abonnement Unibet Coolblue
pi_171730853
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:54 schreef mschol het volgende:
ik moet zeggen dat ik de hoeveelheid vermisten voor een flat van die grootte vrij laag vind, is er wat bekend over het aantal die er 'gewoon' uit heeft weten te komen? (dus niet gewond ed)
Nope.

Ik hoop dat de council binnenkort eens gaat beginnen met/naar buiten komt met een inventaris op basis van hun gegevens en de mensen die zich hopelijk gemeld hebben. Het is geen garantie voor een exact aantal aangezien er altijd allerlei variabelen zijn, maar dan kom je wel dichter in de buurt van wat antwoorden...
Ja doei.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 12:56:30 #252
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171730854
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor deze brand ? Hier moeten toch wel mensen verantwoordelijk voor zien?

Het is net een flatgebouw van hout.. geen enkel gebouw zou zo snel in de brand mogen vliegen.
Dat zou in Europa echt uitgesloten moeten zijn
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171730880
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De schuldigen zijn altijd die stomme domme buitenlanders, volgens de Sun.
Dezelfde buitenlanders die ivm ramadan wakker waren en anderen hadden gewaarschuwd?
Tap tap tap
pi_171730905
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:56 schreef Onnoman het volgende:
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor deze brand ? Hier moeten toch wel mensen verantwoordelijk voor zien?

Het is net een flatgebouw van hout.. geen enkel gebouw zou zo snel in de brand mogen vliegen.
Dat zou in Europa echt uitgesloten moeten zijn
Hoe snel brandt beton dan? Was het gebouw niet van beton?
pi_171730928
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:56 schreef Onnoman het volgende:
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor deze brand ? Hier moeten toch wel mensen verantwoordelijk voor zien?

Het is net een flatgebouw van hout.. geen enkel gebouw zou zo snel in de brand mogen vliegen.
Dat zou in Europa echt uitgesloten moeten zijn
De eigenaar beheerders die bezwaren en pleidooien negeerden en brandalarmen/rookdetectors niet installeerden. Dat grenst aan het misdadige toe.
pi_171730934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:56 schreef Onnoman het volgende:
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor deze brand ? Hier moeten toch wel mensen verantwoordelijk voor zien?

Het is net een flatgebouw van hout.. geen enkel gebouw zou zo snel in de brand mogen vliegen.
Dat zou in Europa echt uitgesloten moeten zijn
Op dit moment wordt gekeken naar de staat en brandbaarheid van de renovatiematerialen (cladding), daar waar men al bezorg om was. En natuurlijk het gebrek van een centraal sprinklersysteem en centraal brandalarm. Zo'n brand kan altijd gebeuren. Sterker nog, in een flat met vele woningen is het wrsch dat er eens in de maand ergens wat fout gaat door een pannelap op het vuur, etc. etc. Maar dat mag niet leiden tot een geheel afgefikte flat van 27 verdiepingen....

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dezelfde buitenlanders die ivm ramadan wakker waren en anderen hadden gewaarschuwd?
Yup. Maar dan mag er niet gewezen worden op religie, dan moet dat er buiten gehouden worden ;(
Ja doei.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:09:39 #258
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171731031
[quote]0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Hey CL O+

Hier in kamelen land zijn juist in de ramadan extra veel branden. Krijg ook elke week wel een mailtje vanuit corporate over veiligheid tijdens ramadan, van autorijden tot koken. Mensen slapen minder, zijn vermoeid en sneller afgeleid. Dan gaat het nog wat sneller mis met die pannenlappen of pannen met olie voor frituren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171731034
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:59 schreef PirE het volgende:

[..]

Dan heb je nog een zuurstofprobleem. Het vuur verbruikt alle zuurstof rondom de ruimte dus weinig aanvoer van frisse lucht, ook omdat je alles afsluit. Een korte brand overleef je wel op deze manier, maar hier duurde het uren en dan dalen je odds ook razendsnel.
Kort, inderdaad, ik denk dat het vuur rondom hun appartement snel voorbij was.
pi_171731067
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
De Sun is ook weer lekker bezig :')

[ afbeelding ]
Treurige afleiding, alsof deze kerel er wat aan kon doen of kon weten dat het vuur zich zo snel zou verspreiden, weten wij veel hoe wij zouden reageren bovendien, behalve het feit dat de context nauwelijks te plaatsen valt, heeft hij wel de buren gewaarschuwd.
pi_171731069
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:56 schreef Onnoman het volgende:
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor deze brand ? Hier moeten toch wel mensen verantwoordelijk voor zien?

Het is net een flatgebouw van hout.. geen enkel gebouw zou zo snel in de brand mogen vliegen.
Dat zou in Europa echt uitgesloten moeten zijn
Ja maar is UK Europa?
pi_171731098
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Op dit moment wordt gekeken naar de staat en brandbaarheid van de renovatiematerialen (cladding), daar waar men al bezorg om was. En natuurlijk het gebrek van een centraal sprinklersysteem en centraal brandalarm. Zo'n brand kan altijd gebeuren. Sterker nog, in een flat met vele woningen is het wrsch dat er eens in de maand ergens wat fout gaat door een pannelap op het vuur, etc. etc. Maar dat mag niet leiden tot een geheel afgefikte flat van 27 verdiepingen....

[..]

Yup. Maar dan mag er niet gewezen worden op religie, dan moet dat er buiten gehouden worden ;(
Ik had als universiteitsstudent ooit op de 21e verdieping gezeten van een hooggebouw. Destijds hadden we op iedere paar hoeken van iedere etage een brandblusser en handmatig inschakelbare hefboomalarm, allemaal als aanvulling op de rookdetectors. Ook waren er aan iedere van de vier hoeken van het gebouw een noodtrap (die enkel voor brand gebruikt kon worden (de middentrap daarentegen was voor dagelijks gebruik - mensen met liftvrees). Dus minimaal 4 brandtrappen. Ook stond op meerdere plekken op de muur waaronder de deur van de eigen kamer een kaart opgehangen met daarin 'U bevindt zich hier' en een roodstipje en een diagram van de verdieping en de mogelijke vluchtroutes.

Zou dat allemaal voor niets zijn geweest denk je? Nou ik niet. :+
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:14:49 #263
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171731137
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:12 schreef Hdero het volgende:

Zou dat allemaal voor niets zijn geweest denk je? Nou ik niet. :+
in een studentenflat zeker niet :)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:16:31 #264
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171731155
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:02 schreef Hdero het volgende:

[..]

De eigenaar beheerders die bezwaren en pleidooien negeerden en brandalarmen/rookdetectors niet installeerden. Dat grenst aan het misdadige toe.
dat dacht ik dus ook.. het is toch gvd ondenkbaar dat dit anno 2017 nog tot de mogelijkheden behoort? Daarnaast heeft de overheid toch ook een rol? Is het niet de overheid die vergunningen verleent? Is het niet de overheid die een gebouw check op veiligheid?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171731177
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:11 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja maar is UK Europa?
Niet na de Brexit toch?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:18:29 #266
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171731193
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Op dit moment wordt gekeken naar de staat en brandbaarheid van de renovatiematerialen (cladding), daar waar men al bezorg om was. En natuurlijk het gebrek van een centraal sprinklersysteem en centraal brandalarm. Zo'n brand kan altijd gebeuren. Sterker nog, in een flat met vele woningen is het wrsch dat er eens in de maand ergens wat fout gaat door een pannelap op het vuur, etc. etc. Maar dat mag niet leiden tot een geheel afgefikte flat van 27 verdiepingen....

[..]

