abonnement Unibet Coolblue
pi_171686396
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Welke vraag heeft hij dan aan mij gesteld?
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:39 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

heb jij uberhaupt die hoorzitting wel gevolgd?
pi_171686427
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Comey had duidelijk een zorgvuldig voorbereid verhaal met toch wel behoorlijke verwijten en aantijgingen jegens het Witte Huis. Sessions had vooraf min of meer gezegd veel zaken te gaan tegenspreken, maar eigenlijk was het vooral een beetje "I didn't do it", heel veel "Weet ik niet meer" en een paar keer "hier mag ik niets over zeggen". Al met al een vrij zwak verhaal. Je heel veel zaken niet meer kunnen herinneren, zeker wanneer de vragen vrij concreet zijn en over recente zaken gaan, is doorgaans wel een methode om je juridisch in te dekken. Ja of nee is heel definitief en kan je in de problemen brengen als er toch wat nuanceverschillen blijken te zijn.
Weet je ook wat het verschil was tussen Comey en Sessions?
Comey's vragen gingen over zaken van een paar weken geleden.
Bij Sessions ging het over zaken die een jaar geleden zijn gebeurd in een redelijk losse setting.

Ik kan je verzekeren dat NIEMAND (uitzonderingen met uitermate goed geheugen daargelaten) anders had geantwoord dan "i don't recall", bij vragen in de strekking als "wat heb jij een jaar geleden op dat feestje gezegd tegen die en die persoon".

"I don't recall" is er vooral om jezelf te beschermen tegen je eigen geheugen. Je kunt op zo'n vraag wel antwoord gaan geven, maar als ook maar 1 detail niet klopt, en er komen opnames tevoorschijn... dan heb je wettelijk gezien gelogen onder ede. Vandaar de "I don't recall". Toegepast door bijna iedereen die in z'n hearing zit bij vragen waarop je niet 100% met zekerheid kunt antwoorden.

Ook hier weer denken dat alleen republikeinen dit doen is ontzettend naïef.

Kwalijker zou zijn geweest als Sessions constant "I plead the 5th" had geroepen. Maar dat heeft ie niet.
pi_171686442
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:54 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Politici die zo "vergeetachtig" zijn moet je mijden als de pest.
Ik kan niet zoveel met dit soort loze opmerkingen. Als er sprake is van hoorzittingen, parlementaire enquêtes, enzovoort dan is het meer regel dan uitzondering om 'ik weet het niet meer precies' of een andere heel voorzichtige formulering te horen. Dat kan je niet zinnen, maar een ja of een nee antwoord is een risico. Een vraag van de vorm 'heeft u ooit een keer X gedaan?' of 'hoe vaak heeft u persoon A ontmoet?' is heel generiek en een simpel ja of nee kan je in de problemen brengen als je geheugen je ook maar een beetje in de steek laat. Als je eenmaal ja of nee hebt gezegd is de mogelijkheid om te nuanceren ook gelijk weg. Zeker wanneer mensen nog in functie zijn en dus wat te verliezen hebben zie je dit soort gedrag vrij regelmatig. Het problematische in dit geval is dat de getuigenis van Comey vrij stellig was op de meeste vlakken, daar steeks dan zo'n getuigenis van Sessions heel matig tegenaf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_171686445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:59 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

[..]

Oh, zoals je kan lezen is die vraag niet aan mij gericht, maar aan iemand anders.
pi_171686461
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh, zoals je kan lezen is die vraag niet aan mij gericht, maar aan iemand anders.
My bad
pi_171686466
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:49 schreef Re het volgende:
nou ja als je het gisteren had gevolgd (en dat heb je) dan had je die statement over I dont recall wel een paar keer voorbij zien komen... een antwoord om te behoeden dat je liegt
Suggestie, suggestie. Geen valide hard bewijs. :)

Zoals dit hele Trump-Rusland complot.

Wat een flauwekul. Heb nog steeds geen grammetje hard geloofwaardig juridisch bewijs gezien. Slechts wat complot-paranoia vanuit de Democraten wanneer een Amerikaan slechts een babbeltje maakt met een Rus.

