abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 15 juni 2017 @ 10:15:20 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_171705553
Kwam deze tegen, als dit werkt zoals in de video kun je gave dingen maken. :D

https://www.kickstarter.c(...)ant-0?ref=nav_search
  Forum Admin donderdag 15 juni 2017 @ 10:22:31 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_171705679
Ziet er wel veelbelovend uit ja! Al komt het zo wel minder op je "eigen skills" neer om een mooie foto te maken.
  Redactie Frontpage donderdag 15 juni 2017 @ 10:23:39 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_171705697
Een kennis van me heeft er een gekocht voor 170 dollar, retail wordt 300 plus

Idd, je eigen skills doen er amper meer toe
  Forum Admin donderdag 15 juni 2017 @ 10:29:55 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_171705817
Ik ben benieuwd hoe het ding bevalt. Begin volgend jaar leveren ze pas lees ik.
pi_171705890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:23 schreef SunChaser het volgende:

Idd, je eigen skills doen er amper meer toe
Oneens, fotografie skills gaat meer om compositie, creatieve ideeen en kwaliteit van nabewerking, zelden om de camera op de juiste manier af laten drukken...

Verder leuk idee, als dat apparaatje in een database gaat zoeken voordat het een foto kan maken dan kun je er beter voor zorgen dat je zelf ook nog weet hoe een camera werkt voordat je ergens zonder bereik of dataroaming staat ;)
pi_171705914
Oh dit is wel vet. Betaalbaar ook trouwens.

Via de RAW's zou je ook gewoon nog de gebruikte settings uit kunnen lezen, leuk leermiddel dan ook wel denk ik.
pi_171721691
Ziet er erg gaaf uit. Was aan het begin wat kritisch: Deel van fotograferen is toch ook het technische deel? Dat maakt het zo leuk.

Maar uiteindelijk toch wel overtuigd eigenlijk :')
Onz
pi_171729183
Leuke gadget om eens mee te spelen.
Ben alleen wat huiverig voor kickstarter projecten geworden. Heb er al meerdere gehad die de eindstreep (geheel) niet gehaald hebben of dat na het einde van het project het support geheel stil kwam te staan.

In dit geval zit er iets van een database achter. Met foto's maar ook met informatie over camera's en lenzen. Hoe gaat deze bij gehouden worden. Hoe actueel zal die zijn en blijven. Ik zie geen plan om dit in de toekomst bij te gaan houden op de kickstarter pagina.
Voor nu dus leuk hardware leveren, de support daarna vraag ik me in dit geval na eerdere ervaringen af hoe het zal gaan....
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  Redactie Frontpage vrijdag 16 juni 2017 @ 13:45:51 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_171731663
Ik vraag me af hoe de database geraadpleegd wordt. Je kunt settings van een bewerkte foto niet aflezen van bewerkte fotos. En als ze via google of facebook zoeken daar staat geen excif informatie in.
  Admin vrijdag 16 juni 2017 @ 20:29:33 #10
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171739134
Ziet er op zich wel goed uit. Wat betreft skills; een foto is vooral de compositie en het onderwerp natuurlijk. De rest zijn technische zaken die weinig met je kwaliteit als fotograaf te maken hebben in mijn ogen.
Als dit werkelijk zo goed werkt als men suggereert - en heel vaak is dat bij kickstarter dingen NIET het geval trouwens - is het zeker interessant. Alleen hoop ik wel dat het ook op mirrorless werkt. Zit te azen op een A7R-II, nadat ik zeer te spreken ben over de RX10-III en eigenlijk m'n D3s en D800 nu te groot en lomp vind.
Natuurlijk kan ik daar vooraf al precies zien hoe de foto eruit gaat zien, dus veel van de punten van deze tool worden daarmee al afgevangen, maar als hij er alsnog mee zou werken zie ik me er wel een aanschaffen :Y
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin vrijdag 16 juni 2017 @ 20:31:42 #11
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171739170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:45 schreef SunChaser het volgende:
Ik vraag me af hoe de database geraadpleegd wordt. Je kunt settings van een bewerkte foto niet aflezen van bewerkte fotos. En als ze via google of facebook zoeken daar staat geen excif informatie in.
In principe is elke foto bewerkt. Oók de JPG die rechtstreeks uit je camera komt. Verschil is alleen dat daar de camera de nabewerking doet, waar je het met je RAW en lightroom zélf in de hand hebt.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_171763053
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:33 schreef Uncle het volgende:
Verder leuk idee, als dat apparaatje in een database gaat zoeken voordat het een foto kan maken dan kun je er beter voor zorgen dat je zelf ook nog weet hoe een camera werkt voordat je ergens zonder bereik of dataroaming staat ;)
Volgens de gelinkte blogposting zou er geen bereik nodig zijn, hij zou offline moeten kunnen werken (https://witharsenal.com/blog/choosing-camera-settings/)
quote:
Arsenal doesn't ask these questions directly. Instead, Arsenal's artificial intelligence was trained by looking at the photos of pro photographers. Using a deep convolutional neural network (similar to the ones used in self driving cars), Arsenal can find similar photos in it's database of settings. (Stored on Arsenal -- no need for internet access)
En ook in de FAQ:
quote:
Does Arsenal need an internet connection?
No, the image database model is stored on the device.
Maar blijft dat alle voorbeelden die gegevens zijn, foto's van landschappen zijn. en waar een tripod is gebruikt. Hoeveel vertraging gaat er komen als ik handheld foto's ga nemen. Wat kan die dan nog voor me doen en wat zijn de vertragingen......
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')