abonnement Unibet Coolblue
pi_172087160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:53 schreef pvdplanet het volgende:
De Volvo S80 gaat eruit (niet helemaal, hij blijft in de familie)

In de plaats komt een E87 130i *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De kenners weten waarom: de laatste ongeblazen 6 cilinder, machtig goed onderstel, onopvallende compacte verschijning
Heel mooi! Proficiat.

Ik heb dezelfde motor in een 3-serie (e90 330i) en dat is en bljift genieten. Lekker geluid, lekkere acceleratie bij hoge toeren en heerlijk rustig en soepel rijden bij lage toeren.

Zo worden ze niet meer gemaakt! Mooie velgjes ook. Veel plezier ermee.
  zondag 2 juli 2017 @ 15:24:13 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172114652
Waarom kan ik geen koelvloeistofniveau controleren?
Volgens boekje moet je daarvoor naar de dealer. Belachelijke shit.
Heb ook al geen oliepijstok. :(
523i, F11, N53B30
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172117221
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom kan ik geen koelvloeistofniveau controleren?
Volgens boekje moet je daarvoor naar de dealer. Belachelijke shit.
Heb ook al geen oliepijstok. :(
523i, F11, N53B30
De dealer heeft dat van mijn boekje ook moeten doen, maar ze rekenden er niets voor.
  zondag 2 juli 2017 @ 17:29:26 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172118154
quote:
99s.gif Op zondag 2 juli 2017 17:02 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De dealer heeft dat van mijn boekje ook moeten doen, maar ze rekenden er niets voor.
Das mooi van je dealer. :)
Alleen snap ik niet waarom je het zelf niet meer kunt controleren. Zoveel extra kost dat niet om te maken. En voor een dagje Alpenpassen knallen, vind ik het wel een geruststellend idee.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172118945
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 17:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Das mooi van je dealer. :)
Alleen snap ik niet waarom je het zelf niet meer kunt controleren. Zoveel extra kost dat niet om te maken. En voor een dagje Alpenpassen knallen, vind ik het wel een geruststellend idee.
Pics komen in road trip tip topic? Welke passen?
  zondag 2 juli 2017 @ 17:59:31 #56
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172119079
Shit vandaag een band lek gereden :(
En toen ik rustig door rolde naar huis stond me stuur ook scheef. Was bang dat ik aan de voorzijde ook iets geraakt had maar met de winterbanden stond alles al weer goed en rijdt ook niet anders.

Was dus iets te vlug met bestellen van nieuwe draagarmen, maar het wordt een upgrade. Ik ga M3 draagarmen op de 130i monteren 8-).
Dus ook meteen nieuwe bandjes besteld 245/35/18 en overal nieuwe bouten en moeren voor wat los gaat, onnodig maar mooi dat alles weer fris is straks!

En verder nog rustig opzoek naar een M3 stabilisator stang aangezien dat een fikse update zal geven (rubber gecoat staal als bushing en is echt een keer zo dik).

Al met al maken we van een tegenslag weer een dikke inhaalslag! ~O>
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 2 juli 2017 @ 19:10:03 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172120725
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 17:59 schreef -Richard- het volgende:
Shit vandaag een band lek gereden :(
...
En toen ik rustig door rolde naar huis stond me stuur ook scheef.
...
Al met al maken we van een tegenslag weer een dikke inhaalslag! ~O>
Duur stoeprandje? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 2 juli 2017 @ 19:16:04 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172120860
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 17:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Pics komen in road trip tip topic? Welke passen?
Figure of speech. :)
Dit jaar is alles beetje laat. Tweede helft aug. ben ik naar Zweden/Noorwegen.
Ben meestal tweede helft sept. in de Alpen, maar dat wordt dit jaar dan wat later; anders krijg ik mijn werk niet af. :') Mogelijk vanaf 19 oktober kan ik weer weg; kunnen de sneeuwkettingen al mee. Niet echt ideaal.


