abonnement Unibet Coolblue
pi_171696836
Ik studeer Geneeskunde aan Universiteit Utrecht en door persoonlijke omstandigheden is het mij niet gelukt om 45 punten te halen (eerste jaar dat ik nu ingeschreven sta.) tot februari had ik iets van 15 punten dus doorgaan had geen zin, ik ben daarom gestopt om dit jaar opnieuw te kunnen beginnen. Ik heb wel met de studieadviseurs in januari en maart overlegd en ook op de hoogte gebracht van mijn situatie. Ze hebben me verteld dat ik naar de hoorzitting moet van de examencommissie, en dat die uiteindelijk een beslissing nemen.

Mijn vraag is hoe groot is de kans dat ik deze voorgenomen BSA kan krijgen? Zijn er hier mensen die ervaring mee hebben? Of is de examencommissie heel streng wat betreft BSA etc.?

(Als ik een uitstel van nBSA krijg, dan heb ik 1 jaar de tijd om mijn punten te kunnen behalen.)
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 21:06:09 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171697622
Dus tot februari had je iets van 15 studiepunten, en het jaar is begonnen in...wat..augustus? Dan zou je in een half jaar tijd 15 punten hebben gehaald terwijl je er op dat moment al zo'n 22 a 23 ongeveer had moeten hebben.

Daarnaast specificeer je niet wat die 'persoonlijke omstandigheden' dan zijn, dus kan niemand hier een zinnig woord over zeggen. Iedereen die het niet haalt heeft altijd redenen anders dan zichzelf waarom ze het niet haalden, en iedereen vindt dat het BSA voor hun situatie niet moet gelden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171697999
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:06 schreef CoolGuy het volgende:
Dus tot februari had je iets van 15 studiepunten, en het jaar is begonnen in...wat..augustus? Dan zou je in een half jaar tijd 15 punten hebben gehaald terwijl je er op dat moment al zo'n 22 a 23 ongeveer had moeten hebben.

Daarnaast specificeer je niet wat die 'persoonlijke omstandigheden' dan zijn, dus kan niemand hier een zinnig woord over zeggen. Iedereen die het niet haalt heeft altijd redenen anders dan zichzelf waarom ze het niet haalden, en iedereen vindt dat het BSA voor hun situatie niet moet gelden.
Meerdere dingen, mijn ouders zijn dit jaar gescheiden mijn oma is in januari overleden en mijn moeder heeft een ernstige psychose daarna gehad.

Laat ik het zo zeggen: ik heb mijn situatie uitgelegd aan de studieadviseur en die zei dat ik een grote kans had om geen nBSA te krijgen. Maar alsnog geeft dit geen garantie, en ik wou alleen vragen aan mensen die al eerder hiermee in aanraking zijn gekomen en mij advies kunnen geven. Meer kan ik ook niet vragen
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 21:37:21 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171698287
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:23 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Meerdere dingen, mijn ouders zijn dit jaar gescheiden mijn oma is in januari overleden en mijn moeder heeft een ernstige psychose daarna gehad.

Laat ik het zo zeggen: ik heb mijn situatie uitgelegd aan de studieadviseur en die zei dat ik een grote kans had om geen nBSA te krijgen. Maar alsnog geeft dit geen garantie, en ik wou alleen vragen aan mensen die al eerder hiermee in aanraking zijn gekomen en mij advies kunnen geven. Meer kan ik ook niet vragen
Ik denk dat je niet meer kunt doen dan afwachten want het maakt niet uit wat 1000 mensen hier ook zeggen, uiteindelijk wordt de beslissing door een heel paar mensen genomen en die beslissen wat ze beslissen, wat wie dan ook verder ook zegt.

Het is rottig, maar je kunt niet meer dan afwachten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171698396
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet meer kunt doen dan afwachten want het maakt niet uit wat 1000 mensen hier ook zeggen, uiteindelijk wordt de beslissing door een heel paar mensen genomen en die beslissen wat ze beslissen, wat wie dan ook verder ook zegt.

Het is rottig, maar je kunt niet meer dan afwachten.
Ja daar heb je uiteraard gelijk in . : ;(
pi_171698904
Je BSA krijg je per definitie alleen als je de punten hebt. Je zou hooguit uitstel kunnen krijgen, maar wat dit in de praktijk betekent, valt niet te zeggen.

Je hebt ook kans dat je je opleiding opnieuw mag/moet beginnen, want als je een negatief BSA krijgt, mag je doorgaans het jaar daarop niet verder met je opleiding (wat dus betekent dat je een nieuwe opleiding mag zoeken).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_171700965
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Je BSA krijg je per definitie alleen als je de punten hebt. Je zou hooguit uitstel kunnen krijgen, maar wat dit in de praktijk betekent, valt niet te zeggen.

Je hebt ook kans dat je je opleiding opnieuw mag/moet beginnen, want als je een negatief BSA krijgt, mag je doorgaans het jaar daarop niet verder met je opleiding (wat dus betekent dat je een nieuwe opleiding mag zoeken).
Je dit zei de studieadviseur dus ook. Geen vrijstelling maar uitstel . Als ze ermee akkoord gaan dan moet ik aankomend schooljaar die 45 punten dus wel behalen. Die 15 punten die ik al behaald heb telt niet meer mee. Ik begin weer met 0 studiepunten.
  donderdag 15 juni 2017 @ 21:14:52 #8
468783 WieNietWerktWieNietWint
Het is hier geen hotel!
pi_171718104
Ik heb ooit uitstel van BSA gekregen. Bij uitstel moet je alsnog het daarop volgende collegejaar voldoen aan de BSA eis.

Het is belangrijk dat je eventuele vertraging op tijd aan hebt gegeven. Als je het op het eind net niet hebt gehaald en je geeft dan pas aan dat je een lastig jaar achter de rug hebt ben je te laat.

Succes in ieder geval!
Adriaantjuh
pi_171718836
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:14 schreef WieNietWerktWieNietWint het volgende:
Ik heb ooit uitstel van BSA gekregen. Bij uitstel moet je alsnog het daarop volgende collegejaar voldoen aan de BSA eis.

Het is belangrijk dat je eventuele vertraging op tijd aan hebt gegeven. Als je het op het eind net niet hebt gehaald en je geeft dan pas aan dat je een lastig jaar achter de rug hebt ben je te laat.

Succes in ieder geval!
Ik heb het in januari ( dus 4,5 maanden geleden) aangegeven. Hoe groot acht je de kans dat ik uitstel krijg als je het vergelijkt met mijn situatie?
  donderdag 15 juni 2017 @ 21:43:01 #10
468783 WieNietWerktWieNietWint
Het is hier geen hotel!
pi_171719010
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:37 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Ik heb het in januari ( dus 4,5 maanden geleden) aangegeven. Hoe groot acht je de kans dat ik uitstel krijg als je het vergelijkt met mijn situatie?
Ik durf het je niet te zeggen. Als je het zo ver van te voren hebt aangegeven is het in ieder geval niet per definitie kansloos.'

Succes!
Adriaantjuh
pi_171719044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:43 schreef WieNietWerktWieNietWint het volgende:

[..]

Ik durf het je niet te zeggen. Als je het zo ver van te voren hebt aangegeven is het in ieder geval niet per definitie kansloos.'

Succes!
Bedankt :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')