Hoe diep kun je als mens zinken? :')
pi_171686467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan niet zoveel met dit soort loze opmerkingen. Als er sprake is van hoorzittingen, parlementaire enquêtes, enzovoort dan is het meer regel dan uitzondering om 'ik weet het niet meer precies' of een andere heel voorzichtige formulering te horen. Dat kan je niet zinnen, maar een ja of een nee antwoord is een risico. Een vraag van de vorm 'heeft u ooit een keer X gedaan?' of 'hoe vaak heeft u persoon A ontmoet?' is heel generiek en een simpel ja of nee kan je in de problemen brengen als je geheugen je ook maar een beetje in de steek laat. Als je eenmaal ja of nee hebt gezegd is de mogelijkheid om te nuanceren ook gelijk weg. Zeker wanneer mensen nog in functie zijn en dus wat te verliezen hebben zie je dit soort gedrag vrij regelmatig. Het problematische in dit geval is dat de getuigenis van Comey vrij stellig was op de meeste vlakken, daar steeks dan zo'n getuigenis van Sessions heel matig tegenaf.
Bedankt voor je nuance ^O^
Men moet ook niet vergeten dat Comey getraind is voor dit soort situaties, en hij heeft er al ontzettend veel meegemaakt. Plus dat het een onderwerp betrof wat nog zeer vers in zijn geheugen lag.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:06:00 #58
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_171686502
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan niet zoveel met dit soort loze opmerkingen. Als er sprake is van hoorzittingen, parlementaire enquêtes, enzovoort dan is het meer regel dan uitzondering om 'ik weet het niet meer precies' of een andere heel voorzichtige formulering te horen. Dat kan je niet zinnen, maar een ja of een nee antwoord is een risico. Een vraag van de vorm 'heeft u ooit een keer X gedaan?' of 'hoe vaak heeft u persoon A ontmoet?' is heel generiek en een simpel ja of nee kan je in de problemen brengen als je geheugen je ook maar een beetje in de steek laat. Als je eenmaal ja of nee hebt gezegd is de mogelijkheid om te nuanceren ook gelijk weg. Zeker wanneer mensen nog in functie zijn en dus wat te verliezen hebben zie je dit soort gedrag vrij regelmatig. Het problematische in dit geval is dat de getuigenis van Comey vrij stellig was op de meeste vlakken, daar steeks dan zo'n getuigenis van Sessions heel matig tegenaf.
Matig is een understatement. De man stond onder ede. Dan roepen je nuances meer vragen op dan ze oplossen, er is niet voor niets een hoorzitting, dus hij kan dan beter duidelijk antwoord geven, ze komen er toch achter.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_171686537
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Weet je ook wat het verschil was tussen Comey en Sessions?
Comey's vragen gingen over zaken van een paar weken geleden.
Bij Sessions ging het over zaken die een jaar geleden zijn gebeurd in een redelijk losse setting.

Ik kan je verzekeren dat NIEMAND (uitzonderingen met uitermate goed geheugen daargelaten) anders had geantwoord dan "i don't recall", bij vragen in de strekking als "wat heb jij een jaar geleden op dat feestje gezegd tegen die en die persoon".

"I don't recall" is er vooral om jezelf te beschermen tegen je eigen geheugen. Je kunt op zo'n vraag wel antwoord gaan geven, maar als ook maar 1 detail niet klopt, en er komen opnames tevoorschijn... dan heb je wettelijk gezien gelogen onder ede. Vandaar de "I don't recall". Toegepast door bijna iedereen die in z'n hearing zit bij vragen waarop je niet 100% met zekerheid kunt antwoorden.

Ook hier weer denken dat alleen republikeinen dit doen is ontzettend naïef.

Kwalijker zou zijn geweest als Sessions constant "I plead the 5th" had geroepen. Maar dat heeft ie niet.
Tja, ik kan daar eerlijk gezegd niet zoveel mee. Dat het een tijd geleden was vind ik eerlijk gezegd een slap excuus van een doorgewinterde AG en politicus, al helemaal als het gaat om zoiets gevoeligs als contact met een diplomaat van een niet-bevriende natie (want laten we wel wezen, de VS en Rusland zijn geen vrienden, wat Trump ook beweerd). En aangezien hij zich al had terug getrokken van het onderzoek zelf op eigen initiatief is wel een bijzonder grote aanwijzing dat hij zich bewust is van het belang van het onderzoek en dus ook zijn eigen rol er in.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:10:43 #60
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_171686585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bedankt voor je nuance ^O^
Men moet ook niet vergeten dat Comey getraind is voor dit soort situaties, en hij heeft er al ontzettend veel meegemaakt. Plus dat het een onderwerp betrof wat nog zeer vers in zijn geheugen lag.
Men moet ook niet vergeten dat Comey eerst de hemel in geprezen werd door Trump toen die onderzoek deed naar Clinton, maar op het moment dat hij onderzoek naar trump verlegde werd verketterd.

oktober 2016:
http://edition.cnn.com/vi(...)ed-comey-sg-orig.cnn

mei 2017:
http://abcnews.go.com/Pol(...)bi/story?id=47486633

hij heeft inderdaad al veel meegemaakt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 12:12:55 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171686624
"Sorry, ik weet het niet meer. Nu kan ik wel blijven zitten, toch?" is trouwens echt Swamptalk. Hoe bedoel je je verantwoordelijkheid ontlopen om maar op het pluche te blijven plakken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171686638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Tja, ik kan daar eerlijk gezegd niet zoveel mee. Dat het een tijd geleden was vind ik eerlijk gezegd een slap excuus van een doorgewinterde AG en politicus, al helemaal als het gaat om zoiets gevoeligs als contact met een diplomaat van een niet-bevriende natie (want laten we wel wezen, de VS en Rusland zijn geen vrienden, wat Trump ook beweerd). En aangezien hij zich al had terug getrokken van het onderzoek zelf op eigen initiatief is wel een bijzonder grote aanwijzing dat hij zich bewust is van het belang van het onderzoek en dus ook zijn eigen rol er in.
Citeer eens een uitspraak van Trump waar hij beweerde grote vrienden te zijn met Rusland.

Verder dan het uitspreken van betere onderlinge betrekkingen heb ik niet gehoord.

Dat krijg je met het teveel het kijken van fake-news. Mensen creëren dan een eigen werkelijkheid die er in de praktijk niet is.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:13:54 #63
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_171686644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:12 schreef Ulx het volgende:
"Sorry, ik weet het niet meer. Nu kan ik wel blijven zitten, toch?" is trouwens echt Swamptalk. Hoe bedoel je je verantwoordelijkheid ontlopen om maar op het pluche te blijven plakken?
het is een beetje een Teeven/ Opstelten show zo..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_171686645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Tja, ik kan daar eerlijk gezegd niet zoveel mee. Dat het een tijd geleden was vind ik eerlijk gezegd een slap excuus van een doorgewinterde AG en politicus, al helemaal als het gaat om zoiets gevoeligs als contact met een diplomaat van een niet-bevriende natie (want laten we wel wezen, de VS en Rusland zijn geen vrienden, wat Trump ook beweerd). En aangezien hij zich al had terug getrokken van het onderzoek zelf op eigen initiatief is wel een bijzonder grote aanwijzing dat hij zich bewust is van het belang van het onderzoek en dus ook zijn eigen rol er in.
Leuk dat jij daar niet zoveel kunt, maar compleet los van de werkelijkheid natuurlijk.

Kun jij je al je gesprekken herinneren die je een jaar gelden hebt gehad met bepaalde personen?

Zelfs als ik je heel expliciet vraag "Wat heb jij met je moeder besproken op 14 juni 2016", kun jij daar geen antwoord op geven, in ieder geval niet met 100% zekerheid, tenzij je toevallig notulen hebt gemaakt. En dat doe je vaak niet op losse settings als feestjes e.d.

Het is onrealistisch om te verwachten dat er specifieke antwoorden komen op zulke vragen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:16:40 #65
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_171686689
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Citeer eens een uitspraak van Trump waar hij beweerde grote vrienden te zijn met Rusland.

hij hoeft dit niet te beweren. e.e.a. kun je makkelijk herleiden van de buitenpolitieke activiteiten die zijn minions hadden met de russen. en dit is wat Mueller en Comey onderzochten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_171686707
Het is weer duidelijk dat men hier totaal niet realistisch kan kijken naar dit soort zaken.
Men verwacht hier echt dat iemand met 100% zekerheid vragen kan beantwoorden over gebeurtenissen van een jaar geleden die plaatsvonden in een vrij losse setting.

Voor deze mensen.
http://archive.is/UkIdV

Clinton zegt 39 keer "I don't recall" tijdens een hearing over haar emailserver.
Nu krijg ik natuurlijk te horen waarom dit niet vergelijkbaar is. Of zelfs dat ik Clinton hier niet bij mag betrekken.
Hypocriet gedoe :r
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:18:44 #67
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_171686723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Leuk dat jij daar niet zoveel kunt, maar compleet los van de werkelijkheid natuurlijk.

Kun jij je al je gesprekken herinneren die je een jaar gelden hebt gehad met bepaalde personen?

Zelfs als ik je heel expliciet vraag "Wat heb jij met je moeder besproken op 14 juni 2016", kun jij daar geen antwoord op geven, in ieder geval niet met 100% zekerheid, tenzij je toevallig notulen hebt gemaakt. En dat doe je vaak niet op losse settings als feestjes e.d.

