abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:08:45 #76
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172366151
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef matigeuser het volgende:
Ik kreeg net ineens een aantal foutmeldingen op mijn scherm in de auto.

Eerst de melding dat DSC is uitgevallen. 10 seconde later deze melding:

[ afbeelding ]

Wat ook opviel is dat na het afslaan (en dus het stuur draaien), de richtingaanwijzer niet meer uit zichzelf afslaat.

Zou dit allemaal te maken kunnen hebben met een uitgevallen sensor? Of is het één een gevolg van het ander? Klinkt wel als een stuuras-sensor ofzo, aangezien de richtingaanwijzer ook niet meer uit gaat na het bochtenwerk.
En betekent die melding in het plaatje nou dat de sensor van de bandenspanning niet meer werkt? Of dat er een lekke band is? Dat laatste lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk.

Zal hem deze week naar de garage brengen, maar als iemand voor die tijd al wat weet, dan zou het fijn zijn.

Type e90 pre-LCI 330i.
Heb dit ook gehad. Wat boegschroef schetst is ansich logsich, maar dat verklaard niet je richting aanwijzer. Dit komt alleen te vervallen wanneer de stuurhoek sensor een fout aangeeft. Ik had de stuurhoek sensor defect en daarmee viel de complete DSC uit (dus uitval RPA), stuurbekrachtiging reageerde heel raar (heb een LCI dus is elektrisch) door dat de nul punt positie (stuur recht) onbekend was.

Jou idee van de falende sensor is dus eigenlijk héél scherp en heel goed mogelijk.

Al met al heb ik het zelf gefixed in tegenstelling tot wat de dealer me vertelde. Maar als je pech hebt is het een dure reparatie. Ik kan wel in detail treden (ook mbt uitleg waarom de DSC compleet uitvalt... ja wat nou veiligheid: 1 sensor valt weg en alles ligt plat), maar als je hem toch wegbrengt heeft dat niet echt veel zin. Laat ze in élk (!) geval de stuurhoek sensor controleren. (en hierbij dient de hoogst mogelijke nauwkeurigheid nageleefd te worden)
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:08:57 #77
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172366157
fak, edit..
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_172369393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:08 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Heb dit ook gehad. Wat boegschroef schetst is ansich logsich, maar dat verklaard niet je richting aanwijzer. Dit komt alleen te vervallen wanneer de stuurhoek sensor een fout aangeeft. Ik had de stuurhoek sensor defect en daarmee viel de complete DSC uit (dus uitval RPA), stuurbekrachtiging reageerde heel raar (heb een LCI dus is elektrisch) door dat de nul punt positie (stuur recht) onbekend was.

Jou idee van de falende sensor is dus eigenlijk héél scherp en heel goed mogelijk.

Al met al heb ik het zelf gefixed in tegenstelling tot wat de dealer me vertelde. Maar als je pech hebt is het een dure reparatie. Ik kan wel in detail treden (ook mbt uitleg waarom de DSC compleet uitvalt... ja wat nou veiligheid: 1 sensor valt weg en alles ligt plat), maar als je hem toch wegbrengt heeft dat niet echt veel zin. Laat ze in élk (!) geval de stuurhoek sensor controleren. (en hierbij dient de hoogst mogelijke nauwkeurigheid nageleefd te worden)
Hey, thanks voor je reply.

Ben vandaag bij de garage geweest en heb hem laten uitlezen.
Computer gaf direct aan dat de stuurhoeksensor defect was. :)

De monteur heeft toen alle foutcodes verwijderd en de computer opnieuw ingelezen. Toen waren alle foutmeldingen dus weg. Hij raadde me aan om gewoon te gaan rijden en als de storing terug komt, dan terug komen naar de garage om de sensor te vervangen.
Hij zegt dat het ook goed mogelijk is dat de computer gewoon 'in de war' was en dat het niet meer terug komt.

Op de terugweg (20 min) heb ik in ieder geval niks gemerkt en alles werkt weer prima zonder foutmeldingen.

