abonnement Unibet Coolblue
pi_171697771
het plan
Zoals sommigen wel weten zijn mijn liefste en ik in het bezit van een hutje op de hei en een hutje op een olijfboomgaard in Spanje. En een pied-a-terre, maar dat terzijde.
Nu leek het ons een leuk plan om van het hutje op de hei naar het hutje in Spanje te reizen.
Te voet.
Met de hond.

hoe ver?
Per auto is de afstand zo'n 1750km. Lopend is het verder. Alle delen van de route die we nu in de GPS bij elkaar hebben staan plus een schatting van het deel waar we geen digitale route van hebben: 2700km

hoe lang?
Het schijnt dat Santiago-lopers op een gemiddelde dagafstand van ~25km uitkomen.
Ik heb sinds vorig jaar een vaste baan die me uitstekend past, dus die wil ik graag houden. Enig rekenwerk leerde me dat als ik in 2016 alle verlofuren die in 2017 nog houdbaar waren, doorschoof en alle verlofuren uit 2017 daarbij optelde, ik zo'n 100 dagen (betaald) verlof kan nemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn geliefde heeft ontslag genomen, dus die hoeft pas weer terug als hij zin heeft.

wanneer?
Nou, mijn verlof gaat in op 3 juli. Dus dan kan ik vanaf zaterdag 1 juli op pad. Dat maakt maandag 9 oktober het einde van de 100 dagen.


Oftewel: er hoort wel een foktopic bij!
Voor de voorpret en de voorbereiding :D.

• De route loopt vanuit het noorden des lands naar Maastricht, via Reims naar Toulouse en dan ongeveer naar Caspe in Spanje

• De paklijst is inmiddels wel rond, maar nog niet alles is binnen en er zijn last-minute mutaties, ik denk tot op de daag van vertrek :').

• De hond is voorzien van een bende inentingen, een rare vlooienband tegen Franse zandvliegen en ze is professioneel gewassen. Dus die weet er van.

Vervolg op TRV / sigme's grote wandelplan

[ Bericht 9% gewijzigd door sigme op 16-06-2017 07:14:45 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171697791
Morgen update ik de OP wel een keer ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171698084
Ook hier weer even volgen.
pi_171698087
Nice!!

Paklijst: pak zo licht en weinig mogelijk. Je kan best een paar dagen in één shirtje lopen. Die hoge hakken hoef je écht niet mee te nemen.
Koop een goede rugzak. Laat je goed informeren. Zelfde voor schoenen.
Neem lagen kleding mee. Van een tanktopje tot fleece trui en wind- en regendicht jack.
Ga je in hotels/hostels overnachten of ga je kamperen?

Veel plezier!

Ik heb in mijn 60 dagen backpack/trein/kampeertrip door Europa 1350 km gelopen, maar dat was inclusief reisdagen (dus urenlang in de trein, soms een dag of meer, dus dan gaat het gemiddelde behoorlijk omlaag). Gemiddeld 20 km/dag. Het meeste dat we op één gewandeld hebben, was 40 km. Wel met alleen een dagrugzak, dat moet ik erbij zeggen.

Oh, geef de hond af en toe wat hints:
- Goh, Spanje is toch wel leuk he?
- Hoever zou dat nou zijn, al wandelend?
- Laat hem/haar de (globale) route zien op een landkaart
;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171698289
2 weken voorbereiding is niet heel veel.

Ga naar een goede outdoorwinkel en laat je adviseren over een goede backpack/sneldrogende kleding(merinowol gaat niet stinken en kun je lekker lang dragen) /wandelschoenen/sokken en afhankelijk van hoe je gaat overnachten nog véél meer dingen.
  Vis een optie? woensdag 14 juni 2017 @ 21:38:58 #6
70532 loveli
N
pi_171698332
Dit is deel 2, dus de voorbereiding is al even op weg ;)
crap in = crap out
pi_171698353
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:38 schreef loveli het volgende:
Dit is deel 2, dus de voorbereiding is al even op weg ;)
Oh :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 14 juni 2017 @ 21:40:42 #8
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_171698380
Net als het vorige deel, ook hier weer even volgen. Zelf geen ervaring mee oid, maar vind het gewoon een tof plan. ^O^
pi_171700441
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:38 schreef loveli het volgende:
Dit is deel 2, dus de voorbereiding is al even op weg ;)
oh oops _O-

@ts puur uit interesse, welke backpack heb je?
pi_171703566
tvp
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171703626
Route:
Pieterpad
GR 654
GR 46
GR 7







Dan missen we wat plaatjes maar steken over naar de GR7





In Spanje moeten we, wanneers we in de buurt van de eindbestemming komen, van de GR 7 af, daar zijn nog wat varianten mogelijk en hebben we nog geen knoop doorgehakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171703631
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:51 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

oh oops _O-

@ts puur uit interesse, welke backpack heb je?
Die Hard 50 van Radicaldesign. Handgemaakt, op een half uurtje rijden van huis, levenslange garantie, weegt ~1,5 kg.



ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171703641
schoenen:

Ik ga lopen op dit soort schoenen:

niet mijn foto/voeten

Als het echt fris/nat is doe ik daar een paar neopreen sokken in.



Dit zijn de campingschoenen:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171703643
Je ziet weleens die mooie kaartjes van een route van de hoogteverschillen. Beetje zoals de Tour de France. In de Belgische Ardennen (dan al..) valt dat qua lopen helemaal niet mee voor onze begrippen. Misschien een handigerd die dat kan maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171703647
tent/slapen

We nemen een tarp mee en een soort klamboe.
We slapen op exped luchtbedmatjes (geweldiggeweldig, wel wat kwetsbaar)
Om de matjes zit een tyvekhoes, zelfgemaakt, zodat we een tweepersoons bed hebben.
Daarop een lichtgewicht laken dat vastgeritst kan worden aan een donzen slaapzak.



ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171703650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 06:32 schreef Bart2002 het volgende:
Je ziet weleens die mooie kaartjes van een route van de hoogteverschillen. Beetje zoals de Tour de France. In de Belgische Ardennen (dan al..) valt dat qua lopen helemaal niet mee voor onze begrippen. Misschien een handigerd die dat kan maken.
Zoiets hebben we gemaakt van verschillende routes toen we nog aan het uitzoeken waren welke route we door Frankrijk wilden nemen. We hebben daarop geselecteerd, omdat we graag zo min mogelijk bergen nemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171703677
Doodordinaire tvp :)

Grappig 'tentje' trouwens. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Moet er zelf eigenlijk niet aan denken om 'open' te liggen, maar goed ik krijg al jeuk als ik aan insecten denk :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_171703719
Vind dat open liggen eigenlijk best fijn. Het is wat minder donker maar je hebt wel meer frisse lucht. Alleen opletten met dauw en condens.
pi_171703807
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 06:52 schreef polariteit het volgende:
Doodordinaire tvp :)

Grappig 'tentje' trouwens. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Moet er zelf eigenlijk niet aan denken om 'open' te liggen, maar goed ik krijg al jeuk als ik aan insecten denk :')
Onder de tarp zit nog een los muskietententje:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171704266
Mooi, jasje, vind ik verstandig ;)

Ik zou zelf de paraplu thuislaten, heb je echt niets aan :x

En ik zou nog een dun fleecetruitje meenemen, een skipulli ofzo, ga je blij mee zijn. 15 graden kan soms toch echt koud zijn... En gezien jullie route... daar heb ik in de zmer gewoon dagen van 15 en nachten met 5 graden meegemaakt. Dan trek jij alles wat je hebt over elkaar aan in de avond :)
Whatever...
pi_171704419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 08:45 schreef Spanky78 het volgende:
Mooi, jasje, vind ik verstandig ;)

Ik zou zelf de paraplu thuislaten, heb je echt niets aan :x

En ik zou nog een dun fleecetruitje meenemen, een skipulli ofzo, ga je blij mee zijn. 15 graden kan soms toch echt koud zijn... En gezien jullie route... daar heb ik in de zmer gewoon dagen van 15 en nachten met 5 graden meegemaakt. Dan trek jij alles wat je hebt over elkaar aan in de avond :)
Ik heb geen hoedje, en mijn haar kan niet best tegen een hoedje. Dus ter bescherming tegen de zon heb ik die plu nodig.

Fleece is me te zwaar. Ik heb een dun zijden vestje, en er is nog een ander vestje naar me op weg, een mix van merinowol en zijde. Dat nieuwe vestje zou warmer moeten zijn.
Maar die heb ik dus nog niet binnen, dus dat moet ik nog beoordelen. Anders vul ik het nog aan met een dun merino truitje.
Truitje of vest + jackje moet warm genoeg zijn (lees: daar moet ik het mee doen ;) ). Ik ben niet de grootste koukleum. Liefste is gevoeliger voor kou (koelt sneller af en warmt minder goed op), die neemt dan ook meer en betere warme kledij mee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171704709
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb geen hoedje, en mijn haar kan niet best tegen een hoedje. Dus ter bescherming tegen de zon heb ik die plu nodig.

Fleece is me te zwaar. Ik heb een dun zijden vestje, en er is nog een ander vestje naar me op weg, een mix van merinowol en zijde. Dat nieuwe vestje zou warmer moeten zijn.
Maar die heb ik dus nog niet binnen, dus dat moet ik nog beoordelen. Anders vul ik het nog aan met een dun merino truitje.
Truitje of vest + jackje moet warm genoeg zijn (lees: daar moet ik het mee doen ;) ). Ik ben niet de grootste koukleum. Liefste is gevoeliger voor kou (koelt sneller af en warmt minder goed op), die neemt dan ook meer en betere warme kledij mee.
Als je maar iets van een vestje hebt, zodat je wat laagjes kan aandoen is dat voldoende. Merino, fleece, wat je fijn vindt. In de dordogne en zeker in de bergen (massif central) wordt het soms gewoon nog rond de 5 graden in de avond. Dat is best koud als het wat waait.Maar met je winddichte jasje en een vest moet het wel uit te houden zijn :)

Op je hoofd is altijd lastig. Vind zelf ook maar weinig dingen lekker zitten. Heb wel petjes en ook wel eens een doekje op mijn kop geknoopt, dat is best prettig. Meestal vind ik het alsnog wat te warm, dus doe ik vooral iets op mijn hoofd op het midden van de dag en verder niet. De petjes die fijn zitten bewaak ik met mijn leven. Mijn dochters lopen het liefst met een doekje/bandana. Ze hebben voor meisjes/vrouwen ook allerlei modieuze dingen. Misschien iets voor jou?

Overigens zijn dat ook echt typisch het soort dingen waar je tijdens de wandeling wel eenoplossing voor vindt. Ik vermoed dat je in een paar etappes een winkel binnenloopt voor andere schoenen bijvoorbeeld. Je kunt tijdens je wandeling nog wel uitvinden wat voor jou werkt. Vooraf is het soms lastig te bedenken. Had zelf ook wel een sdingen bij me die ik dan vooral vooraf fantastisch vond en achteraf was het alleen ballast geweest. En sommige zeer kleine en goedkope dingen kunnen je heel wat waard worden tijdens een tocht.

Voor mij is bijvoorbeeld het dragen van de juiste sokken (en heel goed zittende schoenen) extreem belangrijk omdat ik snel blaren krijg. Dus ik zorg altijd voor falkes en goed ingelopen schoenen. En soms zit een broek of shirtje zoveel lekkerder dan een andere dat je dat weken draagt. Ik ben wel fan van de stretch wandelbroeken van tegenwoordig, heel dun en ademend, rekt alle kanten op, dus geeft veel gevoel van vrijheid. Niet eens duur, perry sport heeft ze in alerlei kleuren. Vroeger moest je dan een hele dure schoffel klimbroek kopen (die zitten ook heel lekker en zijn top in de winter).

