abonnement Unibet Coolblue
pi_171707118
Mijn buren zijn aan het verhuizen, nu hebben ze beide schuttingen tussen hun en mijn tuin weggehaald en meegenomen.

Niet eens even zo netjes geweest om dat van tevoren aan mij te melden zodat ik meteen nieuwe kon regelen :(

Ik ging even weg om boodschappen te doen, kwam terug en weg schuttingen.

Nu wandelen buurtkinderen dus telkens mijn tuin in via de tuin van de buren :(

Heb trouwens ook geen idee of die schuttingen hun of mijn eigendom zijn, aan de achterkant van mijn tuin staan namelijk exact dezelfde schuttingen en bij mijn buren aan de andere kant ook.

Klacht: Mensen die zonder het even te melden schuttingen weghalen.
  Forum Admin donderdag 15 juni 2017 @ 11:37:42 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_171707200
Schopje naar WGR.

Woon je in een koop of huurhuis? Volgens mij mag het sowieso niet zomaar omdat jullie beiden eigenaar zijn.

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/erfafscheiding

Als het een huurhuis is zou de eigenaar van het huis inschakelen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:38:04 #3
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171707211
Aso's. Ik was erachteraan gereden en die schutting terug gehaald.

Jij wordt nu verplicht een nieuwe te plaatsen omdat de oude buren jullie gezamenlijke schutting heeft meegenomen ?

Wie neemt er trouwens een schutting mee als hij gaat verhuizen???? :')
pi_171707230
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Schopje naar WGR.

Woon je in een koop of huurhuis? Volgens mij mag het sowieso niet zomaar omdat jullie beiden eigenaar zijn.

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/erfafscheiding

Als het een huurhuis is zou de eigenaar van het huis inschakelen.
Sociale huurwoning.
pi_171707235
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef denattedweil het volgende:
Aso's. Ik was erachteraan gereden en die schutting terug gehaald.

Jij wordt nu verplicht een nieuwe te plaatsen omdat de oude buren jullie gezamenlijke schutting heeft meegenomen ?

Wie neemt er trouwens een schutting mee als hij gaat verhuizen???? :')
Als ik hem zelf betaald heb gaat ie mee
misunderstood
pi_171707251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef denattedweil het volgende:
Aso's. Ik was erachteraan gereden en die schutting terug gehaald.

Jij wordt nu verplicht een nieuwe te plaatsen omdat de oude buren jullie gezamenlijke schutting heeft meegenomen ?

Wie neemt er trouwens een schutting mee als hij gaat verhuizen???? :')
Zijn hele dure hardhouten schuttingen, enorm zware krengen ook. Zullen wel weer passen in hun nieuwe tuin.
  Forum Admin donderdag 15 juni 2017 @ 11:39:36 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_171707255
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Sociale huurwoning.
Dan direct contact opnemen met de woonstichting. Waarschijnlijk zijn die schuttingen door hun geplaatst en plegen je buren nu dus diefstal.
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:40:09 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171707264
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef denattedweil het volgende:
Aso's. Ik was erachteraan gereden en die schutting terug gehaald.

Jij wordt nu verplicht een nieuwe te plaatsen omdat de oude buren jullie gezamenlijke schutting heeft meegenomen ?

Wie neemt er trouwens een schutting mee als hij gaat verhuizen???? :')
Huurwoning. Dan moet je ze dus weghalen als ze niet origineel zijn en de volgende huurder niet wil overnemen.

-edit- Of wat Opa zegt.
And so is the past
pi_171707274
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:39 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dan direct contact opnemen met de woonstichting. Waarschijnlijk zijn die schuttingen door hun geplaatst en plegen je buren nu dus diefstal.
Die heb ik al gemaild maar contactpersoon is er niet. Ik heb ook het idee dat ze weleens van de woningstichting kunnen zijn gezien er bij alle 4 huurwoningen dezelfde schuttingen staan.
  Forum Admin donderdag 15 juni 2017 @ 11:41:11 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_171707293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:40 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Die heb ik al gemaild maar contactpersoon is er niet. Ik heb ook het idee dat ze weleens van de woningstichting kunnen zijn gezien er bij alle 4 huurwoningen dezelfde schuttingen staan.
Ik zou dus niet mailen maar gewoon even bellen. Maak ook even een foto van de situatie.
pi_171707295
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef DKS het volgende:

[..]

Als ik hem zelf betaald heb gaat ie mee
Ook dan niet.
pi_171707296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:40 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Die heb ik al gemaild maar contactpersoon is er niet. Ik heb ook het idee dat ze weleens van de woningstichting kunnen zijn gezien er bij alle 4 huurwoningen dezelfde schuttingen staan.
Bellen! Ik ken geen enkele woningstichting die enigszins acceptabel op mails reageert...
pi_171707316
Mailen..?
Bellen!
pi_171707319
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bellen! Ik ken geen enkele woningstichting die enigszins acceptabel op mails reageert...
Dat kan ik maandag doen, dan is degene die erover gaat terug.
pi_171707347
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef DKS het volgende:

[..]

Als ik hem zelf betaald heb gaat ie mee
Maar ook al zijn ze niet van de woningstichting dan hebben de buren geen bewijs dat zij ze hebben gekocht, zou net zo goed kunnen dat de vorige bewoner van de woning waarin ik woon ze heeft gekocht.
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:43:30 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171707348
Frappant ook dat wie je ook bij een woningvereniging wil bereiken ze er op dat moment nooit zijn en de volgende dagen tot de volgende werkweek vrij hebben.
And so is the past
  Forum Admin donderdag 15 juni 2017 @ 11:44:23 #17
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_171707373
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:42 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Dat kan ik maandag doen, dan is degene die erover gaat terug.
Grote kans dat hun schuttingen gestolen worden. Maandag is de vogel gevlogen. Lijkt me dat er dan maar iemand anders naar moet komen kijken.
pi_171707383
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Frappant ook dat wie je ook bij een woningvereniging wil bereiken ze er op dat moment nooit zijn en de volgende dagen tot de volgende werkweek vrij hebben.
Volgens mij is dat standaard bij de meesten, bij de vorige waar ik van huurde waren mensen ook nooit aanwezig als ik ze nodig had.
pi_171707409
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Grote kans dat hun schuttingen gestolen worden. Maandag is de vogel gevlogen. Lijkt me dat er dan maar iemand anders naar moet komen kijken.
De schuttingen zijn al weg, misschien hebben ze ze wel verkocht. Mocht het eigendom zijn geweest van de woningstichting dan horen zij er dus voor te zorgen dat er nieuwe komen en moeten ze de rekening naar de vorige bewoners van de woning naast mij sturen.

Ik zit nu dus zonder schuttingen aan 1 kant, heb totaal geen beschutting/schaduw meer in mijn tuin, niet bepaald prettig met dit weer, buiten zitten is er nu niet bij. Moet dus afwachten tot maandag, mocht ik zelf wel nieuwe moeten regelen dan koop ik wel losse planken en maak ze zelf. Ze hebben de palen waar ze aan vast zaten wel laten staan.
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:49:31 #20
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171707518
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef DKS het volgende:

[..]

Als ik hem zelf betaald heb gaat ie mee
Ik vindt het normaal dat je je spullen meeneemt, maar een schutting die er misschien al 5 jaar staat en de erfafscheiding bepaalt tussen jou en je buren gaat mij toch te ver. Neem je een nieuwe voordeur ook mee als deze een half jaartje oud is?

Loop even langs je andere buren en vraag of zei meer weten of de schutting van de woningbouw is.
pi_171707520
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:42 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Mailen..?
Bellen!
Nee, mailen je moet tegenwoordig alles op schrift hebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171707568
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:49 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Ik vindt het normaal dat je je spullen meeneemt, maar een schutting die er misschien al 5 jaar staat en de erfafscheiding bepaalt tussen jou en je buren gaat mij toch te ver. Neem je een nieuwe voordeur ook mee als deze een half jaartje oud is?

