abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:42:17 #201
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173066118
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Instrumentenafel?
Das ist Deutsch, vandaar de Hauptletter. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173066139
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Das ist Deutsch, vandaar de Hauptletter. :P
Je bedoelt instrumententafel
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:45:18 #203
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173066177
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je bedoelt instrumententafel
Ja.
Klote appelspellingcorrector. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173066219
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ja.
Klote appelspellingcorrector. :(
Maar dat kan je toch gewoon instellen?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:50:00 #205
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173066293
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Maar dat kan je toch gewoon instellen?
Meestal doet ie het wel aardig. Maar meerdere talen in een zin snapt ie niet.
Ofzo. :)

Heb hier overigens 235/18 en 275/18
Belachelijk breed voor standaard.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173067330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.
Je weet dat BMW zonder de Isetta waarschijnlijk niet eens meer had bestaan?

pi_173067413
Kwam hier net een knalrode 850 CSi langs met 4 dikke glimmende uitlaatpijpen *kwijl*
pi_173068386
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Meestal doet ie het wel aardig. Maar meerdere talen in een zin snapt ie niet.
Ofzo. :)

Heb hier overigens 235/18 en 275/18
Belachelijk breed voor standaard.
245/40 r19 voor, 275/35 r19 achter. Breedstet maten voor de f11
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_173068945
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:52 schreef boegschroef het volgende:

[..]

245/40 r19 voor, 275/35 r19 achter. Breedstet maten voor de f11
Ja heb ook breedset met ET van 20
pi_173140237
Kan je eigenlijk een standaard binnenspiegel (in dit geval van een E87) door eentje met een automatisch dimmend exemplaar? Of moet je dan allemaal moeilijk gaan doen met electronica?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_173156964
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Kan je eigenlijk een standaard binnenspiegel (in dit geval van een E87) door eentje met een automatisch dimmend exemplaar? Of moet je dan allemaal moeilijk gaan doen met electronica?
Ik zou er niet op rekenen dat de bekabeling al aanwezig is. Vroeger legde BMW gewoon in elke auto al de complete bekabeling, ongeacht de opties waarmee de auto werd uitgerust. Dat is al een tijd niet meer zo. Tegenwoordig verlaat de auto de fabriek met precies de bekabeling voor de opties die er af-fabriek op zitten.
pi_173157697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:42 schreef pvdplanet het volgende:
Kwam hier net een knalrode 850 CSi langs met 4 dikke glimmende uitlaatpijpen *kwijl*
Zo mooi. Maar ja, dat is voor gewone stervelingen zoals ik niet mogelijk om ooit te hebben of te rijden. Die dingen gaan nu in fatsoenlijke staat nog voor 90.000 tot 100.000 weg. En dan koop je een 'barrel' van 20+ jaar oud, wat zuipt als de neten, lomp zwaar is (wegenbelasting) en duur zal zijn in onderhoud (specialistisch werk / niet verkrijgbare onderdelen).

Dus ik denk niet dat dit er ooit in zal zitten voor mij ;(
pi_173159001
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:13 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Zo mooi. Maar ja, dat is voor gewone stervelingen zoals ik niet mogelijk om ooit te hebben of te rijden. Die dingen gaan nu in fatsoenlijke staat nog voor 90.000 tot 100.000 weg. En dan koop je een 'barrel' van 20+ jaar oud, wat zuipt als de neten, lomp zwaar is (wegenbelasting) en duur zal zijn in onderhoud (specialistisch werk / niet verkrijgbare onderdelen).

Dus ik denk niet dat dit er ooit in zal zitten voor mij ;(
Voor 30.000/40.000 euro heb je een hele nette hoor 😉 Maar zijn allemaal speciale onderdelen, dus onderhoud is duur ja.

Toevallig werd ik laatst in Frankrijk aangesproken toen ik met mijn 540 bij een tankstation stond. Die vent had een 850 handgeschakeld in dezelfde kleur. Hij liet een foto zien (hij was met andere auto). Was wel weer leuk 😄
pi_173159241
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Voor 30.000/40.000 euro heb je een hele nette hoor 😉 Maar zijn allemaal speciale onderdelen, dus onderhoud is duur ja.

Toevallig werd ik laatst in Frankrijk aangesproken toen ik met mijn 540 bij een tankstation stond. Die vent had een 850 handgeschakeld in dezelfde kleur. Hij liet een foto zien (hij was met andere auto). Was wel weer leuk 😄
Voor die prijs heb je een 850i ja, maar geen 850 CSI. Dat is zeg maar de 'M' versie die heel gewild is omdat die er beter uitziet, beter rijdt en stuurt en meer pk's heeft.

Overigens ook een gave bak hoor :) (en een 540i ook)
pi_173159304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:17 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Voor die prijs heb je een 850i ja, maar geen 850 CSI. Dat is zeg maar de 'M' versie die heel gewild is omdat die er beter uitziet, beter rijdt en stuurt en meer pk's heeft.

Overigens ook een gave bak hoor :) (en een 540i ook)
Ooh daar had ik even overheen gelezen 😉 Dan moet je wel wat meer geld meenemen inderdaad!
pi_173179807
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zou er niet op rekenen dat de bekabeling al aanwezig is. Vroeger legde BMW gewoon in elke auto al de complete bekabeling, ongeacht de opties waarmee de auto werd uitgerust. Dat is al een tijd niet meer zo. Tegenwoordig verlaat de auto de fabriek met precies de bekabeling voor de opties die er af-fabriek op zitten.
Ok, thanks! :)

Andere vraag; heb dus een nieuwe (of ja, tweedehands) setje 17" gekocht. Originele BMW velgen.

Mijn huidige bandenmaat is 205/55/16, de nieuwe wordt 205/50/17. Volgens zo'n rekentool wordt dit dus een iets grotere wielomtrek, namelijk 4%. Daar staat ook dat het verschil niet groter mag zijn dan 1,5%.

Nu vraag ik me af hoe schadelijk dit is? Ja, de km-teller wijkt dan wat af, maar dit kan je op zich opnieuw laten ijken toch? Of moet ik me niet zo'n zorgen maken?

Lijkt me in ieder geval dat er de volgende keer 205/45/17 op komt, dan is de wielomtrek nagenoeg hetzelfde als 205/55/16


Edit: oké, bovenstaand is toch niet van toepassing aangezien ik het verkeerd heb ingevuld en het verschil minimaal is. Toch ben ik benieuwd hoe schadelijk dit zou zijn voor de aandrijflijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door Hojdhopper op 16-08-2017 11:54:08 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_173180295
Volgens mij mag het alleen niet groter zijn dan 2% als voor en achter verschillen. als je in 1 keer voor en achter vervangt maakt het niet uit. Als je ABS voor en achter een omtrekverschil meet gaat hij in storing
pi_173244789
Hupsakee!



  vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:09:42 #219
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173245417
wp

[ Bericht 22% gewijzigd door PluggieOD op 18-08-2017 23:13:52 ]
pi_173294332
Zo dit was voor mij een erg teleurstellend weekend met de F11.

Afgelopen week hoorde ik zacht geschaaf van achter komen tijdens het remmen.
Ik keek nog snel even op de computer, maar de remblokken achter konden nog een 20k. Deze waren immers een 40k geleden vervangen toen ik de wagen kocht bij de dealer.
Deze mooie dealer onderhouden bmw had namelijk een volledige onderhoud gekregen inclusief nieuwe remmen bij aanschaf. Nou niet dus...
1. De remblokken waren niet van BMW
2. De slijtindicatoren waren zeker op? Deze was afgeknipt en gesoldeerd.

Wat is nu het ergste: de buitenkant leek nog 'in orde' maar de binnenste blokken zaten op het metaal :'(

Resultaat: Schijven en remmen vervangen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:38:40 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173305531
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:30 schreef boegschroef het volgende:
Zo dit was voor mij een erg teleurstellend weekend met de F11.


Resultaat: Schijven en remmen vervangen.
Vervelende "grappen" zijn dat.
Zelf op terugreis van 2 weken Noorwegen. Bijna op een snøsköter geknald, verder geen problemen met de F11. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173305948
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:30 schreef boegschroef het volgende:
Zo dit was voor mij een erg teleurstellend weekend met de F11.

Afgelopen week hoorde ik zacht geschaaf van achter komen tijdens het remmen.
Ik keek nog snel even op de computer, maar de remblokken achter konden nog een 20k. Deze waren immers een 40k geleden vervangen toen ik de wagen kocht bij de dealer.
Deze mooie dealer onderhouden bmw had namelijk een volledige onderhoud gekregen inclusief nieuwe remmen bij aanschaf. Nou niet dus...
1. De remblokken waren niet van BMW
2. De slijtindicatoren waren zeker op? Deze was afgeknipt en gesoldeerd.

Wat is nu het ergste: de buitenkant leek nog 'in orde' maar de binnenste blokken zaten op het metaal :'(

Resultaat: Schijven en remmen vervangen.
Je hebt geen garantie meer? En je hebt geen aankoopkeuring laten doen?
pi_173309347
Ik heb wel een aankoop keuring gedaan, ik heb hier zelfs het rapport nog van. Daar staat alleen bij achterremmen een ok vinkje. Ondertussen heb ik ook al 3 apk keuringen gehad... waarbij de laastste vorige maand!

Net de nieuwe remmen geplaatst, de dealer gaf een duidelijke 'pech gehad'. Jammer gezien ik er al 14 jaar klant ben en 4 nieuwe en 5 2e hands wagens gekocht heb... maarja 4 jaar geleden overgenomen door een andere dealer en sindsdien is het erg achteruit gegaan.

Achja, komt de e60 ook nog eens van zijn plek.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:13:18 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173309418
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:11 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb wel een aankoop keuring gedaan, ik heb hier zelfs het rapport nog van. Daar staat alleen bij achterremmen een ok vinkje. Ondertussen heb ik ook al 3 apk keuringen gehad... waarbij de laastste vorige maand!

Net de nieuwe remmen geplaatst, de dealer gaf een duidelijke 'pech gehad'. Jammer gezien ik er al 14 jaar klant ben en 4 nieuwe en 5 2e hands wagens gekocht heb... maarja 4 jaar geleden overgenomen door een andere dealer en sindsdien is het erg achteruit gegaan.

Achja, komt de e60 ook nog eens van zijn plek.
Ach, je kan je geld altijd ergens anders gaan uitgeven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173309692
APK test alleen of er remkracht is (zonder verschil) en de schijf minder dan 50% verroest is.

De dikte van de remvoering is niet van belang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')