Yup. Maar dan mag er niet gewezen worden op religie, dan moet dat er buiten gehouden worden ;(
in Utrecht heb je regelmatig een woningbrand in een studentenwoning.. die flats komen uit de jaren 60.. toen kon men dus al dergelijke gebouwen brandwerend realiseren. Onbegrijpelijk dat dit mogelijk is.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171731196
Stop eens met het reageren op dat soort onzin, doet alleen maar het topic ontsporen...
Ja doei.
pi_171731203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 12:42 schreef Hdero het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom de brandweer niet vrij direct het gebouw binnenging met een waterstraal en mannen in zelfstandige ademhalingspakken, om het vuur verdieping bij verdieping aan te vechten en te doven. Ze blusten blijkbaar enkel vanaf de buitenkant, en dat is meestal niet voldoende. In vroegere tijden deden ze tenminste een poging van binnenin.

Punt twee is dat enkele een paar waterspuiten gebruikten vanaf de buitenkant, ipv dat hele verdomde gebouw onder het water te zetten met aan iedere kant, en voor iedere verdieping, een 20 tal spuiten te gebruiken

Het derde wat mij opviel is dat als er brandalarmen waren geweest, dat de meesten waaronder Rania Ibrahim, die wakker werd rondom 1.40 's nachts, makkelijk en veilig eruit gevlucht zouden zijn. Want het vuur werd 12.54 gemeld, dan waren rond die tijd de alarmen of automatisch afgegaan of iemand had een die hefboom getrokken (ook ouderwets) en het hele gebouw zou een oorverdovend, piepend lawaai te horen gekregen, en waren de meesten, ook de extreem slome mensen binnen een 20 tal minuten dus (1.14) van het gebouw weggegaan. De rookontwikkeling zou veel minder zijn geweest, en de meesten zouden het gehaald hebben.

Het vierde nog bovenop alles, is dat de politie desgevraagd mensen aan de telefoon bleef adviseren om binnen te blijven.


Punt 1: Brandweer heeft maar voor 20 minuten zuurstof. Dan kom je binnen niet zo heel ver. Bovendien moet er sprake zijn van hulpverlening binnen dus loopt iedereen elkaar maar in de weg. Bovendien denk ik dat ze wel degelijk ook van binnen iets hebben proberen te blussen.

Punt 2: Dat had helemaal niks uitgemaakt. Het heeft met vuurbestrijding te maken dus ik denk dat de brandweer dat kunstje wel vaker heeft gedaan dan veelvuldig gebruiker hier op het forum. Zover ik het begrijp kan je zo'n enorme uitslaande brand niet duidelijk onder controle krijgen en is het vaak containment en zorgen dat het vuur zich niet of nauwelijks uitbreidt.

Punt 3: Een brandalarm is nog altijd iets anders dan evacuatie. Het zou desalniettemin zeker geholpen hebben.

Punt 4: Dat is simpelweg standaardprocedure, zoals je ongetwijfeld hebt gelezen hebben ze zo'n brand als deze gewoon niet eerder meegemaakt, dan blijf je de standaardprocedure volgen. Pas later werd duidelijk dat deze procedure meer levens aan het kosten was dan aan het redden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 16-06-2017 13:27:15 ]
pi_171731211
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:18 schreef Onnoman het volgende:

[..]

in Utrecht heb je regelmatig een woningbrand in een studentenwoning.. die flats komen uit de jaren 60.. toen kon men dus al dergelijke gebouwen brandwerend realiseren. Onbegrijpelijk dat dit mogelijk is.
Het vuur kwam dan ook 'van buiten'. Dus vanaf het begin punt is het naar buiten geslagen, en via de nieuwe cladding verspreid, als het goed is. Containment binnen zou dus goed mogelijk wel op orde geweest kunnen zijn.
Ja doei.
pi_171731220
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:16 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat dacht ik dus ook.. het is toch gvd ondenkbaar dat dit anno 2017 nog tot de mogelijkheden behoort? Daarnaast heeft de overheid toch ook een rol? Is het niet de overheid die vergunningen verleent? Is het niet de overheid die een gebouw check op veiligheid?
Daarom vermoed ik ten dele opzet maar wie dat zegt, krijgt hier gelijk een lading stront iver zich heen
pi_171731233
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:19 schreef Hdero het volgende:

[..]

Daarom vermoed ik ten dele opzet maar wie dat zegt, krijgt hier gelijk een lading stront iver zich heen
Jij bent al dagenlang aan het trollen maar de mods vinden het blijkbaar wel best dus ga vooral zo door.
pi_171731235
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:16 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dat laatste was geen punt maar een relativeriing/opvatting. Anders stond het getal 5 ernaast.
Maar in dit geval slaat het dus nergens op. De kritiek op de huiseigenaren en bedrijven is meer dan terecht, de overheid eveneens, maar de brand was geen complot om een of ander punt te kunnen bewijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 16-06-2017 13:30:54 ]
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:20:53 #273
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_171731240
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:19 schreef Hdero het volgende:

[..]

Daarom vermoed ik ten dele opzet maar wie dat zegt, krijgt hier gelijk een lading stront iver zich heen
Je vermoeden is op verkeerde waarneming gebaseerd, daar gaat het mis. De enige opzet die er kan zijn is brandstischting.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:21:32 #274
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_171731248
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:20 schreef DeParo het volgende:
Maar in dit geval slaat het dus nergens op. De kritiek op de huiseigenaren en bedrijven is meer dan terecht, de overheid eveneens, maar de brand was geen complot om een of ander punt te kunnen bewijzen.
Deze woorden in deze volgorde.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:23:37 #275
272871 StarCastic
Only a Sith deals in absolutes
pi_171731289
Aantal doden staat nu op 30
"If our brains were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't."
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:25:00 #276
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171731320
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat laatste punt slaat echt nergens op zeg.
Inderdaad. Sowieso, wat een verwijten. De beste stuurlui staan weer eens aan wal. In de media lees ik dat de brandweer wel degelijk het pand is ingegaan. Maar daarnaast is het niet echt realistisch om 24/7 in elke buurt de brandweercapaciteit voor de 'towering inferno', of zeg een vuurwerkramp paraat te hebben staan. Zo'n rampenbestrijding opzetten kost simpelweg tijd. :{

Helemaal absurd om hulpdiensten verwijten te maken. Denkt je dat ze daar de 112-centralist influisteren om mensen slecht advies te geven? En als er nu tig doden waren gevallen in het trappenhuis door een evacuatieadvies terwijl men veilig binnen had kunnen blijven? Mafketel.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_171731341
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Inderdaad. Sowieso, wat een verwijten. De beste stuurlui staan weer eens aan wal. In de media lees ik dat de brandweer wel degelijk het pand is ingegaan. Maar daarnaast is het niet echt realistisch om 24/7 in elke buurt de brandweercapaciteit voor de 'towering inferno', of zeg een vuurwerkramp paraat te hebben staan. Zo'n rampenbestrijding opzetten kost simpelweg tijd. :{

Helemaal absurd om hulpdiensten verwijten te maken. Denkt je dat ze daar de 112-centralist influisteren om mensen slecht advies te geven? En als er nu tig doden waren gevallen in het trappenhuis door een evacuatieadvies terwijl men veilig binnen had kunnen blijven? Mafketel.
Daarbij waren in de naam van Austerity de brandweerkazernes in de regio ook al eens flink gedecimeerd ;( -O-
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 13:26:29 #278
54593 crew  Olga
Cheese
pi_171731354
quote:
30 people confirmed dead

Met Police Commander Stuart Cundy said “we know that at least 30 people who have died.”

One of those included someone who was taken to hospital, he said.

The bodies have been taken to a morgue, but more bodies remain in the building, Cundy said.

We always knew that the death toll would be increase, Cundy said.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:26:59 #279
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_171731361
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:25 schreef Hdero het volgende:

[..]