Maak ik wel piccies in Norge. ;)


[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 02-07-2017 19:24:16 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 2 juli 2017 @ 20:54:52 #59
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172123511
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 19:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Duur stoeprandje? :P
Hmm. Ja theoretisch wel, maar gelukkig waren de banden al niet te tof meer. Voorzijde is nog wel tof en ook nog goed gelukkig. Mooie gelegenheid om de velgen even netjes op te knappen en opnieuw te spuiten! :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:32:01 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172124872
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:54 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Hmm. Ja theoretisch wel, maar gelukkig waren de banden al niet te tof meer. Voorzijde is nog wel tof en ook nog goed gelukkig. Mooie gelegenheid om de velgen even netjes op te knappen en opnieuw te spuiten! :)
Ieder nadeel hep ze voordeel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172150856
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 19:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Figure of speech. :)
Dit jaar is alles beetje laat. Tweede helft aug. ben ik naar Zweden/Noorwegen.
Ben meestal tweede helft sept. in de Alpen, maar dat wordt dit jaar dan wat later; anders krijg ik mijn werk niet af. :') Mogelijk vanaf 19 oktober kan ik weer weg; kunnen de sneeuwkettingen al mee. Niet echt ideaal.

Maak ik wel piccies in Norge. ;)
[ afbeelding ]
OOOOOH maar ik weet wel een oplossing: koop weer een oudere bak of ga met de Porker :7
Wil ook nog een paar bergpasjes pakken met de 540, maar moeten nog steeds wat dingen gemaakt worden :O Al heb ik me stiekem met de Sprinter ook wel uitgeleefd de laatste tijd (Gotthard, Furka, Grimsel en Susten achter elkaar :D ).
pi_172308555
Stel,

Je hebt de keuze uit een BMW 1-serie business 118i, 2012, 90.000 km, zwart, met cruise control en al, maar zonder xenon verlichting ed.

en een BMW 1-serie high executive 114i, 2012, 105.000, je lievelingskleur grijs metallic, met cruise control, xenon verlichting en leder. Maar je twijfelt over de 114i...

Wat zouden jullie kiezen?
★★★
pi_172309687
quote:
9s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Stel,

Je hebt de keuze uit een BMW 1-serie business 118i, 2012, 90.000 km, zwart, met cruise control en al, maar zonder xenon verlichting ed.

en een BMW 1-serie high executive 114i, 2012, 105.000, je lievelingskleur grijs metallic, met cruise control, xenon verlichting en leder. Maar je twijfelt over de 114i...

Wat zouden jullie kiezen?
Die 114i is vast wel te chiptunen. Maar er is verder geen 118i te vinden die aan al je eisen voldoet?
pi_172310733
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 01:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Die 114i is vast wel te chiptunen. Maar er is verder geen 118i te vinden die aan al je eisen voldoet?
Dat klopt inderdaad, maar natuurlijk ook met oog op toekomst (verkoop ed.), volgens is een 114i wel minder gewild.

Jawel, maar dan zit je toch wel ruim in een andere prijsklasse, dus vandaar dat dat wat lastig te vinden is.
★★★
pi_172315344
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 07:38 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, maar natuurlijk ook met oog op toekomst (verkoop ed.), volgens is een 114i wel minder gewild.

Jawel, maar dan zit je toch wel ruim in een andere prijsklasse, dus vandaar dat dat wat lastig te vinden is.
Tja lastig! Denk dat jij toch de enige bent die die beslissing kunt maken. Al in Duitsland gekeken? Vaak luxer, meer keuze, goedkoper, etc. Let wel dat je nog rest BPM moet afdragen.
pi_172315770
quote:
9s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Stel,

Je hebt de keuze uit een BMW 1-serie business 118i, 2012, 90.000 km, zwart, met cruise control en al, maar zonder xenon verlichting ed.

en een BMW 1-serie high executive 114i, 2012, 105.000, je lievelingskleur grijs metallic, met cruise control, xenon verlichting en leder. Maar je twijfelt over de 114i...