We gaan het zien :)
pi_172387536
Op bezoek geweest bij BR-Performance. Complete chip op maat. Eerst stock op de rollenbank. Vervolgens de nieuwe mapping erop, weer op de rollenbank, afstellen, nog een keer op de rollenbank en een testrit met live data uitlezen en aanpassen waar nodig.

Resultaat (links onderin):



Dit is nog op euro95, op euro98 win ik nog zo'n 8%.

Het resultaat is echt bizar, de sprint naar de 100 gaat nu in zo'n 6 tot 6.5 seconden door de automaat met 8 versnellingen en de 200 haal je in een poep en een zucht.

Een aanrader wanneer je een professionele chipper zoekt voor je BMW!
(Y)
pi_172388917
Dat is een flinke prestatiewinst! Komt er nu niet teveel druk op de motor / turbo te staan? Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn! :D
pi_172389500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:00 schreef matigeuser het volgende:
Dat is een flinke prestatiewinst! Komt er nu niet teveel druk op de motor / turbo te staan? Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn! :D
Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft :) Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.

Dezelfde blokken zitten in de F2x 114i, 116i en 118i. Alleen dan softwarematig gedowntuned. Begrenzing eraf en optimalisatie en voila, 220-230pk :D

Zo heeft bijvoorbeeld een 114i standaard 102pk, met deze remap ook 220pk gezien dezelfde motor.
(Y)
pi_172390078
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef chiren het volgende:

[..]

Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft :) Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.

Dezelfde blokken zitten in de F2x 114i, 116i en 118i. Alleen dan softwarematig gedowntuned. Begrenzing eraf en optimalisatie en voila, 220-230pk :D

Zo heeft bijvoorbeeld een 114i standaard 102pk, met deze remap ook 220pk gezien dezelfde motor.
Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.

Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
pi_172390787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:46 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.

Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
Als ik dat opzoek op hun site zie ik het volgende:

https://www.br-performanc(...)-2005-2010/553-330i/

+20pk, +20nm, dat valt nog best mee voor non-turbo!

Ze zijn alleen wel aan de prijs omdat het dus allemaal op maat gaat met meerdere testbankruns. Het is geen ziptuning waarbij je binnenrijdt en een uur later weer buiten staat met een remap van de plank.
(Y)
  donderdag 13 juli 2017 @ 16:13:44 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172390971
Van 136 naar 213pk.
Ergens vind ik dat niet echt geloofwaardig. Zeker niet op de lange termijn. Maar ik geloof dat we deze discussie hier onlangs nog hebben gehad over hoe motoren van BMW gebouwd worden :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_172391316
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:13 schreef daNpy het volgende:
Van 136 naar 213pk.
Ergens vind ik dat niet echt geloofwaardig. Zeker niet op de lange termijn. Maar ik geloof dat we deze discussie hier onlangs nog hebben gehad over hoe motoren van BMW gebouwd worden :P
Klopt mbt die discussie :D geloofwaardig is het wel, ik heb ook de dynouitdraai. Betrouwbaar op termijn, dat zal de tijd inderdaad uitwijzen :)
(Y)
  donderdag 13 juli 2017 @ 19:35:17 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172395803
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:06:07 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172396690
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
Dat viel me laatst bij onze 325i ook tegen toen ik een keer wat harder moest remmen. Toch maar eens kijken naar andere blokken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:22:20 #88
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172397111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:46 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.

Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
Of je hebt héél veel geluk, of hij komt gewoon terug. Dat laatste was bij mij het geval (viel in de stad uit en met de 130i had ik meteen genoeg vermogen om flink te schrikken toen de wielen begonnen te slippen, reed in de regen op een gladde weg.. ).
Eigenlijk is het snel te testen, auto uit en dan weer aan dan moet hij gewoon alweer werken eigenlijk.
Maar bij mij was de optische plaat beschadigd (en ja het was echt een héle kleine beschadiging. Eigenlijk is het in ieder geval de optische plaat die hinder geeft.
De onderdelen om deze te repareren kosten zonder korting en inclusief btw zo'n ¤36. Er zijn een aantal storingen die aldus BMW niet gereset mogen worden. Daar staat de fout-teller op 2. 2 keer dezelfde fout = het complete schakel centrum vervangen (dikke onzin vaak), ter waarde van bijna ¤1000,-

Mocht het terug komen, schaf zo'n set aan en laat het monteren maar druk ze op het hart de bijgeleverde PBM's te gebruiken en zeer nauwkeurig te werken om opnieuw falen te voorkomen.

