abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 04:17:39 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_171682108
Het is lekker snel geld verdienen, 35 miljoen euro is geen kattenpis. Echter, met dat geld is het onmogelijk te investeren in toppers. De echte toppers en zelfs de subtoppers willen tegenwoordig niet meer in de eredivisie spelen. Mocht een topper, bij uitzondering, wel willen komen, is het met het verdere budget van Ajax onverantwoord 30 miljoen euro in één speler te investeren. Dat is voor topclubs uit de toplanden geen probleem, die trekken bij mislukken of blessures gewoon de volgende geldbuidel open.



Verdeel je het geld over meerdere spelers, haal je middelmaat binnen, zoals in het verleden van Halst, Sikora, Soetaers, Sier, Hamberg, Wijnberg, Kinkladze of van Vossen etc.

Toen Ronaldo niet naar Aiax ging greep Patrick Kluivert zijn kans, toen Brian Roy vertrok brak Edgard Davids door, toen Stanley Menzo faalde kregen we Edwin van der Sar, toen Danny Hesp zijn been brak kwam Frank de Boer op jonge leeftijd linksback te spelen, toen Horst Blankenburg vertrok werd Ruud Krol laatste man, toen Sjakie stopte kregen we Johnnie Rep als goudhaantje en rechtsbuiten, toen Simon Tahamata vertrok werd het de beurt van supertalent Robbie de Wit, toen Theo van Duivenbode te licht werd bevonden als rechtsachter door de Generaal kwam Wim Suurbier er te spelen.



Voor de geweldenaar Dennis Bergkamp kwam de Scandinavische godenzoon Jari Litmanen, niemand kende Finidi George toen van Gaal hem koos boven Mrkela en Petrov, Europees topscorer Willem Kieft ging naar Pisa en San Marco kwam, zag en overwon, Gerald Vanenburgs stem piepte te veel en de bastonen van Jan Wouters namen het over.

Milik ging, zag en faalde in het buitenland. Na twee jaar Napoli, met 5 doelpunten, vertrok hij naar het Franse Bordeaux, om vervolgens bij Racing Genk de Belgische competitie op te fleuren met zijn bijzondere haarcoupes. Ook in België maakte hij nooit waar wat Napoli ooit in hem zag. Zijn portemonnaie bleef zich steeds vullen, zijn voetbal-CV echter werd schraler en schraler. Na het Poolse Gornik Zabrze werd uiteindelijk China zijn laatste bestemming.

Het 18jarige supertalent Kasper Dolberg nam, na het vertrek van Milik, de honeurs waar. Scoorde in de Ajax-traditie onmiddellijk bij zijn debuut. Net zoals Cruijff, van Basten, Rijkaard en Roy deden.

Hij werd de zoveelste Scandinavische sensatie in het roemrijke rood-wit, trad in de voetsporen van Mölby, Arnesen, Lerby, Morten en Jesper Olsen, Litmanen, Henning Jensen, Brian en Michael Laudrup, Sörensen, Larsson, Poulsen, Pedersen en Eriksen. De blonde, dribbelende, veel scorende spits veroverde de harten van iedere Ajacied, werd publiekslieveling en Deens international. Wordt na het EK-2020 waarschijnlijk voor 80 miljoen euro verkocht aan Wereldkampioen Red Bull Shanghai.



Ajax lacht achteraf in haar vuistje. De 35 miljoen euro werd goed besteed, door een groot talent vast te leggen en het geld verstandig te investeren in de eigen jeugd. Met Nouri, de Ligt en Kluivert als mooiste voorbeelden. Jeugdige buitenlandse toptalenten werden voor jaren vastgelegd en zijn inmiddels het tienvoudige waard. Het verstand komt met de jaren zegt men. Investeren in de Toekomst leidt naar de Arena en de wereldtop. Daar kan geen overlijden van Jopie afbreuk aan doen. De Godenzonen blijven hemels stralen. En Cruijffie ziet dat het goed is.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zaterdag 17 juni 2017 @ 09:02:09 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_171746626
130 miljoen op de bank straks. Maar feitelijk hebben ze er geen kut aan. Kapitaal hoort op het veld te staan maar zoals de OP al aangeeft wil niemand in ons land voetballen. En als ze het al willen gaan ze 40/45x door het salarisplafond.

Zit je dan, met 130 miljoen op de bank.

:T
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_171746788
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:02 schreef onlogisch het volgende:
130 miljoen op de bank straks. Maar feitelijk hebben ze er geen kut aan. Kapitaal hoort op het veld te staan maar zoals de OP al aangeeft wil niemand in ons land voetballen. En als ze het al willen gaan ze 40/45x door het salarisplafond.

Zit je dan, met 130 miljoen op de bank.

:T
Dan kun je beter maar afhankelijk zijn van enkele geldschieters inderdaad.
  Moderator zaterdag 17 juni 2017 @ 09:26:04 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_171746839
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:20 schreef Fargo het volgende:

[..]