Wat zouden jullie kiezen?
Ik heb een keer van de dealer een 114i meegekregen.
Prima auto als je nooit haast hebt, voornamelijk in de stad rijdt of boven de 65 jaar bent. ^O^
pi_172316340
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:51 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik heb een keer van de dealer een 114i meegekregen.
Prima auto als je nooit haast hebt, voornamelijk in de stad rijdt of boven de 65 jaar bent. ^O^
Haha, dat klinkt zeer positief :D :{
★★★
pi_172317261
BMW F20 116i: vervangen 4 bougies, 4 injectoren, 4 bobines + halve dag werk incl diagnoses: 1700 euro.

Is dit realistisch? De garage vertelde me dat de injectoren alleen al 200e / stuk kosten.

Ik had een kapotte injector en een verbrande bougie met als gevolg een hevig stotende en schokkende auto. Nu meteen maar alles vervangen aldus advies van BMW. }:|
(Y)
pi_172318789
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:59 schreef chiren het volgende:
BMW F20 116i: vervangen 4 bougies, 4 injectoren, 4 bobines + halve dag werk incl diagnoses: 1700 euro.

Is dit realistisch? De garage vertelde me dat de injectoren alleen al 200e / stuk kosten.

Ik had een kapotte injector en een verbrande bougie met als gevolg een hevig stotende en schokkende auto. Nu meteen maar alles vervangen aldus advies van BMW. }:|
Persoonlijk zou ik naar een BMW specialist gaan. Lees vaak genoeh dat de dealer vrij snel veel wilt vervangen helaas. Ik heb niet heel veel verstand van techniek, maar kunnen ze anders niet gewoon alleen de defecte injectoe doen in plaats van alle 4? Scheelt alweer 600 euro.
pi_172321217
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik naar een BMW specialist gaan. Lees vaak genoeh dat de dealer vrij snel veel wilt vervangen helaas. Ik heb niet heel veel verstand van techniek, maar kunnen ze anders niet gewoon alleen de defecte injectoe doen in plaats van alle 4? Scheelt alweer 600 euro.
Hij staat bij een BMW specialist nu :) Zij volgen hierin liever het advies van BMW gezien de kmstand van 150.000km...

Althans, ze kunnen geen garantie geven dat niet binnen 2 weken weer een bougie/injector/bobine het begeeft gezien de kmstand en dan moet ik weer door de hele molen. Op deze manier heb ik iig 2 jaar garantie op deze zaken.

[ Bericht 5% gewijzigd door chiren op 10-07-2017 16:45:03 ]
(Y)
pi_172321329
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:39 schreef chiren het volgende:

[..]

Hij staat bij een BMW specialist nu :) Zij volgen hierin liever het advies van BMW gezien de kmstand van 150.000km...

Althans, ze kunnen geen garantie geven dat niet binnen 2 weken weer een bougie/injector/bobine het begeeft gezien de kmstand en dan moet ik weer door de hele molen. Op deze manier heb ik iig 2 jaar garantie op deze zaken.
Ah zo, tja als jij het een goed verhaal vindt gewoon doen 😄
pi_172354353
Ik kreeg net ineens een aantal foutmeldingen op mijn scherm in de auto.

Eerst de melding dat DSC is uitgevallen. 10 seconde later deze melding:



Wat ook opviel is dat na het afslaan (en dus het stuur draaien), de richtingaanwijzer niet meer uit zichzelf afslaat.

Zou dit allemaal te maken kunnen hebben met een uitgevallen sensor? Of is het één een gevolg van het ander? Klinkt wel als een stuuras-sensor ofzo, aangezien de richtingaanwijzer ook niet meer uit gaat na het bochtenwerk.
En betekent die melding in het plaatje nou dat de sensor van de bandenspanning niet meer werkt? Of dat er een lekke band is? Dat laatste lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk.

Zal hem deze week naar de garage brengen, maar als iemand voor die tijd al wat weet, dan zou het fijn zijn.

Type e90 pre-LCI 330i.

