen.

Wat baby betreft wil ik als onze vakantie voorbij is graag dat op het kamertje de verwarming vervangen is en dat we uit de naam zijn ofwel een shortlist hebben, want op dit moment was het steeds te druk in onze hoofden om er goed over na te kunnen denken. Nu hopen dat dat lukt :P
  zaterdag 17 juni 2017 @ 09:50:08 #30
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171747015
LadyS, ik denk wel dat het bandenpijn kan zijn. Zelf kan ik ook in alle uithoeken van m'n buik wel pijn hebben van protesterende darmen, al is dat meer 'bekende' pijn.

LDG, dat klinkt niet fijn! Longen wat in de verdrukking klopt wel, al lijkt het mij logischer dat je dat voelt doordat je van 1 trap op al buiten adem bent bijvoorbeeld. Zwaar gevoel overal is hier meer gebrek aan energie/kracht, na slecht slapen of teveel werken zonder op signalen van mijn lichaam te letten. Ik hoop dat het snel opknapt.

Het lukt vast Nolita, met die babydingen! Eerst lekker weg, hopelijk geeft dat wat ruimte :)

Ik heb me toch een partij nesteldrang! Dat uit zich in a l l e s willen opruimen. Niet in schoonmaken gelukkig, dus ik kan een groot deel van de tijd op een stoel zitten, ik hoef alleen maar tussendoor nieuwe stapels te pakken en de diverse prullenbakken te vullen. Gelukje voor mij: er is nogal wat achterstallig opruimwerk in dit huis. Dus ik vermaak me voorlopig wel... oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 17 juni 2017 @ 09:50:49 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171747025
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Lemijn op 17-06-2017 09:51:40 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171748134
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 08:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen steeds meer het gevoel alsof ik zuurstof te kort kom... Voel me niet helemaal 100% lekker,en mn armen en benen voelen zwaar aan -O- iemand die dit herkent? Ik weet dat op een gegeven moment je longen wat in verdrukking kunnen komen, zou dat het kunnen zijn?
Ik werd vooral erg kortademig. En ook in rust had ik een snelle ademhaling. En ik ging snurken. Dat is niet omdat je longen in verdrukking komen maar omdat je een baby moet onderhouden. Maar wat jij beschrijft, zou ik wel bij vk aangeven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171748208
Vanochtend had ik een afspraak bij de verloskundige. De baarmoeder was goed gegroeid en we konden het hartje luisteren. O+
Nou heb ik echt enorm zin om spulletjes te gaan kopen. :s)
Mijn vriend was deze keer ook mee en kon mooi zijn vragen bij haar kwijt.

LDM ik ben het eens met Franny, voor de zekerheid maar contact opnemen met de verloskundige. Liever een vraag teveel dan te weinig stellen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171748308
Aah, hartje luisteren. O+ Lijkt het nog echter!

Ik ga pas spullen kopen/uitzoeken (van zoon 1 nog vrijwel alles bewaard) wanneer ik weet of het een jongen op meisje is.
In Vlissingen is een echo-praktijk waar je vanaf 13 weken al een geslachtsbepaling kan krijgen.
Ik ben nu 12 weken... :P
Man wilde nog wel wachten tot de 20 weken echo.
Is hij gek ofzo? Hahahaha _O-
:+
pi_171748429
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 08:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen steeds meer het gevoel alsof ik zuurstof te kort kom... Voel me niet helemaal 100% lekker,en mn armen en benen voelen zwaar aan -O- iemand die dit herkent? Ik weet dat op een gegeven moment je longen wat in verdrukking kunnen komen, zou dat het kunnen zijn?
Ik heb het de hele zwangerschap door het gevoel gehad dat ik zuurstof te kort kom. Vanaf 6 weken al regelmatig, maar niet continue hoor. Was ook kortademig en op vreemde momenten plotseling buiten adem. Dat van de armen en benen herken ik dan weer niet.
pi_171748616
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:32 schreef vencodark het volgende:
Aah, hartje luisteren. O+ Lijkt het nog echter!

