abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:15:04 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173057651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb net zitten kijken op het internet naar de 8-serie die gemaakt werd in de jaren 90. Wat een ongelofelijk mooie auto!

[ afbeelding ]

En met het echte karakter van BMW. Gedurfd. Gewaagd. Nét niet over de top. Dikke motoren. Achterwielaandrijving.

Als ik dit nu vergelijk met de 2-serie Active Tourer dan kan ik niet anders concluderen dat BMW haar ziel aan de duivel verkocht heeft. Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken :').

Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?

Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientèle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173057746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels tripje achter de rug en de stoelen zitten er in! Heb een schoenlepel nodig om er uit te kunnen ;)

Even snelle crappy pics gemaakt. Ander keertje leer maar eens goed behandelen! En helaas werkt niet alles (zitverlenger bestuurderskant en hoogte passagierskant), maar daar krijg ik gelukkig wat geld voor terug en misschien maar een keer laten maken. Heb ook nog een zwarte hemel gekocht, maar dat komt er een andere keer wel in.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:9~ :9~

Erg mooi setje! Ben benieuwd naar de zwarte hemel, dat staat vaak erg goed!
Nee.
pi_173057907
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken :').

Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?

Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientèle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Sommige autisten blijven wat te lang in het verleden hangen of op oude tradities. Dan zijn veranderingen eng.

Alle bedrijven passen zich aan naar wat hun klanten willen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:49:15 #179
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173059421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:34 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Sommige autisten blijven wat te lang in het verleden hangen of op oude tradities. Dan zijn veranderingen eng.

Alle bedrijven passen zich aan naar wat hun klanten willen.
Dat is zo.

Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen. :r

Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173059465
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is zo.

Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen. :r

Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
Oh ja, want bij Tesla hebben ze gelukkig nog wel een dikke, handgeschakelde zescilinder zonder turbo.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:56:04 #181
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173059573
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh ja, want bij Tesla hebben ze gelukkig nog wel een dikke, handgeschakelde zescilinder zonder turbo.
Meer om aan te duiden hoe karig, wat mij betreft, het huidige BMW aanbod is.
Wel eens een recente X3 2.0D oid. gereden? Had ik ik laatst als leenauto.
¤65K nieuwprijs. Dodelijk slaapverwekkend. Wie gaat daar voor zijn lol in rijden?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:57:45 #182
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173059610
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Meer om aan te duiden hoe karig, wat mij betreft, het huidige BMW aanbod is.
Wel een een recente X3 2.0D oid gereden? Had ik ik laatst als leenauto.
¤65K nieuwprijs. Dodelijk slaapverwekkend. Wie gaat daar voor zijn lol in rijden?
Hockeymoeders en ouden van dagen. Best handig zo'n hoge instap.

Maar goed, handgeschakeld hoeft van mij echt niet meer hoor. Zeker niet in een woon-werkmobiel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173059653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is zo.

Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen. :r

Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
Koop nu een e87 130 of e92 330 voordat ze onbetaalbaar worden
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:04:14 #184
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173059742
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:00 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Koop nu een e87 130 of e92 330 voordat ze onbetaalbaar worden
Heb vorig jaar een F11 523i met non-turbo 6-pitter aangeschaft, gemaakt tot zomer 2011, geloof ik. Helaas direct injection. Stonden er toen 3 vergelijkbare te koop bij BMW.nl en 2 of 3 stuks 528i-6. Dat was het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 11-08-2017 11:12:49 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173059928
Heb laatst gepost dat ik naar het kijken was naar een setje 207 velgen (die 10-spaaks M verlgen) voor op m'n E87. Nu toch maar 262 Style velgen op het oog.

In de buurt een tweedehands setje gevonden waar Goodyear runflat banden op zitten (DOT 17-2015 en nog 7-8 mm profiel). Twijfel alleen aan de runflat eigenschappen.