[ Bericht 5% gewijzigd door matigeuser op 11-07-2017 23:23:21 ]
pi_172358743
Het is geen lekke band, dit is de melding dat de computer het niet meer kan bepalen.
Check even of je cruise control nog werkt, als deze ook niet aan gaat (wat ik verwacht) is het 1 van je wielsensoren.
(is een dure sensor, +- 85 euro voor de sensor alleen, maar als je naar de dealer gaat komt er ook nog 'diagnose' bij om te bepalen welke en arbeidsuren. Op Ebay vind je ze voor 30 euro.)

Zelf vervangen is simpel: http://www.pelicanparts.c(...)nsor_Replacement.htm
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172359959
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:51 schreef boegschroef het volgende:
Het is geen lekke band, dit is de melding dat de computer het niet meer kan bepalen.
Check even of je cruise control nog werkt, als deze ook niet aan gaat (wat ik verwacht) is het 1 van je wielsensoren.
(is een dure sensor, +- 85 euro voor de sensor alleen, maar als je naar de dealer gaat komt er ook nog 'diagnose' bij om te bepalen welke en arbeidsuren. Op Ebay vind je ze voor 30 euro.)

Zelf vervangen is simpel: http://www.pelicanparts.c(...)nsor_Replacement.htm
Bedankt voor je reactie. Klinkt aannemelijk!
Is het dan ook vanzelfsprekend dat als je 1 kapotte wielsensor hebt dat je DSC uitvalt en je richting aanwijzers niet meer uitgaan? Dan zal het wel één van de voorbanden zijn dus?
pi_172360367
DSC wel, de richting aanwijzer is niet verbonden met die sensoren dacht ik. maar dat merk je snel genoeg als je de defecte vervangt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:08:45 #76
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172366151
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef matigeuser het volgende:
Ik kreeg net ineens een aantal foutmeldingen op mijn scherm in de auto.

Eerst de melding dat DSC is uitgevallen. 10 seconde later deze melding:

[ afbeelding ]

Wat ook opviel is dat na het afslaan (en dus het stuur draaien), de richtingaanwijzer niet meer uit zichzelf afslaat.

Zou dit allemaal te maken kunnen hebben met een uitgevallen sensor? Of is het één een gevolg van het ander? Klinkt wel als een stuuras-sensor ofzo, aangezien de richtingaanwijzer ook niet meer uit gaat na het bochtenwerk.
En betekent die melding in het plaatje nou dat de sensor van de bandenspanning niet meer werkt? Of dat er een lekke band is? Dat laatste lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk.

Zal hem deze week naar de garage brengen, maar als iemand voor die tijd al wat weet, dan zou het fijn zijn.

Type e90 pre-LCI 330i.
Heb dit ook gehad. Wat boegschroef schetst is ansich logsich, maar dat verklaard niet je richting aanwijzer. Dit komt alleen te vervallen wanneer de stuurhoek sensor een fout aangeeft. Ik had de stuurhoek sensor defect en daarmee viel de complete DSC uit (dus uitval RPA), stuurbekrachtiging reageerde heel raar (heb een LCI dus is elektrisch) door dat de nul punt positie (stuur recht) onbekend was.

Jou idee van de falende sensor is dus eigenlijk héél scherp en heel goed mogelijk.

Al met al heb ik het zelf gefixed in tegenstelling tot wat de dealer me vertelde. Maar als je pech hebt is het een dure reparatie. Ik kan wel in detail treden (ook mbt uitleg waarom de DSC compleet uitvalt... ja wat nou veiligheid: 1 sensor valt weg en alles ligt plat), maar als je hem toch wegbrengt heeft dat niet echt veel zin. Laat ze in élk (!) geval de stuurhoek sensor controleren. (en hierbij dient de hoogst mogelijke nauwkeurigheid nageleefd te worden)
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:08:57 #77
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172366157
fak, edit..
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_172369393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:08 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Heb dit ook gehad. Wat boegschroef schetst is ansich logsich, maar dat verklaard niet je richting aanwijzer. Dit komt alleen te vervallen wanneer de stuurhoek sensor een fout aangeeft. Ik had de stuurhoek sensor defect en daarmee viel de complete DSC uit (dus uitval RPA), stuurbekrachtiging reageerde heel raar (heb een LCI dus is elektrisch) door dat de nul punt positie (stuur recht) onbekend was.

