abonnement Unibet Coolblue
pi_171681864
Hier nog maar een keer:

Ik ben in de war. Ik heb zojuist het verhaal van Jesse bij Jinek aangehoord en hij lijkt te suggereren dat VVD, CDA en D66 geen politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen meer willen opvangen in Europa en (dus?) helemaal van het Vluchtelingenverdrag af willen. Begrijp ik dat goed?

Terwijl hij iets later zegt dat er bij geen enkele partij een probleem is met het opvangen van vluchtelingen, maar dat er vooral een probleem is met de economische migranten. Volgens Klaver zelf is 80% van wat nu in Italië en Griekenland aanspoelt economisch migrant.
pi_171681873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:25 schreef Physsic het volgende:
Hier nog maar een keer:

Ik ben in de war. Ik heb zojuist het verhaal van Jesse bij Jinek aangehoord en hij lijkt te suggereren dat VVD, CDA en D66 geen politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen meer willen opvangen in Europa en (dus?) helemaal van het Vluchtelingenverdrag af willen. Begrijp ik dat goed?

Terwijl hij iets later zegt dat er bij geen enkele partij een probleem is met het opvangen van vluchtelingen, maar dat er vooral een probleem is met de economische migranten. Volgens Klaver zelf is 80% van wat nu in Italië en Griekenland aanspoelt economisch migrant.
Als het zo is kan dat helemaal niet oorlogsvluchtelingen weigeren!

Verdrag van .......

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 01:28:57 ]
pi_171681879
Dat ze maar iemand anders proberen blij te maken met een vetlerenmedaille.
pi_171681884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het zo is kan dat helemaal niet oorlogsvluchtelingen weigeren!

Verdrag van .......
En zover ik weet is dat ook helemaal niet wat de anderen willen, daarom vind ik het een vreemd verhaal.
  woensdag 14 juni 2017 @ 02:02:41 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171681945
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:25 schreef Physsic het volgende:
Hier nog maar een keer:

Ik ben in de war. Ik heb zojuist het verhaal van Jesse bij Jinek aangehoord en hij lijkt te suggereren dat VVD, CDA en D66 geen politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen meer willen opvangen in Europa en (dus?) helemaal van het Vluchtelingenverdrag af willen. Begrijp ik dat goed?

Terwijl hij iets later zegt dat er bij geen enkele partij een probleem is met het opvangen van vluchtelingen, maar dat er vooral een probleem is met de economische migranten. Volgens Klaver zelf is 80% van wat nu in Italië en Griekenland aanspoelt economisch migrant.
Dit soort warrigheden maakt het vermoeden dat Klaver teruggefloten is door elementen binnen de partij alleen maar waarschijnlijker.

Pechtold heeft expliciet gezegd dat men niet van de verdragen af wil.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171681948
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 02:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Pechtold heeft expliciet gezegd dat men niet van de verdragen af wil.
Zelfs al zou men willen betekend het dan niet een strafzaak van de EU?
pi_171681956
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 02:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit soort warrigheden maakt het vermoeden dat Klaver teruggefloten is door elementen binnen de partij alleen maar waarschijnlijker.

Pechtold heeft expliciet gezegd dat men niet van de verdragen af wil.
Bij Jinek leek hij dat zelf ook aan te geven. Toen hij donderdagavond met iemand van zijn partij nog eens doorlas wat er op papier was gezeg, bleek het plotseling toch niet overeen te komen met hun wensen. Toen ging het hele feest niet door.
pi_171682119
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:25 schreef Physsic het volgende:
Hier nog maar een keer:

Ik ben in de war. Ik heb zojuist het verhaal van Jesse bij Jinek aangehoord en hij lijkt te suggereren dat VVD, CDA en D66 geen politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen meer willen opvangen in Europa en (dus?) helemaal van het Vluchtelingenverdrag af willen. Begrijp ik dat goed?

Terwijl hij iets later zegt dat er bij geen enkele partij een probleem is met het opvangen van vluchtelingen, maar dat er vooral een probleem is met de economische migranten. Volgens Klaver zelf is 80% van wat nu in Italië en Griekenland aanspoelt economisch migrant.
Nee, ze willen niet van de verdragen af, de internationale verdragen worden gewoon nageleefd.
Waar het om gaat is dat er een enorme instroom is van economische immigranten -welke middels een soortgelijke deal als gemaakt met Turkije- ingedamd moet worden.
Dit is EU beleid en in lijn met de internationale verdragen, het is ook nodig omdat economische immigranten nu niet terug gestuurd kunnen worden, ze drukken echter wel enorm op de capaciteit van de opvang welke voor echte vluchtelingen bedoeld zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 14 juni 2017 @ 04:50:46 #10
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171682142
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 04:36 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, ze willen niet van de verdragen af, de internationale verdragen worden gewoon nageleefd.
Waar het om gaat is dat er een enorme instroom is van economische immigranten -welke middels een soortgelijke deal als gemaakt met Turkije- ingedamd moet worden.
Dit is EU beleid en in lijn met de internationale verdragen, het is ook nodig omdat economische immigranten nu niet terug gestuurd kunnen worden, ze drukken echter wel enorm op de capaciteit van de opvang welke voor echte vluchtelingen bedoeld zijn.
Dat geloof ik nooit. De huichelaars willen alleen de indruk wekken dat ze zich aan internationale verdragen en mensenrechten houden. Je kan mij niet vertellen dat vluchtelingen het ene moment nog het recht hadden om door tig veilige landen te reizen waarna ze hun verzorgingsstaat voor het uitkiezen hadden en na het edict van Juncker opeens beperkt kunnen worden in hun mogelijkheden. Zijn die mensenrechten en die internationale verdragen dan alleen een Europese aangelegenheid? Bepaalt de graaiende eurofiele elite dan in zijn eentje wat internationale verdragen en mensenrechten inhouden?
pi_171682147
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 04:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat geloof ik nooit. De huichelaars willen alleen de indruk wekken dat ze zich aan internationale verdragen en mensenrechten houden. Je kan mij niet vertellen dat vluchtelingen het ene moment nog het recht hadden om door tig veilige landen te reizen waarna ze hun verzorgingsstaat voor het uitkiezen hadden en na het edict van Juncker opeens beperkt worden in hun mogelijkheden. Zijn die mensenrechten en die internationale verdragen dan alleen een Europese aangelegenheid? Bepaalt de graaiende eurofiele elite dan in zijn eentje wat internationale verdragen en mensenrechten inhouden?
Volgens mij is het al vele jaren zo dat vluchtelingen asiel moeten aanvragen in het land van aankomst, het is dus niet de bedoeling dat men illegaal door Europa trekt op zoek naar de beste verzorgingsstaat.
Dat zou trouwens wel het laatste zijn waar een echte vluchteling aan denkt naar mijn mening.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 14 juni 2017 @ 05:19:25 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171682157
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 05:00 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Volgens mij is het al vele jaren zo dat vluchtelingen asiel moeten aanvragen in het land van aankomst, het is dus niet de bedoeling dat men illegaal door Europa trekt op zoek naar de beste verzorgingsstaat.
Dat zou trouwens wel het laatste zijn waar een echte vluchteling aan denkt naar mijn mening.
Wetten en grondwetten stellen niks meer voor. De wil van de anti-democratische eurofiele elite is wet. Zij hebben de afgelopen jaren bepaalt dat DE internationale verdragen en DE mensenrechten voorschrijven dat iedere asieleiser zijn vakantieparadijs uit mag zoeken. Je bent in de war met een rechtstaat, helaas daar leven we niet in. We zijn nu afhankelijk van de grillen van de eurofiele elite.
  woensdag 14 juni 2017 @ 06:36:09 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171682277
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 05:00 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Volgens mij is het al vele jaren zo dat vluchtelingen asiel moeten aanvragen in het land van aankomst, het is dus niet de bedoeling dat men illegaal door Europa trekt op zoek naar de beste verzorgingsstaat.
Dat zou trouwens wel het laatste zijn waar een echte vluchteling aan denkt naar mijn mening.
Er zijn dan ook maar nauwelijks echte vluchtelingen.
pi_171683364
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:25 schreef Physsic het volgende:
Hier nog maar een keer:

Ik ben in de war. Ik heb zojuist het verhaal van Jesse bij Jinek aangehoord en hij lijkt te suggereren dat VVD, CDA en D66 geen politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen meer willen opvangen in Europa en (dus?) helemaal van het Vluchtelingenverdrag af willen. Begrijp ik dat goed ?
Aangezien er geen oorlog in Europa is, hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Wij zijn hier gekke henkie met elkaar in Europa, rijke Aziatische landen als Japan en Zuid Korea nemen geen economische vluchtelingen uit Syrie op, ze kijken wel uit.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:09:28 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683425
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 02:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit soort warrigheden maakt het vermoeden dat Klaver teruggefloten is door elementen binnen de partij alleen maar waarschijnlijker.

Pechtold heeft expliciet gezegd dat men niet van de verdragen af wil.
Je zou ook kunnen denken wellicht dat Klaver echt een man van principes is en de rest niet. :') Ook speelt het PVDa effect wellicht een rol? Het lijkt er op dat samenwerken met de VVD fataal kan zijn voor een linkse partij. En Klaver zou achterlijk zijn als hij de kiezersbasis van zijn partij zou opgeven net als de PVDa dat heeft gedaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:13:12 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171683472
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Aangezien er geen oorlog in Europa is, hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Wij zijn hier gekke henkie met elkaar in Europa, rijke Aziatische landen als Japan en Zuid Korea nemen geen economische vluchtelingen uit Syrie op, ze kijken wel uit.
In Japan en Zuid-Korea creëren ze liever geen nieuwe sociaal-economische onderklasse bestaande uit niet-westerse allochtonen. Vergrijzing nemen ze op de koop toe.

Die asielzoekers gaan onze vergrijzing ook helemaal niet oplossen, dat is een fabeltje. De meesten komen hier nooit aan het werk omdat ze daar de skills niet voor hebben. Als je vergrijzing echt wilt oplossen dan ga je gericht rekruteren in het buitenland en haal je mensen binnen die diploma's hebben die hier iets waard zijn, die al goed Engels spreken en die meteen aan de slag kunnen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:13:16 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683476
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Aangezien er geen oorlog in Europa is, hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Wij zijn hier gekke henkie met elkaar in Europa, rijke Aziatische landen als Japan en Zuid Korea nemen geen economische vluchtelingen uit Syrie op, ze kijken wel uit.
En reden nummer een natuurlijk is dat die vluchtelingen zelf niet naar die landen willen. Wat ik wel kan begrijpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171683477
Stel dat er nieuwe verkiezingen komen dan heeft Klaver GL goed genaaid _O-
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:14:31 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683496
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In Japan en Zuid-Korea creëren ze liever geen nieuwe sociaal-economische onderklasse bestaande uit niet-westerse allochtonen. Vergrijzing nemen ze op de koop toe.

Die asielzoekers gaan onze vergrijzing ook helemaal niet oplossen, dat is een fabeltje. De meesten komen hier nooit aan het werk omdat ze daar de skills niet voor hebben. Als je vergrijzing echt wilt oplossen dan ga je gericht rekruteren in het buitenland en haal je mensen binnen die diploma's hebben die hier iets waard zijn, die al goed Engels spreken en die meteen aan de slag kunnen.
Plus dat veel mensen in deze twee landen een hekel hebben aan buitenlanders in het algemeen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:16:13 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171683525
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Plus dat veel mensen in deze twee landen een hekel hebben aan buitenlanders in het algemeen.
Of ze een hekel hebben aan buitenlanders weet ik niet. Maar dat de Japanse en Koreaanse cultuur iets is waar je moeilijk tussen komt als buitenstaander kan ik me voorstellen.
pi_171683542
Het enige dat Groenlinks hiermee bereikt, is dat ze de volgende keer weer maximaal 6 zetels gaan halen.

Als je zo vast houdt aan je principes dan verdien je het gewoon om buitenspel te komen staan.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:18:11 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683555
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:13 schreef Harmankardon het volgende:
Stel dat er nieuwe verkiezingen komen dan heeft Klaver GL goed genaaid _O-
Of juist goed gekozen omdat jij niet zo genaaid wil worden door Mark Rutte als met Diederik Samsom is gedaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171683585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:17 schreef Ronaldsen het volgende:
Het enige dat Groenlinks hiermee bereikt, is dat ze de volgende keer weer maximaal 6 zetels gaan halen.

Als je zo vast houdt aan je principes dan verdien je het gewoon om buitenspel te komen staan.
Of juist meer zetels.
Ik denk dat als ze juist met de coalitie mee zouden doen ze aan het einde veel verliezen.

