abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 15 juni 2017 @ 14:55:08 #1
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171711586


Hier verder met alle scriptiefrustratie -O- en natuurlijk alle successen en mooie cijfers *O* .

(8> Handige links:

http://scholar.google.com
http://www.jstor.org
http://muse.jhu.edu/

Daarnaast heeft bijna elke opleiding wel een (al dan niet online) scriptiedatabase om eventueel wat inspiratie uit te putten.
  donderdag 15 juni 2017 @ 14:56:27 #2
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171711607
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:51 schreef JanCees het volgende:

[..]

Veel feedback vragen
Nah, ik ben inhoudelijk gezien eigenlijk erg goed bezig. Ik weet precies wat ik moet doen. Het is alleen dat ik totaal niet de motivatie heb om eraan te werken. :{ Mijn werktempo is dan ook heel laag.
pi_171711976
quote:
9s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:56 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nah, ik ben inhoudelijk gezien eigenlijk erg goed bezig. Ik weet precies wat ik moet doen. Het is alleen dat ik totaal niet de motivatie heb om eraan te werken. :{ Mijn werktempo is dan ook heel laag.
Haha, luie millennial gespot :D
  donderdag 15 juni 2017 @ 15:20:46 #4
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171712051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Haha, luie millennial gespot :D
Ik ga inderdaad liever acclimatiseren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171714771
Een scriptietopic, perfect :)

Ben zelf met m'n masterscriptie bezig, een kwalitatief onderzoekje (nieuw voor mij), en vroeg me af of jullie hier nog een idee over hebben.

Voorbeeld onderwerp: school, en ik wil weten wat leerlingen leuk of juist stom vinden aan school. Ik verzamel quotes en transcripts, stop dat in atlas.ti, en ik heb twee labels: "leuk" en "stom".

Pietje zegt: "Ik heb leuke vriendjes" --> ik geef het label "leuk"
Peter zegt: "ik heb goede vriendjes" --> ik geef het label "leuk"
Rita zegt: "ik word gepest" --> ik geef het label "stom"

Na afloop gooi ik alle "leuk" quotes op een stapel, en alle "stom" quotes op de andere stapel. En dan ga ik zoeken naar overeenkomsten. Pietje en Peter hebben het over vriendjes, de een noemt ze leuk, de ander noemt ze goed. Ik ga beide jongens behandelen in het hoofdstuk Leuk, paragraaf Vriendjes.

Dat is ongeveer mijn onderzoek(sopzet). Is goedgekeurd en alles, ben al bijna aan de conclusie toe. Vooralsnog is de docent enthousiast. Maar kort vraagje: wat is de correcte benaming voor deze 'methode' (methodiek?) die ik hanteer? Ik bedoel vooral dat bottom-up deel, waarin ik quotes wat sorteer op overeenkomsten. Ik kom van alles tegen op google, "grounded theory", "qualitative research", "linguistic blabla". Maar ik ben niet zozeer theorie aan het maken of wat dan ook, ik wil gewoon weten wat ze leuk en stom vinden aan school. Hoe heet dit proces waarin je quotes naast gelijksoortige quotes legt? En op basis van die quotes je thema's ontdekken (vriendjes)?

(en ja, ik heb vrijwel alleen maar statistisch / spss onderzoek gedaan tot nog toe, ik ben dan ook volstrekt onbekend met het typische taalgebruik van kwalitatief onderzoek)
  vrijdag 16 juni 2017 @ 02:43:29 #6
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171725300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:52 schreef VleugelSpeler het volgende:
Een scriptietopic, perfect :)

Ben zelf met m'n masterscriptie bezig, een kwalitatief onderzoekje (nieuw voor mij), en vroeg me af of jullie hier nog een idee over hebben.

Voorbeeld onderwerp: school, en ik wil weten wat leerlingen leuk of juist stom vinden aan school. Ik verzamel quotes en transcripts, stop dat in atlas.ti, en ik heb twee labels: "leuk" en "stom".

Pietje zegt: "Ik heb leuke vriendjes" --> ik geef het label "leuk"
Peter zegt: "ik heb goede vriendjes" --> ik geef het label "leuk"
Rita zegt: "ik word gepest" --> ik geef het label "stom"

Na afloop gooi ik alle "leuk" quotes op een stapel, en alle "stom" quotes op de andere stapel. En dan ga ik zoeken naar overeenkomsten. Pietje en Peter hebben het over vriendjes, de een noemt ze leuk, de ander noemt ze goed. Ik ga beide jongens behandelen in het hoofdstuk Leuk, paragraaf Vriendjes.

Dat is ongeveer mijn onderzoek(sopzet). Is goedgekeurd en alles, ben al bijna aan de conclusie toe. Vooralsnog is de docent enthousiast. Maar kort vraagje: wat is de correcte benaming voor deze 'methode' (methodiek?) die ik hanteer? Ik bedoel vooral dat bottom-up deel, waarin ik quotes wat sorteer op overeenkomsten. Ik kom van alles tegen op google, "grounded theory", "qualitative research", "linguistic blabla". Maar ik ben niet zozeer theorie aan het maken of wat dan ook, ik wil gewoon weten wat ze leuk en stom vinden aan school. Hoe heet dit proces waarin je quotes naast gelijksoortige quotes legt? En op basis van die quotes je thema's ontdekken (vriendjes)?

(en ja, ik heb vrijwel alleen maar statistisch / spss onderzoek gedaan tot nog toe, ik ben dan ook volstrekt onbekend met het typische taalgebruik van kwalitatief onderzoek)
Kwalitatieve ordening van linguļstische variabelen? :o Ik zou het moeten weten, want ik heb volgens mij ooit een college gehad van een statisticus met zo'n soortgelijk onderzoek. :')

Edit:

Heb heel snel mijn statistieksheets gescand en dat was een exploratory factor analysis. Niet wat jij zoekt volgens mij. Anders een kwalitatieve factoranalyse? Maar factoranalyses zijn volgens mij per definitie kwantitatief. Kijk een beetje rond hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Factor_analysis. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Gary_Oak op 16-06-2017 02:53:37 ]
pi_171725660
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:52 schreef VleugelSpeler het volgende:
Een scriptietopic, perfect :)

Ben zelf met m'n masterscriptie bezig, een kwalitatief onderzoekje (nieuw voor mij), en vroeg me af of jullie hier nog een idee over hebben.

Voorbeeld onderwerp: school, en ik wil weten wat leerlingen leuk of juist stom vinden aan school. Ik verzamel quotes en transcripts, stop dat in atlas.ti, en ik heb twee labels: "leuk" en "stom".

Pietje zegt: "Ik heb leuke vriendjes" --> ik geef het label "leuk"
Peter zegt: "ik heb goede vriendjes" --> ik geef het label "leuk"
Rita zegt: "ik word gepest" --> ik geef het label "stom"

Na afloop gooi ik alle "leuk" quotes op een stapel, en alle "stom" quotes op de andere stapel. En dan ga ik zoeken naar overeenkomsten. Pietje en Peter hebben het over vriendjes, de een noemt ze leuk, de ander noemt ze goed. Ik ga beide jongens behandelen in het hoofdstuk Leuk, paragraaf Vriendjes.

Dat is ongeveer mijn onderzoek(sopzet). Is goedgekeurd en alles, ben al bijna aan de conclusie toe. Vooralsnog is de docent enthousiast. Maar kort vraagje: wat is de correcte benaming voor deze 'methode' (methodiek?) die ik hanteer? Ik bedoel vooral dat bottom-up deel, waarin ik quotes wat sorteer op overeenkomsten. Ik kom van alles tegen op google, "grounded theory", "qualitative research", "linguistic blabla". Maar ik ben niet zozeer theorie aan het maken of wat dan ook, ik wil gewoon weten wat ze leuk en stom vinden aan school. Hoe heet dit proces waarin je quotes naast gelijksoortige quotes legt? En op basis van die quotes je thema's ontdekken (vriendjes)?

(en ja, ik heb vrijwel alleen maar statistisch / spss onderzoek gedaan tot nog toe, ik ben dan ook volstrekt onbekend met het typische taalgebruik van kwalitatief onderzoek)
Je onderzoek is toch opgebouwd uit eerdere artikelen, daar hebben ze vast een keer termen gebruikt die jouw vraag beantwoorden.
pi_171726455
Thematic analysis wrsch.
Ja doei.
pi_171728068
Thematic analysis lijkt het erg op ja. Thanks. Heb veel (gerelateerde) artikelen gezien, maar er is nauwelijks data voor mijn onderwerp. Meeste "artikelen" zijn dan ook gebaseerd op drijfzand. Theorie over theorie heen bouwen etc. Maar thematic analysis is een goede
  zondag 18 juni 2017 @ 21:58:14 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171778920
Definiėren jullie elk concept? Dus ook obvious concepten als inkomen en geslacht enzo? Of alleen de concepten waar de woordelijke betekenis kan variėren per onderzoek?
  zondag 18 juni 2017 @ 23:07:31 #11
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171780317
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:58 schreef Mishu het volgende:
Definiėren jullie elk concept? Dus ook obvious concepten als inkomen en geslacht enzo? Of alleen de concepten waar de woordelijke betekenis kan variėren per onderzoek?
Dat laatste en vakjargon.
pi_171780338
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:58 schreef Mishu het volgende:
Definiėren jullie elk concept? Dus ook obvious concepten als inkomen en geslacht enzo? Of alleen de concepten waar de woordelijke betekenis kan variėren per onderzoek?
Geslacht lijkt me voor zichzelf spreken (hoewel tegenwoordig....), maar het lijkt me wel handig te specificeren hoe inkomen gemeten is, bv. absolute waarde (jaarinkomen, maandinkomen, inkomenscategorieėn) of relatieve waarde (decielen).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 18 juni 2017 @ 23:10:41 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171780366
quote:
99s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat laatste en vakjargon.
Thanks. Ik ben bezig met een tweede poging. In het kort: Vrijwel alleen positieve feedback gehad, logistische regressie, paniekaanvallen, faalangst. Nu bezig met de laatste loodjes en ik wordt neurotisch van mijn faalangst. Ben al 3 weken bezig met kleine details en aanpassingen en zie overal mogelijke bedreigingen voor dat het niet lukt :{ af en toe kan ik wel genieten van het proces hoor.
  zondag 18 juni 2017 @ 23:11:50 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171780383
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geslacht lijkt me voor zichzelf spreken (hoewel tegenwoordig....), maar het lijkt me wel handig te specificeren hoe inkomen gemeten is, bv. absolute waarde (jaarinkomen, maandinkomen, inkomenscategorieėn) of relatieve waarde (decielen).
Dat heb ik in mijn operationalisatie staan maar ook in de bespreking van het concept volgens mij. Zal het morgen even checken.
  zondag 18 juni 2017 @ 23:14:46 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171780434
quote:
99s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat laatste en vakjargon.
Is het ook toegestaan om vakjargon uit te leggen via parafrasering?
  zondag 18 juni 2017 @ 23:44:28 #16
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171780919
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:10 schreef Mishu het volgende:

[..]

Thanks. Ik ben bezig met een tweede poging. In het kort: Vrijwel alleen positieve feedback gehad, logistische regressie, paniekaanvallen, faalangst. Nu bezig met de laatste loodjes en ik wordt neurotisch van mijn faalangst. Ben al 3 weken bezig met kleine details en aanpassingen en zie overal mogelijke bedreigingen voor dat het niet lukt :{ af en toe kan ik wel genieten van het proces hoor.
Laat het even een weekje liggen, dan kan je er helder naar lezen. :)

quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Is het ook toegestaan om vakjargon uit te leggen via parafrasering?
Ik zou niet weten waarom niet. Als je dan toch bang bent voor plagiaat, even snel een handboek refereren.
  maandag 19 juni 2017 @ 00:21:42 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171781390
quote:
99s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:44 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Laat het even een weekje liggen, dan kan je er helder naar lezen. :)

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Als je dan toch bang bent voor plagiaat, even snel een handboek refereren.
Ik heb sowieso al zodanig gerefereerd dat plagiaat niet meer mogelijk is. Beter te veel dan te weinig :@
  maandag 19 juni 2017 @ 00:27:44 #18
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171781444
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb sowieso al zodanig gerefereerd dat plagiaat niet meer mogelijk is. Beter te veel dan te weinig :@
Herkenbaar. :')
  maandag 19 juni 2017 @ 08:04:46 #19
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171782966
Oh ja, voor de mensen die het moeilijk vinden om de opmaak aan te houden van je style guide (bijvoorbeeld AMA, CSE of APA): Word heeft sjablonen die je kan downloaden. :) Het is dan een kwestie van je eigen tekst invullen.
pi_171783985
Voor APA klopt ie niet. Maar die regels moet je gewoon aan het eind allemaal even bij langs lopen, moeilijk is het niet, wel even wat werk.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 19 juni 2017 @ 09:46:44 #21
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171784153
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:35 schreef Sarasi het volgende:
Voor APA klopt ie niet. Maar die regels moet je gewoon aan het eind allemaal even bij langs lopen, moeilijk is het niet, wel even wat werk.
Wat klopt er niet? Dat sjabloon is gebaseerd op de zesde editie, weet niet of je een andere versie gebruikt? Ik vind vooral de ingebouwde documentnavigatie met kopjes en het bronnenbeheer handig, want ik heb geen idee hoe ik dat zelf moet instellen. :')
pi_171784616
quote:
11s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:46 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat klopt er niet? Dat sjabloon is gebaseerd op de zesde editie, weet niet of je een andere versie gebruikt? Ik vind vooral de ingebouwde documentnavigatie met kopjes en het bronnenbeheer handig, want ik heb geen idee hoe ik dat zelf moet instellen. :')
Ik heb er afgelopen zomer nog naar gekeken en toen klopten er een aantal dingen niet. Geen idee meer welke, zo heel veel werk is het niet om het zelf te doen ook. En dan kun je je eigen document gewoon steeds gebruiken als 'sjabloon', hoef je alleen de niveaus van de subheadings en de in-text referenties nog te controleren. :)

Kijk anders eens op PurdueOwl, daar staat een ideale APA stijl handleiding. Of je pakt gewoon de APA bijbel uit de bieb, wel zo handig voor tabellen ook. ;)
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 19 juni 2017 @ 10:24:32 #23
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171784860
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:13 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb er afgelopen zomer nog naar gekeken en toen klopten er een aantal dingen niet. Geen idee meer welke, zo heel veel werk is het niet om het zelf te doen ook. En dan kun je je eigen document gewoon steeds gebruiken als 'sjabloon', hoef je alleen de niveaus van de subheadings en de in-text referenties nog te controleren. :)

Kijk anders eens op PurdueOwl, daar staat een ideale APA stijl handleiding. Of je pakt gewoon de APA bijbel uit de bieb, wel zo handig voor tabellen ook. ;)
Mijn kennis van Word is veel te basic, maar zal inderdaad eens een eigen sjabloon proberen te knutselen. :P En ik heb al die handleiding inclusief errata via een torrent ooit gedownload. :@
pi_171785468
Oh hé, een scriptie-topic! Bij deze dan; ik ben bezig met de laatste loodjes van mijn psychologie-master en ik hoop deze zomer klaar te zijn. Ik lees en schrijf mee ^O^
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 19 juni 2017 @ 11:00:33 #25
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171785497
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:58 schreef Lot_1 het volgende:
Oh hé, een scriptie-topic! Bij deze dan; ik ben bezig met de laatste loodjes van mijn psychologie-master en ik hoop deze zomer klaar te zijn. Ik lees en schrijf mee ^O^
Ik wist tot vorige week ook niet dat dit bestond. _O- Had de afgelopen maanden wel motivatie en een praatgroep op FOK! kunnen gebruiken, dan had ik nu vakantie gehad. :')
pi_171787165
Ja, same here. Ik moet nog veeel doen :o
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_171787199
Overigens rond ik mijn scriptie volgend jaar af, na wat persoonlijke omstandigheden dit jaar. Nu eerst lekker zomervakantie en dan in september de scriptie weer oppakken, vond m'n begeleider geen enkel probleem gelukkig. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_171787239
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:12 schreef Sarasi het volgende:
Overigens rond ik mijn scriptie volgend jaar af, na wat persoonlijke omstandigheden dit jaar. Nu eerst lekker zomervakantie en dan in september de scriptie weer oppakken, vond m'n begeleider geen enkel probleem gelukkig. :)
Dat is fijn! Rust goed uit! :*
Ja doei.
pi_171787275
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is fijn! Rust goed uit! :*
Dankje. O+

Ik moest een paar weken geleden een verslag inleveren, supersimpel, 7 pagina's max, dubbele regelafstand, yadayada, maar ik kreeg het niet eens fatsoenlijk voor elkaar. Confronterend wel hoor, dat je hersenen je zo opeens BAF in de steek laten. :{ Nog nooit zo hard moeten knokken voor een acht. :')

Des te lekkerder om gewoon even niets te doen deze zomer. *O*

Al ga ik wel een week naar Utrecht summer school voor een cursus SEM using MPlus... :@
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 19 juni 2017 @ 14:24:51 #30
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171789992
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:17 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dankje. O+

Ik moest een paar weken geleden een verslag inleveren, supersimpel, 7 pagina's max, dubbele regelafstand, yadayada, maar ik kreeg het niet eens fatsoenlijk voor elkaar. Confronterend wel hoor, dat je hersenen je zo opeens BAF in de steek laten. :{ Nog nooit zo hard moeten knokken voor een acht. :')

Des te lekkerder om gewoon even niets te doen deze zomer. *O*

Al ga ik wel een week naar Utrecht summer school voor een cursus SEM using MPlus... :@
Wat goed dat je dat van jezelf aan kan voelen. Ik kan dat dus niet :')
pi_171790249
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat goed dat je dat van jezelf aan kan voelen. Ik kan dat dus niet :')
Niks met aanvoelen te maken. In de winter te horen gekregen dat m'n moeder kanker heeft en niet meer gaat genezen. Studie was domweg even niet eerste prioriteit voor me. ;)
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 19 juni 2017 @ 16:42:58 #32
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171792790
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:38 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Niks met aanvoelen te maken. In de winter te horen gekregen dat m'n moeder kanker heeft en niet meer gaat genezen. Studie was domweg even niet eerste prioriteit voor me. ;)
Jeetje, sterkte. :{
  maandag 19 juni 2017 @ 20:02:28 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171796922
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:38 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Niks met aanvoelen te maken. In de winter te horen gekregen dat m'n moeder kanker heeft en niet meer gaat genezen. Studie was domweg even niet eerste prioriteit voor me. ;)
Nouja, mijn vader was ongeneeslijk ziek vorig jaar en ik ging domweg door en toen is mijn scriptie mislukt :') Dus dat bedoel ik er meer mee.
pi_171797780
quote:
11s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:46 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat klopt er niet? Dat sjabloon is gebaseerd op de zesde editie, weet niet of je een andere versie gebruikt? Ik vind vooral de ingebouwde documentnavigatie met kopjes en het bronnenbeheer handig, want ik heb geen idee hoe ik dat zelf moet instellen. :')
Het probleem is dat Word in het Engels gebouwd is en vervolgens alle woorden simpelweg vertaald zijn. Dat betekent dat bv. data verkeerd weergegeven worden in de Word-bibliografie. Verder heeft Word vooral moeite met onconventionele bronnen, zoals een tweet.