Jou idee van de falende sensor is dus eigenlijk héél scherp en heel goed mogelijk.

Al met al heb ik het zelf gefixed in tegenstelling tot wat de dealer me vertelde. Maar als je pech hebt is het een dure reparatie. Ik kan wel in detail treden (ook mbt uitleg waarom de DSC compleet uitvalt... ja wat nou veiligheid: 1 sensor valt weg en alles ligt plat), maar als je hem toch wegbrengt heeft dat niet echt veel zin. Laat ze in élk (!) geval de stuurhoek sensor controleren. (en hierbij dient de hoogst mogelijke nauwkeurigheid nageleefd te worden)
Hey, thanks voor je reply.

Ben vandaag bij de garage geweest en heb hem laten uitlezen.
Computer gaf direct aan dat de stuurhoeksensor defect was. :)

De monteur heeft toen alle foutcodes verwijderd en de computer opnieuw ingelezen. Toen waren alle foutmeldingen dus weg. Hij raadde me aan om gewoon te gaan rijden en als de storing terug komt, dan terug komen naar de garage om de sensor te vervangen.
Hij zegt dat het ook goed mogelijk is dat de computer gewoon 'in de war' was en dat het niet meer terug komt.

Op de terugweg (20 min) heb ik in ieder geval niks gemerkt en alles werkt weer prima zonder foutmeldingen.

We gaan het zien :)
pi_172387536
Op bezoek geweest bij BR-Performance. Complete chip op maat. Eerst stock op de rollenbank. Vervolgens de nieuwe mapping erop, weer op de rollenbank, afstellen, nog een keer op de rollenbank en een testrit met live data uitlezen en aanpassen waar nodig.

Resultaat (links onderin):



Dit is nog op euro95, op euro98 win ik nog zo'n 8%.

Het resultaat is echt bizar, de sprint naar de 100 gaat nu in zo'n 6 tot 6.5 seconden door de automaat met 8 versnellingen en de 200 haal je in een poep en een zucht.

Een aanrader wanneer je een professionele chipper zoekt voor je BMW!
(Y)
pi_172388917
Dat is een flinke prestatiewinst! Komt er nu niet teveel druk op de motor / turbo te staan? Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn! :D
pi_172389500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:00 schreef matigeuser het volgende:
Dat is een flinke prestatiewinst! Komt er nu niet teveel druk op de motor / turbo te staan? Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn! :D
Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft :) Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.

Dezelfde blokken zitten in de F2x 114i, 116i en 118i. Alleen dan softwarematig gedowntuned. Begrenzing eraf en optimalisatie en voila, 220-230pk :D

Zo heeft bijvoorbeeld een 114i standaard 102pk, met deze remap ook 220pk gezien dezelfde motor.
(Y)
pi_172390078
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef chiren het volgende:

[..]

Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft :) Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.

Dezelfde blokken zitten in de F2x 114i, 116i en 118i. Alleen dan softwarematig gedowntuned. Begrenzing eraf en optimalisatie en voila, 220-230pk :D

Zo heeft bijvoorbeeld een 114i standaard 102pk, met deze remap ook 220pk gezien dezelfde motor.
Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.

Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
pi_172390787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:46 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.

Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
Als ik dat opzoek op hun site zie ik het volgende:

https://www.br-performanc(...)-2005-2010/553-330i/

+20pk, +20nm, dat valt nog best mee voor non-turbo!