Maar dhr. Klaver is een politicus, die verdraait de dingen zo dat het er voor hem goed uit ziet.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:22:40 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683622
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of ze een hekel hebben aan buitenlanders weet ik niet. Maar dat de Japanse en Koreaanse cultuur iets is waar je moeilijk tussen komt als buitenstaander kan ik me voorstellen.
En Japan is een eilanden rijk wat het tegenhouden van anderen makkelijker maakt dan bijvoorbeeld voor Europa en of de EU. Wat nog al eens vergeten is denk ik. Nederland is daar eigenlijk een mooi voorbeeld van.

En heeft regelmatig moeite gehad om buitenlanders met slechte en goede bedoelingen buiten de deur te houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:23:49 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:20 schreef Resistor het volgende:

Maar dhr. Klaver is een politicus, die verdraait de dingen zo dat het er voor hem goed uit ziet.
Het zou me verbazen om eerlijk te zijn als er een politicus zou zijn die dat juist niet doet. Een van de reden waarom ik steeds meer walg van de politiek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171683648
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Of juist goed gekozen omdat jij niet zo genaaid wil worden door Mark Rutte als met Diederik Samsom is gedaan.
Dan had ie dat vooraf moeten zeggen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:26:10 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683658
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:24 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Dan had ie dat vooraf moeten zeggen.
Een politicus die vooraf precies bekend maakt wat zijn of haar bedoelingen zijn en die zich daar dan ook aan houd. _O- Dat zou pas een wonder zijn. En waarschijnlijk fataal zijn voor de politieke loopbaan van zo een persoon.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171683686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:20 schreef Resistor het volgende:

[..]

Of juist meer zetels.

Dat verwacht ik niet, je hebt straks nog een beperkte groep principiele groenlinks fans, de rest gaat gewoon naar andere partijen zoals bijvoorbeeld D66.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:31:00 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171683715
Tot zover het Klaver-effect. Nu moet Wilders nog een keer op z'n plaat gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:28 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat verwacht ik niet, je hebt straks nog een beperkte groep principiele groenlinks fans, de rest gaat gewoon naar andere partijen zoals bijvoorbeeld D66.
GL, kukelt straks gewoon weer naar een vijftal zetels. De rest gaat weer naar de PvdA en D66.
pi_171683756
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:31 schreef Twiitch het volgende:
Tot zover het Klaver-effect. Nu moet Wilders nog een keer op z'n plaat gaan.

[..]

GL, kukelt straks gewoon weer naar een vijftal zetels. De rest gaat weer naar de PvdA en D66.
Denken dat die fossielen van de PvdA ooit nog boven de 10 zetels uit gaan komen. :') Alleen seniele babyboomers stemmen daar nog op.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:35:27 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:28 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat verwacht ik niet, je hebt straks nog een beperkte groep principiele groenlinks fans, de rest gaat gewoon naar andere partijen zoals bijvoorbeeld D66.
Weet ik niet het gedrag en de beloftes van politici zijn vaak snel door de kiezer vergeten. Met als resultaat dat men vaak toch wel weer stemt op dat soort mensen.

Het zal er voornamelijk om gaan hangen of Klaver het spelletje slim weet te spelen voordat de gemeenteraad verkiezingen beginnen. Vandaar ook de uitspraak van Rutte om vooral niet het spel te spelen met die verkiezingen in gedachte. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:37:36 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683826
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:34 schreef Chai het volgende:

[..]

Denken dat die fossielen van de PvdA ooit nog boven de 10 zetels uit gaan komen. :') Alleen seniele babyboomers stemmen daar nog op.
Dat dachten mensen destijds trouwens ook over het CDA. Maar dankzij het gebrek aan geheugen van de gemiddelde kiezer is die partij er weer aardig boven op. Met populisme bereik je tenslotte mooie resultaten. En dat gaat de PVDa natuurlijk ook doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171683830
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:31 schreef Twiitch het volgende:
Tot zover het Klaver-effect. Nu moet Wilders nog een keer op z'n plaat gaan.

[..]

GL, kukelt straks gewoon weer naar een vijftal zetels. De rest gaat weer naar de PvdA en D66.
Dit dus, en de zetels van Wilders gaan voor een deel naar FvD.
٩๏̯͡๏)۶
pi_171683862
Ik ben benieuwd of de houding van dhr. Klaver nog invloed gaat hebben op zijn positie. Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen uit de partij zijn (ver)houding vluchtelingen/groen beleid zat zijn, en meer de 'groene' kant op willen.

Komt er binnenkort geen Europese stoelendans aan? Ik ben benieuwd of dhr. 'ik ga niet met de PVV' Rutte dan vertrekt, en er een andere opening komt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:42:24 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:37 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit dus, en de zetels van Wilders gaan voor een deel naar FvD.
Ik denk dan dat je de persoon Wilders zelf onderschat. Want wat het bespelen van kiezers aangaat en het vinden van een grote kiezersbasis is hij een van de top politici in Nederland. Moet ook wel voor hem.

Want zonder een plaats in de kamer of regering heeft deze man natuurlijk een groot probleem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:43:54 #36
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171683926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Want zonder een plaats in de kamer of regering heeft deze man natuurlijk een groot probleem.
Wilders heeft er helemaal geen belang bij om te gaan regeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:44:55 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171683938
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:34 schreef Chai het volgende:

[..]

Denken dat die fossielen van de PvdA ooit nog boven de 10 zetels uit gaan komen. :') Alleen seniele babyboomers stemmen daar nog op.
Uit welke vijver denk je een groot deel van die nieuwe GL stemmers kwamen? Die gaan na deze vreemde actie van Klaver straks gewoon weer terug naar het oude vertrouwde nest, helemaal wanneer die nu even zorgeloos oppositie kunnen voeren, daar durf ik wel geld op in te zetten.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:46:35 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171683957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:39 schreef Resistor het volgende:
Ik ben benieuwd of de houding van dhr. Klaver nog invloed gaat hebben op zijn positie. Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen uit de partij zijn (ver)houding vluchtelingen/groen beleid zat zijn, en meer de 'groene' kant op willen.

Komt er binnenkort geen Europese stoelendans aan? Ik ben benieuwd of dhr. 'ik ga niet met de PVV' Rutte dan vertrekt, en er een andere opening komt.
Een toespraak van een bekend politicus in de richting van we hebben belooft niet met de PVV samen te werken maar in het landsbelang ....gezwets enz acht ik het nog steeds mogelijk dat er toch een meerderheids-regering komt? Samen met de PVV?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:50:11 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171684025
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wilders heeft er helemaal geen belang bij om te gaan regeren.
Klopt. Maar macht en invloed hebben is denk ik toch een verleiding die hij niet kan weerstaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171684046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar macht en invloed hebben is denk ik toch een verleiding die hij niet kan weerstaan.
Invloed en macht heeft hij toch al, omdat zijn partij zo groot is lukt nu de kabinetsvorming niet, wat zal hij in zijn vuistje lachen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:52:23 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171684066
Waarom is de coalitie met de PVDA nog niet klaar?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:55:58 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171684145
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:51 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Invloed en macht heeft hij toch al, omdat zijn partij zo groot is lukt nu de kabinetsvorming niet, wat zal hij in zijn vuistje lachen!
Denk eerder van niet. Op langer termijn zou de kiezer toch kunnen gaan denken of het wel slim is op een partij te blijven stemmen zonder regeringsinvloed. Kijk maar eens naar de SP bijvoorbeeld. Zo dom zijn kiezers namelijk nou ook weer niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171684274
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een toespraak van een bekend politicus in de richting van we hebben belooft niet met de PVV samen te werken maar in het landsbelang ....gezwets enz acht ik het nog steeds mogelijk dat er toch een meerderheids-regering komt? Samen met de PVV?
Ik vind het opmerkelijk dat dat nog niet gebeurd is. Kiezers kiezen, daar komt een uitslag uit - die uitslag is toch de finale keuze, en daarmee de opdracht?
Van te voren uitsluiten (en het tegengestelde net zo goed) is volledig tegen democratische principes.
Dat Rutte/Buma/Roemer/Klaver/etc vooraf uitsluitingen formuleren, is feitelijk identiek aan de boodschap 'beste kiezer, als u die-en-die kiest heeft u pech maar dan gaan we die voorkeur niet respecteren'.
Wij zijn hun baas en financiers, zij zijn onze werknemers. Al zien zij dat omgekeerd.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:03:34 #44
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171684304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:02 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijk dat dat nog niet gebeurd is. Kiezers kiezen, daar komt een uitslag uit - die uitslag is toch de finale keuze, en daarmee de opdracht?
Van te voren uitsluiten (en het tegengestelde net zo goed) is volledig tegen democratische principes.
Dat Rutte/Buma/Roemer/Klaver/etc vooraf uitsluitingen formuleren, is feitelijk identiek aan de boodschap 'beste kiezer, als u die-en-die kiest heeft u pech maar dan gaan we die voorkeur niet respecteren'.
Wij zijn hun baas en financiers, zij zijn onze werknemers. Al zien zij dat omgekeerd.
Absoluut dit. Als er al 2x is gepraat met GroenLinks (een partij die ideologisch ook niet verenigbaar is met de VVD) dan zul je ook met de 2e partij om tafel moeten.
pi_171684364
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:02 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijk dat dat nog niet gebeurd is. Kiezers kiezen, daar komt een uitslag uit - die uitslag is toch de finale keuze, en daarmee de opdracht?
Van te voren uitsluiten (en het tegengestelde net zo goed) is volledig tegen democratische principes.
Dat Rutte/Buma/Roemer/Klaver/etc vooraf uitsluitingen formuleren, is feitelijk identiek aan de boodschap 'beste kiezer, als u die-en-die kiest heeft u pech maar dan gaan we die voorkeur niet respecteren'.
Wij zijn hun baas en financiers, zij zijn onze werknemers. Al zien zij dat omgekeerd.
Daar heeft de kiezer zelf voor gekozen. Overigens heeft onze vriend Geert hier zelf handig aan meegewerkt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171684399
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar heeft de kiezer zelf voor gekozen. Overigens heeft onze vriend Geert hier zelf handig aan meegewerkt.
Het land heeft gekozen, er is een uitslag. Die uitslag is de opdracht. Wat je ook vooraf loopt te roepen. Want die dames en heren gaan er niet over wie er regeert - dat is aan de kiezer. Geen zin in? Prima, das dan werkweigering.
pi_171684444
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het land heeft gekozen, er is een uitslag. Die uitslag is de opdracht. Wat je ook vooraf loopt te roepen. Want die dames en heren gaan er niet over wie er regeert - dat is aan de kiezer. Geen zin in? Prima, das dan werkweigering.
Uhm hier ga je dus de fout in. Het is helemaal niet aan de kiezer om te bepalen wie er regeert dat is aan de tweedekamerleden. En deze worden idd gekozen door de kiezer. Wel is het zo dat het de gewoonte is dat de grootste partijen in NL samen regeren om tot een meerderheid te komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171684489
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Uhm hier ga je dus de fout in. Het is helemaal niet aan de kiezer om te bepalen wie er regeert dat is aan de tweedekamerleden. En deze worden idd gekozen door de kiezer. Wel is het zo dat het de gewoonte is dat de grootste partijen in NL samen regeren om tot een meerderheid te komen.
Politiek-juridisch wel, maar de intentie van de kiezer is duidelijk.
pi_171684491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het land heeft gekozen, er is een uitslag. Die uitslag is de opdracht. Wat je ook vooraf loopt te roepen. Want die dames en heren gaan er niet over wie er regeert - dat is aan de kiezer. Geen zin in? Prima, das dan werkweigering.
De opdracht is niet dat de grootste partijen er maar uit moeten komen, het doel van van formeren is om een meerderheid te krijgen in de kamer en partijen uitsluiten maakt het niet minder democratisch.
pi_171684506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:16 schreef iteejer het volgende:

[..]

Politiek-juridisch wel, maar de intentie van de kiezer is duidelijk.
Hoe kun je de intentie van de kiezer lezen wanneer 2 politiek conflicterende stromingen winnen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:17:25 #51
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171684508
Zelfs als Rutte een mogelijkheid ziet voor samenwerking met PVV dan kun je D66 wel schrappen. PVV en D66 in 1 regering gaat echt nooit gebeuren.

Dus ik zou eerlijk gezegd niet weten welke meerderheid met PVV mogelijk is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171684519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dan dat je de persoon Wilders zelf onderschat. Want wat het bespelen van kiezers aangaat en het vinden van een grote kiezersbasis is hij een van de top politici in Nederland. Moet ook wel voor hem.

Want zonder een plaats in de kamer of regering heeft deze man natuurlijk een groot probleem.
Hij zal vast wel weer een aardig aantal zetels halen, maar ik zie hem niet meer groeien. Een deel van z'n stemmers zullen uiteindelijk beseffen dat Wilders een doodlopende weg is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_171684529
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Uit welke vijver denk je een groot deel van die nieuwe GL stemmers kwamen? Die gaan na deze vreemde actie van Klaver straks gewoon weer terug naar het oude vertrouwde nest, helemaal wanneer die nu even zorgeloos oppositie kunnen voeren, daar durf ik wel geld op in te zetten.
Alleen 50+ers hebben nog iets met de PvdA en trouw zijn aan een partij. Denk dat de jeugdige stemmers gewoon bij GL/D66 blijven.
pi_171684571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:17 schreef Molurus het volgende:
Zelfs als Rutte een mogelijkheid ziet voor samenwerking met PVV dan kun je D66 wel schrappen. PVV en D66 in 1 regering gaat echt nooit gebeuren.

Dus ik zou eerlijk gezegd niet weten welke meerderheid met PVV mogelijk is.
VVD CDA PVV en 50+ of christenunie

Maar Buma wil ook niet met Greet. Dus gaat niet gebeuren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:22:49 #55
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171684582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:17 schreef Molurus het volgende:
Zelfs als Rutte een mogelijkheid ziet voor samenwerking met PVV dan kun je D66 wel schrappen. PVV en D66 in 1 regering gaat echt nooit gebeuren.

Dus ik zou eerlijk gezegd niet weten welke meerderheid met PVV mogelijk is.
Enkel SGP en FVD zouden daar wellicht voor zijn te porren.

Maar ik denk dat de VVD liever nieuwe verkiezingen wil dan een coalitie met de PVV te forceren (en ook liever dan een minderheidskabinet). Ik vermoed dat er binnenkort nog een poging gedaan wordt met D66 en CU. En als dat niet lukt dan weer naar de stembus.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171684591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

De opdracht is niet dat de grootste partijen er maar uit moeten komen, het doel van van formeren is om een meerderheid te krijgen in de kamer en partijen uitsluiten maakt het niet minder democratisch.
Maar als het krijgen van die meerderheid niet lukt dankzij al die uitsluitingen? Dan blokkeren die uitsluitingen toch feitelijk de intentie van de kiezer?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Hoe kun je de intentie van de kiezer lezen wanneer 2 politiek conflicterende stromingen winnen?
Dan zal je een compromis moeten vinden. Omdat dit nou eenmaal de electorale realiteit is. OK, kan ook via een oppositie rol. Maar als oppositie kan je minder dan als regering.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:25:20 #57
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171684617
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:18 schreef Chai het volgende:

[..]

Alleen 50+ers hebben nog iets met de PvdA en trouw zijn aan een partij. Denk dat de jeugdige stemmers gewoon bij GL/D66 blijven.
Ik vind het een beetje vroeg om zoiets na één verkiezingsronde te roepen maar we gaan het zien.
pi_171684631
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:23 schreef iteejer het volgende:

[..]

Maar als het krijgen van die meerderheid niet lukt dankzij al die uitsluitingen? Dan blokkeren die uitsluitingen toch feitelijk de intentie van de kiezer?
Dan zul je uiteindelijk nieuwe verkiezingen krijgen en waarschijnlijk Belgische formatieperiodes.

Maar die kans is vrij klein, er wordt maar 1 partij door bijna alle andere partijen uitgesloten en de SP sluit de VVD uit.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:26:29 #59
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171684636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:23 schreef iteejer het volgende:
electorale realiteit
Ook maar een momentopname he.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171684675
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:26 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ook maar een momentopname he.
Dat is iedere klassieke stemronde.
Nieuwe structuren zijn hard nodig. Bv stemmen via blockchains, per thema of zo.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:30:41 #61
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171684721
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:28 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dat is iedere klassieke stemronde.
Nieuwe structuren zijn hard nodig. Bv stemmen via blockchains, per thema of zo.
Het huidige systeem stamt uit de tijd van de postkoets. Vind je dat het nu al aan een update toe is?!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:30:53 #62
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171684724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:28 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dat is iedere klassieke stemronde.
Nieuwe structuren zijn hard nodig. Bv stemmen via blockchains, per thema of zo.
Wellicht, probleem is dat de lieden die daarover zouden beslissen juist eerst gekozen moeten worden op de klassieke manier, en zich daar volledig op hebben ingesteld.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171684815
Ik denk dat in 2017 beter geen nieuw kabinet geformeerd kan worden.
Wacht eerst de gemeenteraadsverkiezingen maar af. Zijn er dan duidelijke verschuivingen, dan kun je beter nieuwe TK-verkiezingen gaan uitschrijven.
Dan is versnipperd links er inmiddels ook achter, dat een stem op de PvdA misschien zo slecht nog niet is. Ondertussen heeft de PvdA nu meer invloed door in een demissionair kabinet te zitten, dan als de kleinste splinterpartij in een nieuwe coalitie te gaan zitten.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:40:38 #64
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_171684880
Jesse de populist. Die heeft zijn houdbaarheidsdatum wel flink verkort.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:42:16 #65
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171684900
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:40 schreef ShaoliN het volgende:
Jesse de populist. Die heeft zijn houdbaarheidsdatum wel flink verkort.
Ho ho, het is wel een principieel populist. Afgekort pripo.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:42:46 #66
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_171684910
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ho ho, het is wel een principieel populist. Afgekort pripo.
Haha. :D
pi_171684943
Wat ik van GL en van Jesse Klaver niet snap, is hun nadruk op de vluchtelingenopvang.

Terwijl aan de andere kant de Europese Unie hierdoor dreigt te verbrokkelen. Vandaag hoorde ik dat zelfs Våclav Klaus, oud premier van Tsjechië, liever uit de EU wil treden dan om de dictaten van West-Europese landen over de vluchtelingenverdeling te moeten slikken.

Ik denk dat het van groot belang is om Polen, Tsjechië en Hongarije in de EU te houden. Maar dat betekent wel dat wij minder in de EU moeten gaan beslissen over wat de individuele staten wel of niet moeten doen. Dus een Jesse uit Nederland heeft niet het recht om te beslissen wat Hongarije aan vluchtelingen dient op te nemen.
pi_171684946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:23 schreef iteejer het volgende:

[..]

Maar als het krijgen van die meerderheid niet lukt dankzij al die uitsluitingen? Dan blokkeren die uitsluitingen toch feitelijk de intentie van de kiezer?

[..]

Dan zal je een compromis moeten vinden. Omdat dit nou eenmaal de electorale realiteit is. OK, kan ook via een oppositie rol. Maar als oppositie kan je minder dan als regering.
Ja en beide kanten willen dat niet en waarschijnlijk de kiezer ook niet.
Zodoende blokkeren ze niet de intentie van de kiezer maar is de opdracht van de kiezer onhaalbaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171684973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja en beide kanten willen dat niet en waarschijnlijk de kiezer ook niet.
Zodoende blokkeren ze niet de intentie van de kiezer maar is de opdracht van de kiezer onhaalbaar.
Maar wat als dat nou de uitslag is?
pi_171684991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:44 schreef Idisrom het volgende:
Wat ik van GL en van Jesse Klaver niet snap, is hun nadruk op de vluchtelingenopvang.

Terwijl aan de andere kant de Europese Unie hierdoor dreigt te verbrokkelen. Vandaag hoorde ik zelfs dat Våclav Klaus, oud premier van Tsjechië, liever uit de EU wil treden dan om de dictaten van West-Europese landen over de vluchtelingenverdeling te moeten slikken.

Ik denk dat het van groot belang is om Polen, Tsjechië en Hongarije in de EU te houden. Maar dat betekent wel dat wij minder in de EU moeten gaan beslissen over wat de individuele staten wel of niet moeten doen. Dus een Jesse uit Nederland heeft niet het recht om te beslissen wat Hongarije aan vluchtelingen dient op te nemen.
Die hebben ook boter op hun hoofd. Ze krijgen miljarden van west europa maar wanneer daar iets tegenover moet staan in de vorm van de opvang van 1000 vluchtelingen (dat zijn de aantallen :') ). Dan is het opeens ho. Dit terwijl de dreiging dat je in Polen ipv NL terecht kunt komen al genoeg zou kunnen zijn om de stroom flink op te laten drogen.

Overigens ben ik het met je eens dat ik Klaver ook niet begrijp in deze.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171685001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:46 schreef iteejer het volgende:

[..]

Maar wat als dat nou de uitslag is?
Dan heeft de kiezer pech. Van te voren was al wel duidelijk dat die combi hem niet ging worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:49:43 #72
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171685039
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan heeft de kiezer pech. Van te voren was al wel duidelijk dat die combi hem niet ging worden.
Dat vind ik pas ondemocratisch; vantevoren zo konkelen dat een stem op partij X toch niks waard gaat zijn.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:51:21 #73
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171685075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:44 schreef Idisrom het volgende:
Wat ik van GL en van Jesse Klaver niet snap, is hun nadruk op de vluchtelingenopvang.

Terwijl aan de andere kant de Europese Unie hierdoor dreigt te verbrokkelen. Vandaag hoorde ik dat zelfs Våclav Klaus, oud premier van Tsjechië, liever uit de EU wil treden dan om de dictaten van West-Europese landen over de vluchtelingenverdeling te moeten slikken.

Dat sentiment lijken veel politici in Nederland niet te snappen. Ze zijn kennelijk wel erg begaan met de mensen die veel in het nieuws komen en baseren daarop hun mening. Maar tegelijkertijd negeren ze alle mogelijke negatieve gevolgen die wat minder air time krijgen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171685083
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:49 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat vind ik pas ondemocratisch; vantevoren zo konkelen dat een stem op partij X toch niks waard gaat zijn.
Wat is daar ondemocratisch aan? Zeker als het een partij is die de gehele grondwet herzien wil hebben zodat al hun partij standpunten sowieso onhaalbaar zijn.

Dat je daar als kiezer op stemt is je eigen keuze maar ik zou dan idd niet te veel hoop hebbend at het uitgevoerd word.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171685227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat is daar ondemocratisch aan? Zeker als het een partij is die de gehele grondwet herzien wil hebben zodat al hun partij standpunten sowieso onhaalbaar zijn.

Dat je daar als kiezer op stemt is je eigen keuze maar ik zou dan idd niet te veel hoop hebbend at het uitgevoerd word.
Ik denk dat veel kiezers juist wat extremer stemmen, omdat ze er vanuit gaan dat er toch een halfwas compromis uit rolt.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:59:32 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_171685242
De formatie knapte op ‘een relatief klein punt’? De legitimiteit van de EU staat op het spel

Deze al gelezen? Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met de beslissing van GL om eruit te stappen. Dit heeft geen zin zo.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_171685277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die hebben ook boter op hun hoofd. Ze krijgen miljarden van west europa maar wanneer daar iets tegenover moet staan in de vorm van de opvang van 1000 vluchtelingen (dat zijn de aantallen :') ). Dan is het opeens ho. Dit terwijl de dreiging dat je in Polen ipv NL terecht kunt komen al genoeg zou kunnen zijn om de stroom flink op te laten drogen.

Overigens ben ik het met je eens dat ik Klaver ook niet begrijp in deze.
Dat je aan economische regels moet houden en bepaalde economische en financiële soevereiniteit moet inleveren, daar hebben deze landen wel rekening mee gehouden (als ruil van steun in hun opbouw van de economieën). En dat is hun probleem ook niet.

Ik denk dat het gevoel is, dat ze nu overruled worden met de problemen van de West-Europese landen, zonder dat zij daar enig sturing in mochten hebben.
En dan gaat het niet om de aantallen vluchtelingen, maar omdat Duitsland en Nederland nu gaan bepalen dat zij nu een deel van hun vluchtelingen moeten gaan opnemen.
pi_171685309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat je aan economische regels moet houden en bepaalde economische en financiële soevereiniteit moet inleveren, daar hebben deze landen wel rekening mee gehouden (als ruil van steun in hun opbouw van de economieën). En dat is hun probleem ook niet.

Ik denk dat het gevoel is, dat ze nu overruled worden met de problemen van de West-Europese landen, zonder dat zij daar enig sturing in mochten hebben.
En dan gaat het niet om de aantallen vluchtelingen, maar omdat Duitsland en Nederland nu gaan bepalen dat zij nu een deel van hun vluchtelingen moeten gaan opnemen.
Hartstikke leuk maar de EU is meer dan alleen financiën daar hoort ook een gezamenlijk buitengrenzen beleid bij en meer van die zaken welke bekend waren toen ze toetraden tot de EU.

Overigens is de regel om 2 redenen ingevoerd:
1. Griekenland te ontlasten.
2. Als waarschuwing aan vluchtelingen dat men ook wel eens in een getto in Bulgarije terecht zou kunnen komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:04:44 #79
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685326
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef DustPuppy het volgende:
De formatie knapte op ‘een relatief klein punt’? De legitimiteit van de EU staat op het spel

Deze al gelezen? Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met de beslissing van GL om eruit te stappen. Dit heeft geen zin zo.
:Y

En deze was ook wel interessant:

Logisch dat GroenLinks er niet uitkomt met deze stemmingmakers
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:11:11 #80
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171685438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hartstikke leuk maar de EU is meer dan alleen financiën daar hoort ook een gezamenlijk buitengrenzen beleid bij en meer van die zaken welke bekend waren toen ze toetraden tot de EU.

Overigens is de regel om 2 redenen ingevoerd:
1. Griekenland te ontlasten.
2. Als waarschuwing aan vluchtelingen dat men ook wel eens in een getto in Bulgarije terecht zou kunnen komen.
Die buitengrenzen zijn nogal poreus dankzij slecht EU-beleid. Ja dat is ieders verantwoordelijkheid maar het treft buitenproportioneel de landen in het zuiden/oosten. Althans, Merkel heeft die ongelijkheid ietwat verholpen door meer dan een miljoen vluchtelingen toe te laten. Hetgeen laat zien hoe veel belang zij hecht aan de EU.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171685477
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef DustPuppy het volgende:
De formatie knapte op ‘een relatief klein punt’? De legitimiteit van de EU staat op het spel

Deze al gelezen? Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met de beslissing van GL om eruit te stappen. Dit heeft geen zin zo.
Mwah, als je tegen deals zoals met Turkije bent dan houdt het idd snel op.
Overigens vind ik het een behoorlijk prutstuk want Turkije is een veilig land.
Het kan veiliger idd maar soms wordt het omschreven als een ware hel op aarde.

En ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen daar tegen zijn. Die hele bende aan economische vluchtelingen houdt plaatsen bezet voor echte vluchtelingen en zorgt ervoor dat die niet meer goed opgevangen kunnen worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171685498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Die buitengrenzen zijn nogal poreus dankzij slecht EU-beleid. Ja dat is ieders verantwoordelijkheid maar het treft buitenproportioneel de landen in het zuiden/oosten. Althans, Merkel heeft die ongelijkheid ietwat verholpen door meer dan een miljoen vluchtelingen toe te laten. Hetgeen laat zien hoe veel belang zij hecht aan de EU.
Vandaar nu ook een gezamenlijke grensmacht. Iets wat de landen daarvoor trouwens niet wilden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:17:30 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens vind ik het een behoorlijk prutstuk want Turkije is een veilig land.
Alleen op papier, en alleen voor Europeanen.

De Turkije deal is vooral een verzameling juridische trucjes om verantwoordelijkheid en juridische aansprakelijkheid te kunnen omzeilen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171685565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen op papier, en alleen voor Europeanen.
Hoezo? Worden ze afgeschoten in Turkije, is er hongersnood in de kampen, etc?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:19:04 #85
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685580
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoezo? Worden ze afgeschoten in Turkije, is er hongersnood in de kampen, etc?
Vluchtelingen uit Syrië worden letterlijk met geweld tegengehouden ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171685599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vluchtelingen uit Syrië worden letterlijk met geweld tegengehouden ja.
Maar als ze in Turkije zijn, zijn ze toch veilig? Dat behelst de deal namelijk. Voor een zak geld neemt Turkije de vluchtelingen terug.

Overigens zijn dit soort deals ook al met Afrikaanse landen afgesloten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:21:36 #87
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar als ze in Turkije zijn, zijn ze toch veilig?
Als wij die vluchtelingen zouden opvangen onder dezelfde omstandigheden als waarin ze nu in Turkije zitten zouden wij diverse mensenrechtenverdragen direct schenden.

Het is maar wat je veilig noemt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171685682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als wij die vluchtelingen zouden opvangen onder dezelfde omstandigheden als waarin ze nu in Turkije zitten zouden wij diverse mensenrechtenverdragen direct schenden.

Het is maar wat je veilig noemt.
Ik lees met name onderwijs maakt het hebben van geen onderwijs het onveilig. Tevens kunnen wij ook niet zulke hoeveelheden huisvesten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:25:25 #89
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik lees met name onderwijs maakt het hebben van geen onderwijs het onveilig. Tevens kunnen wij ook niet zulke hoeveelheden huisvesten.
Kinderarbeid enzo vind jij geen probleem? Ik wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171685733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kinderarbeid enzo vind jij geen probleem? Ik wel.
Dat is een probleem idd. Dan moet dat aangepakt worden en niet de deal zelf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171685796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is een probleem idd. Dan moet dat aangepakt worden en niet de deal zelf.
En het is belachelijk dat door zoiets Groenlinks dit hele land 3 maanden on hold kan zetten.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:34:08 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171685889
Het liep al stuk op het immigratiebeleid. Aan andere punten zoals groen etc was men niet eens aan toegekomen. En zoals ik proefde aan Klaver viel er niet veel te halen als GL zijnde. Wat wil je ook als kleine partij die men wil gebruiken om een meerderheid te krijgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:35:14 #93
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is een probleem idd. Dan moet dat aangepakt worden en niet de deal zelf.
Dat en een hele lijst van andere misstanden is een direct gevolg van die deal.

Het enige dat die deal ons oplevert is 1) minder vluchtelingen, en 2) een juridische mogelijkheid om verantwoordelijkheid voor die misstanden te ontkennen.

In de praktijk is dit moreel compleet verwerpelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171685958
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat en een hele lijst van andere misstanden is een direct gevolg van die deal.

Het enige dat die deal ons oplevert is 1) minder vluchtelingen, en 2) een juridische mogelijkheid om verantwoordelijkheid voor die misstanden te ontkennen.

In de praktijk is dit moreel compleet verwerpelijk.
En hoeveel doden heeft de deal voorkomen?

Overigens met je eens dat de deal idd een vorm is om verantwoordelijkheid af te schuiven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:37:03 #95
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171685961
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vandaar nu ook een gezamenlijke grensmacht. Iets wat de landen daarvoor trouwens niet wilden.
Welke landen wilden het niet?
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:37:33 #96
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685971
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef Cherna het volgende:

Het liep al stuk op het immigratiebeleid. Aan andere punten zoals groen etc was men niet eens aan toegekomen. En zoals ik proefde aan Klaver viel er niet veel te halen als GL zijnde. Wat wil je ook als kleine partij die men wil gebruiken om een meerderheid te krijgen.
Dat GL daar niet aan mee wil doen is inderdaad helemaal niet vreemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171685980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Welke landen wilden het niet?
Bijna allemaal, verlies soevereiniteit enzo.
Er lag al langer een plan voor een gezamenlijke kustmacht en om frontex uit te breiden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171686001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kinderarbeid enzo vind jij geen probleem? Ik wel.
Jij koopt dus geen enkel product waar het risico aanwezig is dat er op 1 of andere manier kinderarbeid aan te pas is gekomen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:40:19 #99
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171686027
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat GL daar niet aan mee wil doen is inderdaad helemaal niet vreemd.
Klaver had bij muts Jinek een goed verhaal. Ze kunnen zeggen wat ze willen. Maar voor een jong iemand zoals Klaver tussen die geslepen Rutte etc. ben ik blij als GL stemmer om daar niet mee in zee te gaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:41:19 #100
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171686052
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij koopt dus geen enkel product waar het risico aanwezig is dat er op 1 of andere manier kinderarbeid aan te pas is gekomen?
Klopt ja. Niet dat ik dat altijd kan weten, maar waar mogelijk.. ja.

Jij vindt dat wel OK, kinderarbeid? Geen enkel moreel bezwaar daartegen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:43:11 #101
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171686087
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klaver had bij muts Jinek een goed verhaal. Ze kunnen zeggen wat ze willen. Maar voor een jong iemand zoals Klaver tussen die geslepen Rutte etc. ben ik blij als GL stemmer om daar niet mee in zee te gaan.
Ja, ik was echt plezierig verrast door z'n optreden bij Jinek. Er werd nogal wat naar z'n hoofd gegooid, maar Klaver bleef kalm, zakelijk, inhoudelijk en genuanceerd.

Daar kan menige oude rot in het vak nog iets van leren zou ik zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171686139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt ja. Niet dat ik dat altijd kan weten, maar waar mogelijk.. ja.

Jij vindt dat wel OK, kinderarbeid? Geen enkel moreel bezwaar daartegen?
Ik zie kinderen liever naar school gaan, maar als het alternatief werken of verhongeren is, dan weet ik wel wat ik zou doen.

Verder eet je dus schijnbaar geen enkel product met hazelnoten meer, want Turkije is topleverancier hazelnoten en die maken gewoon gebruik van kinderarbeid (door Turkse kindertjes trouwens, niet Syrische)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:46:55 #103
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171686163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zie kinderen liever naar school gaan, maar als het alternatief werken of verhongeren is, dan weet ik wel wat ik zou doen.
Ach ja, jij ziet producten kopen die door kinderen zijn gefabriceerd als een vorm van ontwikkelingshulp zeker? |:(

Prachtig hoe mensen dit soort shit goedpraten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171686246
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, jij ziet producten kopen die door kinderen zijn gefabriceerd als een vorm van ontwikkelingshulp zeker? |:(

Prachtig hoe mensen dit soort shit goedpraten.
Nee, maar heel vaak weten we helemaal niet dat er gebruik gemaakt wordt van kinderarbeid. En als je gaat spitten kom je erachter dat er dan waarschijnlijk heel weinig spul over blijft omdat er op heel veel plekken op de wereld nog kinderen werkzaam zijn.

Zoals die hazelnoten, ik wist niet dat:
a. Turkije schijnbaar tot de top 3 producenten van hazelnoten hoort
b. bij het plukken, wat seizoenarbeid is, heel veel kinderhandjes gebruikt worden.

Betekent dit dat ik minder hazelnoten eet, nee. Ik at ze zowieso al niet veel. Maar ga ze ook niet mijden. Volgens mij gaan ze in best wel veel andere producten. Neem nou hazelnootpasta, lekker hypocriet dat wij onze kinderen hazelnoot pasta voeren waar grote kans is dat die door andere kindertjes mede gemaakt is.



[ Bericht 10% gewijzigd door Boris_Karloff op 14-06-2017 11:57:35 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_171686321
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klaver had bij muts Jinek een goed verhaal. Ze kunnen zeggen wat ze willen. Maar voor een jong iemand zoals Klaver tussen die geslepen Rutte etc. ben ik blij als GL stemmer om daar niet mee in zee te gaan.
Maar Jinek had gelijk toen ze zei dat Klaver al die informatie ook had op dag 1 van de onderhandelingen. Dit zijn europese regels waar ook de linkse regeringen van Portugal en Griekenland mee ingestemd hebben. Alles was bekend. Daar had hij het hele proces niet 3 maanden voor hoeven frustreren.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:54:51 #106
286575 Roces18
Chef de party
pi_171686328
Dat gejank over ontwikkelingshulp. Dat is een vicieuze cirkel. Al die goede doelen vertellen deels onzin aan de media of dikken de waarheid aan. Want als er geen zielige mensen meer zijn bestaan er ook geen goede doelen meer.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:09:06 #107
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171686552
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:54 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar Jinek had gelijk toen ze zei dat Klaver al die informatie ook had op dag 1 van de onderhandelingen. Dit zijn europese regels waar ook de linkse regeringen van Portugal en Griekenland mee ingestemd hebben. Alles was bekend. Daar had hij het hele proces niet 3 maanden voor hoeven frustreren.
Mogelijk. Je kunt ook zeggen dat na de eerste klap een informateur niet nogmaals GL zou zien als een mogelijkheid. Bovendien weten we niet hoe het nu allemaal precies gelopen is. Na de verkiezingen gaf GL al aan dat het heel moeilijk zou worden met een VVD en CDA.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171686599
quote:
9s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:30 schreef Perrin het volgende:

Het huidige systeem stamt uit de tijd van de postkoets. Vind je dat het nu al aan een update toe is?!
:') ja, eigenlijk veel te snel ook he..

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:30 schreef Verfassungsschutz het volgende:

Wellicht, probleem is dat de lieden die daarover zouden beslissen juist eerst gekozen moeten worden op de klassieke manier, en zich daar volledig op hebben ingesteld.
Piratenpartij zou hier iets mee kunnen doen maar die zijn gewoon helemaal weg...
pi_171686636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:49 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat vind ik pas ondemocratisch; vantevoren zo konkelen dat een stem op partij X toch niks waard gaat zijn.
Mee eens ja.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:15:39 #110
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171686673
Als GL stemmer zie ik ze liever met een PvdA en D66. Ik sta lijnrecht tegenover een VVD. D66 tja het is te marktgericht en hebben te weinig met lager opgeleiden maar nog altijd beter dan een VVD.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:24:53 #111
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171686844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zie kinderen liever naar school gaan, maar als het alternatief werken of verhongeren is, dan weet ik wel wat ik zou doen.

Verder eet je dus schijnbaar geen enkel product met hazelnoten meer, want Turkije is topleverancier hazelnoten en die maken gewoon gebruik van kinderarbeid (door Turkse kindertjes trouwens, niet Syrische)
Dat is natuurlijk onzin. Ik zal ook wel best producten gebruiken die door kinderarbeid tot stand is gekomen. Zeker als het om levis gaat en koffie etc. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet beperken zo goed als mogelijk. Laat je die moraal los dan word dit alleen nog maar erger. Dan kom je op een gegeven moment op een punt dat het normaal is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 14-06-2017 12:29:58 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:44:08 #112
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171687245
En dan nog iets. Rutte die roept dat GL zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Juist hij en Geert die elkander uitsluiten moet dat roepen. De twee grootste partijen😁

Als de VVD zijn verantwoordelijk wil nemen moeten ze maar met fantast Geert praten. Met Geert zullen schijnbaar de problemen als sneeuw onder de zon verdwijnen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:46:10 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171687287
Hopelijk zet Pechtold de deur open voor de CU. Lijkt me de enige reële optie nog.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171687309
Alleen al
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:44 schreef Cherna het volgende:
En dan nog iets. Rutte die roept dat GL zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Juist hij en Geert die elkander uitsluiten moet dat roepen. De twee grootste partijen😁

Als de VVD zijn verantwoordelijk wil nemen moeten ze maar met fantast Geert praten. Met Geert zullen schijnbaar de problemen als sneeuw onder de zon verdwijnen.
Alleen dreigen om te gaan praten met Wilders kan misschien al genoeg zijn om de boel vlot te trekken.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:53:16 #115
167383 Molurus
ex-FOK!ker
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:56:02 #116
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171687521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:46 schreef Caland het volgende:
Hopelijk zet Pechtold de deur open voor de CU. Lijkt me de enige reële optie nog.
Voor een meerderheid lijkt mij dat ook. We wachten het af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:57:28 #117
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171687543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:46 schreef Caland het volgende:
Hopelijk zet Pechtold de deur open voor de CU. Lijkt me de enige reële optie nog.
Dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Als we het ideologische gat tussen beide partijen even vergeten, D66 zou dan de enige progressieve partij in een rechts-conservatief kabinet zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171687554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:46 schreef Caland het volgende:
Hopelijk zet Pechtold de deur open voor de CU. Lijkt me de enige reële optie nog.
Pilletje van Drion denk ik dat de auslöser is?
pi_171687560
Ik heb voor het eerst GroenLinks gestemd, maar ik had vluchtelingen echt onderaan de lijst gezet van thema's die ik belangrijk vind.. Ik heb nu dus spijt van mijn stem op GroenLinks en van mij mag de verkiezingen wel weer uitgeschreven worden.
pi_171687582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:58 schreef Odaiba het volgende:
Ik heb voor het eerst GroenLinks gestemd, maar ik had vluchtelingen echt onderaan de lijst gezet van thema's die ik belangrijk vind.. Ik heb nu dus spijt van mijn stem op GroenLinks en van mij mag de verkiezingen wel weer uitgeschreven worden.
Ik zou mij juist nu verheven voelen als ik op GL had gestemd.
pi_171687588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou mij juist nu verheven voelen als ik op GL had gestemd.
Waarom?
pi_171687596
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ze getoond hebben dat ze ballen hebben en niet te koop zijn!
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:01:41 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171687612
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Als we het ideologische gat tussen beide partijen even vergeten, D66 zou dan de enige progressieve partij in een rechts-conservatief kabinet zijn.
Het lijkt me ook niet heel waarschijnlijk maar wel nog ongeveer de enige optie die afgestreept moet worden als het om een meerderheidskabinet gaat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171687614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Omdat ze getoond hebben dat ze ballen hebben en niet te koop zijn!
Tsja en zo verander je niks natuurlijk in een land waar coalities gevormd moeten worden. Iets wat ik sws al niet werkbaar vind in een tweede kamer met tientallen partijen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:03:01 #125
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171687643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Tsja en zo verander je niks natuurlijk in een land waar coalities gevormd moeten worden. Iets wat ik sws al niet werkbaar vind in een tweede kamer met tientallen partijen.
Sja, wat was het alternatief? Zonder voorwaarden in een huwelijksbootje met VVD stappen, alsnog niks bereiken van je idealen, en daar vervolgens door je achterban op worden afgerekend?

Hoe goed dat werkt hebben we met PvdA gezien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171687645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Tsja en zo verander je niks natuurlijk in een land waar coalities gevormd moeten worden. Iets wat ik sws al niet werkbaar vind in een tweede kamer met tientallen partijen.
Kijk naar de verkiezingen wat ervan gekomen is, en ze bleven trots alles gewoon zitten, er vielen een paar (hoofden) en daar is dan ook alles mee gezegd.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:04:09 #127
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171687665
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:58 schreef Odaiba het volgende:
Ik heb voor het eerst GroenLinks gestemd, maar ik had vluchtelingen echt onderaan de lijst gezet van thema's die ik belangrijk vind.. Ik heb nu dus spijt van mijn stem op GroenLinks en van mij mag de verkiezingen wel weer uitgeschreven worden.
Dat is je goed recht natuurlijk. Bij mij stond het ook niet op plaats nummer 1. Maar op veel andere punten kan ik mij vinden met die partij. Ik blijf bij die partij zolang die punten die mij aangaan op hun agenda blijven staan. Ooit hoop ik op een links kabinet waar dan een aantal punten kunnen worden uitgevoerd.

Een partij waarbij je het met alles eens bent is er toch nooit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171687669
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, wat was het alternatief? Zonder voorwaarden in een huwelijksbootje met VVD stappen, alsnog niks bereiken van je idealen, en daar vervolgens door je achterban op worden afgerekend?

Hoe goed dat werkt hebben we met PvdA gezien.
Heb je ook gelijk in. Links is lam geslagen. dan wellicht een grote linkse oppositie vormen.
pi_171687726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:04 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in. Links is lam geslagen. dan wellicht een grote linkse oppositie vormen.
Links heeft gewoon een meerderheid, maar ze vinden het prima dat rechts een regering probeert te vormen. Volgens mij moeten ze gewoon gaan doen waar ze voor gekozen zijn.
pi_171687771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:06 schreef Benger het volgende:

[..]

Links heeft gewoon een meerderheid, maar ze vinden het prima dat rechts een regering probeert te vormen. Volgens mij moeten ze gewoon gaan doen waar ze voor gekozen zijn.
Ja, de versplintering van links is het probleem, maar ik ben enkel links op sommige thema's dus een compleet linkse regering...Ik weet niet of ik daar heel blij van wordt.
pi_171687789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:06 schreef Benger het volgende:

[..]

Links heeft gewoon een meerderheid, maar ze vinden het prima dat rechts een regering probeert te vormen. Volgens mij moeten ze gewoon gaan doen waar ze voor gekozen zijn.
Wat reken je allemaal tot links als je die een meerderheid wil geven?
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:09:56 #132
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171687791
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, de versplintering van links is het probleem, maar ik ben enkel links op sommige thema's dus een compleet linkse regering...Ik weet niet of ik daar heel blij van wordt.
Dat is inderdaad een probleem. SP gaat mij net een brug te ver. De PvdA heeft de sociaal democratie de nek omgedraaid door de VVD de kar te laten trekken. Die hebben zo hard getrokken dat de PvdA onder die kar terecht is gekomen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:12:31 #133
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171687841
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

De PvdA heeft de sociaal democratie de nek omgedraaid door de VVD de kar te laten trekken.
De VVD lijkt nu te denken "wat we met PvdA hebben geflikt, dat kan met GL ook". Wat dat betreft ben ik blij dat GL niet heeft gehapt.

VVD is minimaal net zo schuldig aan de uitzichtloze situatie die nu is ontstaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171687859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

VVD is minimaal net zo schuldig aan de uitzichtloze situatie die nu is ontstaan.
Zomaar juist naar mijn mening.
pi_171687866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe goed dat werkt hebben we met PvdA gezien.
Want omdat PvdA dat compleet verkeerd had aangepakt is dat nu de standaard ofzo? Wat precies houdt groenlinks tegen om het beter te doen dan een PvdA?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, de versplintering van links is het probleem, maar ik ben enkel links op sommige thema's dus een compleet linkse regering...Ik weet niet of ik daar heel blij van wordt.
Dat ja. Maar gelukkig krijgen we nu door de grootse idealen en principes van groenlinks waarschijnlijk een compleet rechts blok met enge christenen of pvv'ers die helemaal een broertje dood hebben aan de genoemde idealen.
Conscience do cost.
pi_171687893
quote:
5s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat reken je allemaal tot links als je die een meerderheid wil geven?
Tja, ligt er dan vooral aan hoe je de PVV kwalificeert. Sociaal-economisch is het gewoon een linkse partij.
pi_171687898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Want omdat PvdA dat compleet verkeerd had aangepakt is dat nu de standaard ofzo? Wat precies houdt groenlinks tegen om het beter te doen dan een PvdA?

[..]

Dat doen ze als door er niet in te stinken!
pi_171687927
Die kunnen in de oppositie veel meer betekenen waar hun mondje niet gesnoerd is.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:16:47 #139
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171687942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Want omdat PvdA dat compleet verkeerd had aangepakt is dat nu de standaard ofzo? Wat precies houdt groenlinks tegen om het beter te doen dan een PvdA?

[..]

Dat ja. Maar gelukkig krijgen we nu door de grootse idealen en principes van groenlinks waarschijnlijk een compleet rechts blok met enge christenen of pvv'ers die helemaal een broertje dood hebben aan de genoemde idealen.
GL is doodeenvoudig te klein in die formatie om een vuist te kunnen maken tegen een VVD en CDA.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171687953
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:14 schreef Benger het volgende:

[..]

Tja, ligt er dan vooral aan hoe je de PVV kwalificeert. Sociaal-economisch is het gewoon een linkse partij.
Nee niet echt, zeker niet in stemgedrag en als VVD/CDA/PVV al onmogelijk is dan is de combinatie PVV/GL/SP/PvdA/D66 dat natuurlijk al helemaal
pi_171687979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee niet echt, zeker niet in stemgedrag en als VVD/CDA/PVV al onmogelijk is dan is de combinatie PVV/GL/SP/PvdA/D66 dat natuurlijk al helemaal
Geert zou wel eens net zo geslepen kunnen zijn als die waar hij zijn opleiding heeft genoten.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:18:34 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171687981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Want omdat PvdA dat compleet verkeerd had aangepakt is dat nu de standaard ofzo? Wat precies houdt groenlinks tegen om het beter te doen dan een PvdA?
Helemaal niets. Ik zou zeggen: daar zijn ze nu mee bezig. :)

Alleen moet VVD nog wennen aan deze nieuwe realiteit. Ze zijn zo gewend dat ze hun zin krijgen dat het idee dat ze compromissen moeten sluiten helemaal niet meer in ze opkomt.

Het is even afwachten wanneer dat kwartje valt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:18:48 #143
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171687989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:14 schreef Benger het volgende:

[..]

Tja, ligt er dan vooral aan hoe je de PVV kwalificeert. Sociaal-economisch is het gewoon een linkse partij.
PVV tja links of rechts het zijn in mijn ogen nationaal socialisten. Niet echt mijn ding zal ik je zeggen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171688087
Instemmen met een Europese "Nauru-deal" zou GL heel wat kiezers kosten, logisch dat ze niet meedoen. Blijkbaar hoopten VVD, CDA en D66 dat Klaver zo naief zou zijn, tja, pech gehad...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171688089
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat doen ze als door er niet in te stinken!
Waarin te stinken?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

GL is doodeenvoudig te klein in die formatie om een vuist te kunnen maken tegen een VVD en CDA.
Dat vind ik van niet. Ze hadden juist een hele goede positie om er bepaalde zaken door te drukken. Alleen men wilde geen water bij de wijn doen dus nu zijn ze in plaats van klein in de formatie klein in de oppositie en mogen ze toezien hoe er exact niets van hun plannen bewerkstelligd worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Helemaal niets. Ik zou zeggen: daar zijn ze nu mee bezig. :)
Nou, goed werk :D
quote:
Alleen moet VVD nog wennen aan deze nieuwe realiteit. Ze zijn zo gewend dat ze hun zin krijgen dat het idee dat ze compromissen moeten sluiten helemaal niet meer in ze opkomt.
Dat doen ze al jaren anders. Wel goed om te zien dat Klaver hen blijkbaar als voorbeeld gebruikt wat betreft compromissen.
Conscience do cost.
pi_171688120
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarin te stinken?

Als jij het niet ziet, heeft het ook geen doel om het je uit te leggen.

Ems zijn dat dooltjes of kraaien, jij weet dat een kraai een slimme vogel is?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 13:25:10 ]
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:26:28 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171688187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Nou, goed werk :D

[..]