Dan kun je beter maar afhankelijk zijn van enkele geldschieters inderdaad.
Oh, zo bedoelde ik het niet hoor. Ajax heeft het financieel oneindig veel beter voor elkaar dan Feyenoord.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Ajax een beetje opgesloten lijkt te raken in haar eigen gouden kooi. Aan geld geen gebrek in Amsterdam alleen ze kunnen het niet uitgeven. In ieder geval niet, zoals al in de OP is vermeld, aan topspelers. Die komen simpelweg niet.

Dan word je overgeleverd aan de grille van je scoutingsapparaat. Wat op zich geen probleem hoeft te zijn maar als ik nu zie dat er bij Ajax een Neres gehaald wordt voor 12 miljoen die het nog niet waar heeft gemaakt... Natuurlijk kan je hem pas beoordelen na dit seizoen. Maar wees eerlijk : De voortekenen zijn niet best. Ajax is eigenlijk volledig overgeleverd aan dit soort spelers. De vraag is of je daar wel zulke bedragen voor neer moet tellen.

Als dat daadwerkelijk het geval blijkt te zijn in de komende jaren kan je beter 50 miljoen steken in je jeugdopleiding, iets waar Ajax van oudsher om bekend staat. Uiteindelijk vind ik dat kapitaal op het veld moet staan. Als je dat niet kan bewerkstelligen door topspelers naar je competitie te krijgen, investeer dan volledig in je jeugd en realiseer het via een omweg op die manier :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 09:42:37 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_171746956
Ajax is een topclub geworden door zelf opgeleide spelers. Dat geldt nog steeds. Er breken ieder jaar weer spelers door. Wat moet je met nog meer miljoenen in de jeugdopleiding ? Die is al de beste ter wereld. Het is nu zaak om jonge spelers te scouten die een aanvulling zijn op het bestaande spelersbestand. Er zal heus wel een keer een miskoop tussen zitten. Dat staat niet in verhouding met de spelers die het wel maken. Kijk naar Sanchez. Topspelers komen niet meer naar Nederland. Zelfs subtoppers kosten tegenwoordig 25 miljoen. Topspelers die het een eer vinden bij Ajax hun carriere af te slijten zijn er ook niet meer. Vroeger kwamen Rijkaard, Laudrup en anderen. Tegenwoordig zouden ze nog even 5 miljoen meepakken in het midden-oosten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 17 juni 2017 @ 09:47:16 #6
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_171746992
quote:
Topspelers die het een eer vinden bij Ajax hun carriere af te slijten zijn er ook niet meer. Vroeger kwamen Rijkaard, Laudrup en anderen. Tegenwoordig zouden ze nog even 5 miljoen meepakken in het midden-oosten.

:P
En Huntelaar dan?
Niets is sterker dan dat ene woord
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 09:48:17 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_171747000
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:47 schreef PIETR het volgende:

[..]

En Huntelaar dan?
Ik heb het over topspelers. Huntelaar is er voor de bank.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zaterdag 17 juni 2017 @ 10:24:23 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_171747389
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:42 schreef tong80 het volgende:
Ajax is een topclub geworden door zelf opgeleide spelers. Dat geldt nog steeds. Er breken ieder jaar weer spelers door. Wat moet je met nog meer miljoenen in de jeugdopleiding ? Die is al de beste ter wereld. Het is nu zaak om jonge spelers te scouten die een aanvulling zijn op het bestaande spelersbestand. Er zal heus wel een keer een miskoop tussen zitten. Dat staat niet in verhouding met de spelers die het wel maken. Kijk naar Sanchez. Topspelers komen niet meer naar Nederland. Zelfs subtoppers kosten tegenwoordig 25 miljoen. Topspelers die het een eer vinden bij Ajax hun carriere af te slijten zijn er ook niet meer. Vroeger kwamen Rijkaard, Laudrup en anderen. Tegenwoordig zouden ze nog even 5 miljoen meepakken in het midden-oosten.

:P
Wat je met nog meer miljoenen in de jeugdopleiding moet? Innoveren. Stilstand is achteruitgang tong. Je moet blijven investeren om die positie vast te houden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 10:45:13 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_171747661
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat je met nog meer miljoenen in de jeugdopleiding moet? Innoveren. Stilstand is achteruitgang tong. Je moet blijven investeren om die positie vast te houden.
Bergrijp totaal niet wat je bedoelt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171747750
Milik ging, zag en faalde in het buitenland. Na twee jaar Napoli, met 5 doelpunten, vertrok hij naar het Franse Bordeaux, om vervolgens bij Racing Genk de Belgische competitie op te fleuren met zijn bijzondere haarcoupes. Ook in België maakte hij nooit waar wat Napoli ooit in hem zag. Zijn portemonnaie bleef zich steeds vullen, zijn voetbal-CV echter werd schraler en schraler. Na het Poolse Gornik Zabrze werd uiteindelijk China zijn laatste bestemming.

:?
pi_171747817
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:47 schreef PIETR het volgende:

[..]