Ze zijn alleen wel aan de prijs omdat het dus allemaal op maat gaat met meerdere testbankruns. Het is geen ziptuning waarbij je binnenrijdt en een uur later weer buiten staat met een remap van de plank.
(Y)
  donderdag 13 juli 2017 @ 16:13:44 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172390971
Van 136 naar 213pk.
Ergens vind ik dat niet echt geloofwaardig. Zeker niet op de lange termijn. Maar ik geloof dat we deze discussie hier onlangs nog hebben gehad over hoe motoren van BMW gebouwd worden :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_172391316
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:13 schreef daNpy het volgende:
Van 136 naar 213pk.
Ergens vind ik dat niet echt geloofwaardig. Zeker niet op de lange termijn. Maar ik geloof dat we deze discussie hier onlangs nog hebben gehad over hoe motoren van BMW gebouwd worden :P
Klopt mbt die discussie :D geloofwaardig is het wel, ik heb ook de dynouitdraai. Betrouwbaar op termijn, dat zal de tijd inderdaad uitwijzen :)
(Y)
  donderdag 13 juli 2017 @ 19:35:17 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172395803
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:06:07 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172396690
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
Dat viel me laatst bij onze 325i ook tegen toen ik een keer wat harder moest remmen. Toch maar eens kijken naar andere blokken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:22:20 #88
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172397111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:46 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Wow nice hoor. Lekker rijden zo dus! Veel plezier ermee.

Ik heb zelf een 330i met 258 pk maar daar zit geen turbo op dus ik vrees dat daar niet zoveel meer mee te tunen valt.
Of je hebt héél veel geluk, of hij komt gewoon terug. Dat laatste was bij mij het geval (viel in de stad uit en met de 130i had ik meteen genoeg vermogen om flink te schrikken toen de wielen begonnen te slippen, reed in de regen op een gladde weg.. ).
Eigenlijk is het snel te testen, auto uit en dan weer aan dan moet hij gewoon alweer werken eigenlijk.
Maar bij mij was de optische plaat beschadigd (en ja het was echt een héle kleine beschadiging. Eigenlijk is het in ieder geval de optische plaat die hinder geeft.
De onderdelen om deze te repareren kosten zonder korting en inclusief btw zo'n ¤36. Er zijn een aantal storingen die aldus BMW niet gereset mogen worden. Daar staat de fout-teller op 2. 2 keer dezelfde fout = het complete schakel centrum vervangen (dikke onzin vaak), ter waarde van bijna ¤1000,-

Mocht het terug komen, schaf zo'n set aan en laat het monteren maar druk ze op het hart de bijgeleverde PBM's te gebruiken en zeer nauwkeurig te werken om opnieuw falen te voorkomen.

Soms kan het ook helpen om de plaat te reinigen met IPA, ik kon er niet aankomen en heb Ethanol gebruikt.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_172400291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:22 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Of je hebt héél veel geluk, of hij komt gewoon terug. Dat laatste was bij mij het geval (viel in de stad uit en met de 130i had ik meteen genoeg vermogen om flink te schrikken toen de wielen begonnen te slippen, reed in de regen op een gladde weg.. ).
Eigenlijk is het snel te testen, auto uit en dan weer aan dan moet hij gewoon alweer werken eigenlijk.
Maar bij mij was de optische plaat beschadigd (en ja het was echt een héle kleine beschadiging. Eigenlijk is het in ieder geval de optische plaat die hinder geeft.
De onderdelen om deze te repareren kosten zonder korting en inclusief btw zo'n ¤36. Er zijn een aantal storingen die aldus BMW niet gereset mogen worden. Daar staat de fout-teller op 2. 2 keer dezelfde fout = het complete schakel centrum vervangen (dikke onzin vaak), ter waarde van bijna ¤1000,-

Mocht het terug komen, schaf zo'n set aan en laat het monteren maar druk ze op het hart de bijgeleverde PBM's te gebruiken en zeer nauwkeurig te werken om opnieuw falen te voorkomen.

Soms kan het ook helpen om de plaat te reinigen met IPA, ik kon er niet aankomen en heb Ethanol gebruikt.
Danku. Ik ken een fijne garage die nooit veel vraagt, dus mocht het terug komen dan zal ik met jouw verhaal daar langs gaan. Lijkt me wel kut als het uitvalt tijdens de regen ja!

Voor de rest kun je er wel gewoon mee doorrijden lijkt me. In ieder geval naar huis.
pi_172406860
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Zou wel wat aan je Bremsen doen, dan.:P
Die standaard BMW-remmeuk is niet echt ruim overbemeten.
Dat heb ik gemerkt inderdaad. Heeft iemand ervaring met flink meer bijtende en sterker vertragende blokken?