Ik ga pas spullen kopen/uitzoeken (van zoon 1 nog vrijwel alles bewaard) wanneer ik weet of het een jongen op meisje is.
In Vlissingen is een echo-praktijk waar je vanaf 13 weken al een geslachtsbepaling kan krijgen.
Ik ben nu 12 weken... :P
Man wilde nog wel wachten tot de 20 weken echo.
Is hij gek ofzo? Hahahaha _O-
:+
Vooral meubeltjes enzo wil ik alvast gaan halen. :D Mijn vriend had het actiefoldertje van de babywinkel nog eerder dan ik te pakken. _O-

Wachten tot de twintig weken is wel heel lang ja. Ik denk dat we binnenkort ook maar de pretecho plannen. Kan ook niet wachten tot we weten wat het wordt, al weet ik redelijk zeker dat het een meisje wordt. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171748763
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:54 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Vooral meubeltjes enzo wil ik alvast gaan halen. :D Mijn vriend had het actiefoldertje van de babywinkel nog eerder dan ik te pakken. _O-

Wachten tot de twintig weken is wel heel lang ja. Ik denk dat we binnenkort ook maar de pretecho plannen. Kan ook niet wachten tot we weten wat het wordt, al weet ik redelijk zeker dat het een meisje wordt. ;)
Ik dacht steeds een meisje maar sinds een paar dagen denk ik ineens toch ergens, stiekem, een beetje, een jongen.
En daar word ik wat zenuwachtig van want wil zo graag een meisje. :@
Ik heb al een jongen en ik zie altijd zulke lieve spullen voor meisjes en onze meisjesnaam is zo mooi. Zou die graag in gebruik willen nemen.
Maar ik denk bovenal toch: gezondheid is het belangrijkst. Altijd!
Maar als ik op een formuliertje het geslacht moest aanvinken, wist ik het wel. :P
pi_171748839
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:41 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik heb het de hele zwangerschap door het gevoel gehad dat ik zuurstof te kort kom. Vanaf 6 weken al regelmatig, maar niet continue hoor. Was ook kortademig en op vreemde momenten plotseling buiten adem. Dat van de armen en benen herken ik dan weer niet.
Misschien heb ik gewoon wat lamlendige rotdagen hoor, dat alle gestresste shit van de afgelopen tijd een beetje zijn tol eist. Dat in combinatie met benauwde smoggy binnenstadslucht, dat wil wel.

Kortademig bij bijv traplopen ect heb ik ook al een heel tijdje, maar dat komt miss ook wel omdat ik pre-zwanger eigenlijk ook amper conditie had :@ _O-

Ik maak me verder niet al te veel zorgen erover :) voel me gewoon ff lamlendig, baby is druk als vanouds dus dat gaat vast wel prima. Weekendje rustig aan doen (ik zag dat er weer 28 graden aankomt morgen :o) en dan zien we wel verder.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171748859
Wij hebben overigens wel tot 20 wk gewacht met het kopen van de grote dingen als meubels en wagen. Voor de leuk in de periode daarvoor wel al af en toe kleertjes ect gekocht :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171749383
Wij hadden de eerste keer meubels pas rond de 26 weken besteld. Maar ik ben volgens mij de uitzondering die niet graag in baby-winkels komt... heeft ook tot week 20 oid geduurd voordat ik de lokale prenatal eens van binnen bekeek. Eerste kleertjes had ik toen overigens al wel, gewoon uit de uitverkoop van de C&A. Waar ik overigens zojuist ook geweest ben en helemaal blij ben met mijn twee zachte nijntje pyjama's/onesies a 3,50 per stuk en wat kleding voor O. Stuk leuker winkelen dan 20 euro voor een basic pakje imo, wat je in veel babywinkels betaalt. En de nieuwe kinderwagen was al duur genoeg, dus besparen doen we op dat soort dingen.

LDG, gewoon even rustig aan doen, voel je je morgen vast alweer een stuk beter!

Fijn van de goede controle pannenkoekenmix! Gaan jullie voor een geslachtsecho? Hier overigens ook beide keren al voor de echo overtuigd van het geslacht, maar vooral de eerste keer heb ik mezelf bewust voorgehouden dat het een meisje zou zijn om niet te teleurgesteld te zijn als het opeens een meisje was (ik had een sterke voorkeur voor een jongen, nu bij de tweeling maakte het me wat minder uit want ik had m'n gewenste zoon al).

Het is hier overigens weer druk als vanouds in de buik gelukkig!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 17 juni 2017 @ 17:39:32 #41
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171753728
Spannend, LadyS. Hopelijk wordt je postief verrast en verlengen ze je contract gewoon!

LDG :* Hopelijk voel je je snel weer wat beter! Ik herken het niet maar zou ook niet te lang wachten met melden bij de vk..

Lemijn aan de nesteldrang O+ Hier sloeg die een paar weken geleden toe toen het kamertje ECHT EINDELIJK AF MOEST, maar sindsdien weer ver te zoeken. En dat terwijl ik zulke hoop had dat ik eindelijk behoefte zou krijgen de keukenkastjes goed op te ruimen of de zolder eens aan te pakken.. :N

Wij hebben al redelijk vroeg de kinderwagen besteld omdat er een goede deal was (die vervolgens steeds verlengd werd en dus helemaal niet zo vroeg besteld had hoeven worden :') ) Met 20 weken op de negenmaandenbeurs een nog veel betere deal bij dezelfde winkel, dus toen kreeg ik die aanbieding ^O^ Heb 'm wel pas met 34 weken ofzo laten bezorgen. Meubels zijn we een keer voor naar IKEA gereden, 3 dagen later werd het bezorgd.

Die babykleertjes he.. die moet ik nu dus gaan wassen. Nou had ik ergens gelezen dat je ze ook moet strijken om écht alle bacteriën eruit te krijgen. Tenzij de nesteldrang echt heel heftig toeslaat, zie ik dat nog niet echt gebeuren (op een snikhete zolder :X ). Is dat echt nodig, of kan ik dat best overslaan?
En wat 'moet' ik wassen van de kinderwagen en maxi cosi?
pi_171753994
Gefeliciteerd met de nieuwe babies F.ien en Jason *O* *O*
Gaat het inmiddels met F.ien al beter? En wat goed dat je zo alert bent geweest. Een knuffel voor een ieder die hem nodig heeft 😘
pi_171754546
Ik heb de babykleding nooit gestreken stroop, heb wel wat beters te doen (netflixen oid...). Kinderwagen en maxi cosi heb ik nooit wat van gewassen, ook de extra badstof hoes die ik er omheen heb niet (enkel na vies worden). De enige reden dat ik nieuwe kleding was voor het aantrekken is omdat je anders vlekken er veel lastiger uit krijgt, zo heb ik me wijs laten maken.

Qua strijken wordt alleen voor elke baby hier in huis een keer alle lakens gestreken omdat ik dat er mooi uit vind zien, daarna nooit meer tenzij de kraamhulp zich verveelt. En de hydrofielen heb ik vorige keer ook wel gestreken, maar nu ook te lui voor, ook de nieuwe XL hydrofielen niet. Daarentegen zijn de babykleertjes deze keer wel met baby reus gewassen ipv gewoon Omo (zat in zo'n baby doos).

Maar goed, ik heb sowieso niet zulke goede huishoudskills.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_171755312
Ah Stroop, nee joh. (Tenzij je de kleren eerst door poep hebt gehaald ofzo.) En in de kast is het ook niet steriel.

Ik* heb wel alle nieuwe kleertjes ff gewassen, ivm verf-/stijfselresten. Dat schijnt de huid te kunnen irriteren.