Voor 99 van de 100 bronnen die je gebruikt (boeken en artikelen) is de ingebouwde APA-functie echter uitstekend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 20 juni 2017 @ 02:09:27 #35
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171804318
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het probleem is dat Word in het Engels gebouwd is en vervolgens alle woorden simpelweg vertaald zijn. Dat betekent dat bv. data verkeerd weergegeven worden in de Word-bibliografie. Verder heeft Word vooral moeite met onconventionele bronnen, zoals een tweet.

Voor 99 van de 100 bronnen die je gebruikt (boeken en artikelen) is de ingebouwde APA-functie echter uitstekend.
Ik ga er zo mee freubelen. :D
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:46:47 #36
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171808981
Reactie gehad van begeleider: hij vind me te perfectionistisch en heeft zoiets van het was al voldoende, waarom blijf je er aan sleutelen? :')

Maar je eigen fouten zie je beter dan andere mensen denk ik. Anyways, ik ga het eind deze week inleveren.
pi_171818729
Vindt*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:03:13 #38
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171822371
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Vindt*
Oja, qua spelling ga ik wel achteruit, in ieder geval op internet (a)
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:10:01 #39
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171838791
Heb gezocht op google maar kom er niet echt uit. Ik quote een persoon uit een krantenartikel. De journalist heeft in die quote iets toegevoegd met square brackets. Dus voorbeeld uit het artikel:

"Ik heb dat [stelen] nooit gedaan", zei Klaas

Hoe kan ik die zin quoten in m'n thesis? Zoiets?
Klaas zei: "Ik heb dat [stelen] [in original] nooit gedaan"

Of mag ik die rechte haken vervangen door ( ) ? We hebben geen harde stijleisen (APA/Chicago bijv.), maar vraag me af wat gangbaar is.
pi_171839055
NIet te moeilijk denken.

Twee opties:

Als je écht de directe quote nodig hebt:

quote:
"Ik heb dat [stelen] nooit gedaan", zei Klaas in een interview (auteur, jaar).
Als het meer om iets gaat als beschrijven dat een geinterviewde iets zei, dan kun het ook doen als:

quote:
Klaas zei dat hij nog nooit iets had gestolen (auteur, jaar).
Ja doei.
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:32:38 #41
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171839237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
NIet te moeilijk denken.

Twee opties:

Als je écht de directe quote nodig hebt:

[..]

Als het meer om iets gaat als beschrijven dat een geinterviewde iets zei, dan kun het ook doen als:

[..]

Ja, maar ik gebruik de rechte haken dus normaal gesproken om m'n eigen aanvullingen of correcties aan te duiden op een directe quote. In dit geval kan er wat verwarring ontstaan.

Maar je hebt me op het idee gebracht om het woord stelen gewoon te vervangen door een synoniem, dan klopt het technisch gezien weer :)
pi_171846309
Zo ik kan weer verder. Tweede inhoudelijke hoofdstuk is nog niet bekeken, maar het laatste hoofdstuk waar ik nu aan bezig ben kan ik weer verder mee. Probleem was vooral dat ik me op de helft van het verhaal had gefocust, terwijl ik in het derde hoofdstuk het eerste en het tweede bij elkaar moet brengen. Zo stom hoe blind je kan worden voor je eigen fouten. Gelukkig weet ik nu wel hoe ik verder moet, dus dat is fijn.
  woensdag 21 juni 2017 @ 23:30:51 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171847554
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:50 schreef DoubleDip het volgende:
Zo ik kan weer verder. Tweede inhoudelijke hoofdstuk is nog niet bekeken, maar het laatste hoofdstuk waar ik nu aan bezig ben kan ik weer verder mee. Probleem was vooral dat ik me op de helft van het verhaal had gefocust, terwijl ik in het derde hoofdstuk het eerste en het tweede bij elkaar moet brengen. Zo stom hoe blind je kan worden voor je eigen fouten. Gelukkig weet ik nu wel hoe ik verder moet, dus dat is fijn.
Pas toen ik mijn eerste versie af had en ik het even liet liggen kon ik het grotere plaatje zien en bepaalde stukken loslaten die niks aan het verhaal toevoegden en het alleen maar langdradig en onduidelijk maakten. Ik vind het echter nog steeds moeilijk dat bepaalde passages het niet gehaald hebben. Ik heb dat wel vaker, ik kan bijvoorbeeld ook niks in mijn huis weggooien.

Ik ben nu aan het wachten tot mijn begeleider er nog 1 laatste keer naar wil kijken maar hij heeft het druk helaas.

Nog wat kleine dingetjes en dan kan ik inleveren :Y
  donderdag 22 juni 2017 @ 16:42:39 #44
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171862360
Een bepaalde variabele is een 'sterke' voorspeller voor afhankelijke variabele Y.

'Sterk' is echter geen wetenschappelijk taalgebruik lijkt mij. Hoe lossen jullie dat op?
pi_171862518
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:42 schreef Mishu het volgende:
Een bepaalde variabele is een 'sterke' voorspeller voor afhankelijke variabele Y.

'Sterk' is echter geen wetenschappelijk taalgebruik lijkt mij. Hoe lossen jullie dat op?
In kwantitatief onderzoek kan dat zeker, "een sterk verband", maar er zijn wel richtlijnen voor. Vanaf 0.7 sterk bijvoorbeeld, 0.8 zeer sterk. Zal eens zoeken naar een tabel.
  donderdag 22 juni 2017 @ 16:50:53 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171862669
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:46 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

In kwantitatief onderzoek kan dat zeker, "een sterk verband", maar er zijn wel richtlijnen voor. Vanaf 0.7 sterk bijvoorbeeld, 0.8 zeer sterk. Zal eens zoeken naar een tabel.
En 'een sterke verklarende variabele', kan dat ook? Is dat ook wetenschappelijk taalgebruik?

En bestaat deze tabel ook voor logistische regressie?
pi_171862721
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

En 'een sterke verklarende variabele', kan dat ook? Is dat ook wetenschappelijk taalgebruik?
Mits je die verklaring ook hebt uitgelegd en aangetoond, dan ja. Maar doorgaans zou je dan spreken van een "sterk causaal verband"

Spss e.d. zijn voor mij al weer even geleden, zal zo even een statistiek boek erbij pakken. Als je een relevante waarde hebt van TUSSEN de 0 en de 1 dan denk ik dat je ook daar mag spreken met termen als zwak, matig, en sterk.

Of die tabel officieel is durf ik niet te zeggen, kan zomaar zo zijn dat verschillende universiteiten net iets andere waarden hanteren, maar ik zal het even vergelijken met wat ik heb liggen.
pi_171863330
Hier wordt bijv. weer een net wat andere indeling gebruikt:

http://www.statstutor.ac.uk/resources/uploaded/pearsons.pdf
quote:
Correlation is an effect size and so we can verbally describe the strength of the
correlation using the guide that Evans (1996) suggests for the absolute value of r:
 .00-.19 “very weak”
 .20-.39 “weak”
 .40-.59 “moderate”
 .60-.79 “strong”
 .80-1.0 “very strong”
Heb m'n oude boeken verder niet kunnen vinden en weet niet meer wat alle testen precies inhouden. Misschien een nuttig linkje nog in onderstaande spoiler :X (vooral de "writing the results" paragrafen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:22:10 #50
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171863535
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:52 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Mits je die verklaring ook hebt uitgelegd en aangetoond, dan ja. Maar doorgaans zou je dan spreken van een "sterk causaal verband"

Spss e.d. zijn voor mij al weer even geleden, zal zo even een statistiek boek erbij pakken. Als je een relevante waarde hebt van TUSSEN de 0 en de 1 dan denk ik dat je ook daar mag spreken met termen als zwak, matig, en sterk.

Of die tabel officieel is durf ik niet te zeggen, kan zomaar zo zijn dat verschillende universiteiten net iets andere waarden hanteren, maar ik zal het even vergelijken met wat ik heb liggen.
Ik heb een cross-sectioneel design dus samenhang ipv causaal verband.
pi_171863772
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:22 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb een cross-sectioneel design dus samenhang ipv causaal verband.
Mwa, logistische regressie is toch juist het verklaren van een afhankelijke variabele middels diverse onafhankelijke variabelen?
Samenhang lijkt me dan niet het juiste woord, dat suggereert dat het ook andersom kan werken. Causaal of verklarend lijken me inderdaad meer geschikt, maar verder is dit niet m'n sterke punt dus excuus :P
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:13:17 #52
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171864973
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:30 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Mwa, logistische regressie is toch juist het verklaren van een afhankelijke variabele middels diverse onafhankelijke variabelen?
Samenhang lijkt me dan niet het juiste woord, dat suggereert dat het ook andersom kan werken. Causaal of verklarend lijken me inderdaad meer geschikt, maar verder is dit niet m'n sterke punt dus excuus :P
Je verklaart het wel maar je kan geen causaliteit aantonen want een voorwaarde van causaliteit is dat X in tijd voor Y plaatsvindt.
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:27:06 #53
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171865405
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je verklaart het wel maar je kan geen causaliteit aantonen want een voorwaarde van causaliteit is dat X in tijd voor Y plaatsvindt.
Niet alleen dat, x moet ook met y covariėren.
pi_171865529
Ben pas geleden ook van start gegaan met mijn bachelor scriptie, maar het gaat allemaal een stuk langzamer dan ik had verwacht. Ik heb nu nog een weekje om zo'n 3000 woorden te schrijven. Gaat zeker lukken, maar ik moet het tempo wel nog wat opschroeven (niet zo makkelijk met dit weer :P )

Ik heb overigens nog een vraagje. Ik heb altijd geleerd dat je ze min mogelijk moet citeren en zoveel mogelijk parafraseren. Ik ben echter voor mijn scriptie bepaalde EU regelgeving aan het analyseren, maar het lijkt me in dat geval beter om die specifieke wetten te citeren, aangezien juist bij regelgeving de formulering ook vaak van belang is. Hoe denken jullie daarover?
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:55:55 #55
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171866113
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:31 schreef Cikx het volgende:
Ben pas geleden ook van start gegaan met mijn bachelor scriptie, maar het gaat allemaal een stuk langzamer dan ik had verwacht. Ik heb nu nog een weekje om zo'n 3000 woorden te schrijven. Gaat zeker lukken, maar ik moet het tempo wel nog wat opschroeven (niet zo makkelijk met dit weer :P )

Ik heb overigens nog een vraagje. Ik heb altijd geleerd dat je ze min mogelijk moet citeren en zoveel mogelijk parafraseren. Ik ben echter voor mijn scriptie bepaalde EU regelgeving aan het analyseren, maar het lijkt me in dat geval beter om die specifieke wetten te citeren, aangezien juist bij regelgeving de formulering ook vaak van belang is. Hoe denken jullie daarover?
Definities citeer je. Als je iets letterlijk overneemt citeer je. De rest parafraseer je. Wetten citeer je lijkt mij. Studeer echter geen rechten.
pi_171866114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:31 schreef Cikx het volgende:
Ben pas geleden ook van start gegaan met mijn bachelor scriptie, maar het gaat allemaal een stuk langzamer dan ik had verwacht. Ik heb nu nog een weekje om zo'n 3000 woorden te schrijven. Gaat zeker lukken, maar ik moet het tempo wel nog wat opschroeven (niet zo makkelijk met dit weer :P )

Ik heb overigens nog een vraagje. Ik heb altijd geleerd dat je ze min mogelijk moet citeren en zoveel mogelijk parafraseren. Ik ben echter voor mijn scriptie bepaalde EU regelgeving aan het analyseren, maar het lijkt me in dat geval beter om die specifieke wetten te citeren, aangezien juist bij regelgeving de formulering ook vaak van belang is. Hoe denken jullie daarover?
Zit een beetje met hetzelfde ja. In mijn geval is mijn data vooral interviews/transcripts/social-media-posts. M'n onderzoek draait niet om taalgebruik, maar als ik zaken ga parafraseren zit ik met een 'dilemma': als ik de oorspronkelijk gebruikte woorden overneem zonder ""'s te gebruiken dan lijkt m'n thesis op een afgeraffelde facebook posts met een hoop schuttingtaal. Maar als ik alle saillante details weghaal verliest de parafrase (en casus) veel van de waarde.

Ik (h)erken de opmerking dat je, normaal gesproken, moet parafraseren. Maar mijn onderzoek heeft me wel geleerd dat dat soms gewoon niet werkt, zeker niet als je een bepaald sentiment, gevoel, emotie, of intensiteit duidelijk wil maken.

Stel ik heb een jochie Kwek die zegt "Dit en dat is fucking lastig ik ben het compleet kotsbeu wat een walgelijke situatie" en die quote is relevant. Toffe quote, maar die kun je niet makkelijk parafraseren zonder afbreuk te doen aan de strekking van de quote.

Ik heb het grotendeels opgelost door (deelquotes) te gebruiken die logisch in een zin passen. In bovenstaande voorbeeld dus zoiets als: De grootste aversie werd vertolkt door Kwek, die de situatie "walgelijk" noemde, hij vond het "fucking lastig" en was het "compleet kotsbeu" (Bron)

[ Bericht 0% gewijzigd door VleugelSpeler op 22-06-2017 19:01:04 ]
pi_171866255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:42 schreef Mishu het volgende:
Een bepaalde variabele is een 'sterke' voorspeller voor afhankelijke variabele Y.

'Sterk' is echter geen wetenschappelijk taalgebruik lijkt mij. Hoe lossen jullie dat op?
X verklaart huppeldepup procent van de variantie in Y.
Your opinion of me is none of my business.
pi_171866376
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Definities citeer je. Als je iets letterlijk overneemt citeer je. De rest parafraseer je. Wetten citeer je lijkt mij. Studeer echter geen rechten.
Ik ook niet nee vandaar ook mijn verwarring. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:55 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Zit een beetje met hetzelfde ja. In mijn geval is mijn data vooral interviews/transcripts/social-media-posts. M'n onderzoek draait niet om taalgebruik, maar als ik zaken ga parafraseren zit ik met een 'dilemma': als ik de oorspronkelijk gebruikte woorden overneem zonder ""'s te gebruiken dan lijkt m'n thesis op een afgeraffelde facebook posts met een hoop schuttingtaal. Maar als ik alle saillante details weghaal verliest de parafrase (en casus) veel van de waarde.

Ik (h)erken de opmerking dat je, normaal gesproken, moet parafraseren. Maar mijn onderzoek heeft me wel geleerd dat dat soms gewoon niet werkt, zeker niet als je een bepaald sentiment, gevoel, emotie, of intensiteit duidelijk wil maken.

Stel ik heb een jochie Kwek die zegt "Dit en dat is fucking lastig ik ben het compleet kotsbeu wat een walgelijke situatie" en die quote is relevant. Toffe quote, maar die kun je niet makkelijk parafraseren zonder afbreuk te doen aan de strekking van de quote.

Ik heb het grotendeels opgelost door (deelquotes) te gebruiken die logisch in een zin passen. In bovenstaande voorbeeld dus zoiets als: De grootste aversie werd vertolkt door Kwek, die de situatie "walgelijk" noemde, hij vond het "fucking lastig" en was het "compleet kotsbeu" (Bron)
Lijkt me een goede oplossing inderdaad. Ik denk dat ik ook maar een beetje moet proberen aan te voelen waar een citatie nodig is en waar niet per sé om te voorkomen dat de hele sectie vol citaten komt te staan.
  donderdag 22 juni 2017 @ 20:58:58 #59
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171869882
Ik vind dus echt gewoon nog steeds foutjes in mijn scriptie :{

Morgen weer met een vers hoofd ernaar kijken.
pi_171870009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:58 schreef Mishu het volgende:
Ik vind dus echt gewoon nog steeds foutjes in mijn scriptie :{

Morgen weer met een vers hoofd ernaar kijken.
Wat voor mij nog wel eens helpt is om de boel uit te printen (als je duplex hebt: in boekvorm) en met een pen op de bank de boel nog eens doornemen en verbeteren. Op de een of andere manier zie ik fouten dan beter dan op het computerscherm :)
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:16:37 #61
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171870551
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:03 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Wat voor mij nog wel eens helpt is om de boel uit te printen (als je duplex hebt: in boekvorm) en met een pen op de bank de boel nog eens doornemen en verbeteren. Op de een of andere manier zie ik fouten dan beter dan op het computerscherm :)
Goede tip ^O^

Ik schrik me elke keer de pleuris als ik iets zie :{
pi_171872599
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:31 schreef Cikx het volgende:
Ben pas geleden ook van start gegaan met mijn bachelor scriptie, maar het gaat allemaal een stuk langzamer dan ik had verwacht. Ik heb nu nog een weekje om zo'n 3000 woorden te schrijven. Gaat zeker lukken, maar ik moet het tempo wel nog wat opschroeven (niet zo makkelijk met dit weer :P )

Ik heb overigens nog een vraagje. Ik heb altijd geleerd dat je ze min mogelijk moet citeren en zoveel mogelijk parafraseren. Ik ben echter voor mijn scriptie bepaalde EU regelgeving aan het analyseren, maar het lijkt me in dat geval beter om die specifieke wetten te citeren, aangezien juist bij regelgeving de formulering ook vaak van belang is. Hoe denken jullie daarover?
Ik gebruik ook EU-recht, wat ik persoonlijk heb gedaan is gewoon kort omschrijven wat er in staat. Mijn begeleider raadde mij af wetsartikelen letterlijk over te nemen, gezien ze op een publiek toegankelijke plaats staan. Mocht het echter nodig zijn lijkt mij dat je wel gewoon kan citeren. Natuurlijk wel goed verwijzen en EUR-lex erbij pakken als t nodig is. Succes!
pi_171872626
Afgestudeerd met een 8 ^O^

HBO dan

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 22:18:39 ]
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:48:48 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171873591
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:18 schreef JanCees het volgende:
Afgestudeerd met een 8 ^O^

HBO dan
Nice!

Gefeliciteerd *O*
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:50:43 #65
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171873651
Klein vraagje (weer wat betreft taalgebruik): in mijn thesis doe ik aan hypotheses 'verwerpen' of 'aannemen'.

In andere scripties zie ik ook termen als 'bevestigen' en 'accepteren'. Wat is de correcte terminologie?
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:58:28 #66
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171873916
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:18 schreef JanCees het volgende:
Afgestudeerd met een 8 ^O^

HBO dan
Gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:50 schreef Mishu het volgende:
Klein vraagje (weer wat betreft taalgebruik): in mijn thesis doe ik aan hypotheses 'verwerpen' of 'aannemen'.

In andere scripties zie ik ook termen als 'bevestigen' en 'accepteren'. Wat is de correcte terminologie?
Ik ken alleen de eerste optie. De tweede is te letterlijk vanuit het Engels vertaald.
pi_171874261
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:18 schreef JanCees het volgende:
Afgestudeerd met een 8 ^O^

HBO dan
Gefeliciteerd!
  donderdag 22 juni 2017 @ 23:16:33 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171874460
quote:
99s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

[..]

Ik ken alleen de eerste optie. De tweede is te letterlijk vanuit het Engels vertaald.
Oke, ik ben dus niet raar.
  donderdag 22 juni 2017 @ 23:26:00 #69
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171874738
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 23:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Oke, ik ben dus niet raar.
Nope. :+
pi_171876594
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:50 schreef Mishu het volgende:
Klein vraagje (weer wat betreft taalgebruik): in mijn thesis doe ik aan hypotheses 'verwerpen' of 'aannemen'.

In andere scripties zie ik ook termen als 'bevestigen' en 'accepteren'. Wat is de correcte terminologie?
Hangt af van over welke hypothese je het hebt. Je kunt geen nulhypothese aannemen. Wel verwerpen, of niet verwerpen. Bevestigen en accepteren heb ik nog nooit gezien.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:59:38 #71
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171880539
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 01:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Hangt af van over welke hypothese je het hebt. Je kunt geen nulhypothese aannemen. Wel verwerpen, of niet verwerpen. Bevestigen en accepteren heb ik nog nooit gezien.
Het gaat om alternatieve hypotheses.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:00:13 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171880555
Ik ga hem vanmiddag inleveren. Echt heel erg spannend! Wish me luck :{
pi_171880583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:00 schreef Mishu het volgende:
Ik ga hem vanmiddag inleveren. Echt heel erg spannend! Wish me luck :{
Succes ^O^. Zal wel goedkomen
pi_171880600
Succes.
Ja doei.
pi_171882244
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:00 schreef Mishu het volgende:
Ik ga hem vanmiddag inleveren. Echt heel erg spannend! Wish me luck :{
Heel veel succes, duimen maar.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:36:27 #76
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171888710
Iedereen bedankt. Ik voel me gespannen (uiteraard) maar ook ietwat opgelucht. Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen ;)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 19:01:44 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171892085
Om de tijd mee door te komen: wat vinden jullie kenmerken van een goede scriptie?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 19:07:31 #78
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171892272
Congrats! Moest je 'm nog hardcopy inleveren of niet?

Ik heb zojuist uitstel gekregen tot het einde van de zomer voor m'n masterscriptie. Erg blij mee, anders had ik me vermoedelijk uitgeschreven. Alle vakken opnieuw, ook de stage, terwijl je geen OV hebt.. hopelijk red ik t.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 19:12:08 #79
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171892426
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 19:07 schreef VleugelSpeler het volgende:
Congrats! Moest je 'm nog hardcopy inleveren of niet?

Ik heb zojuist uitstel gekregen tot het einde van de zomer voor m'n masterscriptie. Erg blij mee, anders had ik me vermoedelijk uitgeschreven. Alle vakken opnieuw, ook de stage, terwijl je geen OV hebt.. hopelijk red ik t.
Ja dat heb ik vandaag gedaan...

Succes en sterkte. Ik kan nu alleen maar afwachten. Gelukkig ga ik nu gewoon leuke dingen doen. Er is meer in het leven dan het oordeel van een ander :)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 19:33:57 #80
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171893155
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 19:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja dat heb ik vandaag gedaan...

Succes en sterkte. Ik kan nu alleen maar afwachten. Gelukkig ga ik nu gewoon leuke dingen doen. Er is meer in het leven dan het oordeel van een ander :)
Lekker hoor! Heb deze thread nooit gevolgd dus dit is vast al besproken maar toch, ik neem aan dat je sowieso een voldoende krijgt toch? Heb eigenlijk nooit gehoord dat iemand, na alle correctierondes, een onvoldoende krijgt. Of wil/moet je een bepaald cijfer halen?

(Uitzondering was een vriend van een vriend. Had veldonderzoek gedaan ergens, kwam tot de conclusie dat er niks mis kon gaan aldaar, en een dag nadat hij z'n scriptie had ingeleverd berichtte het journaal dat het toch plotseling mis was gegaan daar :') )
  vrijdag 23 juni 2017 @ 19:37:42 #81
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171893286
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 19:33 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Lekker hoor! Heb deze thread nooit gevolgd dus dit is vast al besproken maar toch, ik neem aan dat je sowieso een voldoende krijgt toch? Heb eigenlijk nooit gehoord dat iemand, na alle correctierondes, een onvoldoende krijgt. Of wil/moet je een bepaald cijfer halen?

(Uitzondering was een vriend van een vriend. Had veldonderzoek gedaan ergens, kwam tot de conclusie dat er niks mis kon gaan aldaar, en een dag nadat hij z'n scriptie had ingeleverd berichtte het journaal dat het toch plotseling mis was gegaan daar :') )
Ik ben de falende kneus haha, mijn vorige scriptie is afgekeurd. Dit is een nieuwe poging.

Begeleider was over alles tevreden, echter op het laatst de structuur wat aangescherpt en concepten last minute nog beter uitgewerkt. Hij had echter toen geen tijd meer om er naar te kijken.

Vorige keer is het fout gegaan op de 2e beoordelaar. Het is dus ook nu weer zeer spannend of deze goed gemutst zal zijn.

Mijn huidige onderzoek is van top tot teen goed uitgevoerd. Enige minpunt is dat het een overzichtsanalyse is en geen mediatie- of moderatieanalyse. Dit komt mede doordat het onderzoek naar dit onderwerp nog in zijn kinderschoenen staat. Ook waren er wat problemen met de dataset maar dit was een fout van de school zeiden ze.
pi_171898252
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

En 'een sterke verklarende variabele', kan dat ook? Is dat ook wetenschappelijk taalgebruik?
Een variabele is gewoon een variabele, die kan niet sterk of zwak zijn. Je kunt wel een sterk (zonde e) verklarende variabele hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:12:41 #83
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171899028
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een variabele is gewoon een variabele, die kan niet sterk of zwak zijn. Je kunt wel een sterk (zonde e) verklarende variabele hebben.
Ik heb het in de uiteindelijke versie weggehaald gelukkig :)

Edit: en wanneer is iets sterk verklarend dan? Is daar een maat voor?
pi_171899296
Er is een significant effect van X op Y en dat noem je. De grootte van de effect size/odd's ratio/bčta (weet niet om wat voor analyse het gaat) kun je vervolgens interpreteren. Per soort maat is er wel consensus over wat een groot/midden/klein effect is, bij het beschrijven kun je referenen naar de literatuur daarover.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:34:29 #85
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171899760
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:20 schreef Clubsoda het volgende:
Er is een significant effect van X op Y en dat noem je. De grootte van de effect size/odd's ratio/bčta (weet niet om wat voor analyse het gaat) kun je vervolgens interpreteren. Per soort maat is er wel consensus over wat een groot/midden/klein effect is, bij het beschrijven kun je referenen naar de literatuur daarover.
Top ^O^

Dit zijn de goede aanbevelingen. Zonder Google en internet zou het veel lastiger zijn geweest allemaal. Vraag me soms af hoe ze dat vroeger deden. Naar de bieb waarschijnlijk.
pi_171900111
Vandaag ontdekt dat ik gelukkig weer verder dan door het commentaar van mijn begeleider. Ik ga alleen een chronisch gebrek aan ruimte voor woorden hebben. :{
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:05:12 #87
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171900815
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:45 schreef DoubleDip het volgende:
Vandaag ontdekt dat ik gelukkig weer verder dan door het commentaar van mijn begeleider. Ik ga alleen een chronisch gebrek aan ruimte voor woorden hebben. :{
Eerst alles opschrijven, dan wegleggen en een week later er nog eens naar kijken :Y
  † In Memoriam † vrijdag 23 juni 2017 @ 23:33:47 #88
43556 miss_dynastie
pi_171901928
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:36 schreef Mishu het volgende:
Iedereen bedankt. Ik voel me gespannen (uiteraard) maar ook ietwat opgelucht. Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen ;)
Ben blij om te lezen dat je je op het schrijven van de scriptie hebt gefocust en niet bezig bent gegaan met al die zijwegen (en indien wel, dat ze je niet van je doel hebben afgeleid). Ik hoop op snel, goed nieuws voor je!
pi_171902482
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:05 schreef Mishu het volgende:

[..]

Eerst alles opschrijven, dan wegleggen en een week later er nog eens naar kijken :Y
Morgen weer verder, het zit m ook in het tweede hoofdstuk (dat ik al heb ingeleverd maar waar nog geen feedback op is). Dus afwachten daarop en intussen doorschrijven want anders komt het nooit af.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 01:30:18 #90
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171904903
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:45 schreef DoubleDip het volgende:
Vandaag ontdekt dat ik gelukkig weer verder dan door het commentaar van mijn begeleider. Ik ga alleen een chronisch gebrek aan ruimte voor woorden hebben. :{
Heb jij een maximum voor het aantal woorden dan? :o
pi_171906035
Doen jullie allemaal scriptie op WO niveau?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 05:20:06 #92
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171906290
Ok, dit werkt niet. :'( Tijd voor nieuwe maatregelen. Ik kom vanaf nu alleen nog maar op de zondagochtend online voor in ieder geval de topics van Dragon Ball Super en Pokémon, en dit topic. :') Jullie mogen me allemaal afrekenen als jullie me betrappen op ongeoorloofd FOK!ken t/m 1 augustus. O+ Succes allemaal. :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Gary_Oak op 24-06-2017 05:43:31 ]
pi_171907345
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb jij een maximum voor het aantal woorden dan? :o
Ja, het is minimaal 10.000 en maximaal 15.000 woorden, exclusief voetnoten en de literatuurlijst.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 03:44 schreef JanCees het volgende:
Doen jullie allemaal scriptie op WO niveau?
Ik wel, voor de master.

quote:
9s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 05:20 schreef Gary_Oak het volgende:
Ok, dit werkt niet. :'( Tijd voor nieuwe maatregelen. Ik kom vanaf nu alleen nog maar op de zondagochtend online voor in ieder geval de topics van Dragon Ball Super en Pokémon, en dit topic. :') Jullie mogen me allemaal afrekenen als jullie me betrappen op ongeoorloofd FOK!ken t/m 1 augustus. O+ Succes allemaal. :W
Oke ik schop je wel weg als ik je ergens anders zie :P
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:37:17 #94
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171908547
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 05:20 schreef Gary_Oak het volgende:
Ok, dit werkt niet. :'( Tijd voor nieuwe maatregelen. Ik kom vanaf nu alleen nog maar op de zondagochtend online voor in ieder geval de topics van Dragon Ball Super en Pokémon, en dit topic. :') Jullie mogen me allemaal afrekenen als jullie me betrappen op ongeoorloofd FOK!ken t/m 1 augustus. O+ Succes allemaal. :W
Succes! :P
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:47:20 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171909956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Morgen weer verder, het zit m ook in het tweede hoofdstuk (dat ik al heb ingeleverd maar waar nog geen feedback op is). Dus afwachten daarop en intussen doorschrijven want anders komt het nooit af.
In het begin wachtte ik elke keer de feedback af omdat ik super onzeker was en geen werk voor niets wilde doen. Op een gegeven moment moet je gewoon maar doorwerken omdat het wachten op je begeleider het proces dan kan vertragen. Dus dan werkte ik (stiekem) door.
pi_171918142
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

In het begin wachtte ik elke keer de feedback af omdat ik super onzeker was en geen werk voor niets wilde doen. Op een gegeven moment moet je gewoon maar doorwerken omdat het wachten op je begeleider het proces dan kan vertragen. Dus dan werkte ik (stiekem) door.
Ja dat doe ik nu ook hoor. Had ik ook met het eerste hoofdstuk. Niet doorgegaan omdat ik zeker wilde weten dat hoofdstuk 1 goed was. Uiteindelijk groen licht gehad na een paar weken en vanaf toen besloten om hoe dan ook gewoon door te gaan.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:22:57 #97
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_171924556
Bachelor cursisten die struggelen met hun bachelor thesis hier ook welkom?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 25 juni 2017 @ 08:07:34 #98
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171927624
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, het is minimaal 10.000 en maximaal 15.000 woorden, exclusief voetnoten en de literatuurlijst.

[..]

Ik wel, voor de master.

[..]

Oke ik schop je wel weg als ik je ergens anders zie :P
Jeetje, blij dat ze dat bij ons vrij laten. :P En doe dat! :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Succes! :P
Thanks, meis! Ga jij maar lekker vakantie vieren. :7
pi_171929346
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Top ^O^

Dit zijn de goede aanbevelingen. Zonder Google en internet zou het veel lastiger zijn geweest allemaal. Vraag me soms af hoe ze dat vroeger deden. Naar de bieb waarschijnlijk.
Het kan aan mij liggen, maar dit heb je toch gewoon gehad op je opleiding?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 25 juni 2017 @ 15:51:01 #100
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171936923
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar dit heb je toch gewoon gehad op je opleiding?
Niet echt, zeker geen logistische regressie gehad. Vreemd eigenlijk.
pi_171943385
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:22 schreef Amoeba het volgende:
Bachelor cursisten die struggelen met hun bachelor thesis hier ook welkom?
Zeker! Waar schrijf je over?

Hier weer een dagje gewerkt aan de scriptie en een stuk verder gekomen. We zijn er nog niet, maar het begint op te schieten. Denk ongeveer op de helft van mijn laatste hoofdstuk. Nog wel wat nadenkwerk nodig over hoe bepaalde dingen werken, maar moet wel lukken denk ik. Desnoods vraag ik mijn begeleider mocht ik er echt niet uit komen.
pi_171943439
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 19:01 schreef Mishu het volgende:
Om de tijd mee door te komen: wat vinden jullie kenmerken van een goede scriptie?
Oh en om hier nog op te reageren: een duidelijke vraagstelling met een goede afbakening en een helder onderzoekskader, in een duidelijke structuur gegoten. Dat iemand weet wat hij wil doen en hoe, en dat de auteur er een duidelijke eigen kijk op heeft, en literatuur goed met elkaar weet te verbinden.

Zoiets?
  zondag 25 juni 2017 @ 19:23:27 #103
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_171943865
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zeker! Waar schrijf je over?

Hier weer een dagje gewerkt aan de scriptie en een stuk verder gekomen. We zijn er nog niet, maar het begint op te schieten. Denk ongeveer op de helft van mijn laatste hoofdstuk. Nog wel wat nadenkwerk nodig over hoe bepaalde dingen werken, maar moet wel lukken denk ik. Desnoods vraag ik mijn begeleider mocht ik er echt niet uit komen.
Ik bestudeer een bepaald type random grafen binnen de percolation theory. Specifiek hoe afstanden en verbonden componenten zich gedragen na 'site percolation'. Ik doe een stuk analytisch en een stochastische simulatie.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_171944397
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:23 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik bestudeer een bepaald type random grafen binnen de percolation theory. Specifiek hoe afstanden en verbonden componenten zich gedragen na 'site percolation'. Ik doe een stuk analytisch en een stochastische simulatie.
Ik snap er geen bal van, maar klinkt interessant. :P
  zondag 25 juni 2017 @ 21:48:51 #105
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_171949379
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik snap er geen bal van, maar klinkt interessant. :P
https://en.wikipedia.org/wiki/Percolation_theory

Een beginnetje.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_171963638
Heeft iemand enig idee hoe ik naar dit document zou moeten refereren in APA-stijl?

http://eur-lex.europa.eu/(...)oc=OJ:L:2016:119:TOC

Hetzelfde met deze speech

http://europa.eu/rapid/press-release_SPEECH-13-720_en.htm

Vind het maar behoorlijk verwarrend met die stukken van de EU.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:16:55 #107
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171964349


[ Bericht 54% gewijzigd door Mishu op 26-06-2017 15:32:13 ]
pi_171973271
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:45 schreef Cikx het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik naar dit document zou moeten refereren in APA-stijl?

http://eur-lex.europa.eu/(...)oc=OJ:L:2016:119:TOC

Hetzelfde met deze speech

http://europa.eu/rapid/press-release_SPEECH-13-720_en.htm

Vind het maar behoorlijk verwarrend met die stukken van de EU.
Nee, ik weet alleen hoe het volgens de Leidraad voor juridische auteurs moet.
pi_171974374
quote:
Bedankt! Zou dit dan ook gelden voor die speech, aangezien het niet echt een paper is? Als in:

Reding, V. (2013, September). Data protection reform: restoring trust and building the digital single market. Speech held at 4th Annual European Data Protection Conference, Brussels, Belgium.

Oid?
  maandag 26 juni 2017 @ 21:33:10 #111
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171974820
Ik ben er nog niet, maar toch, het einde komt in zicht, misschien nog een dag of 2-3 en dan is het tijd voor de conclusie.

Hebben jullie nog tips voor een conclusie? Ik blijf het wat verwarrend vinden. Een conclusie is geen summary, maar je moet wel je vraag herhalen, en wat van je bevindingen, en natuurlijk een antwoord geven op je hoofdvraag.

Vooral een antwoord op de hoofdvraag vinden lijkt me lastig. Vraag is zoiets als "waarom doen mensen X?". En ik heb allerlei factoren uit hun antwoorden gefilterd, die per factor besproken, beetje gesorteerd op frequentie etc. Ik kan niet al die factoren nog eens gaan bespreken natuurlijk. Maar een antwoord als "het verschilt" vind ik ook zo'n dooddoener. Lichten jullie gewoon de meeste opvallende / betrouwbare / frequente bevindingen toe?
  maandag 26 juni 2017 @ 21:38:11 #112
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171975005
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:33 schreef VleugelSpeler het volgende:
Ik ben er nog niet, maar toch, het einde komt in zicht, misschien nog een dag of 2-3 en dan is het tijd voor de conclusie.

Hebben jullie nog tips voor een conclusie? Ik blijf het wat verwarrend vinden. Een conclusie is geen summary, maar je moet wel je vraag herhalen, en wat van je bevindingen, en natuurlijk een antwoord geven op je hoofdvraag.

Vooral een antwoord op de hoofdvraag vinden lijkt me lastig. Vraag is zoiets als "waarom doen mensen X?". En ik heb allerlei factoren uit hun antwoorden gefilterd, die per factor besproken, beetje gesorteerd op frequentie etc. Ik kan niet al die factoren nog eens gaan bespreken natuurlijk. Maar een antwoord als "het verschilt" vind ik ook zo'n dooddoener. Lichten jullie gewoon de meeste opvallende / betrouwbare / frequente bevindingen toe?
Ik begin neutraal: 'in dit onderzoek is met methode huppeldepup onderzocht hoe bla bla bla'. Dan herhaal ik de hoofdvraag. Ik bespreek welke hypotheses zijn verworpen en aangenomen en wat dit kort concluderend betekent. De hoofdvraag is beantwoord door middel van de volgende deelvragen. Op alle deelvragen geef ik dan puntsgewijs antwoord op compacte wijze.

In de discussie ga ik (methodologisch) interpreteren. In de conclusie bespreek ik de resultaten maar ik houd het feitelijk en ik plaats het nog niet in het kader van de bredere literatuur. Dat doe ik dus in de discussie, evenals beperkingen aan het onderzoek en praktische aanbevelingen en aanbevelingen voor verder onderzoek.

Ik heb de verworpen hypotheses kort genoemd en benoemd. Verder alleen de aangenomen hypotheses nog eens uitgebreid besproken.
  maandag 26 juni 2017 @ 21:48:03 #113
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_171975323
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:38 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik begin neutraal: 'in dit onderzoek is met methode huppeldepup onderzocht hoe bla bla bla'. Dan herhaal ik de hoofdvraag. Ik bespreek welke hypotheses zijn verworpen en aangenomen en wat dit kort concluderend betekent. De hoofdvraag is beantwoord door middel van de volgende deelvragen. Op alle deelvragen geef ik dan puntsgewijs antwoord op compacte wijze.

In de discussie ga ik (methodologisch) interpreteren. In de conclusie bespreek ik de resultaten maar ik houd het feitelijk en ik plaats het nog niet in het kader van de bredere literatuur. Dat doe ik dus in de discussie, evenals beperkingen aan het onderzoek en praktische aanbevelingen en aanbevelingen voor verder onderzoek.

Ik heb de verworpen hypotheses kort genoemd en benoemd. Verder alleen de aangenomen hypotheses nog eens uitgebreid besproken.
Thanks! Een deel heb ik hypotheses ja. Het andere, grotere, deel is vooral bottom-up --"thematic analysis" vertelden jullie me-- met (dus) ook veel verschillende thema's. Geen echte deelvragen daar, geen hypotheses ook. Maar heb de boel wel in een aantal grotere categorieėn (kopjes) gegoten. Misschien het handigst als ik die kopjes als uitgangspunt neem ja :Y
  maandag 26 juni 2017 @ 21:59:10 #114
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171975722
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:48 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Thanks! Een deel heb ik hypotheses ja. Het andere, grotere, deel is vooral bottom-up --"thematic analysis" vertelden jullie me-- met (dus) ook veel verschillende thema's. Geen echte deelvragen daar, geen hypotheses ook. Maar heb de boel wel in een aantal grotere categorieėn (kopjes) gegoten. Misschien het handigst als ik die kopjes als uitgangspunt neem ja :Y
Lijkt mij verstandig. Ik weet zelf niet of ik er goed aan heb gedaan om de verworpen hypotheses niet uitgebreider te bespreken maar dat zien we wel. Het leek me een beetje dubbelop omdat ik in de Resultatensectie al bespreek waarom ze verworpen worden (niet significant of andere richting samenhang).
pi_171980029
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Lijkt mij verstandig. Ik weet zelf niet of ik er goed aan heb gedaan om de verworpen hypotheses niet uitgebreider te bespreken maar dat zien we wel. Het leek me een beetje dubbelop omdat ik in de Resultatensectie al bespreek waarom ze verworpen worden (niet significant of andere richting samenhang).
En in de discussie zou dan passen waarom je dat gevonden hebt. Hoe kan het dat je verwachtte dat er wel een effect was, maar je die niet vindt in dit onderzoek? Klopt de theorie niet, of heeft je onderzoek kinderziektes? Wat moet een volgende anders doen om wel te vinden (theoretisch dan) wat jij graag had willen vinden?
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 02:43:08 #116
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171980968
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En in de discussie zou dan passen waarom je dat gevonden hebt. Hoe kan het dat je verwachtte dat er wel een effect was, maar je die niet vindt in dit onderzoek? Klopt de theorie niet, of heeft je onderzoek kinderziektes? Wat moet een volgende anders doen om wel te vinden (theoretisch dan) wat jij graag had willen vinden?
Uiteraard mogelijke verklaringen etc.
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:33:33 #117
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172014036
Vrijdag verdediging :%
Flesje bier
pi_172014717
Heb zelf ook nog maar 2 dagen. Ben eigenlijk totaal niet tevreden, maar ik heb geen idee hoe ik het nog zou kunnen verbeteren. Helpt ook niet echt dat de begeleiders bij ons geen tijd hebben om het na te kijken. :')
pi_172015444
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:33 schreef Gezicht het volgende:
Vrijdag verdediging :%
Spanning ende sensatie! *O*
Ja doei.
pi_172022232
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:33 schreef Gezicht het volgende:
Vrijdag verdediging :%
Succes!
pi_172040428
Hier verder aan het schrijven. Net een artikel gevonden dat precies doet wat ik (deels) wil doen in mijn huidige hoofdstuk. Volgens mij valt hier wel uit te komen, al wil ik het inleveren met zo min mogelijk aanpassingen nog te gaan. Daarna de conclusie en dan alleen nog het laatste editwerk. Einde is in zicht!
  maandag 3 juli 2017 @ 13:08:26 #122
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172137102
Krijg ik na mijn verdediging, die mijns inziens redelijk goed ging, opeens te horen dat ze mijn scriptie toch niet goed genoeg vonden: 5. :'(

Teleurstelling en boosheid overheersen: ik snap niet waarom ik nooit in mijn feedback te horen heb gekregen dat het misschien niet goed genoeg zou zijn. Tevens hadden ze in dat geval mijn scriptie helemaal moeten afkeuren, ik heb het gevoel dat die hele verdediging nu maar een grote poppenkast is geweest.

Weekje uithuilen en weer verderwerken. Eind augustus is de tweede kans. RIP vrije zomer. :(
Flesje bier
pi_172137138
-O- Balen man! -O-
Ja doei.
  maandag 3 juli 2017 @ 14:55:28 #124
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172139528
quote:
15s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:08 schreef Gezicht het volgende:
Krijg ik na mijn verdediging, die mijns inziens redelijk goed ging, opeens te horen dat ze mijn scriptie toch niet goed genoeg vonden: 5. :'(

Teleurstelling en boosheid overheersen: ik snap niet waarom ik nooit in mijn feedback te horen heb gekregen dat het misschien niet goed genoeg zou zijn. Tevens hadden ze in dat geval mijn scriptie helemaal moeten afkeuren, ik heb het gevoel dat die hele verdediging nu maar een grote poppenkast is geweest.

Weekje uithuilen en weer verderwerken. Eind augustus is de tweede kans. RIP vrije zomer. :(
Ik had dit dus vorig jaar. Ben benieuwd wat er dit jaar gebeurt :{

Weet je wat ze beter willen? Snap je hun feedback? Heb je gevraagd waarom ze je toch lieten verdedigen?
  maandag 3 juli 2017 @ 19:51:47 #125
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172146746
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:55 schreef Mishu het volgende:
Weet je wat ze beter willen? Snap je hun feedback? Heb je gevraagd waarom ze je toch lieten verdedigen?
Ik heb kort wat feedback gehad direct toen ik te horen kreeg dat ik gezakt was, maar daar is me natuurlijk niet veel van bijgebleven. Ik krijg deze week van m'n begeleider meer te horen in ieder geval.

Ik heb iig wel de examencommissie aangeschreven omdat ik het totaal niet eens ben met de huidige gang van zaken om in ieder geval te kijken wat daar te halen valt. Beetje raar verhaal qua begeleiding, feedback en beoordeling waaruit nooit is gebleken dat het niet voldoende zou kunnen zijn.
Flesje bier
  maandag 3 juli 2017 @ 20:31:44 #126
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172147890
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:51 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik heb kort wat feedback gehad direct toen ik te horen kreeg dat ik gezakt was, maar daar is me natuurlijk niet veel van bijgebleven. Ik krijg deze week van m'n begeleider meer te horen in ieder geval.

Ik heb iig wel de examencommissie aangeschreven omdat ik het totaal niet eens ben met de huidige gang van zaken om in ieder geval te kijken wat daar te halen valt. Beetje raar verhaal qua begeleiding, feedback en beoordeling waaruit nooit is gebleken dat het niet voldoende zou kunnen zijn.
Ik ben benieuwd waar het hem in zit en of er wat aan te doen valt. Examencommissie is inderdaad een logische stap.

Heb je e-mails om je verhaal te bevestigen? Ik heb bijvoorbeeld e-mails waarin mijn begeleider meerdere malen zegt dat het voldoende is en dat de opzet niet nog beter kan dan dit.

Uit ervaring weet ik dat je dan vaak nog aan het kortste eind trekt. Zij hebben nou eenmaal alle macht in handen.
  woensdag 5 juli 2017 @ 04:50:05 #127
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172181000
Pfff, het moet over drie weken af en ik zit er echt helemaal doorheen. Ik ga wel voornamelijk vanuit de abstracts refereren om sneller door de literatuur te komen.
pi_172181257
Hoezo moet je nu nog zoveel literatuur lezen dan?
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 5 juli 2017 @ 06:55:27 #129
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172181328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 06:19 schreef Sarasi het volgende:
Hoezo moet je nu nog zoveel literatuur lezen dan?
Ik heb de kutste artikelen voor het laatst bewaard. :') Het is eigenlijk niet zo veel, maar omdat het een literatuuronderzoek is, heb ik al ontzettend veel gelezen. En ik ben dat nu wel een beetje zat.
pi_172181477
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juli 2017 06:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik heb de kutste artikelen voor het laatst bewaard. :') Het is eigenlijk niet zo veel, maar omdat het een literatuuronderzoek is, heb ik al ontzettend veel gelezen. En ik ben dat nu wel een beetje zat.
Lees dan in ieder geval ook de methode en de discussie. Anders kun je de artikelen net zo goed niet gebruiken.
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 5 juli 2017 @ 07:42:17 #131
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172181509
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:36 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Lees dan in ieder geval ook de methode en de discussie. Anders kun je de artikelen net zo goed niet gebruiken.
Ok, true. :X
pi_172181606
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ok, true. :X
En dan zit je toch al op 2/3e, dus kun je net zo goed het hele artikel lezen. :*
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 5 juli 2017 @ 08:07:09 #133
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172181704
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En dan zit je toch al op 2/3e, dus kun je net zo goed het hele artikel lezen. :*
pi_172181728
quote:
9s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
You know I'm right.
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 5 juli 2017 @ 08:10:47 #135
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172181734
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:10 schreef Sarasi het volgende:

[..]

You know I'm right.
Ok, ik ga er weer vandoor. :') Kom na het weekend wel weer janken hier.
pi_172181742
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ok, ik ga er weer vandoor. :') Kom na het weekend wel weer janken hier.
Succes! Gewoon even doorzetten. :)
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 5 juli 2017 @ 08:11:40 #137
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172181746
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:11 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Succes! Gewoon even doorzetten. :)
Thanks! *O*
  woensdag 5 juli 2017 @ 11:39:59 #138
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172185355
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:31 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar het hem in zit en of er wat aan te doen valt. Examencommissie is inderdaad een logische stap.

Heb je e-mails om je verhaal te bevestigen? Ik heb bijvoorbeeld e-mails waarin mijn begeleider meerdere malen zegt dat het voldoende is en dat de opzet niet nog beter kan dan dit.

Uit ervaring weet ik dat je dan vaak nog aan het kortste eind trekt. Zij hebben nou eenmaal alle macht in handen.
Vervolg op mijn bezwaar aan de examencommissie:

Ze komen nu plots met verschillende inhoudelijke zaken die niet of onvoldoende in mijn rapportage terugkomen, en wijten dat aan gebrekkige vakinhoudelijke begeleiding van mijn praktijkbegeleider. Mijn scriptie zou als 'twijfelgeval' als ontvankelijk zijn verklaard. Daarbij verwachtten ze dus dat ik inhoudelijk terug zou komen op een aantal cruciale onderdelen bij mijn verdediging. Wel zo handig dat dat ook aan mij is medegedeeld! :')

Ik baal nog steeds enorm, maar zie inmiddels wel in dat er niets anders op zit dan de zomer nog door te werken aan een revisie. Het kutste vind ik misschien nog wel dat ik niet gewoon deze week de diploma-uitreiking heb, samen met al mijn medestudenten cq vrienden die het wel allemaal gehaald hebben. ;(
Flesje bier
pi_172185374
Wat is je onderwerp en studie als ik vragen mag?
Ja doei.
  woensdag 5 juli 2017 @ 21:44:24 #140
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172201639
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juli 2017 04:50 schreef Gary_Oak het volgende:
Pfff, het moet over drie weken af en ik zit er echt helemaal doorheen. Ik ga wel voornamelijk vanuit de abstracts refereren om sneller door de literatuur te komen.
Dit is volgens mij iets waar ze naar kijken bij de beoordeling. Abstracts overschrijven is een teken dat de student het niet helemaal gelezen heeft. Dus ik heb expres overal feitjes uit de artikelen zitten halen :') het draait helaas allemaal om beeldvorming... en ze kunnen het niet allemaal lezen dus ontwikkelen ook docenten leestrucjes.
  woensdag 5 juli 2017 @ 21:47:22 #141
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172201759
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 11:39 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Vervolg op mijn bezwaar aan de examencommissie:

Ze komen nu plots met verschillende inhoudelijke zaken die niet of onvoldoende in mijn rapportage terugkomen, en wijten dat aan gebrekkige vakinhoudelijke begeleiding van mijn praktijkbegeleider. Mijn scriptie zou als 'twijfelgeval' als ontvankelijk zijn verklaard. Daarbij verwachtten ze dus dat ik inhoudelijk terug zou komen op een aantal cruciale onderdelen bij mijn verdediging. Wel zo handig dat dat ook aan mij is medegedeeld! :')

Ik baal nog steeds enorm, maar zie inmiddels wel in dat er niets anders op zit dan de zomer nog door te werken aan een revisie. Het kutste vind ik misschien nog wel dat ik niet gewoon deze week de diploma-uitreiking heb, samen met al mijn medestudenten cq vrienden die het wel allemaal gehaald hebben. ;(
Kan je dan niet om je collegegeld terug vragen? Ze erkennen immers dat het aan de school lag en niet aan jou..
pi_172204025
quote:
15s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:08 schreef Gezicht het volgende:
Krijg ik na mijn verdediging, die mijns inziens redelijk goed ging, opeens te horen dat ze mijn scriptie toch niet goed genoeg vonden: 5. :'(

Teleurstelling en boosheid overheersen: ik snap niet waarom ik nooit in mijn feedback te horen heb gekregen dat het misschien niet goed genoeg zou zijn. Tevens hadden ze in dat geval mijn scriptie helemaal moeten afkeuren, ik heb het gevoel dat die hele verdediging nu maar een grote poppenkast is geweest.