Soms kan het ook helpen om de plaat te reinigen met IPA, ik kon er niet aankomen en heb Ethanol gebruikt.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_172400291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:22 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Of je hebt héél veel geluk, of hij komt gewoon terug. Dat laatste was bij mij het geval (viel in de stad uit en met de 130i had ik meteen genoeg vermogen om flink te schrikken toen de wielen begonnen te slippen, reed in de regen op een gladde weg.. ).
Eigenlijk is het snel te testen, auto uit en dan weer aan dan moet hij gewoon alweer werken eigenlijk.
Maar bij mij was de optische plaat beschadigd (en ja het was echt een héle kleine beschadiging. Eigenlijk is het in ieder geval de optische plaat die hinder geeft.
De onderdelen om deze te repareren kosten zonder korting en inclusief btw zo'n ¤36. Er zijn een aantal storingen die aldus BMW niet gereset mogen worden. Daar staat de fout-teller op 2. 2 keer dezelfde fout = het complete schakel centrum vervangen (dikke onzin vaak), ter waarde van bijna ¤1000,-

Mocht het terug komen, schaf zo'n set aan en laat het monteren maar druk ze op het hart de bijgeleverde PBM's te gebruiken en zeer nauwkeurig te werken om opnieuw falen te voorkomen.

Soms kan het ook helpen om de plaat te reinigen met IPA, ik kon er niet aankomen en heb Ethanol gebruikt.
Danku. Ik ken een fijne garage die nooit veel vraagt, dus mocht het terug komen dan zal ik met jouw verhaal daar langs gaan. Lijkt me wel kut als het uitvalt tijdens de regen ja!

Voor de rest kun je er wel gewoon mee doorrijden lijkt me. In ieder geval naar huis.
pi_172406860
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
Dat heb ik gemerkt inderdaad. Heeft iemand ervaring met flink meer bijtende en sterker vertragende blokken?

Je hoort wel eens het argument dat het niet uitmaakt of je met 150pk van 120-0 afremt, of dat je met 300pk van 120-0 afremt. Feit blijft dat je nu op bijvoorbeeld 80 wegen in een kortere afstand een veel hogere snelheid kunt bereiken dan voorheen en als je daar een beetje mee speelt, je echt veel van je remmen gaat vragen.

Je rempunten moeten veel eerder liggen dan voorheen, maar dat doe je niet omdat je dat niet gewend bent.
(Y)
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:30:57 #91
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172407598
Als je remmen hebt die op ca 200km/h berekend zijn, worden ze bij 300 km/h dus veel heter en zijn ze gewoon ongeschikt, met alle problemen van dien.
Meer vermogen = sneller/vaker hard rijden (mogelijk) = meer/harder remmen.

Zijn er Mov'it setjes voor jouw 1er?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_172407690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef chiren het volgende:

[..]

Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft :) Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.

:@ Je weet dat die JCW bekend staat als probleem geval? Nu ben ik er wel van overtuigd dat het 9 van de 10 keer een probleem door 'verkeerd gebruik' is.

De rest van de auto is in iedergeval bestand tegen het vermogen, de automaat en aandrijving kan dit wel hebben. Zolang je niet als een ***** altijd in de ochtend met -20 plank gas de inrit af gaat zal het wel goed komen *O*
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172408350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:36 schreef boegschroef het volgende:

[..]

:@ Je weet dat die JCW bekend staat als probleem geval? Nu ben ik er wel van overtuigd dat het 9 van de 10 keer een probleem door 'verkeerd gebruik' is.

De rest van de auto is in iedergeval bestand tegen het vermogen, de automaat en aandrijving kan dit wel hebben. Zolang je niet als een ***** altijd in de ochtend met -20 plank gas de inrit af gaat zal het wel goed komen *O*
Weet je zeker dat dit ook geldt voor de F56 JCW? Je hebt wel gelijk met de voorgaande 1.6T motoren die de Mini's gebruikten (die zaten ook in Peugeots en Citroens) en dat waren echt rampenblokken met distriketting issues en andere vage onoplosbare problemen.

De nieuwe 1.6 met twinscroll turbo's zijn tot nu toe erg betrouwbaar gebleken :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:30 schreef daNpy het volgende:
Als je remmen hebt die op ca 200km/h berekend zijn, worden ze bij 300 km/h dus veel heter en zijn ze gewoon ongeschikt, met alle problemen van dien.
Meer vermogen = sneller/vaker hard rijden (mogelijk) = meer/harder remmen.

Zijn er Mov'it setjes voor jouw 1er?
Helemaal mee eens!
Ik heb geen idee of er Mov'it setjes zijn. Ik lees dat ze heel duur zijn maar ik kan nergens echt een catalogus vinden waarin staat waarvoor ze leveren... :'(
(Y)
pi_172408804
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:01 schreef chiren het volgende:
Op bezoek geweest bij BR-Performance. Complete chip op maat. Eerst stock op de rollenbank. Vervolgens de nieuwe mapping erop, weer op de rollenbank, afstellen, nog een keer op de rollenbank en een testrit met live data uitlezen en aanpassen waar nodig.

Resultaat (links onderin):

[ afbeelding ]

Dit is nog op euro95, op euro98 win ik nog zo'n 8%.

Het resultaat is echt bizar, de sprint naar de 100 gaat nu in zo'n 6 tot 6.5 seconden door de automaat met 8 versnellingen en de 200 haal je in een poep en een zucht.

Een aanrader wanneer je een professionele chipper zoekt voor je BMW!
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm

Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
pi_172411027
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:33 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm

Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
Dat is een stuk goedkoper inderdaad :)

Ik weet van BR dat zij wereldwijd vertegenwoordigd zijn (van Afrika tot de Antillen en heel West-Europa) en dat zij programmeurs hebben die bij BMW in Munchen hebben gewerkt.

Zij kopen ook zelf (exclusieve) auto's om de remaps voor te programmeren en verkopen ze daarna weer (bij het filiaal waar ik was stond bijvoorbeeld een McLaren te koop waar ze net een remap voor geschreven hadden).

Hun verdienmodel is ook niet het chippen van auto's, maar het verkopen van zelfgeschreven maps aan andere tuningbedrijven wereldwijd. De hele familie in BE/NL rijdt zelf ook BMW (M2/M4 en 535d). Het verkopen van 1 exclusieve map kan ze al ruim een miljoen opleveren.

Dus over kennis en kwaliteit hoef je daar in ieder geval niet te twijfelen :) Het zou ook zo maar kunnen dat jouw tuner een map van BR heeft.
(Y)
pi_172412383
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:11 schreef chiren het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit ook geldt voor de F56 JCW? Je hebt wel gelijk met de voorgaande 1.6T motoren die de Mini's gebruikten (die zaten ook in Peugeots en Citroens) en dat waren echt rampenblokken met distriketting issues en andere vage onoplosbare problemen.

De R53 had problemen met de ketting en lagers
De R56 scheurende zuiger (meestal zuiger #3, maar ook de andere willen wel eens scheuren) en inbrandende zuigers.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172412673
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:54 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De R53 had problemen met de ketting en lagers
De R56 scheurende zuiger (meestal zuiger #3, maar ook de andere willen wel eens scheuren) en inbrandende zuigers.
Die R56 gebruikt idd de N18, equivalent van de BMW N13

Heb je toevallig wat links naar dat soort verhalen? Ik ben wel benieuwd.
(Y)
pi_172413721
Mijn verhalen/kennis van BMW komt vooral uit eigen ervaring, research tijdens het shoppen van mijn volgende wagen en mijn wekelijkse kopje koffie in de werkplaats bij de BMW garage (niet voor mijn wagens O-) )

Maar googlen op 'R56 piston issue' laat al snel het probleem zien.

https://www.honestjohn.co(...)manufacturing-fault-
http://www.mini2.com/foru(...)re-cylinder-4-a.html
http://www.minitorque.com(...)es-20245/index6.html
https://www.northamerican(...)-loses-a-piston.html

youtube filmpje (op het eind zie je de zuigers):
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172414294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:53 schreef boegschroef het volgende:
Mijn verhalen/kennis van BMW komt vooral uit eigen ervaring, research tijdens het shoppen van mijn volgende wagen en mijn wekelijkse kopje koffie in de werkplaats bij de BMW garage (niet voor mijn wagens O-) )

Maar googlen op 'R56 piston issue' laat al snel het probleem zien.

https://www.honestjohn.co(...)manufacturing-fault-
http://www.mini2.com/foru(...)re-cylinder-4-a.html
http://www.minitorque.com(...)es-20245/index6.html
https://www.northamerican(...)-loses-a-piston.html

youtube filmpje (op het eind zie je de zuigers):
Ik vermoed toch dat het een probleem van de voorganger van de N18 is. De nieuwste Mini genoemd in die posts is een JCW uit +/- 2007. In 2011 zijn ze pas naar de N18 geswitched in de R56.
(Y)
pi_172414461
Ik zal het morgen eens vragen als ik weer in de werkplaats ben. Maar wat ik nu zie is inderdaad de voorloper van de n18
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172438943
Het wachten op de 130i zal beloond worden *O*

De wielen van de auto zijn hersteld + in wenskleur gespoten, verse Dunlops erop en de bumper is voorzien van een nieuwe laklaag.

Alleen nog een servicebeurt, poetsbeurt & nieuwe remmen en de auto is klaar O+





  zaterdag 15 juli 2017 @ 16:23:15 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172438988
Logo zit goed. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172439219
Ja, het zijn specialisten 8-)
pi_172439924
Morgen kijken naar een setje 207's:
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 17:14:18 #105
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172440081
Die van pvdp hierboven zijn veel makkelijker schoner te houden. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172448386
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:33 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm

Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
Als je weet hoeveel tijd en kosten erin gaat zitten en zij daar ook van willen verdienen kan je nooit een customized tuning krijgen voor 330 euro. Geen auto is identiek, zelfs niet als deze identiek gebouwd is.
  zondag 16 juli 2017 @ 16:35:10 #107
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172461780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:08 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Danku. Ik ken een fijne garage die nooit veel vraagt, dus mocht het terug komen dan zal ik met jouw verhaal daar langs gaan. Lijkt me wel kut als het uitvalt tijdens de regen ja!

Voor de rest kun je er wel gewoon mee doorrijden lijkt me. In ieder geval naar huis.
Ja hoor doorrijden is geen probleem. Maar net wat ik zei de stuurbekrachtiging wist ook niet meer wanneer het stuur in het midden stond. Dus wat je normaal als feedback krijgt, dat het stuur terug wil naar de 0 positie, dat viel helemaal weg en stuurde heel raar.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 16 juli 2017 @ 17:47:38 #108
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_172464311
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als je weet hoeveel tijd en kosten erin gaat zitten en zij daar ook van willen verdienen kan je nooit een customized tuning krijgen voor 330 euro. Geen auto is identiek, zelfs niet als deze identiek gebouwd is.
Dat zegt ie toch ook niet? VVT gooit er gewoon een standaard chip in.
En VVT is een prima partij op het gebied van diesel.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_172466225
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:21 schreef chiren het volgende:

[..]

Ik vermoed toch dat het een probleem van de voorganger van de N18 is. De nieuwste Mini genoemd in die posts is een JCW uit +/- 2007. In 2011 zijn ze pas naar de N18 geswitched in de R56.
Kleine update, gisteren geen tijd gehad ;) De N18 is inderdaad een stuk betrouwbaarder. Enige 'veel' voorkomend probleem lijkt een hoog olie verbruik (bijvullen voor het einde van de service beurt). Meestal is de PCV dan verstop/vervuild.

Maar uh, ik zie verder eigenlijk niets over de mini's hier, ook niet in de eigenaars lijsten. Valt de mini niet ook onder BMW?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172474403
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:06 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Kleine update, gisteren geen tijd gehad ;) De N18 is inderdaad een stuk betrouwbaarder. Enige 'veel' voorkomend probleem lijkt een hoog olie verbruik (bijvullen voor het einde van de service beurt). Meestal is de PCV dan verstop/vervuild.

