Als je weet hoeveel tijd en kosten erin gaat zitten en zij daar ook van willen verdienen kan je nooit een customized tuning krijgen voor 330 euro. Geen auto is identiek, zelfs niet als deze identiek gebouwd is.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm
Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
Ja hoor doorrijden is geen probleem. Maar net wat ik zei de stuurbekrachtiging wist ook niet meer wanneer het stuur in het midden stond. Dus wat je normaal als feedback krijgt, dat het stuur terug wil naar de 0 positie, dat viel helemaal weg en stuurde heel raar.quote:Op donderdag 13 juli 2017 22:08 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Danku. Ik ken een fijne garage die nooit veel vraagt, dus mocht het terug komen dan zal ik met jouw verhaal daar langs gaan. Lijkt me wel kut als het uitvalt tijdens de regen ja!
Voor de rest kun je er wel gewoon mee doorrijden lijkt me. In ieder geval naar huis.
Dat zegt ie toch ook niet? VVT gooit er gewoon een standaard chip in.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als je weet hoeveel tijd en kosten erin gaat zitten en zij daar ook van willen verdienen kan je nooit een customized tuning krijgen voor 330 euro. Geen auto is identiek, zelfs niet als deze identiek gebouwd is.
Kleine update, gisteren geen tijd gehad De N18 is inderdaad een stuk betrouwbaarder. Enige 'veel' voorkomend probleem lijkt een hoog olie verbruik (bijvullen voor het einde van de service beurt). Meestal is de PCV dan verstop/vervuild.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:21 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik vermoed toch dat het een probleem van de voorganger van de N18 is. De nieuwste Mini genoemd in die posts is een JCW uit +/- 2007. In 2011 zijn ze pas naar de N18 geswitched in de R56.
Thanks voor de update nog, fijn om te wetenquote:Op zondag 16 juli 2017 19:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Kleine update, gisteren geen tijd gehad De N18 is inderdaad een stuk betrouwbaarder. Enige 'veel' voorkomend probleem lijkt een hoog olie verbruik (bijvullen voor het einde van de service beurt). Meestal is de PCV dan verstop/vervuild.
Maar uh, ik zie verder eigenlijk niets over de mini's hier, ook niet in de eigenaars lijsten. Valt de mini niet ook onder BMW?
Nog wat gevangen?quote:Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister effe wezen vissen
[ afbeelding ]
Lekker alles vers! Mijne gaat ook weereens naar de garage. Kleine beurt, remmen rondom en eindelijk eens checken (hoop ik) waardoor 'ie soms afslaat in z'n achteruit.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:31 schreef pvdplanet het volgende:
Auto vordert gestaag. Verse remmen en een nieuwe dorpel. Alleen nog een servicebeurt en dan kunnen we 'm zaterdag ophalen
[ afbeelding ]
Is de M er af? 😃quote:Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister effe wezen vissen
[ afbeelding ]
Ja de M is eraf. Tijd voor clean nu. Was bezig de nieren opnieuw te spuitenquote:
De jouwe?quote:Op maandag 17 juli 2017 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8
[ afbeelding ]
Nee ik ken iemand die heeft een verhuurbedrijf met elektrische auto's en soms leent hij m'n Tesla en mag ik de i8quote:
Staat 'm stuk beter, nice!quote:Op maandag 17 juli 2017 19:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja de M is eraf. Tijd voor clean nu. Was bezig de nieren opnieuw te spuiten
Leuk! Je mag wel even langsrijden hoorquote:Op maandag 17 juli 2017 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8
[ afbeelding ]
Heb wel wat beters te doen ben m'n rijbewijs nog sneller kwijt hiermee dan de Tesla. Ging nog even bij stoplicht tegen m'n Model S 75 en de Tesla is sneller weg maar na ongeveer 100 km/u komt de i8 pas opzetten. Het blijft een vreemde auto want het elektrische deel merk je bijna niets van maar het geluid, ondanks dat het grappig is met de speakers, is dan ook weer te zacht om het echt een sportwagen te noemen. Ik zou het niet kopen voor 150k al had ik het geld.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Staat 'm stuk beter, nice!