Je hoort wel eens het argument dat het niet uitmaakt of je met 150pk van 120-0 afremt, of dat je met 300pk van 120-0 afremt. Feit blijft dat je nu op bijvoorbeeld 80 wegen in een kortere afstand een veel hogere snelheid kunt bereiken dan voorheen en als je daar een beetje mee speelt, je echt veel van je remmen gaat vragen.

Je rempunten moeten veel eerder liggen dan voorheen, maar dat doe je niet omdat je dat niet gewend bent.
(Y)
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:30:57 #91
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172407598
Als je remmen hebt die op ca 200km/h berekend zijn, worden ze bij 300 km/h dus veel heter en zijn ze gewoon ongeschikt, met alle problemen van dien.
Meer vermogen = sneller/vaker hard rijden (mogelijk) = meer/harder remmen.

Zijn er Mov'it setjes voor jouw 1er?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_172407690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef chiren het volgende:

[..]

Nee blijkbaar hebben deze blokken een hoop potentie. Het is dezelfde motor als in bijvoorbeeld de Mini Cooper S en Mini John Cooper Works die standaard al 218 pk heeft :) Van injectoren tot aan drijfstangen op onderdeelnummer gelijk.

:@ Je weet dat die JCW bekend staat als probleem geval? Nu ben ik er wel van overtuigd dat het 9 van de 10 keer een probleem door 'verkeerd gebruik' is.

De rest van de auto is in iedergeval bestand tegen het vermogen, de automaat en aandrijving kan dit wel hebben. Zolang je niet als een ***** altijd in de ochtend met -20 plank gas de inrit af gaat zal het wel goed komen *O*
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172408350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:36 schreef boegschroef het volgende:

[..]

:@ Je weet dat die JCW bekend staat als probleem geval? Nu ben ik er wel van overtuigd dat het 9 van de 10 keer een probleem door 'verkeerd gebruik' is.

De rest van de auto is in iedergeval bestand tegen het vermogen, de automaat en aandrijving kan dit wel hebben. Zolang je niet als een ***** altijd in de ochtend met -20 plank gas de inrit af gaat zal het wel goed komen *O*
Weet je zeker dat dit ook geldt voor de F56 JCW? Je hebt wel gelijk met de voorgaande 1.6T motoren die de Mini's gebruikten (die zaten ook in Peugeots en Citroens) en dat waren echt rampenblokken met distriketting issues en andere vage onoplosbare problemen.

De nieuwe 1.6 met twinscroll turbo's zijn tot nu toe erg betrouwbaar gebleken :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:30 schreef daNpy het volgende:
Als je remmen hebt die op ca 200km/h berekend zijn, worden ze bij 300 km/h dus veel heter en zijn ze gewoon ongeschikt, met alle problemen van dien.
Meer vermogen = sneller/vaker hard rijden (mogelijk) = meer/harder remmen.

Zijn er Mov'it setjes voor jouw 1er?
Helemaal mee eens!
Ik heb geen idee of er Mov'it setjes zijn. Ik lees dat ze heel duur zijn maar ik kan nergens echt een catalogus vinden waarin staat waarvoor ze leveren... :'(
(Y)
pi_172408804
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:01 schreef chiren het volgende:
Op bezoek geweest bij BR-Performance. Complete chip op maat. Eerst stock op de rollenbank. Vervolgens de nieuwe mapping erop, weer op de rollenbank, afstellen, nog een keer op de rollenbank en een testrit met live data uitlezen en aanpassen waar nodig.

Resultaat (links onderin):

[ afbeelding ]

Dit is nog op euro95, op euro98 win ik nog zo'n 8%.

Het resultaat is echt bizar, de sprint naar de 100 gaat nu in zo'n 6 tot 6.5 seconden door de automaat met 8 versnellingen en de 200 haal je in een poep en een zucht.

Een aanrader wanneer je een professionele chipper zoekt voor je BMW!
Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm

Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
pi_172411027
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:33 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik heb even op hun site gekeken wat dat kost: 690 euri!
En dan win ik:
Vermogen
218 pk 260 pk + 42 pk
Koppel
500 Nm 580 Nm + 80 Nm

Bij een tuner hier meer in de buurt (VVT Marum) kost een standard chipprogramma incl testbank en afstellen 330 euri met dezelfde winstwaarden
Dat is een stuk goedkoper inderdaad :)

Ik weet van BR dat zij wereldwijd vertegenwoordigd zijn (van Afrika tot de Antillen en heel West-Europa) en dat zij programmeurs hebben die bij BMW in Munchen hebben gewerkt.

Zij kopen ook zelf (exclusieve) auto's om de remaps voor te programmeren en verkopen ze daarna weer (bij het filiaal waar ik was stond bijvoorbeeld een McLaren te koop waar ze net een remap voor geschreven hadden).

Hun verdienmodel is ook niet het chippen van auto's, maar het verkopen van zelfgeschreven maps aan andere tuningbedrijven wereldwijd. De hele familie in BE/NL rijdt zelf ook BMW (M2/M4 en 535d). Het verkopen van 1 exclusieve map kan ze al ruim een miljoen opleveren.

Dus over kennis en kwaliteit hoef je daar in ieder geval niet te twijfelen :) Het zou ook zo maar kunnen dat jouw tuner een map van BR heeft.
(Y)
pi_172412383
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:11 schreef chiren het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit ook geldt voor de F56 JCW? Je hebt wel gelijk met de voorgaande 1.6T motoren die de Mini's gebruikten (die zaten ook in Peugeots en Citroens) en dat waren echt rampenblokken met distriketting issues en andere vage onoplosbare problemen.

De R53 had problemen met de ketting en lagers
De R56 scheurende zuiger (meestal zuiger #3, maar ook de andere willen wel eens scheuren) en inbrandende zuigers.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172412673
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:54 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De R53 had problemen met de ketting en lagers
De R56 scheurende zuiger (meestal zuiger #3, maar ook de andere willen wel eens scheuren) en inbrandende zuigers.
Die R56 gebruikt idd de N18, equivalent van de BMW N13

Heb je toevallig wat links naar dat soort verhalen? Ik ben wel benieuwd.
(Y)
pi_172413721
Mijn verhalen/kennis van BMW komt vooral uit eigen ervaring, research tijdens het shoppen van mijn volgende wagen en mijn wekelijkse kopje koffie in de werkplaats bij de BMW garage (niet voor mijn wagens O-) )

Maar googlen op 'R56 piston issue' laat al snel het probleem zien.

https://www.honestjohn.co(...)manufacturing-fault-
http://www.mini2.com/foru(...)re-cylinder-4-a.html
http://www.minitorque.com(...)es-20245/index6.html
https://www.northamerican(...)-loses-a-piston.html

youtube filmpje (op het eind zie je de zuigers):
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172414294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:53 schreef boegschroef het volgende:
Mijn verhalen/kennis van BMW komt vooral uit eigen ervaring, research tijdens het shoppen van mijn volgende wagen en mijn wekelijkse kopje koffie in de werkplaats bij de BMW garage (niet voor mijn wagens O-) )

Maar googlen op 'R56 piston issue' laat al snel het probleem zien.

https://www.honestjohn.co(...)manufacturing-fault-
http://www.mini2.com/foru(...)re-cylinder-4-a.html
http://www.minitorque.com(...)es-20245/index6.html
https://www.northamerican(...)-loses-a-piston.html

youtube filmpje (op het eind zie je de zuigers):
Ik vermoed toch dat het een probleem van de voorganger van de N18 is. De nieuwste Mini genoemd in die posts is een JCW uit +/- 2007. In 2011 zijn ze pas naar de N18 geswitched in de R56.
(Y)
pi_172414461
Ik zal het morgen eens vragen als ik weer in de werkplaats ben. Maar wat ik nu zie is inderdaad de voorloper van de n18
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')