Weekje uithuilen en weer verderwerken. Eind augustus is de tweede kans. RIP vrije zomer. :(
Sjezus wat kut. Sterkte. Vooral om goede feedback vragen zodat je straks echt een voldoende krijgt. -O-
pi_172210038
Oh wat een nachtmerrie Gezicht :o Hoe gaat het inmiddels?

Kan ik hier ook terecht voor statistische vragen? Ik studeer psychologie dus ik heb mijn aandeel statistiek wel gehad, maar ik ben er behoorlijk slecht in. Ik wil het graag goed begrijpen, maar loop dan juist vast.

Omdat ik variabelen wil vergelijken die een verschillende meetschaal hebben (namelijk verschillende soorten van middelengebruik) heb ik de scores gestandaardiseerd. Ik wil een voor- en nameting vergelijken, dus heb ik nu verschilscores gemaakt. Maar ik begrijp nu eigenlijk niet meer hoe je nog een effect kunt zien als je twee gemiddelden van 0 met elkaar vergelijkt :? Ik heb het idee dat dit een domme vraag is en ik iets heel simpels over het hoofd zie. Zou iemand het kunnen uitleggen met een eenvoudig voorbeeld?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172210101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:36 schreef Lot_1 het volgende:
Oh wat een nachtmerrie Gezicht :o Hoe gaat het inmiddels?

Kan ik hier ook terecht voor statistische vragen? Ik studeer psychologie dus ik heb mijn aandeel statistiek wel gehad, maar ik ben er behoorlijk slecht in. Ik wil het graag goed begrijpen, maar loop dan juist vast.

Omdat ik variabelen wil vergelijken die een verschillende meetschaal hebben (namelijk verschillende soorten van middelengebruik) heb ik de scores gestandaardiseerd. Ik wil een voor- en nameting vergelijken, dus heb ik nu verschilscores gemaakt. Maar ik begrijp nu eigenlijk niet meer hoe je nog een effect kunt zien als je twee gemiddelden van 0 met elkaar vergelijkt :? Ik heb het idee dat dit een domme vraag is en ik iets heel simpels over het hoofd zie. Zou iemand het kunnen uitleggen met een eenvoudig voorbeeld?
Maak even 'nepdata' voor jezelf van drie personen, eerst ruwe scores en dan gestandaardiseerd. Kijk eens wat er gebeurt. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_172210439
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:39 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maak even 'nepdata' voor jezelf van drie personen, eerst ruwe scores en dan gestandaardiseerd. Kijk eens wat er gebeurt. :)
Gedaan, met vier :P

VM & NM
237 & 0
24 & 0
2,6 & 6,5
20 & 4
(ruwe scores, gaat over alcoholgebruik (aantal eenheden per maand, vandaar de hoge aantallen), dus gevoelsmatig zou ik zeggen dat er een effectje te zien is, namelijk afname van gebruik)

VM & NM (gestandaardiseerd)
1,49 & -,82
-,42 & -,82
-,61 & 1,21
-,46 & ,43

Verschilscores van de gestandaardiseerde scores:
2,32
,4
-1,83
-,89

... met een gemiddelde van 0 (het gemiddelde van 0,2 komt door afronding). Betekent dit dat er geen effect is?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172210845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:58 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Gedaan, met vier :P

VM & NM
237 & 0
24 & 0
2,6 & 6,5
20 & 4
(ruwe scores, gaat over alcoholgebruik (aantal eenheden per maand, vandaar de hoge aantallen), dus gevoelsmatig zou ik zeggen dat er een effectje te zien is, namelijk afname van gebruik)

VM & NM (gestandaardiseerd)
1,49 & -,82
-,42 & -,82
-,61 & 1,21
-,46 & ,43

Verschilscores van de gestandaardiseerde scores:
2,32
,4
-1,83
-,89

... met een gemiddelde van 0 (het gemiddelde van 0,2 komt door afronding). Betekent dit dat er geen effect is?
http://www.statstutor.ac.(...)ntrypairedttests.pdf
pi_172211375
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:24 schreef MCH het volgende:
en hier staat je vraag ook: https://stats.stackexchan(...)ith-different-scales
Fijn om te lezen dat er meer zijn met dezelfde vraag :7 Thanks!

En er wordt erkend dat het een probleem is (er wordt een gepoolde t-test aangeraden als oplossing). Ik ga wel even vragen wat mijn begeleider als oplossing heeft :)
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:15:42 #149
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172212137
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:45 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat er meer zijn met dezelfde vraag :7 Thanks!

En er wordt erkend dat het een probleem is (er wordt een gepoolde t-test aangeraden als oplossing). Ik ga wel even vragen wat mijn begeleider als oplossing heeft :)
^O^
  donderdag 6 juli 2017 @ 23:50:51 #150
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172231304
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 21:44 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dit is volgens mij iets waar ze naar kijken bij de beoordeling. Abstracts overschrijven is een teken dat de student het niet helemaal gelezen heeft. Dus ik heb expres overal feitjes uit de artikelen zitten halen :') het draait helaas allemaal om beeldvorming... en ze kunnen het niet allemaal lezen dus ontwikkelen ook docenten leestrucjes.
Goede tip, thanks. _O-
  vrijdag 7 juli 2017 @ 08:55:07 #151
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172234918
Inmiddels de bachelor thesis ook ingeleverd, de 18e presentatie en vragenrondje. Had begrepen dat dit geen echte verdediging was maar meer een formaliteit.

Nog even een reflectie en populair A4 schrijven en inleveren en daarna maar eens een Powerpoint in elkaar sleutelen. Voor de powerpoint maar de volgorde van de thesis aanhouden aangevuld met wat voorbeelden?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 15:01:09 #152
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172244706
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 08:55 schreef Amoeba het volgende:
Inmiddels de bachelor thesis ook ingeleverd, de 18e presentatie en vragenrondje. Had begrepen dat dit geen echte verdediging was maar meer een formaliteit.

Nog even een reflectie en populair A4 schrijven en inleveren en daarna maar eens een Powerpoint in elkaar sleutelen. Voor de powerpoint maar de volgorde van de thesis aanhouden aangevuld met wat voorbeelden?
Wij kregen op basis van de bachelorthesis te horen of wij mochten gaan verdedigen. Dan wist je genoeg. Dat is veel beter vind ik.

En antwoord op je vraag: lijkt me wel. Probeer de kern uit je onderzoek te halen, maak hier een kernzin van en vervolgens die kernzin heel vaak herhalen. Zo doe ik het altijd _O- ik bepaal vooraf wat ik wil dat het publiek onthoudt van mijn presentatie. En dat probeer ik er dan zo goed mogelijk in te rammen.
pi_172264574
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 08:55 schreef Amoeba het volgende:
Inmiddels de bachelor thesis ook ingeleverd, de 18e presentatie en vragenrondje. Had begrepen dat dit geen echte verdediging was maar meer een formaliteit.

Nog even een reflectie en populair A4 schrijven en inleveren en daarna maar eens een Powerpoint in elkaar sleutelen. Voor de powerpoint maar de volgorde van de thesis aanhouden aangevuld met wat voorbeelden?
Heb ik wel gedaan :Y En het hangt een beetje af van het onderzoek, maar misschien kun je er als extra's een anekdote of iets dergelijks bij vertellen? Ik studeer psychologie, en zit in het 'geintegreerd onderzoek'-groepje, dus veel mensen hebben ook praktijkervaring met de behandeling waar ze onderzoek naar doen. Dan is het soms mogelijk om daar iets over te vertellen, en dat maakt de presentatie wat levendiger.

Hoe gaan jullie om met refereren naar een bron in een bron? Ik begrijp dat je dan in principe de primaire bron zou moeten vinden, of anders 'volgens ... , zoals beschreven in ...' moet doen. Dat laatste vind ik wat gekunsteld en van alles een primaire bron vinden is zoveel werk :') en lukt niet altijd.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zaterdag 8 juli 2017 @ 12:07:38 #154
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172264871
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 11:55 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Heb ik wel gedaan :Y En het hangt een beetje af van het onderzoek, maar misschien kun je er als extra's een anekdote of iets dergelijks bij vertellen? Ik studeer psychologie, en zit in het 'geintegreerd onderzoek'-groepje, dus veel mensen hebben ook praktijkervaring met de behandeling waar ze onderzoek naar doen. Dan is het soms mogelijk om daar iets over te vertellen, en dat maakt de presentatie wat levendiger.

Hoe gaan jullie om met refereren naar een bron in een bron? Ik begrijp dat je dan in principe de primaire bron zou moeten vinden, of anders 'volgens ... , zoals beschreven in ...' moet doen. Dat laatste vind ik wat gekunsteld en van alles een primaire bron vinden is zoveel werk :') en lukt niet altijd.
Dat laatste is uit den boze bij ons. :') Anders kan je namelijk het grootste gedeelte van je literatuur uit een review of handboek halen was het idee. Ik refereer dus gewoon naar de primaire bron.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 12:20:34 #155
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_172265205
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 11:55 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Heb ik wel gedaan :Y En het hangt een beetje af van het onderzoek, maar misschien kun je er als extra's een anekdote of iets dergelijks bij vertellen? Ik studeer psychologie, en zit in het 'geintegreerd onderzoek'-groepje, dus veel mensen hebben ook praktijkervaring met de behandeling waar ze onderzoek naar doen. Dan is het soms mogelijk om daar iets over te vertellen, en dat maakt de presentatie wat levendiger.

Hoe gaan jullie om met refereren naar een bron in een bron? Ik begrijp dat je dan in principe de primaire bron zou moeten vinden, of anders 'volgens ... , zoals beschreven in ...' moet doen. Dat laatste vind ik wat gekunsteld en van alles een primaire bron vinden is zoveel werk :') en lukt niet altijd.
Hangt heel erg van de strekking van beide bronnen af, en van wat je er precies mee wilt. Als ik het zo lees boeit de subbron je niet heel veel. Dan zou ik vooral naar de gebruikte bron verwijzen en het niet moeilijker maken dan het is. Dus bijv: "Er wordt zelfs gezegd dat A met Z te maken heeft (Bron)". Of je verwijst wel naar beide bronnen, maar maakt de zin wat leesbaarder: "De theorie van Subbron (jaar) kan zelfs duiden op een verband tussen A en Z (jouw gebruikte bron)"

Je kunt gewoon naar de subbron verwijzen op zo'n manier, en hem opnemen in je references/bibliography. Je hoeft niet per se de fulltext gelezen te hebben, als maar duidelijk is dat je je zin baseert op een bron die je wel gelezen hebt.
pi_172279454
Mij is geleerd altijd de primaire bron te gebruiken en als het kan te lezen.
pi_172280624
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 21:25 schreef DoubleDip het volgende:
Mij is geleerd altijd de primaire bron te gebruiken en als het kan te lezen.
Natuurlijk kan dat. Of iemand er zin in heeft is een andere vraag, maar het kan altijd.
Your opinion of me is none of my business.
pi_172284723
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juli 2017 04:50 schreef Gary_Oak het volgende:
Pfff, het moet over drie weken af en ik zit er echt helemaal doorheen. Ik ga wel voornamelijk vanuit de abstracts refereren om sneller door de literatuur te komen.
3 weken is nog zeeėn van tijd toch ;) Verbaas me er altijd over hoeveel je in een week/weekend kunt typen.

PS: wat studeer jij eigenlijk Gary? :@
Play hard, go pro.
  maandag 10 juli 2017 @ 03:07:30 #159
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172310011
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 11:55 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Heb ik wel gedaan :Y En het hangt een beetje af van het onderzoek, maar misschien kun je er als extra's een anekdote of iets dergelijks bij vertellen? Ik studeer psychologie, en zit in het 'geintegreerd onderzoek'-groepje, dus veel mensen hebben ook praktijkervaring met de behandeling waar ze onderzoek naar doen. Dan is het soms mogelijk om daar iets over te vertellen, en dat maakt de presentatie wat levendiger.

Hoe gaan jullie om met refereren naar een bron in een bron? Ik begrijp dat je dan in principe de primaire bron zou moeten vinden, of anders 'volgens ... , zoals beschreven in ...' moet doen. Dat laatste vind ik wat gekunsteld en van alles een primaire bron vinden is zoveel werk :') en lukt niet altijd.
Eerst de primaire bron opzoeken en lezen. Daarna als het niet anders kan ..., zoals geciteerd in ...
  maandag 10 juli 2017 @ 09:10:01 #160
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172311354
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 01:45 schreef Aethereal het volgende:

[..]

3 weken is nog zeeėn van tijd toch ;) Verbaas me er altijd over hoeveel je in een week/weekend kunt typen.

PS: wat studeer jij eigenlijk Gary? :@
Zeg ik liever niet hier zo in 't openbaar. :@

Maar sinds gisteravond tot vrij diep in de nacht eraan gewerkt. Net een dutje gedaan en ben nog steeds wel op. :') Jij was toch bezig met je bachelorscriptie? :o Sorry, dit en het EUR-topic lopen door elkaar heen bij mij. :')
  maandag 10 juli 2017 @ 18:32:37 #161
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_172323789
Zo, ik ben eindelijk toe aan de conclusie :)
Maar alvorens de conclusie te schrijven leek het me verstandig om weer even goed naar de inleiding te kijken en de feedback te verwerken. Grootste issue is de hoofdvraag :')

Probleem is dat m'n begeleider echt één zin als hoofdvraag wil zien. Deelvragen mogen vervolgens in alinea-vorm worden behandeld, dus dat scheelt.

Kort gezegd, ik doe onderzoek naar een bepaalde "groep" mensen. Als voorbeeld: backpackers uit Afrika. Deze specifieke groep is nog nooit onderzocht, maar bijvoorbeeld Europese backpackers zijn wel onderzocht. M'n onderzoek/thesis is vooral verkennend en deels geļnspireerd door dit soort aangrenzende literatuur.

Mijn thesis heeft twee echte hoofdstukken/onderdelen. Ik moet beide onderwerpen in één vraag zien te proppen.

1. Wie zijn deze Afrikaanse backpackers?
Hierbij gebruik ik een bestaand model voor Europese backpackers met (grotendeels) beschrijvende variabelen: leeftijd, geslacht, relatie, werk, opleiding, psychisch, etc.

2. Waarom gaan ze backpacken?
Dit hoofdstuk bestaat uit 4 delen, een kwadrant van push-pull en thuis-buitenland. Eigenlijk is het gewoon een klassiek migratie-framework.
- 1: Negatieve dingen thuis (= waarom gaan ze weg)
- 2: Positieve dingen aan reizen/backpacken (= waarom gaan ze backpacken)
- 3: Positieve dingen aan thuis (= wat missen ze of waarom willen ze terug naar huis)
- 4: Negatieve dingen aan reizen/backpacken (= waarom willen ze stoppen met backpacken)

Oftewel, ik zoek naar een beschrijving van de groep (wie), naar hun motivaties om te gaan backpacken, en naar hun motivaties om later weer terug naar huis te gaan. De wie-vraag is natuurlijk deels ook een waarom-vraag, maar niet helemaal.

Iemand enig idee hoe bovenstaande in één vraagzin te vangen is? Ik had nu dus "Wie en waarom?", maar dat zijn twee vragen en dat mag niet. Ik moet iets overkoepelends zien te bedenken. Misschien een vraag als 'welke factoren verklaren...' zoiets, maar dan kom je verderop weer in de knoop als je bijvoorbeeld zegt: 'welke factoren verklaren het backpackproces van Afrikanen'? "Proces" inderdaad omdat ik niet alleen vraag waarom ze gaan backpacken, maar ook waarom ze er mee stoppen. Mja proces past dan ook niet echt.

Iemand een idee? :)
  maandag 10 juli 2017 @ 19:32:41 #162
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172325353
Wie zijn de backpackers en wat zijn motivaties voor hen om te komen dan wel te vertrekken?

Je zegt altijd eerst wie en daarna waarom.
pi_172326021
Ik zou het gewoon houden bij "Waarom gaan ze backpacken?". De beschrijving daarvoor (over wie hebben we het eigenlijk) is ongeveer net zo logisch als het uitleggen van meetinstrumenten en de kenmerken van je sample. Inkoppertje dus. "Wie" is dan niet echt de vraag, maar levert het kader voor het beantwoorden van je "Waarom" vraag.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 10 juli 2017 @ 20:12:48 #164
468605 VleugelSpeler
Speelt Vleugel
pi_172326575
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:32 schreef Mishu het volgende:
Wie zijn de backpackers en wat zijn motivaties voor hen om te komen dan wel te vertrekken?