Loop even langs je andere buren en vraag of zei meer weten of de schutting van de woningbouw is.
Die weten het ook niet, bij hun stond de schutting er ook al toen ze er kwamen wonen.
pi_171707617
Als de schutting van de woningbouw is dan hebben alle buren waarschijnlijk dezelfde schutting toch?
pi_171707677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:53 schreef 44rdbei het volgende:
Als de schutting van de woningbouw is dan hebben alle buren waarschijnlijk dezelfde schutting toch?
De schutting in mijn achtertuin loopt inderdaad door tot en met de volledige breedte van de tuin van de buren aan de andere kant.
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:57:15 #25
3542 Gia
User under construction
pi_171707695
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef DKS het volgende:
Als ik hem zelf betaald heb gaat ie mee
Als de schutting op de erfgrens staat, is ie mandelig. M.a.w. dan zijn beide buren eigenaar, ongeacht wie de schutting geplaatst en/of betaald heeft.

Als de schutting niet op de erfgrens staat, maar er op 'eigen' grond tegenaan, dan is ie niet mandelig en mag de eigenaar er mee doen wat hij wil. Dus ook meenemen.

Dus, TS, stond de schutting met het hard van de palen, precies evenveel in jouw tuin als in zijn tuin, dan is je buurman fout.
pi_171707776
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Als de schutting op de erfgrens staat, is ie mandelig. M.a.w. dan zijn beide buren eigenaar, ongeacht wie de schutting geplaatst en/of betaald heeft.

Als de schutting niet op de erfgrens staat, maar er op 'eigen' grond tegenaan, dan is ie niet mandelig en mag de eigenaar er mee doen wat hij wil. Dus ook meenemen.

Dus, TS, stond de schutting met het hard van de palen, precies evenveel in jouw tuin als in zijn tuin, dan is je buurman fout.
Ik heb wel m'n eigen schuttingen neergezet in m'n eigen tuin, die van de woningbouw stelden niks voor. Maar ik heb dit huis destijds gekocht dus ik neem aan dat ik de schutting gewoon mee mag nemen. Ik heb hem tenslotte zelf gekocht
misunderstood
pi_171707777
Schutting tussen schuur en woning is weg, aan de andere kant van de schuur stond er ook 1 en die is ook weg.



Aan de achterkant van de tuin staat net zo'n schutting en zoals te zien is loopt die links dus door tot in de tuin van de buren aan de linkerkant, zij hebben over de gehele breedte van de achterkant dezelfde schuttingen staan.

pi_171707803
Als je zelf ook bij die woningstichting huurt kun je deze in gebreke stellen als de schutting van je huis nu verwijderd is...
als je de woning inclusief schutting huurt is de woningstichting uiteindelijk ervoor verantwoordelijk dat deze gewoon aanwezig is; Dus ook dat deze vervangen wordt als die opeens ontbreekt.

jij hebt verder geen direkte reden die buren aan te spreken, laat dat over aan de woningbouwstichting. jj hebt verder geen nkele zakelijke relatie tot die buren als je gewoon er huurt is die schutting ook niet jouw eigendom.

eventueel kun je aangfte van de ontvreemding doen, maar de woningbouwstichting zal dan een vervanging moeten leveren als jij zelf niet aansprakelijk gehouden kan worden voor het weghalen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171707813
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:01 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik heb wel m'n eigen schuttingen neergezet in m'n eigen tuin, die van de woningbouw stelden niks voor. Maar ik heb dit huis destijds gekocht dus ik neem aan dat ik de schutting gewoon mee mag nemen. Ik heb hem tenslotte zelf gekocht
Ja natuurlijk, gewoon de schuttingen van de woningbouw weer netjes terug zetten :)
Dan kan je je eigen schutting meenemen.
pi_171707847
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:03 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, gewoon de schuttingen van de woningbouw weer netjes terug zetten :)
Dan kan je je eigen schutting meenemen.
Die van de woningbouw staan achter mijn schutting, ik heb er niks uitgehaald alleen iets bij gezet.
misunderstood
pi_171707850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:01 schreef Alieda-R het volgende:
Schutting tussen schuur en woning is weg, aan de andere kant van de schuur stond er ook 1 en die is ook weg.

[ afbeelding ]

Aan de achterkant van de tuin staat net zo'n schutting en zoals te zien is loopt die links dus door tot in de tuin van de buren aan de linkerkant, zij hebben over de gehele breedte van de achterkant dezelfde schuttingen staan.

[ afbeelding ]
Dan lijkt het me dat de schutting van de woningbouw verenging is. Maar je kan even bij de buren vragen hoe het zit. Ze hadden het sowieso wel een mogen melden.
pi_171707864
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Huurwoning. Dan moet je ze dus weghalen als ze niet origineel zijn en de volgende huurder niet wil overnemen.


Dit lijkt mij het meest waarschijnlijke.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2017 12:07:39 ]
pi_171707882
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:05 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Dan lijkt het me dat de schutting van de woningbouw verenging is. Maar je kan even bij de buren vragen hoe het zit. Ze hadden het sowieso wel een mogen melden.
Heb die mensen al dagen niet meer gezien, geen idee of ze nog weer terug komen. De andere buren weten ook niet wie eigendom van de schuttingen is doordat de schuttingen er toen zij er kwamen wonen er al stonden.
pi_171707909
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Dit lijkt mij het meest waarschijnlijke.
Daar wordt niet eens naar gevraagd, toen ik er kwam wonen werd me ook niet gevraagd of ik de schutting aan de achterkant wilde overnemen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:10:10 #35
3542 Gia
User under construction
pi_171707919
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:01 schreef DKS het volgende:

Ik heb wel m'n eigen schuttingen neergezet in m'n eigen tuin, die van de woningbouw stelden niks voor. Maar ik heb dit huis destijds gekocht dus ik neem aan dat ik de schutting gewoon mee mag nemen. Ik heb hem tenslotte zelf gekocht
Als je die deels (5 cm.) op de grond van je buren hebt gezet, is ie ook van hen.
Google anders maar eens over mandelig.

http://rechtenforum.nl/fo(...)4314/printertopic/1/

Niet echt een duidelijk voorbeeld, maar voor TS wel het bewijs dat de schutting van de wooncorporatie is, omdat hij op de grond van de wooncorporatie staat.
pi_171707954
Hier hebben huurhuizen echt geen schutting van de woningbouw hoor :N

Soms zetten ze 1 meter neer maar meer ook niet. Dus als je buren zelf die schutting betaald hebben snap ik best dat ze m meenemen :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:12:08 #37
3542 Gia
User under construction
pi_171707964
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:05 schreef DKS het volgende:

[..]

Die van de woningbouw staan achter mijn schutting, ik heb er niks uitgehaald alleen iets bij gezet.
Dus, op jouw grond. Dan zijn ze van jou. Maar de buren mogen wel de woningbouwschutting weghalen. Hebben ze een reepje grond meer, te leen. Maar vooralsnog mag je in een koopwoning, schuttingen die je er zelf neergezet hebt, uitsluitend op eigen grond, gewoon afbreken als jij dat wil.
pi_171707966
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je die deels (5 cm.) op de grond van je buren hebt gezet, is ie ook van hen.
Google anders maar eens over mandelig.

http://rechtenforum.nl/fo(...)4314/printertopic/1/

Niet echt een duidelijk voorbeeld, maar voor TS wel het bewijs dat de schutting van de wooncorporatie is, omdat hij op de grond van de wooncorporatie staat.
Stond ook niet in de tuin van de buren maar in mijn tuin, anders had hij halverwege de muur van de schuur moeten staan, maar daar zit een raam, ze hadden hem ook aan de andere kant van het raam kunnen plaatsen, dan stond die aan hun kant maar hij stond dichter naar mijn woning dan naar die van de buren.
pi_171707986
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:11 schreef tombolafan het volgende:
Hier hebben huurhuizen echt geen schutting van de woningbouw hoor :N

Soms zetten ze 1 meter neer maar meer ook niet. Dus als je buren zelf die schutting betaald hebben snap ik best dat ze m meenemen :D
Hier is dat op meerdere plaatsen wel zo. bij mijn vorige verhuurder ook. Dat hebben ze gedaan omdat het anders niet netjes leek met allemaal verschillende hekken en schuttingen, want de 1 had het keurig netjes, de andere kapotte verrotte schuttingen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:14:31 #40
3542 Gia
User under construction
pi_171708024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:09 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Daar wordt niet eens naar gevraagd, toen ik er kwam wonen werd me ook niet gevraagd of ik de schutting aan de achterkant wilde overnemen.
Nee, zie mijn linkje.
Een schutting zit vast aan de grond. Voor huurhuizen geldt dan dat de schutting van de wooncorporatie is.