*mijn moeder. Met gratis strijksessie erbij B-) (zeggen dat dat écht niet hoeft helpt dus nie)
  zaterdag 17 juni 2017 @ 20:05:25 #45
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171755933
Mijn huishoudskills zijn ook niet om over naar huis te schrijven.. Daarom zit ik ook met smart te wachten op die nesteldrang :D

Eerst wassen had ik inderdaad ook gelezen voor eventuele chemicaliën etc die in de fabriek zijn gebruikt. En ik heb best wat tweedehands spullen dus die wil ik sowieso wassen. Maar als het niet hoeft, ga ik zeker niet strijken :{w
Sowieso: babykleertjes aan de droogmolen O+ O+ Dat is haast een kinderdroom die uitkomt O+
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het wassen mijn neus uit komt :D
pi_171756943
Nesteldrang, wat is dat? :+

We hadden vandaag een leuk uitje naar een wijze uit het Oosten. Binnen 10 seconde werd er verteld dat ik dik was en de zin erna opeens niet dik genoeg. Gaat ze aan het eind van de dag vriend en mij ook nog eens vertellen dat ze precies kan zien hoe het kind ligt. Ja wat is het nou?! :{w _O-

Gelukkig liggen er hier nu genoeg kleertjes om uit te zoeken, wassen en dan nog hopen dat er ooit nog een kamer komt voor de baby O+
pi_171757071
Babykleertjes wassen doe ik wel, maar strijken dus niet. Heb zo'n hekel aan strijken. Hydrofielen schijnen minder op te nemen als je ze strijkt, dus die ook gewoon lekker gekreukt opvouwen *)

Ik heb wel nesteldrang, maar kan er nu nog weinig kanten mee op. Mijn energie gaat op aan werken, het een beetje op orde houden door verbouwing en dreumes aandacht geven. Hoop dat het tijdens mijn verlof af en toe wel kan :)

Kortademig: check! Niet de hele dag, vooral als ik de trap op gelopen ben en als ik verkeerd lig. Gelukkig niet echt last van in het dagelijks leven nog.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171757317
Strijken, hmmm, als ik een heel eind overtijd loop en ik heb alle series afgekeken, dan misschien...

Mijn nesteldrang gaat nog niet zo enorm hard. Oke, wel wat abnormale dingen gedaan als gordijnen wassen, maar ik ben dan ook al 5 weken thuis.

Kamertje is wel klaar nu! *O*
  zaterdag 17 juni 2017 @ 21:16:00 #49
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171757504
Gefeliciteerd Vieve en Lastpost! *O*

Strijken begin ik niet aan... Vroeger streek ik zo'n beetje alles maar daar heb ik nu echt geen tijd meer voor... Ik heb voor N nog nooit iets gestreken, behalve de wieglakens helemaal in het begin. Ik was wel alle kleding voordat ik het gebruik, zowel voor mezelf als voor de kleine. Maar heb nooit een speciaal wasmiddel gebruikt, gewoon het onze. Zonder wasverzachter, maar daar ben ik zelf allergisch voor...

Buikgriep is trouwens kut in de zwangerschap. Geen eetlust maar je lijft vraagt wel om eten, niet handig... Gelukkig lijkt het een milde variant te zijn maar alsnog niet fijn.
pi_171757984
#teamnietstrijken
#teamgeennesteldrang, afgezien van die plintenstofzuigbevlieging dan :')

Het babykamertje is hier inmiddels weer overhoop gehaald zodat er een beval/kraambed in kon. Ons eigen bed was een drama om omhoog te zetten, dus dit leek ons een betere oplossing. Het is alleen wel wat krapjes. Volgende week nog maar eens aan de vk vragen hoeveel ruimte er achter het bed nodig is, want dat is echt krap. Of weet iemand hier dat toevallig? Ik kon het op internet niet vinden. (Er staat nog een kledingkast achter het bed, dus in het ergste geval moet die weer verplaatst worden.) Maar goed, in theorie staat alles klaar om thuis te kunnen bevallen aangezien dat vanaf morgen officieel thuis mag, omg :o

MissC beterschap! (Ik vind buikgriep normaal al vreselijk en zwanger vond ik het echt ronduit verschrikkelijk :X )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')