Nou goed. Ik vind dat je je mooi hebt voorbereid en ik ga je verslag van de reis op FOK!natuurlijk wel volgen! (ik neem aan dat we hier mogen meegenieten van je avontuur?)

[ Bericht 23% gewijzigd door Spanky78 op 15-06-2017 09:33:26 ]
Whatever...
pi_171704967
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:28 schreef Spanky78 het volgende:
<knip>

Nou goed. Ik vind dat je je mooi hebt voorbereid en ik ga je verslag van de reis op FOK!natuurlijk wel volgen! (ik neem aan dat we hier mogen meegenieten van je avontuur?)
Thanks ;)

Ik ga zeker hier verslagjes plaatsten wanneer dat mogelijk is.

Qua kop: het gaat me niet om het uiterlijk aspect zolang ik iets op mijn hoofd heb. Maar ik heb krullen, en die worden plat, en als ik dan hoedje/pet/hoofddoek/haarband áf doe kan ik niet meer over straat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171707306
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Thanks ;)

Ik ga zeker hier verslagjes plaatsten wanneer dat mogelijk is.

Qua kop: het gaat me niet om het uiterlijk aspect zolang ik iets op mijn hoofd heb. Maar ik heb krullen, en die worden plat, en als ik dan hoedje/pet/hoofddoek/haarband áf doe kan ik niet meer over straat.
Vrouwen.... je gaat een paar maanden wandelen, dan zijn die krullen niet boeiend joh :P . Staart in, petje op. Hopsa.Waarschijnlijk springen de krullen sowieso alle kanten op.... stof, zon, zweet.... te weinig douchen....
Whatever...
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 16:16:22 #25
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_171713218
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juni 2017 06:19 schreef sigme het volgende:
Route:
Pieterpad
GR 654
GR 46
GR 7

[ afbeelding ]

In Spanje moeten we, wanneers we in de buurt van de eindbestemming komen, van de GR 7 af, daar zijn nog wat varianten mogelijk en hebben we nog geen knoop doorgehakt.
Ik ben begin september 40 min van Champs-Sur-Yonne en volgens mij volgens mij loop jij daar langs, kan ik nog wat voor je mee nemen?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  Vis een optie? donderdag 15 juni 2017 @ 17:07:52 #26
70532 loveli
N
pi_171714120
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Vrouwen.... je gaat een paar maanden wandelen, dan zijn die krullen niet boeiend joh :P . Staart in, petje op. Hopsa.Waarschijnlijk springen de krullen sowieso alle kanten op.... stof, zon, zweet.... te weinig douchen....
Jij holbewoner.
crap in = crap out
  donderdag 15 juni 2017 @ 17:10:56 #27
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171714176
Je hebt het jezelf ook wel makkelijk gemaakt met wonen in het noorden van Noord-Nederland en dan helemaal naar het zuiden van Zuid-Spanje lopen :P
pi_171714262
Hoe doe je het met tussendoor douchen enzo?
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 17:15:38 #29
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_171714269
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Vast wel. Sowieso, de eerste 2 a 3 weken lopen we in Nederland..
je bundel is in de hele eu geldig!!!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 juni 2017 @ 17:19:45 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171714330
En in Maastricht staat de koffie voor jullie klaar :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_171714647
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij holbewoner.
Als ik. Zo'n tocht maak. Zeker. Doe ik ook om me weer holbewoner te voelen.

Bushcraften. Kampje bouwen, in het buitenland ook jagen. Verzamelen enzo. Bij huttentochten kun je vaak pas douchen als je terug bent.... Dus ja, je wordt aardig goor.
Whatever...
pi_171716922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:16 schreef Geckoo het volgende:

[..]

Ik ben begin september 40 min van Champs-Sur-Yonne en volgens mij volgens mij loop jij daar langs, kan ik nog wat voor je mee nemen?
Daar zouden we inderdaad langs moeten lopen. Ik denk dat we begin september er al wel een eindje voorbij zouden moeten zijn, maar ik zal het in gedachten houden. Sowieso zeer bedankt voor het aanbod, en ik vind het best een leuk idee. Een fokker treffen halverwege :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171716977
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:19 schreef Sjeen het volgende:
En in Maastricht staat de koffie voor jullie klaar :)
^O^

In Maastricht heb ik dan al weer meer kennissen/familie wonen dan ik tijd voor kan maken, dus dit aanbod kan ik geen gebruik van maken. Maar ook jij: dank!

Mijn oom wil dolgraag dat we in Maastricht bij hem komen logeren, liefst minstens twee nachten. En dan vooral omdat hij zo dol is op de hond :'). Verder een ontzettend aardige man met een geschikte logeerkamer, dus het zou best kunnen zijn dat we zijn aanbod aannemen. Natuurlijk is het ook heel fijn (en heel niet zo voor de hand liggend) dat iemand ons graag mét hond logeergelegenheid biedt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171717022
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:15 schreef Tegan het volgende:
Hoe doe je het met tussendoor douchen enzo?
Campings, denk ik zo. We lopen in Frankrijk over GR's. Dat zijn toch redelijk belopen routes met wat infrastructuur. Er zal niet altijd een camping zijn, maar ik verwacht toch met enige regelmaat er wel een te treffen. We hebben een routeboek mee, daar staan ze in, ook als ze een paar km van de route liggen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171717047
M'n OMM-regenjasje is binnen, en ook m'n merino/zijden vestje.
Mogen allebei mee uit wandelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171718916
Leuk leuk. Ik ga het volgen.
Whatever...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 juni 2017 @ 01:02:33 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171724818
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

^O^

In Maastricht heb ik dan al weer meer kennissen/familie wonen dan ik tijd voor kan maken, dus dit aanbod kan ik geen gebruik van maken. Maar ook jij: dank!

Mijn oom wil dolgraag dat we in Maastricht bij hem komen logeren, liefst minstens twee nachten. En dan vooral omdat hij zo dol is op de hond :'). Verder een ontzettend aardige man met een geschikte logeerkamer, dus het zou best kunnen zijn dat we zijn aanbod aannemen. Natuurlijk is het ook heel fijn (en heel niet zo voor de hand liggend) dat iemand ons graag mét hond logeergelegenheid biedt.
dan zwaai ik gewoon even ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_171725516
quote:
6s.gif Op donderdag 15 juni 2017 07:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Onder de tarp zit nog een los muskietententje:
[ afbeelding ]
Ha handig!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:15 schreef Geckoo het volgende:

[..]

je bundel is in de hele eu geldig!!!
In dat geval even de voorwaarden van je provider checken, als ik op het kaartje af ga komen ze ook door Andorra (kan het niet helemaal goed zien); en dat hoort niet bij de EU. Bij sommige providers valt het wel onder EU, bij sommige niet :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_171725588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:15 schreef Geckoo het volgende:

[..]

je bundel is in de hele eu geldig!!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:01 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ha handig!

[..]

In dat geval even de voorwaarden van je provider checken, als ik op het kaartje af ga komen ze ook door Andorra (kan het niet helemaal goed zien); en dat hoort niet bij de EU. Bij sommige providers valt het wel onder EU, bij sommige niet :')
Dank voor de tips :). Mijn provider rekent Andorra tot de EU - we lopen er in de planning inderdaad dwars doorheen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171726464
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juni 2017 20:20 schreef sigme het volgende:
M'n OMM-regenjasje is binnen, en ook m'n merino/zijden vestje.
Mogen allebei mee uit wandelen.
OMM is bazenspul.
Ja doei.
pi_171739496
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 08:45 schreef Spanky78 het volgende:

Ik zou zelf de paraplu thuislaten, heb je echt niets aan :x
Nog even terugkomend op die plu, ik heb 't niet zelf verzonnen. Er is een subclub van langeafstandswandelaars die zwéren bij umbrella. De meest uitgebreide pagina is uit de lucht, maar bijvoorbeeld hier een review.

Toen ik me wat had ingelezen zag ik wel dat het voor mij vermoedelijk ideaal is.

Maar, mocht het dat niet zijn: de paraplu dubbelt in functie.
Het is namelijk ook de hondetent :D.



Stormstand:


Met hond: (de verkeerde, maar kniesoor die daarop let)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171739834
Geen idee hoeveel ervaring je er mee hebt maar gaat lopen op slippers / sandalen wel goed? Steentjes en takjes die via de voorkant onder je voet komen....

Neopreen sokken vind ik vreselijk zweten en er zitten vaak naden in waar je blaren van kan krijgen.

Geweldig avontuur, ga dit zeker volgen. Deel één ga ik deze week nog wel lezen.
pi_171743177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:13 schreef qajariaq het volgende:
Geen idee hoeveel ervaring je er mee hebt maar gaat lopen op slippers / sandalen wel goed? Steentjes en takjes die via de voorkant onder je voet komen....

Neopreen sokken vind ik vreselijk zweten en er zitten vaak naden in waar je blaren van kan krijgen.

Geweldig avontuur, ga dit zeker volgen. Deel één ga ik deze week nog wel lezen.
Op die schoenen lopen vind ik ook het dapperste deel :D
pi_171745908
Ik loop al jaren hard op minimale 'barefootschoenen'.
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. Ik loop ook al een hele tijd op deze sandalen, maar ja, natuurlijk geen 30km/dag dag-in-dag-uit.

Maar ter geruststelling: ik heb een paar goede, ingelopen Hanwags klaarstaan. Die kunnen me zo gebracht worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:13 schreef qajariaq het volgende:
Geen idee hoeveel ervaring je er mee hebt maar gaat lopen op slippers / sandalen wel goed? Steentjes en takjes die via de voorkant onder je voet komen....

Neopreen sokken vind ik vreselijk zweten en er zitten vaak naden in waar je blaren van kan krijgen.

Geweldig avontuur, ga dit zeker volgen. Deel één ga ik deze week nog wel lezen.
De neopreen duiksokken zijn voor koude/natte dagen. Ter voorbereiding heb ik ze gister weer eens de hele dag aangehad, en dan 's ochtends er eerst maar mee door het natte gras gelopen. Ik bevalt mij prima. Grootste zorg hier lijkt mij de slijtvastheid. Maar ik verwacht ze niet veel/vaak/lang aan te hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 17 juni 2017 @ 06:19:47 #45
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_171746109
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 05:02 schreef sigme het volgende:
Ik loop al jaren hard op minimale 'barefootschoenen'.
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. Ik loop ook al een hele tijd op deze sandalen, maar ja, natuurlijk geen 30km/dag dag-in-dag-uit.

Maar ter geruststelling: ik heb een paar goede, ingelopen Hanwags klaarstaan. Die kunnen me zo gebracht worden.

[..]

De neopreen duiksokken zijn voor koude/natte dagen. Ter voorbereiding heb ik ze gister weer eens de hele dag aangehad, en dan 's ochtends er eerst maar mee door het natte gras gelopen. Ik bevalt mij prima. Grootste zorg hier lijkt mij de slijtvastheid. Maar ik verwacht ze niet veel/vaak/lang aan te hebben.
Inmiddels een stuk van het eerste deel gelezen waar deze discussie dus ook al gevoerd is zie ik. Sorry voor het weer oprakelen. Je hebt al een keus gemaakt en die hoort bij jou.
pi_171755491
Dit moet en zal ik natuurlijk volgen! Ben benieuwd hoe je dat gaat doen!
Allah Al Watan Al Malik
pi_171755644
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 19:36 schreef Mutant01 het volgende:
Dit moet en zal ik natuurlijk volgen! Ben benieuwd hoe je dat gaat doen!
Stap voor stap ;).

Vandaag heb ik de nieuwste modificaties aan de lakenzak genaaid; ik hoop dat het nu af is en dat 'ie het de hele reis volhoudt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171755773
Geniaal, de paraplu a.k.a hondentent.
Ik ben jaloers op jullie tocht en tegelijkertijd ook niet :+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 19:01:43 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171775616
Die hondentent is wel Geniaal. Ik hoop dat het een goede keuze zal zijn en dat je plezier hebt van dat ding. Gelukkig maak je hem Gewoon vast aan de zijkant van je tas als het niet bevalt.
Whatever...
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:00:47 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171918351
Lees al mee va het begin en ga dit zeker blijven volgen. Succes ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171918923
We hebben de laatste modificaties aan de hond ook rond.
Voorbereidingen hond:

• tuigje & elastische lijn
• rabiesprik
• cocktailprik
• cocktailboosterprik
• gewassen & uitgepluisd door hondentrimmer
• scaliborhalsband tegen zandvliegen
• pillen tegen hartwormen (1 per maand)
• pillen tegen vlooien ( 1 per 3 maanden)
• nieuwe hondenpenningen met telefoonnummers met +31 ervoor
• nieuwe halsband
• hondensokjes tegen scherpe nageltjes aan luchtbedjes
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171923490
Ja snotver, nou wil ik ook een Snow Peak Ultra Light Umbrella! :D :9

Sigme, ben je er eigenlijk een beetje zenuwachtig voor nu het zo dichtbij komt? :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_171923507
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:13 schreef minilot het volgende:
Ja snotver, nou wil ik ook een Snow Peak Ultra Light Umbrella! :D :9

Sigme, ben je er eigenlijk een beetje zenuwachtig voor nu het zo dichtbij komt? :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171923673
Ben benieuwd of die sokjes aanblijven.

Mijn hond heeft ook sokjes vanwege zijn voetzooltjes maar als ik 2 minuten niet kijk zijn ze af :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_171924115
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben benieuwd of die sokjes aanblijven.

Mijn hond heeft ook sokjes vanwege zijn voetzooltjes maar als ik 2 minuten niet kijk zijn ze af :')
Ik ook :+
Ze heeft ze wel even aangehad en niet direct aan flarden getrokken. Dus ik houd hoop.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:00:01 #58
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_171924177
Het is bijna zover, niet?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_171924204
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:00 schreef EP3 het volgende:
Het is bijna zover, niet?
over een week *O*
pi_171924291
Liefste heeft inmiddels ontslag en de eerste dagen gehad waarin hij niet meer hoefde te komen opdagen. Ik werk volgende week nog 4 dagen.
Komende zaterdag staat vertrek gepland.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171924859
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:06 schreef sigme het volgende:
Liefste heeft inmiddels ontslag en de eerste dagen gehad waarin hij niet meer hoefde te komen opdagen. Ik werk volgende week nog 4 dagen.
Komende zaterdag staat vertrek gepland.
Ik vind dit echt enorm dapper van jullie _O_
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 00:21:25 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171925517
Volgende week al! Ik vind het echt super stoer en ga jullie volgen ^O^

Nog even een tip voor de hond: let je erop dat de grond erg heet kan worden voor een hond? Zag laatst weer een hond "dansen" op de pont omdat zijn baasje niet doorhad dat ie daar last van had ;( Misschien kun je dan ook die hondensokjes aantrekken voor heet asfalt bijvoorbeeld?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 25 juni 2017 @ 00:24:44 #63
468509 _--_
In varietate concordia
pi_171925563
Wonen jullie in lauwersoog?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 25 juni 2017 @ 08:19:35 #64
221912 minilot
Nancy boy
pi_171927655
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:14 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik :) En je lief?
Let me see you stripped down to the bone
pi_171929461
Ik heb alles gelezen maar weet niet meer of je een het genoemd hebt: iets om teken te verwijderen bij hond en mens? Verder veel plezier en succes!
pi_171929652
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:21 schreef MaJo het volgende:
Volgende week al! Ik vind het echt super stoer en ga jullie volgen ^O^

Nog even een tip voor de hond: let je erop dat de grond erg heet kan worden voor een hond? Zag laatst weer een hond "dansen" op de pont omdat zijn baasje niet doorhad dat ie daar last van had ;( Misschien kun je dan ook die hondensokjes aantrekken voor heet asfalt bijvoorbeeld?
We gaan proberen om zoveel mogelijk onverhard te lopen. En we zullen proberen de hitte te mijden.

Hond heel houden staat héél hoog op onze prioriteitenlijst, we zullen dan ook echt proberen te zien of alles wel goed met d'r is.

Sokjes op asfalt zal niet baten, dan slijten sokken heel hard. Dan zouden we echte hondenschoentjes mee moeten nemen. Dat doen we niet - dus mogen we niet over heet asfalt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171929788
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:24 schreef _--_ het volgende:
Wonen jullie in lauwersoog?
Nee, de plaatjes van routes zijn van complete routes. Wij vertrekken vanuit het noorden van Drenthe.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171929802
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 08:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Snap ik :) En je lief?
We praten elkaar om de beurt moed in. Maar we hebben er vooral veel zin in hoor. Komt wel goed allemaal.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171929855
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:16 schreef _flore het volgende:
Ik heb alles gelezen maar weet niet meer of je een het genoemd hebt: iets om teken te verwijderen bij hond en mens? Verder veel plezier en succes!
Goede tip :Y.

Ik heb er een bij me. De hond heeft nu zoveel anti-teken-gif geslikt en om de hals dat daar vast geen teek meer durft te komen en teken lijken mij & liefste sowieso niet te lusten. Maar het leek me toch vervelend om er een te hebben en niet goed eruit te kunnen halen, dus ik heb zo'n dingetje bij me.

Normaal trek ik ze bij hond & kat ze zo met een flinke ruk uit, maar ik weet niet of ik dat op m'n eigen lijf ook zo durf. Doet vast zeer :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171929956
Teken op de mens zijn meestal hele kleintjes. Pijn doet uittrekken dan niet echt maar je hebt dan redelijk wat kans dat er stukjes teek in je huid achterblijven en dat kan gaan ontsteken en zo. Maar met een tekentafel of pincet oid gaat het meestal wel prima.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2017 11:43:38 ]
pi_171930361
In het kader van hondenvoetjes; onze honden kregen op lange (berg)wandeling soms wondjes op de kussentjes. Eerst slijten de haren af en dan worden de zwarte kussentjes roze. Goed smeren, vooral ook voor vertrek, met vaseline maakte een groot verschil.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_171936577
quote:
6s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:35 schreef sigme het volgende:

[..]

We praten elkaar om de beurt moed in. Maar we hebben er vooral veel zin in hoor. Komt wel goed allemaal.
Elke reis begint met de eerste meestal kleine stap. Gewoon beginnen met de ene voet voor de andere te zetten en dan zien hoever je komt op een dag, week, maand. Heel veel plezier en succes.
pi_171938205
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:59 schreef Clubsoda het volgende:
In het kader van hondenvoetjes; onze honden kregen op lange (berg)wandeling soms wondjes op de kussentjes. Eerst slijten de haren af en dan worden de zwarte kussentjes roze. Goed smeren, vooral ook voor vertrek, met vaseline maakte een groot verschil.
Lijkt me zeer slecht advies. Ze moeten gewoon eelt krijgen, zoals moeder natuur dat bedoeld heeft. Vaseline smeren werkt averechts.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 16:36:50 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171938843
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:27 schreef sigme het volgende:

[..]

We gaan proberen om zoveel mogelijk onverhard te lopen. En we zullen proberen de hitte te mijden.

Hond heel houden staat héél hoog op onze prioriteitenlijst, we zullen dan ook echt proberen te zien of alles wel goed met d'r is.

Sokjes op asfalt zal niet baten, dan slijten sokken heel hard. Dan zouden we echte hondenschoentjes mee moeten nemen. Dat doen we niet - dus mogen we niet over heet asfalt.
Fijn dat je er zo goed over nadenkt ^O^ Lijkt mij ook de grootste prioriteit dat de hond er goed doorheen komt. Heeft ze er al zin in of is ze nog nietsvermoedend? :P

quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Goede tip :Y.

Ik heb er een bij me. De hond heeft nu zoveel anti-teken-gif geslikt en om de hals dat daar vast geen teek meer durft te komen en teken lijken mij & liefste sowieso niet te lusten. Maar het leek me toch vervelend om er een te hebben en niet goed eruit te kunnen halen, dus ik heb zo'n dingetje bij me.

Normaal trek ik ze bij hond & kat ze zo met een flinke ruk uit, maar ik weet niet of ik dat op m'n eigen lijf ook zo durf. Doet vast zeer :+
Volgens mij is het niet goed om een teek zo eruit te trekken, dan druk je juist het gif erin. Ik heb geleerd van de dierenarts om ze eruit te draaien met een speciaal tangetje :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_171940336
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:36 schreef MaJo het volgende:
Volgens mij is het niet goed om een teek zo eruit te trekken, dan druk je juist het gif erin. Ik heb geleerd van de dierenarts om ze eruit te draaien met een speciaal tangetje :)
Dat draaien is 'men' van teruggekomen. Persoonlijk gebruik ik een tekenkaart, evt zelf te maken van je bankpas. http://tekenkaart.nl/

Maar na een hoop ellende draag ik kleding van http://rovince.nl sindsdien geen teek meer gehad.
pi_171943150
Ben ook benieuwd naar de avonturen, lijkt mij heel erg gaaf. Heel veel wandelplezier gewenst!
pi_171943185
Veel succes sigme, verras ons. :P
pi_171959055
Zeer benieuwd naar jullie reis, zal een heel avontuur worden :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 juni 2017 @ 21:03:21 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_172052779
Overmorgen al!!! Zijn jullie er klaar voor?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_172053041
quote:
6s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:35 schreef sigme het volgende:

[..]

We praten elkaar om de beurt moed in. Maar we hebben er vooral veel zin in hoor. Komt wel goed allemaal.
Het gaat helemaal goed komen. Gewoon rustig aan beginnen, dat voorkomt stress, blessures bij jullie en hond. Maak er wat leuks en moois van, je gaat na een dag of twee op in het ritme, puur genieten! Veel plezier!
Whatever...
pi_172053128
Gezien de weersvoorspellingen houd ik mijn hart vast, maar we gaan gewoon!
We zullen wel moeten :')

We overwegen wel om toch maar de tent mee te nemen in plaats van de tarp, voor het eerste stuk in de Nederlandse 'zomer'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172053195
Geniet er van Sigme *O*
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172053280
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:03 schreef Sjeen het volgende:
Overmorgen al!!! Zijn jullie er klaar voor?
Nee! Ja! Nee!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172053436
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:14 schreef sigme het volgende:
Gezien de weersvoorspellingen houd ik mijn hart vast, maar we gaan gewoon!
We zullen wel moeten :')

We overwegen wel om toch maar de tent mee te nemen in plaats van de tarp, voor het eerste stuk in de Nederlandse 'zomer'.
Klinkt verstandig. Gewoon doen.Overigens gaat het wel meevallen joh, zolanf het niet stortregent is het allemaal prima te doen. Alleen ga je voor de grens andere schoenen kopen >:)

Alsnog wordt het een groot feest en ik hoop je mooiste reis ooit !
Whatever...
pi_172053973
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klinkt verstandig. Gewoon doen.Overigens gaat het wel meevallen joh, zolanf het niet stortregent is het allemaal prima te doen. Alleen ga je voor de grens andere schoenen kopen >:)

Alsnog wordt het een groot feest en ik hoop je mooiste reis ooit !
Nee, geen nieuwe schoenen kopen. Dan laat ik mij mijn goed ingelopen Hanwags brengen ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 juni 2017 @ 21:40:18 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172054026
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee! Ja! Nee!
ik ga jullie iig ook volgen ^O^
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_172054177
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, geen nieuwe schoenen kopen. Dan laat ik mij mijn goed ingelopen Hanwags brengen ;)
Nog beter. Ik vermoed dat je dat toch wel gaat doen.

Ik ga volgens hoe het gaat. Hopelijk houd je ons een beetje op de hoogte. Ik ga eind Juli in de alpen lopen :). Maar niet zo lang... kinderen bij me... die moeten het nog leren.....
Whatever...
pi_172056442
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:14 schreef sigme het volgende:
Gezien de weersvoorspellingen houd ik mijn hart vast, maar we gaan gewoon!
We zullen wel moeten :')

We overwegen wel om toch maar de tent mee te nemen in plaats van de tarp, voor het eerste stuk in de Nederlandse 'zomer'.
Onder een tarp heb je vaak meer bewegingsruimte dan in een tent. Sowieso kan je om je heen kijken en dat lukt niet in een tent.
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 23:51:40 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172057299
Goed dat je er gewoon voor gaat sigme! Dat beetje regen overleef je huis wel :P en qua wandelen is het waarschijnlijk fijner dan 30+ graden.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172057537
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:51 schreef MaJo het volgende:
Goed dat je er gewoon voor gaat sigme! Dat beetje regen overleef je huis wel :P en qua wandelen is het waarschijnlijk fijner dan 30+ graden.
Ik ga toch voor 30 graden dan :P
pi_172058242
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:06 schreef sigme het volgende:
Komende zaterdag staat vertrek gepland.
Succes gewenst. Of sterkte. :D

Veel plezier in elk geval. En goed op de hond letten inderdaad. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 30 juni 2017 @ 01:19:15 #92
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_172058461
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:06 schreef sigme het volgende:
Liefste heeft inmiddels ontslag en de eerste dagen gehad waarin hij niet meer hoefde te komen opdagen. Ik werk volgende week nog 4 dagen.
Komende zaterdag staat vertrek gepland.
Sterkte morgen ^O^
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_172058533
:W veel plezier en succes :P
Duvel & Niels
  vrijdag 30 juni 2017 @ 05:04:52 #94
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172059324
Veel plezier ^O^
Spoilers!
pi_172059622
Gewoon...de eerste stap hebben jullie al gezet met gedegen voorbereiding.
Dóorlopen en genieten onderweg.
En is het afzien, dan is er morgen weer een dag om te genieten van de uitdaging.

Heel veel succes.
pi_172060740
Veel succes! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 09:29:32 #97
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_172061064
geniet van de unieke ervaring, er zullen maar weinig mensen zijn die je dit nadoen!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:39:02 #98
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_172061262
Superstoere tocht, ik hoop dat Sigme af en toe online komt...veel suc6 als je dit nog lest voor je weg bent!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_172061815
Heel veel plezier!
Somebody that I used to know
  vrijdag 30 juni 2017 @ 10:03:14 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172061846
Veel succes Sigme!
Ik hoop dat we af en toe een update krijgen!
***
  Redactie Sport vrijdag 30 juni 2017 @ 10:08:07 #101
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_172061963
Succes sigme en geniet ervan! Ben erg benieuwd naar de verhalen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_172064372
Bedenk bij de tent dat als er iets tegen het doek aanligt het ook nat is..

Verder veel succes!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:09:34 #103
151515 verita
Happy days
pi_172064458
Zet hem op. Veel plezier gewenst!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_172071600
Ik lees ook mee, heel veel plezier en succes!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:36:26 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172074072
Succes sigme, vriend en hond! *O* ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172074186
Nog maar een nachtje slapen in eigen comfortabel bed *O*
pi_172074928
Heel veel succes en nog veel meer plezier gewenst. Vergeet niet om er vooral van te genieten :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172075080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:09 schreef polariteit het volgende:
Heel veel succes en nog veel meer plezier gewenst. Vergeet niet om er vooral van te genieten :)
Vergeet vooral niet te lachen, want het is leuk. *)
pi_172077062
Hmpf. De tent is oud en niet meer waterdicht, bleek vandaag op het gazon. Nu nemen we de (zelfstaande) binnentent mee en de tarp voor erover.
M'n rugzak weegt nu zonder de kleren die ik aandoe en zonder water/eten: 9,5 kg :'(.

Maar goed, wat ik mee wil wil ik mee, en moet ik dus dragen.

En er komen zeker updates! Ik ben geen blogger/vlogger/twitteraar/faceboeker.
Maar wel een Fok!er *)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 juni 2017 @ 21:34:16 #110
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172077092
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:33 schreef sigme het volgende:
Maar wel een Fok!er
En FOK! volgt je op de voet 8-)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 30 juni 2017 @ 22:05:01 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172077837
Succes en... GENIET!
Resistance is futile.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 22:35:33 #112
369251 Geralt
of Rivia
pi_172078473
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:33 schreef sigme het volgende:
Hmpf. De tent is oud en niet meer waterdicht, bleek vandaag op het gazon. Nu nemen we de (zelfstaande) binnentent mee en de tarp voor erover.
M'n rugzak weegt nu zonder de kleren die ik aandoe en zonder water/eten: 9,5 kg :'(.
Kan je niet nog snel een tentje bestellen ergens en morgen geleverd?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172078593
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kan je niet nog snel een tentje bestellen ergens en morgen geleverd?
ze hebben ook nog tenten ook
https://www.coolblue.nl/zoeken?query=tenten
_O-
pi_172078599
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kan je niet nog snel een tentje bestellen ergens en morgen geleverd?
Teveel gedoe en gestress. We doen het zo, en indien nodig bestellen we onderweg wel wat en pikken het op in Maastricht. Maar liever gooien we de oude binnentent na 2 weken weg en gaan verlicht verder met enkel tarp & muskietengaas.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 30 juni 2017 @ 22:42:27 #115
369251 Geralt
of Rivia
pi_172078610
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ze hebben ook nog tenten ook
https://www.coolblue.nl/zoeken?query=tenten
_O-
Dat was ook de eerste winkel waar ik keek voordat ik op invoeren klikte bij mn vorige post.

Vandaag bestellen morgen in huis. Ook nu nog. :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 juni 2017 @ 22:43:04 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172078624
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat was ook de eerste winkel waar ik keek voordat ik op invoeren klikte bij mn vorige post.

Vandaag bestellen morgen in huis. Ook nu nog. :P
Als er via bol.com wordt besteld, heeft FOK! er ook nog wat aan ;p
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 30 juni 2017 @ 22:44:52 #117
369251 Geralt
of Rivia
pi_172078673
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:43 schreef DJMO het volgende:

[..]

Als er via bol.com wordt besteld, heeft FOK! er ook nog wat aan ;p
Via Coolblue ook hoor :)

Gewoon een affil linkje. Staat ook in dat linkjestopic :)
FB / FOK! affiliate links - waar alle beetjes helpen...
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 juni 2017 @ 22:46:39 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172078716
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Via Coolblue ook hoor :)

Gewoon een affil linkje. Staat ook in dat linkjestopic :)
FB / FOK! affiliate links - waar alle beetjes helpen...
ah, coolblue had ik gemist dan :P ik bestel persoonlijk eigenlijk altijd via bol.com.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 30 juni 2017 @ 22:48:32 #119
369251 Geralt
of Rivia
pi_172078763
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

ah, coolblue had ik gemist dan :P ik bestel persoonlijk eigenlijk altijd via bol.com.
Dan moet je het wel via een linkje vanaf hier doen he, anders heeft FOK! er nog niets aan :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 juni 2017 @ 22:49:05 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172078782
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan moet je het wel via een linkje vanaf hier doen he, anders heeft FOK! er nog niets aan :P
doe ik ook ;) al een jaar of drie
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 23:21:37 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172079539
Succes Sigme, nog 1 nachtje slapen *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172080071
Goede reis en een mooie tijd gewenst :W
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172080140
Denk je eraan om nog even snel wat wandelsokken bij je Hanwags te stoppen voordat je vertrekt? Lijkt me absoluut afschuwelijk om met blote voeten in de warmte in wandelschoenen te lopen :X

Geweldig veel plezier op deze toffe onderneming ^O^
pi_172082497
Goede reis!
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_172082580
Veel succes en vooral plezier gewenst! :) *O*
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_172082584
:W
pi_172082652
succes !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172082794
Heel veel plezier gewenst!! Hoop veel van jullie te lezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 juli 2017 @ 08:18:39 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_172082815
Goede reis, veel plezier en (voor ons) veel updates! En knuffel de hond van me O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 1 juli 2017 @ 08:21:02 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172082849
Succes! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 juli 2017 @ 08:22:43 #131
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_172082863
Veel plezier :)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 juli 2017 @ 09:09:54 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_172083289
Heel veel plezier!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 1 juli 2017 @ 09:27:15 #133
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_172083437
Succes en veel plezier!
pi_172083459
Zwemdiploma mee?
pi_172083517
Veel plezier! :W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172083620
Bon Voyage ^O^
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172083958
Ik wens jullie een goede reis en veel plezier op deze epische tocht!
pi_172084927
Veel plezier! En succes! :)
pi_172102731
waarom in de zomer?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 juli 2017 @ 00:21:54 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172104049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 23:32 schreef weetjeniet het volgende:
waarom in de zomer?
omdat het dan warmer is dan in de winter en je dus minder mee hoeft te nemen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 2 juli 2017 @ 01:20:24 #141
369251 Geralt
of Rivia
pi_172105119
Eerste dag goed bevallen? Of viel het al meteen tegen? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172105618
quote:
5s.gif Op zondag 2 juli 2017 01:20 schreef Geralt het volgende:
Eerste dag goed bevallen? Of viel het al meteen tegen? :@
In de loop van de dag werd het weer wel steeds beter. Maar ben benieuwd.
  zondag 2 juli 2017 @ 02:09:01 #143
369251 Geralt
of Rivia
pi_172105626
Ik ook. Hopelijk met enige regelmaat updates hier met foto's erbij eventueel. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172105647
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 02:09 schreef Geralt het volgende:
Ik ook. Hopelijk met enige regelmaat updates hier met foto's erbij eventueel. :)
Die updates komen wel wanneer het Sigme zint :P.
Maar het is een dappere expeditie dus wil het wel graag weten.
  Moderator zondag 2 juli 2017 @ 07:24:49 #145
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172106029
Veel succes!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 2 juli 2017 @ 07:39:05 #146
43653 sigme
Veraan
pi_172106042


De eerste dag was zwaar, maar het is wel geweldig.
En lekker douchen op camping, heerlijk slapen op onze expedmatjes onder de donsdeken. Nu een zelf gezet kopje koffie van de bushcooker. Vandaag weer 25 km op het programma :P
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172106045
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 07:39 schreef sigme het volgende:

De eerste dag was zwaar, maar het is wel geweldig.
En lekker douchen op camping, heerlijk slapen op onze expedmatjes onder de donsdeken. Nu een zelf gezet kopje koffie van de bushcooker. Vandaag weer 25 km op het programma :P
Prima wandelweer vandaag. Succes!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 2 juli 2017 @ 08:15:46 #148
221912 minilot
Nancy boy
pi_172106152
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 07:39 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

De eerste dag was zwaar, maar het is wel geweldig.
En lekker douchen op camping, heerlijk slapen op onze expedmatjes onder de donsdeken. Nu een zelf gezet kopje koffie van de bushcooker. Vandaag weer 25 km op het programma :P
Nu al een update! O+ _O_
Hoe voelen de voetjes, na dag één? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_172107118
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 00:21 schreef DJMO het volgende:

[..]

omdat het dan warmer is dan in de winter en je dus minder mee hoeft te nemen?
met 40 graden is dat wel handig.

We wonen naast het pieterpad dus als jullie willlen douchen 20 km ten noorden van maastricht, het mag.
  zondag 2 juli 2017 @ 10:14:10 #150
43653 sigme
Veraan
pi_172107252
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 08:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Nu al een update! O+ _O_
Hoe voelen de voetjes, na dag één? :)
Tikje pijnlijk. De nattigheid van gister was zwaar. Ik heb leukoplast en blaarpleisters gekocht onderweg en op de voeten geplakt.

We hebben nu alweer 6 km gelopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172107336
quote:
2s.gif Op zondag 2 juli 2017 10:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Tikje pijnlijk. De nattigheid van gister was zwaar. Ik heb leukoplast en blaarpleisters gekocht onderweg en op de voeten geplakt.

We hebben nu alweer 6 km gelopen.
Het spettert in het zuiden van Drenthe ;(.
Dus succes!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2017 10:19:46 ]
  Moderator zondag 2 juli 2017 @ 10:24:36 #152
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172107421
quote:
2s.gif Op zondag 2 juli 2017 10:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Tikje pijnlijk. De nattigheid van gister was zwaar. Ik heb leukoplast en blaarpleisters gekocht onderweg en op de voeten geplakt.

We hebben nu alweer 6 km gelopen.
Succes ! ^O^
pi_172107477
Veel succes!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_172112475
Succes en mochten jullie langs Barcelona komen dan hoor ik het wel ;-)
  zondag 2 juli 2017 @ 14:12:34 #155
369251 Geralt
of Rivia
pi_172112761
Misschien leuk om een kaartje bij te houden waar jullie elke dag ongeveer zijn.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172117124
quote:
2s.gif Op zondag 2 juli 2017 10:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Tikje pijnlijk. De nattigheid van gister was zwaar. Ik heb leukoplast en blaarpleisters gekocht onderweg en op de voeten geplakt.

We hebben nu alweer 6 km gelopen.
Tip: koop sporttape en plak dit dakpansgewijs op de gevoelige plekken.

Blaarpleisters die helpen niet echt (die verplaatsen, rollen op etc.) leukoplast is te klein.

Dus:hansaplast sporttape. En. Als je echt dikke blaren hebt... Even paar dagen pauzeren.
Whatever...
  zondag 2 juli 2017 @ 18:31:52 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172119855
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 07:39 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

De eerste dag was zwaar, maar het is wel geweldig.
En lekker douchen op camping, heerlijk slapen op onze expedmatjes onder de donsdeken. Nu een zelf gezet kopje koffie van de bushcooker. Vandaag weer 25 km op het programma :P
Tof zo'n snelle update O+
Fijn dat het bevalt ^O^
Balen vd pijnlijke voeten -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 juli 2017 @ 20:12:21 #158
43653 sigme
Veraan
pi_172122217
Met pijnlijke voeten toch de gewenste camping gehaald. 30 km. *)
Morgen maar rustig aan
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172122380
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:12 schreef sigme het volgende:
Met pijnlijke voeten toch de gewenste camping gehaald. 30 km. *)
Morgen maar rustig aan
Bikkel :* Hoe maakt hond het? En je medemens?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 juli 2017 @ 20:21:10 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172122460
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:12 schreef sigme het volgende:
Met pijnlijke voeten toch de gewenste camping gehaald. 30 km. *)
Morgen maar rustig aan
Is dit misschien een optie?
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:12 schreef Geralt het volgende:
Misschien leuk om een kaartje bij te houden waar jullie elke dag ongeveer zijn.
Ik zou het wel een leuk idee vinden!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_172126084
Of je route uploaden naar Google Maps met de My Tracks app en anders een andere gps logger. Zou wel leuk zijn voor de lezers.
pi_172126578
Leuk hoor! Eerste dagen zal even doorbijten zijn maar gaat vast beter zodra je je ritme gevonden hebt :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172128935
Gaat skeptisch volgen, eerste dag al flinke lichamelijke ongemakken. Hopelijk haal je Limburg. ^O^
pi_172129405
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:12 schreef sigme het volgende:
Met pijnlijke voeten toch de gewenste camping gehaald. 30 km. *)
Morgen maar rustig aan
Rustig opbouwen :)

Met bepakking loten is toch wel anders. Zeker lange tijd. Over een week of twee loop je zo 30 km.

Beter rustig opbouwen dan straks uitvallen met een blessure door overbelasting. Laat gewrichten, pezen, bindweefsel en spieren wennen aan de belasting :)
Whatever...
pi_172132991
Gisteren liepen we van Borger naar Sleen.
Vandaag lopen we -deo volente- naar Coevorden.

Vanochtend vers fruit gekocht, en voor onderweg: makreelfilet, witlof, blikje tonijn, sporttape.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172133566
Nog niet toe aan de wandelschoenen? ;)
pi_172133606
* BBach volgt
Leuk topic :)

Een kaartje met met een huidige locatie zou ook wel leuk zijn in deze ^O^
  maandag 3 juli 2017 @ 10:53:42 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172133800
Oeh leuk, nog wat updates iig zolang jullie in NL zijn.

Ik vind je wel echt een heldin hoor! Wat een plan!
***
pi_172134781
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:07 schreef sigme het volgende:
Gisteren liepen we van Borger naar Sleen.
Vandaag lopen we -deo volente- naar Coevorden.

Vanochtend vers fruit gekocht, en voor onderweg: makreelfilet, witlof, blikje tonijn, sporttape.
Leuk in de buurt! Succes! Het is in ieder geval mooi droog!
pi_172135157
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:07 schreef sigme het volgende:
Gisteren liepen we van Borger naar Sleen.
Vandaag lopen we -deo volente- naar Coevorden.

Vanochtend vers fruit gekocht, en voor onderweg: makreelfilet, witlof, blikje tonijn, sporttape.
Hoe lang doen jullie nou over zo'n stuk? Zie dat van Sleen naar Coevorden lopend een kilometer of 17 is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172142490
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:38 schreef MCH het volgende:
Gaat skeptisch volgen, eerste dag al flinke lichamelijke ongemakken. Hopelijk haal je Limburg. ^O^
Bij "flink lichamelijk ongemakken" stel ik me toch iets anders voor dat wat blaren en spierpijn :D.

Maar: op naar Limburg. Nog best ver van hier.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172142622
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe lang doen jullie nou over zo'n stuk? Zie dat van Sleen naar Coevorden lopend een kilometer of 17 is.
Vertrek half elf, aankomst half vier.

Dus over zo'n lullig endje doen we 5 uur :')
En veel sneller kan ik niet, hopelijk kan ik het morgen wel wat langer volhouden. Maar de hond heeft ook genoeg rust nodig natuurlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172142677
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Vertrek half elf, aankomst half vier.

Dus over zo'n lullig endje doen we 5 uur :')
En veel sneller kan ik niet, hopelijk kan ik het morgen wel wat langer volhouden. Maar de hond heeft ook genoeg rust nodig natuurlijk.
Prima toch, lekker op je gemak en inderdaad beter voor de hond zo :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172142721
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:18 schreef mjan het volgende:

[..]

Bikkel :* Hoe maakt hond het? En je medemens?
De medemens loopt fluitend voort! Gelukkig lopen we niet beide te strompelen.
Medemens doet daarom ook de hondewacht: opletten, aanlijnen, aangelijnd lopen enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 3 juli 2017 @ 17:11:37 #175
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_172142950
Tof om te volgen dit. Ik krijg zin om nu spontaan naar buiten te wandelen en het Pieterpad af te gaan, :o :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 3 juli 2017 @ 17:25:01 #176
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_172143355
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
Oeh leuk, nog wat updates iig zolang jullie in NL zijn.

Ik vind je wel echt een heldin hoor! Wat een plan!
Wat BE zegt! Ontzettend veel bewondering voor jullie. Veel plezier op avontuur!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_172143395
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:02 schreef sigme het volgende:

[..]

De medemens loopt fluitend voort! Gelukkig lopen we niet beide te strompelen.
Medemens doet daarom ook de hondewacht: opletten, aanlijnen, aangelijnd lopen enzo.
loopt medemens op zelfde soort sandalen als jij of gewone wandelschoenen? Of is hij getraine lageafstandloper?
pi_172143488
quote:
11s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij "flink lichamelijk ongemakken" stel ik me toch iets anders voor dat wat blaren en spierpijn :D.

Maar: op naar Limburg. Nog best ver van hier.
Eens maar als je door een blaar je voeten net anders neer gaat zetten kan dat uitgroeien naar een blessure die je plannen erg doorkruisen. Dus blijf rustig aan doen zolang je lijf niet helemaal gewend is.
pi_172143661
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

loopt medemens op zelfde soort sandalen als jij of gewone wandelschoenen? Of is hij getraine lageafstandloper?
Medemens is niet beter ( of slechter) getraind dan ik. Hij loopt op echte Lowa's, met echte smartwools daarin. Hij is er zéér over te spreken. Warme droge voeten, en loopt fijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172144093
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Medemens is niet beter ( of slechter) getraind dan ik. Hij loopt op echte Lowa's, met echte smartwools daarin. Hij is er zéér over te spreken. Warme droge voeten, en loopt fijn.
ik zou die Hanwags laten invliegen en komende dagen het verschil ervaren. Maar ja, ik ben uberhaubt veel te gammel voor barefoot gedoe
pi_172144207
Naar om te lezen dat het toch wat tegenvalt. Goede wandelschoenen proberen kan een optie zijn of het lopen toch wat rustiger op gaan bouwen. Beide lastige keuzes.
pi_172144315
Waarbij goed ingelopen Hanwags een logische keuze lijken maar dat zijn vaak ook vrij zware schoenen. Voor dag in dag uit lopen zou je ook een veel lichtere schoen kunnen overwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2017 18:05:21 ]
pi_172145454
Misschien kan iemand hier een kaartje maken terwijl sigme dagelijks de tussenstand roept? Is misschien makkelijker dan onderweg maken?
pi_172145491
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Vertrek half elf, aankomst half vier.

Dus over zo'n lullig endje doen we 5 uur :')
En veel sneller kan ik niet, hopelijk kan ik het morgen wel wat langer volhouden. Maar de hond heeft ook genoeg rust nodig natuurlijk.
Niks aan de hand. De eerste paar dagen moet je er altijd een beetje inkomen en moeten lichaam en geest nog even wennen aan het nieuwe ritme.

Zo was precies 3 jaar geleden een dikke maand in noord-Australië aan het fietsen en de eerste 2 dagen dook ik bijna huilend m'n slaapzak in, maar op dag 3 verscheen er een flauwe grijns op mijn gezicht en op dag 4 had ik een grijns van oor tot oor die er de rest van de maand bleef zitten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_172145944
Wanneer sluit de weddenschap?
pi_172146120
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op die schoenen lopen vind ik ook het dapperste deel :D
:)
Vrouw:

Man:


Weet je het i.i.g. voor een volgende keer. Ik heb laatst 14 kilometer gelopen op mijn teenslippers. De vellen hingen er toen al bij. Alleen als je heel veel eelt hebt op alle druk- en wrijvingspunten zal de schoen niet zoveel uitmaken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart2002 op 03-07-2017 19:41:02 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 3 juli 2017 @ 19:46:01 #187
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172146618
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:28 schreef Bart2002 het volgende:
Alleen als je heel veel eelt hebt op alle druk- en wrijvingspunten zal de schoen niet zoveel uitmaken.
Dat krijg je dus vanzelf als je van NL naar Spanje loopt :P Ik hoop dat TS dan ook niet verwacht nog vrouwelijke voetjes te hebben aan het eind van de trip :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172148531
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:59 schreef 99.999 het volgende:
Naar om te lezen dat het toch wat tegenvalt. Goede wandelschoenen proberen kan een optie zijn of het lopen toch wat rustiger op gaan bouwen. Beide lastige keuzes.
Als het goed is komt over een week er een transport onze kant op. Dan laat ik die de Hanwags meenemen. Dan kan ik daarna daar een week op lopen en dan bij de rustdag in Maastricht besluiten ze weer achter te laten. Of aan te houden. Maar de blaren heb ik nu toch al.

En vrouwelijke voetjes had ik toch al niet ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172149624
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Als het goed is komt over een week er een transport onze kant op. Dan laat ik die de Hanwags meenemen. Dan kan ik daarna daar een week op lopen en dan bij de rustdag in Maastricht besluiten ze weer achter te laten. Of aan te houden. Maar de blaren heb ik nu toch al.

En vrouwelijke voetjes had ik toch al niet ;).
Verstandig.

Misschien een paar dagen rust nemen om je blaren te laten Helen en tot je schoenen er zijn? Dan kun je ze voorzichtig afplakken (als je ook verwijdervloeistof hebt kun je het over heen dun nieuw vel plakken). En dan in de avond tape weghalen en goed laten drogen.

Met blaren lopen is kut. Sterkte met herstellen. Geloof me, ik weet er alles van.
Whatever...
  One tough cookie maandag 3 juli 2017 @ 21:25:43 #190
169210 liesje1979
pi_172150900
Waarom zo'n grote stap tussen de sandalen en de Hanwags ?

Vorig jaar met mijn vriend de Grand Canyon gelopen en juist ik, die echt van het kamp 'wandelschoen' was, was ook gelijk overgelopen (haha) naar kamp 'Trailschoentjes'. Heerlijk lichte schoenen, LonePeak 3's.. Wat. Een. Verschil. _O_
Persoonlijk denk ik dat je antwoord daar eerder in ligt dan gelijk naar de reguliere wandelschoen over te stappen. Soortgelijke ultra lichte trailschoenen zijn wel te vinden bij een Bever of Runnersworld ;)
  maandag 3 juli 2017 @ 23:06:36 #192
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_172152916
Ik heb ook Lowa's en als wij weer flinke tochten hebben blijf ik toch heel erg blij met die schoenen. Ik vind het knap en tegelijkertijd eigenwijs dat je het op die sandalen doet. :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_172153072
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Als het goed is komt over een week er een transport onze kant op. Dan laat ik die de Hanwags meenemen. Dan kan ik daarna daar een week op lopen en dan bij de rustdag in Maastricht besluiten ze weer achter te laten. Of aan te houden. Maar de blaren heb ik nu toch al.

En vrouwelijke voetjes had ik toch al niet ;).
Hopelijk houden je voeten het tot die tijd een beetje ;).

Heb tijdens de vierdaagse toen best veel blaren gelopen maar met goede behandeling is het wel te doen. Beter dan last van je gewrichten bijvoorbeeld. Maar wel een nare pijn als je ze tijdens het lopen krijgt :X.

Bij mij kwam het toen volgens mij door de combinatie van flinke hitte en hoge wandelschoenen. Daarom zou ik, zeker in het vlakke Nederland, toch eerder voor vrij lichte schoenen gaan die goed luchten. Maar ja, eenmaal bezig is schoenen in gaan lopen ook weer zo wat :P
pi_172153384
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hopelijk houden je voeten het tot die tijd een beetje ;).

Heb tijdens de vierdaagse toen best veel blaren gelopen maar met goede behandeling is het wel te doen. Beter dan last van je gewrichten bijvoorbeeld. Maar wel een nare pijn als je ze tijdens het lopen krijgt :X.

Bij mij kwam het toen volgens mij door de combinatie van flinke hitte en hoge wandelschoenen. Daarom zou ik, zeker in het vlakke Nederland, toch eerder voor vrij lichte schoenen gaan die goed luchten. Maar ja, eenmaal bezig is schoenen in gaan lopen ook weer zo wat :P
Wandelschonen moet je wel even inlopen ja, die LonePeaks heb ik gelijk in de GC ingelopen. Geen enkele moeite mee gehad (wat betreft de schoenen dan) :')
pi_172153474
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Wandelschonen moet je wel even inlopen ja, die LonePeaks heb ik gelijk in de GC ingelopen. Geen enkele moeite mee gehad (wat betreft de schoenen dan) :')
Aan de andere kant heb ik met hoge wandelschoenen twee keer al snel 25 + km gelopen bedenk ik me nu. Dat ging best prima eigenlijk. Maar dat is nog even anders dan dag in dag uit :P.

Hopelijk pakt Sigme een goede nacht en gaat het morgen weer wat soepeler *O*
  maandag 3 juli 2017 @ 23:28:52 #196
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_172153540
Ik heb mijn Lowa's ingelopen op een festival.. Had ik niet moeten doen :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_172156663
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb mijn Lowa's ingelopen op een festival.. Had ik niet moeten doen :')
Dat is een andere vorm van inlopen indd.. Klinkt ook meer als inwijding eerlijk gezegd _O-
pi_172158278
Deze ochtend Coevorden gerond, toch al weer 6 km. Wat tape rond de voeten, en ik loop op de blauwe instappers. Misschien kan Bart het foto'tje vinden.

Opnieuw weer prima geslapen. En gedoucht, en 's avond werd ons diner bezorgd. Dat helpt allemaal enorm.

Vanavond/vandaag zullen we zelf voor eten moeten zorgen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172158395
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172158565
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:18 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er niet best uit om eerlijk te zijn. Goede, drooghoudende sokken en schoenen zijn zsm een must (maar dat had je volgens mij zelf ook al in de gaten).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172159021
Gossie...Sigme toch -O-
Hoe kan dat nou?
Je loopt / rent vrijwel iedere morgen bij zonsopgang km's op bijna-blote voeten...
Je hebt afstanden 'proef'gelopen...
  dinsdag 4 juli 2017 @ 10:55:39 #202
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_172159154
Hoe zo werd jullie diner bezorgd? Een lieve kennis to the rescue?

Sterkte met de voetjes. Lijkt me naar! -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_172160838
Ik waardeer jullie zorgzaamheid :) .
Maar op die foto zie je natuurlijk niks van de staat van de voeten, je ziet een strook sporttape.

Nu even middageten, al weer 12km erop. Ik loop echt niet huilend en bloedend langs 's heeren wegen, dus het valt heus wel mee allemalal :* .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172160974
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:08 schreef sigme het volgende:
Ik waardeer jullie zorgzaamheid :) .
Maar op die foto zie je natuurlijk niks van de staat van de voeten, je ziet een strook sporttape.

Nu even middageten, al weer 12km erop. Ik loop echt niet huilend en bloedend langs 's heeren wegen, dus het valt heus wel mee allemalal :* .
ja maar maar.....Fok! to the rescueueue :+
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:20:57 #205
221912 minilot
Nancy boy
pi_172161122
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:50 schreef AnneX het volgende:
Gossie...Sigme toch -O-
Hoe kan dat nou?
Je loopt / rent vrijwel iedere morgen bij zonsopgang km's op bijna-blote voeten...
Je hebt afstanden 'proef'gelopen...
Ja, hier ook wel benieuwd naar!
Sig, wat is er nu anders, denk je?
Let me see you stripped down to the bone
pi_172161232
Nat! Het was veel te nat!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172161383
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:08 schreef sigme het volgende:
Ik waardeer jullie zorgzaamheid :) .
Maar op die foto zie je natuurlijk niks van de staat van de voeten, je ziet een strook sporttape.

Nu even middageten, al weer 12km erop. Ik loop echt niet huilend en bloedend langs 's heeren wegen, dus het valt heus wel mee allemalal :* .
En weer opgelapt. :Y ^O^

Veel plezier verder!
Whatever...
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:39:55 #208
221912 minilot
Nancy boy
pi_172161496
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:26 schreef sigme het volgende:
Nat! Het was veel te nat!
Ugh! Stomme regen!

Succes verder! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_172161885
Wat een tocht _O_ Ik lees graag mee.

Mochten jullie langs Beerze komen, stuur gerust een berichtje, dan zetten we ontbijt of lunch of diner of limonade met een koekje voor jullie klaar :)
Make your own kind of music.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:58:02 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_172161905
Niet miepen! Doorlopen
pi_172162011
Wat leuk: al die fokkers die langs de route wonen en zich melden voor fourage en catering en bad en bed. w/
  dinsdag 4 juli 2017 @ 14:31:30 #212
207727 Smallish
Kleintje!
pi_172164305
Dapper! Alle succes gewenst! Heel erg benieuwd naar jullie avonturen! :s)
Is dat zo?
pi_172169779
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nog beter. Ik vermoed dat je dat toch wel gaat doen.

Jij wint ;)
Vanavond vliegen de hanwags in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172169793
Maar: in 4 dagen toch 100 km gelopen. Ik vind 't niet slecht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172169827
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 18:32 schreef sigme het volgende:
Maar: in 4 dagen toch 100 km gelopen. Ik vind 't niet slecht.
ik doe het je niet na :*
pi_172169830
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe zo werd jullie diner bezorgd? Een lieve kennis to the rescue?

Sterkte met de voetjes. Lijkt me naar! -O-
Lang leve tantes!

Het gaat best aardig met de poten, maar ik ga toch maar zeker een week over op de wandelschoenen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 4 juli 2017 @ 18:36:09 #217
369251 Geralt
of Rivia
pi_172169892
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 18:32 schreef sigme het volgende:
Maar: in 4 dagen toch 100 km gelopen. Ik vind 't niet slecht.
Gefeliciteerd, jullie zitten op schema! Nog maar 96 dagen te gaan :D _O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 4 juli 2017 @ 18:37:57 #218
369251 Geralt
of Rivia
pi_172169932
Jullie zitten momenteel op 1/25ste deel van jullie tocht! Hou vol!!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172170163
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 18:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij wint ;)
Vanavond vliegen de hanwags in.
Achja, het kon bijna niet anders. Maar hey, zolang je maar weer kunt lopen, ik niet over schoenen en sokken te zeuren om mijn gelijk te krijgen of je af te zeiken in je voorbereidingstopic hoor :). Ik vind het tof wat je doet en wilde je alleen maar advies geven nav mijn eigen tochten (en fouten).

Geniet van je reis!
Whatever...
  dinsdag 4 juli 2017 @ 18:49:29 #220
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_172170181
Wil je nog gebruik maken van de lieve fokkers op jullie route?
Aan mij heb je helaas niks maar het zou toch fijn zijn om gebruik te maken van gastvrijheid.

Hier, tijdens het eten vraagt lief elke avond: " hoe gaat het met *insert echte naam* ?

Succes en jullie zijn gek :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_172170293
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 18:32 schreef sigme het volgende:
Maar: in 4 dagen toch 100 km gelopen. Ik vind 't niet slecht.
Zeker met bepakking en hond is dat een prima prestatie.
pi_172170314
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 18:33 schreef sigme het volgende:

Lang leve tantes!