Dat doen ze al jaren anders.
Uitstekend werk. En ja, dat doet VVD al jaren. Daarom kost het ze zo veel tijd om zich te ontdoen van dat waanbeeld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:27:30 #148
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171688219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ems zijn dat dooltjes of kraaien, jij weet dat een kraai een slimme vogel is?
De ogen kloppen niet voor een kraai, maar wat het wel is zijn we nog niet uit. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171688222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:22 schreef crystal_meth het volgende:
Instemmen met een Europese "Nauru-deal" zou GL heel wat kiezers kosten, logisch dat ze niet meedoen. Blijkbaar hoopten VVD, CDA en D66 dat Klaver zo naief zou zijn, tja, pech gehad...
Eentje dacht dat die hem gevangen had, echter na overleg met de achterban kwam die toch erop terug meen ik gelezen te hebben.
Had Rutte dat met het zorgplan ,van de PvdA, toen gedaan was hem de nodige ellende bespaard toen of niet?
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:28:44 #150
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171688244
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

GL is doodeenvoudig te klein in die formatie om een vuist te kunnen maken tegen een VVD en CDA.
En Roemer/ SP is het lachertje van de Nederlandse politiek. Wat een ongelofelijke prutser is die vent.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171688254
Gaan D66, VVD, CDA het nu met de Partij voor de Dieren proberen? (die hebben 5 zetels, evenveel als de CU).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171688276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Uitstekend werk. En ja, dat doet VVD al jaren. Daarom kost het ze zo veel tijd om zich te ontdoen van dat waanbeeld.
Ik ken er zat die erop stemmen, moeten het wel van het arbeidersvolk hebben, waarom hoe komen ze erbij om dan op de VVD te stemmen?
Komen ook met het waanbeeld we hebben een infrastructuur waar je U tegen zeggen doet, fantasten die is voor het verkeer goed door te leiden vanuit Rotterdam door het land, betalen mogen wel wel ervoor!
pi_171688298
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:28 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

En Roemer/ SP is het lachertje van de Nederlandse politiek. Wat een ongelofelijke prutser is die vent.
Toch denk ik dat die helemaal niet opzet op een coaltitie te vormen met de gevestigde orde, zo een prutser is het dan al niet!
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:31:35 #154
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171688309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:29 schreef crystal_meth het volgende:
Gaan D66, VVD, CDA het nu met de Partij voor de Dieren proberen? (die hebben 5 zetels, evenveel als de CU).
Samen met het CDA. Het zou een stunt zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:33:06 #155
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171688338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ken er zat die erop stemmen, moeten het wel van het arbeidersvolk hebben, waarom hoe komen ze erbij om dan op de VVD te stemmen?
Er zijn best veel mensen die VVD stemmen waarvan ik me afvraag "waarom stem jij in hemelsnaam VVD?" :D

Deels strategische stemmers die liever niet de PVV de grootste zagen worden... maar buiten dat... studenten, mensen met inkomens van niks... onbegrijpelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:34:31 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171688365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn best veel mensen die VVD stemmen waarvan ik me afvraag "waarom stem jij in hemelsnaam VVD?" :D

Deels strategische stemmers die liever niet de PVV de grootste zagen worden... maar buiten dat... studenten, mensen met inkomens van niks... onbegrijpelijk.
Allemaal mensen die plannen op korte termijn ruim bovenmodaal te gaan verdienen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171688393
quote:
9s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Allemaal mensen die plannen op korte termijn ruim bovenmodaal te gaan verdienen.
Of mensen met principes.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:36:41 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171688413
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:35 schreef Benger het volgende:

[..]

Of mensen met principes.
Bij de VVD? :?

VVD opnieuw partij met meeste integriteitschandalen
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171688445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bij de VVD? :?
Wil jij soms beweren dat ze het niet hebben?

Zie wat jij toevoegt als dat geen principe is dan weet ik het niet meer?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 13:38:53 ]
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:38:22 #160
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171688452
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn best veel mensen die VVD stemmen waarvan ik me afvraag "waarom stem jij in hemelsnaam VVD?" :D

Deels strategische stemmers die liever niet de PVV de grootste zagen worden... maar buiten dat... studenten, mensen met inkomens van niks... onbegrijpelijk.
VVD. HRA en ze geven schijnbaar mensen een veilig gevoel. Bovendien maken ze uitstekend gebruik van het verdeel en heers systeem. Dat geef ik hun na. Ze geven de modale tot 2x modale arbeider het gevoel bij de elite te horen. Zolang het goed gaat natuurlijk. Kun je niet meer mee zijn de druiven zuur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:38:40 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171688459
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wil jij soms beweren dat ze het niet hebben?
Nouja, noem eens een paar principes waar ze daar heilig aan vasthouden?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:38:42 #162
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171688460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn best veel mensen die VVD stemmen waarvan ik me afvraag "waarom stem jij in hemelsnaam VVD?" :D

Deels strategische stemmers die liever niet de PVV de grootste zagen worden... maar buiten dat... studenten, mensen met inkomens van niks... onbegrijpelijk.
Status quo. Het gaat helemaal niet zo slecht als alle verliezers altijd weer schreeuwen tijdens verkiezingen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171688478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij het niet ziet, heeft het ook geen doel om het je uit te leggen.
Vreemde logica.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Uitstekend werk.
_O-
quote:
En ja, dat doet VVD al jaren. Daarom kost het ze zo veel tijd om zich te ontdoen van dat waanbeeld.
Ach, de VVD krijgt tenminste dingen gedaan. Misschien mag groenlinks dat eens gaan overnemen in plaats van net zo star zijn met compromissen en dan applaus ontvangen van de fanboys thuis.
Conscience do cost.
pi_171688488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nouja, noem eens een paar principes waar ze daar heilig aan vasthouden?
Zie mijn toevoeging.
pi_171688505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:39 schreef ems. het volgende:

Ach, de VVD krijgt tenminste dingen gedaan.
Dat ze het maar laten zien dan zonder GL!
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:40:45 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171688507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zie mijn toevoeging.
Dat is idd een soort principe ja :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:41:18 #167
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171688518
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:39 schreef ems. het volgende:

_O-

[..]

Ach, de VVD krijgt tenminste dingen gedaan.
Je kunt erom lachen, maar momenteel krijgen ze helemaal niks gedaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171688528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt erom lachen, maar momenteel krijgen ze helemaal niks gedaan.
Vleugellam zijn ze toch op het moment?
pi_171688619
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat ze het maar laten zien dan zonder GL!
Zoals gezegd, geen probleem. Daar springen nu christenen of PVV'ers voor in de plaats terwijl Klaver met z'n idealen alleen maar kan roepen vanaf de zijlijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt erom lachen, maar momenteel krijgen ze helemaal niks gedaan.
Nog een overeenkomst met groenlinks. Met als verschil dat groenlinks de komende jaren sowieso niets gedaan krijgt en dat de VVD op een gegeven moment wel bijtrekt.
Conscience do cost.
pi_171688668
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Zoals gezegd, geen probleem. Daar springen nu christenen of PVV'ers voor in de plaats terwijl Klaver met z'n idealen alleen maar kan roepen vanaf de zijlijn.

[..]

Dat ze het maar laten zien dan PVV zal zijn wensen lijstje wel al klaar hebben en de CU ook of dat overeen komt met D66 zal lachen gaan worden denk ik?

Als ik tweede keus ben zullen ze het voelen ook!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 13:46:46 ]
pi_171688724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat ze het maar laten zien dan PVV zal zijn wensen lijstje wel al klaar hebben en de CU ook of dat overeen komt met D66 zal lachen gaan worden denk ik?

Als ik tweede keus ben zullen ze het voelen ook!
Of VVD, CDA, PVV & CU. Mogelijkheden zijn er nog genoeg.
pi_171688765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:48 schreef Benger het volgende:

[..]

Of VVD, CDA, PVV & CU. Mogelijkheden zijn er nog genoeg.
Zoals geschreven dan zijn (we) denkelijk 1 jaar verder, ook dan zullen wensen op tafel komen, kwarteten in de achterkamertjes.
Kwarteten behoeft dat uitleg?
pi_171688770
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat ze het maar laten zien dan PVV zal zijn wensen lijstje wel al klaar hebben en de CU ook of dat overeen komt met D66 zal lachen gaan worden denk ik?
Nee, dat wordt juist huilen. Daarom had ik liever een groenlinks gehad in een formatie die enigszins naar elkaar toe kon werken. Tenzij er over 4-8 jaar een gigantische groei is van links, wat ik niet zie gebeuren met oog op o.a vluchtelingen, gaan ze echt een partijen vinden die meer open staan voor groenlinkse ideeën.
quote:
Als ik tweede keus ben zullen ze het voelen ook!
Zeker, en zo verliezen we allemaal grond aan christenen en/of PVV'ers. Maar gelukkig hebben we de principes nog O+
Conscience do cost.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:51:01 #174
206322 Seam
Pillz-E
pi_171688779
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_171688808
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Maar gelukkig hebben we de principes nog O+
Wie is we door welke mensen ben jij gemachtigd om voor hun te oordelen?
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:53:20 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171688818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Zoals gezegd, geen probleem. Daar springen nu christenen of PVV'ers voor in de plaats terwijl Klaver met z'n idealen alleen maar kan roepen vanaf de zijlijn.

[..]

Nog een overeenkomst met groenlinks. Met als verschil dat groenlinks de komende jaren sowieso niets gedaan krijgt en dat de VVD op een gegeven moment wel bijtrekt.
Bij een compleet rechts kabinet moet je dan maar afwachten hoe het er achter 4 jaar voorstaat. Kan zijn Dat de PvdA dan weer herstellende is en dat dan een links kabinet wel tot de mogelijkheden behoort. Mogelijk dat een GL dan meer kan bereiken.

Om heel eerlijk te zijn zou ik graag de PVV/VVD/CDA zien. Al is het maar om te kijken of men dan nog roept dat alles aan links ligt. Dan moet ik maar 4 jaar door de erg zure appel heen. Dat heb ik er wel voor over. Laat het maar gebeuren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:55:13 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171688858
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Nog een overeenkomst met groenlinks. Met als verschil dat groenlinks de komende jaren sowieso niets gedaan krijgt en dat de VVD op een gegeven moment wel bijtrekt.
Bijtrekt?

Ze zullen toch moeten leren om samen te werken in plaats van hun zin door te drukken. Met 33 zetels heb je het gewoon niet voor het zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171688878
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:51 schreef Seam het volgende:

[..]

_O- Ik heb goed gelachen, dank
Dit idd tranentrekkend stuk. Al heeft hij gelijk over Libie dat land is niet veilig.
De vraag is dan wel waarom men doordat land heen reist (vanuit bv het veilige Marokko) om bij Europa uit te komen.

Zelfde overigens dat het in Turkije niet veilig is om dan als argument in te brengen de overvolle Griekse kampen.

Er is van alles aan te merken op die Turkije deal en liever had ik het ook anders gehad maar hij werkt wel en het aantal doden op de middellandse zee is sterk terug gedrongen.

Ik zag eerlijk gezegd ook weinig andere nog humane oplossingen. Want ze allemaal hier heen halen is dat ook niet. Misschien had men de eerste 3 bootjes uit het water moeten schieten. Dat had ironisch genoeg veel doden kunnen schelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:57:30 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171688919
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Cherna het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn zou ik graag de PVV/VVD/CDA zien. Al is het maar om te kijken of men dan nog roept dat alles aan links ligt. Dan moet ik maar 4 jaar door de erg zure appel heen. Dat heb ik er wel voor over. Laat het maar gebeuren.
Ja, zolang er niet een keer een populistisch kabinet komt blijven mensen denken "met Pim/Geert/Thierry zou alles beter zijn".

Dan gaan we maar een keer op ons bek met zo'n flodderkabinet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171689007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, zolang er niet een keer een populistisch kabinet komt blijven mensen denken "met Pim/Geert/Thierry zou alles beter zijn".

Dan gaan we maar een keer op ons bek met zo'n flodderkabinet.
Precies na een maandje zo'n circus heeft iedereen spijt. Hetzelfde zie je bij Trump.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:00:59 #181
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171689025
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd tranentrekkend stuk. Al heeft hij gelijk over Libie dat land is niet veilig.
De vraag is dan wel waarom men doordat land heen reist (vanuit bv het veilige Marokko) om bij Europa uit te komen.
Ik vind het sowieso gek dat mensen niet terug kunnen naar bepaalde landen omdat het '''niet veilig'' is. Ja no shit. Maar als iedereen daar weg gaat, wordt het nooit wat. Waarom blijven die kerels niet gewoon daar om hun eigen land op te knappen, om het weer veilig te MAKEN? Vrouwen en kinderen mogen hier best even logeren, maar wel opschieten a.u.b.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:02:33 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171689055
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd tranentrekkend stuk. Al heeft hij gelijk over Libie dat land is niet veilig.
De vraag is dan wel waarom men doordat land heen reist (vanuit bv het veilige Marokko) om bij Europa uit te komen.

Zelfde overigens dat het in Turkije niet veilig is om dan als argument in te brengen de overvolle Griekse kampen.

Er is van alles aan te merken op die Turkije deal en liever had ik het ook anders gehad maar hij werkt wel en het aantal doden op de middellandse zee is sterk terug gedrongen.

Ik zag eerlijk gezegd ook weinig andere nog humane oplossingen. Want ze allemaal hier heen halen is dat ook niet. Misschien had men de eerste 3 bootjes uit het water moeten schieten. Dat had ironisch genoeg veel doden kunnen schelen.
Ach, toevallig kreeg ik vandaag een Volkskrant onder ogen met daarin een artikel over Syriërs die gewoon in Turkije leven en zelfs werken, maar die vervolgens toch illegaal Europa in proberen te komen door met valse paspoorten op het vliegtuig te stappen. Ze scheren zelfs hun baard af om er 'Europeser' uit te zien.

Kijk, er vinden daadwerkelijke misdaden plaats in Syrië, maar dit heeft dus allemaal niks meer met vluchtelingen te maken, die mensen kunnen nu gewoon veilig in Turkije leven. Op zon moment maak je misbruik van de situatie en overtreedt je bewust de wet voor je eigen economische gewin. Net zoals de papa van dat verdronken jongetje.

Voor dat soort asielzoekers is hier gewoon geen plek. Die mogen zich melden via de legale immigratiekanalen.
pi_171689072
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Waarom blijven die kerels niet gewoon daar om hun eigen land op te knappen, om het weer veilig te MAKEN?
Omdat hier geen dienstplicht is en ze een huis en uitkering krijgen.
pi_171689121
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie is we door welke mensen ben jij gemachtigd om voor hun te oordelen?
We is het volk dat graag groenlinks met enige macht had gezien en oordelen doen we allemaal.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Cherna het volgende:

[..]

Bij een compleet rechts kabinet moet je dan maar afwachten hoe het er achter 4 jaar voorstaat. Kan zijn Dat de PvdA dan weer herstellende is en dat dan een links kabinet wel tot de mogelijkheden behoort. Mogelijk dat een GL dan meer kan bereiken.
Dat lijkt me eigenlijk sterk. En dan is het nog maar de vraag of groenlinks mee wilt doen.
quote:
Om heel eerlijk te zijn zou ik graag de PVV/VVD/CDA zien. Al is het maar om te kijken of men dan nog roept dat alles aan links ligt. Dan moet ik maar 4 jaar door de erg zure appel heen. Dat heb ik er wel voor over. Laat het maar gebeuren.
Ach, die zal je altijd hebben. Mensen die nog vastzitten in rechts/links denken zullen altijd de andere groep of partij de schuld geven. Maar ik had liever groenlinks in deze, dus. Hoewel ik PVV/CDA/VVD ook niet heel erg zou vinden.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bijtrekt?
Ja, uiteindelijk vinden ze (waarschijnlijk) wel ergens een compromis en gaan ze weer gewoon regeren.
quote:
Ze zullen toch moeten leren om samen te werken in plaats van hun zin door te drukken. Met 33 zetels heb je het gewoon niet voor het zeggen.
Zeker. Net als groenlinks moeten ze nog een hoop leren op dat vlak. De positie van VVD is echter veel sterker dan die van groenlinks en zij zullen, hoogstwaarschijnlijk, zometeen zaken kunnen klaarspelen. Groenlinks daarentegen zal zoals gezegd kunnen klagen van de zijlijnen en that's it.
Conscience do cost.
pi_171689140
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef ems. het volgende:

[..]

We is het volk dat graag groenlinks met enige macht had gezien en oordelen doen we allemaal.

Heeft het volk jouw toestemming gegeven om WE, voor hun te schrijven, gegeven?
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:09:11 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171689185
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Zeker. Net als groenlinks moeten ze nog een hoop leren op dat vlak. De positie van VVD is echter veel sterker dan die van groenlinks en zij zullen, hoogstwaarschijnlijk, zometeen zaken kunnen klaarspelen. Groenlinks daarentegen zal zoals gezegd kunnen klagen van de zijlijnen en that's it.
Oh ja? En met wie denk je dat VVD iets gaat klaarspelen dan?

Je lijkt te denken dat de VVD het voor het uitzoeken heeft. Dat is niet het geval. Veel keuze hebben ze niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171689191
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Cherna het volgende:

[..]



Om heel eerlijk te zijn zou ik graag de PVV/VVD/CDA zien. Al is het maar om te kijken of men dan nog roept dat alles aan links ligt. Dan moet ik maar 4 jaar door de erg zure appel heen. Dat heb ik er wel voor over. Laat het maar gebeuren.
Wat in vier jaar tijd afgebroken is, draait men niet even snel terug

Hallo echo..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 14:10:18 ]
pi_171689213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh ja? En met wie denk je dat VVD iets gaat klaarspelen dan?

Je lijkt te denken dat de VVD het voor het uitzoeken heeft. Dat is niet het geval. Veel keuze hebben ze niet.
Ze kunnen waarschijnlijk wel nog een keer met PvdA. Die spelen nu nog hard to get maar die draaien wel bij. PvdA heeft nu natuurlijk een hoop mensen zonder werk maar als ze regeren kunnen ze nog wat baantjes verdelen. Asscher zij zelf ook al dat er niks mis was met die migratiedeal, duidelijk om de deur op een kier te zetten.
pi_171689245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heeft het volk jouw toestemming gegeven om WE, voor hun te schrijven, gegeven?
Ja.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh ja? En met wie denk je dat VVD iets gaat klaarspelen dan?
Nou, niet met groenlinks iig :D
quote:
Je lijkt te denken dat de VVD het voor het uitzoeken heeft. Dat is niet het geval. Veel keuze hebben ze niet.
Dat hebben ze zeker niet, maar zij hebben in ieder geval een keuze. En als grootste partij zullen ze uiteindelijk in ieder geval een paar zaken kunnen klaarspelen. Enige verschil is dat ze zometeen in plaats van een Klaver een Wilders of die dork van christenunie hebben die in het oor van Rutte fluistert.
Conscience do cost.
pi_171689496
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, wat was het alternatief? Zonder voorwaarden in een huwelijksbootje met VVD stappen, alsnog niks bereiken van je idealen, en daar vervolgens door je achterban op worden afgerekend?

Hoe goed dat werkt hebben we met PvdA gezien.
De PvdA heeft het juist vrij goed gedaan voor de lage inkomens ondanks de crisis. Het is juist daardoor zo zuur dat zij zo afgestraft werden.
Het ligt volgens mij niet aan het regeren met de VVD, maar dat links elkaar onderling zo afmaakt.
De linkse partijen hebben elkaar gegijzeld doordat ze allemaal zo bang zijn geworden voor de verkiezingen.
pi_171689689
Jesse Klaver had het gisteravond bij Jinek over Nigeria als voorbeeld. Maar het is niet te hopen dat hij denkt om ooit een vluchtelingenstroom uit Nigeria te kunnen opvangen.
Nigeria is nu al bevolkingsrijker dan de Duitsland, de Benelux, Frankrijk en nog wat Europese landen tezamen. En over 30 jaar zullen er meer mensen wonen dan bijvoorbeeld in de VS.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:37:58 #192
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171689860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het ligt volgens mij niet aan het regeren met de VVD, maar dat links elkaar onderling zo afmaakt.
De linkse partijen hebben elkaar gegijzeld doordat ze allemaal zo bang zijn geworden voor de verkiezingen.
Er lag indertijd een serieuze mogelijkheid voor een coalitie over links, maar die is door PvdA toen niet serieus overwogen. Ik ken meerdere (ex-) PvdA stemmers die dat de partij enorm kwalijk hebben genomen. Dus voor een deel van de achterban lag het daar wel degelijk aan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:38:27 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171689875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:29 schreef Idisrom het volgende:
Jesse Klaver had het gisteravond bij Jinek over Nigeria als voorbeeld. Maar het is niet te hopen dat hij denkt om ooit een vluchtelingenstroom uit Nigeria te kunnen opvangen.
Nigeria is nu al bevolkingsrijker dan de Duitsland, de Benelux, Frankrijk en nog wat Europese landen tezamen. En over 30 jaar zullen er meer mensen wonen dan bijvoorbeeld in de VS.
Op een oppervlak van anderhalf keer Frankrijk.

Dat land is echt een ramp.
pi_171689932
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op een oppervlak van anderhalf keer Frankrijk.

Dat land is echt een ramp.
Bevolkingsdichtheid is al ruim boven de 200 inwoners per km².
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:42:31 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171689972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Bevolkingsdichtheid is al ruim boven de 200 inwoners per km².
Nog afgezien van de demografische tijdbom is dat land ook totaal onbestuurbaar. Corruptie woekert daar in alle hoeken en gaten van de samenleving.
pi_171690096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh ja? En met wie denk je dat VVD iets gaat klaarspelen dan?

Je lijkt te denken dat de VVD het voor het uitzoeken heeft. Dat is niet het geval. Veel keuze hebben ze niet.
Dan vormen ze een minderheidskabinet en dan kun je sowieso op ieder rechts thema de steun van de PVV rekenen. Dankzij Klaver staat nu de deur open naar vier jaar rechts regeringsbeleid.
pi_171690128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:29 schreef Idisrom het volgende:
Jesse Klaver had het gisteravond bij Jinek over Nigeria als voorbeeld. Maar het is niet te hopen dat hij denkt om ooit een vluchtelingenstroom uit Nigeria te kunnen opvangen.
Nigeria is nu al bevolkingsrijker dan de Duitsland, de Benelux, Frankrijk en nog wat Europese landen tezamen. En over 30 jaar zullen er meer mensen wonen dan bijvoorbeeld in de VS.
Knettergek inderdaad, het zou Nederland in een derde wereld land veranderen. Maar Jesse wil ze allemaal hierheen halen want Afrika is niet veilig genoeg
pi_171690257
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:50 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar Jesse wil ze allemaal hierheen halen want Afrika is niet veilig genoeg
Hoe meer we er hier heen halen hoe minder veilig het hier wordt. Het probleem wordt niet minder, we halen het alleen dichterbij.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:01:36 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171690317
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dan vormen ze een minderheidskabinet en dan kun je sowieso op ieder rechts thema de steun van de PVV rekenen. Dankzij Klaver staat nu de deur open naar vier jaar rechts regeringsbeleid.
Aangenomen dat D66 dat OK vindt, wat ik toch wel betwijfel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171690415
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
om uit Nigeria te kunnen opvangen.
Nigeria is nu al bevolkingsrijker dan de Duitsland, de Benelux, Frankrijk en nog wat Europese landen tezamen. En over 30 jaar zullen er meer mensen w
Wie bepaalt eigenlijk de definitie van veilig?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_171690615
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wie bepaalt eigenlijk de definitie van veilig?
Raar gequote, maar veilig is natuurlijk een relatief begrip. Volgens mij heeft de VN onder andere wel gekeken daarnaar.

Maar afgezien daarvan kan je nu eenmaal niet iedereen opvangen, zeker niet als de situatie in de wereld nog erger wordt. Dan zullen ook mensen uit minder veilige gebieden geweigerd moeten worden.
pi_171690710
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:22 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Enkel SGP en FVD zouden daar wellicht voor zijn te porren.

Maar ik denk dat de VVD liever nieuwe verkiezingen wil dan een coalitie met de PVV te forceren (en ook liever dan een minderheidskabinet). Ik vermoed dat er binnenkort nog een poging gedaan wordt met D66 en CU. En als dat niet lukt dan weer naar de stembus.
Hopen dan Greet zich wat minder onhandig uitdrukt in de nieuwe verkiezingen zodat hij niet op voorhand geblokkeerd wordt. Dat zou ook een boost zijn voor de onderhandelingsposities van VVD en CDA tov linkse partijen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:22:00 #203
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171690741
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hopen dan Greet zich wat minder onhandig uitdrukt in de nieuwe verkiezingen zodat hij niet op voorhand geblokkeerd wordt. Dat zou ook een boost zijn voor de onderhandelingsposities van VVD en CDA tov linkse partijen.
Tenzij PVV de grootste wordt blijft PVV voor al die partijen de laatste keuze... ongeacht hoe Greet zich uitdrukt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171690774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tenzij PVV de grootste wordt blijft PVV voor al die partijen de laatste keuze... ongeacht hoe Greet zich uitdrukt.
Mwoah.

Elke combi kent ten minste 2 partijen die ongeveer elkaars laatste keuze zijn.

