abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 15 juni 2017 @ 19:34:23 #1
39237 crew  H_T
2733
pi_171716351


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nederland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afnamelocaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar deze pagina en je ziet een kaart waar de afnamelocaties zitten.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man seks met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen

[ Bericht 3% gewijzigd door H_T op 16-06-2017 19:09:42 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_171737449
TS, kan je de linkjes in de OP eens nalopen? Bijna alle linkjes verwijzen nergens meer naar.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 16 juni 2017 @ 19:10:13 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_171737883
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:47 schreef d4v1d het volgende:
TS, kan je de linkjes in de OP eens nalopen? Bijna alle linkjes verwijzen nergens meer naar.
Done! Laat je het weten als ik er toch nog een vergeten ben? Ik heb de Wiki nog niet aangepast, als dat gewenst is kan het wel.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_171746783
Mensen die meedoen aan de 4daagse in Nijmegen?
Hier kan je een sanquin shirt bestellen om wat reclame te maken : https://www.sanquin.nl/donor/aanvragen-tshirt/

Vind het trouwens zo gek dat altijd gezegd wordt dat het geen pijn doet om bloed te geven.
Ikzelf ben totaal niet bang voor naalden of dergelijke, maar vind toch dat je de naald (ik geef plasma) de hele tijd voelt tijdens de donatie en achteraf voel ik de naald precies nog zitten tot de volgende dag. :o Bovendien tijdens de gift een lamme hand van het vele knijpen (ik heb dunne aders)
pi_171746798
Ik geef volbloed en die paar minuten heb ik meestal geen last van de naald.
Vorige keer wel trouwens dus ik ga eens andere arm proberen en hopelijk andere prikker
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 17 juni 2017 @ 11:15:33 #6
39237 crew  H_T
2733
pi_171748068
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:19 schreef chento het volgende:
Mensen die meedoen aan de 4daagse in Nijmegen?
Hier kan je een sanquin shirt bestellen om wat reclame te maken : https://www.sanquin.nl/donor/aanvragen-tshirt/

Vind het trouwens zo gek dat altijd gezegd wordt dat het geen pijn doet om bloed te geven.
Ikzelf ben totaal niet bang voor naalden of dergelijke, maar vind toch dat je de naald (ik geef plasma) de hele tijd voelt tijdens de donatie en achteraf voel ik de naald precies nog zitten tot de volgende dag. :o Bovendien tijdens de gift een lamme hand van het vele knijpen (ik heb dunne aders)
Ik voel de donatienaald heus wel als ie erin gaat, en voel tijdens de donatie ook dat ie er in zit. Maar qua scherpe pijn voel ik het naaldje voor de hb-meting een stuk beter ;). Ik voel het wel, maar jezelf aan papier snijden is voor mij heel veel pijnlijker.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_171751405
Je hoeft echt niet met kracht in het balletje te knijpen. Het gaat meer om de beweging, kan dus in principe zonder bal.

Laatste keer was de eerste keer dat het heel veel pijn deed en het verdween toen de naald iets teruggetrokken werd. Verder doet het bij mij echt geen pijn. Voel er daarna niets van.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 juni 2017 @ 17:40:51 #8
39237 crew  H_T
2733
pi_171773672
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 14:57 schreef wyccie het volgende:
Je hoeft echt niet met kracht in het balletje te knijpen. Het gaat meer om de beweging, kan dus in principe zonder bal.
Klopt, ik heb tegenwoordig nooit meer een bal. Ik tik afwisselend m'n vingers tegen m'n duim, dat werkt prima
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:09:25 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171817554
Zometeen sinds lange tijd weer plasma geven. Ben benieuwd :)
pi_171830084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:09 schreef Cue_ het volgende:
Zometeen sinds lange tijd weer plasma geven. Ben benieuwd :)
En ging het goed?
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 17:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Klopt, ik heb tegenwoordig nooit meer een bal. Ik tik afwisselend m'n vingers tegen m'n duim, dat werkt prima
Zo doe ik het ook inderdaad. Meestal alleen aan het begin van een nieuwe cyclus (plasma) even nodig en dan loopt het lekker door.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:17:20 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171830170
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:11 schreef Karstman het volgende:
En ging het goed?
Yup :)
Bleek zo'n 2 jaar geleden te zijn dat ik was geweest (ivm onderzoek baarmoederhalskanker enzo) Dus er was ook wat gedoe of ik wel mocht geven, maar dat was allemaal geen probleem.

En donatie ging gewoon goed, heb eigenlijk nooit echt klachten gehad gelukkig.
pi_171830243
^O^
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171863528
Net geen 10, ;( 9.9
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_172073973
Jammer dat ze hier op vrijdagavond altijd dicht zijn, dat is voor mij net de handigste avond...
Laatste afspraak voor plasma is al om 14u30 dan.
Achja, dan stellen we het een weekje uit !
pi_172074308
20ste pas weer plasma geven, Laatste keer was 31 mei. Jammer van die vakanties tussendoor waardoor je niet mag geven :P
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:21 schreef Bos81 het volgende:
Net geen 10, ;( 9.9


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2017 19:46:31 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 juli 2017 @ 15:48:13 #16
39237 crew  H_T
2733
pi_172191087
Voor (aanstaande) stamceldonoren: ik heb nu een nieuwsbrief van Matchis in de digitale brievenbus. Daarin staat dat er 173.198 stemceldonoren zijn in Nederland, waarvan er dit jaar slechts 45 echt hebben gedoneerd. De kans dat het na inschrijving tot een donatie komt is dus echt behoorlijk klein.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 5 juli 2017 @ 17:45:10 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172194464
Ik ga zometeen weer wat plasma achterlaten. :s)

Weet iemand trouwens hoe het zit met die vraag over recent pijnstillers geslikt te hebben. Bedoelen ze daar ook paracetamol mee? Of echt het zwaardere spul alleen?
***
pi_172194672
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 17:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga zometeen weer wat plasma achterlaten. :s)

Weet iemand trouwens hoe het zit met die vraag over recent pijnstillers geslikt te hebben. Bedoelen ze daar ook paracetamol mee? Of echt het zwaardere spul alleen?
ze hebben een website......
https://www.sanquin.nl/do(...)ven/?page=1&letter=P
"Het gebruik van een pijnstiller is geen bezwaar voor het geven van bloed als je je goed voelt.
Let op! Soms kan de reden dat je pijnstillers (hebt) gebruikt een bezwaar zijn voor het bloed geven. Bijvoorbeeld als je griep of hoofdpijn hebt.
Sommige pijnstillers kunnen de werking van de bloedplaatjes verminderen. Wij kunnen uit je donatie wel de rode cellen en het plasma aan de patiënt geven, maar niet de bloedplaatjes.
Meld bij de keuring altijd als je de laatste 4 dagen voor het bloed geven pijnstillers hebt gebruikt. Neem altijd (de namen van) de medicijnen die je gebruikt hebt mee naar de bloedbank."


Daar bedoelen ze volgens dus ook paracetamol mee en persoon die vragenlijst bekijkt gaat beoordelen of het wel/niet relevant is
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:13:55 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172195206
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 17:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ze hebben een website......
https://www.sanquin.nl/do(...)ven/?page=1&letter=P
"Het gebruik van een pijnstiller is geen bezwaar voor het geven van bloed als je je goed voelt.
Let op! Soms kan de reden dat je pijnstillers (hebt) gebruikt een bezwaar zijn voor het bloed geven. Bijvoorbeeld als je griep of hoofdpijn hebt.
Sommige pijnstillers kunnen de werking van de bloedplaatjes verminderen. Wij kunnen uit je donatie wel de rode cellen en het plasma aan de patiënt geven, maar niet de bloedplaatjes.
Meld bij de keuring altijd als je de laatste 4 dagen voor het bloed geven pijnstillers hebt gebruikt. Neem altijd (de namen van) de medicijnen die je gebruikt hebt mee naar de bloedbank."

Daar bedoelen ze volgens dus ook paracetamol mee en persoon die vragenlijst bekijkt gaat beoordelen of het wel/niet relevant is
Oh sorry hoor... Ik wist niet dat ik van jouw kostbare tijd gebruik maakte door een vraag aan ervaringsdeskundigen te stellen...
***
pi_172195621
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh sorry hoor... Ik wist niet dat ik van jouw kostbare tijd gebruik maakte door een vraag aan ervaringsdeskundigen te stellen...
wat een fijne reactie tov iemand die informatie voor je opgezocht heeft
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:48:52 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172196026
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat een fijne reactie tov iemand die informatie voor je opgezocht heeft
Waarvoor dank. :*
***
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:54:01 #22
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172196159
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh sorry hoor... Ik wist niet dat ik van jouw kostbare tijd gebruik maakte door een vraag aan ervaringsdeskundigen te stellen...
Wat is dit nu weer voor reactie? :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:59:36 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172196327
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:54 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor reactie? :')
Ik vond de 'ze hebben een website......' uitermate zeikerig en gepikeerd klinken.
Je hoeft niet te reageren he, op dat soort vragen.
***
pi_172196462
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vond de 'ze hebben een website......' uitermate zeikerig en gepikeerd klinken.
Je hoeft niet te reageren he, op dat soort vragen.
Volgens mij was het niet zo bedoeld. Zo interpreteer ik het iig niet.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_172202609
Zo zou je het kunnen lezen, maar volgens mij was het gewoon behulpzaam bedoeld als in 'ze hebben ook een website met veel info, dat is handig om te weten', want hij heeft moeite gedaan de tekst op te zoeken.
Maar goed, geschreven tekst is altijd lastig te interpreteren zonder intonatie en gezichtsuitdrukkingen. Ik word ook vaak niet begrepen. ;)

Overigens geef ik altijd alle medicatie aan, ook wat ik al jaren gebruik en nooit een probleem is, en ook iets simpels als paracetamol. Ik ga niet voor hen beslissen of het relevant is (ook al heb ik er zelf gewerkt :P ).
pi_172204200
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:13 schreef wyccie het volgende:
Zo zou je het kunnen lezen, maar volgens mij was het gewoon behulpzaam bedoeld als in 'ze hebben ook een website met veel info, dat is handig om te weten', want hij heeft moeite gedaan de tekst op te zoeken.
Maar goed, geschreven tekst is altijd lastig te interpreteren zonder intonatie en gezichtsuitdrukkingen. Ik word ook vaak niet begrepen. ;)

Overigens geef ik altijd alle medicatie aan, ook wat ik al jaren gebruik en nooit een probleem is, en ook iets simpels als paracetamol. Ik ga niet voor hen beslissen of het relevant is (ook al heb ik er zelf gewerkt :P ).
Heb je ook ervaring of dat je mocht doneren als je zei dat je paracetamol gebruikte recent?
Had handig geweest als er ergens een lijst was van welke (chronische) medicatie je mag gebruiken !
pi_172204869
ik slik nog wel eens ibuprofen voor terugkerende voorhoofdsholte pijn. Is nooit een probleem geweest met doneren.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 juli 2017 @ 23:38:35 #28
39237 crew  H_T
2733
pi_172204959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:10 schreef chento het volgende:

[..]

Heb je ook ervaring of dat je mocht doneren als je zei dat je paracetamol gebruikte recent?
Had handig geweest als er ergens een lijst was van welke (chronische) medicatie je mag gebruiken !
Ik gebruik liever ibuprofen, daarmee mag je gewoon doneren. Je moet het (net als bij paracetamol) wel netjes vooraf aangeven. De bloedzak krijgt dan een extra sticker om aan te geven waar het niet meer geschikt voor is, maar gaat wel gewoon mee in het proces.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 6 juli 2017 @ 05:57:32 #29
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172207234
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik gebruik liever ibuprofen, daarmee mag je gewoon doneren. Je moet het (net als bij paracetamol) wel netjes vooraf aangeven. De bloedzak krijgt dan een extra sticker om aan te geven waar het niet meer geschikt voor is, maar gaat wel gewoon mee in het proces.
Idem voor paracetamol hoor, naar mijn ervaring dan.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 6 juli 2017 @ 07:57:51 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172207613
Dan was het mijn interpretatie. My bad.