Het gaat best aardig met de poten, maar ik ga toch maar zeker een week over op de wandelschoenen.
Vergeet de sokken niet heh!
  dinsdag 4 juli 2017 @ 19:11:15 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172170780
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 18:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij wint ;)
Vanavond vliegen de hanwags in.
Verstandig ^O^
En respect hoor, de eerste 100 km zit erop!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172176428
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 18:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil je nog gebruik maken van de lieve fokkers op jullie route?
Aan mij heb je helaas niks maar het zou toch fijn zijn om gebruik te maken van gastvrijheid.

Hier, tijdens het eten vraagt lief elke avond: " hoe gaat het met *insert echte naam* ?

Succes en jullie zijn gek :D
:*
Doe 'm de groeten. Ik waardeer ieder aanbod zeer, maar ik betwijfel of het ervan komt om ergens ervan gebruik te maken. Alles gaat erg in óns ritme zoals het ons dan het beste past, dat combineert niet echt met nieuwe mensen ontmoeten en gezellig doen.

Vandaag bliksembezoekje gehad van de schoenenbode, met de twee andere honden. En onze hond wordt al doodmoe van die wandeldagen, nu dan deze drukte er nog bij. Moemoemoe.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 4 juli 2017 @ 21:58:35 #225
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_172176537
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:58 schreef Drugshond het volgende:
Aug zit ik weer in Duitsland, dat is zeker.
Okt mik ik op Zaragoza (SP) 2e bezoek + Festival.
Je zit weer in het verkeerde topic. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172176656
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:58 schreef Drugshond het volgende:
Aug zit ik weer in Duitsland, dat is zeker.
Okt mik ik op Zaragoza (SP) 2e bezoek + Festival.
Tussen aug en okt zit september en dan zijn wij in Spanje. ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172176666
Quote ipv edit
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 4 juli 2017 @ 22:04:40 #229
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_172176680
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je zit weer in het verkeerde topic. ;)
Nee hoor, ik zit redelijk vaak in Spanje, Dat weet Sigme ook. Laat deze maar ff lopen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 22:05:38 #230
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 22:07:04 #231
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_172176858
:W wat leuk dat je updates blijft geven! Succes de komende tijd!
Duvel & Niels
  woensdag 5 juli 2017 @ 00:07:19 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172179769
Tof, die regelmatige updates (vast ook omdat je nog in NL zit ook) ^O^
Hoop dat de Hanwags je helpen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 5 juli 2017 @ 00:30:01 #234
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172180004
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 22:07 schreef Drugshond het volgende:
Zaragoza dacht ik 12 Okt. Niet zeker.
Jij houdt van druk?
Siesta & Fiesta!
pi_172181377
Gaaf hoor, nu al een paar dagen op pad. Volgens mij wel een mooi gemiddelde tot nu toe; ondanks de zere pootjes.

Ben benieuwd hoe hard dat gemiddelde omlaag gaat zodra je in Zuid-Limburg en verder komt :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172181530

Elke ochtend verse oploskoffie met heet water van ons briljante houtbrandertje.

Ontbijt is elk een bakje slagroom, met daarin een avond geweekte handvol havermout & gesnede gedroogd fruit. Heerlijk, en zo'n duizend kcal pp. Daar hebben we wat aan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172181598
Veel succes vandaag Sigme. Hoop dat je nieuwe schoeisel je een goede loopdag bezorgt :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172181800
Toffe brandertjes zijn dat.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2017 08:17:25 ]
pi_172182709
Hee, zo'n brander heb ik ook.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_172182821
Heb wel varianten zelf in elkaar geknutseld. Ook leuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2017 09:30:35 ]
pi_172182982
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:30 schreef 99.999 het volgende:
Heb wel varianten zelf in elkaar geknutseld. Ook leuk.
Ik heb enkel alcoholbranders van colablikjes geknutseld :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_172183163
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tof, die regelmatige updates (vast ook omdat je nog in NL zit ook) ^O^
Hoop dat de Hanwags je helpen.
Databundel is nu in heel Europa geldig hé? ;) dus dat is voor sigme geen excuus om straks niets meer te posten ~O>
Somebody that I used to know
pi_172183203
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:45 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Elke ochtend verse oploskoffie met heet water van ons briljante houtbrandertje.

Ontbijt is elk een bakje slagroom, met daarin een avond geweekte handvol havermout & gesnede gedroogd fruit. Heerlijk, en zo'n duizend kcal pp. Daar hebben we wat aan.
Yes. En nootjes en Chocolade. Ideaal loopvoer.
Whatever...
pi_172183249
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:45 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Elke ochtend verse oploskoffie met heet water van ons briljante houtbrandertje.

Ontbijt is elk een bakje slagroom, met daarin een avond geweekte handvol havermout & gesnede gedroogd fruit. Heerlijk, en zo'n duizend kcal pp. Daar hebben we wat aan.
Wow! Gewoon van die pakjes houdbare slagroom voor buiten de koelkast? En hoe lang loop je op 1000kcal? Wanneer krijg je weer trek?
Somebody that I used to know
pi_172183311
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yes. En nootjes en Chocolade. Ideaal loopvoer.
Snickers combineert dat mooi :9.

Heb ook veel gelopen op müslibollen van Bakker Bart. Ook fijn loonvoer.
pi_172185037
Na een tijd geen boodschappen was ons breakfast of champions : muesli +zakje chocomelpoeder+ klein kuipje Nutella + goede scheut kokend water.

Soort van chocoladeontbijt met voldoende van alles. Na spontane ontdekking tijdens een moment dat we dit nu alleen nog maar hadden name we dit speciaal mee.

Net als hartkeks met van die tubes smeerkaas trouwens. We vonden die chemische shit in wel 40 smaken. Wel fijn om. Zouttekort aan te vullen in de zomer!
Whatever...
pi_172197799
Best goede voeding tips kom ik hier tussendoor tegen :@ ^O^
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172197848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:52 schreef polariteit het volgende:
Best goede voeding tips kom ik hier tussendoor tegen :@ ^O^
Www.Rugzakrecepten.blogspot.nl ;)

Alsjeblieft, nog een.
Somebody that I used to know
pi_172198537
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Www.Rugzakrecepten.blogspot.nl ;)

Alsjeblieft, nog een.
Nice, dankjewel! :D ^O^ *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172206849
Meelezer meldt zich. Wat een leuke tocht.
pi_172207612
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:45 schreef sigme het volgende:
Ontbijt is elk een bakje slagroom, met daarin een avond geweekte handvol havermout & gesnede gedroogd fruit. Heerlijk, en zo'n duizend kcal pp. Daar hebben we wat aan.
Als je dit consequent volhoudt en dan verder "normaal" eet dan ben je in Spanje ongeveer 8 kilo zwaarder. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172208004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je dit consequent volhoudt en dan verder "normaal" eet dan ben je in Spanje ongeveer 8 kilo zwaarder. :)
Nee hoor. Wandelen met bepakking kostnjeniets van 300 kcal per uur.als je dat 6 uur per dag doet moet je 1800 extra eten...dit bovenop 2000. Dat is flink.

Daarnaast zal het warm zijn en dan heb je geen trek. Nee,ze zal vooral haar best moeten doen voldoende te eten en vooral genoeg vocht binnen krijgen.
Whatever...
pi_172208020
Ik vond al dat mijn vader de afgelopen weken van 30+ km per dag bij 30+ graden Celsius niet goed snik was met zijn croissantje + kopje koffie als ontbijt. Na al 2 uur te hebben gewandeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172208348
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee hoor. Wandelen met bepakking kostnjeniets van 300 kcal per uur.als je dat 6 uur per dag doet moet je 1800 extra eten...dit bovenop 2000. Dat is flink.

Daarnaast zal het warm zijn en dan heb je geen trek. Nee,ze zal vooral haar best moeten doen voldoende te eten en vooral genoeg vocht binnen krijgen.
Dat eerste klopt niet helemaal hoor. Het menselijk lichaam is geen benzinemotor. Met wandelen verbrand je lichaamsvet. Met zeer zware inspanning zoals wielrennen voornamelijk koolhydraten. Al die slagroom in de maag daar heb je dus niet direct iets aan. Vocht is wel van levensbelang. Maar goed, zwaar off-topic. Zal het niet meer doen. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 06-07-2017 09:20:11 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172209887
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat eerste klopt niet helemaal hoor. Het menselijk lichaam is geen benzinemotor. Met wandelen verbrand je lichaamsvet. Met zeer zware inspanning zoals wielrennen voornamelijk koolhydraten. Al die slagroom in de maag daar heb je dus niet direct iets aan. Vocht is wel van levensbelang. Maar goed, zwaar off-topic. Zal het niet meer doen. ;)
Je lichaam heeft calorieën nodig en zet ze zelf om in de vorm die het nodig heeft. Het lichaam gebruikt ATP als primaire energiebron en niet perse suiker alles wordt omgezet naar ATP . Eigenlijk gebruik je eerst vrij atp,dan creatine, dan suikers en daarna vet. Tenminste, bij voldoende zuurstof. Je lichaam zorgt zelf wel dat wat.er.aanwezig is wordt gebruikt.

Dat vet wordt gewoon netjes gebruikt, het is niet zo snel beschikbaar als glucose, maar dat is bij wandelen niet zo erg.
Whatever...
  donderdag 6 juli 2017 @ 10:45:22 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_172210182
Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken over die calorieën, die verbrand je echt wel met 30 km wandelen per dag. Dat het niet perse gezond is, is een ander punt
pi_172210842
Zo, we hebben weer bedekking. Gister geslapen iets voorbij Ommen. Op een soort trailerpark, met karig sanitair en voorzieningen.

Wat betreft caloriën, bekijk Selang z'n wandeltopic. 3000 kcal per dag op een wandeltocht van 2 maand. 6 kilo afgevallen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172210878
Hoe ging het op de wandelschoenen gister?
  † In Memoriam † donderdag 6 juli 2017 @ 11:26:27 #259
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_172210951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:45 schreef Blik het volgende:
Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken over die calorieën, die verbrand je echt wel met 30 km wandelen per dag. Dat het niet perse gezond is, is een ander punt
Ik zou echt kotsmisselijk worden met een maag vol met slagroom en warm weer erbij.
Carpe Libertatem
pi_172210982
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:21 schreef sigme het volgende:
Wat betreft caloriën, bekijk Selang z'n wandeltopic. 3000 kcal per dag op een wandeltocht van 2 maand. 6 kilo afgevallen.
Zijn tochten zijn ook wel wat extremer.
pi_172211035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Zijn tochten zijn ook wel wat extremer.
Oh maar je verbruikt echt wel serieus meer energie. Afvallen tijdens zo'n tocht als die van sigme is gegarandeerd.
pi_172211188
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh maar je verbruikt echt wel serieus meer energie. Afvallen tijdens zo'n tocht als die van sigme is gegarandeerd.
Ongetwijfeld, persoonlijk zou ik wat meer vulling in m'n maag hebben dan slagroom met wat spul erdoor. Ik hoef niet volgestouwd op pad maar wat vulling vind ik wel belangrijk.
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:47:17 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_172211424
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zou echt kotsmisselijk worden met een maag vol met slagroom en warm weer erbij.
Zou ook niet mijn keuze zijn, maar havermout en fruit is wel prima vulling.
pi_172211471
Ben ook meer van brood en fruit en zo :P
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:13:32 #265
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_172212082
Als sigme en man het goed er op doen boeit het toch totaal niet dat een ander er misselijk van zou worden? En ook niet of ze er van aan zou komen of niet.
Zolang zij maar happy hun tocht van een paar maanden doorkomen.