Waar ben ik aan het trollen?

Ik denk maar mee hoe dit voorkomen had kunnen worden. Niemand is blij met dit soort nieuws en itt jouw mogelijk roiskleurig wereldbeeld bestaan er wel degelijk schuldigen.
Dat voorkomen ligt niet in handen van de hulpverleners die worden gebeld als de pleuris uitbreekt he? Schuldigen zijn er in ieder geval zeker, maar die werken niet bij de Brandweer/Politie/Ambulance
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:28:17 #280
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171731384
snap ook niet waarom appartementen vanaf een bepaalde hoogte geen "dakvoorzieningen" heeft, als zelfvoorzienend redmiddel in geval van brand..

denk aan 2 zits kabel catapult ofzo
een kabel wordt vanaf het dak naar een nabijgelegen gebouw of open plek gelanceerd
als een persoon naar beneden gaat, wordt met de neerwaartse kracht de andere zit weer naar boven gestuurd

of een noodarm, of een helicopter platform of juist aan de bagane grond een luchtbed die automatisch rondom het gebouw (aan 1 zijde) tevoorschijnkomt
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171731388
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:17 schreef Hdero het volgende:

[..]

Niet na de Brexit toch?
Nee en als het gaat om volkshuisvesting en onderhoud van gebouwen, wat een drama daar.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:29:28 #282
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171731398
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Inderdaad. Sowieso, wat een verwijten. De beste stuurlui staan weer eens aan wal. In de media lees ik dat de brandweer wel degelijk het pand is ingegaan. Maar daarnaast is het niet echt realistisch om 24/7 in elke buurt de brandweercapaciteit voor de 'towering inferno', of zeg een vuurwerkramp paraat te hebben staan. Zo'n rampenbestrijding opzetten kost simpelweg tijd. :{

Helemaal absurd om hulpdiensten verwijten te maken. Denkt je dat ze daar de 112-centralist influisteren om mensen slecht advies te geven? En als er nu tig doden waren gevallen in het trappenhuis door een evacuatieadvies terwijl men veilig binnen had kunnen blijven? Mafketel.
nou.. als de politie zegt handdoeken voor de deur te leggen, dan zijn zelfs hulpdiensten verwijtbaar
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171731423
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:29 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nou.. als de politie zegt handdoeken voor de deur te leggen, dan zijn zelfs hulpdiensten verwijtbaar
Nee, want dat is wel protocol in een flat waarvan als het goed is, volgens standaarden, binnencontainment op orde is. Het probleem was hoogswaarschijnlijk het feit dat de buiten containment dus niet op orde was door de brandbare en -versnellende cladding die het vuur via buiten verspreidde, iets wat normaal nooit zou (mogen) gebeuren.
Ja doei.
pi_171731446
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:29 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nou.. als de politie zegt handdoeken voor de deur te leggen, dan zijn zelfs hulpdiensten verwijtbaar
Politie: Mevrouwtje, ga maar rustig naar beneden via de trap. Adem zo min mogelijk rook in en vergeet niet wat snelheid te maken als je op verdieping 6 komt, daar staat de trap over 2 verdiepingen te branden. Succes
pi_171731466
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:29 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nou.. als de politie zegt handdoeken voor de deur te leggen, dan zijn zelfs hulpdiensten verwijtbaar
Want als jij als hulpdienst voor het eerst een gebouw binnenloopt moet je beter weten wat te doen dan degenen die het brandplan van het gebouw hadden opgesteld waarin staat dat je in je appartement moet blijven.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:34:11 #286
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171731477
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, want dat is wel protocol in een flat waarvan als het goed is, volgens standaarden, binnencontainment op orde is. Het probleem was hoogswaarschijnlijk het feit dat de buiten containment dus niet op orde was door de brandbare en -versnellende cladding die het vuur via buiten verspreidde, iets wat normaal nooit zou (mogen) gebeuren.
ik vind het uberhaupt stom als een hulpdienst in een brandend gebouw het advies geeft binnen te blijven

in het verleden stond ik ook in mijn badjas buiten.. je moet gewoon het zekere voor het onzekere nemen..
theoretisch zijn hulpdiensten nooit iets verwijtbaar omdat ze volgens het "boekje" werken..
lekker makkelijk dus