Je zegt altijd eerst wie en daarna waarom.
Juist, zo had ik het ruwweg staan ja. Het is wat mij betreft de enige echt goede hoofdvraag, maar (blijkbaar) mag ik dus niet een "wie.. en waarom?" vraag stellen, omdat dat eigenlijk twee vragen zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik zou het gewoon houden bij "Waarom gaan ze backpacken?". De beschrijving daarvoor (over wie hebben we het eigenlijk) is ongeveer net zo logisch als het uitleggen van meetinstrumenten en de kenmerken van je sample. Inkoppertje dus. "Wie" is dan niet echt de vraag, maar levert het kader voor het beantwoorden van je "Waarom" vraag.
Thanks. Ik denk inderdaad dat het zoiets moet worden. Ik heb alleen geen controlegroep, dus ik moet een beetje goochelen met woorden om er iets van te maken. Anders wordt de vraag al gauw "Waarom backpackt deze groep backpackers?", en dat voelt een beetje als kip-ei.

Maar iets als "Waarom hebben deze mensen besloten te gaan backpacken?" kan inderdaad. Of "Wat motiveert deze groep mensen om te gaan backpacken?", misschien dat "wat" net iets minder causaliteit eist dan "waarom". Het tweede deel is puur gebaseerd op concrete quotes. Ik ga niet zelf invullen waarom ze iets doen, ik volg enkel en alleen de causatie die ze zelf duidelijk vertellen.

Denk inderdaad dat waarom (of een synoniem) het meest geschikt is, en dan leg ik in de tekst gewoon uit wat ik precies bedoel.
  maandag 10 juli 2017 @ 20:57:20 #165
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172327962
Ik zit nog steeds te wachten op een resultaat. Vorig jaar waren ze me vergeten dus misschien maar donderdag een mailtje sturen of ze al iets weten :X

Vrijdag zou ik uiterlijk iets moeten horen. Vorig jaar hoorde ik niks en zat ik een weekend te stressen om notabene van de examencommissie (ipv begeleider wat moet) mijn teleurstellende resultaat te horen. Ben benieuwd of dat nu beter gaat :{
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:17:23 #166
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172366376
Mailtje gestuurd naar begeleider of hij al iets weet over mijn cijfer. Krijg ik een automatische mail terug dat hij 17 juli weer terug is :{

En 14 juli is de uiterlijke nakijktermijn :{
pi_172366742
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:17 schreef Mishu het volgende:
Mailtje gestuurd naar begeleider of hij al iets weet over mijn cijfer. Krijg ik een automatische mail terug dat hij 17 juli weer terug is :{

En 14 juli is de uiterlijke nakijktermijn :{
Hier geldt dat als je voor de uiterlijke termijn niets hoort het gewoon voldoende is. Niet jouw probleem dus.
Play hard, go pro.
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:42:44 #168
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172366964
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:31 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Hier geldt dat als je voor de uiterlijke termijn niets hoort het gewoon voldoende is. Niet jouw probleem dus.
Ik ben bang dat het bij mijn universiteit niet zo werkt :')

Klasgenoot heeft ook nog niks gehoord :X
pi_172368672
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:17 schreef Mishu het volgende:
Mailtje gestuurd naar begeleider of hij al iets weet over mijn cijfer. Krijg ik een automatische mail terug dat hij 17 juli weer terug is :{

En 14 juli is de uiterlijke nakijktermijn :{
Jij hebt ook altijd wat hč :D
  woensdag 12 juli 2017 @ 18:05:53 #170
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172368887
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij hebt ook altijd wat hč :D
Ik kan er ook niks aan doen :{
pi_172368975
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:05 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik kan er ook niks aan doen :{
Misschien is hij niet beschikbaar voor andere vragen, maar krijg jij wel gewoon morgen je beoordeling.
  woensdag 12 juli 2017 @ 18:12:15 #172
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172368985
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:11 schreef Chai het volgende:

[..]

Misschien is hij niet beschikbaar voor andere vragen, maar krijg jij wel gewoon morgen je beoordeling.
I hope so ^O^
pi_172369175
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:11 schreef Chai het volgende:

[..]

Misschien is hij niet beschikbaar voor andere vragen, maar krijg jij wel gewoon morgen je beoordeling.
Hoi Chai
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:25:42 #174
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172382562
Holy shit :{ twee andere klasgenoten uit een andere groep hebben hun cijfer binnen. 1 geslaagd, 1 gezakt :{ Ojee, ojee...

Edit: tweede beoordelaar gemaild, die zegt dat hij een voldoende heeft gegeven. Heeft coördinator gemaild voor meer info. Kan alsnog 2 punten verschil in cijfer zitten (6 en 8) waardoor derde beoordelaar ingeschakeld moet worden.

[ Bericht 27% gewijzigd door Mishu op 13-07-2017 12:25:30 ]
pi_172397465
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:25 schreef Mishu het volgende:
Holy shit :{ twee andere klasgenoten uit een andere groep hebben hun cijfer binnen. 1 geslaagd, 1 gezakt :{ Ojee, ojee...

Edit: tweede beoordelaar gemaild, die zegt dat hij een voldoende heeft gegeven. Heeft coördinator gemaild voor meer info. Kan alsnog 2 punten verschil in cijfer zitten (6 en 8) waardoor derde beoordelaar ingeschakeld moet worden.
Spannend allemaal. Sterkte.
pi_172413322
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:25 schreef Mishu het volgende:
Holy shit :{ twee andere klasgenoten uit een andere groep hebben hun cijfer binnen. 1 geslaagd, 1 gezakt :{ Ojee, ojee...

Edit: tweede beoordelaar gemaild, die zegt dat hij een voldoende heeft gegeven. Heeft coördinator gemaild voor meer info. Kan alsnog 2 punten verschil in cijfer zitten (6 en 8) waardoor derde beoordelaar ingeschakeld moet worden.
Lokquote. Al meer gehoord inmiddels?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 17:04:33 #177
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172417114
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lokquote. Al meer gehoord inmiddels?
Nope ze zijn er mee bezig. Maandag is eerste beoordelaar terug dus ik hoor dan vast meer :{
pi_172417273
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:04 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nope ze zijn er mee bezig. Maandag is eerste beoordelaar terug dus ik hoor dan vast meer :{
Duurt ook lang, ff duimen nog maar dan.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:16:34 #179
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172420271
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Duurt ook lang, ff duimen nog maar dan.
Jup.
pi_172421939
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:10 schreef Gary_Oak het volgende:
Jij was toch bezig met je bachelorscriptie?
Nee moet deze zomer m'n masterscriptie schrijven. Heb er echter nog niet veel aan gedaan behalve het onderzoeksvoorstel ingeleverd in januari :')
Play hard, go pro.
pi_172421965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:20 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Nee moet deze zomer m'n masterscriptie schrijven. Heb er echter nog niet veel aan gedaan behalve het onderzoeksvoorstel ingeleverd in januari :')
Ik heb deze week besloten opnieuw te zullen beginnen. Even onderwerpje uitzoeken nog.
pi_172424663
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik heb deze week besloten opnieuw te zullen beginnen. Even onderwerpje uitzoeken nog.
Dat lijkt me ook wel chill. Vond dat thesis broker gebeuren echt zeer kut, zeker als je vervolgens een of andere PhD als begeleider krijgt die niks met je onderwerp te maken heeft. Als ik had geweten dat ik een random begeleider zou krijgen had ik zelf wel een onderwerp gekozen ipv op basis vd thesis broker.
Play hard, go pro.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:45:17 #183
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172427521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:20 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Nee moet deze zomer m'n masterscriptie schrijven. Heb er echter nog niet veel aan gedaan behalve het onderzoeksvoorstel ingeleverd in januari :')
Wat heb je het afgelopen half jaar dan uitgespookt? :@
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:48:01 #184
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172427591
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik heb deze week besloten opnieuw te zullen beginnen. Even onderwerpje uitzoeken nog.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:03 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel chill. Vond dat thesis broker gebeuren echt zeer kut, zeker als je vervolgens een of andere PhD als begeleider krijgt die niks met je onderwerp te maken heeft. Als ik had geweten dat ik een random begeleider zou krijgen had ik zelf wel een onderwerp gekozen ipv op basis vd thesis broker.
Ik heb zelf een onderwerp verzonnen en daarna twee begeleiders benaderd waar ik in het verleden goede ervaringen mee heb. :Y Precies om de reden die Aethereal beschrijft, heb ik me niet beperkt tot de voorgeschreven onderwerpen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 00:37:12 #185
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172428903
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]


[..]

Ik heb zelf een onderwerp verzonnen en daarna twee begeleiders benaderd waar ik in het verleden goede ervaringen mee heb. :Y Precies om de reden die Aethereal beschrijft, heb ik me niet beperkt tot de voorgeschreven onderwerpen.
Ik vind het hele concept scriptie met de huidige staat van het onderwijs gewoon kut. Ik vind het jammer hoe bergafwaarts het gegaan is.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 01:47:51 #186
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172429743
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 00:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind het hele concept scriptie met de huidige staat van het onderwijs gewoon kut. Ik vind het jammer hoe bergafwaarts het gegaan is.
Wat vind je er precies kut aan? :o Ik vind de hele wetenschap kut tegenwoordig. Als je nu bijvoorbeeld wilt promoveren, solliciteer je naar een onderzoeksonderwerp dat door de faculteit is opgesteld, in plaats van dat je zelf een onderwerp voordraagt. En het onderwerp in het eerste geval is meestal overwogen om financiėle redenen of omdat het makkelijk scoren is in tijdschriften. Niet omdat het fundamenteel belangrijk is. Reden voor mij om niet te promoveren.
pi_172431930
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 00:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind het hele concept scriptie met de huidige staat van het onderwijs gewoon kut. Ik vind het jammer hoe bergafwaarts het gegaan is.
Waarom dan? Ik vind het fijn om een eigen onderwerp te kunnen kiezen, met een begeleider die er op promoveert. Wat ik wel jammer vind is dat je bij Rechten nu geen eigen onderwerp meer mag kiezen maar het moet doen met een lijst onderwerpen, net als in de bachelor. Zonde.
pi_172432028
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 01:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat vind je er precies kut aan? :o Ik vind de hele wetenschap kut tegenwoordig. Als je nu bijvoorbeeld wilt promoveren, solliciteer je naar een onderzoeksonderwerp dat door de faculteit is opgesteld, in plaats van dat je zelf een onderwerp voordraagt. En het onderwerp in het eerste geval is meestal overwogen om financiėle redenen of omdat het makkelijk scoren is in tijdschriften. Niet omdat het fundamenteel belangrijk is. Reden voor mij om niet te promoveren.
Er zijn ook gewoon vrije plaatsen hoor, waarvoor je je eigen onderzoeksvoorstel indient. Verder is dat laatste argument natuurlijk ietwat subjectief, maar ik zag laatst een vacature voorbij komen over het gebruik van Bayes om reproductibiliteit te verhogen. Geen idee hoe je denkt dat dat makkelijk scoren is in tijdschriften.
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:05:29 #189
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172432238
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:50 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Er zijn ook gewoon vrije plaatsen hoor, waarvoor je je eigen onderzoeksvoorstel indient. Verder is dat laatste argument natuurlijk ietwat subjectief, maar ik zag laatst een vacature voorbij komen over het gebruik van Bayes om reproductibiliteit te verhogen. Geen idee hoe je denkt dat dat makkelijk scoren is in tijdschriften.
Ligt natuurlijk ook aan de universiteit en faculteit. Bij de EUR letten ze vaak op de centjes naar mijn beleving. Op mijn faculteit heb ik in ieder geval geen vrije plaatsen gezien.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:13:25 #190
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172432375
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom dan? Ik vind het fijn om een eigen onderwerp te kunnen kiezen, met een begeleider die er op promoveert. Wat ik wel jammer vind is dat je bij Rechten nu geen eigen onderwerp meer mag kiezen maar het moet doen met een lijst onderwerpen, net als in de bachelor. Zonde.
De niet zo vrije keuze is 1 ding, maar het moet allemaal in 1 format passen en creatief denken wordt niet meer beloond. Het enige wat nog telt is dat de universiteit het aan de Onderwijsinspectie kan tonen als kwalitatief genoeg. Daarom wordt het 1 grote eenheidsworst. Geen methodologische scripties meer etc.

Je bent of de wereldster die alles mag of de middelmatige student die iets moet herkauwen. Terwijl je toch wel enige intelligentie moet bezitten om zo ver te komen. Intelligente mensen moet je inspireren en uitdagen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:45:44 #191
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172432840
Ik ben ook gewoon chagrijnig nu omdat ik moet wachten ;(
pi_172432902
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:45 schreef Mishu het volgende:
Ik ben ook gewoon chagrijnig nu omdat ik moet wachten ;(
Het halve leven bestaat helaas uit wachten.
Ga anders een rondje wandelen/hardlopen om je hoofd leeg te maken?
pi_172432964
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk ook aan de universiteit en faculteit. Bij de EUR letten ze vaak op de centjes naar mijn beleving. Op mijn faculteit heb ik in ieder geval geen vrije plaatsen gezien.
Wij zitten aan eenzelfde faculteit, andere universiteit. ;) Volgens mij heeft ook de EUR daar gewoon een aantal vrije plaatsen. Doorgaans zijn die 'bedoeld' voor ReMa studenten, omdat het schrijven van een eigen voorstel onderdeel is van de ReMa, maar iedereen kan solliciteren. :)
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:00:00 #194
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172433026
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Wij zitten aan eenzelfde faculteit, andere universiteit. ;) Volgens mij heeft ook de EUR daar gewoon een aantal vrije plaatsen. Doorgaans zijn die 'bedoeld' voor ReMa studenten, omdat het schrijven van een eigen voorstel onderdeel is van de ReMa, maar iedereen kan solliciteren. :)
Ik ben er niet zo bekend mee helaas. :P Ik zie wel regelmatig vacatures langskomen voor PhD-posities, omdat ik geabonneerd ben op het vacaturekanaal, maar ik geloof je best als open sollicitaties (via omwegen) voor iedereen toegankelijk is.
pi_172433289
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:00 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo bekend mee helaas. :P Ik zie wel regelmatig vacatures langskomen voor PhD-posities, omdat ik geabonneerd ben op het vacaturekanaal, maar ik geloof je best als open sollicitaties (via omwegen) voor iedereen toegankelijk is.
Dus je hebt je er eigenlijk niet in verdiept, maar jouw idee van hoe het is, is al reden genoeg voor jou om niet te promoveren?
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:23:50 #196
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172433338
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:20 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dus je hebt je er eigenlijk niet in verdiept, maar jouw idee van hoe het is, is al reden genoeg voor jou om niet te promoveren?
Waarom moet ik me de laatste tijd aan iedereen verantwoorden waarom ik niet wil promoveren? Hebben mijn ouders soms iedereen omgekocht?
pi_172433366
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waarom moet ik me de laatste tijd aan iedereen verantwoorden waarom ik niet wil promoveren? Hebben mijn ouders soms iedereen omgekocht?
Van mij hoef je helemaal niet te promoveren. Als je geen onderzoeker wil worden, is dat toch reden zat? Maar er een principiėle reden aanhangen terwijl je je er niet echt in verdiept hebt, vind ik dan weer een beetje vreemd. :P
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:30:33 #198
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172433398
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:27 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Van mij hoef je helemaal niet te promoveren. Als je geen onderzoeker wil worden, is dat toch reden zat? Maar er een principiėle reden aanhangen terwijl je je er niet echt in verdiept hebt, vind ik dan weer een beetje vreemd. :P
Nou, dat was geen principiėle reden, er zijn wel meer redenen. Maar mijn ouders pushen het al sinds de kindertijd dus ik ben nogal extra gevoelig voor die specifieke vraag. :)
pi_172433565
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nou, dat was geen principiėle reden, er zijn wel meer redenen. Maar mijn ouders pushen het al sinds de kindertijd dus ik ben nogal extra gevoelig voor die specifieke vraag. :)
"Ik wil niet promoveren." is een volledige zin hč. ;) Je hoeft geen argumenten te geven, of redenen, of wat dan ook. Als je het niet wil, wil je het niet.
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:47:45 #200
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172433681
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:41 schreef Sarasi het volgende:

[..]

"Ik wil niet promoveren." is een volledige zin hč. ;) Je hoeft geen argumenten te geven, of redenen, of wat dan ook. Als je het niet wil, wil je het niet.
Ik snap niet wat je met dat eerste gedeelte bedoelt. :o Maar ja, zo werken mijn ouders niet. :')
pi_172433870
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je met dat eerste gedeelte bedoelt. :o Maar ja, zo werken mijn ouders niet. :')
Je ouders hoeven ook niet te werken. Je hoeft ze niet te overtuigen. Gelukkig maar, want zo te horen gaat je dat toch niet lukken. Houd het dus mooi bij "Ik wil niet promoveren." en dat zou ik persoonlijk dan gewoon blijven herhalen, wat het ook is wat ze zeggen. Niet ingaan op argumenten oid. Zo doe ik dat ook met mijn ouders en motorrijden. :P We gaan het nooit met elkaar eens worden daarover, maar dat hoeft ook niet gelukkig.

Overigens denkt mijn moeder dat promoveren een soort 'volgende diploma' is. Die snapt nog niet zo goed dat het eigenlijk alleen zin heeft als je ook onderzoeker wil worden. :+

Aangaande scripties: ik heb laatst een cursus gedaan en daar een Amerikaanse expert op m'n masterscriptiemethode gevonden! Ik mag 'm dit jaar mailen als ik vragen heb of advies nodig heb, dus dat is super! :D
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:03:50 #202
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172433972
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Je ouders hoeven ook niet te werken. Je hoeft ze niet te overtuigen. Gelukkig maar, want zo te horen gaat je dat toch niet lukken. Houd het dus mooi bij "Ik wil niet promoveren." en dat zou ik persoonlijk dan gewoon blijven herhalen, wat het ook is wat ze zeggen. Niet ingaan op argumenten oid. Zo doe ik dat ook met mijn ouders en motorrijden. :P We gaan het nooit met elkaar eens worden daarover, maar dat hoeft ook niet gelukkig.

Overigens denkt mijn moeder dat promoveren een soort 'volgende diploma' is. Die snapt nog niet zo goed dat het eigenlijk alleen zin heeft als je ook onderzoeker wil worden. :+

Aangaande scripties: ik heb laatst een cursus gedaan en daar een Amerikaanse expert op m'n masterscriptiemethode gevonden! Ik mag 'm dit jaar mailen als ik vragen heb of advies nodig heb, dus dat is super! :D
Begrepen ze het maar, aangezien ze er altijd tussen neus en lippen erop zinspelen. Word er knettergek van ook. :') Het gaat zelfs zo ver dat ze er al over opscheppen bij kennissen. :r Maar goed, onderwerp voor een ander topic dit.

Wow, wel tof dat je een deskundige hebt gevonden voor jouw onderwerp/methode. :o Dat gaat je een hoop steun opleveren. ^O^ Wanneer ga je ook al weer beginnen met het hele gebeuren (wegens je uitstel dit jaar)?
pi_172434275
September weer! Nu eerst even opladen tijdens de zomervakantie, en dan in september weer aan de slag. Scriptie afmaken, en minimaal één vak nog, maar drie als ik nog voor cum laude ga. :) Verder wil ik kijken of ik nog een research assistant positie kan fixen, m'n scriptie kan publiceren, en ik ben sowieso ook nog coördinator bij een methodologisch gebeuren volgend jaar. :)

Maar goed, dat is allemaal onder de assumptie dat het volgend jaar nog goed gaat met m'n moeder. Als ze toch sneller achteruit gaat, moet ik improviseren. Dus ik probeer een plan te maken wat ik makkelijk kan aanpassen.
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:25:25 #204
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172434318
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:22 schreef Sarasi het volgende:
September weer! Nu eerst even opladen tijdens de zomervakantie, en dan in september weer aan de slag. Scriptie afmaken, en minimaal één vak nog, maar drie als ik nog voor cum laude ga. :) Verder wil ik kijken of ik nog een research assistant positie kan fixen, m'n scriptie kan publiceren, en ik ben sowieso ook nog coördinator bij een methodologisch gebeuren volgend jaar. :)

Maar goed, dat is allemaal onder de assumptie dat het volgend jaar nog goed gaat met m'n moeder. Als ze toch sneller achteruit gaat, moet ik improviseren. Dus ik probeer een plan te maken wat ik makkelijk kan aanpassen.
Jeetje, bezige bij jij! Op AcademicTransfer kan je terecht voor academische vacatures, maar dat wist je waarschijnlijk al. Geniet van je vakantie en sterkte met je moeder. :)
pi_172434356
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Jeetje, bezige bij jij! Op AcademicTransfer kan je terecht voor academische vacatures, maar dat wist je waarschijnlijk al. Geniet van je vakantie en sterkte met je moeder. :)
Haha ja, maar toch thanks. ;) Ik wil alleen het liefste een soort internship dat een opzetje is naar een phd project. Dus ik ga flink aan het netwerken dit jaar. :P
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:29:50 #206
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172434372
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Haha ja, maar toch thanks. ;) Ik wil alleen het liefste een soort internship dat een opzetje is naar een phd project. Dus ik ga flink aan het netwerken dit jaar. :P
Ik laat het je wel weten als ik iets leuks langs zie komen. :P
pi_172434394
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik laat het je wel weten als ik iets leuks langs zie komen. :P
Doen! De meeste statistische en methodologische projecten vind ik wel interessant! :D
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:33:37 #208
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172434434
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:31 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Doen! De meeste statistische en methodologische projecten vind ik wel interessant! :D
Noted. :Y)
  maandag 17 juli 2017 @ 11:00:05 #209
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172479666
Ben nog steeds aan het wachten...
pi_172480468
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:00 schreef Mishu het volgende:
Ben nog steeds aan het wachten...
Maandag F5dag :Y
Play hard, go pro.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:51:58 #211
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172482811
GESLAAGD!!!!!! *O* 6,5
  maandag 17 juli 2017 @ 14:50:12 #212
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172483861
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:51 schreef Mishu het volgende:
GESLAAGD!!!!!! *O* 6,5
*O* *O* *O*
  maandag 17 juli 2017 @ 17:26:52 #213
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172486921
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:51 schreef Mishu het volgende:
GESLAAGD!!!!!! *O* 6,5
Gefeliciteerd!

Alle reflecties af en ingeleverd. powerpoint is af, morgen die bachelor binnen slepen :)

Krijg gelukkig direct te horen of ik het gehaald heb.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_172486931
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:51 schreef Mishu het volgende:
GESLAAGD!!!!!! *O* 6,5
Gefeliciteerd!
  maandag 17 juli 2017 @ 17:28:42 #215
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172486955
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Alle reflecties af en ingeleverd. powerpoint is af, morgen die bachelor binnen slepen :)

Krijg gelukkig direct te horen of ik het gehaald heb.
Dank je, en jij succes toegewenst!
pi_172488043
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Alle reflecties af en ingeleverd. powerpoint is af, morgen die bachelor binnen slepen :)

Krijg gelukkig direct te horen of ik het gehaald heb.
Succes alvast!
pi_172502680
Wat zetten jullie in het voorwoord?

Als ik gepubliceerde scripties zie zie ik daar hele Lief Dagboek-verhalen en andere onzin.

Is een bedankje naar de tweede lezer op z'n plaats?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:11:05 #218
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172502694
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:10 schreef Protoplanet het volgende:
Wat zetten jullie in het voorwoord?

Als ik gepubliceerde scripties zie zie ik daar hele Lief Dagboek-verhalen en andere onzin.

Is een bedankje naar de tweede lezer op z'n plaats?
Ik heb er niks in staan. Ik heb een abstract en dat is het.

Ik ben bij mijn tweede scriptie goed begeleid maar dat is het wel. Daarvoor ben ik 2 jaar lang genaaid en dwarsgezeten. Het onderwijs was ook niet je van het. Dus ik vond het goed zo :)
pi_172505620
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:10 schreef Protoplanet het volgende:
Wat zetten jullie in het voorwoord?

Als ik gepubliceerde scripties zie zie ik daar hele Lief Dagboek-verhalen en andere onzin.

Is een bedankje naar de tweede lezer op z'n plaats?
Ik heb dat niet. Nooit aan gedacht. Mar wel goed idee op zich.
pi_172506595
Ik heb geen voorwoord. Het is een scriptie, geen boek.
Your opinion of me is none of my business.
pi_172507726
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:19 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb geen voorwoord. Het is een scriptie, geen boek.
Ik heb ongeveer een halve pagina waarin ik o.a. m'n begeleider bedank
pi_172508742
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:12 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer een halve pagina waarin ik o.a. m'n begeleider bedank
Zonde van je woordenlimiet.
pi_172508838
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zonde van je woordenlimiet.
Los van het feit dat m'n begeleider die limiet niet zo heel belangrijk vindt past het binnen de voorgeschreven marge

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2017 18:00:54 ]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:08:22 #224
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172511689
Bachelor of Science.

Met een 7.5 het bachelorproject gehaald. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:34:12 #225
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172512335
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:08 schreef Amoeba het volgende:
Bachelor of Science.

Met een 7.5 het bachelorproject gehaald. :)
Lekker!!! ^O^

Gefeliciteerd *O*
pi_172513672
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:08 schreef Amoeba het volgende:
Bachelor of Science.

Met een 7.5 het bachelorproject gehaald. :)
Gefeliciteerd!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:03:36 #227
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172516779
Ik heb afgelopen juni m'n master gehaald, zag net het getuigschrift in Mijn DUO staan. Voelt toch goed! :7

Doen / deden jullie het afstuderen fulltime, of naast werk / andere bezigheden? Ik merkte dat ik het eigenlijk wel relaxt vond om het afstuderen naast mijn baan te doen. Je relativeert makkelijker dat het afstuderen ook maar een activiteit is die je doet. Tijdens het afronden van mijn hbo-scriptie had ik het gevoel dat er veel meer vanaf hing. Helaas was de euforie daarom ook wel wat minder toen ik te horen kreeg dat ik voor mijn master geslaagd was.

Ach ja, ik mag MSc achter mijn naam zetten, en daar was het toch wel om te doen. En de master zelf was natuurlijk ook best interessant... :+
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:07:42 #228
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172516896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:03 schreef Geelman het volgende:
Ik heb afgelopen juni m'n master gehaald, zag net het getuigschrift in Mijn DUO staan. Voelt toch goed! :7

Doen / deden jullie het afstuderen fulltime, of naast werk / andere bezigheden? Ik merkte dat ik het eigenlijk wel relaxt vond om het afstuderen naast mijn baan te doen. Je relativeert makkelijker dat het afstuderen ook maar een activiteit is die je doet. Tijdens het afronden van mijn hbo-scriptie had ik het gevoel dat er veel meer vanaf hing. Helaas was de euforie daarom ook wel wat minder toen ik te horen kreeg dat ik voor mijn master geslaagd was.

Ach ja, ik mag MSc achter mijn naam zetten, en daar was het toch wel om te doen. En de master zelf was natuurlijk ook best interessant... :+
Dat is toevallig. Ik heb dus studiegerelateerd vrijwilligerswerk ernaast gedaan en zit nu een dag na mijn uitslag een beetje in een zwart gat. Wat nu?

Bij mij speelde bij de keuze hiervoor een rol dat ik aan het herstellen was/ben van een moeilijke tijd met ziekte en overlijdens binnen mijn gezin.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:10:13 #229
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172516979
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat is toevallig. Ik heb dus studiegerelateerd vrijwilligerswerk ernaast gedaan en zit nu een dag na mijn uitslag een beetje in een zwart gat. Wat nu?

Bij mij speelde bij de keuze hiervoor een rol dat ik aan het herstellen was/ben van een moeilijke tijd met ziekte en overlijdens binnen mijn gezin.
Kan me voorstellen dat wanneer je je hoofdactiviteiten kwijt bent, je je opeens nogal leeg voelt. Ik heb gewoon mijn baan die doorgaat.

Dus tja, werken, reizen, promoveren, nieuwe studie? Opties zat! :)
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_172519371
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:03 schreef Geelman het volgende:
Ik heb afgelopen juni m'n master gehaald, zag net het getuigschrift in Mijn DUO staan. Voelt toch goed! :7

Doen / deden jullie het afstuderen fulltime, of naast werk / andere bezigheden? Ik merkte dat ik het eigenlijk wel relaxt vond om het afstuderen naast mijn baan te doen. Je relativeert makkelijker dat het afstuderen ook maar een activiteit is die je doet. Tijdens het afronden van mijn hbo-scriptie had ik het gevoel dat er veel meer vanaf hing. Helaas was de euforie daarom ook wel wat minder toen ik te horen kreeg dat ik voor mijn master geslaagd was.

Ach ja, ik mag MSc achter mijn naam zetten, en daar was het toch wel om te doen. En de master zelf was natuurlijk ook best interessant... :+
Ik doe het naast mijn bijbaan van 3 dagen in de week (studiegerelateerd, ga er na mijn studie ook werken). Dat zorgt voor afwisseling en ik heb profijt van de vakkennis die ik op het werk opdoe.
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:33:06 #231
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172519868
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik doe het naast mijn bijbaan van 3 dagen in de week (studiegerelateerd, ga er na mijn studie ook werken). Dat zorgt voor afwisseling en ik heb profijt van de vakkennis die ik op het werk opdoe.
Hoe staat het bij jou met de scriptie dan? :)
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:51:49 #232
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172520766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik doe het naast mijn bijbaan van 3 dagen in de week (studiegerelateerd, ga er na mijn studie ook werken). Dat zorgt voor afwisseling en ik heb profijt van de vakkennis die ik op het werk opdoe.
Netjes. Doe je je onderzoek ook bij / voor je werkgever? Ik heb dat gedaan, en vond dat een groot bijkomend voordeel.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_172533048
quote:
99s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:33 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hoe staat het bij jou met de scriptie dan? :)
Bezig. Deze of volgende week hoop ik mijn laatste hoofdstuk en de conclusie af te ronden. Nog geen feedback op het vorige hoofdstuk gehad, dus ik ga een gesprek aanvragen voor alles wat nog open staat (2 hoofdstukken en conclusie), dan aanpassen en dan inleveren en keihard duimen.
pi_172533061
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:51 schreef Geelman het volgende:

[..]

Netjes. Doe je je onderzoek ook bij / voor je werkgever? Ik heb dat gedaan, en vond dat een groot bijkomend voordeel.
Dat niet, maar ik kan wel ideeėn uitwisselen met wat collega's.
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:17:05 #235
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172533245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bezig. Deze of volgende week hoop ik mijn laatste hoofdstuk en de conclusie af te ronden. Nog geen feedback op het vorige hoofdstuk gehad, dus ik ga een gesprek aanvragen voor alles wat nog open staat (2 hoofdstukken en conclusie), dan aanpassen en dan inleveren en keihard duimen.
Heb je het idee dat er een duidelijke structuur in zit? Voor mij was dat een goede indicatie of ik in de goede richting zat :Y
pi_172533330
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:17 schreef Mishu het volgende:

[..]

Heb je het idee dat er een duidelijke structuur in zit? Voor mij was dat een goede indicatie of ik in de goede richting zat :Y
Ja dat zeker wel, vooral na de sturing van mijn begeleider toen ik even niet wist hoe mijn laatste hoofdstuk aan te pakken. Vorige hoofdstuk spreekt qua structuur redelijk voor zich, al was ik er niet helemaal zeker over maar we zullen zien. Op zich heb ik denk ik een duidelijk verhaal, vraag is nog even wat ik er precies in wil zetten en wat er uit moet. Ik heb nu veel te veel woorden.
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:15:06 #237
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172536509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dat zeker wel, vooral na de sturing van mijn begeleider toen ik even niet wist hoe mijn laatste hoofdstuk aan te pakken. Vorige hoofdstuk spreekt qua structuur redelijk voor zich, al was ik er niet helemaal zeker over maar we zullen zien. Op zich heb ik denk ik een duidelijk verhaal, vraag is nog even wat ik er precies in wil zetten en wat er uit moet. Ik heb nu veel te veel woorden.
Schaven gebeurt op het einde altijd. Ik bedacht bij elk stuk: voegt dit iets toe of maakt dit het langdradig en warrig? Uiteindelijk schrap je zo veel dat je tot de kern komt. En dan is het opeens van een voldoende scriptie naar een loeigoede scriptie gegaan. Kill your darlings.
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:45:44 #238
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172544356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bezig. Deze of volgende week hoop ik mijn laatste hoofdstuk en de conclusie af te ronden. Nog geen feedback op het vorige hoofdstuk gehad, dus ik ga een gesprek aanvragen voor alles wat nog open staat (2 hoofdstukken en conclusie), dan aanpassen en dan inleveren en keihard duimen.
Jeetje, jouw scriptie is gewoon een boekwerk met hoofdstukken als ik het zo lees. :D Waar gaat het precies over (kan ook via DM als je het niet openbaar wilt posten hier). Ik heb eigenlijk officieus mijn voldoende al binnen. Mijn begeleiders (heb er twee) vinden dat ik goed werk heb afgeleverd tot nu toe. Het moet natuurlijk nog wel af, maar qua aanpak en het hele proces heb ik al een voldoende. :) Maar natuurlijk ga ik voor de 10. :7
pi_172546006
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Jeetje, jouw scriptie is gewoon een boekwerk met hoofdstukken als ik het zo lees. :D Waar gaat het precies over (kan ook via DM als je het niet openbaar wilt posten hier). Ik heb eigenlijk officieus mijn voldoende al binnen. Mijn begeleiders (heb er twee) vinden dat ik goed werk heb afgeleverd tot nu toe. Het moet natuurlijk nog wel af, maar qua aanpak en het hele proces heb ik al een voldoende. :) Maar natuurlijk ga ik voor de 10. :7
Valt erg mee hoor. Het zijn maar drie inhoudelijke hoofdstukken. Ik dm je wel even.
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:52:23 #240
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172546640
Wel een tweejarige master voor de boeg dus ik kom hier pas terug over anderhalf jaar. Ofzo.

Succes allen! :)

Maar als iemand vragen heeft over een statistische of wiskundige analyse, daar kan ik vast wel bij helpen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:21:38 #241
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172547236
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:52 schreef Amoeba het volgende:
Wel een tweejarige master voor de boeg dus ik kom hier pas terug over anderhalf jaar. Ofzo.

Succes allen! :)

Maar als iemand vragen heeft over een statistische of wiskundige analyse, daar kan ik vast wel bij helpen.
Welke studie heb je gedaan?

(Inventariseren of ik hier wat aan heb) ;)
pi_172558364
Voor mijn studie kan ik een extra graad halen, helaas betekent dat ook een extra scriptie schrijven. Heftig aan de twijfel of 20ec scriptie naast die van 45 die ik al moet schrijven het waard is. 65ec aan scripties wel heftig
pi_172562816
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:30 schreef obsama het volgende:
Voor mijn studie kan ik een extra graad halen, helaas betekent dat ook een extra scriptie schrijven. Heftig aan de twijfel of 20ec scriptie naast die van 45 die ik al moet schrijven het waard is. 65ec aan scripties wel heftig
Waarom zoveel dan? Wat voor studie is dat?

Vandaag een overzichtje gemaakt van waar ik nog moet schaven. Ik denk dat ik meer literatuur moet gebruiken, maar ik moet nog zoveel schaven dat dat denk ik niet eens meer past.
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:27:21 #244
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172562963
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom zoveel dan? Wat voor studie is dat?

Vandaag een overzichtje gemaakt van waar ik nog moet schaven. Ik denk dat ik meer literatuur moet gebruiken, maar ik moet nog zoveel schaven dat dat denk ik niet eens meer past.
Ik lostte dat op door te groeperen. Dus 1 zin, met daarin soortgelijke onderzoeken met soortgelijke resultaten (details noemen) aan het uiteinde stuk of 5 referenties. Je moet het zo minimalistisch als mogelijk opschrijven met zo veel als mogelijk bronnen. Maar als bronnen niks toevoegen kan je ze beter weglaten. Je moet laten zien dat je een vakgebied beheerst.

Ik checkte dat door de literatuurlijst van mijn 5 'basisartikelen' grondig door te lezen en te checken of er steeds dezelfde artikelen in terug kwamen. Hoe meer saturatie -> meer beheersing literatuur vakgebied.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:18:10 #245
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172564799
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Welke studie heb je gedaan?

(Inventariseren of ik hier wat aan heb) ;)
Technische Wiskunde aan de TU/e
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:19:21 #246
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172564828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Technische Wiskunde aan de TU/e
Ah, nice.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:20:19 #247
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172564849
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:19 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ah, nice.
Ik ga een specialisatie doen in kansrekening, random modellen dus.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_172578789
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik lostte dat op door te groeperen. Dus 1 zin, met daarin soortgelijke onderzoeken met soortgelijke resultaten (details noemen) aan het uiteinde stuk of 5 referenties. Je moet het zo minimalistisch als mogelijk opschrijven met zo veel als mogelijk bronnen. Maar als bronnen niks toevoegen kan je ze beter weglaten. Je moet laten zien dat je een vakgebied beheerst.

Ik checkte dat door de literatuurlijst van mijn 5 'basisartikelen' grondig door te lezen en te checken of er steeds dezelfde artikelen in terug kwamen. Hoe meer saturatie -> meer beheersing literatuur vakgebied.
Ik heb vandaag veel herhalingen en overbodige irrelevante informatie er uit gehaald. Woordenaantal voor dit hoofdstuk is denk wel acceptabel. Moet alleen kijken hoe ik in totaal uit zal komen.

Vandaag het eerste gedeelte van dit laatste hoofdstuk naar eigen tevredenheid aangepast. Morgen of anders overmorgen verwacht ik het wel af te kunnen ronden.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 18:08:52 #249
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172578957
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik heb vandaag veel herhalingen en overbodige irrelevante informatie er uit gehaald. Woordenaantal voor dit hoofdstuk is denk wel acceptabel. Moet alleen kijken hoe ik in totaal uit zal komen.

Vandaag het eerste gedeelte van dit laatste hoofdstuk naar eigen tevredenheid aangepast. Morgen of anders overmorgen verwacht ik het wel af te kunnen ronden.
Lekker bezig! ^O^
pi_172618049
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:08 schreef Mishu het volgende:

[..]

Lekker bezig! ^O^
Dankje! Net het concept van de gehele scriptie naar mijn begeleider gemaild. Hopen dat we snel een afspraak kunnen maken om de laatste hoofdstukken door te spreken. Dan hoef ik alleen nog maar aan te passen en dan...

FREEDOM!!!!!
oke oke een beetje vakantie en daarna keihard werken :')
  zondag 23 juli 2017 @ 23:36:02 #251
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172633886
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dankje! Net het concept van de gehele scriptie naar mijn begeleider gemaild. Hopen dat we snel een afspraak kunnen maken om de laatste hoofdstukken door te spreken. Dan hoef ik alleen nog maar aan te passen en dan...

FREEDOM!!!!!
oke oke een beetje vakantie en daarna keihard werken :')
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:49:26 #252
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172741709
Die ingebouwde bronnenfunctie in Word. _O_
  vrijdag 28 juli 2017 @ 20:49:04 #253
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172745966
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:49 schreef Gary_Oak het volgende:
Die ingebouwde bronnenfunctie in Word. _O_
Word :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:05:20 #254
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172746354
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 20:49 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Word :')
Wat gebruik jij dan? OpenOffice? :')
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:35:35 #255
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172748716
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat gebruik jij dan? OpenOffice? :')
Latex.

http://www.latex-project.org
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:36:55 #256
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172748768
quote:
Speciaal gemaakt voor wetenschappelijke artikelen, interessant. Maar beetje mosterd na de maaltijd nu. _O- Maar ik zie nu dat het sowieso niet gemaakt is voor mijn vakgebied.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:41:46 #257
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172748918
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:36 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Speciaal gemaakt voor wetenschappelijke artikelen, interessant. Maar beetje mosterd na de maaltijd nu. _O- Maar ik zie nu dat het sowieso niet gemaakt is voor mijn vakgebied.
Onzin. Puur als tekstverwerker is Latex minstens even geschikt als Word, zo niet beter. Maar afbeeldingen en tabellen is past echt goed. :)

Het is wel echt even oefenen. Je moet veel commands kennen voor bijvoorbeeld inspringen, witregels, opmaak etc.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:42:41 #258
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172748947
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:41 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Onzin. Puur als tekstverwerker is Latex minstens even geschikt als Word, zo niet beter. Maar afbeeldingen en tabellen is past echt goed. :)

Het is wel echt even oefenen. Je moet veel commands kennen voor bijvoorbeeld inspringen, witregels, opmaak etc.
Maar ik lees even snel dat het vooral voor TeX is (wiskundige formules etc.), toch? Ik gebruik dat niet ... Volgens mij verwar je me met een andere user, want ik doe geen technische/exacte opleiding. :+
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:48:02 #259
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172749109
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Maar ik lees even snel dat het vooral voor TeX is (wiskundige formules etc.), toch? Ik gebruik dat niet ... Volgens mij verwar je me met een andere user, want ik doe geen technische/exacte opleiding. :+
Ook. Dat is de reden waarom het in Eindhoven standaard is. In jaar 1 kregen we al verplicht Unterricht in latex :')

Maar Word is zo standaard. Ik kan met latex echt veel meer. Maar zoals ik zei, het werkt niet zo intuļtief.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:51:06 #260
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172749203
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ook. Dat is de reden waarom het in Eindhoven standaard is. In jaar 1 kregen we al verplicht Unterricht in latex :')

Maar Word is zo standaard. Ik kan met latex echt veel meer. Maar zoals ik zei, het werkt niet zo intuļtief.
Tja, ik lever de boel ergens volgende week in, dus nu niet zo handig om me er nog in te verdiepen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:58:33 #261
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172749401
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:51 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Tja, ik lever de boel ergens volgende week in, dus nu niet zo handig om me er nog in te verdiepen.
Dat zou ik ook zeer zeker niet doen. :P Het is geen copy paste werk.

Mocht iemand zich er wel in verdiepen, via www.overleaf.com heb je een geschikte online compiler. Gelijktijdig samenwerken met co authors in hetzelfde document en je kunt je project overal bewerken (mits internet verbinding).
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_172749443
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:41 schreef Amoeba het volgende:

[..]
Het is wel echt even oefenen. Je moet veel commands kennen voor bijvoorbeeld inspringen, witregels, opmaak etc.
Kun je het in die tijd net zo goed met Word instellen.
Play hard, go pro.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 23:48:20 #263
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172750602
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:58 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeer zeker niet doen. :P Het is geen copy paste werk.

Mocht iemand zich er wel in verdiepen, via www.overleaf.com heb je een geschikte online compiler. Gelijktijdig samenwerken met co authors in hetzelfde document en je kunt je project overal bewerken (mits internet verbinding).
Dat kan ook via Google.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 00:13:54 #264
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172751148
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat kan ook via Google.
Heeft Google een latex editor?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 08:31:37 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172753812
Moeten jullie collegegeld door betalen tot de diploma-uitreiking? Mijn diploma-uitreiking is pas in oktober :X
pi_172753831
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 08:31 schreef Mishu het volgende:
Moeten jullie collegegeld door betalen tot de diploma-uitreiking? Mijn diploma-uitreiking is pas in oktober :X
Nee.
pi_172755645
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 08:31 schreef Mishu het volgende:
Moeten jullie collegegeld door betalen tot de diploma-uitreiking? Mijn diploma-uitreiking is pas in oktober :X
Ja want ik moet continu ingeschreven staan anders kan ik niet afstuderen. Rest collegegeld krijg ik gelukkig wel terug. Beste is gewoon om zo snel mogelijk je afstuderen aan te vragen.
pi_172809846
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja want ik moet continu ingeschreven staan anders kan ik niet afstuderen. Rest collegegeld krijg ik gelukkig wel terug. Beste is gewoon om zo snel mogelijk je afstuderen aan te vragen.
Wat is dat voor onzin. Zetten ze dan ook datum uitreiking als afstudeerdatum op je diploma?
pi_172823237
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin. Zetten ze dan ook datum uitreiking als afstudeerdatum op je diploma?
Geen idee. Ik dacht eind van de maand waarin je het afstuderen hebt aangevraagd maar kan me vergisen.
pi_172823610
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 08:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Geen idee. Ik dacht eind van de maand waarin je het afstuderen hebt aangevraagd maar kan me vergisen.
En tot die tijd hoor je ook collegegeld te betalen.
pi_172835163
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 08:48 schreef MCH het volgende:

[..]

En tot die tijd hoor je ook collegegeld te betalen.
Klopt.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:59:42 #272
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172838655
Sommige auteurs kunnen echt niet schrijven. :r Breek m'n hoofd al een half uur over een artikel.
pi_172839604
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef Gary_Oak het volgende:
Sommige auteurs kunnen echt niet schrijven. :r Breek m'n hoofd al een half uur over een artikel.
Irritant is dat. Heb je niks liggen over het zelfde onderwerp, maar dan in duidelijke taal?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:41:51 #274
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172839988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Irritant is dat. Heb je niks liggen over het zelfde onderwerp, maar dan in duidelijke taal?
Ja, ben nu toevallig een review aan het scannen. Hopelijk maakt dat het duidelijker.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:21:07 #275
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172846918
Conclusie af, nu nog een wetenschapsfilosofische kritiek in de discussie. o|O
pi_172846942
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef Gary_Oak het volgende:
Sommige auteurs kunnen echt niet schrijven. :r Breek m'n hoofd al een half uur over een artikel.
Daar had mijn begeleider ook last van :D >:)
Play hard, go pro.
pi_172867866
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom zoveel dan? Wat voor studie is dat?

Vandaag een overzichtje gemaakt van waar ik nog moet schaven. Ik denk dat ik meer literatuur moet gebruiken, maar ik moet nog zoveel schaven dat dat denk ik niet eens meer past.
20 punten voor informatiekunde en 45 voor kunstmatige intelligentie. Misschien kan ik ze combineren op sommige vlakken (literatuuronderzoek bijv) want wil beide scripties over NLP schrijven.
pi_172902121
Geen updates van mijzelf, maar vandaag gemerkt dat een eindversie niet altijd betekent dat je *dus* er doorheen bent. Vriendin van mij had vandaag eindgesprek. Ik duimen natuurlijk, maar helaas is ze nog niet klaar en moet ze nog aanpassingen maken. Ik hoop haar binnenkort verder te spreken, maar zulke dingen zijn toch altijd erg jammer. :( Hopelijk kan ze over niet al te lange tijd echt afstuderen.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:38:35 #279
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172909379
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:22 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Daar had mijn begeleider ook last van :D >:)
Smijten met jargon zonder het eerst te introduceren, tangconstructies gebruiken, zinnen van drie regels ... Brrr. :r
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:38:54 #280
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172909390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:15 schreef DoubleDip het volgende:
Geen updates van mijzelf, maar vandaag gemerkt dat een eindversie niet altijd betekent dat je *dus* er doorheen bent. Vriendin van mij had vandaag eindgesprek. Ik duimen natuurlijk, maar helaas is ze nog niet klaar en moet ze nog aanpassingen maken. Ik hoop haar binnenkort verder te spreken, maar zulke dingen zijn toch altijd erg jammer. :( Hopelijk kan ze over niet al te lange tijd echt afstuderen.
Wel dit collegejaar?
pi_172913268
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:38 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wel dit collegejaar?
Dat is vooralsnog wel de bedoeling.
  zondag 6 augustus 2017 @ 22:02:36 #282
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172957946
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:15 schreef DoubleDip het volgende:
Geen updates van mijzelf, maar vandaag gemerkt dat een eindversie niet altijd betekent dat je *dus* er doorheen bent. Vriendin van mij had vandaag eindgesprek. Ik duimen natuurlijk, maar helaas is ze nog niet klaar en moet ze nog aanpassingen maken. Ik hoop haar binnenkort verder te spreken, maar zulke dingen zijn toch altijd erg jammer. :( Hopelijk kan ze over niet al te lange tijd echt afstuderen.
Zeer vervelend inderdaad. Hier heb ik me ook op verkeken de eerste keer.
pi_172978652
Update: over anderhalve week de laatste dingen doornemen, zodat ik het een en ander kan aanpassen en dan hopelijk echt kan afstuderen.
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:32:28 #284
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172985902
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:10 schreef DoubleDip het volgende:
Update: over anderhalve week de laatste dingen doornemen, zodat ik het een en ander kan aanpassen en dan hopelijk echt kan afstuderen.
Moet je nog verdedigen?
pi_173027583
quote:
99s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:32 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Moet je nog verdedigen?
Gelukkig niet, eindgesprek is alleen mededeling van en toelichting op je cijfer.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 12:53:53 #286
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173038741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gelukkig niet, eindgesprek is alleen mededeling van en toelichting op je cijfer.
Weet je al wanneer je moet? Heb je nog duidelijke feedback gehad?
pi_173039381
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:53 schreef Mishu het volgende:

[..]

Weet je al wanneer je moet? Heb je nog duidelijke feedback gehad?
Volgende week nog bekijken welke laatste aanpassingen ik moet maken. Eindgesprek wordt pas ingepland als ik de eindversie heb ingeleverd.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 02:31:56 #288
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173056336
Voor de mensen met een hoog cijfer: hebben jullie je scriptie ingediend bij scriptiewedstrijden?
pi_173058513
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 02:31 schreef Gary_Oak het volgende:
Voor de mensen met een hoog cijfer: hebben jullie je scriptie ingediend bij scriptiewedstrijden?
Bij een hoog cijfer wordt toch ook gekeken of de scriptie gepubliceerd kan worden?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:05:30 #290
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173068523
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bij een hoog cijfer wordt toch ook gekeken of de scriptie gepubliceerd kan worden?
Klopt, m'n begeleiders hadden er ook over gezinspeeld. Maar daar zit natuurlijk geen geldbedrag aan vast. :@ Sorry, studieschuld. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 12-08-2017 04:01:41 ]
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:41:21 #291
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173080360
Weet iemand hoe het met de APA zit van tabellen die meerdere pagina's beslaan?
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:31:29 #292
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173081868
Nevermind, weet het al.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:54:30 #293
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173083407
Ik ben er inmiddels achter dat ik niet collegegeld hoef door te betalen. Moest bij Duo mijn einddatum doorgeven. Mijn studieschuld eindigt dan op ¤15.000. Best oké voor 10 jaar lang studeren.
pi_173095093
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 11:54 schreef Mishu het volgende:
Ik ben er inmiddels achter dat ik niet collegegeld hoef door te betalen. Moest bij Duo mijn einddatum doorgeven. Mijn studieschuld eindigt dan op ¤15.000. Best oké voor 10 jaar lang studeren.
Netjes. Ben je wel binnen de tien jaar afgestudeerd zodat je niet de prestatiebeurs hoeft terug te betalen?
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:56:14 #295
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173096624
Hoe moet de titel van mijn scriptie? Moet het eerste woord na een dubbele punt een hoofdletter krijgen? In het Engels moet het wel, maar in het Nederlands?

Dus:

Dit is de Titel: Dit is de Ondertitel

of:

Dit is de Titel: dit is de Ondertitel

:@
pi_173104343
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:49 schreef Gary_Oak het volgende:
Die ingebouwde bronnenfunctie in Word. _O_
Heeft Word dat? Ik gebruik Endnote
pi_173104354
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft Word dat? Ik gebruik Endnote
Studeer jij?
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:40:47 #298
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173104359
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft Word dat? Ik gebruik Endnote
Nooit van gehoord. :@ Gebruikte voor mijn bachelorscriptie wel RefWorks, maar ik vond dat vet omslachtig. In Word naar het tabblad 'Verwijzingen' en dan op de knop 'Bronnen beheren'.
pi_173104364
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Studeer jij?
Nog 3 maanden hopelijk
pi_173104373
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nog 3 maanden hopelijk
Gekke periode om af te studeren
pi_173104378
Doei
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')