Het is onrealistisch om te verwachten dat er specifieke antwoorden komen op zulke vragen.
ehh, Comey had dit probleem niet, toen zij hem ondervraagden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_171686756
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Leuk dat jij daar niet zoveel kunt, maar compleet los van de werkelijkheid natuurlijk.

Kun jij je al je gesprekken herinneren die je een jaar gelden hebt gehad met bepaalde personen?

Zelfs als ik je heel expliciet vraag "Wat heb jij met je moeder besproken op 14 juni 2016", kun jij daar geen antwoord op geven, in ieder geval niet met 100% zekerheid, tenzij je toevallig notulen hebt gemaakt. En dat doe je vaak niet op losse settings als feestjes e.d.

Het is onrealistisch om te verwachten dat er specifieke antwoorden komen op zulke vragen.
Allemaal leuk en aardig, maar mijn moeder is geen Russische diplomate die vrij bekend staat als spion en ik ben geen Amerikaans politicus en AG en voor beide posities bestaat er niet zoiets als "losse feestjes". Dat het een jaar geleden is mag jij als een excuus zien, maar ik vind dat maar een heel slap excuus.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_171686759
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:18 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ehh, Comey had dit probleem niet, toen zij hem ondervraagden.
Oh, Comey hadden ze ook ondervraagd over zaken van een jaar geleden, of was dat toch iets wat nog geen maand geleden had plaatsgevonden over iets waar Comey notulen van had gemaakt?
Tis alsof ik tegen een muur van stront praat. Verschil is al eerder uitgelegd :D

Bizar dit meten met 2 maten.
pi_171686774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Citeer eens een uitspraak van Trump waar hij beweerde grote vrienden te zijn met Rusland.
Oke.


quote:
“I was in Moscow and I was in Russia and they treated me so fantastically. I met so many incredible people.”
quote:
“When I went to Russia with the Miss Universe pageant, (Putin) contacted me and was so nice. I mean, the Russian people were so fantastic to us,”
quote:
”I own Miss Universe, I was in Russia, I was in Moscow recently and I spoke, indirectly and directly, with President Putin, who could not have been nicer, and we had a tremendous success.”
quote:
“the relationship [with Putin] is great, and it would be great if I had the position I should have.”
quote:
“I got to know these guys well. We can get along with them well. We can get along with them well.”
quote:
“Yes, a long time ago. We got along great, by the way.”
quote:
"I'm saying that I'd possibly have a good relationship. He's been very nice to me,"
Allemaal over Poetin / Rusland.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171686789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar mijn moeder is geen Russische diplomate die vrij bekend staat als spion en ik ben geen Amerikaans politicus en AG en voor beide posities bestaat er niet zoiets als "losse feestjes". Dat het een jaar gelden is mag jij als een excuus zien, maar ik vind dat maar een heel slap excuus.
Prima, je hebt dus onrealistische verwachtingen.
Geef dat dan ook toe.

Je verwacht wel dat anderen alles moeten onthouden van ieder klein gesprekje e.d. over de jaren heen (want je weet nooit wanneer het weer ter sprake kan komen), maar jezelf leg je langs een andere meetlat.

Dat je niet inziet dat je onrealistisch bezig bent spreekt boekdelen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:22:58 #72
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_171686797
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh, Comey hadden ze ook ondervraagd over zaken van een jaar geleden, of was dat toch iets wat nog geen maand geleden had plaatsgevonden over iets waar Comey notulen van had gemaakt?
Tis alsof ik tegen een muur van stront praat. Verschil is al eerder uitgelegd :D

Bizar dit meten met 2 maten.
ik vind de selectieve "vergeetachtigheid" van Sessions bizar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_171686816
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ik vind de selectieve "vergeetachtigheid" van Sessions bizar.
Goed om te horen dat je datzelfde dan ook vind van je grote vriendin Clinton. ^O^
pi_171686821
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ik vind de selectieve "vergeetachtigheid" van Sessions bizar.
Hij is dat niet vergeten, hij wil het gewoon niet zeggen. Normaal afgehandeld, steekt alleen wat schril af bij Comey.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171686845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:22 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Prima, je hebt dus onrealistische verwachtingen.
Geef dat dan ook toe.

Je verwacht wel dat anderen alles moeten onthouden van ieder klein gesprekje e.d. over de jaren heen (want je weet nooit wanneer het weer ter sprake kan komen), maar jezelf leg je langs een andere meetlat.

Dat je niet inziet dat je onrealistisch bezig bent spreekt boekdelen.
Verwachten dat een AG en politicus zich bewust is van wat hij zegt en tegen wie en dit ook onthoudt is onrealistisch? Kom op man :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')