abonnement Unibet Coolblue
pi_171853834
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Heb een full time job hoor. ^O^
Zozo, applausje voor jezelf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171853865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zozo, applausje voor jezelf.
Ik weet het. Ik ben geweldig. :)
pi_171853884
En het als een simplist maar een ondemocratisch cordon sanitaire blijven noemen :')
pi_171853900
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik ben geweldig. :)
Als je ook nog eens modaal verdient, ben je natuurlijk helemaal het mannetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:57:33 #230
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_171854444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat is mis met een beetje gezond groepsgevoel? Bovendien spreekt de PVV namens het volk die de PVV tot de tweede partij van Nederland heeft gemaakt. Wij zijn het volk. w/
De meeste inwoners van dit land hebben NIET op de PVV gestemd. Dus hoezo 'Wij zijn het volk?'
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_171854696
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wij zijn een deel van het volk. w/
Zo, even gecorrigeerd.
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:15:01 #232
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171854756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De meeste inwoners van dit land hebben NIET op de PVV gestemd. Dus hoezo 'Wij zijn het volk?'
Minder dan 14% van de stemmers. Dat is nog geen 9% van de totale bevolking
De PVV stelt geen reet voor. Andere partijen trouwens ook niet.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:54:58 #233
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171857705
Kabinet Gristengrollen II. Straks komt de schaamhaarpolitie weer in actie. _O_ Maar Jesse kan tenminste rustig slapen, want hij heeft zijn principes bewaakt. :')
pi_171857733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De meeste inwoners van dit land hebben NIET op de PVV gestemd. Dus hoezo 'Wij zijn het volk?'
Dat is de elite
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:59:56 #235
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_171857820
quote:
11s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is de elite
Dit land is 91% elite? Dat lijkt mij een contradictio in terminis.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_171857866
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit land is 91% elite? Dat lijkt mij een contradictio in terminis.
Vanuit het standpunt van een PVV'er bekeken, ja
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:05:44 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171857933
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vanuit het standpunt van een PVV'er bekeken, ja
Klopt nog ook :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:18:31 #238
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171858203
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:50 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Segers zelf geen verruiming wil van de mogelijkheden op medisch-ethisch terrein. En ik zie ook niet hoe een dergelijk principieel punt ooit onderhandelbaar kan zijn.

Ik ben overigens niet gelovig, maar heb juist vanwege de medisch-ethische discussie SGP gestemd. Ik heb ook lang aan CU gedacht maar die zijn het uiteindelijk op een haar na niet geworden vanwege te links op sociaal-economisch terrein. Het zou mij zeer tegenvallen van de CU als ze in de medisch-ethische discussie water bij de wijn doen.

Overigens is de verdere verruiming van de mogelijkheden op medisch-ethisch gebied ook iets dat steun in het maatschappelijk veld mist. Artsenorganisatie KNMG is ronduit tegen de voorstellen. De Commissie Schnabel heeft geconcludeerd dat de huidige wetgeving prima voldoet. En een vooraanstaand ouderenpsychiater, en in het verleden voorvechter van euthanasie, zet vraagtekens bij de zorgvuldigheid van de huidige tendens op het gebied van euthanasie. D66 en VVD zouden er goed aan doen hun plan zelf al in de ijskast te zetten, het is een slecht voorstel.
Wat ben je ook een kwiebus. Je wilt libertarische 'vrijheid' op economisch gebied en dan mensen in een kooi opsluiten op ethische kwesties. Dan mogen ze opeens niet zelf beslissingen nemen. Want ja, een uitgebuite slaaf zou dat eens als onderhandelingsbasis krijgen... Privacy en rechtsstaat naar de kloten, ook prima. 'Enjoy capitalism'.