Volgens mij is het trouwens ook nog zo dat je de nieuwe buren kunt verplichten mee te betalen aan een erfafscheiding.
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:15:22 #41
3542 Gia
User under construction
pi_171708042
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:12 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Stond ook niet in de tuin van de buren maar in mijn tuin, anders had hij halverwege de muur van de schuur moeten staan, maar daar zit een raam, ze hadden hem ook aan de andere kant van het raam kunnen plaatsen, dan stond die aan hun kant maar hij stond dichter naar mijn woning dan naar die van de buren.
Dan is het gewoon puur diefstal. Ik zou contact opnemen met de wooncorporatie.
pi_171708052
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:12 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Stond ook niet in de tuin van de buren maar in mijn tuin, anders had hij halverwege de muur van de schuur moeten staan, maar daar zit een raam, ze hadden hem ook aan de andere kant van het raam kunnen plaatsen, dan stond die aan hun kant maar hij stond dichter naar mijn woning dan naar die van de buren.
tenzij de grens gewoon aan die kant van het raam liep :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171708071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, zie mijn linkje.
Een schutting zit vast aan de grond. Voor huurhuizen geldt dan dat de schutting van de wooncorporatie is.

Volgens mij is het trouwens ook nog zo dat je de nieuwe buren kunt verplichten mee te betalen aan een erfafscheiding.
Duurt nog wel even totdat er nieuwe buren komen, na de bouwvak worden hier de muren aan de zijkant opnieuw ingevoegd en schoorsteen wordt verwijderd. Dan zal ik dus nog een maand of 2 zonder schutting zitten.
pi_171708090
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:15 schreef tombolafan het volgende:

[..]

tenzij de grens gewoon aan die kant van het raam liep :+
Stond ook dichter bij mijn woonkamerraam dan hun woonkamerraam dus dan lijkt het mij dat het op mijn gehuurde grond is.
pi_171708099
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, zie mijn linkje.
Een schutting zit vast aan de grond. Voor huurhuizen geldt dan dat de schutting van de wooncorporatie is.

Volgens mij is het trouwens ook nog zo dat je de nieuwe buren kunt verplichten mee te betalen aan een erfafscheiding.
ik zou er niet te zeker van zijn, bij bijvoorbeeld stormschade is de verhuurder vaak ook niet verantwoordelijk voor de schutting als je die zelf geplaatst hebt.
En lekker begin met je nieuwe buren, verplichten mee te betalen... Wat dacht je van overleggen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171708123
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:16 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Duurt nog wel even totdat er nieuwe buren komen, na de bouwvak worden hier de muren aan de zijkant opnieuw ingevoegd en schoorsteen wordt verwijderd. Dan zal ik dus nog een maand of 2 zonder schutting zitten.
of je zet nieuwe schuttingen neer, je hoeft het niet samen te doen natuurlijk
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:19:44 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171708153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:12 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Stond ook niet in de tuin van de buren maar in mijn tuin, anders had hij halverwege de muur van de schuur moeten staan, maar daar zit een raam, ze hadden hem ook aan de andere kant van het raam kunnen plaatsen, dan stond die aan hun kant maar hij stond dichter naar mijn woning dan naar die van de buren.
Weet je dat zeker?
Want wij hebben hier ook van die schuren die overlappen, maar de erfgrens valt achter het raam.
Het is niet zo heel logisch om een raam te plaatsen (half) in de tuin van de buren namelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:20:03 #48
3542 Gia
User under construction
pi_171708156
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:17 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik zou er niet te zeker van zijn, bij bijvoorbeeld stormschade is de verhuurder vaak ook niet verantwoordelijk voor de schutting als je die zelf geplaatst hebt.
En lekker begin met je nieuwe buren, verplichten mee te betalen... Wat dacht je van overleggen?
Uiteraard in overleg.
Maar als het zo is dat een schutting die huurders plaatsen, per definitie vervalt aan de eigenaar van de grond, dan is het wel zo eerlijk dat de schutting op de erfgrens komt en beide buren er aan meebetalen.

Sowieso vind ik het meenemen van een schutting best wel raar.
pi_171708162
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:18 schreef tombolafan het volgende:

[..]

of je zet nieuwe schuttingen neer, je hoeft het niet samen te doen natuurlijk
Gezien het feit de balken er nog staan denk ik dat ik zelf van planken een nieuwe ga maken, goedkoopste optie en dan verven in ongeveer de kleur van de schutting aan de andere kant.
pi_171708206
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Uiteraard in overleg.
Maar als het zo is dat een schutting die huurders plaatsen, per definitie vervalt aan de eigenaar van de grond, dan is het wel zo eerlijk dat de schutting op de erfgrens komt en beide buren er aan meebetalen.

Sowieso vind ik het meenemen van een schutting best wel raar.
Ze hadden me ook kunnen vragen (als ze bewijs hadden dat het hun eigendom was, dus aankoopbewijs) of ik ze over wilde nemen. Maar ze hebben niks gevraagd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alieda-R op 15-06-2017 12:28:00 ]
pi_171708384
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
Want wij hebben hier ook van die schuren die overlappen, maar de erfgrens valt achter het raam.
Het is niet zo heel logisch om een raam te plaatsen (half) in de tuin van de buren namelijk.
dat bedoel ik :Y

TS zal eerst moeten achterhalen of de schutting al dan niet op het terrein van de buren stond, voor ze iets kan eisen.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171708480
Als de schutting op de erfgrens staat, is deze in principe het eigendom van beide buren. Wie de schutting betaald heeft, doet er niet toe.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171708546
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:33 schreef Jordy-B het volgende:
Als de schutting op de erfgrens staat, is deze in principe het eigendom van beide buren. Wie de schutting betaald heeft, doet er niet toe.
Als hij niet van de woningstichting is en de buren geen aankoopbewijs hebben dan wordt het lastig. De vorige bewoners van mijn woning heb ik nooit gesproken, woning stond toen ik erin kwam al 3 maanden leeg, vorige bewoners waren Polen die terug waren gegaan naar land van herkomst. Daardoor heb ik alle zo goed als nieuwe laminaat in de woning gratis kunnen krijgen, dat hadden ze bij vertrek laten liggen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:54:34 #54
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_171708959
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:38 schreef DKS het volgende:

[..]

Als ik hem zelf betaald heb gaat ie mee
Slaat nergens op, als ik ooit verhuis laat ik ook de vloer liggen die ga je toch niet weer loshalen en meenemen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:54:48 #55
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171708963
Ik neem aan dat er een eindinspectie is/komt. Als daar niets over de schutting wordt gezegd over de inspecteur dn zal het wel de bedoeling geweest zijn.

En zo niet, dan krijgen ze vanzelf de rekening van de woningbouw.

Jij hoeft je alleen maar zorgen te maken over een nieuwe schutting.
Tot nooit .......
pi_171709313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:36 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Als hij niet van de woningstichting is en de buren geen aankoopbewijs hebben dan wordt het lastig. De vorige bewoners van mijn woning heb ik nooit gesproken, woning stond toen ik erin kwam al 3 maanden leeg, vorige bewoners waren Polen die terug waren gegaan naar land van herkomst. Daardoor heb ik alle zo goed als nieuwe laminaat in de woning gratis kunnen krijgen, dat hadden ze bij vertrek laten liggen.
het betekent dat de buren niet gerechtigd zijn om de schutting te verwijderen , zonder overleg met de TS
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171709808
Heb onlangs een voorinspectie gehad, omdat ik binnenkort ga verhuizen.
De schutting aan de kant van de gangpoort mag ik eventueel meenemen. De overige schuttingdelen moet ik laten staan, omdat het een erfscheiding is.
Terwijl ik de complete schutting twee jaar geleden zelf geplaatst en betaald heb :')
pi_171710054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Uiteraard in overleg.
Maar als het zo is dat een schutting die huurders plaatsen, per definitie vervalt aan de eigenaar van de grond, dan is het wel zo eerlijk dat de schutting op de erfgrens komt en beide buren er aan meebetalen.

Sowieso vind ik het meenemen van een schutting best wel raar.
Bij huur is de verhuurder eigenaar van de grond. Als huurders zelf een schutting plaatsen, vervalt de schutting echt niet per definitie aan de verhuurder :N
pi_171710085
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:33 schreef GM78 het volgende:
Heb onlangs een voorinspectie gehad, omdat ik binnenkort ga verhuizen.
De schutting aan de kant van de gangpoort mag ik eventueel meenemen. De overige schuttingdelen moet ik laten staan, omdat het een erfscheiding is.
Terwijl ik de complete schutting twee jaar geleden zelf geplaatst en betaald heb :')
Dan heb jij toch het 'wegbreekrecht'?! Of is in jouw huurovereenkomst of toestemming anders bepaald?
pi_171710098
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:33 schreef GM78 het volgende:
Heb onlangs een voorinspectie gehad, omdat ik binnenkort ga verhuizen.
De schutting aan de kant van de gangpoort mag ik eventueel meenemen. De overige schuttingdelen moet ik laten staan, omdat het een erfscheiding is.
Terwijl ik de complete schutting twee jaar geleden zelf geplaatst en betaald heb :')
Ben wel benieuwd op welke grond dat niet zou mogen?
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:51:06 #61
3542 Gia
User under construction
pi_171710163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:45 schreef r_one het volgende:
Bij huur is de verhuurder eigenaar van de grond. Als huurders zelf een schutting plaatsen, vervalt de schutting echt niet per definitie aan de verhuurder :N
Ik trek jouw deskundigheid niet in twijfel, maar vond zelf dit:

quote:
Art 5:21 BW:

"De eigendom van de grond omvat, voorzover de wet niet anders bepaalt: [...] e. gebouwen en werken die duurzaam met de grond zijn verenigd, hetzij rechtstreeks, hetzij door vereniging met andere gebouwen en werken, voorzover zij geen bestanddeel zijn van eens anders onroerende zaak;[...]"

De schutting is dus onderdeel van de grond, want zij is duurzaam daarmee verenigd. Daarmee is, in mijn optiek, de werkelijke eigenaar de eigenaar van de grond waarop deze schutting staat: dus de huurbaas (woningbouwcorporatie?).
En dit:
quote:
Volgens art 7:216 lid 1 BW is de huurder bevoegd door hem aangebrachte veranderingen ongedaan te maken, mits daarbij het gehuurde in de toestand wordt gebracht, die bij het einde van de huur redelijkerwijs in overeenstemming met de oorspronkelijke kan worden geacht.

Er stond eerst een goede schutting, dus de buren kunnen in ieder geval niet de huidige schutting verwijderen zonder een goede schutting achter te laten. Daarnaast is het ook de vraag of art 7:216 lid 1 BW wel helemaal van toepassing is op de schutting, omdat de buren er in zekere zin maar een half aandeel in huren.

Het lijkt me overigens vooral een zaak van de eigenaar, dus die zou ik maar eens waarschuwen. Mocht de schutting verdwijnen, dan kun je m.i. de verhuurder vragen een nieuwe schutting neer te zetten. Die kan de kosten dan bijv. op de vertrekkende buren verhalen.
Waaruit ik opmaak dat de buren alleen recht hebben op het meenemen van de schutting, als ze er een goede schutting voor in de plaats zetten. Zo niet, dan moet de verhuurder dit doen en verhalen op die buren.
pi_171710509
Is het nou echt zo moeilijk om de stichting te bellen en aan te kaarten dat je buren aan het verhuizen waren en nu de schutting pleite is?
99% procent zeker dat ze binnen 30 minuten op de stoep staan.
Maar goed, lekker wachten tot na het weekend :)
pi_171710558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik trek jouw deskundigheid niet in twijfel, maar vond zelf dit:

[..]

En dit:

[..]

Waaruit ik opmaak dat de buren alleen recht hebben op het meenemen van de schutting, als ze er een goede schutting voor in de plaats zetten. Zo niet, dan moet de verhuurder dit doen en verhalen op die buren.
Tenzij er al geen schutting stond, dan blijft het in dezelfde staat als het was.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171711196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik trek jouw deskundigheid niet in twijfel, maar vond zelf dit:

[..]

En dit:

[..]

Waaruit ik opmaak dat de buren alleen recht hebben op het meenemen van de schutting, als ze er een goede schutting voor in de plaats zetten. Zo niet, dan moet de verhuurder dit doen en verhalen op die buren.
Wat Tombolafan zegt. Als het bejaarde echtpaar zelf de schutting heeft geplaatst en er voor plaatsing geen schutting stond, hebben zij het wegbreekrecht.

Echter, dan hadden ze wel de complete schutting moeten verwijderen dus ook de palen.

[ Bericht 5% gewijzigd door r_one op 15-06-2017 14:43:28 ]
pi_171711489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Slaat nergens op, als ik ooit verhuis laat ik ook de vloer liggen die ga je toch niet weer loshalen en meenemen.
Ik ben nu een andere woning aan het zoeken, als ik in een woning kom waar niks op de vloer ligt neem ik alles wel mee, scheelt weer een hoop in de kosten. Heb beneden clicklaminaat en heb boven tapijttegels die prima in een andere woning weer gebruikt kunnen worden.
pi_171711589
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Slaat nergens op, als ik ooit verhuis laat ik ook de vloer liggen die ga je toch niet weer loshalen en meenemen.
Als je een huurwoning hebt ben je dat zelfs verplicht. Of de volgende eigenaar moet het willen overnemen.
pi_171711595
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:08 schreef handik het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk om de stichting te bellen en aan te kaarten dat je buren aan het verhuizen waren en nu de schutting pleite is?
99% procent zeker dat ze binnen 30 minuten op de stoep staan.
Maar goed, lekker wachten tot na het weekend :)
Zo snel zijn ze hier niet helaas. En als degene die erover gaat er niet is, sturen ze niet iemand anders.
pi_171712803
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan heb jij toch het 'wegbreekrecht'?! Of is in jouw huurovereenkomst of toestemming anders bepaald?
Ik heb er verder niks van gezegd, aangezien de inspecteur ons al behoorlijk gematst heeft met bepaalde dingen.
En ik neem de schutting sowieso niet mee. Mij te veel werk :')
  donderdag 15 juni 2017 @ 16:01:28 #69
3542 Gia
User under construction
pi_171712945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:55 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Als je een huurwoning hebt ben je dat zelfs verplicht. Of de volgende eigenaar moet het willen overnemen.
Heb ooit in een nieuwbouwhuis, huur, een plavuizenvloer laten leggen. In die tijd werd dat nog in de cement gelegd. Nieuwe bewoners wilden het niet overnemen, maar we mochten het wel laten liggen. Tja, dat krijg je er echt niet meer uit om her te gebruiken. Plus je beschadigt de vloer, wat je dan weer bij moet werken. Dus maar laten liggen.
pi_171712949
Vreselijk om zoiets te moeten meemaken. Zit je mooi te kijken.
Ik zou voor 17u het woningbureau nog bellen en dat je morgen een oplossing van hen hoort.
Of een schadevergoeding zodat je zelf een schutting kan plaatsen
pi_171713065
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ooit in een nieuwbouwhuis, huur, een plavuizenvloer laten leggen. In die tijd werd dat nog in de cement gelegd. Nieuwe bewoners wilden het niet overnemen, maar we mochten het wel laten liggen. Tja, dat krijg je er echt niet meer uit om her te gebruiken. Plus je beschadigt de vloer, wat je dan weer bij moet werken. Dus maar laten liggen.
Dat is wat anders, daar kun je zo een vloer overheen leggen.
pi_171713169
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Slaat nergens op, als ik ooit verhuis laat ik ook de vloer liggen die ga je toch niet weer loshalen en meenemen.
De vloer haal ik er ook uit, tenzij ik er geld op toe krijg, zelfde met de schutting. De schutting van de wbv staat achter de mijne.
misunderstood
pi_171714906
Vervang het woord "schutting" door "muur" en is ineens een stuk logischer.