Maar uh, ik zie verder eigenlijk niets over de mini's hier, ook niet in de eigenaars lijsten. Valt de mini niet ook onder BMW?
Thanks voor de update nog, fijn om te weten :)
(Y)
pi_172488083
Auto vordert gestaag. Verse remmen en een nieuwe dorpel. Alleen nog een servicebeurt en dan kunnen we 'm zaterdag ophalen

  maandag 17 juli 2017 @ 18:41:09 #112
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172488223
Gister effe wezen vissen

pi_172488328
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister effe wezen vissen

[ afbeelding ]
Nog wat gevangen?
pi_172489481
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:31 schreef pvdplanet het volgende:
Auto vordert gestaag. Verse remmen en een nieuwe dorpel. Alleen nog een servicebeurt en dan kunnen we 'm zaterdag ophalen

[ afbeelding ]
Lekker alles vers! Mijne gaat ook weereens naar de garage. Kleine beurt, remmen rondom en eindelijk eens checken (hoop ik) waardoor 'ie soms afslaat in z'n achteruit.
pi_172489490
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister effe wezen vissen

[ afbeelding ]
Is de M er af? 😃
  maandag 17 juli 2017 @ 19:54:45 #116
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172489575
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Is de M er af? 😃
Ja de M is eraf. Tijd voor clean nu. Was bezig de nieren opnieuw te spuiten
  maandag 17 juli 2017 @ 19:55:21 #117
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172489591
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Nog wat gevangen?
Ja
pi_172489893
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8 8-)

Facts don't care about your feelings
pi_172489962
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8 8-)

[ afbeelding ]
De jouwe?
pi_172490052
quote:
11s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:10 schreef Anne het volgende:

[..]

De jouwe?
Nee ik ken iemand die heeft een verhuurbedrijf met elektrische auto's en soms leent hij m'n Tesla en mag ik de i8 :P
Facts don't care about your feelings
pi_172491385
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja de M is eraf. Tijd voor clean nu. Was bezig de nieren opnieuw te spuiten
Staat 'm stuk beter, nice!

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8 8-)

[ afbeelding ]
Leuk! Je mag wel even langsrijden hoor :P
pi_172515451
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Staat 'm stuk beter, nice!

[..]

Leuk! Je mag wel even langsrijden hoor :P
Heb wel wat beters te doen >:) ben m'n rijbewijs nog sneller kwijt hiermee dan de Tesla. Ging nog even bij stoplicht tegen m'n Model S 75 en de Tesla is sneller weg maar na ongeveer 100 km/u komt de i8 pas opzetten. Het blijft een vreemde auto want het elektrische deel merk je bijna niets van maar het geluid, ondanks dat het grappig is met de speakers, is dan ook weer te zacht om het echt een sportwagen te noemen. Ik zou het niet kopen voor 150k al had ik het geld.

Oh en wie is die stoere man...



[ Bericht 6% gewijzigd door YoshiBignose op 18-07-2017 22:25:56 ]
Facts don't care about your feelings
pi_172515836
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb wel wat beters te doen >:) ben m'n rijbewijs nog sneller kwijt hiermee dan de Tesla. Ging nog even bij stoplicht tegen m'n Model S 75 en de Tesla is sneller weg maar na ongeveer 100 km/u komt de i8 pas opzetten. Het blijft een vreemde auto want het elektrische deel merk je bijna niets van maar het geluid, ondanks dat het grappig is met de speakers, is dan ook weer te zacht om het echt een sportwagen te noemen. Ik zou het niet kopen voor 150k al had ik het geld.

Oh en wie is die stoere man...

[ afbeelding ]
Oh eeh nou ik wilde toch niet rijden, stomme auto! 😉

Heet die foto nou gore kneus? 😄
pi_172515939
De E34 540i staat nu bij de garage, houd m'n hart weer vast.. Hopelijk eindelijk eens de trilling er uit, rijd er al meer dan een jaar mee. En oliewissel, was alweer 16.000km geleden en moet officieel om de 10.000km. Ik houd zelf 13/15.000km aan, snel zat. Heb van een vriend een E34 518i te leen gekregen. Valt me nog mee hoe traag het is 😄

Oh en de 106 XSi staat ook bij de garage (grote beurt en distributieriem). Hoop dat ik nog geld voor vakantie overhoud 😬
pi_172516041
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

Heet die foto nou gore kneus? 😄
:o betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".
Facts don't care about your feelings
pi_172517542
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:o betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".
Haha zag het door de quote 😂
pi_172525483
De e60 heeft weer een nieuw probleem: de alternator begint te haperen.
Hij laad af en toe niet bij, of 13V en soms 14V.
De alternator is nog steeds de orginele, 13 jaar oud en 350K op de teller.

Nu heb ik wat keuzes:
1. Laten reviseren/ruilen tegen een gereviseerde (200 euro)
2. zelf een nieuwe regulator opzetten (met nieuwe koolstof borsteltjes) (+-50 euro)
3. Nieuwe alternator 'niet orgineel merk' 150 euro.

Met 2 weet ik niet 100% of het wel opgelost gaat zijn, ik kan natuurlijk de alternator er eerst een keer afhalen en kijken of de borstels op zijn... maar dat is natuurlijk allemaal extra werk, z'n alternator is er niet in 5 minuten af... dus hoe groot is de kans dat het vervangen van alleen de regulator het probleem op lost?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:26:41 #128
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_172534967
Ik heb al 2 jaar een ebay regelaar van 20 euro in mn e46, werkt prima
pi_172565074
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 17:14 schreef Hyperdude het volgende:
Die van pvdp hierboven zijn veel makkelijker schoner te houden. :)
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he! :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:22:46 #130
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172571348
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:30 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he! :P
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.

Mijn 130i is ook weer lekker onderhanden.
BC-Racing instelbare schroefset /met camber plates
x M3 draag armen
x M3 Reactiearmen
Nieuwe Goodyear Eagle F1 achterzijde (245 breed gewoon)
Velgen opgemaakt en in Ferric Grey A80 gespoten.
Uitlijnen

met een x ervoor is tot nu toe al afgerond.
A.s. woensdag zet ik het onderstel eronder. En tussentijds/daarna de velgen afmaken + banden monteren. Dan alles gereed zetten en naar de uitlijner toe. Gaat zo fijn sturen!!
Weet van alles een beetje maar net niets.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:38:28 #131
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172571675
Ik ga morgen ook aan de slag. Motorolie en filter effe vervangen. Moet godverdorie 8,5 liter in! 100 euro lichter.

Daarnaast ga ik het luchtfilter vervangen voor een Pipercross vervangingsfilter en heb ik een nieuwe polijstmachine gekocht dus die kan ik mooi even testen :)
pi_172572494
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ga morgen ook aan de slag. Motorolie en filter effe vervangen. Moet godverdorie 8,5 liter in! 100 euro lichter.

Daarnaast ga ik het luchtfilter vervangen voor een Pipercross vervangingsfilter en heb ik een nieuwe polijstmachine gekocht dus die kan ik mooi even testen :)
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:35:58 #133
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172572956
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:18 schreef boegschroef het volgende:

[..]

E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.
Ja ik heb al wat youtube videos geraadpleegt, tis een hoerenwerk idd maar ik heb een ratelset met ingebouwde magneten :)
pi_172599111
Eindelijk de auto opgehaald na 3 weken geduld :)



pi_172599193
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:22 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.

Mijn 130i is ook weer lekker onderhanden.
BC-Racing instelbare schroefset /met camber plates
x M3 draag armen
x M3 Reactiearmen
Nieuwe Goodyear Eagle F1 achterzijde (245 breed gewoon)
Velgen opgemaakt en in Ferric Grey A80 gespoten.
Uitlijnen

met een x ervoor is tot nu toe al afgerond.
A.s. woensdag zet ik het onderstel eronder. En tussentijds/daarna de velgen afmaken + banden monteren. Dan alles gereed zetten en naar de uitlijner toe. Gaat zo fijn sturen!!
Ja weet ik, dat bedoelde ik niet. Heb verder niks aan mijn 116 gedaan, en ziet er dus geheel standaard uit. Vind mooie velgjes leuk, maar het moet wel passen bij de auto, en 18 inch vind ik zelf niet passend voor het voor de rest standaard uiterlijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_172709059
Nou heb mooi avontuur beleefd. Dinsdagavond had ik etentje in Arnhem en op de terugweg reed ik vlak na Wolvega richting Leeuwarden toen ik een trilling in mn auto voelde. Bij een pompstation gestopt om te zien of er misschien een band leeg was ofzo maar alles was nog goed. DUs ik rij weer weg en voordat ik de invoegstrook af was werd het erger dus gestopt op de vluchtstrook: bleek mn wiel rechtsachter er bijna af te liggen. Ik opkrikken en wilde de bouten aandraaien: zijn er 4 van de 5 afgebroken! hij hing nog aan 1 slotbout vast.

Dus de ANWB gebeld, die heeft em laten afslepen naar de Kwikfit in Leeuwarden waar ik toevallig gister een afspraak had staan voor 2 nieuwe voorbanden. Dus daar hebben ze meteen ook alle bouten vervangen voor nieuwe. Bij het af halen van de voorbanden knaptten er 8 van de 10 bouten dus ik denk dat de bouten gewoon op waren.

Ik moet zeggen echt topservice van Kwikfit dat ze alles binnen 1 dag hebben kunnen doen, remschijven en klauwen moesten eraf om de resten wielbout eruit te halen. Al in al was ik 270 euro kwijt voor al het werk incl de banden en montage etc.
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:22:53 #137
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172709456
tering dat is wel ff schrikken. Bouten te vast gedraaid met de luchttol misschien?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172709615
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:22 schreef fathank het volgende:
tering dat is wel ff schrikken. Bouten te vast gedraaid met de luchttol misschien?
Klopt helemaal. Ik heb week of 3 geleden nieuwe achterbanden laten monteren en hij heeft ze toen alleen vastgemaakt met luchttol en niet gechecked met momentsleutel bedenk ik me nu.
Maar de anderen braken ook af dus denk dat die bouten gewoon op waren, Als die dingen al 100x los en vast zijn gedraaid, op een gegeven moment is het afgelopen.
pi_172710341
Phoe da's schrikken ja! Ik ging van de zomer ook m'n nieuwe set monteren en mijn winterset zat zo vast dat ik een steigerpijp moest kopen om ze los te krijgen.. Snap niet dat garages dat kunnen doen. Bij een vorige auto ook gehad er eentje knapte.. Precies 1 dag voordat ik op vakantie ging.
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:29:00 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172710787
Ff tot 200 Nm op de luchttol en dan ff tikje met de momentsleutel.Klopt precies, meneer. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172711352
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:29 schreef Hyperdude het volgende:
Ff tot 200 Nm op de luchttol en dan ff tikje met de momentsleutel.Klopt precies, meneer. :')
Kwikfit heeft ze nu op 120 gezet
pi_172711665
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.

Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.

Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172712364
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.

Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.

Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Ik zal eens een momentsleutel gaan aanschaffen want ik haal regelmatig wel een wiel er af.
pi_172714896
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet zeggen echt topservice van Kwikfit dat ze alles binnen 1 dag hebben kunnen doen, remschijven en klauwen moesten eraf om de resten wielbout eruit te halen. Al in al was ik 270 euro kwijt voor al het werk incl de banden en montage etc.
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...
pi_172714944
quote:
11s.gif Op donderdag 27 juli 2017 15:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis mee
  donderdag 27 juli 2017 @ 16:04:47 #146
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172715255
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.

Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.

Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172715342
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.
Meh. niet eens een glimlach.
  donderdag 27 juli 2017 @ 16:10:05 #148
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172715359
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Meh. niet eens een glimlach.
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172715466
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:10 schreef fathank het volgende:

[..]

Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.
We gaan erachter komen of anderen hier het wel grappig vinden...
  donderdag 27 juli 2017 @ 17:55:58 #150
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172717614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 15:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis mee
Bandendiscussie :'(

Welke vlaggenmast moet ik halen voor mijn Beemert? That's the question. :P



[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 27-07-2017 18:08:30 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')