Heb dit ook gehad. Wat boegschroef schetst is ansich logsich, maar dat verklaard niet je richting aanwijzer. Dit komt alleen te vervallen wanneer de stuurhoek sensor een fout aangeeft. Ik had de stuurhoek sensor defect en daarmee viel de complete DSC uit (dus uitval RPA), stuurbekrachtiging reageerde heel raar (heb een LCI dus is elektrisch) door dat de nul punt positie (stuur recht) onbekend was.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef matigeuser het volgende:
Ik kreeg net ineens een aantal foutmeldingen op mijn scherm in de auto.
Eerst de melding dat DSC is uitgevallen. 10 seconde later deze melding:
[ afbeelding ]
Wat ook opviel is dat na het afslaan (en dus het stuur draaien), de richtingaanwijzer niet meer uit zichzelf afslaat.
Zou dit allemaal te maken kunnen hebben met een uitgevallen sensor? Of is het één een gevolg van het ander? Klinkt wel als een stuuras-sensor ofzo, aangezien de richtingaanwijzer ook niet meer uit gaat na het bochtenwerk.
En betekent die melding in het plaatje nou dat de sensor van de bandenspanning niet meer werkt? Of dat er een lekke band is? Dat laatste lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk.
Zal hem deze week naar de garage brengen, maar als iemand voor die tijd al wat weet, dan zou het fijn zijn.
Type e90 pre-LCI 330i.
Hey, thanks voor je reply.quote:Op woensdag 12 juli 2017 16:08 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Heb dit ook gehad. Wat boegschroef schetst is ansich logsich, maar dat verklaard niet je richting aanwijzer. Dit komt alleen te vervallen wanneer de stuurhoek sensor een fout aangeeft. Ik had de stuurhoek sensor defect en daarmee viel de complete DSC uit (dus uitval RPA), stuurbekrachtiging reageerde heel raar (heb een LCI dus is elektrisch) door dat de nul punt positie (stuur recht) onbekend was.
Jou idee van de falende sensor is dus eigenlijk héél scherp en heel goed mogelijk.
Al met al heb ik het zelf gefixed in tegenstelling tot wat de dealer me vertelde. Maar als je pech hebt is het een dure reparatie. Ik kan wel in detail treden (ook mbt uitleg waarom de DSC compleet uitvalt... ja wat nou veiligheid: 1 sensor valt weg en alles ligt plat), maar als je hem toch wegbrengt heeft dat niet echt veel zin. Laat ze in élk (!) geval de stuurhoek sensor controleren. (en hierbij dient de hoogst mogelijke nauwkeurigheid nageleefd te worden)
Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:00 schreef matigeuser het volgende:
Dat is een flinke prestatiewinst! Komt er nu niet teveel druk op de motor / turbo te staan? Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn!
Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef chiren het volgende:
[..]
Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.
Dezelfde blokken zitten in de F2x 114i, 116i en 118i. Alleen dan softwarematig gedowntuned. Begrenzing eraf en optimalisatie en voila, 220-230pk
Zo heeft bijvoorbeeld een 114i standaard 102pk, met deze remap ook 220pk gezien dezelfde motor.
Als ik dat opzoek op hun site zie ik het volgende:quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:46 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.
Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
Klopt mbt die discussie geloofwaardig is het wel, ik heb ook de dynouitdraai. Betrouwbaar op termijn, dat zal de tijd inderdaad uitwijzenquote:Op donderdag 13 juli 2017 16:13 schreef daNpy het volgende:
Van 136 naar 213pk.
Ergens vind ik dat niet echt geloofwaardig. Zeker niet op de lange termijn. Maar ik geloof dat we deze discussie hier onlangs nog hebben gehad over hoe motoren van BMW gebouwd worden
Dat viel me laatst bij onze 325i ook tegen toen ik een keer wat harder moest remmen. Toch maar eens kijken naar andere blokken.quote:Op donderdag 13 juli 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
Of je hebt héél veel geluk, of hij komt gewoon terug. Dat laatste was bij mij het geval (viel in de stad uit en met de 130i had ik meteen genoeg vermogen om flink te schrikken toen de wielen begonnen te slippen, reed in de regen op een gladde weg.. ).quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:46 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.
Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
Danku. Ik ken een fijne garage die nooit veel vraagt, dus mocht het terug komen dan zal ik met jouw verhaal daar langs gaan. Lijkt me wel kut als het uitvalt tijdens de regen ja!quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:22 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Of je hebt héél veel geluk, of hij komt gewoon terug. Dat laatste was bij mij het geval (viel in de stad uit en met de 130i had ik meteen genoeg vermogen om flink te schrikken toen de wielen begonnen te slippen, reed in de regen op een gladde weg.. ).
Eigenlijk is het snel te testen, auto uit en dan weer aan dan moet hij gewoon alweer werken eigenlijk.
Maar bij mij was de optische plaat beschadigd (en ja het was echt een héle kleine beschadiging. Eigenlijk is het in ieder geval de optische plaat die hinder geeft.
De onderdelen om deze te repareren kosten zonder korting en inclusief btw zo'n ¤36. Er zijn een aantal storingen die aldus BMW niet gereset mogen worden. Daar staat de fout-teller op 2. 2 keer dezelfde fout = het complete schakel centrum vervangen (dikke onzin vaak), ter waarde van bijna ¤1000,-
Mocht het terug komen, schaf zo'n set aan en laat het monteren maar druk ze op het hart de bijgeleverde PBM's te gebruiken en zeer nauwkeurig te werken om opnieuw falen te voorkomen.
Soms kan het ook helpen om de plaat te reinigen met IPA, ik kon er niet aankomen en heb Ethanol gebruikt.
Dat heb ik gemerkt inderdaad. Heeft iemand ervaring met flink meer bijtende en sterker vertragende blokken?quote:Op donderdag 13 juli 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
Je weet dat die JCW bekend staat als probleem geval? Nu ben ik er wel van overtuigd dat het 9 van de 10 keer een probleem door 'verkeerd gebruik' is.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef chiren het volgende:
[..]
Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.
Weet je zeker dat dit ook geldt voor de F56 JCW? Je hebt wel gelijk met de voorgaande 1.6T motoren die de Mini's gebruikten (die zaten ook in Peugeots en Citroens) en dat waren echt rampenblokken met distriketting issues en andere vage onoplosbare problemen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 10:36 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Je weet dat die JCW bekend staat als probleem geval? Nu ben ik er wel van overtuigd dat het 9 van de 10 keer een probleem door 'verkeerd gebruik' is.
De rest van de auto is in iedergeval bestand tegen het vermogen, de automaat en aandrijving kan dit wel hebben. Zolang je niet als een ***** altijd in de ochtend met -20 plank gas de inrit af gaat zal het wel goed komen
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 14 juli 2017 10:30 schreef daNpy het volgende:
Als je remmen hebt die op ca 200km/h berekend zijn, worden ze bij 300 km/h dus veel heter en zijn ze gewoon ongeschikt, met alle problemen van dien.
Meer vermogen = sneller/vaker hard rijden (mogelijk) = meer/harder remmen.
Zijn er Mov'it setjes voor jouw 1er?
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:01 schreef chiren het volgende:
Op bezoek geweest bij BR-Performance. Complete chip op maat. Eerst stock op de rollenbank. Vervolgens de nieuwe mapping erop, weer op de rollenbank, afstellen, nog een keer op de rollenbank en een testrit met live data uitlezen en aanpassen waar nodig.
Resultaat (links onderin):
[ afbeelding ]
Dit is nog op euro95, op euro98 win ik nog zo'n 8%.
Het resultaat is echt bizar, de sprint naar de 100 gaat nu in zo'n 6 tot 6.5 seconden door de automaat met 8 versnellingen en de 200 haal je in een poep en een zucht.
Een aanrader wanneer je een professionele chipper zoekt voor je BMW!
Dat is een stuk goedkoper inderdaadquote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm
Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
De R53 had problemen met de ketting en lagersquote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:11 schreef chiren het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dit ook geldt voor de F56 JCW? Je hebt wel gelijk met de voorgaande 1.6T motoren die de Mini's gebruikten (die zaten ook in Peugeots en Citroens) en dat waren echt rampenblokken met distriketting issues en andere vage onoplosbare problemen.
Die R56 gebruikt idd de N18, equivalent van de BMW N13quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:54 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De R53 had problemen met de ketting en lagers
De R56 scheurende zuiger (meestal zuiger #3, maar ook de andere willen wel eens scheuren) en inbrandende zuigers.
Ik vermoed toch dat het een probleem van de voorganger van de N18 is. De nieuwste Mini genoemd in die posts is een JCW uit +/- 2007. In 2011 zijn ze pas naar de N18 geswitched in de R56.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:53 schreef boegschroef het volgende:
Mijn verhalen/kennis van BMW komt vooral uit eigen ervaring, research tijdens het shoppen van mijn volgende wagen en mijn wekelijkse kopje koffie in de werkplaats bij de BMW garage (niet voor mijn wagens )
Maar googlen op 'R56 piston issue' laat al snel het probleem zien.
https://www.honestjohn.co(...)manufacturing-fault-
http://www.mini2.com/foru(...)re-cylinder-4-a.html
http://www.minitorque.com(...)es-20245/index6.html
https://www.northamerican(...)-loses-a-piston.html
youtube filmpje (op het eind zie je de zuigers):
Als je weet hoeveel tijd en kosten erin gaat zitten en zij daar ook van willen verdienen kan je nooit een customized tuning krijgen voor 330 euro. Geen auto is identiek, zelfs niet als deze identiek gebouwd is.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm
Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
Ja hoor doorrijden is geen probleem. Maar net wat ik zei de stuurbekrachtiging wist ook niet meer wanneer het stuur in het midden stond. Dus wat je normaal als feedback krijgt, dat het stuur terug wil naar de 0 positie, dat viel helemaal weg en stuurde heel raar.quote:Op donderdag 13 juli 2017 22:08 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Danku. Ik ken een fijne garage die nooit veel vraagt, dus mocht het terug komen dan zal ik met jouw verhaal daar langs gaan. Lijkt me wel kut als het uitvalt tijdens de regen ja!
Voor de rest kun je er wel gewoon mee doorrijden lijkt me. In ieder geval naar huis.
Dat zegt ie toch ook niet? VVT gooit er gewoon een standaard chip in.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als je weet hoeveel tijd en kosten erin gaat zitten en zij daar ook van willen verdienen kan je nooit een customized tuning krijgen voor 330 euro. Geen auto is identiek, zelfs niet als deze identiek gebouwd is.
Kleine update, gisteren geen tijd gehad De N18 is inderdaad een stuk betrouwbaarder. Enige 'veel' voorkomend probleem lijkt een hoog olie verbruik (bijvullen voor het einde van de service beurt). Meestal is de PCV dan verstop/vervuild.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:21 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik vermoed toch dat het een probleem van de voorganger van de N18 is. De nieuwste Mini genoemd in die posts is een JCW uit +/- 2007. In 2011 zijn ze pas naar de N18 geswitched in de R56.
Thanks voor de update nog, fijn om te wetenquote:Op zondag 16 juli 2017 19:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Kleine update, gisteren geen tijd gehad De N18 is inderdaad een stuk betrouwbaarder. Enige 'veel' voorkomend probleem lijkt een hoog olie verbruik (bijvullen voor het einde van de service beurt). Meestal is de PCV dan verstop/vervuild.
Maar uh, ik zie verder eigenlijk niets over de mini's hier, ook niet in de eigenaars lijsten. Valt de mini niet ook onder BMW?
Nog wat gevangen?quote:Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister effe wezen vissen
[ afbeelding ]
Lekker alles vers! Mijne gaat ook weereens naar de garage. Kleine beurt, remmen rondom en eindelijk eens checken (hoop ik) waardoor 'ie soms afslaat in z'n achteruit.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:31 schreef pvdplanet het volgende:
Auto vordert gestaag. Verse remmen en een nieuwe dorpel. Alleen nog een servicebeurt en dan kunnen we 'm zaterdag ophalen
[ afbeelding ]
Is de M er af? 😃quote:Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister effe wezen vissen
[ afbeelding ]
Ja de M is eraf. Tijd voor clean nu. Was bezig de nieren opnieuw te spuitenquote:
De jouwe?quote:Op maandag 17 juli 2017 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8
[ afbeelding ]
Nee ik ken iemand die heeft een verhuurbedrijf met elektrische auto's en soms leent hij m'n Tesla en mag ik de i8quote:
Staat 'm stuk beter, nice!quote:Op maandag 17 juli 2017 19:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja de M is eraf. Tijd voor clean nu. Was bezig de nieren opnieuw te spuiten
Leuk! Je mag wel even langsrijden hoorquote:Op maandag 17 juli 2017 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jeej weer even paar dagen scheuren in de i8
[ afbeelding ]
Heb wel wat beters te doen ben m'n rijbewijs nog sneller kwijt hiermee dan de Tesla. Ging nog even bij stoplicht tegen m'n Model S 75 en de Tesla is sneller weg maar na ongeveer 100 km/u komt de i8 pas opzetten. Het blijft een vreemde auto want het elektrische deel merk je bijna niets van maar het geluid, ondanks dat het grappig is met de speakers, is dan ook weer te zacht om het echt een sportwagen te noemen. Ik zou het niet kopen voor 150k al had ik het geld.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Staat 'm stuk beter, nice!
[..]
Leuk! Je mag wel even langsrijden hoor
Oh eeh nou ik wilde toch niet rijden, stomme auto! 😉quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb wel wat beters te doen ben m'n rijbewijs nog sneller kwijt hiermee dan de Tesla. Ging nog even bij stoplicht tegen m'n Model S 75 en de Tesla is sneller weg maar na ongeveer 100 km/u komt de i8 pas opzetten. Het blijft een vreemde auto want het elektrische deel merk je bijna niets van maar het geluid, ondanks dat het grappig is met de speakers, is dan ook weer te zacht om het echt een sportwagen te noemen. Ik zou het niet kopen voor 150k al had ik het geld.
Oh en wie is die stoere man...
[ afbeelding ]
betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".quote:
Haha zag het door de quote 😂quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 17:14 schreef Hyperdude het volgende:
Die van pvdp hierboven zijn veel makkelijker schoner te houden.
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:30 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he!
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ga morgen ook aan de slag. Motorolie en filter effe vervangen. Moet godverdorie 8,5 liter in! 100 euro lichter.
Daarnaast ga ik het luchtfilter vervangen voor een Pipercross vervangingsfilter en heb ik een nieuwe polijstmachine gekocht dus die kan ik mooi even testen
Ja ik heb al wat youtube videos geraadpleegt, tis een hoerenwerk idd maar ik heb een ratelset met ingebouwde magnetenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:18 schreef boegschroef het volgende:
[..]
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.
Ja weet ik, dat bedoelde ik niet. Heb verder niks aan mijn 116 gedaan, en ziet er dus geheel standaard uit. Vind mooie velgjes leuk, maar het moet wel passen bij de auto, en 18 inch vind ik zelf niet passend voor het voor de rest standaard uiterlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:22 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.
Mijn 130i is ook weer lekker onderhanden.
BC-Racing instelbare schroefset /met camber plates
x M3 draag armen
x M3 Reactiearmen
Nieuwe Goodyear Eagle F1 achterzijde (245 breed gewoon)
Velgen opgemaakt en in Ferric Grey A80 gespoten.
Uitlijnen
met een x ervoor is tot nu toe al afgerond.
A.s. woensdag zet ik het onderstel eronder. En tussentijds/daarna de velgen afmaken + banden monteren. Dan alles gereed zetten en naar de uitlijner toe. Gaat zo fijn sturen!!
Klopt helemaal. Ik heb week of 3 geleden nieuwe achterbanden laten monteren en hij heeft ze toen alleen vastgemaakt met luchttol en niet gechecked met momentsleutel bedenk ik me nu.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:22 schreef fathank het volgende:
tering dat is wel ff schrikken. Bouten te vast gedraaid met de luchttol misschien?
Kwikfit heeft ze nu op 120 gezetquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:29 schreef Hyperdude het volgende:
Ff tot 200 Nm op de luchttol en dan ff tikje met de momentsleutel.Klopt precies, meneer.
Ik zal eens een momentsleutel gaan aanschaffen want ik haal regelmatig wel een wiel er af.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.
Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.
Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet zeggen echt topservice van Kwikfit dat ze alles binnen 1 dag hebben kunnen doen, remschijven en klauwen moesten eraf om de resten wielbout eruit te halen. Al in al was ik 270 euro kwijt voor al het werk incl de banden en montage etc.
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis meequote:Op donderdag 27 juli 2017 15:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.
Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.
Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Meh. niet eens een glimlach.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.quote:
We gaan erachter komen of anderen hier het wel grappig vinden...quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.
Bandendiscussiequote:Op donderdag 27 juli 2017 15:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |