abonnement Unibet Coolblue
pi_171710820
Leuk, ik ga je topic volgen. Ik heb van een andere kant ervaring: als kind kregen wij zo'n meisje een paar weken te logeren. Ik denk niet dat ik ooit concreet geweten heb wat er 'mis' was met haar leefomgeving maar ik vond het wel wonderlijk hoe blij zij werd van dingen die wij heel normaal vonden. We hadden toen een walkman en dat was voor haar magisch. Tripjes naar dingen die we al kenden werden alleen maar leuker omdat we dat aan een nieuw iemand konden laten zien en erover vertellen, dat voelt als kind best stoer. En het was ook best wat dat wat wij 'normale' zomervakantieweken vonden, voor haar de hele vakantie waren. Wij gingen zelf kamperen in Frankrijk en dat vonden we superleuk maar ik denk wel dat we het nog wat meer waardeerden toen we merkten hoe het ook kon zijn.

Wilde even zeggen dat ik het mooi vind dat je dit doet en dat ik denk dat het voor je dochters ook veel kan betekenen en dat ze van de ervaring zullen leren :)
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_171711426
Ook wij hebben vroeger elke zomer een meisje te logeren gehad, vele jaren achter elkaar. Dat was overigens ook een meisje uit Berlijn. Eén keer zijn we zelfs naar Berlijn geweest, net voor de val van de muur. Ik zal ongeveer 7-8 jaar zijn geweest. Het was toen wel duidelijk waarom ze elke zomer bij ons kwam, want haar gezin was behoorlijk disfunctioneel. Zo werd mijn vader eens uitgenodigd door haar vader voor een tripje en toen bleek het om zaken te gaan; hij was meegevraagd vanwege zijn postuur om iemand te intimideren. :o

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn geweest, maar het zijn voor mij wel toffe jeugdherinneringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 15-06-2017 14:57:07 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 15 juni 2017 @ 14:52:12 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_171711531
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:31 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niks. Drie weken naar het buitenland, welk land dan ook, is een leuke ervaring.

Misschien dat de kinderen uit 'arme' situaties komen, maar dat staat los van het eventueel sporen van het kind.
De redenen dat kinderen komen zijn zeer divers en niet (ten volle) bij de gastouders bekend. Er is echter wel altijd een indicatie (door bijvoorbeeld Maatschappelijk Werk) gedaan, waarna de kinderen op vakantie mochten.

Het gaat lang niet altijd om armoede. Je kunt bij wijze van spreken een kind te logeren krijgen dat in een groter huis woont dan jij. Z., ons eerste gastkind, had nota bene een paardje in de wei staan thuis. En de deelnemende kinderen hebben dikwijls gewoon twee liefhebbende ouders. Of één.

Redenen voor indicatie kunnen bijvoorbeeld zijn:

- Groot gezin, kind komt thuis in alle drukte weinig tot bloei;
- Kind heeft thuis veel verantwoordelijkheden, bijvoorbeeld doordat beide ouders moeten werken, en moet even een paar weken kind kunnen zijn;
- Kind heeft een broertje/zusje dat speciale aandacht vraagt, waardoor het zelf thuis een beetje ondersneeuwt;
- Ouders hebben problemen (lichamelijke gezondheid/psychisch) waardoor het voor iedereen fijn is even een paar weekjes vakantie te hebben;
- Ouders mantelzorgen/grootouders wonen in, waardoor de aandacht thuis lastig te verdelen is;
- Er is thuis geen vast ritme/gezinsleven door (bijvoorbeeld) ouders met wisselende (nacht)diensten. Eventjes meedraaien in een ander gezin geeft dan rust;
- Kind is enig kind en heeft weinig gelegenheid tot buiten-/samenspelen, bijvoorbeeld doordat het in een onveilige wijk woont;
- En ja, soms ook armoede. Mijn ervaring is, dat dat meestal een bijkomende factor is en niet de échte reden van indicatie.

En hoewel het in sommige gevallen thuis niet altijd erg gezellig is, zijn het in principe (dus zover bekend bij de organisatie), geen kinderen met krassen op de ziel die professionele hulp behoeven (mishandeling, verwaarlozing etc.). Dergelijke opvang kan immers niet van een gastgezin worden gevraagd en dat is ook niet wat de organisatie beoogt.
Natuurlijk loopt het wel eens anders. Ik heb wel eens meegemaakt dat een mede-gastgezin zeer sterk grotere problematiek vermoedde (het wordt je ook gevraagd dit door te geven). Dat kind kwam het jaar erop niet meer terug, maar kreeg uiteraard wel professionele hulp nadat dit bleek. Dit zijn uitzonderingen. Er is de stichting veel aan gelegen de juist categorie kinderen op vakantie te sturen.

Kortom: Je moet niet denken aan pleegzorg of crisisopvang. Het is echt 'voor het plezier': een fijne break van wat er dan ook speelt. Niets meer, maar zeker ook niets minder. Je mag er in elk geval vanuit gaan dat het kind het écht wel kan gebruiken, zo'n fijne logeerpartij.

Overigens gaan die logeerpartijen kriskras door Europa. Er komen bijvoorbeeld Franse kinderen hier, maar via andere wegen ontvangen Franse gastouders bijvoorbeeld Duitse kinderen. En ook logeerpartijen uit eigen land zijn mogelijk. Zo kun je als Nederlands gastgezin bijvoorbeeld logeetjes uit Rotterdam in huis nemen.

Zie het gewoon als een vrolijk, positief en leerzaam initiatief voor alle betrokkenen. Alles draait al ruim 50 jaar op vrijwilligers en donaties en heel veel kinderen bouwen er fijne herinneringen mee op waar ze later in hun leven nog eens op terug kunnen vallen.
Er worden geen kinderen 'gered' van armoe, we ontfermen ons niet over snotterige weeskindjes gehuld in vodden, en gastouders pretenderen niet orde op zaken te stellen in een gemankeerd kinderleven. Het is gewoon: LEUK. Zonder al te grote pretenties. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 15-06-2017 16:04:36 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_171711714
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:29 schreef Vallandil het volgende:

[..]

Een deel zien we tegen die tijd wel. Maar aardbeienland staat al op de planning. Evenals een dagje pretpark hoewel we momenteel neigen naar de valkenier in Zuid-Limburg. Dit omdat mijn dames in een pretpark van mij vrij mogen rondlopen mits ze bij elkaar blijven en zich elke X tijd melden. Maar ik vind dat vooralsnog met een vakantiekindje erg eng, de valkenier is wat dat betreft overzichtelijker. Maar wie weet sluit L. Mooi aan bij mijn meisjes, dan wordt het inderdaad toverland.
Verder staat op verzoek van oudste een museum op de planning (wel een met kinderprogramma, ik zal haar vanavond even vragen welke het was. Het zag er echt tof uit. Was een tentoonstelling hoe wereldwijd kinderen wonen, naar schoolgaan etc. Ook het wereldpaviljoen staat op de planning, die doen we op verzoek van mij eigen meisjes elk jaar en ik denk dat het leuk is L. Mee te nemen. Verder ligt in grubbenvorst een speeltuin die we in de zomer minimaal elke week bezoeken normaal gezien. En natuurlijk gaan we een keer lekker zwemmen.
Op zich lijkt het erg veel wat we willen doen. Maar dit is wel wat we elke zomer ook als gezin al doen in de zomervakantie, mijn man heeft door zijn baan in de zomer geen 3weken vrij dus echt op vakantie gaan doen we op een ander moment. 1 of 2 pretparken, speeltuinen wekelijks, n museum of 2, zwemmen wekelijks, pannekoekenhuis elke 2 weken etc.

Ik las ook de tip naar t strand te gaan. Dat zal ik zeker onthouden. Maar mijn ervaring is dat t lang rijden is, en op een fiasco uitloopt, doordat t er megadruk is altijd.

Maar ezeltjes knuffelen? Vertel dat zou mijn jongste grandioos vinden, haar lievelingsdier is n ezel.
Klinkt goed allemaal! Lekker actief O+.

En, sorry, ik dacht dat het in Horst was (zie altijd vlak voor Venray een spandoek hangen), maar het is in Groeningen. Maar dat is ook wel te doen voor jullie, denk ik zo :).

http://www.ezelgasterij.nl
pi_171715310
Bokrijk in Genk (belgie) is misschien ook leuk om te doen. http://www.bokrijk.be/nl
De grote speeltuin is gratis toegankelijk en in het openluchtmuseum kun je zien hoe mensen vroeger woonde. (Oude huizen, scholen e.d. Zijn hier herbouwd) je kunt zien hoe een smid werkt, hoe ze leer looien en zo.
Je kunt rondrijden met een huifkar en er is een heel gedeelte in het thema van de 60er jaren.

Steinerbos in stein is misschien ook leuk. En in de leisuredome in kerkrade is nu glowgolf gekomen en volgens mij zit daar ook een indoor speeltuin in (handig bij slecht weer) http://www.steinerbos.nl

De dierentuin in Aken (duitsland) is ook geweldig. Lage entree, oa een grote volliere waar je tussen de vogels door kunt lopen. http://www.euregiozoo.de/de/index.php
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_171780854
Dierenpark Ámersfoort is helemaal op kinderen ingesteld. Er is een looppad op hoogte waar je dichter bij de dieren langs komt, meen ik me uit de nieuwsberichten te herinneren, en het eindigt met een glijbaantje. Er is nu ook een vaarroute, ik meen met met boot die je aan een touw moet voorttrekken. Je ziet de dieren dan vanuit een natuurlijker situatie, maar dat impliceert ook dat je ze niet altijd ziet. De gewone wandelroute is zekerder. Bij de olifanten is in maart een meisje geboren. De grote zus heeft al oefening met een broertje opgedaan en ervaren als een soort tante. Nieuw leeuwenverblijf in de maak, zal ook wel interessant zijn om te volgen.
Buiten de zomervakantie is er de jaarlijkse vader&kinderendag: kamperen in het gevaarlijke dino-bos waar enge dingen kunnen gebeuren. Poepdag. Je kan trouwens een emmer olifantenpoep kopen als souvenir. Goed voor de tuin en misschien helpt het tegen ongewenste katten. Om zeker te zijn, kan je misschien beter om leeuwen- of tijgerpoep vragen, maar ik weet niet of dat ook te krijg is.
Afgetuigde kerstbomen inleveren, sommige dieren eten ervan, de meesten spelen er plezierig mee.

Kijk maar op dierenparkamersfoort.nl
pi_171780894
De dierentuin in Overloon is trouwens ook een aanrader!
  maandag 19 juni 2017 @ 00:18:35 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_171781345
Ik mag dit hier vast ook wel even spammen.

Op initiatief van AnneX ook op de FP aandacht voor vakantiekinderen!

Een warm hart voor Europa Kinderhulp
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_171786030
Wat een leuke ideeën allemaal. Het staat allemaal genoteerd. Wat ik zelf wel grappig vind is dat er suggesties gedaan worden die ik wel ken, maar helemaal vergeten was. We kijken als het meiske er is wat we wel en niet haalbaar vinden. Dat is vooraf wat lastig in te schatten natuurlijk.

De brief naar L. Is op de post gedaan. Man man man wat was t lastig mijn Duitse schrijfkunsten weer uit de kast te trekken. Maar het is gelukt hoor. Leuke foto's erbij gedaan. Nou moeten we voor de zomer even een verhuizing van slaapkamers uitvoeren. Jongste gaat in de logeer/tuinkamer en L. mag op haar kamer. Dit uit praktische overwegingen, op die verdieping slapen wij namelijk ook en daar is een toilet. Vanuit de logeerkamer moet je trap op en n gang door. Jongste zelf kwam met dat idee, want aldus jongste is het dan net alsof zijzelf ook op vakantie is.

Ik heb duderinnetje haar welkomstkado idee gepikt. En we zijn dus bezig een te leuk koffertje met wat kleine dingetjes voor L. te vullen, zodat zij ook eigen dingetjes heeft en niet enkel met de spullen van mijn dames speelt. Het leukste daarvan vind ik dat mijn meiden echt meevullen en denken. Zo moest er van jongste een fidget spinner in. Van oudste zo'n ei met lippen balsem. Er zit n schriftje in, pennen, kleurtjes, kleurboek. Oh en zo'n waterbeads ding. En nog wat klein spul. Mijn dames, zelfs de nergens zin in en niks is leuk puber, wilde zelfs hun zakgeld daaraan spenderen. Mama heeft dat maar stiekem weer bijgevuld want t gebaar is megalief, maar t was niet de bedoeling. ;)

Duderinnetje, natuurlijk mag die link hier. :)
pi_171786653
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

De redenen dat kinderen komen zijn zeer divers en niet (ten volle) bij de gastouders bekend. Er is echter wel altijd een indicatie (door bijvoorbeeld Maatschappelijk Werk) gedaan, waarna de kinderen op vakantie mochten.

Het gaat lang niet altijd om armoede. Je kunt bij wijze van spreken een kind te logeren krijgen dat in een groter huis woont dan jij. Z., ons eerste gastkind, had nota bene een paardje in de wei staan thuis. En de deelnemende kinderen hebben dikwijls gewoon twee liefhebbende ouders. Of één.

Redenen voor indicatie kunnen bijvoorbeeld zijn:

- Groot gezin, kind komt thuis in alle drukte weinig tot bloei;
- Kind heeft thuis veel verantwoordelijkheden, bijvoorbeeld doordat beide ouders moeten werken, en moet even een paar weken kind kunnen zijn;
- Kind heeft een broertje/zusje dat speciale aandacht vraagt, waardoor het zelf thuis een beetje ondersneeuwt;
- Ouders hebben problemen (lichamelijke gezondheid/psychisch) waardoor het voor iedereen fijn is even een paar weekjes vakantie te hebben;
- Ouders mantelzorgen/grootouders wonen in, waardoor de aandacht thuis lastig te verdelen is;
- Er is thuis geen vast ritme/gezinsleven door (bijvoorbeeld) ouders met wisselende (nacht)diensten. Eventjes meedraaien in een ander gezin geeft dan rust;
- Kind is enig kind en heeft weinig gelegenheid tot buiten-/samenspelen, bijvoorbeeld doordat het in een onveilige wijk woont;
- En ja, soms ook armoede. Mijn ervaring is, dat dat meestal een bijkomende factor is en niet de échte reden van indicatie.

En hoewel het in sommige gevallen thuis niet altijd erg gezellig is, zijn het in principe (dus zover bekend bij de organisatie), geen kinderen met krassen op de ziel die professionele hulp behoeven (mishandeling, verwaarlozing etc.). Dergelijke opvang kan immers niet van een gastgezin worden gevraagd en dat is ook niet wat de organisatie beoogt.
Natuurlijk loopt het wel eens anders. Ik heb wel eens meegemaakt dat een mede-gastgezin zeer sterk grotere problematiek vermoedde (het wordt je ook gevraagd dit door te geven). Dat kind kwam het jaar erop niet meer terug, maar kreeg uiteraard wel professionele hulp nadat dit bleek. Dit zijn uitzonderingen. Er is de stichting veel aan gelegen de juist categorie kinderen op vakantie te sturen.

Kortom: Je moet niet denken aan pleegzorg of crisisopvang. Het is echt 'voor het plezier': een fijne break van wat er dan ook speelt. Niets meer, maar zeker ook niets minder. Je mag er in elk geval vanuit gaan dat het kind het écht wel kan gebruiken, zo'n fijne logeerpartij.

Overigens gaan die logeerpartijen kriskras door Europa. Er komen bijvoorbeeld Franse kinderen hier, maar via andere wegen ontvangen Franse gastouders bijvoorbeeld Duitse kinderen. En ook logeerpartijen uit eigen land zijn mogelijk. Zo kun je als Nederlands gastgezin bijvoorbeeld logeetjes uit Rotterdam in huis nemen.

Zie het gewoon als een vrolijk, positief en leerzaam initiatief voor alle betrokkenen. Alles draait al ruim 50 jaar op vrijwilligers en donaties en heel veel kinderen bouwen er fijne herinneringen mee op waar ze later in hun leven nog eens op terug kunnen vallen.
Er worden geen kinderen 'gered' van armoe, we ontfermen ons niet over snotterige weeskindjes gehuld in vodden, en gastouders pretenderen niet orde op zaken te stellen in een gemankeerd kinderleven. Het is gewoon: LEUK. Zonder al te grote pretenties. :)
Bedankt voor de opheldering. ^O^
  maandag 19 juni 2017 @ 11:49:19 #61
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_171786658
Wat leuk, je welkoms-koffertje! Ik vond dat voor mijzelf ook altijd wel een leuke 'marinade'. Het bereidde mezelf ook een beetje voor op de komst van de meiden.

Misschien kun je voorzichtig ook al vast denken aan de 'debriefing' van de exercitie. :P Namelijk: de foto's. Ik denk dat het voor het vakantiekind leuk is als het later nog eens kan terugkijken op de logeerpartij. Wij maakten steevast elk jaar fotoboeken (Albelli-achtige dingen, van welke voordelige aanbieder dan ook). Ik weet dat veel kinderen een insteekmapje met foto's meekregen in de bus. Ook leuk natuurlijk, maar dan moet je wel gauw foto's afdrukken voor vertrek (en er zitten dan geen gevatte teksten bij 8-) ). Wij stuurden de afgedrukte foto-albums altijd na.

Of zouden kinderen van nu daar helemaal geen behoefte meer aan hebben, en voldoen foto's via Facebook of dergelijke?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_171786761
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat leuk, je welkoms-koffertje! Ik vond dat voor mijzelf ook altijd wel een leuke 'marinade'. Het bereidde mezelf ook een beetje voor op de komst van de meiden.

Misschien kun je voorzichtig ook al vast denken aan de 'debriefing' van de exercitie. :P Namelijk: de foto's. Ik denk dat het voor het vakantiekind leuk is als het later nog eens kan terugkijken op de logeerpartij. Wij maakten steevast elk jaar fotoboeken (Albelli-achtige dingen, van welke voordelige aanbieder dan ook). Ik weet dat veel kinderen een insteekmapje met foto's meekregen in de bus. Ook leuk natuurlijk, maar dan moet je wel gauw foto's afdrukken voor vertrek (en er zitten dan geen gevatte teksten bij 8-) ). Wij stuurden de afgedrukte foto-albums altijd na.

Of zouden kinderen van nu daar helemaal geen behoefte meer aan hebben, en voldoen foto's via Facebook of dergelijke?
Vast wel. Ik ga dit jaar mijn vakantiefoto's ook weer eens afdrukken. Heb ik (en toen ik nog met mijn ouders ging zij ook niet) al jaren niet gedaan, maar vind ik toch leuker dan een digitaal mapje ergens.

Beleef aan het openslaan van een oud fotoboek veel meer plezier iig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2017 11:53:23 ]
  maandag 19 juni 2017 @ 11:57:43 #63
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_171786880
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:53 schreef Chai het volgende:

[..]

Vast wel. Ik ga dit jaar mijn vakantiefoto's ook weer eens afdrukken. Heb ik (en toen ik nog met mijn ouders ging zij ook niet) al jaren niet gedaan, maar vind ik toch leuker dan een digitaal mapje ergens.

Beleef aan het openslaan van een oud fotoboek veel meer plezier iig.
Ik hoorde van onze Franse meiden vorig jaar ook dat ze hun fotoboekjes keurig op een rijtje op hun kamer bewaren en er nog regelmatig in kijken. Zeker van één van de meiden, die nogal nonchalant is met spullen en wars is van sentiment, vond ik dat wel opvallend. Kennelijk heeft het toch nog wel een meerwaarde, zo'n fysieke herinnering die voor het grijpen staat.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 juni 2017 @ 12:29:47 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171787494
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:26 schreef Vallandil het volgende:
Mijn dames, zelfs de nergens zin in en niks is leuk puber, wilde zelfs hun zakgeld daaraan spenderen. Mama heeft dat maar stiekem weer bijgevuld want t gebaar is megalief, maar t was niet de bedoeling. ;)
Ach, wat lief van ze. ^O^ O+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171793885
Het is mooi als de kinderen van hun zakgeld mee willen betalen. Niet afremmen hoor, zolang ze niet alles weggeven, negatieve ervaringen en beslissingen komen vanzelf nog wel. Nu oprecht laten meedoen. De oudste zal zich meer bewust zijn van geld wat maar 1x uitgegeven kan worden en van naderende vakantiebaantjes. Dat maakt het extra goed van ze.
Wat een creatief idee van de jongste dochter! Mooie manier om het nuttige met het aangename te verenigen :P
pi_171812747
even proberen op alles te reageren hoor.