Heb je de "muur" op jouw kant staan, dan mag je 'm zelf afbreken en meenemen en mogen buren er niet tegenaan bouwen. De "muur" is dan van jou.

Heb je de "muur" op de erfgrens staan, dan maakt het niet uit wie er betaald of gebouwd heeft: hij is dan mandelig en geen van beide partijen mag hem zonder toestemming van de ander meenemen of slopen. Er tegenaan bouwen, iets aan ophangen of in gewenste kleur schilderen mag wel, als dat allemaal netjes binnen de regels valt van wat je mag bouwen..

Heb je de "muur" over de erfgrens staan, dan staat hij op de grond van de buren en mag je er niet tegenaanbouwen of iets aan veranderen.

Nu zijn er vast uitzonderingen maar dat is het zo'n beetje wel.

Als de schutting dus op de erfscheiding stond, hadden de buren (wie het ook heeft betaald) er af moeten blijven.
pi_171714919
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:13 schreef DKS het volgende:

[..]

De vloer haal ik er ook uit, tenzij ik er geld op toe krijg, zelfde met de schutting. De schutting van de wbv staat achter de mijne.
In dat geval staat je schutting op eigen grond, is hij niet mandelig en kan je 'm zo meenemen.
pi_171714970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In dat geval staat je schutting op eigen grond, is hij niet mandelig en kan je 'm zo meenemen.
Klopt, en aangezien ik dit huis terug moet verkopen aan de wbv zonder dat de prijs echt is gestegen wil ik ze niks gratis geven.
misunderstood
pi_171715028
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:09 schreef DKS het volgende:

[..]

Klopt, en aangezien ik dit huis terug moet verkopen aan de wbv zonder dat de prijs echt is gestegen wil ik ze niks gratis geven.
Nee, dat kan ik begrijpen.

Maar als de schutting wel op de erfgrens had gestaan, had je het alleen in overleg met (en toestemming van) je buren mogen meenemen. Ook als je (het grootste deel van) de schutting zelf betaald hebt.

En daarnaast, als hij op de erfgrens staat mogen zowel jij als je buren ook prima wat vastmaken aan de schutting, van een fietsenstandaard tot een afdakje voor het kachelhout, plantenbakken, etc. En mogelijk hebben ze het aan hun kant ook nog een mooi roze kleurtje gegeven omdat ze grijsbruin toch niet zo mooi vonden.

Daar heb je dan sowieso af te blijven, al is de schutting met bladgoud bekleed.
Als het bladgoud aan jouw kant zit zal het wel mee mogen verwacht ik.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 15 juni 2017 @ 18:24:10 #77
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_171715180
Zullen we nu de schutting van DKS en andere users niet in dit topic bespreken maar het bij de schutting van TS houden?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_171715271
quote:
99s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:24 schreef Nizno het volgende:
Zullen we nu de schutting van DKS en andere users niet in dit topic bespreken maar het bij de schutting van TS houden?
Sorry U heeft gelijk.
misunderstood
pi_171715462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:04 schreef MaGNeT het volgende:

Als de schutting dus op de erfscheiding stond, hadden de buren (wie het ook heeft betaald) er af moeten blijven.
Ja, ALS...
TS heeft echter geen idee of dat zo is, dus ik zei al dat ze dat beter even na kan vragen voor ze overal dingen gaat eisen.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171715527
Is er een erfafscheiding als alle grond van 1 eigenaar is?
dag
  donderdag 15 juni 2017 @ 18:54:02 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171715620
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:55 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Zo snel zijn ze hier niet helaas. En als degene die erover gaat er niet is, sturen ze niet iemand anders.
Ze zijn wel snel.. let maar eens op wat er gebeurt als je een rekenig stuurt van een nieuw geplaatste schutting...
Een beetje harder zijn in communicatie..

Toen ik nog huurde had ik tijdens een stortbui een lekkage, ik bel naar een noodnummer, krijg ik een antwoordapparaat.. :') Waarop ik dus inspreek dat ik NU lekkage heb, en omdat ik geen gehoor krijg een dakdekkersbedrijf laat komen en de rekening volgt.. Binnen vijf minuten stond de verhuurder voor de deur.. :')

Bel ze maar eens op met de mededelng dat het pand in brand staat.. wedden dat ze snel zijn?
Je moet alleen heel duidelijk en helder zijn in dat soort gesprekken en niets tolereren..

Ergo: "mn schutting is weg, doe er wat aan of ik bel voor het weekend een bedrijf die een nieuwe komt plaatsen"
pi_171715842
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:48 schreef Peter het volgende:
Is er een erfafscheiding als alle grond van 1 eigenaar is?
Dat is ook wel een goede vraag, veel huurwoningen hebben geen gesplitst kavel.
pi_171715980
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze zijn wel snel.. let maar eens op wat er gebeurt als je een rekenig stuurt van een nieuw geplaatste schutting...
Een beetje harder zijn in communicatie..

Toen ik nog huurde had ik tijdens een stortbui een lekkage, ik bel naar een noodnummer, krijg ik een antwoordapparaat.. :') Waarop ik dus inspreek dat ik NU lekkage heb, en omdat ik geen gehoor krijg een dakdekkersbedrijf laat komen en de rekening volgt.. Binnen vijf minuten stond de verhuurder voor de deur.. :')

Bel ze maar eens op met de mededelng dat het pand in brand staat.. wedden dat ze snel zijn?
Je moet alleen heel duidelijk en helder zijn in dat soort gesprekken en niets tolereren..

Ergo: "mn schutting is weg, doe er wat aan of ik bel voor het weekend een bedrijf die een nieuwe komt plaatsen"
Water dat door je dak gietert is wel een tikje meer urgent dan een verdwenen schutting waardoor je even niet in je blote tampeloeris door de tuin kan banjeren.
Je moet de woningbouw de kans geven iets voor je op te lossen en 2 dagen is geen redelijke termijn voor zoiets niet-essentieels als een schutting.
pi_171716108
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Grote kans dat hun schuttingen gestolen worden. Maandag is de vogel gevlogen. Lijkt me dat er dan maar iemand anders naar moet komen kijken.
Misschien voorleggen aan een wijkagent (of BOA :X ).
  donderdag 15 juni 2017 @ 19:23:07 #85
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171716137
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 19:15 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Water dat door je dak gietert is wel een tikje meer urgent dan een verdwenen schutting waardoor je even niet in je blote tampeloeris door de tuin kan banjeren.
Je moet de woningbouw de kans geven iets voor je op te lossen en 2 dagen is geen redelijke termijn voor zoiets niet-essentieels als een schutting.
En wat nou als ik de buurman ben en naakt in mn tuin lig (wat iedereen in zn eigen tuin mag, ongeacht of je daarbij gezien kan worden) en TS kinderen heeft?
Je betaald huur... daar mag je ook de bijbehorende service voor verwachten... Zij verwachten namelijk ook dat je op tijd betaald..

Het is ook niet dat het niet binnen 2 dagen geregeld hoeft te worden.. ze willen er pas over 2 dagen beginnen iets aan te doen.. Dat is iets anders..

Mensen afwimpelen dat is de standaard procedure bij verhuurders.. maar ohwee als jij ze afwimpeld: ja ik zal na het weekend eens kijken of ik tijd heb om te kijken naar het eventueel overmaken van de huur..
  donderdag 15 juni 2017 @ 19:24:22 #86
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171716163
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juni 2017 19:21 schreef Juup© het volgende:

[..]

Misschien voorleggen aan een wijkagent (of BOA :X ).
Het is niet jouw pakkie aan.. moet je jezelf geen partij in (willen) maken..
pi_171716176
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 19:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is niet jouw pakkie aan.. moet je jezelf geen partij in maken..
Is i.d.d. niet mijn zaak, ik zal dan ook verder niet reageren hier.
  donderdag 15 juni 2017 @ 19:25:47 #88
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171716187
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juni 2017 19:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Is i.d.d. niet mijn zaak, ik zal dan ook verder niet reageren hier.
8-) :7 :')
pi_171716819
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze zijn wel snel.. let maar eens op wat er gebeurt als je een rekenig stuurt van een nieuw geplaatste schutting...
Een beetje harder zijn in communicatie..

Toen ik nog huurde had ik tijdens een stortbui een lekkage, ik bel naar een noodnummer, krijg ik een antwoordapparaat.. :') Waarop ik dus inspreek dat ik NU lekkage heb, en omdat ik geen gehoor krijg een dakdekkersbedrijf laat komen en de rekening volgt.. Binnen vijf minuten stond de verhuurder voor de deur.. :')

Bel ze maar eens op met de mededelng dat het pand in brand staat.. wedden dat ze snel zijn?
Je moet alleen heel duidelijk en helder zijn in dat soort gesprekken en niets tolereren..

Ergo: "mn schutting is weg, doe er wat aan of ik bel voor het weekend een bedrijf die een nieuwe komt plaatsen"
Mijn dak lekt al 3 jaar, paar keer iemand bij geweest die dan wat schuim tussen de dakpannen spuit en dat is het.
  donderdag 15 juni 2017 @ 20:16:10 #90
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171716987
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 20:02 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Mijn dak lekt al 3 jaar, paar keer iemand bij geweest die dan wat schuim tussen de dakpannen spuit en dat is het.
Dan ben je vrij makkelijk, mijn dak heeft destijds 4 uur gelekt...
Als het langer dan 1 dag zou zijn ging elke dag gewoon van de huur af.. (ik weet wel dat dat niet zomaar mag, maar zo communiceer ik wel als er iets van de kant van de verhuurder moet die niet opschiet, helaas moet het vaak op die manieren om ze in beweging te krijgen)

"nee meneer kan niet" en dan begin je op een andere toon en dan: "nou we hebben nog even gekeken en bij uitzondering een oplossing gevonden" :r
  donderdag 15 juni 2017 @ 20:20:04 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171717031
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja, ALS...
TS heeft echter geen idee of dat zo is, dus ik zei al dat ze dat beter even na kan vragen voor ze overal dingen gaat eisen.
Het zijn uniforme schuttingen en het zijn huurhuizen begrijp ik. Dus dan is de aanwijzing levensgroot dat die schuttingen vd woningbouwvereniging zijn en zij die geplaatst hebben. Alle grond is ook vd wbv, dus hoezo mandeligheid etc?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171717064
Voor een topic vol schuttingtaal zijn er nog maar weinig onvertogen woorden gevallen. :D
  donderdag 15 juni 2017 @ 20:23:25 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171717079
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:48 schreef Peter het volgende:
Is er een erfafscheiding als alle grond van 1 eigenaar is?
Ja, want de woningen hebben verschillende gebruikers. Nog nooit sociale huurwoningen gezien? Denk je dat die allemaal een gemeenschappelijke tuin hebben ofzo? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 15 juni 2017 @ 20:26:56 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171717123
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 19:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goede vraag, veel huurwoningen hebben geen gesplitst kavel.
Er staat erfAFSCHEIDING (schutting, muur, haag etc). Niet erfGRENS. Overigens zijn er ook huurwoningen met een erfgrens, want eigen kadastraal perceel (omdat de wbv de woningen ernaast verkocht heeft of omdat de wvb in vooruitloop op evt verkoop in de toekomst voor elke woning een perceel heeft laten inmeten door het kadaster).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171717381


Dit is hoe de schutting doorloopt t/m de gehele breedte van de achtertuin 2 huizen verderop. Het zijn vier 2 onder 1 kap woningen naast elkaar, allemaal van dezelfde woningstichting.

De schutting liep eerst achter de gehele breedte van alle 4 tuinen, nu dus alleen nog vanaf mijn tuin t/m 2 huizen verderop. De buren aan de andere kant hebben tussen hun woning en die van hun buren ook een zelfde type schutting, ook achter de schuur. Ik ga morgen maar naar de woningstichting toe om te vragen hoe dit zit, er zullen toch wel meer mensen er iets over moeten weten dan die ene persoon die deze week afwezig is lijkt me.
pi_171723000
Als je buren de schutting zelf hebben aangeschaft en op hun 'eigen' grond hebben staan dan zou je zeggen dat het hun goed recht is. Ik neem ook mijn hardhouten schuttingen mee wanneer eventuele nieuwe bewoners het niet willen overnemen...
pi_171723297
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, want de woningen hebben verschillende gebruikers. Nog nooit sociale huurwoningen gezien? Denk je dat die allemaal een gemeenschappelijke tuin hebben ofzo? :?
maar waar staat dat in de wetgeving?
dag
pi_171723400
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Frappant ook dat wie je ook bij een woningvereniging wil bereiken ze er op dat moment nooit zijn en de volgende dagen tot de volgende werkweek vrij hebben.
Woningbouwverenigingen bestaan eigenlijk niet hé!
Ze doen alsof ;) :D
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_171725513
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het zijn uniforme schuttingen en het zijn huurhuizen begrijp ik. Dus dan is de aanwijzing levensgroot dat die schuttingen vd woningbouwvereniging zijn en zij die geplaatst hebben. Alle grond is ook vd wbv, dus hoezo mandeligheid etc?
hier hebben we de schuttingen met de hele rij gekocht, allemaal hetzelfde zodat je niet verschillende schuttingen hebt aan verschillende kanten. Dus het kan zomaar dat de schuttingen van de bewoners zijn (nogmaals; dat kan TS het beste eerst navragen want NIEMAND hier weet dat)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171725587
Waarom doen huurders toch altijd zo moeilijk? ik heb samen met mijn buurman 30mtr schutting gekocht en de kosten gedeeld.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 16 juni 2017 @ 10:25:10 #101
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171727893
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:28 schreef halfway het volgende:
Waarom doen huurders toch altijd zo moeilijk? ik heb samen met mijn buurman 30mtr schutting gekocht en de kosten gedeeld.
A: er is geen buurman die is juist vertrokken..
B: het is hardhout wat TS zelf mag gaan betalen
C: TS is een vrouw, die zo'n klus waarschijnlijk zelf niet kan, dus die kosten ook nog moet betalen..
D: Je betaald voor het gehuurde.. als de woning opeens verdwenen is bouw je ook niet even een nieuwe, hetzelfde geldt voor een schutting..
pi_171727950
Ik moest aan dit pareltje denken: WGR / Schutting helft.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  vrijdag 16 juni 2017 @ 11:07:48 #103
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_171728770
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:28 schreef halfway het volgende:
Waarom doen huurders toch altijd zo moeilijk? ik heb samen met mijn buurman 30mtr schutting gekocht en de kosten gedeeld.
Anders lees je even het topic, vriend.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 12:43:14 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_171730609
Ik zou Frank Visser bellen :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:43:34 #105
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_171735160
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Schopje naar WGR.