[ Bericht 0% gewijzigd door Onnoman op 16-06-2017 13:39:14 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171731500
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:34 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik vind het uberhaupt stom als een hulpdienst in een brandend gebouw het advies geeft binnen te blijven

in het verleden stond ik ook in mijn badjas buiten.. je moet gewoon het zekere voor het onzekere nemen..
theoretisch zijn hulpdiensten nooit iets verwijtbaar mits ze volgens het "boekje" werken..
lekker makkelijk dus
Inderdaad lekker makkelijk. Zonder inhoudelijke informatie noch de kennis toch een oordeel vormen en uiten
pi_171731516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:34 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik vind het uberhaupt stom als een hulpdienst in een brandend gebouw het advies geeft binnen te blijven

in het verleden stond ik ook in mijn badjas buiten.. je moet gewoon het zekere voor het onzekere nemen..
theoretisch zijn hulpdiensten nooit iets verwijtbaar mits ze volgens het "boekje" werken..
lekker makkelijk dus
En als er 500 man in paniek een trap af was gaan rennen omdat de hulpdiensten zeiden dat men zo snel mogelijk (maar rustig!!) weg moest, en er mensen doodgetrapt werden (ook als de brand niet zo verwoestend was geweest) was het ook hun schuld geweest?
Ja doei.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:36:45 #289
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_171731518
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:34 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik vind het uberhaupt stom als een hulpdienst in een brandend gebouw het advies geeft binnen te blijven

in het verleden stond ik ook in mijn badjas buiten.. je moet gewoon het zekere voor het onzekere nemen..
theoretisch zijn hulpdiensten nooit iets verwijtbaar mits ze volgens het "boekje" werken..
lekker makkelijk dus
Wat je vind breng je naar het gemeentehuis.

Met zoveel mensen een goede compartimentering is zoals al 237x gezegd binnen blijven de meest veilige optie. (wel de minst kwade van twee opties)
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:38:50 #290
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171731559
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Want als jij als hulpdienst voor het eerst een gebouw binnenloopt moet je beter weten wat te doen dan degenen die het brandplan van het gebouw hadden opgesteld waarin staat dat je in je appartement moet blijven.
het gaat erom dat ik de indruk krijg dat sommige hulpdiensten niet verder nadenken dan hun neus lang is. Zolang ze maar volgens het boekje werken, zijn ze niks verwijtbaar.
Bij de Nederlandse brandweer krijg je instructies hoe je een auto het beste moet uitblussen.
Dat is dus niet op basis van redden wat er te redden valt, maar op basis van.. zorg dat de auto niet explodeert (om maar eens een voorbeeld te noemen).
Als je het toch anders doet, kan je fluiten naar je baan.
Alles is zo vastgeroest in standaarden en regels, dan ik soms de indruk krijg dat hulpdiensten niet meer optimaal kunnen presteren.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:39:59 #291
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_171731579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:38 schreef Onnoman het volgende:

[..]