@duderinnetje, wij willen inderdaad een fotoalbum maken voor L. Het geval wilt dat manlief fotograaf is, vandaar geen vakantie in de zomer vanwege vele bruiloftshoots, verloving shoots etc. Maar een foto album gaat zeker mee naar huis. Als t aan mij ligt wordt dat een craftbook album, foto's van manlief en teksten, en creativiteit van mij (en onze dames)

@golfer, hoeveel k soms ook kan twijfelen aan de opvoeding die we onze meiden geven, zoals elke ouder denk ik, op dit soort momenten weet ik dat we het goed doen. :)

@teslynd, ik heb het zeker niet afgeremd, maar gelukkig heeft jongste geen besef wat ze precies gespaard heeft qua zakgeld, dus dat was makkelijk aanvullen. Voor oudste heb ik dat gedaan via de schoolkaart. Die kan ik opwaarderen voor Lunch etc. Oudste houdt namelijk wel der zakgeld bij, maar roept voor der schoolkaart pas als die op is, dat houdt ze echt niet bij. Hoewel ze daar wel echt bewust mee omspringt, ik heb die dit jaar 3 keer aangevuld, dus mama klaagt niet. Maar wat erop staat weet ze nooit.
En ik heb beide verteld hoe trots ik ben dat ze hun zakgeld, wat geen vermogen is (want natuurlijk krijgt elk klasgenootje meer hoor hihihihi) dingen voor L. wilde kopen. ;)
Van de jongste vinden we het inderdaad een creatief en praktisch idee. Dus ondanks de warmte nu, zijn we de tuinkamer/logeerkamer aan het ombouwen voor jongste.
pi_171892815
Awesome! Ik volg!
  vrijdag 7 juli 2017 @ 18:29:18 #68
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_172250641
Wat goed dat jullie dit gaan doen! :D Ik krijg morgen voor de 4e keer mijn vakantiekindje weer twee weken logeren! Hij is inmiddels 7 jaar en komt uit Parijs. Wat ik bij hem heel erg merk is dat hij spelen totaal niet gewend is. Het liefst zit hij 24/7 tv te kijken of op de tablet. Dus daar moet ik hem echt voor motiveren. Zwemmen en het strand vind hij fantastisch. Ook simpele dingen zoals koekjes bakken en daar alle aandacht bij krijgen of samen naar speeltuintjes in de buurt vind hij leuk. Zoals ze bij de organisatie ook al zeggen, het zijn vooral de normale dingen die de kinderen het leukst vinden. De aandacht, de structuur en de rust! En inderdaad, een fotoboekje wordt vaak enorm gewaardeerd door de kinderen. En ook door de ouders, dan hebben zij ook een beeld bij het vakantiegezin en de omgeving. :) Heel veel plezier met de voorbereiding en succes alvast. :Y
pi_172480786
Sorry dat ik niet eerder weer reageerde, wij (ik en de dochters) waren een paar dagen weg in verband met wat renovatieklussen.

@Tante-Leen; wat fijn dat je dat van de tv en tablet aangeeft. Wij zijn er hier in de vakanties best soepel in. Maar ik ga mijn meiden vandaag maar uitleggen dat dat vanaf volgende week minder wordt.

Wat de voorbereidingen betreft is onze tuinkamer klaar dat jongste daar haar intrek kan nemen. Gisteren hebben we een zwembad gekocht voor in de tuin. Normaal bevinden wij ons zomers vaak in het zwembad, maar L. kan niet zwemmen, en ik vind het een eng idee toch naar een zwembad of zwemplas te gaan zolang ik niet weet of en hoever ze watervrij is, dus dan maar water verkoeling in de tuin. Mocht ze watervrij genoeg zijn kunnen we altijd nog naar een zwembad of zwemplas.

Verder hebben we bij de action wat freubel spul ingeslagen, van die kant en klare pakketjes zeg maar. Voor als het weer echt tegen zou zitten. Ook heb ik de nodige bakspullen aangevuld, niet enkel voor L. mijn dames houden ook van bakken. Er is extra buitenspeelgoed gehaald want ik had bijvoorbeeld maar 2 waterpistolen.

Kortom alles is klaar om over precies een week L. op te halen. Als ik uitvind hoe ik foto's plaats zal ik haar koffertje met inhoud showen. En wellicht de kamer waar ze mag slapen.

@duderinnetje & tante-leen hebben jullie nog tips voor die 1e dag? Smorgens om ongeveer 7 uur mogen we L. ophalen. Maar dan is ze al ruim 12 uur onderweg. Natuurlijk zorg ik voor een lekker ontbijt en hou de dag rustig. Maar die eerste dag lijkt me het lastigste.
pi_172480862
Nog een week. *O*
pi_172481139
Oh, dit vergat ik net te vragen. Wij hebben 2 honden (kruisingen border collies) hoe kan ik hen het beste introduceren? Want ze kennen vriendjes van vriendinnetjes van mijn dames (ze gaan beide dagelijks mee de dames halen, of ja nu oudste op Afgelopen jaar in de brugklas zat, de jongste dame halen. Maar t feit blijft dat beide hondjes vriendjes en vriendinnetjes kennen. Dus ik vraag me af hoe ik dat t beste aanpak met n kindje dat ook wekenlang snachts hier in huis is, en bijv snachts de wc bezoekt.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat dus nooit problemen opleverde bij vriendjes en vriendinnetjes op een slaapfeest. Maar n slaapfeest is 1 nacht, soms sliepen er vriendjes en vriendinnetjes meerdere nachten. Maar die kende de hondjes enzovoorts. L. kent de hondjes natuurlijk niet, dus vraag ik me af hoe ik haar t beste introduceer.
Zucht, lang verhaal dat lastig was te omschrijven, hopelijk snapt iemand precies wat ik bedoel en heeft nuttige tips. Voor de extra info, aan mijn hondjes zal t niet liggen. Dat zijn echte kinderenvrienden (moet ook wel het is hier de zoete inval) maar het gaat me om L.

@annex, ja nog maar n weekje 😄We hebben er zin in 😀
pi_172483759
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:25 schreef Vallandil het volgende:
Oh, dit vergat ik net te vragen. Wij hebben 2 honden (kruisingen border collies) hoe kan ik hen het beste introduceren? Want ze kennen vriendjes van vriendinnetjes van mijn dames (ze gaan beide dagelijks mee de dames halen, of ja nu oudste op Afgelopen jaar in de brugklas zat, de jongste dame halen. Maar t feit blijft dat beide hondjes vriendjes en vriendinnetjes kennen. Dus ik vraag me af hoe ik dat t beste aanpak met n kindje dat ook wekenlang snachts hier in huis is, en bijv snachts de wc bezoekt.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat dus nooit problemen opleverde bij vriendjes en vriendinnetjes op een slaapfeest. Maar n slaapfeest is 1 nacht, soms sliepen er vriendjes en vriendinnetjes meerdere nachten. Maar die kende de hondjes enzovoorts. L. kent de hondjes natuurlijk niet, dus vraag ik me af hoe ik haar t beste introduceer.
Zucht, lang verhaal dat lastig was te omschrijven, hopelijk snapt iemand precies wat ik bedoel en heeft nuttige tips. Voor de extra info, aan mijn hondjes zal t niet liggen. Dat zijn echte kinderenvrienden (moet ook wel het is hier de zoete inval) maar het gaat me om L.

@annex, ja nog maar n weekje 😄We hebben er zin in 😀
Ik weet niet hoe het met collies zit ik heb alleen een golden retriever gehad en ik heb me nooit bezig hoeven houden met introduceren of zo. Kinderen vond ie geweldig. Hoe meer kinderen, hoe meer er gespeeld werd. Moest wel opletten dat ie de kinderen niet wakker ging maken om te spelen. _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172486644
Heel mooi initiatief, alleen drie weken is best lang, zijn jullie niet bang dat jullie zelf, of jullie kinderen zich te erg gaan hechten? Daarnaast wens ik jullie samen natuurlijk een mooie drie weken toe.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:18:38 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_172506582
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:02 schreef Vallandil het volgende:
Sorry dat ik niet eerder weer reageerde, wij (ik en de dochters) waren een paar dagen weg in verband met wat renovatieklussen.

@Tante-Leen; wat fijn dat je dat van de tv en tablet aangeeft. Wij zijn er hier in de vakanties best soepel in. Maar ik ga mijn meiden vandaag maar uitleggen dat dat vanaf volgende week minder wordt.

Wat de voorbereidingen betreft is onze tuinkamer klaar dat jongste daar haar intrek kan nemen. Gisteren hebben we een zwembad gekocht voor in de tuin. Normaal bevinden wij ons zomers vaak in het zwembad, maar L. kan niet zwemmen, en ik vind het een eng idee toch naar een zwembad of zwemplas te gaan zolang ik niet weet of en hoever ze watervrij is, dus dan maar water verkoeling in de tuin. Mocht ze watervrij genoeg zijn kunnen we altijd nog naar een zwembad of zwemplas.