Ik heb weer netjes 820ml achtergelaten gisterenavond. Het was wel een lange zit. Ik had om 18.40 een afspraak en stond pas om 20.00 buiten. Doneren zelf duurde 44mins, maar het was heel druk, zo vlak voor de vakantie.

Goed trouwens om te weten dat je nog wel kan doneren met paracetamol bijvoorbeeld. Ik slik het zelden, maar zou het jammer vinden als ik daardoor niet zou kunnen doneren.
***
pi_172207943
Ik vond gisteren mijn eerste oproep in de bus. Ik ga 'm helaas moeten afzeggen, 2 maanden geleden tattoo laten bijwerken en daar houden ze niet zo van.
pi_172227432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:10 schreef chento het volgende:

[..]

Heb je ook ervaring of dat je mocht doneren als je zei dat je paracetamol gebruikte recent?
Had handig geweest als er ergens een lijst was van welke (chronische) medicatie je mag gebruiken !
Paracetamol an sich is geen probleem (afhankelijk van waarvoor je het slikt).
Ibuprofen of Naproxen etc. idem, maar moeten ze dus echt wel weten omdat ze de bloedplaatjes dan gaan scheiden.
pi_172252141
Onlangs wezen doneren. Was snel klaar!

In het verleden ben ik door artsen vaak mis geprikt waardoor ik telkens huiver bij het doneren. Maar ik begin steeds meer vertrouwen te hebben in het adertje vinden en direct weten te pakken 😜
Het is ook lastig want ik heb dunne aderen, daarom is plasma doneren bij mij afgeraden.

In oktober weer en daarna tattoo 🙃
  dinsdag 11 juli 2017 @ 16:49:35 #34
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_172344537
Plasmadonatie nummer 86 hier. Doe mee aan de pilot waarin de hoeveelheid plasma die je geeft, wordt bepaald aan de hand van lengte en lichaamsgewicht. Mag nu 860 ml geven in plaats van 660 ml.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:36:36 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172349769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Voor (aanstaande) stamceldonoren: ik heb nu een nieuwsbrief van Matchis in de digitale brievenbus. Daarin staat dat er 173.198 stemceldonoren zijn in Nederland, waarvan er dit jaar slechts 45 echt hebben gedoneerd. De kans dat het na inschrijving tot een donatie komt is dus echt behoorlijk klein.
Deze week ben ik toevallig net gematched.
pi_172349898
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Deze week ben ik toevallig net gematched.
Zo spannend ! Nu moet je extra bloed gaan afgeven zeker?
Gebeurt dit gewoon in je donorcentrum of op een andere locatie?
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:42:13 #37
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172349934
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:40 schreef chento het volgende:

[..]

Zo spannend ! Nu moet je extra bloed gaan afgeven zeker?
Gebeurt dit gewoon in je donorcentrum of op een andere locatie?
Kreeg wat testbuisjes opgestuurd, bij de huisarts zijn die gevuld en daarna met de gewone post meegegaan. Weet nog niet wanneer de uitslag komt.
pi_172350227
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Deze week ben ik toevallig net gematched.
wow!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 11 juli 2017 @ 23:42:43 #39
39237 crew  H_T
2733
pi_172354987
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Deze week ben ik toevallig net gematched.
:o gefeliciteerd! Denk ik. Maar de posts die volgen roepen wel een vraag bij me op: word je nu gekoppeld aan een ontvanger, of was dit de eerste stap na je aanmelding?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_172357203
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

:o gefeliciteerd! Denk ik. Maar de posts die volgen roepen wel een vraag bij me op: word je nu gekoppeld aan een ontvanger, of was dit de eerste stap na je aanmelding?
eerste stap na aanmelding is alleen wangslijm opsturen
pi_172359649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

:o gefeliciteerd! Denk ik. Maar de posts die volgen roepen wel een vraag bij me op: word je nu gekoppeld aan een ontvanger, of was dit de eerste stap na je aanmelding?
Bloed geef je pas af als er een ontvanger is waarvan ze denken dat jij iemand bent die zou kunnen matchen. Daarbij benaderen ze een stuk of 10 mensen (dacht ik).
En gaan ze in je bloed wat andere factoren testen die je uit wangslijm niet haalt. Dikke kans dat het dan alsnog 'afgewezen' wordt. Maar het kan ook zijn dat de match steeds beter blijkt en je wellicht mag gaan doneren aan een ander. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 12 juli 2017 @ 15:59:45 #42
39237 crew  H_T
2733
pi_172365924
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 06:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

eerste stap na aanmelding is alleen wangslijm opsturen
Oh, dat is dan nieuw. Bij mij moesten er een paar buisjes bloed extra afgetapt worden, en ik heb een wangslijm afgegeven. Vandaar :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 12 juli 2017 @ 17:04:58 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172367509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Oh, dat is dan nieuw. Bij mij moesten er een paar buisjes bloed extra afgetapt worden, en ik heb een wangslijm afgegeven. Vandaar :)
Bij mij ook(ben het al een paar jaar), maar ik snap wel dat ze ook 'vers' bloed door het lab willen halen. Voor de rest kan het nog tot wel 2-3 maanden duren voor de uitslag bekent is.
pi_172368136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Oh, dat is dan nieuw. Bij mij moesten er een paar buisjes bloed extra afgetapt worden, en ik heb een wangslijm afgegeven. Vandaar :)
oh :{ misschien kreeg ik alleen de light intake routine dan wegens al bijna te oud :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 12 juli 2017 @ 19:14:23 #45
39237 crew  H_T
2733
pi_172370090
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oh :{ misschien kreeg ik alleen de light intake routine dan wegens al bijna te oud :D
Het kan heel goed dat de procedure gewijzigd is hoor. Bij mijn aanmelding (3 of 4 jaar geleden, misschien meer) moest ik ergens bloed laten prikken, bij huisarts of bloedbank. Als je dat kan vervangen door thuis een wattenstaafje langs de binnenkant van je wang te halen en te versturen is dat een stuk makkelijker voor de aanstaande donoren :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_172370721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 19:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het kan heel goed dat de procedure gewijzigd is hoor. Bij mijn aanmelding (3 of 4 jaar geleden, misschien meer) moest ik ergens bloed laten prikken, bij huisarts of bloedbank. Als je dat kan vervangen door thuis een wattenstaafje langs de binnenkant van je wang te halen en te versturen is dat een stuk makkelijker voor de aanstaande donoren :)
In België gaat het nog steeds via bloed alleszins, maar in NL geloof ik inderdaad met wangslijmvlies! Wel wat laagdrempeliger natuurlijk, al ben ik uiteraard gewoon aangemeld als donor :)
Morgen noge ens plasma geven.
pi_172371074
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oh :{ misschien kreeg ik alleen de light intake routine dan wegens al bijna te oud :D
Ik heb me een jaar geleden aangemeld. Ben ook een wangslijmer hoor :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172372096
Ik ben sinds een jaar ongeveer ook een stamceldonor en ik heb alleen wangslijm moeten afgeven/versturen

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bloed geef je pas af als er een ontvanger is waarvan ze denken dat jij iemand bent die zou kunnen matchen. Daarbij benaderen ze een stuk of 10 mensen (dacht ik).
En gaan ze in je bloed wat andere factoren testen die je uit wangslijm niet haalt. Dikke kans dat het dan alsnog 'afgewezen' wordt. Maar het kan ook zijn dat de match steeds beter blijkt en je wellicht mag gaan doneren aan een ander. ^O^
Jep, dit vertelde toevallig mijn bloedprikker ook toen ik kwam doneren voor het eerst. We hadden het over donor zijn en zodoende het onderwerp 😊
pi_172385485
Donatie #8 is een feit !
Er waren ijsjes :o
pi_172393098
Rustig hier vandaag . Volbloed gaat nog, maar plasma maar 1 iemand anders
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 13 juli 2017 @ 19:08:57 #51
39237 crew  H_T
2733
pi_172395180
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:49 schreef chento het volgende:
Donatie #8 is een feit !
Er waren ijsjes :o
:o geluksvogel!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_172396838
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

:o geluksvogel!
Denk zelfs de hele zomer lang !
Ze doen hier wel meer acties om volk te lokken in deze periode.
Zo krijg je bij 3x doneren een strandlaken of strandpalletjes extra.(Be)
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:06:22 #53
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_172401972
In 2014 was de laatste plasmadonatie en nu mag ik volgende week eindelijk weer heen *O*
Ik hoop dat ik word goedgekeurd :') Mn hb was voorheen regelmatig te laag -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_172426171
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:06 schreef Vlindur het volgende:
In 2014 was de laatste plasmadonatie en nu mag ik volgende week eindelijk weer heen *O*
Ik hoop dat ik word goedgekeurd :') Mn hb was voorheen regelmatig te laag -O-
Zo dat is lang dat je niet mocht, hopelijk geen ernstige reden?
Je kan altijd roosvicee ferro drinken voor de zekerheid, dat je Hb nog wat stijgt.
pi_172552739
pi_172553250
Tis hier wel echt uitgestorven :o ik ben de enige plasmadonor, van de 10 stoelen.

Bij volbloed zit er niemand, op 6 stoelen.
pi_172553846
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:10 schreef d4v1d het volgende:
Tis hier wel echt uitgestorven :o ik ben de enige plasmadonor, van de 10 stoelen.

Bij volbloed zit er niemand, op 6 stoelen.
Misschien door vakantieperiode. Mensen zijn op vakantie en mensen die net geweest zijn mogen nog niet altijd.
pi_172553872
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Misschien door vakantieperiode. Mensen zijn op vakantie en mensen die net geweest zijn mogen nog niet altijd.
Ja, natuurlijk. Maar ik vond dit wel erg overdreven :P
pi_172554552
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:10 schreef d4v1d het volgende:
Tis hier wel echt uitgestorven :o ik ben de enige plasmadonor, van de 10 stoelen.

Bij volbloed zit er niemand, op 6 stoelen.
Krijg je veel aandacht (en eten hopelijk) :p
pi_172560788


Ongemakkelijke fotoshoot _O-
pi_172567696
Van die 158.724 zijn er toch zeker 12 voor mij geweest :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172568113
Die sokken ook :D :')
A balanced diet is a cookie in each hand
  zondag 23 juli 2017 @ 09:28:39 #63
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_172614170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:00 schreef chento het volgende:

[..]

Zo dat is lang dat je niet mocht, hopelijk geen ernstige reden?
Je kan altijd roosvicee ferro drinken voor de zekerheid, dat je Hb nog wat stijgt.
Zwangerschap en borstvoeding :)
Maar ik vind het enorm belachelijk dat je met borstvoeding geen plasma mag geven }:| -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_172614191
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 09:28 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Zwangerschap en borstvoeding :)
Maar ik vind het enorm belachelijk dat je met borstvoeding geen plasma mag geven }:| -O-
Mag je dan ook niet tijdelijk overstappen op bloed geven? Ik begreep deze week dat dat wel gewoon mag i.c.m. borstvoeding.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_172614891
Sinds vrijdagochtend heb ik bij het opstaan gelijk koppijn (trekt nog voor de middag weer weg). En ik heb erg weinig energie.

Doordat je je bloedcellen terug krijgt zou bovenstaand toch niet horen voor te komen bij plasma geven?

Met volbloed merkte ik het altijd in mijn energieniveau, net zoals nu. Bij de vorige keer plasma geven had ik nergens last van... Misschien nu toch mijn Hb omlaag geschoten?
pi_172614959
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:18 schreef d4v1d het volgende:
Sinds vrijdagochtend heb ik bij het opstaan gelijk koppijn (trekt nog voor de middag weer weg). En ik heb erg weinig energie.

Doordat je je bloedcellen terug krijgt zou bovenstaand toch niet horen voor te komen bij plasma geven?

Met volbloed merkte ik het altijd in mijn energieniveau, net zoals nu. Bij de vorige keer plasma geven had ik nergens last van... Misschien nu toch mijn Hb omlaag geschoten?
misschien niet gerelateerd aan doneren. Je HB was hoog genoeg anders was je afgekeurd
pi_172615083
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

misschien niet gerelateerd aan doneren. Je HB was hoog genoeg anders was je afgekeurd
Ja die was 9,8 :+.

Ik bedoelde dat die opeens omlaag schoot door de donatie, al zou dat in principe alleen bij volbloed moeten voorkomen toch? :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2017 10:29:27 ]
pi_172615177
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:28 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ja die was 9,8 :+.

Ik bedoelde dat die opeens omlaag schoot door de donatie, al zou dat in principe alleen bij volbloed moeten voorkomen toch? :P
HB schiet niet dramatsch omlaag na donatie, omdat je HB hoger moet zijn dan de gezonde norm zak je niet onder het niveau dat gezondheidsklachten geeft.
Je verliest wel volume, en als je lichaam dat niet gelijk aanvult krijg je duizelingen bij snel opstaan
pi_172624926
Ik heb geen enkele last van plasma doneren.
1x thuis dezelfde dag wat duizelig geweest, maar kan ook los staan van de donatie.
Ik let er nu wel altijd op dat ik vooraf heel goed gedronken heb al.
  zondag 23 juli 2017 @ 20:32:40 #70
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_172628779
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 09:30 schreef Taartje het volgende:

[..]

Mag je dan ook niet tijdelijk overstappen op bloed geven? Ik begreep deze week dat dat wel gewoon mag i.c.m. borstvoeding.
Geen idee. Die optie hebben ze mij nooit gegeven terwijl ik meerdere malen heb aangegeven wel graag te willen doneren.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_172629133
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:32 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Geen idee. Die optie hebben ze mij nooit gegeven terwijl ik meerdere malen heb aangegeven wel graag te willen doneren.
Hier in België mag je niets doneren als je BV geeft alleszins ...
pi_172629209
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:43 schreef chento het volgende:

[..]

Hier in België mag je niets doneren als je BV geeft alleszins ...
In Nederland mag het, zolang je je goed voelt, en de bv niet teveel energie kost om te doneren. Dat mag men dus zelf inschatten.
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:29:10 #73
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172695266
Ik ga zo weer een roze koek verdienen :9
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_172695420
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:29 schreef KaBuf het volgende:
Ik ga zo weer een roze koek verdienen :9
Die kan je ook gewoon in de winkel krijgen als je ze zo graag wil.
  woensdag 26 juli 2017 @ 20:42:54 #75
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_172697194
Ik mag ook weer. Maandagochtend voor t werk maar ff doen dan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:21:28 #76
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_172698681
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:35 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Die kan je ook gewoon in de winkel krijgen als je ze zo graag wil.
En je kan ze ook verdienen door bloed te geven. Mooie deal toch?
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:26:45 #77
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172698899
Gister trouwens voor de 15e keer geweest :)
pi_172699338
Goed bezig allemaal.
Ik ben morgen weer aan de beurt :)
pi_172699531
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:21 schreef chriztiaan het volgende:

[..]

En je kan ze ook verdienen door bloed te geven. Mooie deal toch?
Oh shit. Echt?
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:04:36 #80
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_172700236
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:35 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Die kan je ook gewoon in de winkel krijgen als je ze zo graag wil.
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:43 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Oh shit. Echt?
:|W
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:05:38 #81
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172700268
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:04 schreef chriztiaan het volgende:

[..]


[..]

:|W
David is niet zo slim, bij hem moet je maar gewoon lachen en ja knikken.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_172700291
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:43 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Oh shit. Echt?
ga in KLB verder trollen joh
pi_172718546
Streepje erbij :)
pi_172719313
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:04 schreef chriztiaan het volgende:

[..]

[..]

:|W
Ik liep Kabuf gewoon een beetje te sollen.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:42:00 #85
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_172876748
In mijn pauze vandaag weer gaan geven.

HB was de 1e keer prikken aan de lage kant (7.1). Dus opnieuw geprikt, iets meer vocht eruit geduwd voor ze t plaatje vulden en toen was ie opeens 9.1. Ik had geen idee dat dat zoveel kon schelen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:12:40 #86
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_172905391
HB is letterlijk een momentopname, daar moet je dus ook geen waarde aan hechten tenzij het altijd te laag is. Bloeddruk is veel meer iets om in de gaten te houden.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_172998601
En weer een volle zak plasma, hb 9,5 :+
pi_172998945
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:37 schreef d4v1d het volgende:
En weer een volle zak plasma, hb 9,5 :+
Ik gister ook, was rustig, heel erg rustig.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172999254
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:42 schreef MutedFaith het volgende:
In mijn pauze vandaag weer gaan geven.

HB was de 1e keer prikken aan de lage kant (7.1). Dus opnieuw geprikt, iets meer vocht eruit geduwd voor ze t plaatje vulden en toen was ie opeens 9.1. Ik had geen idee dat dat zoveel kon schelen.
vingerprik is eigenlijk best onnauwkeurig
pi_172999532
Ik ga nu toch even niet zo lekker. Spierpijn in mn rug en licht in mn hoofd :(

Heb na t geven nog een kwartier koffie zitten leuten en een roze koek gegeten.

Moet nog maar even een suikerboost vinden denk ik.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:32:47 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173045620
Mag je nu wel al bloed geven als je niet hetero bentt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:41:43 #92
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173047213
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:54:53 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173047530
quote:
nog steeds geen bloeddonatie als je het altijd gewoon veilig doet. Jammer!
bovendien begrijp ik de hiv-paniek niet meer zo. het is geen 1988 meer waar je nog doodging er aan. focus dan wat meer op hepatitis-c wat volgens mij tegenwoordig het ergste gevaar is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:24:59 #94
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173052119
Als je in een hep C risico groep zit (bijvoorbeeld omdat je in een gebied bent geweest waar t nog regelmatig voor komt) mag je ook een tijd wegblijven. Daarnaast wordt gedoneerd bloed standaard op hiv, hepatitis b, c, e en syfillis getest. Alleen de test voor hiv is tot een jaar na besmetting niet 100% betrouwbaar.

Hiv is tegenwoordig vaak niet meer dodelijk, mits goed behandeld. Maar iemand die donorbloed nodig heeft scheelt meestal al iets anders, waardoor een besmetting met hiv erbij mogelijk meer problemen kan opleveren dan bij iemand die verder min of meer gezond is.

Maargoed. In principe zou een homo die t altijd veilig doet gewoon bloed moeten kunnen geven. We geloven sowieso iedereen die de vragenlijst invult maar op zn blauwe ogen, dus waarom homo's niet als ze aangeven t veilig te doen?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 23:18:55 #95
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173053991
Niet weer die discussie....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_173058966
het is idd goed om te onthouden dat groot deel van mensen die bloed krijgen niet gezonde jonge kerels zijn na ongeluk maar ernstig zieken met slechte afweer die te gammel zijn om hun hb op acceptabele hoogte te houden (kankerpatiënten bv). Een extra infectie kan dan fataal zijn.

Daarom mogen donoren voor minste geringste een periode niet geven en moet je steeds die lange vragenlijst door. Alleen bezoek aan tandarts is al 7 dagen uitstel, gastroscopie 6 maanden en 'ik voel me niet ok maar heb geen diagnose' is ook 6 maanden niet doneren.

En als gezonde ontvanger voor rest van leven aan HIVremmers moet heb je toch vrij grote kans dat Sanquin een proces aan zijn broek krijg

Anyhow, 8.8 en bloeddruk bleef ook netjes onder de norm dus weer roze koek gegeten

[ Bericht 15% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 11-08-2017 10:31:59 ]
pi_173064829
Plasmadonatie #8 is een feit!
Ben nu ongeveer een jaar plasmadonor.
Hoop volgend jaar vaker te kunnen gaan...
pi_173068587
Volbloed donatie nummer 4. Ze waren erg aan het pushen om plasma te gaan geven. Foldertje meegenomen en maar eens rustig over nadenken
Zu hause ist alles besser
pi_173323962
Gaan we weer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:53:48 #100
39237 crew  H_T
2733
pi_173324466
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:29 schreef d4v1d het volgende:
Gaan we weer.
Ik heb vanavond op de planning staan :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_173324624
Morgen ga ik weer. Als de donatie dan mislukt heb ik drie op een rij en stop ik ermee. Dus hopelijk willen de vaten dit keer wel meewerken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:12:30 #102
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173324822
Oei, succes!

Net afspraak gemaakt voor maandag
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:24:48 #103
39237 crew  H_T
2733
pi_173333985
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb vanavond op de planning staan :)
Nummer 37 is een feit!

Wel kwam ik twee punten tegen op het formulier die me niet geheel duidelijk waren: telt het vullen van een kies als een medische ingreep, en telt de dag van vandaag mee binnen de vier dagen die relevant zijn voor pijnstillergebruik? (Vrijdagmiddag ingenomen, dinsdagavond gedoneerd. Buiten 96 uur, maar als de dinsdag niet meetelt wel in de vier dagen die volledig voltooid zijn) Daarom beide open gelaten en doorgenomen met de keuringsarts, maar soms zou wat extra uitleg wel fijn zijn.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 07:23:18 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173336059
Ik last het altijd open als ik het niet zeker weet. Ze kunnen moeilijk dat formulier enorm groot maken met uitleg.
Het zal vaak genoeg zijn dat het per situatie verschilt. Of de ene behandeling wel en de andere niet.
pi_173336082
Op de site van Sanquin is te lezen waarom, je bloedplaatjes zijnbij sommige pijnstillers minder geschikt
https://www.sanquin.nl/do(...)ven/?page=1&letter=P
pi_173336339
Ik zag na mijn vakantie weer een oproep liggen. Helaas moet ik nog even 4 weken wachten met doneren. Ben in Turkije geweest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173336777
Ik heb vrijdag voor de eerste keer gedoneerd. Het viel me heel erg mee: ik was snel klaar (mijn bloed stroomt kennelijk goed) en voelde me best fit. Wel wat meer geslapen in de nachten erna en met snel opstaan wat duizelig. Dat heb ik normaal ook al vrij snel. Ik heb niet opgelet hoe mijn bloeddruk was voor doneren, daar ben ik wel benieuwd naar voor de volgende keer.
Hebben jullie dat ook, duizeligheid en hogere slaapbehoefte?
pi_173342803
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Morgen ga ik weer. Als de donatie dan mislukt heb ik drie op een rij en stop ik ermee. Dus hopelijk willen de vaten dit keer wel meewerken.
Gelukt *O* *O* *O*

Twee medewerksters hebben naarstig gezocht naar het beste vat. Wat toch mijn vaste aanprikpunt bleek te zijn. Maar dit keer liep het als een trein. Met 5.42 minuten heb ik mijn snelste donatie ooit neergezet :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173342897
Cattie :s)
pi_173489545
#9 8-)
  donderdag 31 augustus 2017 @ 00:13:53 #111
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173494747
#213 8-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_173574491
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 00:13 schreef Mark het volgende:
#213 8-)
Indrukwekkend! Ooit op een dag ... ;)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 3 september 2017 @ 22:51:08 #113
39237 crew  H_T
2733
pi_173574864
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:35 schreef chento het volgende:

[..]

Indrukwekkend! Ooit op een dag ... ;)
Ik kan het nog halen, maar dan moet ik nog 176 donaties doen. Met 5 per jaar heb ik daar nog ruim 35 jaar voor nodig, dus dan moet ik het tot na m'n 65ste volhouden. Een hele uitdaging
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_173574917
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik kan het nog halen, maar dan moet ik nog 176 donaties doen. Met 5 per jaar heb ik daar nog ruim 35 jaar voor nodig, dus dan moet ik het tot na m'n 65ste volhouden. Een hele uitdaging
Mark doneert plasma. Dan mag je elke 3 weken/maand en kun je een stuk sneller pochen met de grote getallen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173575025
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 22:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mark doneert plasma. Dan mag je elke 3 weken/maand en kun je een stuk sneller pochen met de grote getallen.
als volbloed vrouw moet ik echt enorme moeite doen voor suffe bidon bij elkaar sparen
pi_173575699
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 22:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als volbloed vrouw moet ik echt enorme moeite doen voor suffe bidon bij elkaar sparen
Ik heb ook echt 4 jaar gedaan over de badhanddoek, maar hij lag wel extra lekker deze zomer ;)
  maandag 4 september 2017 @ 00:53:57 #117
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173576071
Ze zouden idd wel wat onderscheid kunnen maken met die attenties: ik kan theoretisch 26 donaties per jaar doen, dan gaat het wel wat harder dan met 3 of 4 volbloeddonaties.

Ik hoop ooit de 500 nog te halen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_173585897
En we zijn bij 10.
pi_173754712
Na twee keer afgekeurd te zijn vanwege een te lage Hb-waarde, vandaag eindelijk voor het eerst kunnen doneren :). Ging prima.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_173756262
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:19 schreef kuolema het volgende:
Na twee keer afgekeurd te zijn vanwege een te lage Hb-waarde, vandaag eindelijk voor het eerst kunnen doneren :). Ging prima.
^O^
pi_173782721
Na een virus moet je 2 weken wachten nadat je hersteld bent zeggen ze.
Nu ben ik zo iemand die na een verkoudheid nog weken blijk hoesten ...
pi_173858331
#10 ( feest ! ) *)
pi_173866227
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:01 schreef chento het volgende:
#10 ( feest ! ) *)
*O* *O* *O* kreeg je een kadootje?

Ik gister plasma nummer *ik weet even niet meer hoeveel* En ik kom er vanochtend achter dat ik daar m'n portemonnee moet hebben laten liggen. Was de laatste plek dat ik was voor ik naar huis ging en vanochtend niet meer kunnen vinden. Probleem is ze zijn pas om 12.30 weer open... duurt lang...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:44:53 #124
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173866320
Oh leuk, een bloed-topic *O*!

Ik geef zelf al een aantal jaar bloed, helaas is het waar ik woon (nog) niet mogelijk om plasma te doneren.

Ik geloof dat ik nu aan 12 donaties zit :), met een pauze van 2 jaar ertussen ivm verhuizing naar het buitenland.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173879886
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:38 schreef Karstman het volgende:

[..]

*O* *O* *O* kreeg je een kadootje?

Ik gister plasma nummer *ik weet even niet meer hoeveel* En ik kom er vanochtend achter dat ik daar m'n portemonnee moet hebben laten liggen. Was de laatste plek dat ik was voor ik naar huis ging en vanochtend niet meer kunnen vinden. Probleem is ze zijn pas om 12.30 weer open... duurt lang...
Nee ;(
Ik geef in België, maar er staat op site dat je bij rond aantalgiften (10,25, ...) een extraatje krijgt.
Niks van gemerkt. :P

Lastig zeg, portemonneeloos zijn! Hopelijk lag hij daar?
pi_173879935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:07 schreef chento het volgende:

[..]

Nee ;(
Ik geef in België, maar er staat op site dat je bij rond aantalgiften (10,25, ...) een extraatje krijgt.
Niks van gemerkt. :P
misschien staat er de volgende keer een vinkje aan
pi_173880056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:07 schreef chento het volgende:

[..]

Nee ;(
Ik geef in België, maar er staat op site dat je bij rond aantalgiften (10,25, ...) een extraatje krijgt.
Niks van gemerkt. :P

Lastig zeg, portemonneeloos zijn! Hopelijk lag hij daar?
Heb hem terug gelukkig!

Hier zijn ze het bij mij ook wel eens vergeten dat ik op een kadootjes moment zat.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173880077
Hoi allemaal, ik had een vraagje!

Ik zou heel graag bloed doneren, maar weeg geen 50 kg. Nu hoorde ik in de bus echter iemand zeggen dat ze was wezen doneren en minder dan normaal mocht doneren omdat ze onder de 50 kg zat. Ik had eigenlijk meteen aan haar moeten vragen hoe dat zat natuurlijk maar dat durfde ik niet :P

Ik ben verder gezond en heb een normaal postuur, ben vooral heel klein.

Hebben jullie hier ooit iets over gehoord?
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  dinsdag 19 september 2017 @ 22:23:21 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173880288
Ik ken het niet. Maar ik ben geen expert. Waarom bel je Sanquin niet gewoon even?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173880431
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:23 schreef Samzz het volgende:
Ik ken het niet. Maar ik ben geen expert. Waarom bel je Sanquin niet gewoon even?
Met name omdat het half elf 's avonds is B-) En ik benieuwd was of iemand er hier bekend mee was, met zoveel users uit zoveel plaatsen met zoveel verschillende donorartsen :)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_173880446
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:15 schreef Lutte het volgende:
Hoi allemaal, ik had een vraagje!

Ik zou heel graag bloed doneren, maar weeg geen 50 kg. Nu hoorde ik in de bus echter iemand zeggen dat ze was wezen doneren en minder dan normaal mocht doneren omdat ze onder de 50 kg zat. Ik had eigenlijk meteen aan haar moeten vragen hoe dat zat natuurlijk maar dat durfde ik niet :P

Ik ben verder gezond en heb een normaal postuur, ben vooral heel klein.

Hebben jullie hier ooit iets over gehoord?
https://www.sanquin.nl/do(...)ven/?page=1&letter=G
Voor bloeddonaties moet je meer dan 50 kg wegen. Je mag geen bloed geven als je minder weegt omdat dit dan risico’s geeft voor je gezondheid.
pi_173880571
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

https://www.sanquin.nl/do(...)ven/?page=1&letter=G
Voor bloeddonaties moet je meer dan 50 kg wegen. Je mag geen bloed geven als je minder weegt omdat dit dan risico’s geeft voor je gezondheid.
Met die regel was ik bekend zoals je kunt lezen :) Echter worden er schijnbaar dus toch uitzonderingen gemaakt die niet op de site beschreven staan. Het kon zijn dat iemand van hier daar ervaring mee had.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 september 2017 @ 23:14:46 #133
39237 crew  H_T
2733
pi_173881335
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:14 schreef Karstman het volgende:

[..]

Heb hem terug gelukkig!

Hier zijn ze het bij mij ook wel eens vergeten dat ik op een kadootjes moment zat.
Ik heb bij nummer 30 ook niks gekregen. Even gekeken wat ik had kunnen krijgen, en besloten het bij nummer 31 gewoon te laten zitten :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 september 2017 @ 23:16:21 #134
39237 crew  H_T
2733
pi_173881363
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:33 schreef Lutte het volgende:

[..]

Met die regel was ik bekend zoals je kunt lezen :) Echter worden er schijnbaar dus toch uitzonderingen gemaakt die niet op de site beschreven staan. Het kon zijn dat iemand van hier daar ervaring mee had.
Ik weeg ruim het dubbele, dus ik kan je niet helpen. Misschien weet een andere user het, maar goede kans dat het sneller is om morgen toch even te bellen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_173881761
Ik denk dat ze plasmadonor is? Daarbij geldt wel dat je minder mag aftappen als je minder weegt, maar ik weet nu niet meer of dat ook zo was als je de 50 niet eens haalt.
En het is al een paar jaar geleden dat ik daar werkte, waarschijnlijk is er inmiddels van alles veranderd.
pi_174010030
Gaan we weer
pi_174013226
Hb was nu weer goed genoeg *O*
Maar wel flink beroerd na het doneren ondanks dat ik gewoon goed gegeten had etc van te voren -O-

Nuja, ik mag toch pas over een jaartje weer nu, ivm het erg slecht kunnen prikken en misprikken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_174019475
Online afspraak voor maandag gemaakt ^O^
pi_174150694
plasma #11
Begint op te schieten 8-)
pi_174151006
Hb 8,4. #5 volbloed vandaag en opgegeven voor plasma.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:56:28 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174158709
^O^ Welcome to the other side!


Afgelopen vrijdag wilde het bij mij niet. Ding stopte steeds, ontluchten, check naald etc. etc. Na 22 minuten en 91ml plasma hebben we het maar opgegeven. -O- Ze noemde het nog wel een 'volledige donatie' maar ik vond het maar wat magertjes. Toen ze de naald eruit haalde werd duidelijk wat er mis gegaan was, er zat een stolseltje en daardoor liep de naald volledig niet door zeg maar. Wel mijn bloed nog weer teruggekregen, plus een mooie blauwe plek op mijn arm. :+

Over drie weken gaan we het gewoon opnieuw proberen, dan voor de volle 820ml maar weer.
***
pi_174170829
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
^O^ Welcome to the other side!

Afgelopen vrijdag wilde het bij mij niet. Ding stopte steeds, ontluchten, check naald etc. etc. Na 22 minuten en 91ml plasma hebben we het maar opgegeven. -O- Ze noemde het nog wel een 'volledige donatie' maar ik vond het maar wat magertjes. Toen ze de naald eruit haalde werd duidelijk wat er mis gegaan was, er zat een stolseltje en daardoor liep de naald volledig niet door zeg maar. Wel mijn bloed nog weer teruggekregen, plus een mooie blauwe plek op mijn arm. :+

Over drie weken gaan we het gewoon opnieuw proberen, dan voor de volle 820ml maar weer.
Wauw. Ik geef steeds 575 ml blijkbaar. Maar om de 2 weken, dus dat compenseert dan weer zeker? O-)
pi_174183974
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
^O^ Welcome to the other side!

Afgelopen vrijdag wilde het bij mij niet. Ding stopte steeds, ontluchten, check naald etc. etc. Na 22 minuten en 91ml plasma hebben we het maar opgegeven. -O- Ze noemde het nog wel een 'volledige donatie' maar ik vond het maar wat magertjes. Toen ze de naald eruit haalde werd duidelijk wat er mis gegaan was, er zat een stolseltje en daardoor liep de naald volledig niet door zeg maar. Wel mijn bloed nog weer teruggekregen, plus een mooie blauwe plek op mijn arm. :+

Over drie weken gaan we het gewoon opnieuw proberen, dan voor de volle 820ml maar weer.
Altijd irritant als het niet lukt, zeker ook dat gefriemel aan de naald dan.

Doen ze bij jullie die proef nog steeds? Daar zijn ze bij ons al weer een half jaar geleden ofzo mee gestopt. Ik doe dus weer braaf 660ml iedere keer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:14:27 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174185681
In Gouda is het geen proef meer, maar de standaard nu. Ik dacht eigenlijk dat dat overal zo zou zijn.

Chento, dat meer geven is op basis van lengte en gewicht.
Daar kan je dus nu van alles uit opmaken. ;) -O- :D
***
pi_174187193
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
In Gouda is het geen proef meer, maar de standaard nu. Ik dacht eigenlijk dat dat overal zo zou zijn.

Chento, dat meer geven is op basis van lengte en gewicht.
Daar kan je dus nu van alles uit opmaken. ;) -O- :D
Vreemd, nou zal eens vragen volgende keer hoe dat zit. Vond 840 geen probleem met geven dus van mij mag het wel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174266189
Afspraak staat weer vast 8-)
pi_174266952
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef Karstman het volgende:

[..]

Vreemd, nou zal eens vragen volgende keer hoe dat zit. Vond 840 geen probleem met geven dus van mij mag het wel.
hbben jullie het over plasma of volbloed
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:02:02 #148
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_174269116
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
hbben jullie het over plasma of volbloed
Plasma
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_174441046
Hier is het vast donorcentrum tegenwoordig tot 21u open.
Je kan tot 20u nog een afspraak maken om plasma te geven.
Hele verbetering :Y
pi_174473680
820ml plasma dit keer...

.. Is de bedoeling :+
pi_174474324
Hè verdorie gister helemaal vergeten te vragen hoe dat zit met die hoeveelheden plasma...

Wel donatie 80 dus mocht iets uitzoeken, heb nu een Suske en Wiske!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174475822
Mijn ijzer zat op 10.3, best veel voor een vegetariër.. ook meer dan andere keren.
pi_174476019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn ijzer zat op 10.3, best veel voor een vegetariër.. ook meer dan andere keren.
rook je?
pi_174476659
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

rook je?
Nee nooit.
pi_174479995
Weer een plasmadonatie erbij!
Vandaag ook zeker 4 mensen gezien die voor het eerst plasma kwamen geven :)
(sowieso altijd opvallend veel jongeren, fijn!)
pi_174480326
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nee nooit.
oh gelukkig dan maar, rokers of mensen met ernstige longklachten hebben raar genoeg hoger hB dan gezonde mensen
pi_174484061
Hier had een man die voor het laatst plasma kwam geven (werd te oud) een gedicht van 1 of 2 kantjes geschreven, bijna elke afnamearts kwam er in voor.

Lief.
pi_174484592
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:50 schreef d4v1d het volgende:
Hier had een man die voor het laatst plasma kwam geven (werd te oud) een gedicht van 1 of 2 kantjes geschreven, bijna elke afnamearts kwam er in voor.

Lief.
Leuk :) Hoeveel donaties had hij gehaald uiteindelijk?
Ergens zonde dat je dan moet stoppen terwijl je je nog goed genoeg voelt om het te doen, maar het is natuurlijk uit bescherming voor jezelf ook.
pi_174484941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:10 schreef chento het volgende:

[..]

Leuk :) Hoeveel donaties had hij gehaald uiteindelijk?
Ergens zonde dat je dan moet stoppen terwijl je je nog goed genoeg voelt om het te doen, maar het is natuurlijk uit bescherming voor jezelf ook.
Geen idee, ik lag op dat moment aan de naald en hij aan de overkant van de ruimte. Ik kreeg niet alles mee :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 23:24:35 ]
pi_174680741
Het is rustig hier, hopelijk krijgen ze zo geen tekort :o
  Forum Admin donderdag 26 oktober 2017 @ 22:16:07 #161
58651 crew  murp
murp
pi_174680940
Ik moet ook maar eens bloed doneren.. hebben ze nog steeds O- nodig?
pi_174680962
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:16 schreef murp het volgende:
Ik moet ook maar eens bloed doneren.. hebben ze nog steeds O- nodig?
:Y
Eeuwig :)
  Forum Admin donderdag 26 oktober 2017 @ 22:18:18 #163
58651 crew  murp
murp
pi_174681013
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

:Y
Eeuwig :)
das wat anders dan die plasma toch?
pi_174681100
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:18 schreef murp het volgende:

[..]

das wat anders dan die plasma toch?
volbloed donatie is 500 ml en meestal binnen 10 minuten gepiept, als vrouw mag je elke 4 maanden doneren. Voor plasma lig je aan machine en moet je van te voren afspraak maken, doneren duurt langer.
Mensen met Oneg willen ze eigenlijk alleen voor volbloed
  Forum Admin donderdag 26 oktober 2017 @ 22:23:43 #165
58651 crew  murp
murp
pi_174681213
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

volbloed donatie is 500 ml en meestal binnen 10 minuten gepiept, als vrouw mag je elke 4 maanden doneren. Voor plasma lig je aan machine en moet je van te voren afspraak maken, doneren duurt langer.
Mensen met Oneg willen ze eigenlijk alleen voor volbloed
10 minuten maar? :o

Dus ong. Half uurtje per x kwijt
pi_174681270
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:23 schreef murp het volgende:

[..]

10 minuten maar? :o

Dus ong. Half uurtje per x kwijt
lukt mij soms ook in 6. Ligt eraan hoe hard ik gefietst heb. Als beloning mag je automatenkoffie en je volproppen met roze koeken en andere versnaperingen
  donderdag 26 oktober 2017 @ 23:00:32 #167
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_174682089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:09 schreef chento het volgende:
Het is rustig hier, hopelijk krijgen ze zo geen tekort :o
Ik doneer trouw, maar meldt het niet elke keer. ;)
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 26 oktober 2017 @ 23:24:53 #168
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174682712
Laatste twee x heb ik m'n plasma donatie moeten afzeggen ivm andere plannen die tussendoor kwamen.
Nieuwe staat wel ergens gepland maar duurt nog even.
pi_174682920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:09 schreef chento het volgende:
Het is rustig hier, hopelijk krijgen ze zo geen tekort :o
Ik sport te veel om aan 3x per jaar te komen. :@
Als het goed is word ik eind november opgeroepen en kan ik dit jaar voor de 2e keer doneren.
Mijn bloed loopt helaas niet vlot genoeg om plasma te doneren, en ik vind volbloed ook belangrijker.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 27 oktober 2017 @ 01:37:26 #170
39237 crew  H_T
2733
pi_174684553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:09 schreef chento het volgende:
Het is rustig hier, hopelijk krijgen ze zo geen tekort :o
Ik heb een nieuwe oproepkaart binnen, maar de plaatselijke afnamelocatie is alleen op dinsdag en donderdag open. Die kwamen deze week niet zo handig uit
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 27 oktober 2017 @ 01:40:58 #171
39237 crew  H_T
2733
pi_174684578
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:23 schreef murp het volgende:

[..]

10 minuten maar? :o

Dus ong. Half uurtje per x kwijt
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

lukt mij soms ook in 6. Ligt eraan hoe hard ik gefietst heb. Als beloning mag je automatenkoffie en je volproppen met roze koeken en andere versnaperingen
Een half uur kan, maar reken maar op iets langer. Bij mij duurt de echte afname rond de zes minuten, maar met wat voorbereiding en nazorg komen daar makkelijk vijf minuten extra bij in de stoel. Tel daar de keuring bij op, wat wachten en na afloop braaf een bakkie en roze koek naar binnen werken en je zit al snel boven de 30 minuten. Niet veel er boven, maar toch.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 29 oktober 2017 @ 20:13:30 #172
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174742499
Nog wel een tip, zodra mensen rigoreus gaan afvallen met bijvoorbeeld van die koolhydraat arme dieten, geef ze dan de tip mee om tijdens de afvalkuur bloed te doneren.

Ik heb ooit tijdens een ketodieet naar sanquin gegaan maar mocht toen geen bloed geven omdat mijn ijzergehalte veels te laag was wat uiteindelijk kan resulteren in bloedarmoede en ander gespuis. Blijkbaar moet je naast ijzer eten wat goed voor je is, ook stoffen eten die het bloed helpen om ijzer op te nemen. Dat was wat ik dus blijkbaar miste en toen mocht ik 6 maanden niet meer doneren en kreeg de tip mee om vaker tomatenpuree te nemen (bijvoorbeeld 1 eetl per dag). Ik ben nu weer aan het afvallen en heb van de tomatenpuree krioyo saus gemaakt voor bij vlees, keigezond en lekker.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:05:07 #173
39237 crew  H_T
2733
pi_174785724
Bezig met de donatie. Qua tijdschema: om 18:42 binnen gekomen, nu bijna halverwege het echte doneren. Denk dat ik rond 19:20 klaar zal zijn
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:15:56 #174
39237 crew  H_T
2733
pi_174786105
19:12 zat ik aan de koffie en de koek. Het voelt als een redelijk typische avond voor mijn kleine afnamelocatie, dus tussen binnen komen en vertrekken zit hier ongeveer 40 minuten (meer als je langer moet wachten).
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_174827655
En weer aangesloten voor plasma, al bijna op 50 donaties
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_174909227
Streepje erbij :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 9 november 2017 @ 22:31:35 #177
39237 crew  H_T
2733
pi_174970969
Mail van Sanquin: mijn afnamelocatie gaat een extra meting invoeren. Ferritine
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_174971192
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Mail van Sanquin: mijn afnamelocatie gaat een extra meting invoeren. Ferritine
achteraf dus, ben benieuw of de waarde de volgende keer op je formulier staat net als hB en bloeddruk
pi_175069457
13e :+
  woensdag 15 november 2017 @ 19:20:27 #180
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_175094650
Vandaag voor de 6e keer :)
Believe you can, and you will.
  vrijdag 17 november 2017 @ 13:42:55 #181
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_175131675
Ik ben afgelopen woensdag geweest maar het was echt ontzettend druk, er was zelfs geen plek meer om te zitten wachten.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_175132797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:42 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben afgelopen woensdag geweest maar het was echt ontzettend druk, er was zelfs geen plek meer om te zitten wachten.
Plasma een optie? Dan kom je gewoon op afspraak. Het enige wachten wat je dan doet is voor de keuring.
pi_175188828
30 oktober bloed gedoneerd. Ging vrij snel. Ook werd er een extra buisje afgenomen voor mijn stamceldonatie. Nu sta ik ook bij hun in het systeem, mocht het nodig zijn.

Plasma doneren is bij mij afgeraden omdat ik vrij dunne aders heb en deze ook lastig te vinden zijn. Maar anders had ik dat ook zo gedaan!

Nu 6maanden wachten ivm nieuwe tattoo.
  maandag 20 november 2017 @ 10:17:04 #184
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_175189583
Moet ook 6 maanden wachten na kijkoperatie ;(
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_175190425
Ik zit er over na te denken om ook bloed te doneren, alleen heb ik aantal vragen en kan niet echt een email adres vinden en aangezien ik een oprechte hekel heb aan bellen denk ik dat hier vast wel een aantal mensen zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden :)

- Kost het geld om bloed te doneren? Zo ja, hoeveel?
- Ik ben net 2 maanden gestopt met roken, heeft dit invloed?
Ik bedoel moet je een aantal maanden gestopt zijn of maakt het niet uit of je wel of niet een roker bent?
- Maakt het uit of je in het weekend stevig hebt gedronken? Ik ga namelijk nogal vaak op stap.

Misschien klinken de vragen een beetje dom, maar ik ben totaal nieuw in dit oppervlakte en waarschijnlijk hebben de vragen een vanzelf sprekend antwoord.