... zorg dat de auto niet explodeert...
Gestopt met lezen... U weet van toeten nog blazen.
pi_171731617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:38 schreef Onnoman het volgende:

[..]

het gaat erom dat ik de indruk krijg dat sommige hulpdiensten niet verder nadenken dan hun neus lang is. Zolang ze maar volgens het boekje werken, zijn ze niks verwijtbaar.
Bij de Nederlandse brandweer krijg je instructies hoe je een auto het beste moet uitblussen.
Dat is dus niet op basis van redden wat er te redden valt, maar op basis van.. zorg dat de auto niet explodeert (om maar eens een voorbeeld te noemen).
Als je het toch anders doet, kan je fluiten naar je baan.
Alles is zo vastgeroest in standaarden en regels, dan ik soms de indruk krijg dat hulpdiensten niet meer optimaal kunnen presteren.
Wat valt er te redden aan een in brand staande auto? Tegen de tijd jij een brandslang bij een auto hebt gekregen is het al een total loss. In de VS behandelen ze hulpdiensten die de regeltjes negeren nog als helden en ze vallen dood bij bosjes.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:43:51 #293
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171731633
quote:
In het Britse politiek topic heb ik nav dit bericht hem gemaild en vragen gesteld of het okee is dat het VK afglijdt naar een derde wereld land op het gebied van HSE standaarden. Ik kreeg geen antwoord....

Ga hem volgende week nog maar eens mailen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_171731670
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:59 schreef PirE het volgende:

[..]

Dan heb je nog een zuurstofprobleem. Het vuur verbruikt alle zuurstof rondom de ruimte dus weinig aanvoer van frisse lucht, ook omdat je alles afsluit. Een korte brand overleef je wel op deze manier, maar hier duurde het uren en dan dalen je odds ook razendsnel.
In een hermetisch afgesloten ruimte is de stijgende CO2 concentratie het voornaamste probleem. Als je rustig blijft adem je 8 a 10 liter lucht per minuut, uitgeademde lucht bevat ongeveer 4 a 5% CO2, maw je produceert ongeveer 0.5 liter CO2 per minuut. In duikboten houdt men de CO2 concentratie onder 0.8%. Met drie personen (1.5 liter CO2 per minuut) in een ruimte van 20 m³ bereik je 0.8% CO2 (160 liter CO2) in 107 minuten. Dat is nog lang geen dodelijke concentratie, maar je begint sneller te ademen naarmate de CO2 concentratie stijgt, en veel kans dat paniek uitbreekt...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:51:54 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171731795
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:34 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik vind het uberhaupt stom als een hulpdienst in een brandend gebouw het advies geeft binnen te blijven

in het verleden stond ik ook in mijn badjas buiten.. je moet gewoon het zekere voor het onzekere nemen..
theoretisch zijn hulpdiensten nooit iets verwijtbaar omdat ze volgens het "boekje" werken..
lekker makkelijk dus
Dat advies was gebaseerd op het oorspronkelijke ontwerp van de gebouwen: in een betonnen toren zal vuur niet snel verspreiden, kan je beter binnenblijven dan potentieel met rook gevulde trappen afdalen, omdat de hulpdiensten de brand zullen blussen voordat je in gevaar komt. Na de renovatie klopte dat niet meer, maar dat wisten ze niet.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 13:55:25 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171731828
quote:
Nicholas Paget-Brown, leader of the Royal Borough of Kensington and Chelsea, which owns the building, told the BBC that sprinklers were not fitted "because that would have delayed and made the refurbishment of the block more disruptive.
He added that the cladding fitted to the outside of the tower -- and blamed by many residents for helping spread the fire -- would not be used again.
Dat is wel netjes. Hij had tenslotte ook kunnen wijzen op de kosten van zulke luxe.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171731895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is wel netjes. Hij had tenslotte ook kunnen wijzen op de kosten van zulke luxe.
Ik gok dat doodgaan ook wel disruptive is voor mensen. Heb het nog nooit uitgeprobeerd, maar toch.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:59:19 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171731906
Koninging Elizabeth en prins William hebben een bezoek gebracht aan de slachtoffers.

Maar Theresa May? Die laat zich niet zien.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 14:01:05 #300
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_171731944
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:59 schreef James1988 het volgende:
Koninging Elizabeth en prins William hebben een bezoek gebracht aan de slachtoffers.

Maar Theresa May? Die laat zich niet zien.
Die is met een lekker charme offensief bezig inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')