Je bent als Agent Smith van The Matrix.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:20:35 #239
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171858247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Legalisering softdrugs gaat ze met VVD en CDA ook niet lukken.
Kost hun achterban teveel miljarden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Games donderdag 22 juni 2017 @ 14:35:36 #240
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_171858575
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:31 schreef Chewie het volgende:
En het als een simplist maar een ondemocratisch cordon sanitaire blijven noemen :')
Dan klinkt het nog een beetje intelligent. Een beetje zoals Baudet die het Latijn snoeihard van achteren neemt met die belachelijke openingsspeech van hem.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_171858639
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit land is 91% elite? Dat lijkt mij een contradictio in terminis.
Er zijn er nog altijd die meer als mij hebben.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:15:46 #242
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171859654
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:35 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dan klinkt het nog een beetje intelligent. Een beetje zoals Baudet die het Latijn snoeihard van achteren neemt met die belachelijke openingsspeech van hem.
Waarom? Ik ben blij dat er eindelijk eens een eloquente spreker en onafhankelijk denker in de tweede kamer is die zijn klassieken kent. Jesse Klaver, de stroman van de asielzoekersmaffia, de Groene Verlosser die jonge idealistische en ook veel oudere vrouwen het beloofde land voorspiegelt is net de hoofdpersoon van een doktersrommannetje: veel te gelikt en doorzichtig. Die mag niet eens de schoenen poetsen van Baudet.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Redactie Games donderdag 22 juni 2017 @ 15:36:46 #243
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_171860254
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:15 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Waarom? Ik ben blij dat er eindelijk eens een eloquente spreker en onafhankelijk denker in de tweede kamer is die zijn klassieken kent. Jesse Klaver, de stroman van de asielzoekersmaffia, de Groene Verlosser die jonge idealistische en ook veel oudere vrouwen het beloofde land voorspiegelt is net de hoofdpersoon van een doktersrommannetje: veel te gelikt en doorzichtig. Die mag niet eens de schoenen poetsen van Baudet.
Vriend, hij verzon een niet-bestaand woord tijdens die speech en breek me de bek niet open over zijn grammatica. Overigens vind ik het wel ontzettend grappig dat je zegt dat je tegen de elite bent en tegen het partijkartel maar je openingsspeech houdt in wat zo'n beetje de meest elitaire taal op de wereld is. Alleen doktoren en juristen houden er nog aan vast, en die reken ik echt niet tot de onderkant van de samenleving.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:04:03 #244
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171863044
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:36 schreef Puddington het volgende:

[..]

Vriend, hij verzon een niet-bestaand woord tijdens die speech en breek me de bek niet open over zijn grammatica. Overigens vind ik het wel ontzettend grappig dat je zegt dat je tegen de elite bent en tegen het partijkartel maar je openingsspeech houdt in wat zo'n beetje de meest elitaire taal op de wereld is. Alleen doktoren en juristen houden er nog aan vast, en die reken ik echt niet tot de onderkant van de samenleving.
Je had niet begrepen dat het over de politieke elite ging?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171866772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:12 schreef Elzies het volgende:
Ik kijk in ieder geval met een enorm leedvermaak naar deze formatie. Pechtold die weer moet terugkruipen naar de CU voor enig behoud van wat eigen machtspolitiek. Hoe diep kan een mens zakken? Hoe diep kan men zakken in de eigen geloofwaardigheid? :)
True. Ik heb Pechtolds move nooit gesnapt en dacht al dat het zich ooit wel eens tegen hem zou keren. Leedvermaak is wel de juiste term.
Somebody that I used to know
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:24:02 #246
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171866863
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

True. Ik heb Pechtolds move nooit gesnapt en dacht al dat het zich ooit wel eens tegen hem zou keren. Leedvermaak is wel de juiste term.
Ik sluit ook niet uit dat het ook nog eens zijn eigen schuld is. Uit menig reconstructie komt naar voren dat vooral CDA zat te wachten op het moment dat GL zou weglopen. GL kreeg niet genoeg om grote opofferingen te slikken, mede omdat het CDA geen zin had om iets in te leveren op klimaat. Dat kan best wel eens een soort wraak zijn geweest na dat gedoe met Pechtold die Seegers in drie uur wegjoeg.
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:30:46 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171867043
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kost hun achterban teveel miljarden.
Dat zal ongetwijfeld meespelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171867316
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik sluit ook niet uit dat het ook nog eens zijn eigen schuld is. Uit menig reconstructie komt naar voren dat vooral CDA zat te wachten op het moment dat GL zou weglopen. GL kreeg niet genoeg om grote opofferingen te slikken, mede omdat het CDA geen zin had om iets in te leveren op klimaat. Dat kan best wel eens een soort wraak zijn geweest na dat gedoe met Pechtold die Seegers in drie uur wegjoeg.
Wiens eigen schuld? Heb het nu een paar keer gelezen, maar snap er niets van...
Somebody that I used to know
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:40:53 #249
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171867403
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wiens eigen schuld? Heb het nu een paar keer gelezen, maar snap er niets van...
Sorry. De eigen schuld van Pechtold.
pi_171868134
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Sorry. De eigen schuld van Pechtold.
Oh, ik begin het te snappen: Pechtold jaagt Segers weg. CDA is boos, dus geeft te weinig toe op GL om zo GL weg te jagen en Pechtold daarmee een hak te zetten.