Sigme super stoer en gave tocht! Succes ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 juli 2017 @ 12:14:52 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172212118
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:21 schreef sigme het volgende:

Wat betreft caloriën, bekijk Selang z'n wandeltopic. 3000 kcal per dag op een wandeltocht van 2 maand. 6 kilo afgevallen.
Om precies te zijn: thuis eet ik ongeveer 2300kcal voor constant gewicht. Op de AZT at ik ongeveer 3250kcal en viel 8kg af in ruim 2 maanden. Dat suggereert een dagelijks tekort van ongeveer 1000kcal.

Gewichtsverlies is een voorspelbaar standaard dingetje als ik op reis ben. Voor vertrek probeer ik altijd op 67-68kg te komen zodat ik wat marge heb voor onderweg. Op de AZT heb ik wel ongeveer de grens bereikt van wat ik kan afvallen zonder me zwak te gaan voelen, dus op een langere trek zou ik wat meer gaan eten om op het eind in elk geval niet te ver onder de 60kg te komen.

Sigme gaat gegarandeerd afvallen en waarschijnlijk zelfs significant :Y (ook met slagroom ontbijt - mijn eigen ontbijt is tijdens treks sowieso ook nooit minder dan 1000kcal)

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172212337
Tja, tegen zoveel overtuigingskracht gestaafd door indrukwekkende grafieken is men kansloos natuurlijk. :)

Ik blijf erbij dat het idee om zo'n voetreis te doen op slippers en op krachten te komen door het drinken van slagroom (ook nog eens voordat we weer op pad gaan...) in strijd is met alles wat we ervan weten. En dat is veel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172212390
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
Tja, tegen zoveel overtuigingskracht compleet met grafieken is men kansloos natuurlijk. :)

Ik blijf erbij dat het idee om zo'n voetreis te doen op slippers en op krachten te komen door het drinken van slagroom (ook nog eens voordat we weer op pad gaan...) in strijd is met alles wat we ervan weten. En dat is veel.
je zeurt nogal vond ik.
Slagroom is ontbijt, er is vast s avonds iets anders te eten om op krachten te komen
pi_172212574
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Slagroom is ontbijt
Ja, precies. En daarna op pad. Met het idee dat je dan "loopt" op slagroom. Zoals gezegd werkt een mens niet gelijk aan een benzinemotor. Daar op wijzen is zeuren blijkbaar. Kijk, iedereen moet dat zelf weten natuurlijk maar dat houdt niet automatisch in dat je dan verstandig bezig bent. Wat best een belangrijke voorwaarde is als je België wilt halen. :) Ik zal me verder niet meer met de kwestie bemoeien. O-)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 juli 2017 @ 12:37:15 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172212617
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
Tja, tegen zoveel overtuigingskracht gestaafd door indrukwekkende grafieken is men kansloos natuurlijk. :)

Ik blijf erbij dat het idee om zo'n voetreis te doen op slippers en op krachten te komen door het drinken van slagroom (ook nog eens voordat we weer op pad gaan...) in strijd is met alles wat we ervan weten. En dat is veel.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ik moet er ook niet aan denken maar omgekeerd is dat waarschijnlijk ook zo. "Hike your own hike" zeggen ze in Amerika. M.a.w. er is niet één correcte manier om het te doen. Doe wat werkt voor jou en op de manier dat JIJ er plezier aan beleeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172212963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:37 schreef SeLang het volgende:
Doe wat werkt voor jou en op de manier dat JIJ er plezier aan beleeft.
Mee eens (en met de rest). Alleen wat er werkt (voor jou) en wat er niet werkt weet je vaak pas achteraf (en dat zou jammer zijn...). Daarom opereren binnen de grenzen van de "common sense". En daar had ik dus mijn twijfels over. :) [/zeurmodus]

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 06-07-2017 12:57:50 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172213215
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je zeurt nogal vond ik.
Slagroom is ontbijt, er is vast s avonds iets anders te eten om op krachten te komen
Bart is dan ook nogal een zeikwijf.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 juli 2017 @ 13:04:35 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172213282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mee eens (en met de rest). Alleen wat er werkt (voor jou) en wat er niet werkt weet je vaak pas achteraf. Daarom opereren binnen de grenzen van de "common sense". En daar had ik dus mijn twijfels over. :) [/zeurmodus]
Ja, maar neem bijvoorbeeld dat lopen op die sandalen. Gezien het feit dat ze daar meer over heeft gepost dan over de route zelf krijg ik de indruk dat het voor haar een belangrijk deel van de uitdaging is. Er zijn zelfs mensen die er een punt van maken om zoiets op blote voeten te doen. Dan kun je wel objectief beoordelen dat het niet het beste schoeisel is maar als dat haar extra plezier biedt is dat prima. Net zoals ikzelf bijvoorbeeld met een verrekijker van 1kg om mijn nek loop (voor vogeltjes e.d.), wat puur vanuit wandel perspectief gezien ook niet optimaal is. Maar voor mij heeft dat toegevoegde waarde. Het gaat dus niet alleen maar om common sense maar ook om wat je als individu uit zo'n reis wilt halen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172213379
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bart is dan ook nogal een zeikwijf.
Dat hebben wij dan gemeen. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172214803
Ik drink geen slagroom. Ik eet in slagroom geweekte havermout. Wij noemen het beton.
Thuis eten we ook veel vet en weinig koolhydraten, en daar functioneren we heel prima op. Maar onderweg is de mascarpone-bevoorrading beperkt.

We gaan nu een pak pannenkoeken opeten. Voor ons wat minder goed, maar de minisuper van vanochtend had geen gestoomde makreel - ons meer gebruikelijke middagmaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 06-07-2017 14:27:46 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † donderdag 6 juli 2017 @ 14:15:05 #276
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_172214897
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:11 schreef sigme het volgende:
Wij noemen het beton.
_O-

Dat de pannenkoeken mogen smaken. :Y)
Carpe Libertatem
pi_172215180
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:23 schreef 99.999 het volgende:
Hoe ging het op de wandelschoenen gister?
Warm! Zwaar! Zweetpoten!
Maar verder wel ok.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172215250
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

_O-

Dat de pannenkoeken mogen smaken. :Y)
Met een paar ons volvette kaas erop was het best prima. Voor straks hebben we dan bonen, en voor vanavond knakworsten en qinoa ofzo. Een kantenklaarzak in elk geval.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 juli 2017 @ 19:26:51 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172223297
quote:
8s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Warm! Zwaar! Zweetpoten!
Maar verder wel ok.
Dus voorlopig verder op de Hanwags?
En ben je nog van plan terug te switchen op een gegeven moment?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172223591
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Met een paar ons volvette kaas erop was het best prima. Voor straks hebben we dan bonen, en voor vanavond knakworsten en qinoa ofzo. Een kantenklaarzak in elk geval.
Hehe, als je ver genoeg loopt, wordt alles lekker.
Whatever...
pi_172224212
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus voorlopig verder op de Hanwags?
En ben je nog van plan terug te switchen op een gegeven moment?
Ja, want die sandalen zijn echt beter voor mij.
De wandelschoenen zijn zwaar en lomp en slecht voor mijn warmtehuishouding. Ik ontplof. En stikvoeten, terwijl ik hele goede sokken heb ( die stonken dan ook niet) :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172224262

Het was warm en zonnig vandaag.
30 km route gelopen (plus 3 km voor supermarkt, water bijvullen etc).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172224759
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, want die sandalen zijn echt beter voor mij.
De wandelschoenen zijn zwaar en lomp en slecht voor mijn warmtehuishouding. Ik ontplof. En stikvoeten, terwijl ik hele goede sokken heb ( die stonken dan ook niet) :')
Kun je niet van die lage wandelschoenen scoren? Die schijnen best ok te zijn. met goretex zijn ze nog waterdicht ook.
Whatever...
pi_172225107
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kun je niet van die lage wandelschoenen scoren? Die schijnen best ok te zijn. met goretex zijn ze nog waterdicht ook.
vind ik ook schelen, samen met deze dunne sokken met wol
https://www.falke.com/nl_(...)=1&orig_page_size=36
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:55:19 #285
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172225866
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:05 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Het was warm en zonnig vandaag.
30 km route gelopen (plus 3 km voor supermarkt, water bijvullen etc).
was echt vies warm vandaag of niet? trekt jullie hond dat wat?
pi_172227932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:55 schreef zeer het volgende:

[..]

was echt vies warm vandaag of niet? trekt jullie hond dat wat?
Hond vond het op de Sallandse heuvelrug op de enige plek met schaduw zeer beslist tijd voor een dutje. Verder ging het eigenlijk erg goed!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:53:39 #287
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172227974
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Hond vond het op de Sallandse heuvelrug op de enige plek met schaduw zeer beslist tijd voor een dutje. Verder ging het eigenlijk erg goed!
is stabijtje toch?
pi_172228229
quote:
17s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:53 schreef zeer het volgende:

[..]

is stabijtje toch?
Min of meer stabij. D'r zal wel wetterhoun bij in zitten: ze heeft krullen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 juli 2017 @ 22:05:10 #289
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172228289
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 22:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Min of meer stabij. D'r zal wel wetterhoun bij in zitten: ze heeft krullen.
cool, kunnen geweldig lopen maar de stabijtjes die ik ken hebben het wel snel warm vaak

succes met lopen nog, ik vind jullie tocht erg inspirerend!
pi_172232109
quote:
8s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Warm! Zwaar! Zweetpoten!
Maar verder wel ok.
Dat is dan weer het nadeel van dat soort schoenen. Nare keuzes.
pi_172233354
Heftige buien onderweg naar jullie tentje :{
pi_172234356
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 01:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Heftige buien onderweg naar jullie tentje :{
In onze tent is alles droog gebleven. Maar de hond is als de dood voor onweer, en het onweerde erbij.

Hond heeft de sokjes aangehad en bij ons in bed gebivakkeerd. :+ 't Was best gezellig en we hebben zowaar ook wat geslapen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172234388
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:54 schreef sigme het volgende:

[..]

In onze tent is alles droog gebleven. Maar de hond is als de dood voor onweer, en het onweerde erbij.

Hond heeft de sokjes aangehad en bij ons in bed gebivakkeerd. :+ 't Was best gezellig en we hebben zowaar ook wat geslapen.
Waar bevinden jullie je nu ongeveer? Vandaag een mooie wandeldag met mogelijk wat onweer in het oosten vanmiddag.

Edit: locatie gezien inmiddels. Zondag de grens over bij Doetinchem. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172234881
We zijn nu in de buurt van Holten. We gaan de komende dagen kortere etappes lopen: hond & wij hebben meer rust nodig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172234921
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 08:51 schreef sigme het volgende:
We zijn nu in de buurt van Holten. We gaan de komende dagen kortere etappes lopen: hond & wij hebben meer rust nodig.
Gaan jullie rechtdoor de grens over of een omtrekkende beweging?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172235020
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 08:51 schreef sigme het volgende:
We zijn nu in de buurt van Holten. We gaan de komende dagen kortere etappes lopen: hond & wij hebben meer rust nodig.
Mooi excuus om gelijk wat meer van de mooie omgeving te genieten ;).
pi_172235078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 08:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gaan jullie rechtdoor de grens over of een omtrekkende beweging?
We volgen meestal gewoon de Pieterpadaanwijzingen. we zijn nog niet bij de grens, dat duurt nog wel even. We krijgen wel weer een paar keer bezoek de komende dagen, dan nemen we ook een lift.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172235180
Pieterpad aha. Duidelijk. Had ik moeten weten denk ik. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172235241
Bijna vol
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172235256
Ik maak een nieuwe!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172235396
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')