abonnement Unibet Coolblue
pi_171717845
Ik heb een spoelkast met lade's. De bovenste lade was af fabriek al minder diep, maar de onderste lade heeft de maximale diepte. Aangezien hier een Qooker reservoir staat moet de diepte van de lade aangepast worden.

Tot nu toe heb ik enkle fixol.eu gevonden. Echter zijn mij keukenlades niet van 16mm plaat materiaal gemaakt maar een dunnere bodemplaat en aluminiun achterkant.

Verder verkoopt fixol niet echt aan particulieren en enkel per 4 setjes terwijl ik maar 1 setje nodig heb.

Iemand die meer aanbieders van ombouw setjes weten of eventueel zelf mooie oplossingen hebben gevonden?
pi_171719355
Misschien mis ik iets, maar kun je niet gewoon de achterplaat van de lade halen, met een zaag of wat dan ook de lade inkorten, en daarna de achterplaat er weer op monteren? Wil je soft close dan haal je gelijk een nieuw setje ladegeleiders die past bij de nieuwe maat. Als dat reservoir aan één kant staat kun je ook een 'hap' uit je lade nemen, dan heb je aan de andere kant nog wat meer bergruimte. Maar dan zul je creatief moeten zijn met de achterplaat.
pi_171719706
Het is al softclose. Ik kan creatief gaan doen, maar er bestaan dus setjes voor waardoor het allemaal net iets mooier is dan zelf klungelen.

Het setje wat ik tot nu toe gevonden heb lijkt echter niet helemaal geschikt voor mijn type lade.
  donderdag 15 juni 2017 @ 22:30:12 #4
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171720693
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:53 schreef VleugelSpeler het volgende:
Misschien mis ik iets, maar kun je niet gewoon de achterplaat van de lade halen, met een zaag of wat dan ook de lade inkorten, en daarna de achterplaat er weer op monteren? Wil je soft close dan haal je gelijk een nieuw setje ladegeleiders die past bij de nieuwe maat. Als dat reservoir aan één kant staat kun je ook een 'hap' uit je lade nemen, dan heb je aan de andere kant nog wat meer bergruimte. Maar dan zul je creatief moeten zijn met de achterplaat.
Ik zou het ook zo doen. La eruit halen. Achterplaatje losschroeven en vervolgens aftekenen hoeveel je de la wilt inkorten. Decoupeerzaagje en vervolgens achterplaat erop. Nog geen uurtje werk joh
  donderdag 15 juni 2017 @ 22:31:40 #5
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171720748
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 22:03 schreef Glider76 het volgende:
Het is al softclose. Ik kan creatief gaan doen, maar er bestaan dus setjes voor waardoor het allemaal net iets mooier is dan zelf klungelen.

Het setje wat ik tot nu toe gevonden heb lijkt echter niet helemaal geschikt voor mijn type lade.
Dan laat je het toch doen?
pi_171725623
Mooi? Hoe vaak kijk je naar de achterkant van je la?
pi_171725694
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:39 schreef Spiritus het volgende:
Mooi? Hoe vaak kijk je naar de achterkant van je la?
Dat was mijn gedachte op de kop getikt
pi_171725959
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:39 schreef Spiritus het volgende:
Mooi? Hoe vaak kijk je naar de achterkant van je la?
Het zijn volledig uittrekbare lades, dus eigenlijk elke keer als je de lade gebruikt.

Dat wil zeggen dat je dan tegen de binnenkant van de achterkant aan kijkt.

Lades zijn van metaal, met houten bodem en glazen zijwanden. Dus de gehele achterkant losschroeven en stuk naar binnen zetten lukt niet.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 08:26:19 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171725988
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 08:22 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Het zijn volledig uittrekbare lades, dus eigenlijk elke keer als je de lade gebruikt.

Dat wil zeggen dat je dan tegen de binnenkant van de achterkant aan kijkt.

Lades zijn van metaal, met houten bodem en glazen zijwanden. Dus de gehele achterkant losschroeven en stuk naar binnen zetten lukt niet.
Was misschien handig om die glazen zijwanden te noemen in de OP.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171726061
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 08:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Was misschien handig om die glazen zijwanden te noemen in de OP.
Wellicht, maar doet niet helemaal ter zake. Het is een 80cm lade. Waar een stukje uit moet van 20 breed en 10 diep. Zonde om dan de overige 60cm ook maar af te zagen.

Waar het om ging is dat er een bedrijf is(fixol) wat standaard setjes levert om lades in te korten, mijn vraag was vooral of er iemand is die nog andere leveranciers kent die zoiets aanbieden.

Dit omdat fixol meer gemaakt lijkt te zijn voor lades van houten plaat, bodem en achterwand 16mm dik. Wat dus niet geldt voor mijn lades.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 08:36:06 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171726097
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 08:33 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Wellicht, maar doet niet helemaal ter zake. Het is een 80cm lade. Waar een stukje uit moet van 20 breed en 10 diep. Zonde om dan de overige 60cm ook maar af te zagen.

Waar het om ging is dat er een bedrijf is(fixol) wat standaard setjes levert om lades in te korten, mijn vraag was vooral of er iemand is die nog andere leveranciers kent die zoiets aanbieden.

Dit omdat fixol meer gemaakt lijkt te zijn voor lades van houten plaat, bodem en achterwand 16mm dik. Wat dus niet geldt voor mijn lades.
Maar dan moet je toch een stuk van de glazen zijkant afhalen? Hoezo doet dat niet ter zake?
The love you take is equal to the love you make.
pi_171726114
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 08:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dan moet je toch een stuk van de glazen zijkant afhalen? Hoezo doet dat niet ter zake?
Nee, de quoker staat iets meer naar het midden. De zijkanten blijven gewoon hun normale lengte. Vanuit het midden van de achterkant moet er een hapje uit worden gehaald. Rond de 10cm diep, 20 cm breed.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 08:38:55 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171726130
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 08:37 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Nee, de quoker staat iets meer naar het midden. De zijkanten blijven gewoon hun normale lengte. Vanuit het midden van de achterkant moet er een hapje uit worden gehaald. Rond de 10cm diep, 20 cm breed.
Aha, dat stond ook niet in de OP.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171728395
Wij hebben dezelfde situatie, maar bij ons is het als volgt opgelost: daar waar de kortere ruimte moet zijn hebben we geen keukenlade maar een badkamerkastlade geplaatst (zelfde leverancier/serie). Die waren minder diep en daardoor paste het precies wel.

Kun je nog terug naar je keukenleverancier?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_171730785
lade achterkant een hap er uit halen zodat je quooker er achter kan staan. creatief met wat hout het gat voorzien van een opstaande rand.

lade geheel bruikbaar en de quooker kan staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')