Zou goed kunnen, vond het ook zò ontactisch van Pechtold.
Somebody that I used to know
  donderdag 22 juni 2017 @ 20:07:16 #251
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171868264
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh, ik begin het te snappen: Pechtold jaagt Segers weg. CDA is boos, dus geeft te weinig toe op GL om zo GL weg te jagen en Pechtold daarmee een hak te zetten.

Zou goed kunnen, vond het ook zò ontactisch van Pechtold.
Ja, dat bedoelde ik. :P Nu wilde CDA waarschijnlijk sowieso al niet echt met GL. Maar volgens mij hielp dit gedoe tussen Pechtold en Seegers niet.
pi_171878201
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

True. Ik heb Pechtolds move nooit gesnapt en dacht al dat het zich ooit wel eens tegen hem zou keren. Leedvermaak is wel de juiste term.
Zelfs al komt er dit kabinet, dit wordt een schijnkabinet waarbij de insteek zal zijn deze zo snel als mogelijk te laten vallen. Om zodoende zoveel mogelijk partijpolitieke schade te voorkomen.

De PvdA hoopt dan weer wat zeteltjes te winnen. Andere partijen hopen dat de PVV in zetelaantallen zal dalen in de hoop dat politieke uitsluiting mensen doet bewegen om weer op hun te gaan stemmen. Het is allemaal zo voorspelbaar en politiek zo voorgekookt te noemen.

Ik hoop dat ze nóg harder gaan vallen en dat kiezers met de volle overtuigingskracht juist op die andere onverwachte partij gaan stemmen. Het wordt tijd dat wij burgers deze kartel-politiek verder gaan afbreken. Want wat nu gebeurd is een grote schande te noemen van waar ooit onze democratische rechtstaat voor stond.
pi_171878239
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zelfs al komt er dit kabinet, dit wordt een schijnkabinet waarbij de insteek zal zijn deze zo snel als mogelijk te laten vallen. Om zodoende zoveel mogelijk partijpolitieke schade te voorkomen.

De PvdA hoopt dan weer wat zeteltjes te winnen. Andere partijen hopen dat de PVV in zetelaantallen zal dalen in de hoop dat politieke uitsluiting mensen doet bewegen om weer op hun te gaan stemmen. Het is allemaal zo voorspelbaar en politiek zo voorgekookt te noemen.

Ik hoop dat ze nóg harder gaan vallen en dat kiezers met de volle overtuigingskracht juist op die andere onverwachte partij gaan stemmen. Het wordt tijd dat wij burgers deze kartel-politiek verder gaan afbreken. Want wat nu gebeurd is een grote schande te noemen van waar ooit onze democratische rechtstaat voor stond.
Keep the faith, Elzies!

Toch mooi om te zien dat je blijft hopen op de revolutie der kansarmen. Ondertussen gaat de overige 90 procent van de bevolking verder met welvarend en content zijn, akkoord?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171878531
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Keep the faith, Elzies!

Toch mooi om te zien dat je blijft hopen op de revolutie der kansarmen. Ondertussen gaat de overige 90 procent van de bevolking verder met welvarend en content zijn, akkoord?
Ik schrijf hier over voorspelbare partijpolitiek en niet over het armoede vraagstuk van Nederland. Overigens klopt je percentage van 90% niet. Tja, willoos schaapje van Ruttes propaganda, niet? :')
pi_171878782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik schrijf hier over voorspelbare partijpolitiek en niet over het armoede vraagstuk van Nederland. Overigens klopt je percentage van 90% niet. Tja, willoos schaapje van Ruttes propaganda, niet? :')
Dat percentage klopt wel degelijk. PVV'ers vormen de enige echt verongelijkte groep boosmensen in ons land. De rest volgt Rutte weliswaar niet blindelings, maar is over het algemeen wel content.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171879389
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat percentage klopt wel degelijk. PVV'ers vormen de enige echt verongelijkte groep boosmensen in ons land. De rest volgt Rutte weliswaar niet blindelings, maar is over het algemeen wel content.
Je belichaamd jouw eigen propagandaleugen en je gelooft er zelf ook nog eens in. Dat is het grappige hieraan. :')