Met vriendelijke groet :)
  maandag 20 november 2017 @ 11:05:41 #186
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175190679
Ik heb vandaag mijn pakketje wangslijmvlies op de bus gegooid voor de inschrijving als stamceldonateur.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 20 november 2017 @ 11:06:25 #187
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_175190699
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:56 schreef Nynxx het volgende:
Ik zit er over na te denken om ook bloed te doneren, alleen heb ik aantal vragen en kan niet echt een email adres vinden en aangezien ik een oprechte hekel heb aan bellen denk ik dat hier vast wel een aantal mensen zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden :)

- Kost het geld om bloed te doneren? Zo ja, hoeveel? Nee
- Ik ben net 2 maanden gestopt met roken, heeft dit invloed?
Ik bedoel moet je een aantal maanden gestopt zijn of maakt het niet uit of je wel of niet een roker bent? Nee
- Maakt het uit of je in het weekend stevig hebt gedronken? Ik ga namelijk nogal vaak op stap. Ja, je moet niet beschonken komen doneren

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 20 november 2017 @ 20:02:06 #188
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175202442
Ik mag morgen weer. Kreeg zojuist een sms van Sanquin of ik alsjeblieft wil komen omdat mijn bloedgroep hard nodig is.

Krijgen jullie dat soort berichten ook?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 20 november 2017 @ 20:15:23 #189
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_175202824
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:02 schreef Samzz het volgende:
Ik mag morgen weer. Kreeg zojuist een sms van Sanquin of ik alsjeblieft wil komen omdat mijn bloedgroep hard nodig is.

Krijgen jullie dat soort berichten ook?
in de 15 jaar dat ik doneer ben ik 2 of 3 keer gevraagd om plasma te komen geven vanwege een grote vraag icm beperkt aanbod.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 20 november 2017 @ 20:17:39 #190
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175202890
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 20:15 schreef AirwiN het volgende:

[..]

in de 15 jaar dat ik doneer ben ik 2 of 3 keer gevraagd om plasma te komen geven vanwege een grote vraag icm beperkt aanbod.
Ik heb even teruggekeken. De laatste keer dat ik kon doneren was in de zomer, toen kreeg ik ook een sms.

Niet dat ik het erg vind, hoor. Vroeg me af of anderen die ook krijgen. Of wellicht ligt het aan de locatie waar ik woon...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 20 november 2017 @ 20:36:25 #191
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175203402
In de zomer heb ik die sms ook gehad.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175206194
Geen sms maar ze vragen altijd of ik meteen een nieuwe afspraak wil maken, en als ik dat niet doe word ik gebeld om er weer één in te plannen. Ik heb toevallig vanavond weer plasma gedoneerd :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175206724
Mijn bloed is helaas niet zo gewild. ABRh+. De laatste keer is inmiddelsal al een half jaar geleden, denk ik. En heb in de tussentijd niet eens een oproepkaart gehad. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_175206835
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 22:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn bloed is helaas niet zo gewild. ABRh+. De laatste keer is inmiddelsal al een half jaar geleden, denk ik. En heb in de tussentijd niet eens een oproepkaart gehad. :P
zitten ze je dan niet richting plasma te praten?
pi_175207018
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 22:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zitten ze je dan niet richting plasma te praten?
Nee, ben niet super prikbaar. :)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 21 november 2017 @ 21:48:55 #196
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175227438
Nou, vanavond bloed gegeven. Ging goed, was ook snel klaar. Even een kopje thee en een lekkere koek genomen en daarna naar huis. Honden uitlaten, douchen, flauwvallen in de douche :').

Nog nooit meegemaakt in de jaren dat ik bloed geef :@. Ik voel me nu weer prima, trouwens.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175227945
Schrikken Samzz
pi_175477950
Hb te laag, wel 4 keer geprobeerd. Ach ja, waarschijnlijk over 7 maanden pas weer. Dit jaar maar 1 keer kunnen doneren. :{
pi_175480712
Ik moet morgen wat bloed(en urine) afstaan bij Saltro voor testjes van de huisarts, ik weet alleen nog niet precies welke testen. Dit is over het algemeen geen bezwaar voor Sanquin een dag later Plasma geven neem ik aan? Test is een jaarlijkse controle, ik heb niet opeens enge ziektes :P

Ik vraag sowieso een kopietje van het formulier wat ik van Saltro krijg zodat ik die aan de keuringsarts kan laten zien.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2017 23:35:18 ]
  maandag 4 december 2017 @ 09:31:10 #200
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_175484130
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 23:34 schreef d4v1d het volgende:
Ik moet morgen wat bloed(en urine) afstaan bij Saltro voor testjes van de huisarts, ik weet alleen nog niet precies welke testen. Dit is over het algemeen geen bezwaar voor Sanquin een dag later Plasma geven neem ik aan? Test is een jaarlijkse controle, ik heb niet opeens enge ziektes :P

Ik vraag sowieso een kopietje van het formulier wat ik van Saltro krijg zodat ik die aan de keuringsarts kan laten zien.
Ik ben benieuwd. De hoeverlheid bloed die ze afnemen met een bloedtest is niet veel.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 10:49:37 #201
45833 crew  Fogel
pi_175485302
Vanochtend voor het eerst in bijna anderhalf jaar weer eens bloed mogen geven en alles ging prima.
Heb weer een mooie Moomin-mok bij voor mijn verzameling.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_175494133
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 09:31 schreef Jinkx het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. De hoeverlheid bloed die ze afnemen met een bloedtest is niet veel.
Door gefaal bij Saltro/HA (het formulier was niet verzonden en lag niet klaar op de afnamelocatie :')) heb ik mijn planning radicaal omgegooid en zit ik nu met een naald in mn arm, en morgen bij Saltro.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 19:19:44 ]
pi_175861578
Ik heb gisteren voor de tweede keer bloed gedoneerd. Nu heb ik best rare spierpijn in mijn linkerarm (die aangeprikt is). Ik heb de avond ervoor flink gesport, dus ik verwachtte spierpijn, maar niet zo asymmetrisch. Iemand ervaring hiermee? :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 20 december 2017 @ 12:48:34 #204
39237 crew  H_T
2733
pi_175863159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisteren voor de tweede keer bloed gedoneerd. Nu heb ik best rare spierpijn in mijn linkerarm (die aangeprikt is). Ik heb de avond ervoor flink gesport, dus ik verwachtte spierpijn, maar niet zo asymmetrisch. Iemand ervaring hiermee? :)
Heb je er ook een blauwe plek bij of is het alleen spierpijn?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_175863634
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisteren voor de tweede keer bloed gedoneerd. Nu heb ik best rare spierpijn in mijn linkerarm (die aangeprikt is). Ik heb de avond ervoor flink gesport, dus ik verwachtte spierpijn, maar niet zo asymmetrisch. Iemand ervaring hiermee? :)
Ik heb dat regelmatig na donatie. Ligt er denk ik aan hoe geprikt is, of ze tegen de rand van een vat hebben gezeten of hoe je je spieren aanspande tijdens donatie.
Na een dag gaat het altijd een stuk beter.

Is wel irritant ja.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 20 december 2017 @ 13:20:54 #206
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_175863895
Vandaag weer geweest, stelletje bloedzuigerts! :B
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_175864697
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Heb je er ook een blauwe plek bij of is het alleen spierpijn?
Geen blauwe plek nee. Dat had ik eigenlijk ook eerder verwacht.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb dat regelmatig na donatie. Ligt er denk ik aan hoe geprikt is, of ze tegen de rand van een vat hebben gezeten of hoe je je spieren aanspande tijdens donatie.
Na een dag gaat het altijd een stuk beter.

Is wel irritant ja.
Vervelend dat jij dat ook hebt!

Ik moest tijdens het doneren de hele tijd mijn hand bewegen en kreeg ook een warm flesje water om het bloed beter te laten stromen. Misschien dat het dus inderdaad door spieren aanspannen komt.

Ik schijn heel makkelijk te prikken te zijn, want mijn ader ligt zo'n beetje boven mijn huid :D dus ik zou niet verwachten dat het komt doordat ze moeizaam geprikt hebben.

Gelukkig is het mijn linkerarm, dat is minder irritant :)

Dankjewel voor jullie reacties! :)
pi_175900463
Weer een zakje gevuld :)

Voor de derde keer is gevraagd of ik plasma wil gaan doneren, er is schijnbaar een groot tekort op het moment..
pi_175900630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 19:55 schreef Mip1988 het volgende:
Weer een zakje gevuld :)

Voor de derde keer is gevraagd of ik plasma wil gaan doneren, er is schijnbaar een groot tekort op het moment..
of je hebt een bloedgroep waar niet zoveel vraag naar is. Of waar ze al heel veel volboed donors voor hebben
pi_176245895
Zo voor de eerste keer gedoneerd, ging prima :) alleen wat koude handen achteraf.
pi_176246353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:55 schreef Skalton het volgende:
Zo voor de eerste keer gedoneerd, ging prima :) alleen wat koude handen achteraf.
beetje opwarmen met koffie, thee of cupasoup?
pi_176284734
Donatie 50 is bezig *G*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_176441307
# 16 :)
pi_176448925
Ik doe ook maar eens mee hier! Ga ergens de komende twee weken voor de derde keer bloed geven. Vind het heel erg eng, zeker nadat ik de vorige keer ben flauwgevallen. Achteraf bleek ik toen op het randje van overspannen, en daar zal het wel aan gelegen hebben. Maar toch is het nu, een jaar later, wel eng om weer te gaan. Iemand tips?
pi_176449504
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:37 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik doe ook maar eens mee hier! Ga ergens de komende twee weken voor de derde keer bloed geven. Vind het heel erg eng, zeker nadat ik de vorige keer ben flauwgevallen. Achteraf bleek ik toen op het randje van overspannen, en daar zal het wel aan gelegen hebben. Maar toch is het nu, een jaar later, wel eng om weer te gaan. Iemand tips?
Goed eten van tevoren, je niet te druk maken en misschien kun je het even aangeven bij de prikker, dan kunnen die je ook wat beter in de gaten houden en misschien alvast een glaasje ranja voor je regelen :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 12 januari 2018 @ 11:16:09 #216
39237 crew  H_T
2733
pi_176449527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:37 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik doe ook maar eens mee hier! Ga ergens de komende twee weken voor de derde keer bloed geven. Vind het heel erg eng, zeker nadat ik de vorige keer ben flauwgevallen. Achteraf bleek ik toen op het randje van overspannen, en daar zal het wel aan gelegen hebben. Maar toch is het nu, een jaar later, wel eng om weer te gaan. Iemand tips?
Zorg dat je vooraf genoeg eet en drinkt. Mocht er veel tijd tussen je laatste maaltijd en je donatie zitten, neem dan nog even wat extra's. Wees eerlijk bij het invullen van het formulier, dan weten de mensen ter plaatse dat ze je wat extra in de gaten moeten houden. En geef het aan als je denkt dat het mis zou kunnen gaan, dan kunnen ze dat misschien nog voorkomen door de stoel wat verder achterover te doen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176449581
Bedankt allebei! Ik zal zorgen dat ik genoeg eten in m'n lijf heb. Dat niet druk maken wordt wellicht wat moeilijk, maar ik ga zeker mijn best doen!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 12 januari 2018 @ 12:49:36 #218
39237 crew  H_T
2733
pi_176451204
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:18 schreef Victoriaatje het volgende:
Bedankt allebei! Ik zal zorgen dat ik genoeg eten in m'n lijf heb. Dat niet druk maken wordt wellicht wat moeilijk, maar ik ga zeker mijn best doen!
Daarom ook vertellen dat je de vorige keer flauw bent gevallen ;). Het lijkt mij een heel ander gevoel als je er zit 'ze houden me in de gaten en zijn er meteen als het misgaat' in plaats van 'oh jee, als dit maar goed gaat en ik niet weer flauwval en en EN EN EN...'
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176451224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Daarom ook vertellen dat je de vorige keer flauw bent gevallen ;). Het lijkt mij een heel ander gevoel als je er zit 'ze houden me in de gaten en zijn er meteen als het misgaat' in plaats van 'oh jee, als dit maar goed gaat en ik niet weer flauwval en en EN EN EN...'
ja dat klopt zeker! De vorige keer waren ze er ook echt super snel bij. Kwam ook doordat ik bleek wegtrok terwijl ik anders áltijd enorm rood in m'n gezicht ben. Dat hadden ze dus ook direct gezien :Y .
pi_176557379
Inderdaad goed eten en drinken. Maar let er ook op dat je weer niet een maaltijd-voor-een-heel-weeshuis naar binnen werkt, want dan gaat er te veel bloed naar je spijsvertering terwijl je dat dan liever ergens anders wilt hebben.