[..]
Leuk! Je mag wel even langsrijden hoor
Oh eeh nou ik wilde toch niet rijden, stomme auto! 😉quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb wel wat beters te doen ben m'n rijbewijs nog sneller kwijt hiermee dan de Tesla. Ging nog even bij stoplicht tegen m'n Model S 75 en de Tesla is sneller weg maar na ongeveer 100 km/u komt de i8 pas opzetten. Het blijft een vreemde auto want het elektrische deel merk je bijna niets van maar het geluid, ondanks dat het grappig is met de speakers, is dan ook weer te zacht om het echt een sportwagen te noemen. Ik zou het niet kopen voor 150k al had ik het geld.
Oh en wie is die stoere man...
[ afbeelding ]
betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".quote:
Haha zag het door de quote 😂quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 17:14 schreef Hyperdude het volgende:
Die van pvdp hierboven zijn veel makkelijker schoner te houden.
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:30 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he!
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ga morgen ook aan de slag. Motorolie en filter effe vervangen. Moet godverdorie 8,5 liter in! 100 euro lichter.
Daarnaast ga ik het luchtfilter vervangen voor een Pipercross vervangingsfilter en heb ik een nieuwe polijstmachine gekocht dus die kan ik mooi even testen
Ja ik heb al wat youtube videos geraadpleegt, tis een hoerenwerk idd maar ik heb een ratelset met ingebouwde magnetenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:18 schreef boegschroef het volgende:
[..]
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.
Ja weet ik, dat bedoelde ik niet. Heb verder niks aan mijn 116 gedaan, en ziet er dus geheel standaard uit. Vind mooie velgjes leuk, maar het moet wel passen bij de auto, en 18 inch vind ik zelf niet passend voor het voor de rest standaard uiterlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:22 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.
Mijn 130i is ook weer lekker onderhanden.
BC-Racing instelbare schroefset /met camber plates
x M3 draag armen
x M3 Reactiearmen
Nieuwe Goodyear Eagle F1 achterzijde (245 breed gewoon)
Velgen opgemaakt en in Ferric Grey A80 gespoten.
Uitlijnen
met een x ervoor is tot nu toe al afgerond.
A.s. woensdag zet ik het onderstel eronder. En tussentijds/daarna de velgen afmaken + banden monteren. Dan alles gereed zetten en naar de uitlijner toe. Gaat zo fijn sturen!!
Klopt helemaal. Ik heb week of 3 geleden nieuwe achterbanden laten monteren en hij heeft ze toen alleen vastgemaakt met luchttol en niet gechecked met momentsleutel bedenk ik me nu.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:22 schreef fathank het volgende:
tering dat is wel ff schrikken. Bouten te vast gedraaid met de luchttol misschien?
Kwikfit heeft ze nu op 120 gezetquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:29 schreef Hyperdude het volgende:
Ff tot 200 Nm op de luchttol en dan ff tikje met de momentsleutel.Klopt precies, meneer.
Ik zal eens een momentsleutel gaan aanschaffen want ik haal regelmatig wel een wiel er af.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.
Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.
Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet zeggen echt topservice van Kwikfit dat ze alles binnen 1 dag hebben kunnen doen, remschijven en klauwen moesten eraf om de resten wielbout eruit te halen. Al in al was ik 270 euro kwijt voor al het werk incl de banden en montage etc.
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis meequote:Op donderdag 27 juli 2017 15:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.
Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.
Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Meh. niet eens een glimlach.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.quote:
We gaan erachter komen of anderen hier het wel grappig vinden...quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.
Bandendiscussiequote:Op donderdag 27 juli 2017 15:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |