abonnement Unibet Coolblue
pi_171698453
quote:
5s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:33 schreef fukforce het volgende:
Iemand die hier in ARK zit?????
Ja.. volgens mij nog een paar. Ik heb het aantal wel fors teruggebracht. Zat er eerst voor ¤5.000 in. Inmiddels nog maar ¤1.000 en de rest omgezet naar QRL. Die wijziging heeft mij voor alsnog heen windeieren gelegd.
pi_171698462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, is het ook.
Ook al zullen de mensen achter Lisk, Waves en Myetherwallet de beste bedoelingen hebben, mocht zo'n site ooit gehackt worden door kwaadwillenden dan zullen ze er met je coins vandoor kunnen gaan. Dat is een reëel gevaar.

Gebruik de sites dus zo min mogelijk, alleen als je een transactie wil doen.
Hoe vaker je je schapen telt, hoe meer kans dat je ze kwijtraakt.

Om te zien of je coins al / nog op het adres staan kan je zo'n adres veilig invoeren op een "block explorer". Je ziet dan wat er op je adres staat zonder je private key te hoeven geven.
Komen er nog echte offline wallets of is dit het? Die oude btc wallets voelen wat veiliger aan.
pi_171698471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:42 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Ja klopt, maar als die website van die webwallet ineens niet meer werkt (DDOS?) dan kun jij even niets met je coins. Ze staan wel in de blockchain inderdaad dus zou je met de private key weer erbij moeten kunnen. Maar als je een key aanmaakt en dus ook op je pc hebt aangesloten, kun je die zomaar op een andere (bijvoorbeeld) Windows wallet weer importeren en doorwerken?
Ja.
Zo'n private key is jouw sleutel tot jouw adres op de blockchain en is dus onafhankelijk van welke client je hebt.

Als je een optie hebt om je private key (ook wel in de vorm van een seed / pass phrase) in te lezen (en dat is vrijwel standaard dat dat kan), dan kan je ook weer bij je coins.
Weg zijn ze niet, hooguit een paar extra stappen nodig om er weer bij te kunnen.

Bewaar de private key dus altijd met je "leven" ;)
pi_171698509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef niggeplease het volgende:

[..]

Komen er nog echte offline wallets of is dit het? Die oude btc wallets voelen wat veiliger aan.
Hoe bedoel je "echte offline wallets"?

Je "offline wallet" is je private key. Die kan je uitprinten en "offline" bewaren in een geldkistje.
Als je er over een week of 5 jaar weer bij wil, kan je die key gewoon weer inlezen.
pi_171698527
En zeker als je MTGox nog hebt meegemaakt, Cryptsy die ineens offline was en miljoenen aan coins gewoon pleite zijn geraakt.. Bitfinex een keer gehackt, van alle coin holders is toen 30% afgenomen om de site verder te kunnen laten draaien..
Ik heb weinig vertrouwen in coins opslaan op exchanges ook al hebben ze nog zulke goede bedoelingen. Ik zit nu bij Polo nog te wachten op een paar ETH die muurvast zitten maar ik kan er zelf niets aan doen, ik ben volledig overgeleverd aan de medewerkers van Poloniex in de hoop dat zij mijn vast zittende transactie handmatig een schopje kunnen geven. Het zijn mijn coins maar ik kan er zelf helemaal niet bij.. Pas als alles in mijn eigen wallet op mijn eigen pc staat die goed is gebackupt slaap ik lekker.
pi_171698534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef niggeplease het volgende:

[..]

Komen er nog echte offline wallets of is dit het? Die oude btc wallets voelen wat veiliger aan.
De Bitcoin clients met een wallet.dat doen ook niets anders dan je private keys opslaan in die wallet.dat.

Je kan ze ook daar gewoon exporteren per adres en dan printen als "paper wallet" of als tekstdocument op een stickje.

Welke coins / wallet je ook gebruikt: uiteindelijk doen ze niets meer dan jou toegang geven tot jouw coins op jouw adres met jouw private key :)
pi_171698590
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "echte offline wallets"?

Je "offline wallet" is je private key. Die kan je uitprinten en "offline" bewaren in een geldkistje.
Als je er over een week of 5 jaar weer bij wil, kan je die key gewoon weer inlezen.
Bedoel dat je niet in hoeft te loggen op een website. Maar idd je moet t sowieso offline bewaren.

edit: met myetherwallet moet je ETH hebben voor verzenden van coins (gas)? je kan dit niet met een andere token betalen?
pi_171698628
En de Waves Lite Client? dat is toch ook een online wallet. Dit is wel te vertrouwen?
pi_171698630
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:50 schreef niggeplease het volgende:

[..]

Bedoel dat je niet in hoeft te loggen op een website. Maar idd je moet t sowieso offline bewaren.
Naja, uiteindelijk zal je ergens moeten inloggen als je er wat mee wil, aangezien blockchains niet offline werken.

Maar je hoeft bijvoorbeeld niet in te loggen om te zien hoeveel Waves, Lisk, BTC of Ethereum je hebt.

Bij Waves ga je naar http://wavesgo.com en vul je je Waves adres in.
Dat is geheel veilig: je geeft alleen de openbare informatie, je adres en ziet direct welke en hoeveel coins en tokens je hebt.
pi_171698653
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:52 schreef Roellie80 het volgende:
En de Waves Lite Client? dat is toch ook een online wallet. Dit is wel te vertrouwen?
Naja, de Waves Lite Client wordt door Waves zelf onderhouden en verstrekt, als daar een ernstig probleem in zit kan je je Waves sowieso wel afschrijven, dan is het vertrouwen weg :P

Ik gebruik 'm iig zonder enig wantrouwen (de Chrome versie, update automatisch).
pi_171698661
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, uiteindelijk zal je ergens moeten inloggen als je er wat mee wil, aangezien blockchains niet offline werken.

Maar je hoeft bijvoorbeeld niet in te loggen om te zien hoeveel Waves, Lisk, BTC of Ethereum je hebt.

Bij Waves ga je naar http://wavesgo.com en vul je je Waves adres in.
Dat is geheel veilig: je geeft alleen de openbare informatie, je adres en ziet direct welke en hoeveel coins en tokens je hebt.
thnx
pi_171698859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, uiteindelijk zal je ergens moeten inloggen als je er wat mee wil, aangezien blockchains niet offline werken.

Maar je hoeft bijvoorbeeld niet in te loggen om te zien hoeveel Waves, Lisk, BTC of Ethereum je hebt.

Bij Waves ga je naar http://wavesgo.com en vul je je Waves adres in.
Dat is geheel veilig: je geeft alleen de openbare informatie, je adres en ziet direct welke en hoeveel coins en tokens je hebt.
Bij mij zie ik niks als ik mijn adres invoer op die wavesgo.com site
pi_171698866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, de Waves Lite Client wordt door Waves zelf onderhouden en verstrekt, als daar een ernstig probleem in zit kan je je Waves sowieso wel afschrijven, dan is het vertrouwen weg :P

Ik gebruik 'm iig zonder enig wantrouwen (de Chrome versie, update automatisch).
Ja, same here. Dan dus ook geen gedoe met offline backup. Maar nog wel het risico van een hack helaas
pi_171698892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:00 schreef fukforce het volgende:

[..]

Bij mij zie ik niks als ik mijn adres invoer op die wavesgo.com site
Wat vul je in? Je huisadres? Of het Waves adres dat begint met 3P ?
pi_171698923
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat vul je in? Je huisadres? Of het Waves adres dat begint met 3P ?
3P adres in dat balkje rechtsboven maar er gebeurd niks
pi_171698939
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:00 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ja, same here. Dan dus ook geen gedoe met offline backup. Maar nog wel het risico van een hack helaas
Een offline back-up is natuurlijk altijd verstandig, in de Waves client klik je op het stapeltje coins en kan je met de knop "copy" en vervolgens "plakken" in notepad simpel een back-up maken.
Print dat uit (seed, die rij woordjes, is het meest belangrijk) en bewaar het goed.
Dan heb je een offline back-up in 1 minuutje.
pi_171698963
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:02 schreef fukforce het volgende:

[..]

3P adres in dat balkje rechtsboven maar er gebeurd niks
En je drukt op enter of het vergrootglaasje daarna?
pi_171698975
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een offline back-up is natuurlijk altijd verstandig, in de Waves client klik je op het stapeltje coins en kan je met de knop "copy" en vervolgens "plakken" in notepad simpel een back-up maken.
Print dat uit (seed, die rij woordjes, is het meest belangrijk) en bewaar het goed.
Dan heb je een offline back-up in 1 minuutje.
Check. dat heb ik. Dat is een garantie tot toegang. maar fysiek staan de waves/assets dus wel online ergens
  Eindredactie Games woensdag 14 juni 2017 @ 22:04:57 #119
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_171698997
quote:
EMC blockchain experienced a double spend attack. We are working with the development team on a fix.
oeps
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_171698998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:04 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Check. dat heb ik. Dat is een garantie tot toegang. maar fysiek staan de waves/assets dus wel online ergens
Nee, niet online.
Je assets staan in de blockchain, dat is het hele idee achter crypto currencies.
Maar de toegang heb je offline in de vorm van die seed.

Ben je die "seed" kwijt dan staan ze voor eeuwig op de blockchain en zal niemand ze kunnen uitgeven, ook jij niet ;)
pi_171699033
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En je drukt op enter of het vergrootglaasje daarna?
Als ik op enter druk gebeurd er gewoon niks adres heb ik 1 op 1 gekopieerd vanuit mijn wallet maar die site doet helemaal niks raar
pi_171699041
Iemand ervaring hoe lang het duurt dat je vanuit Litebit Waves ontvangt in je waves wallet? :D
pi_171699053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:06 schreef fukforce het volgende:

[..]

Als ik op enter druk gebeurd er gewoon niks adres heb ik 1 op 1 gekopieerd vanuit mijn wallet maar die site doet helemaal niks raar
Andere browser proberen? In Chrome en FireFox werkt het hier als een tiet.
Het kan ook zijn dat je niet het correcte adres probeert in te voeren.
pi_171699134
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Andere browser proberen? In Chrome en FireFox werkt het hier als een tiet.
Het kan ook zijn dat je niet het correcte adres probeert in te voeren.
Ik zit op chrome maar het doet niks en adres heb ik inmiddels 10x gecheckt
pi_171699177
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:06 schreef DutchieBre het volgende:
Iemand ervaring hoe lang het duurt dat je vanuit Litebit Waves ontvangt in je waves wallet? :D
Aaah, ik was te voorbarig, ze zijn reeds binnen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')