En lukt het niet, dan is dat jammer, maar jouw gezondheid is net zo belangrijk, he. Succes!
pi_176721700
Nou, het is gelukt hoor! Werd wel enorm licht in m'n hoofd aan het einde, en draaierig enzo maar ben wel 'bij' gebleven. Geeft goede hoop voor de volgende donatie.
pi_176721874
Ik ben gisteren gebeld voor een eerste afspraak plasma doneren.
Volgende week vrijdag ga ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176722339
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:04 schreef Victoriaatje het volgende:
Nou, het is gelukt hoor! Werd wel enorm licht in m'n hoofd aan het einde, en draaierig enzo maar ben wel 'bij' gebleven. Geeft goede hoop voor de volgende donatie.
ben je wel braaf een poosje blijven liggen in de stoel? Zie dat wel eens bij anderen, de stoel kan ook bijna plat.
pi_176724516
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ben je wel braaf een poosje blijven liggen in de stoel? Zie dat wel eens bij anderen, de stoel kan ook bijna plat.
Ja, het eerste half uur mocht ik nergens heen. Ik werd inderdaad helemaal achterover gelegd. Ze hielden me zo lang daar dat ik het zelf alweer zat was, haha.
pi_176724547
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:51 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ja, het eerste half uur mocht ik nergens heen. Ik werd inderdaad helemaal achterover gelegd. Ze hielden me zo lang daar dat ik het zelf alweer zat was, haha.
heb je wel een roze koek gekregen? ;)
pi_176724584
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heb je wel een roze koek gekregen? ;)
Een stroopwafel! En ze wilden me ook aan de limonade krijgen maar dat vind ik echt heeeeel vies. Zoveel mogelijk suiker is geloof ik het idee.
  Forum Admin woensdag 24 januari 2018 @ 20:54:52 #227
58651 crew  murp
murp
pi_176724602
elke keer als dit topic omhoog komt voel ik me schuldig omdat ik nog steeds niet doneer ;(
pi_176724630
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:54 schreef murp het volgende:
elke keer als dit topic omhoog komt voel ik me schuldig omdat ik nog steeds niet doneer ;(
Geen beter moment om te beginnen dan nu! Nouja, met inschrijven dan, doneren zal nu wel niet lukken.
  Forum Admin woensdag 24 januari 2018 @ 20:56:59 #229
58651 crew  murp
murp
pi_176724671
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:55 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Geen beter moment om te beginnen dan nu! Nouja, met inschrijven dan, doneren zal nu wel niet lukken.
Moet eerst nog een andere afspraak maken om te kijken of mn zaad nog leeft :') Daarna zal ik beloven om mij in te schrijven ok?
pi_176724757
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:56 schreef murp het volgende:

[..]

Moet eerst nog een andere afspraak maken om te kijken of mn zaad nog leeft :') Daarna zal ik beloven om mij in te schrijven ok?
Ook wel leuk om te weten, ja.

Ik snap je trouwens precies hoor. Ik zei al drie jaar lang dat ik dit wel wilde doen, voordat ik me echt inschreef. En je ziet hoe 'vlekkeloos' dat gaat...
  Forum Admin woensdag 24 januari 2018 @ 21:00:43 #231
58651 crew  murp
murp
pi_176724824
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:58 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ook wel leuk om te weten, ja.

Ik snap je trouwens precies hoor. Ik zei al drie jaar lang dat ik dit wel wilde doen, voordat ik me echt inschreef. En je ziet hoe 'vlekkeloos' dat gaat...
nou, ik weet zelf dat ik O- heb dus das wel handig om dat te gaan doneren. Zelfs omdat ik ook alleen O- kan ontvangen..
pi_176724849
Mocht ik vandaag eindelijk eens doneren... heb ik griep en zit aan de antibiotica. Maar weer afgezegd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176725016
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:12 schreef Vicky het volgende:
Ik ben gisteren gebeld voor een eerste afspraak plasma doneren.
Volgende week vrijdag ga ik.
Super, succes, valt echt reuze goed mee!
Hier in Be is een campagne gelanceerd nu voor plasma omdat ze te weinig hebben.
Blijft dus broodnodig ^O^
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 januari 2018 @ 17:16:19 #234
39237 crew  H_T
2733
pi_176741308
Donatie nummer 39 gaat zo van start :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176741574
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Donatie nummer 39 gaat zo van start :)
^O^

Ik ben nu aan 51 bezig
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 januari 2018 @ 17:52:01 #236
39237 crew  H_T
2733
pi_176741932
Het scheelde weinig of ik had niet mogen geven :X . Onderdruk zat dicht in de buurt van de grens, andere waarden waren hoger dan voor mij normaal maar nog wel ruim binnen de marge. Had ik misschien toch wat minder salmiak moeten eten in de afgelopen dagen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176742071
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het scheelde weinig of ik had niet mogen geven :X . Onderdruk zat dicht in de buurt van de grens,
dan meten ze nog en keer. Even verzitten, net je arm minder of meer strekken en je valt weer net binnen de norm
Ervaringsdeskundige :+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 januari 2018 @ 18:50:54 #238
39237 crew  H_T
2733
pi_176743025
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dan meten ze nog en keer. Even verzitten, net je arm minder of meer strekken en je valt weer net binnen de norm
Ervaringsdeskundige :+
Oh dat zal, net als dat ze niet meteen opgeven na 1 keer net wat te laag hb. Feit blijft dat de waardes ineens 15 tot 20 punten hoger liggen dan normaal.

Ik heb een keer eerder gehad dat er een plotselinge piek in mijn bloeddruk zat. Dat was toen de deadline voor mijn afstudeerscriptie steeds dichterbij kwam en het daar niet al te best mee ging :P Nu heb ik ook weer wat dingen om me druk over te maken dus ik maak me niet meteen zorgen, maar de volgende keer ga ik wel opletten of die waarde weer zo hoog is.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176743967
Dinsdag voor de tweede keer kunnen doneren :) .
.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het scheelde weinig of ik had niet mogen geven :X . Onderdruk zat dicht in de buurt van de grens, andere waarden waren hoger dan voor mij normaal maar nog wel ruim binnen de marge. Had ik misschien toch wat minder salmiak moeten eten in de afgelopen dagen
Weet je wat de grenswaarden zijn?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_176744039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:32 schreef kuolema het volgende:
Dinsdag voor de tweede keer kunnen doneren :) .
.

[..]

Weet je wat de grenswaarden zijn?
100/160
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 januari 2018 @ 19:39:38 #241
39237 crew  H_T
2733
pi_176744137
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

100/160
Volgens mij zei de arts 100/190 :?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176744226
Ze dachten trouwens dat ik op het punt stond om flauw te vallen na de donatie. Ik zag bleek of zo, maar ik voelde me normaal dus vond het maar raar dat ze zo bezorgd deden.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

100/160
Ah, dank je. Dat is wel hoog, bij mij zitten er ook schommelingen in van meer dan 15 punten, maar ik zit veilig binnen de grenzen blijkbaar.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_176744516
ik ga dinsdag na lange lange tijd weer plasma doneren (tattoo's en piercings etc etc) had laatst een afspraak gemaakt maar twee dagen ervoor een donorcheck gedaan, en ik was blij dat ik dat deed, was toen net 2 weken terug uit de USA, en dan mag je 4 weken niet geven :+

maar nu mag ik weer
pi_176744752
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Volgens mij zei de arts 100/190 :?
Die onderdruk van 100 weet ik honderd procent zeker, bovendruk zit ik ook altijd rond de 160 in gevaren zone maar misschien afhankelijk van andere factoren?

Edit..
Google me suf dit is enige wat ik hierover vind
‘In de regel kun je gewoon bloed of plasma blijven geven. Direct voor een donatie, hanteert de bloedbank als grens dat de onderdruk niet boven de 100 mag komen en de bovendruk niet boven de 180. Als wij je adviseren om naar de huisarts te gaan vanwege een hoge bloeddruk, kijkt deze ook naar een aantal andere risicofactoren voor hart- en vaatziekten. Is je bloeddruk ook bij de huisarts te hoog? Dan beslist hij of zij of het nodig is om je te behandelen met leefstijladviezen en/of medicijnen. Voor je donorschap heeft dit besluit meestal geen gevolgen.’
http://sanquin-gul.nl/index.cfm/sanquin/gul-5-2017/doktersvragen
pi_176744829
.

[ Bericht 99% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 25-01-2018 20:15:05 ]
  zaterdag 27 januari 2018 @ 00:16:34 #246
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_176771216
Donatie 89 gedaan vandaag. Nu bedenken welke waardering ik voor mijn 90e donatie wil hebben. Heb al een kast vol handdoeken, dus toch maar wat anders deze keer. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_176774663
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 00:16 schreef AirwiN het volgende:
Donatie 89 gedaan vandaag. Nu bedenken welke waardering ik voor mijn 90e donatie wil hebben. Heb al een kast vol handdoeken, dus toch maar wat anders deze keer. :P
zo veel! Mij roepen ze te vaak op als ik niet kan of ziek ben ofzo, dat ga ik nooit halen :'(
compact en kleverig.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 11:08:39 #248
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_176774747
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
zo veel! Mij roepen ze te vaak op als ik niet kan of ziek ben ofzo, dat ga ik nooit halen :'(
Plasmadonor, dan mag je in principe om de twee weken. Ik probeer één keer per maand te gaan.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_176833792
Sinds april 2016 niet meer geweest ivm tatoeages en piercings etc etc. Maar blijkt het m'n 10e donatie te zijn, altijd handig een handdoek 8-) hb was 9.6 :)

Edit : hoppa in 31 minuten klaar

[ Bericht 6% gewijzigd door Memento-Mori op 30-01-2018 10:01:51 ]
pi_176837386
Van de week ook nog eens gaan leeglopen :D
Begint een collectie bonnekes te worden ook, dus maar eens een bedankje uitkiezen ineens :s)
pi_177197507
Hier hadden ze nood aan plasma dus de ideale gelegenheid om opnieuw te doneren :)
pi_177632325
Afspraak staat weer gepland, het is nogal rustig hier, te rustig! ;)
pi_177636221
Ja erg rustig maar dat betekent niet dat we niet braaf gaan. Ik was er vorige week maandag nog. Over drie weken weer!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:40:39 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177636392
Ik was er vorige week woensdag. :Y Plasma liep keurig in 46 minuten door. Lekker hoor, die handschoenen gevuld met warm water in een washandje onder je arm. O+
***
pi_177636730
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was er vorige week woensdag. :Y Plasma liep keurig in 46 minuten door. Lekker hoor, die handschoenen gevuld met warm water in een washandje onder je arm. O+
Nou dat kregen wij niet ondanks de kou. Ik moest gewoon maar wat extra hard in het knijpertje knijpen. Wel binnen het half uur uiteraard :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_177637135
Ik was er gister nog... plasmadonatie klaar in 26 minuten. Ik was stiekem zelfs teleurgesteld dat het zo lekker liep, ik had nog veel meer willen lezen in m'n boek daar ;)
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:10:04 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177641046
:o 26!
Oh maar wacht, jij geeft wrsch rond de 600 denk ik?


quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:57 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nou dat kregen wij niet ondanks de kou. Ik moest gewoon maar wat extra hard in het knijpertje knijpen. Wel binnen het half uur uiteraard :)
Was voor mij ook voor het eerst hoor. Ik had het al eens eerder gezien, toen het in December koud was, bij een enorm pezig type, maar met mijn vetjes is het over het algmeen geen probleem. Ik vond het wel heel lekker aanvoelen. :')
***
pi_177641075
ik geef 660 en meestal rond de 25 minuten. Ze doen bij ons geen 800+ meer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:15:01 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177641149
Bij ons zijn ze over op hoeveelheid op basis van lengte en gewicht, dus, again dankzij mijn vetjes, mag ik 825 geven.
***
pi_177642286
660 is het doel idd. Vrees dat ik op basis van vetjes ook wel het dubbele had mogen geven... :@ maar daar doen ze bij ons (ehv) dus niet aan blijkbaar
pi_177756399
Ik geef 575, voelt nu precies als een compliment haha. Ben ook klein, dat scheelt natuurlijk.
pi_178143791
Gisteren weer eens geweest, was lekker rustig :)
Daar valt echt geen pijl op te trekken overigens hier
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:38:23 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178145671
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:30 schreef chento het volgende:
Ik geef 575, voelt nu precies als een compliment haha. Ben ook klein, dat scheelt natuurlijk.
Ja, die 825 zegt wel iets over mijn postuur, maar goed, laat dit dan maar de positieve kant ervan zijn. Ofzo. :')

Ik mag vanavond weer! *O*
***
pi_178735528
Sinds januari niet meer geweest :{

Dus we gaan vanavond weer. En daarna de regelmaat er weer in
pi_178740212
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef Mip1988 het volgende:
Gisteren weer eens geweest, was lekker rustig :)
Daar valt echt geen pijl op te trekken overigens hier
S Avonds hoeft je bij ons echt niet te gaan, dan ben je zo anderhalf uur verder
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 1 mei 2018 @ 17:15:17 #266
39237 crew  H_T
2733
pi_178868964
Aan het wachten op donatie nummer 40 *O*. En ik ben alvast een waterkan rijker :s)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 1 mei 2018 @ 17:20:31 #267
39237 crew  H_T
2733
pi_178869154
Bloeddruk is ook weer terug naar normaal. Minder stress en minder zoute drop vooraf werpt duidelijk vruchten af :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 12 mei 2018 @ 12:46:27 #268
39237 crew  H_T
2733
pi_179103882
Post gehad van Sanquin. Mijn ferritine blijkt aan de lage kant, dus de volgende donatie wordt uitgesteld. Dan gaan ze opnieuw meten wat het getal dan is, en kunnen ze de donatiefrequentie aanpassen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179103942
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 12:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Post gehad van Sanquin. Mijn ferritine blijkt aan de lage kant, dus de volgende donatie wordt uitgesteld. Dan gaan ze opnieuw meten wat het getal dan is, en kunnen ze de donatiefrequentie aanpassen
oh ja, dat hebben ze bij ons nog niet ingevoerd.

Tevens gister weer halve liter volbloed achtergelaten, wel even schrikken want eerste vingerprik was maar 7.9. Tweede poging was weer gewoon boven de 8.
pi_179205388
Is de grens voor het Hb veranderd? Voorheen was dat 7,8. En dat haalde ik al regelmatig niet. :o
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 mei 2018 @ 20:46:26 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179205517
quote:
11s.gif Op woensdag 25 april 2018 20:29 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

S Avonds hoeft je bij ons echt niet te gaan, dan ben je zo anderhalf uur verder
Hier blijkbaar ook op woensdagavond, dat doen we maar niet meer dus... Hb 8.0 wat lager dan normaal. En bloeddruk 111/74, prima dus. Donatie ging redelijk, moet altijd wat helpen. Maar goed, het zit er weer op. Vorige keer was oktober, dus het mocht ook wel weer.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_179205567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:41 schreef wyccie het volgende:
Is de grens voor het Hb veranderd? Voorheen was dat 7,8. En dat haalde ik al regelmatig niet. :o
vanwaar die vraag? Voor vrouwen nog steeds 7.8 voor zover ik weet
pi_179205713
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

vanwaar die vraag? Voor vrouwen nog steeds 7.8 voor zover ik weet
Omdat je zegt dat je schrok dat je eerste vingerprik maar 7,9 is. Waarom zouden ze het opnieuw prikken als het voldoende is?
pi_179205863
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

Omdat je zegt dat je schrok dat je eerste vingerprik maar 7,9 is. Waarom zouden ze het opnieuw prikken als het voldoende is?
dat schrijf ik ook, ik zit normaliter veel hoger. Ergens tussen 8.8 en 9.5.
Beide partijen waren verbaasd door schijnbaar flinke daling en dus ging ze nog een keer prikken.
pi_179206971
Ok, zo leek alsof het onvoldoende was en daarom opnieuw geprikt moest worden.
pi_179373997
1e keer plasma gegeven vandaag. 28 minuutjes
Hb was 9.0
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_179386329
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:42 schreef Vicky het volgende:
1e keer plasma gegeven vandaag. 28 minuutjes
Hb was 9.0
^O^

Ik mag maandag weer!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:52:18 #278
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179386446
Hm, ik ben in januari voor het laatst geweest en heb nog steeds geen oproep gehad.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_179395372
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:52 schreef kuolema het volgende:
Hm, ik ben in januari voor het laatst geweest en heb nog steeds geen oproep gehad.
waarom bel je dan niet even :?
  zaterdag 26 mei 2018 @ 13:25:10 #280
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179398332
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

waarom bel je dan niet even :?
Vond ik nog niet nodig en ik heb belangst.

Toevalligerwijs viel zojuist een oproepkaart op de deurmat.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 13:08:08 #281
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179466163
Mijn hartslag was te hoog dus ik mocht niet doneren :(.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_179466281
Was heerlijk rustig gisteren, stond binnen het uur weer buiten (plasma). En lekker koel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:08 schreef kuolema het volgende:
Mijn hartslag was te hoog dus ik mocht niet doneren :(.
Hoe hoog was die dan dat het niet mag?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 29 mei 2018 @ 13:37:18 #283
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179466778
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:14 schreef Karstman het volgende:
Was heerlijk rustig gisteren, stond binnen het uur weer buiten (plasma). En lekker koel.

[..]

Hoe hoog was die dan dat het niet mag?
De eerste keer 120 bpm, daarna 136. Het moet onder 110 zijn.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 17:54:39 #284
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179472127
Volgende week op vakantie. Dat kon Sanquin wel geroken hebben, want vandaag viel de oproepkaart weer in de bus. Aangezien ik zaterdag nog 15km wil gaan hardlopen voor een goed doel ga ik direct na t weekend maar ff.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179478762
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:08 schreef kuolema het volgende:
Mijn hartslag was te hoog dus ik mocht niet doneren :(.
Ik ook al 2x niet.. maar lager dan 100 kom ik nooit. Gecontroleerd door cardioloog, niets aan de hand, hoort bij mij. Maar ja, protocol.. protocol..
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_179800028
2e meer plasma gegeven. 820ml in 42 minuutjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_180044624
Vorige week voor de twintigste keer gedoneerd en een handdoek gekregen :)

Hb 8.3 dus prima.
  maandag 25 juni 2018 @ 21:08:52 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180044649
Ik mag morgen weer :). Hopelijk voel ik me deze keer wel gewoon goed.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180045319
Ik voelde me na de plasmadonatie helemaal niet lekker. Misselijk enzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_180047243
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:29 schreef Vicky het volgende:
Ik voelde me na de plasmadonatie helemaal niet lekker. Misselijk enzo..
Oh wat flauw, toch niet helemaal genoeg gegeten en gedronken van te voren?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_180047352
quote:
2s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:20 schreef Karstman het volgende:

[..]

Oh wat flauw, toch niet helemaal genoeg gegeten en gedronken van te voren?
2 boterhammen en een koek, koffie, halve liter water en nog een halve liter tijdens doneren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_180047659
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

2 boterhammen en een koek, koffie, halve liter water en nog een halve liter tijdens doneren.
Tja daar kan het niet aan liggen dus.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_180048323
Eindelijk weer eens kunnen doneren. De vorige keer was alweer een jaar geleden en daarna te laag Hb en paar keer uitstel vanwege marathons.
Nu was mijn Hb 8,0 en dat twee dagen na een marathon!
Het stroomde ook nog mooi snel genoeg, dat merkte ik een beetje en dus minder hard in het balletje geknepen en gelijk een half litertje water opgedronken tijdens het doneren.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:22:46 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_180252889
Ging ik vorige week na mijn plasma-donatie nog even lekker een balletje overgooien met mijn kind 's avonds. Nog niet gegeten en overdag ook niet al te veel gegeten.

Dat ging dus niet goed. :o :@
Wauw... gelukkig waren we op de honkbalvereniging en waren er mensen die me weer opgelapt hebben met dextro, chips en aanmaaklimo.
Helemaal niet bij stil gestaan dat alles in combinatie met de warmte gewoon niet zo'n goed plan was. Volgende keer dus toch maar een avondje rustigaan na donatie. :+
***
pi_180419392
Gisteren voor de 4e keer geweest, HB was 8.5 voor een man, net boven de grens toch?
Lijkt trouwens wel of dat het elke keer lager is.
pi_180419561
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:52 schreef Skalton het volgende:
Gisteren voor de 4e keer geweest, HB was 8.5 voor een man, net boven de grens toch?
Lijkt trouwens wel of dat het elke keer lager is.
Plasma of volbloed?

Kan zijn dat je niet snel genoeg hersteld(vooral bij volbloed) en het daardoor steeds lager is. Hoe regelmatig ga je?
pi_180885058
hoe lang duurt het bij jullie voor de "wond" volledig genezen is?
ik heb nu gister voor de 3de keer plasma gedoneerd en ik zie de vorige 2 prikken nog steeds zitten. ik moet er dan wel in fel licht naar kijken en dan nog zie ik alleen een klein rood puntje maar dat lijkt me toch niet helemaal normaal. of heeft iedereen dat?

ps. de eerste is van 2 maanden terug
pi_180885194
Bij mij binnen een paar dagen.

Pas afspraak voor donatie afgezegd. Was helemaal niet lekker.

Nu door vakantie naar het buitenland en een nieuwe tattoo weer in januari doneren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_180885867
Hier een tijd niet geweest voor plasma ivm flinke schaafwonden. Volgende week maar weer eens bellen.


quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:45 schreef Fearce23 het volgende:
hoe lang duurt het bij jullie voor de "wond" volledig genezen is?
ik heb nu gister voor de 3de keer plasma gedoneerd en ik zie de vorige 2 prikken nog steeds zitten. ik moet er dan wel in fel licht naar kijken en dan nog zie ik alleen een klein rood puntje maar dat lijkt me toch niet helemaal normaal. of heeft iedereen dat?

ps. de eerste is van 2 maanden terug
Ik zie hier nog twee kleine stipjes in mn elleboogholte, net een lichtere kleur dan de huid eromheen. Geen idee van welke donaties dat zijn. Laatste was iig 4 juni :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2018 23:21:12 ]
pi_180890824
Ik zie 1 rood stipje en die is van maandag, donatie ervoor was een maand eerder en daar zie ik niks meer van. Voor de rest alleen littekenweefsel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_180950757
Hier ook littekenweefsel. Je ziet dus de kleine putjes.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:45 schreef Fearce23 het volgende:
ik moet er dan wel in fel licht naar kijken en dan nog zie ik alleen een klein rood puntje maar dat lijkt me toch niet helemaal normaal.
Waar ben je bang voor?
Over zoiets zou ik me totaal geen zorgen maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')