En Huntelaar dan?
:D
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:18:16 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171748112
Ik heb dit al eens eerder gelezen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 11:19:37 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_171748124
Ajax O14 – GOLDEN TALENT TOURNAMENT

Ajax O14 heeft dit weekend het Golden Talent Tournament gewonnen. De talenten speelden een sterke poulefase (zaterdag). O14 won van Liverpool (3-0), NFDP Malaysia (4-1) en Vitesse (1-0). De vierde wedstrijd in de poule tegen Anderlecht O14 werd niet gespeeld vanwege een hele trieste gebeurtenis. Ajacied Alen Karahasanovic brak in de wedstrijd tegen Vitesse zijn been en moest worden afgevoerd naar het ziekenhuis.

Zondag stonden de knock-outrondes op het programma. Ajax versloeg in de halve finale Benfica met 3-0 en in de finale waren de Amsterdammers met 1-0 te sterk voor Anderlecht. Enkele Ajacieden namen ook een individuele prijs mee naar Amsterdam. Zo werd aanvoerder Solomon Bonnah uitgeroepen tot Speler van het Toernooi, Marijn Dijkstra tot Beste Doelman van het Toernooi en Dillon Hoogewerf kroonde zich met acht goals tot Topscorer van het Toernooi.

Kunnen geen miljoenen tegenop.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 11:20:05 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_171748131
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:18 schreef Caland het volgende:
Ik heb dit al eens eerder gelezen
Wat :? En wat bedoel je te zeggen :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:21:43 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171748152
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:51 schreef opperkleurder het volgende:
Milik ging, zag en faalde in het buitenland. Na twee jaar Napoli, met 5 doelpunten, vertrok hij naar het Franse Bordeaux, om vervolgens bij Racing Genk de Belgische competitie op te fleuren met zijn bijzondere haarcoupes. Ook in België maakte hij nooit waar wat Napoli ooit in hem zag. Zijn portemonnaie bleef zich steeds vullen, zijn voetbal-CV echter werd schraler en schraler. Na het Poolse Gornik Zabrze werd uiteindelijk China zijn laatste bestemming.

:?
Waarschijnlijk zijn wiki verkeerd om gelezen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 11:28:19 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_171748247
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn wiki verkeerd om gelezen
Hi ha ho.

De nutteloze one liners. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:29:33 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171748264
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hi ha ho.

De nutteloze one liners. :D

:P
Geen one-liner hoor, dat stukje klopt van geen kanten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 11:31:38 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_171748298
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Geen one-liner hoor, dat stukje klopt van geen kanten.
Dan neem ik m'n post terug. Kan een keer gebeuren. Verder snoer ik 99 van de 100 keer monden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171749070
De jeugdopleiding van Ajax is enorm overschat. Dat lijkt Ajax met hun jeugdaankopen ook telkens te bevestigen.
Gino ♥
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 13:27:00 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_171749900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 12:32 schreef Tjacka het volgende:
De jeugdopleiding van Ajax is enorm overschat. Dat lijkt Ajax met hun jeugdaankopen ook telkens te bevestigen.
Moet ik met namen komen die de laatste 2 jaar zijn doorgebroken uit de eigen opleiding of neem je genoegen met Keizer, Cruijff, van Basten, Bergkamp, Kluivert, Kieft, de Boer, Roy, Davids en Rijkaard ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171752486
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 13:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Moet ik met namen komen die de laatste 2 jaar zijn doorgebroken uit de eigen opleiding of neem je genoegen met Keizer, Cruijff, van Basten, Bergkamp, Kluivert, Kieft, de Boer, Roy, Davids en Rijkaard ?

:P
Ja, kom eens met namen van de afgelopen twee jaar, welke grootheden de bomb diggy zijn geweest op de Nederlandse velden.. Bovendien, Kluivert heeft na zijn 25e geen potten meer gebroken en Roy heeft het nooit waargemaakt.. Zo kun je van een paar andere Nederlandse clubs ook een lijstje opstellen..

Bovendien, als die spelers bij PSV of Feyenoord hadden gespeeld was het daar hosanna geweest.. Ajax heeft nauwelijks bijgedragen aan de ontwikkeling van die spelers, die konden gewoon retegoed voetballen van zichzelf..

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2017 16:04:30 ]
pi_171752629
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 13:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Moet ik met namen komen die de laatste 2 jaar zijn doorgebroken uit de eigen opleiding of neem je genoegen met Keizer, Cruijff, van Basten, Bergkamp, Kluivert, Kieft, de Boer, Roy, Davids en Rijkaard ?

:P
Dit is bijna 30 jaar terug. Probeer nu eens toppers van de laatste jaren. De jeugdopleiding van Ajax is verouderd en de negatieve kant ingeslagen na de hervorming van van Gaal.
Gino ♥
pi_171752654
Sparta heeft toch wel de beste jeugdopleiding van de afgelopen jaren
pi_171752660
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:13 schreef Doublepain het volgende:
Sparta heeft toch wel de beste jeugdopleiding van de afgelopen jaren
En AZ en feyenoord zitten daar vlak achter.
Gino ♥
pi_171752731
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:14 schreef Tjacka het volgende:

[..]

En AZ en feyenoord zitten daar vlak achter.
AZ doet het ook verassend goed idd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')