Feit blijft overeind staan dat de werkloosheid nog steeds enorm hoog is, groepen mensen buiten de boot blijven vallen (ook in wijken waar je juist geen PVV-ers vind) en het aantal bijstandsouderen van boven de vijftig groeiende is.

Dankzij dit EU beleid verdampen onze pensioenen en is onze spaarrente intussen net zoveel waard als de gemiddelde knoop aan mijn jas.

Laten we hier wel het eerlijke verhaal vertellen. Veel ouderen leven onder erbarmelijke omstandigheden achter hun voordeur omdat het afgelopen beleid kaalslag heeft gepleegd op de ouderenzorg. Dat geld moest allemaal naar Zuid-Europa toe. En het gaat gewoon door. Recent weer opnieuw miljarden naar Griekenland.

Het gegeven dat ik het zelf goed heb betekent nog niet dat ik de werkelijke spiegel van onze samenleving ga verdraaien. Bovendien is welvaart maar relatief in een hoogst onzekere wereld. Het bijdrukken van geld door het ECB heeft vergelijkbaar in de jaren dertig van de vorige eeuw geleid tot een economische depressie en oorlog in Europa. Ik zie in deze veel dezelfde patronen terugkomen als een opmaat naar. Ik hoop het natuurlijk niet, maar ik sluit er niet mijn ogen voor.
pi_171881625
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Feit blijft overeind staan dat de werkloosheid nog steeds redelijk hoog is, maar gelukkig wel dalende

Een klein deel van de ouderen leeft onder erbarmelijke omstandigheden achter hun voordeur omdat het afgelopen beleid kaalslag heeft gepleegd op de ouderenzorg. Dat is natuurlijk behoorlijk ernstig en moet veranderen. Gelukkig wordt er komende tijd een begin gemaakt door veel meer geld aan ouderenzorg te besteden.

Heb je typfoutjes weer even verbeterd. Je was wat nuance vergeten.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:44:37 #258
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171881731
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:40 schreef archito het volgende:

[..]

Heb je typfoutjes weer even verbeterd. Je was wat nuance vergeten.
Hier nog meer nuance: volgens UNICEF neemt de kinderarmoede sinds 2007 en 2011 schrikbarend toe in Nederland. Van nét boven de Scandinavische landen naar de middenmoot (en daarboven) van de ontwikkelde westerse wereld. F*ck rechts.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171881738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:40 schreef archito het volgende:

[..]

Heb je typfoutjes weer even verbeterd. Je was wat nuance vergeten.
Typfoutjes?
Jij hebt het volgens mij helemaal uit de context gereten, en zoals het was komt nooit meer terug, zie het kwartje van kok of noem maar iets, wat genomen is of geleend schrijf dat maar onder je voetzolen!
pi_171881846
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hier nog meer nuance: volgens UNICEF neemt de kinderarmoede sinds 2007 en 2011 schrikbarend toe in Nederland. Van nét boven de Scandinavische landen naar de middenmoot (en daarboven) van de ontwikkelde westerse wereld. F*ck rechts.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Typfoutjes?
Jij hebt het volgens mij helemaal uit de context gereten, en zoals het was komt nooit meer terug, zie het kwartje van kok of noem maar iets, wat genomen is of geleend schrijf dat maar onder je voetzolen!
Ik reageerde met enig sarcasme, vandaar de term typfoutjes. ;)

Maar zijn dit niet hele andere onderwerpen als waar ik het over had? Natuurlijk heeft dat allemaal met elkaar te maken, dat weerleg ik ook niet. Maar was niet van plan om een hele discussie aan te zwengelen.
Ik reageer gewoon even op 2 dingen die ik lees omdat ik vond dat het wel erg zwart/wit werd gesteld, dat komt de inhoud van de discussie niet ten goede.
pi_171881878
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:49 schreef archito het volgende:

[..]

[..]

Ik reageerde met enig sarcasme, vandaar de term typfoutjes. ;)

Maar dit niet hele andere onderwerpen als waar ik het over had? Natuurlijk heeft dat allemaal met elkaar te maken, dat weerleg ik ook niet. Maar was niet van plan om een hele discussie aan te zwengelen.
Ik reageer gewoon even op 2 dingen die ik lees omdat ik vond dat het wel erg zwart/wit werd gesteld, dat komt de inhoud van de discussie niet ten goede.
Dan had jij dat dus maar fijn achterwege moeten laten van mij direct reactie, wat jij bent ben ik ook en geweest.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 08:41:48 #262
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171906992
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh, ik begin het te snappen: Pechtold jaagt Segers weg. CDA is boos, dus geeft te weinig toe op GL om zo GL weg te jagen en Pechtold daarmee een hak te zetten.

Zou goed kunnen, vond het ook zò ontactisch van Pechtold.
D66 is een walgelijke partij want ze knuffelen moslims maar verketteren christenen. Religie speelt wel degelijk een rol bij deze nepdemocraten.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 24 juni 2017 @ 09:41:52 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171907627
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat percentage klopt wel degelijk. PVV'ers vormen de enige echt verongelijkte groep boosmensen in ons land. De rest volgt Rutte weliswaar niet blindelings, maar is over het algemeen wel content.
Het electoraat van een partij als DENK loopt ook niet over van intellect en souplesse.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:00:25 #264
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171907888
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het electoraat van een partij als DENK loopt ook niet over van intellect en souplesse.
Dat zie je ook bij de SP... bij de afgelopen verkiezingen stemde 9% van het laag opgeleide electoraat op de SP en slechts 4% van de hoogopgeleiden. Niet zo extreem als de PVV met 16% vs 4%, maar toch. Helaas geeft deze bron niet hoe het zit bij Denk.
pi_171908366
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:40 schreef archito het volgende:

[..]

Heb je typfoutjes weer even verbeterd. Je was wat nuance vergeten.
Tja grapjas, leuk om de woorden in andermans reactie te veranderen zodat het klinkt zoals jij het wil. (wel leuk hé, ik heb datzelfde geintje met een andere deelnemer uitgehaald en die werd me toch boos, maar ik kan er wel de humor van inzien ;) )
pi_171926175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:41 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

D66 is een walgelijke partij want ze knuffelen moslims maar verketteren christenen. Religie speelt wel degelijk een rol bij deze nepdemocraten.
Ik ben ook geen D66-fan. Vind het een partij zonder principes die daardoor meewaait met alle winden. En daar houd ik niet van. Misschien zijn ze zelfs wel een beetje opportunistisch.
Somebody that I used to know
pi_171941246
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2017 01:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen D66-fan. Vind het een partij zonder principes die daardoor meewaait met alle winden. En daar houd ik niet van. Misschien zijn ze zelfs wel een beetje opportunistisch.
D66 heeft juist wel hele sterke principes, standpunten toetsen ze steeds aan deze.

https://d66.nl/richtingwijzers/

Er zijn inderdaad ook partijen die alleen standpunten hebben en geen onderliggend gedachtegoed (PVV, Denk en 50+ bv).
pi_171971488
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 17:45 schreef arie_bc het volgende:

[..]

D66 heeft juist wel hele sterke principes, standpunten toetsen ze steeds aan deze.

https://d66.nl/richtingwijzers/

Er zijn inderdaad ook partijen die alleen standpunten hebben en geen onderliggend gedachtegoed (PVV, Denk en 50+ bv).
Die kende ik niet, maar dan nog vraag ik me af hoe ze tot die richtingwijzers zijn gekomen. Waarom steeds meer samenwerking/internationalisering? Waarom prestatie belonen? Etc... Op welke ideologie/filosofische stroming zijn de richtingwijzers gebaseerd? Wellicht het humanisme? Maar dat staat er dan weer niet.
Somebody that I used to know
pi_171971577
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waarom prestatie belonen? Etc...
Om te kijken of deze niet eerder de boel voor het lapje gehouden hebben?
pi_171971619
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Om te kijken of deze niet eerder de boel voor het lapje gehouden hebben?
?
Somebody that I used to know
pi_171971640
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

?
Als men het opeens wel kan heeft men de jaren ervoor de zaak voor het lapje gehouden, 100% inzet was het dus niet zonder beloning.
  maandag 26 juni 2017 @ 20:01:43 #272
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171971770
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat zie je ook bij de SP... bij de afgelopen verkiezingen stemde 9% van het laag opgeleide electoraat op de SP en slechts 4% van de hoogopgeleiden. Niet zo extreem als de PVV met 16% vs 4%, maar toch. Helaas geeft deze bron niet hoe het zit bij Denk.
Zo'n partij als de SP doet het natuurlijk al snel niet goed. Wanneer de hoger opgeleiden de overhand hebben dan krijg je de kritiek zoals Thomas Frank dat over de Democraten heeft geformuleerd.

(die ook niet eens zo heel 'slim' of bijzonder prudent blijken te zijn)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 26 juni 2017 @ 20:58:16 #273
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171973549
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ondertussen gaat de overige 90 procent van de bevolking verder met welvarend en content zijn, akkoord?
90%, huh? Lol, ik had niet verwacht dat uitgerekend jij VVD stemde. Dus er is niets mis met het zorgstelsel, de minima hebben het prima en moeten niet zeuren, en er zijn volop banen voor iedereen, vooral de ouderen en allochtonen, vrijwel niemand heeft last van discriminatie... Goed samengevat zo?
  maandag 26 juni 2017 @ 21:22:01 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171974427
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

90%, huh? Lol, ik had niet verwacht dat uitgerekend jij VVD stemde. Dus er is niets mis met het zorgstelsel, de minima hebben het prima en moeten niet zeuren, en er zijn volop banen voor iedereen, vooral de ouderen en allochtonen, vrijwel niemand heeft last van discriminatie... Goed samengevat zo?
Dat gaat de SP, PVV of FvD natuurlijk niet helemaal anders doen.
Iemand die in een ongelukkige situatie zit, wordt niet opeens gelukkig van een politieke frisse wind.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 26 juni 2017 @ 21:31:51 #275
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171974766
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat gaat de SP, PVV of FvD natuurlijk niet helemaal anders doen.
Iemand die in een ongelukkige situatie zit, wordt niet opeens gelukkig van een politieke frisse wind.
Zucht... het verschil tussen hoe gelukkig de onderste 40% is in Denemarken (en tevreden met het economische en politieke systeem) en de onderste 40% in Groot Brittannië (en de VS) is aantoonbaar gigantisch.

Nee, dat kan niet gelijk helemaal anders, maar richtingen kunnen wel worden verlegd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 26 juni 2017 @ 22:59:02 #276
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171977592
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zucht... het verschil tussen hoe gelukkig de onderste 40% is in Denemarken (en tevreden met het economische en politieke systeem) en de onderste 40% in Groot Brittannië (en de VS) is aantoonbaar gigantisch.

Nee, dat kan niet gelijk helemaal anders, maar richtingen kunnen wel worden verlegd.
Nederland lijkt dan ook een stuk meer op Denemarken qua geluk en tevredenheid.
Dus dat treft.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 26 juni 2017 @ 23:15:36 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171978049
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nederland lijkt dan ook een stuk meer op Denemarken qua geluk en tevredenheid.
Dus dat treft.
En alweer pas je een verdraaiing c.q. verschuiving van doelpalen toe.
Terwijl mijn post to the point was. Jeweetwel, de PVV doelgroep.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 26 juni 2017 @ 23:20:01 #278
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171978181
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En alweer pas je een verdraaiing c.q. verschuiving van doelpalen toe.
Terwijl mijn post to the point was. Jeweetwel, de PVV doelgroep.
Jij verschoof de doelpalen toen je over Denemarken vs. Groot-Brittannie begon.
De SP, PVV en FvD-stemmers hopen op een magische toverstok die alle ongeluk kan laten verdwijnen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171978256
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij verschoof de doelpalen toen je over Denemarken vs. Groot-Brittannie begon.
De SP, PVV en FvD-stemmers hopen op een magische toverstok die alle ongeluk kan laten verdwijnen.
Zou ik je een toverstok geven, zeg adie tegen de EU wat mij betreft.



