abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 15 juni 2017 @ 20:58:47 #1
468783 WieNietWerktWieNietWint
Het is hier geen hotel!
pi_171717688
Ha Fokkers,

Recent ben ik naast LinkedIn ook Magnet.me gaan gebruiken om in contact te komen met bedrijven. Ziet er tot dusver erg goed uit!

Hebben jullie ervaring met Magnet.me?

Hebben jullie betere alternatieve gevonden? Ik hoor het graag!

Tl;dr First post! \o/

[ Bericht 23% gewijzigd door WieNietWerktWieNietWint op 15-06-2017 21:11:16 ]
Adriaantjuh
  donderdag 15 juni 2017 @ 21:07:47 #2
468783 WieNietWerktWieNietWint
Het is hier geen hotel!
pi_171717917
Ruuustaag
Adriaantjuh
  donderdag 15 juni 2017 @ 21:09:11 #3
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_171717949
Wat lief, Adiaentje, dat je me een uitnodiging geeft voor het een of ander klote-appje waar je je uiteraard voor aan moet melden.
Wat levert het jou op?
Als het je niets oplevert ben je wel heel erg dom dat je hier gaat lopen spammen.

Zie je er nog een beetje leuk uit trouwens? *;
pi_171718023
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:07 schreef WieNietWerktWieNietWint het volgende:
Ruuustaag
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 15 juni 2017 @ 21:12:46 #5
468783 WieNietWerktWieNietWint
Het is hier geen hotel!
pi_171718052
Haha thats up to you to decide ;)

Heb het linkje al verwijderd. Desalniettemin benieuwd naar jullie ervaringen met zoeken naar baan via bv LinkedIN
Adriaantjuh
pi_171720393
Magnet.me wel een profiel maar doe er niks mee. Ken wel iemand die er een studiegerelateerde bijbaan mee heeft gescoord. LinkedIn vind ik effectiever omdat je profiel veel vaker wordt bekeken.
pi_171725554
Linkedin is meer een kijk eens wat ik kan en wie ik ken site, dan dat het een site is waarmee je je volgende baan vindt. Althans, dat is mijn eigen ervaring.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171725634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:18 schreef Lyrebird het volgende:
Linkedin is meer een kijk eens wat ik kan en wie ik ken site, dan dat het een site is waarmee je je volgende baan vindt. Althans, dat is mijn eigen ervaring.
Mwah, hooguit kan het handig zijn om weer contact op te nemen met vroegere zakelijke contacten waar je anders de contactgegevens niet meer van hebt of die zijn verouderd. Maar als je het nodig hebt om gevonden te worden door recruiters of "beschikbaar te zijn voor een nieuwe uitdaging", dan is het gewoon een veredelde kaartenbak van het UWV.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 16 juni 2017 @ 07:44:33 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_171725654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:18 schreef Lyrebird het volgende:
Linkedin is meer een kijk eens wat ik kan en wie ik ken site, dan dat het een site is waarmee je je volgende baan vindt. Althans, dat is mijn eigen ervaring.
Oh totaal niet mee eens. Heb mijn huidige baan via LinkedIn gevonden en ben nu op zoek naar wat anders. Aangegeven dat ik beschikbaar ben en ik krijg veel berichtjes, dus de kans is heel groot dat ik mijn nieuwe baan ook via LinkedIn ga vinden :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 07:51:39 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171725702
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:18 schreef Lyrebird het volgende:
Linkedin is meer een kijk eens wat ik kan en wie ik ken site, dan dat het een site is waarmee je je volgende baan vindt. Althans, dat is mijn eigen ervaring.
Oneens.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171725748
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oh totaal niet mee eens. Heb mijn huidige baan via LinkedIn gevonden en ben nu op zoek naar wat anders. Aangegeven dat ik beschikbaar ben en ik krijg veel berichtjes, dus de kans is heel groot dat ik mijn nieuwe baan ook via LinkedIn ga vinden :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:51 schreef Renesite het volgende:

[..]

Oneens.
Het kan voor andere mensen anders liggen. Ik ben al een tijdje op zoek naar iets nieuws, en heb verschillende aanknopingspunten, allemaal via mijn netwerk maar met mensen die verrassend genoeg niet in mijn LinkedIn netwerk zaten.

Wat hierbij mee kan spelen is dat mensen die de beslissingen nemen die er toe doen - als het om een nieuwe baan gaat - in mijn vakgebied wat ouder zijn. En die gaan weer minder snel met de tijd mee, en hebben dus niet altijd een LinkedIn account.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 16 juni 2017 @ 08:03:57 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_171725793
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]


[..]

Het kan voor andere mensen anders liggen. Ik ben al een tijdje op zoek naar iets nieuws, en heb verschillende aanknopingspunten, allemaal via mijn netwerk maar met mensen die verrassend genoeg niet in mijn LinkedIn netwerk zaten.

Wat hierbij mee kan spelen is dat mensen die de beslissingen nemen die er toe doen - als het om een nieuwe baan gaat - in mijn vakgebied wat ouder zijn. En die gaan weer minder snel met de tijd mee, en hebben dus niet altijd een LinkedIn account.
9 van de 10 keer heb je te maken met een recruiter. Althans, ik ben nog nooit door de directeur zelf benaderd via LinkedIn. En er is ook een verschil merk ik. Jij benaderd actief mensen en ik ervaar dat mensen mij benaderen. Dat maakt het natuurlijk ook makkelijker voor mij.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_171731204
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 08:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

9 van de 10 keer heb je te maken met een recruiter. Althans, ik ben nog nooit door de directeur zelf benaderd via LinkedIn. En er is ook een verschil merk ik. Jij benaderd actief mensen en ik ervaar dat mensen mij benaderen. Dat maakt het natuurlijk ook makkelijker voor mij.
Ik wel, heb zo ook een bijbaantje gefixt. Dit was wel een uitzondering trouwens, ik word ook voornamelijk door recruiters benaderd.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_171736423
Als je op LI laat merken dat je op zoek bent dmv je headline en een tekst op je profiel wat je zoekt gaat het ook een stuk sneller. Ben daardoor een aantal keer benaderd zonder zelf eerst contact te hebben gehad met diegene. Een compleet LI profiel helpt erg, mijn profiel wordt nu ook veel vaker bekeken, en ook toen ik aangaf op zoek te zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')