Lees op internet veel uiteenlopende meningen. Heeft iemand van jullie ervaring met RFTs, liefst Goodyear NCT5, en kan daar wat zinnigs over zeggen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:17:01 #186
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173060065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb laatst gepost dat ik naar het kijken was naar een setje 207 velgen (die 10-spaaks M verlgen) voor op m'n E87. Nu toch maar 262 Style velgen op het oog.

In de buurt een tweedehands setje gevonden waar Goodyear runflat banden op zitten (DOT 17-2015 en nog 7-8 mm profiel). Twijfel alleen aan de runflat eigenschappen.

Lees op internet veel uiteenlopende meningen. Heeft iemand van jullie ervaring met RFTs, liefst Goodyear NCT5, en kan daar wat zinnigs over zeggen?
Ik heb RFT, Bridgestone, onder de 523i. Bevalt mij prima, maar als je onderstel er niet op is afgesteld schijnen ze hard/stug te zijn. Gaan ook korter mee. Als de velgen goed zijn en de prijs is goed, kan je weinig verkeerd doen, en koop je daarna normale bandjes.
Volgens BMW moet je auto wel geschikt zijn voor RFT; druksensoren ed, anders weet/merk je niet of je met een lege/lekke band rijdt. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173060334
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb RFT, Bridgestone, onder de 523i. Bevalt mij prima, maar als je onderstel er niet op is afgesteld schijnen ze hard/stug te zijn. Gaan ook korter mee. Als de velgen goed zijn en de prijs is goed, kan je weinig verkeerd doen, en koop je daarna normale bandjes.
Volgens BMW moet je auto wel geschikt zijn voor RFT; druksensoren ed, anders weet/merk je niet of je met een lege/lekke band rijdt. :)
Hoor idd ook wel dat de nieuwere generatie RFT wat comfortabeler is. Ook heeft mijn E87 druksensoren (wielomstrek). Waar kan je nakijken of je onderstel erop afgesteld is? Denk dat het wel kan, want de velgen + banden komen al van een E87, maar misschien toch nog even nakijken?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_173060400
Hier ook de standaard Bridgestone RFT's. Op de E89 bevallen die prima. Op de E85 bevielen ze een stuk minder.

In beide gevallen zijn het de banden waarmee de auto destijds ook de fabriek verliet. De E89 is echter ontwikkeld met RFT's, terwijl ze de E85 volgens mij pas vanaf de facelift met RFT's zijn gaan leveren.

Ander verschil is dat mijn E89 een adaptief M-onderstel heeft. Mijn E85 had dat niet. Dus dat kan de beleving ook nog beïnvloed hebben.
pi_173060515
Runflats rijden kut, gelijk gewisseld met normale Dunlops.

Nu wel een thuiskomer in de bagageruimte, neemt wat plaats in maar er is mee te leven.
pi_173060556
Hm, precies hetzelfde wat ik elders op internet lees. Het lastige is natuurlijk dat als je hiervoor kiest en het dan kut vindt, je wel even mooi wat knaken hebt verspild.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_173061225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Netjes. Jammer dat je nu pas achter die storingen komt.
Aardige klus waarschijnlijk.

Mijn stoelventilatie is kaduuk. Mot de hele stoel er ook uit, en bekleding er af..
Maar garantieklusje.
Ja inderdaad, was wel een middagje bezig met inbouwen. Als je het nooit hebt gedaan is het wel even lastig. En die stoelen zijn loei zwaar dus m'n rug heeft het ook te voortduren gehad :D Maar ik hoop dat de verkoper wat leuks teruggeeft!

Pfff dat is helemaal een flinke klus ja! Garantie is dan wel weer fijn :9

quote:
17s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:24 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Erg mooi setje! Ben benieuwd naar de zwarte hemel, dat staat vaak erg goed!
Ja staat goed! Hemel is wel een klus dus daar wacht ik nog even mee :D Maar denk ook dat dat wel vet staat :7
pi_173064604
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken :').

Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?

Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientèle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.

Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?

Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.

En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
pi_173064746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.

Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?

Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.

En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Man waar maak je je druk om :')
pi_173065074
Wat voor bandenmaten hebben jullie onder je BMW trouwens? Ik heb onder mijn E61 voor 235/35/19 en achter 265/35/19.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:56:04 #195
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173065167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.

Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?

Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.

En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Die luxe sedans met dikke motoren maken ze nog steeds. Wel steeds vaker met turbo, maar dat kan haast niet anders milieutechnisch gezien. Daarnaast is er inderdaad een reeks ouwelullenbakken aan het gamma toegevoegd, maar mede dankzij deze kunnen ze nog steeds dikke wagens blijven ontwikkelen. Want met alleen dikke wagens ga je het niet redden.

Dan kunnen ze ervoor kiezen om een 2 serie Active tourer ook RWD te maken en een fijne 6-pitter in het vooronder te gooien maar de doelgroep die dat ding koopt boeit het geen moer. Ze zijn al lang blij dat ze met hun versleten heup niet meer iedere dag in een 3 coupe of Einzer moeten kruipen. En toch op familieverjaardagen de BMW-sleutel op tafel kunnen leggen in plaats aan komen rijden in een Opel Meriva of Citroen Picasso.

Maar goed, ik vind een i3 ook een tof ding. De gemiddelde bmwpiloot verketterd me daarvoor

[ Bericht 4% gewijzigd door fathank op 11-08-2017 15:04:12 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173065502
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:34 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Man waar maak je je druk om :')
Ik weerleg een claim waardoor ik werd uitgemaakt voor autist omdat ik niet begrijp waarom BMW een 2-serie maakt.

Maar dat terzijde, vind ik het jammer dat geld voor veel bedrijven de enige reden is om iets wel of niet te doen. Als iedereen dat namelijk zou doen, dan krijg je een wereld die steeds meer op elkaar gaat lijken. Met alleen maar popmuziek, IKEA's, dezelfde kleren en dezelfde auto's. Simpelweg omdat dit het meeste oplevert en de meeste mensen toch niet verder kijken.

Voor de mensen die wel verder kijken is dat jammer. Vroeger had je nog unieke winkeltjes, nu heb je in elke stad dezelfde 4 ketens. Vroeger had je nog alternatieve muziek in de hitlijsten, nu is het alleen maar overgeproduceerde catchy pop. Vroeger had je nog edgy stoere wagens, nu heb je alleen nog maar kopieën van kopieën.

Ik maak me er niet druk om. Maar ik vind het wel een beetje jammer dat alles verandert naar eenheidsworst omdat dit nou eenmaal het meeste oplevert.
pi_173065666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:11 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik weerleg een claim waardoor ik werd uitgemaakt voor autist omdat ik niet begrijp waarom BMW een 2-serie maakt.


Waarschijnlijk omdat er een markt voor is. Dat jij die markt niet bent is jouw probleem.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:18:58 #198
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173065674
Je begint wel een beetje op Iwanius te lijken met je 'vroeger was alles beter'.

Als je daadwerkelijk verder kijkt is er genoeg buiten de 'mainstream'. Vroeger moest ik 2 maanden wachten op een skateboardmagazine vanuit de USA, tegenwoordig heb ik binnen 2 minuten alle informatie die ik wil onder m'n duim.

Als je zoekt naar eenheidsworst vind je eenheidsworst. Daarbuiten is er juist meer dan ooit te vinden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:39:56 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173066061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.

Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?

Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.

En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Helemaal gelijk. ^O^
Ik ben er eigenlijk al klaar mee sinds er geen Duitstalige tekstjes meer op de Instrumententafel staan. :(



[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 11-08-2017 15:45:39 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173066093
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. ^O^
Ik ben er eigenlijk al klaar mee sinds er geen Duitstalige tekstjes op de Instrumentenafel staan. :(
Instrumentenafel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')