[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 23:25:34 ]
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:29:31 #280
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171984057
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:

De SP, PVV en FvD-stemmers hopen op een magische toverstok die alle ongeluk kan laten verdwijnen.
50+ ook. Het zijn allemaal leugenachtige partijen met als leiders verkopers van ingestraald water.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:45:58 #281
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171984415
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij verschoof de doelpalen toen je over Denemarken vs. Groot-Brittannie begon.
De SP, PVV en FvD-stemmers hopen op een magische toverstok die alle ongeluk kan laten verdwijnen.
Welnee. Ik reageerde op dit gedeelte.

"Iemand die in een ongelukkige situatie zit, wordt niet opeens gelukkig van een politieke frisse wind."

Vervolgens verschuif jij de doelpalen naar de gehele Deense bevolking ipv de onderste 40%. Beroepsleugenaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171984765
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Die kende ik niet, maar dan nog vraag ik me af hoe ze tot die richtingwijzers zijn gekomen. Waarom steeds meer samenwerking/internationalisering? Waarom prestatie belonen? Etc... Op welke ideologie/filosofische stroming zijn de richtingwijzers gebaseerd? Wellicht het humanisme? Maar dat staat er dan weer niet.
Het belangrijke aan deze richtingwijzers is dat het geen standpunten an sich zijn. Het zijn handvatten die kunnen helpen bij het bepalen van standpunten op allerlei onderwerpen. Een standpunt is vaak ook terug te leiden op meerdere richtingwijzers.
Binnen de partij wordt er dan ook aan de hand van deze richtingwijzers gedicussieërd over standpunten. Soms brengt een standpunt tegenstrijdigheid mee tussen richtingwijzers, de ene richtingwijzer zou het ene standpunt verantwoorden, maar een andere richtingwijzer zou een ander standpunt juist verantwoorden.
Richtingwijzers zijn dan ook breed te interpreteren en moet je niet te letterlijk nemen, denk en handel internationaal zegt zoveel als, bij elke handeling die je doet kan dat effect op anderen hebben. Internationaal betekent dus niet per definitie 'het buitenland'.

De richtingwijzers bestaan nog niet heel lang, ik geloof dat ze sinds 2006 breed gedragen worden binnen de partij.
Ze zijn gebaseerd op het sociaal-liberalisme. Vooral de vanMierlostichting heeft hier veel onderzoek naar gedaan.
Kijk eens op https://vanmierlostichting.d66.nl/ als je er meer over wil weten.
Het geeft in ieder geval wel aan dat D66 niet 'zomaar' iets vindt maar een stevig fundament/gedachtegoed heeft waar het zijn visie aan ontleent. Of je het er mee eens bent is een tweede natuurlijk. ;)
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:05:32 #283
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171984810
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welnee. Ik reageerde op dit gedeelte.

"Iemand die in een ongelukkige situatie zit, wordt niet opeens gelukkig van een politieke frisse wind."

Vervolgens verschuif jij de doelpalen naar de gehele Deense bevolking ipv de onderste 40%.
Want Nederlandse onderklasse wordt blij van een Deense koers? Vertel op, wat moet Nederland overnemen van Denemarken om de onderste 40% weer gelukkig te maken?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 04:37:27 #284
198365 Morendo
The Real Deal
pi_172155402
http://www.nu.nl/politiek(...)litie-rotterdam.html

Teken van goodwill van CU jegens D66?
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 07:54:32 #285
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_172156304
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 04:37 schreef Morendo het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)litie-rotterdam.html

Teken van goodwill van CU jegens D66?
Nee niet echt, lokale politiek verschilt erg veel van landelijke. Op lokaal niveau is SP of GL ook wel eens constructief, dat is in Den Haag nog nooit vertoond.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_172238469
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De SP, PVV en FvD-stemmers hopen op een magische toverstok die alle ongeluk kan laten verdwijnen.
Nee, die hopen op een fatsoenlijk beleid die gericht is op Nederland en de Nederlanders.

Stop immigratie.
Stop de corrupte kartelpolitiek.
Stop met meer Brussel.

Allemaal reële eisen en allesbehalve een toverstok.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:42:17 #287
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_172240984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, die hopen op een fatsoenlijk beleid die gericht is op Nederland en de Nederlanders.

Stop immigratie.
Stop de corrupte kartelpolitiek.
Stop met meer Brussel.

Allemaal reële eisen en allesbehalve een toverstok.
Nee, want het is gewoon niet realistisch.
Immigratie stoppen lukt alleen door uit de EU te stappen of met de EU maatregelen te nemen (Turkijedeal e.d.)
Kartelpolitiek, voor wat dit modewoord waard is, betekent in de ogen van FvD-stemmers iedereen minus PVV/FvD, dus gewoon antidemocratisch.
Stoppen met meer Brussel lukt alleen als je de andere EU-lidstaten kan overtuigen aanzienlijk minder via Brussel te organiseren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_172241018
Waar een wil is,is een weg, kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast!
pi_172241372
Zou de nieuwe samenwerking al bedacht hebben met welke landen ze de nieuwe Turkijedeals willen sluiten? Of wachten ze daarmee tot na de zomer?
pi_172241408
Het is naar mijn mening of meer macht naar Brussel, en alle regeringen opheffen, of minder.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:10:01 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172243227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 04:37 schreef Morendo het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)litie-rotterdam.html

Teken van goodwill van CU jegens D66?
Denk niet dat D66 iets gaat geven om een gammele coalitie in Rotterdam nog acht maanden overeind te houden.
pi_172243460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Denk niet dat D66 iets gaat geven om een gammele coalitie in Rotterdam nog acht maanden overeind te houden.
Nou ja, de coalities waar D66 aan deelneemt in de grootste steden, Amsterdam en Rotterdam, zijn nu niet overdreven geslaagd. Dat moet ze wel pijn doen.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:24:58 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172243615
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, de coalities waar D66 aan deelneemt in de grootste steden, Amsterdam en Rotterdam, zijn nu niet overdreven geslaagd. Dat moet ze wel pijn doen.
Kan ik niet echt over oordelen eigenlijk.
pi_172262841
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, want het is gewoon niet realistisch.
Immigratie stoppen lukt alleen door uit de EU te stappen of met de EU maatregelen te nemen (Turkijedeal e.d.)
Kartelpolitiek, voor wat dit modewoord waard is, betekent in de ogen van FvD-stemmers iedereen minus PVV/FvD, dus gewoon antidemocratisch.
Stoppen met meer Brussel lukt alleen als je de andere EU-lidstaten kan overtuigen aanzienlijk minder via Brussel te organiseren.
Wat niet realistisch is doorgaan met de continue stroom van kansarmen naar Europa en Nederland. Dat hou je alleen tegen met afgesloten grenzen (zoals Hongarije heeft aangetoond) en de starre politiek van Polen. (waar nee ook nee betekent) Dus het is wel degelijk mogelijk de grenzen te sluiten.

De politieke machtszucht van de zittende kartel-partijen (en waarbij zelfs een cordon sanitair jegens de tweede winnaar van de verkiezingen moest worden ingezet om die macht te kunnen behouden) zal op den duur onhoudbaar wezen. Deze partijen verliezen steeds meer zetels en geloofwaardigheid wat zich weer vertaald in een nog verdere versnippering van het politieke klimaat. Dat proces zal gewoon doorgaan totdat de macht van de kartelpartijen wordt doorbroken. Het zal een lange adem hebben, maar het gaat gebeuren.

De EU gaat uit elkaar vallen. De eenheid is ver te zoeken en feitelijk nog gebaseerd op het afkopen van elkaars lidstaten door subsidiepotjes en leningen. Brexit zal de katalysator worden voor het verder uiteenvallen van de EU. De onderhandelingen zullen zo complex worden dat het de ogenschijnlijke eenheid zal breken.
pi_172262967
Mooi hoor Elzies maar wanneer gaat de EU dan uit elkaar vallen?
Dit jaar? Dit decennium? Deze eeuw?
pi_172535157
Rutte hoor ik niet meer over 'het duurt me te lang'. Terwijl die iemand is van knopen doorhakken. Dit is bewuste politiek, men wil er lang over doen, misschien om te voorkomen dat een van de partijen snel de stekker eruit gaat trekken, met het excuus: er is te snel geformeerd.
  zondag 23 juli 2017 @ 21:57:49 #297
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172631287
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, die hopen op een fatsoenlijk beleid die gericht is op Nederland en de Nederlanders.

Stop immigratie.

Door de intens Nederland hatende partijen als PvdA, GL en D66 zit dat er helaas niet in.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')