Verder hebben we bij de action wat freubel spul ingeslagen, van die kant en klare pakketjes zeg maar. Voor als het weer echt tegen zou zitten. Ook heb ik de nodige bakspullen aangevuld, niet enkel voor L. mijn dames houden ook van bakken. Er is extra buitenspeelgoed gehaald want ik had bijvoorbeeld maar 2 waterpistolen.

Kortom alles is klaar om over precies een week L. op te halen. Als ik uitvind hoe ik foto's plaats zal ik haar koffertje met inhoud showen. En wellicht de kamer waar ze mag slapen.

@duderinnetje & tante-leen hebben jullie nog tips voor die 1e dag? Smorgens om ongeveer 7 uur mogen we L. ophalen. Maar dan is ze al ruim 12 uur onderweg. Natuurlijk zorg ik voor een lekker ontbijt en hou de dag rustig. Maar die eerste dag lijkt me het lastigste.
Ik heb niet echt ervaringstips voor de eerste dag. Wij haalden ze altijd 's avonds op, dus dat geeft sowieso een andere dynamiek. Gewoon rustig aan doen, lijkt me. Niet meteen hordes bezoek of zo. Laat haar maar rustig kennismaken met alles en iedereen in huis .Kans is ook best groot dat ze best moe is van alle spanning en van de reis. Ja of juist niet. Dat ze zo vol adrenaline (en suiker van veel snoep tijdens de reis) zit dat ze meteen de boel afbreekt. Heb je dat al vast achter de rug. 8-)

Maak van het ontbijt ook niet te veel drukte, denk ik. Van spanning (en snoep!) krijgt ze misschien geen hap door de keel. Dan zit het meteen ook zo 'opgeprikt' misschien, vlak na aankomst in de nieuwe omgeving. Bied een boterham aan, glas melk, stukkie fruit of zo, maar forceer niets. Misschien wil ze eerst wel vooral even op haar kamer rondscharrelen en de kat rustig uit de boom kijken - maar nogmaals, dit verzin ik nu even ter plekke.

Succes! Laat het maar gewoon over je heen komen allemaal. Het kind geeft wel aan waar het op zo'n eerste dag aan toe is. Ik zou als gezin gewoon ongeveer doen wat je normaal ook doet. Gewoon je ritme aanhouden, boodschapjes doen, eten om een bepaalde tijd etc. Gewoon doen alsof er niets aan de hand is. :P

(Terwijl je je binnen het uur op de wc opsluit om geluidloos te gillen: O GOD IK KAN DIT NIET, WAT HEB IK GEDAAN. STRAKS GAAT ER EENTJE STUK EN DAN MOET IK DIE OUDERS BELLEN: 'JA SORRY, ER IS EEN ARMPJE AF' OF IK VERLIES ER EENTJE IN DE DIERENTUIN EN DIE GROEIT DAN OP TUSSEN DE WOLVEN EN KAN DAARNA HELEMAAL NIET MEER NORMAAL PRATEN EN DAT KOMT DAN ALLEMAAL DOOR MIJ!!!!!! :'( - Maar dit gold voor mij, de allereerste keer. Denk dat jij met eigen kinderen wat relaxter bent met dit soort dingen. :P )

[ Bericht 4% gewijzigd door Duderinnetje op 19-07-2017 10:00:49 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_172520269
Meelezer hier. Reageer even over de honden. Daar zou ik niet te moeilijk over doen.

Als het honden zijn die echt op haar af gaan stormen als ze aankomt, dan even rustig introduceren. Laten zitten bijv en dan rustig kennismaken. Als de honden van zichzelf meer op de achtergrond blijven dan even voorstellen en voor de rest laten gaan. Hoe relaxter jij / je gezin er mee om gaat, hoe makkelijker het verder is.
Vraag anders even bij het ophalen of ze gewend is aan honden? Kun je het daar op aan passen.

De honden kunnen goed met kinderen, en ik neem aan dat de organisatie niet een kind bij jullie plaatsen dat bang is voor honden - dus gaat vast prima.

Succes en veel plezier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')