Woon je in een koop of huurhuis? Volgens mij mag het sowieso niet zomaar omdat jullie beiden eigenaar zijn.

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/erfafscheiding

Als het een huurhuis is zou de eigenaar van het huis inschakelen.
En wat nu als ik alleen betaald heb voor de schutting?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:48:55 #106
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_171735280
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:43 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

En wat nu als ik alleen betaald heb voor de schutting?
Maakt niet uit, zolang ie eenmaal op de erfafscheiding staat is het eigendom van beiden.
pi_171735787
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bellen! Ik ken geen enkele woningstichting die enigszins acceptabel op mails reageert...
Het is een sociale instantie, dus van die pestambtenaren aan het werk. Daarom werkt de overheid voor geen enkele meter.
pi_171752000
Dus als ik het goed heb heeft ts nog steeds niet gebeld naar de woningstichting? En hij wist al sinds donderdag dat de schutting niet meer aanwezig is?

Okee, succes.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 15:39:12 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171752103
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:32 schreef Ridocar het volgende:
Dus als ik het goed heb heeft ts nog steeds niet gebeld naar de woningstichting? En hij wist al sinds donderdag dat de schutting niet meer aanwezig is?

Okee, succes.
Man man man.. anders lees je even ofzo... ;(
  zaterdag 17 juni 2017 @ 15:41:32 #110
3542 Gia
User under construction
pi_171752138
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:32 schreef Ridocar het volgende:
Dus als ik het goed heb heeft ts nog steeds niet gebeld naar de woningstichting? En hij wist al sinds donderdag dat de schutting niet meer aanwezig is?

Okee, succes.
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Man man man.. anders lees je even ofzo... ;(
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 20:41 schreef Alieda-R het volgende:
Ik ga morgen maar naar de woningstichting toe om te vragen hoe dit zit, er zullen toch wel meer mensen er iets over moeten weten dan die ene persoon die deze week afwezig is lijkt me.
Is TS nu wel of niet gisteren naar de woningstichting geweest?
En wat zeiden ze?
pi_171752882
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

[..]

Is TS nu wel of niet gisteren naar de woningstichting geweest?
En wat zeiden ze?
Degene die erover gaat was niet aanwezig, moet volgende week maar terug komen. Helaas gaat dat niet want begin maandag met mijn nieuwe baan :(
  zaterdag 17 juni 2017 @ 16:48:51 #112
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_171753071
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:31 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Degene die erover gaat was niet aanwezig, moet volgende week maar terug komen. Helaas gaat dat niet want begin maandag met mijn nieuwe baan :(
Misschien is het al eerder geopperd maar ik heb niet alles gelezen.
Kan je niet aan de andere buren die een zelfde schutting hebben vragen hoe zij dat geregeld hebben (zelf of door woningstichting geplaatst).
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_171754292
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:48 schreef Elpis het volgende:

[..]

Misschien is het al eerder geopperd maar ik heb niet alles gelezen.
Kan je niet aan de andere buren die een zelfde schutting hebben vragen hoe zij dat geregeld hebben (zelf of door woningstichting geplaatst).
Die weten het ook niet, toen zij er kwamen wonen stonden ze er al. En ook bij de mensen naast hun stonden de schuttingen er al toen ze er kwamen wonen. Die kwamen er pas na mij te wonen, ook aan hun is nooit iets gevraagd over overname van schuttingen.
  zondag 18 juni 2017 @ 11:12:53 #114
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_171767213
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:48 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Maakt niet uit, zolang ie eenmaal op de erfafscheiding staat is het eigendom van beiden.
Mijn buren weigerden mee te betalen, dat staat wel in die verplichtingen. Ze zijn bovendien huurder van de woningbouw, terwijl ik eigenaar ben.

Zijn zij dan medeeigenaar of de woningstichting?
pi_171767753
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:33 schreef GM78 het volgende:
Heb onlangs een voorinspectie gehad, omdat ik binnenkort ga verhuizen.
De schutting aan de kant van de gangpoort mag ik eventueel meenemen. De overige schuttingdelen moet ik laten staan, omdat het een erfscheiding is.
Terwijl ik de complete schutting twee jaar geleden zelf geplaatst en betaald heb :')
Wij zijn onlangs verhuisd van een huurwoning naar een koophuis. We hebben de schuttingdelen omgewisseld, die bij het huurhuis waren nog maar een paar jaar oud en best duur, en bij het koophuis waren het van de lage met een doorkijk erin naar de buren. (Allebei een hoekhuis.)
Voor het huurhuis kwamen we delen tekort en hebben netjes met de buurman (89 jaar) overlegd en twee andere, goedkopere delen tussen zijn en onze tuin neergezet.

Van de woningbouw hadden we aan de kant van het gangetje officieel ook 'een touwtje' mogen spannen, maar dat ging ons iets te ver. Dus gewoon die andere schuttingen daar opgehangen.

En ik heb nog een tip voor je, neem gewoon jouw dure schutting mee, en zet deze in plaats daarvan neer: https://www.hornbach.nl/s(...)3872615/artikel.html

Waaibomenhout, maar het voldoet wel. Wij hebben in het nieuwe huis een doorkijkmuur aan de gangkant (hoekhuis) en deze daarvoor geplaatst. Staat prima.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 18 juni 2017 @ 11:44:16 #116
3542 Gia
User under construction
pi_171767754
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:12 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

Mijn buren weigerden mee te betalen, dat staat wel in die verplichtingen. Ze zijn bovendien huurder van de woningbouw, terwijl ik eigenaar ben.

Zijn zij dan medeeigenaar of de woningstichting?
Ik denk de woningstichting. Maar je buren hebben wel het recht om de schutting te gebruiken als die deels op hun gehuurde perceel staat. En jij mag die schutting niet meenemen als je verhuist.
pi_171789000
En TS, hoe staat het er nu mee? Lunchpauze gebruikt om de woningbouwvereniging te bellen?
pi_171864697
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:24 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Die weten het ook niet, toen zij er kwamen wonen stonden ze er al. En ook bij de mensen naast hun stonden de schuttingen er al toen ze er kwamen wonen. Die kwamen er pas na mij te wonen, ook aan hun is nooit iets gevraagd over overname van schuttingen.
Heb je al nieuwe schuttingen?
pi_171915583
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:02 schreef jroz het volgende:

[..]

Heb je al nieuwe schuttingen?
Nee wel hout, ga ze zelf maken.
pi_171915629
Wat zei de wbv nou dan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171915816
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:56 schreef delano.888 het volgende:
Wat zei de wbv nou dan?
Niks, geen reactie.

Maar m'n voormalig buren krijgen nog wel een rekening voor ze voor achterlaten van afval. Ze hadden zakken met troep in mijn kliko's gedumpt, rotzooi ligt nu mooi voor de achterdeur.
pi_171915940
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:01 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Niks, geen reactie.

Dan maak je toch een afspraak ofzo? Laat je je echt zo makkelijk afschepen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171915956
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dan maak je toch een afspraak ofzo? Laat je je echt zo makkelijk afschepen?
Ik heb geen zin om er weken/maanden lang mee bezig te zijn, heb gratis hout gekregen van iemand waar ik prima schuttingen van kan maken.
pi_171916859
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:06 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om er weken/maanden lang mee bezig te zijn, heb gratis hout gekregen van iemand waar ik prima schuttingen van kan maken.
Kan me voorstellen dat je, in het slechtste geval, 3x 10 minuten moet bellen. En dan schat ik een kans in van 50% dat je een nieuwe schutting, of vergoeding ervoor krijgt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 24-06-2017 17:10:57 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 17:12:15 #125
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171917329
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:12 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

Mijn buren weigerden mee te betalen, dat staat wel in die verplichtingen. Ze zijn bovendien huurder van de woningbouw, terwijl ik eigenaar ben.

Zijn zij dan medeeigenaar of de woningstichting?
Het probleem hiermee is dat erfafscheiding een nogal breed begrip is. Voor jou staat dat waarschijnlijk voor een nette schutting waar een bepaalde prijs aan zit. Terwijl een paar paaltjes met een ijzerdraadje ertussen (ik verzin ook maar even een zeer goedkope vorm) ook een erfafscheiding is.

Dit principe kan conflict opleveren, de een wil een nette schutting van X kwaliteit, de ander wil er zo min mogelijk geld aan uitgeven.
Het is dus niet zo dat, ondanks dat een erfafscheiding verplicht is, dat de buur mee moet betalen aan een, in hun ogen, dure schutting.

Zo hebben wij hier aan 1 kant een mooie en duurzame (lees gaat erg lang mee) schutting staan en aan de andere kant een waaibomenhout ding die erg goedkoop was. We hadden liever aan beide kanten die mooie en goede schutting gehad. Maar dat zat er op dat moment niet in voor de buren.
Dan maar een compromis en heb er maar wat 'stellingen' voor gezet waar druiven en klimplanten tegenaan groeien.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:01:03 #126
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171918357
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het probleem hiermee is dat erfafscheiding een nogal breed begrip is. Voor jou staat dat waarschijnlijk voor een nette schutting waar een bepaalde prijs aan zit. Terwijl een paar paaltjes met een ijzerdraadje ertussen (ik verzin ook maar even een zeer goedkope vorm) ook een erfafscheiding is.

Dit principe kan conflict opleveren, de een wil een nette schutting van X kwaliteit, de ander wil er zo min mogelijk geld aan uitgeven.
Het is dus niet zo dat, ondanks dat een erfafscheiding verplicht is, dat de buur mee moet betalen aan een, in hun ogen, dure schutting.

Zo hebben wij hier aan 1 kant een mooie en duurzame (lees gaat erg lang mee) schutting staan en aan de andere kant een waaibomenhout ding die erg goedkoop was. We hadden liever aan beide kanten die mooie en goede schutting gehad. Maar dat zat er op dat moment niet in voor de buren.
Dan maar een compromis en heb er maar wat 'stellingen' voor gezet waar druiven en klimplanten tegenaan groeien.
Als je dat graag wilt dan zet je de schutting gewoon op jouw grond en niet op de grens.. Daar hebben je buren niets mee te maken.. Dus als jij een gouden schutting wil, levert dat geen enkel conflict op.. Enkel in je eigen portemonnee..
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:28:41 #127
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171918938
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je dat graag wilt dan zet je de schutting gewoon op jouw grond en niet op de grens.. Daar hebben je buren niets mee te maken.. Dus als jij een gouden schutting wil, levert dat geen enkel conflict op.. Enkel in je eigen portemonnee..
Dat is idd een mogelijkheid.

Maar je mist de essentie van mijn post er een beetje mee. Dat ideeën over wat die erfscheiding moet zijn en mag kosten nogal kan verschillen. Dat dat niet zozeer hoeft te gaan over een gouden schutting, maar dus ook kan gaan over mag niets kosten, wat tweedehands paaltjes met een touwtje ertussen.

Ik neem mijn buren niets kwalijk, er moest een nieuwe erfscheiding komen en ze waren op dat moment wat beperkter, we hebben een prima compromis gevonden zo.
Maar het kan dus ook zo zijn dat buren of er geen geld voor hebben of het niet belangrijk vinden, dan kan je wel roepen het is verplicht, maar daar kom je geen steek verder mee, verkrijg je niet wat je wil, niet eens dat compromis wat ons wel in vriendelijk overleg is gelukt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:37:15 #128
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171919125
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is idd een mogelijkheid.

Maar je mist de essentie van mijn post er een beetje mee. Dat ideeën over wat die erfscheiding moet zijn en mag kosten nogal kan verschillen. Dat dat niet zozeer hoeft te gaan over een gouden schutting, maar dus ook kan gaan over mag niets kosten, wat tweedehands paaltjes met een touwtje ertussen.

Ik neem mijn buren niets kwalijk, er moest een nieuwe erfscheiding komen en ze waren op dat moment wat beperkter, we hebben een prima compromis gevonden zo.
Maar het kan dus ook zo zijn dat buren of er geen geld voor hebben of het niet belangrijk vinden, dan kan je wel roepen het is verplicht, maar daar kom je geen steek verder mee, verkrijg je niet wat je wil, niet eens dat compromis wat ons wel in vriendelijk overleg is gelukt.
Waarom zou je voor een compromis gaan en dan later op een forum gaan vertellen dat je buren er geen geld voor over hadden terwijl het geld probleem duidelijk niet bij die buren ligt?
Ik snap het conflict verhaal echt niet anders..
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:41:31 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171919183
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom zou je voor een compromis gaan en dan later op een forum gaan vertellen dat je buren er geen geld voor over hadden terwijl het geld probleem duidelijk niet bij die buren ligt?
Ik snap het conflict verhaal echt niet anders..
Omdat je niet goed leest? Ik had geen conflict, wij hadden een vriendelijk overleg waar we samen tot een goede oplossing kwamen.
Soms is dat lastiger, als het over een erfscheiding gaat gaat het niet over een schutting, niemand is verplicht mee te betalen aan een schutting.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:46:56 #130
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171919264
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat je niet goed leest? Ik had geen conflict, wij hadden een vriendelijk overleg waar we samen tot een goede oplossing kwamen.
Soms is dat lastiger, als het over een erfscheiding gaat gaat het niet over een schutting, niemand is verplicht mee te betalen aan een schutting.
Ik lees: "Wij hadden liever die mooie en goede schutting gehad. Maar dat zat er op dat moment niet in voor de buren"

Dus zo'n goede oplossing was dat niet blijkbaar...
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:55:51 #131
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171919387
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik lees: "Wij hadden liever die mooie en goede schutting gehad. Maar dat zat er op dat moment niet in voor de buren"

Dus zo'n goede oplossing was dat niet blijkbaar...
Het is een prima oplossing waar we samen goed uitgekomen zijn. Je legt teveel nadruk op 1 zinnetje en blijft het punt waar het om ging negeren.
Maar goed, het maakt blijkbaar niet uit hoe zal ik dat uitleg, je blijft toch bij je riedeltje. Veel plezier ermee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 19:01:19 #132
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171919454
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is een prima oplossing waar we samen goed uitgekomen zijn. Je legt teveel nadruk op 1 zinnetje en blijft het punt waar het om ging negeren.
Maar goed, het maakt blijkbaar niet uit hoe zal ik dat uitleg, je blijft toch bij je riedeltje. Veel plezier ermee.
Hoezo negeren? Ik zeg net dat als je geen conflict wilt, dat je dan gewoon de schutting op je eigen deel neerzet.. Dan sluit je je buren uit en is er nergens een vuiltje aan de lucht..

Dat je er zoveel meebezig bent dat je dat niet gelezen hebt verbaast me dan niet zo veel..

Jij ook veel plezier nog!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 19:07:42 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171919569
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoezo negeren? Ik zeg net dat als je geen conflict wilt, dat je dan gewoon de schutting op je eigen deel neerzet.. Dan sluit je je buren uit en is er nergens een vuiltje aan de lucht..

Dat je er zoveel meebezig bent dat je dat niet gelezen hebt verbaast me dan niet zo veel..

Jij ook veel plezier nog!
Ik reageerde op iemand die zei dat meedelen een verplichting was. Waarop ik dus zei dat wat dan onder erfscheiding valt nogal kan verschillen, dat dat niet perse gaat over een goede schutting.

Jouw oplossing werkt idd ook.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')