Nu: GL-VVD
Straks: D66-CU
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_171690776
Ik lees dat de GL-discipelen nog een beetje in de ontkenningsfase zitten. Jesse heeft gewoon keihard gefaald.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 15:24:15 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171690795
Het wordt of PvdA, of 50plus+FvD of zakenkabinet.

Of anders in september stemmen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:24:39 #207
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171690808
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwoah.

Elke combi kent ten minste 2 partijen die ongeveer elkaars laatste keuze zijn.

Nu: GL-VVD
Straks: D66-CU
Toch gaat VVD eerder in zee met GL dan met PVV, en D66 eerder in zee met CU dan met PVV.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171690842
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Toch gaat VVD eerder in zee met GL dan met PVV, en D66 eerder in zee met CU dan met PVV.
Op basis van eerdere coalivormingen kan ik met stelligheid zeggen dat jij er hier faliekant naast zit. PVV heeft in haar korte bestaan eenmaal gedoogsteun gegeven. GL heeft in haar hele bestaan nog nooit geregeerd of wat dan ook, slechts een bescheiden oppositie rol.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:27:16 #209
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171690867
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Op basis van eerdere coalivormingen kan ik met stelligheid zeggen dat jij er hier faliekant naast zit. PVV heeft in haar korte bestaan eenmaal gedoogsteun gegeven. GL heeft in haar hele bestaan nog nooit geregeerd of wat dan ook, slechts een bescheiden oppositie rol.
Hoe bedoel je? PVV heeft eveneens nooit geregeerd en ook nooit enige kans gehad om te regeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171690897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? PVV heeft eveneens nooit geregeerd en ook nooit enige kans gehad om te regeren.
gedoogsteun is zéér behoorlijke invloed.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:28:56 #211
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171690908
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

gedoogsteun is zéér behoorlijke invloed.
Nee. _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:30:55 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171690951
Dat de PVV hier überhaupt nog steeds wordt genoemd als optie.

Niemand wil met de PVV regeren en Geert wil zelf ook helemaal niet regeren.
pi_171690959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee. _O-
Succes met maatschappijleer op school :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_171690979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat de PVV hier überhaupt nog steeds wordt genoemd als optie.

Niemand wil met de PVV regeren en Geert wil zelf ook helemaal niet regeren.
En daarom heeft PVV stemmen ook weinig zin. Het is een goede stok achter de deur voor VVD en CDA, maar hoe groter de PVV, hoe groter de linkse invloed in een uiteindelijk kabinet zal zijn.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:33:24 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_171690998
Wat een zwakke honden zeg, geven ze klaver de schuld. Ga gewoon met de PVV in zee.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:34:27 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171691020
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:32 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

En daarom heeft PVV stemmen ook weinig zin. Het is een goede stok achter de deur voor VVD en CDA, maar hoe groter de PVV, hoe groter de linkse invloed in een uiteindelijk kabinet zal zijn.
Het is op zich goed dat er zo iemand als Wilders is met zijn PVV, het houdt de andere partijen scherp.

Zolang hij echter blijft verzanden in one-issues (Islam verbieden) en zich verder amper presenteert op andere beleidsterreinen wordt het qua regeren gewoon niks.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:36:19 #217
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171691051
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Succes met maatschappijleer op school :')
Jij ook. Je weet dat dat gedoogkabinet uit elkaar viel zo gauw PVV probeerde invloed uit te oefenen, right?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171691070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij ook. Je weet dat dat gedoogkabinet uit elkaar viel zo gauw PVV probeerde invloed uit te oefenen, right?
Het viel uit elkaar omdat de PVV de stekker eruit trok, moet je nagaan hoeveel invloed ze hadden. En je vergeet ook even het gedoogakkoord waarin concrete afspraken waren gemaakt met de PVV over te voeren beleid.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:38:51 #219
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_171691097
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:37 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het viel uit elkaar omdat de PVV de stekker eruit trok, moet je nagaan hoeveel invloed ze hadden.
Euh, nee.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:21 #220
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171691107
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:37 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het viel uit elkaar omdat de PVV de stekker eruit trok, moet je nagaan hoeveel invloed ze hadden. En je vergeet ook even het gedoogakkoord waarin concrete afspraken waren gemaakt met de PVV over te voeren beleid.
Kom, die mochten ja en amen zeggen. En zo gauw dat 1 keer nee was.. floep. Einde oefening.

Dat is geen invloed. Maar kennelijk is de PVV achterban snel tevreden.

Overigens zie ik het ook niet gebeuren dat de VVD die fout nog een keer maakt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171691129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Euh, nee.
Euh, jawel.
pi_171691198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kom, die mochten ja en amen zeggen. En zo gauw dat 1 keer nee was.. floep. Einde oefening.

Dat is geen invloed. Maar kennelijk is de PVV achterban snel tevreden.

Overigens zie ik het ook niet gebeuren dat de VVD die fout nog een keer maakt.
Lees het Gedoogakkoord anders nog een keer door. Hoeveel meer invloed op beleid wil je het hebben, er zijn gewoon harde afspraken gemaakt met de PVV over het te voeren beleid. Je hebt echt een hele rare definitie van invloed.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:45:11 #223
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_171691229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:40 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Euh, jawel.
De PVV viel niks te verwijten. CDA'er Hillen heeft een boekje opengedaan.
pi_171691391
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:45 schreef betyar het volgende:

[..]

De PVV viel niks te verwijten. CDA'er Hillen heeft een boekje opengedaan.
Kan ik dat ergens terugvinden? Interview ofzo?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:01:46 #225
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_171691766
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Precies na een maandje zo'n circus heeft iedereen spijt. Hetzelfde zie je bij Trump.
Als horen (we) daar maar alleen die welke het niet aanstaan doet, de andere zijde vindt het ja goed!
pi_171691889
90% hoorde ik Jesse zeggen economische vluchteling.

Des te vaker ik luister des te meer staat mij deze aan, had nooit gedacht dat deze .....?

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 16:12:14 ]
pi_171691928
Jesse Klaver is gewoon een klein onervaren jongetje tegenover de grote ervaren ministers.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171692172
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 04:36 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, ze willen niet van de verdragen af, de internationale verdragen worden gewoon nageleefd.
Waar het om gaat is dat er een enorme instroom is van economische immigranten -welke middels een soortgelijke deal als gemaakt met Turkije- ingedamd moet worden.
Dit is EU beleid en in lijn met de internationale verdragen, het is ook nodig omdat economische immigranten nu niet terug gestuurd kunnen worden, ze drukken echter wel enorm op de capaciteit van de opvang welke voor echte vluchtelingen bedoeld zijn.
Toch zegt Jesse dat de andere partijen oorlogsvluchtelingen en politieke vluchtelingen wllen terugsturen. Daar ging mijn post over.
pi_171692347
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch zegt Jesse dat de andere partijen oorlogsvluchtelingen en politieke vluchtelingen wllen terugsturen. Daar ging mijn post over.
Heb ik het niet goed gehoord dan, hij zegt dat het in een zogenaamd land waar kinderen 7 dagen per week moeten werken niet beter is.
En dan heeft die het volgens mij over die 10% wat geen economische vluchteling is?
pi_171692914
ElsevierWB twitterde op dinsdag 13-06-2017 om 19:48:15 Zelfs Vluchtelingenwerk Nederland verbaast zich over eisen Klaver: https://t.co/MkDEsP4upp https://t.co/MdhmhjWYYq reageer retweet
Klaver heeft gewoon nooit de intentie gehad om mee te regeren. Hij denkt hetzelfde lot te ondergaan als de PvdA en zet dus partijbelang boven landsbelang. Zijn onrealistische eisen zijn een uitvlucht om onder regeringsverantwoordelijkheid uit te komen. Nu kan hij zich beroepen op zijn 'idealen' terwijl hij feitelijk een grotere wegloper is dan Wilders. Maanden zijn verloren gegaan aan Klaver's toneelstukje.
pi_171693121
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch zegt Jesse dat de andere partijen oorlogsvluchtelingen en politieke vluchtelingen wllen terugsturen. Daar ging mijn post over.
Nee, die worden opgevangen en zijn welkom, de eerste opvang is echter lokaal en in het land waarmee het akkoord gesloten word of is om vat te krijgen op de enorme toestroom van economische immigranten.

Zonder dit akkoord gaat de EU binnen korte tijd naar de donder vanwege ongecontroleerde immigratie zoals we in 2015/2016 gezien hebben.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171693155
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
ElsevierWB twitterde op dinsdag 13-06-2017 om 19:48:15 Zelfs Vluchtelingenwerk Nederland verbaast zich over eisen Klaver: https://t.co/MkDEsP4upp https://t.co/MdhmhjWYYq reageer retweet
Klaver heeft gewoon nooit de intentie gehad om mee te regeren. Hij denkt hetzelfde lot te ondergaan als de PvdA en zet dus partijbelang boven landsbelang. Zijn onrealistische eisen zijn een uitvlucht om onder regeringsverantwoordelijkheid uit te komen. Nu kan hij zich beroepen op zijn 'idealen' terwijl hij feitelijk een grotere wegloper is dan Wilders. Maanden zijn verloren gegaan aan Klaver's toneelstukje.
Verdient vluchtenlingenwerk er hun boterham aan?
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:28:40 #234
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171693424
De Correspondent schrijft dat het bericht op Telegraaf fake was:

quote:
De Telegraaf kwam met een fakenews-bericht waarin het de positie van VluchtelingenWerk Nederland verkeerd weergaf.
https://decorrespondent.n(...)s/265270500-31c70f7c
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:35:19 #235
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171693544
Dezelfde Jasper Kuiper van vluchtelingenwerk schrijft op trouw.nl:

quote:
Jasper Kuiper, adjunct-directeur VluchtelingenWerk Nederland
“Er is op zich niets mis met afspraken maken met landen waar vluchtelingen doorheen reizen. Sterker nog: het is juist goed om daar fatsoenlijke afspraken over te maken.

Ik vat het zo samen: het voorstel dat op de formatietafel lag, stelt voor om de EU-Turkije-deal uit spreiden over de gehele zuidgrens van Europa. Op papier klinkt het echt niet onredelijk, mensenrechten worden gerespecteerd, internationale verdragen daarover ook, staat geschreven. Maar het probleem zit hem in de uitvoering. Zulke deals worden gesloten met zogeheten ‘veilige derde landen’. Landen waar een vluchteling doorheen reist op weg naar Europa en waar hij ook veilig asiel kan aanvragen. Europa betaalt volgens de EU-Turkije-deal nu mee aan de asielopvang in Turkije en neemt kwetsbare vluchtelingen over. Op papier goed, maar in de praktijk zien we Syrische kinderen in Turkse kledingfabrieken werken, terwijl was afgesproken dat ze onderwijs zouden krijgen. Hoe zal dat gaan in een land als Libië, wie gaat straks toezicht houden op de uitvoering van een deal met dat land? Zolang er geen afspraken gemaakt worden over mensenrechten, moet je zo'n deal niet sluiten."

“Premier Rutte noemt dit onderwerp een detail, daar kan je op twee manieren naar kijken. De eerste: mensenrechten zijn geen detail. Zij geven een fatsoengrens aan waar je niet doorheen moet zakken. De tweede: de aandacht voor dit onderwerp is inderdaad disproportioneel. Het aantal vluchtelingen dat naar Nederland komt voor bescherming levert geen groot probleem op. Wij kunnen ze goed opvangen. Het gaat hier dus om symboolpolitiek, het asielbeleid is helemaal geen groot issue op het moment. Ik denk dat sommige partijen zetels proberen te winnen voor de gemeenteraadsverkiezingen, door heel streng over te komen."
https://www.trouw.nl/demo(...)n-formatie~a23a65c0/

Kortom... iedereen lijkt zijn steentje bij te dragen aan het verspreiden van verkeerde informatie. Als ik dit zo lees staat vluchtelingenwerk volledig achter GL.

Waarom Telegraaf dat doet laat ik maar even in het midden. Maar ik stel me zo voor dat dat geen onschuldige foutjes zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 14-06-2017 18:08:28 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171693887
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:44 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Lees het Gedoogakkoord anders nog een keer door. Hoeveel meer invloed op beleid wil je het hebben, er zijn gewoon harde afspraken gemaakt met de PVV over het te voeren beleid. Je hebt echt een hele rare definitie van invloed.
Klopt, daarnaast werd Rutte zo ongeveer platgebeld 24/7 door Wilders. Rutte werd er gek van.
Met name Gerd Leers wilde toen meerdere malen het bijltje erbij neerleggen. Die zat op immigratie, integratie en asiel en zat ongeveer aan het infuus bij Geertje. Of althans Geertje probeerde steeds zijn hand in de anus van Gerd te steken om dan omhoog te duwen door zijn spijsverteringskanaal heen naar de mondholte van Gerd en op die manier Gerd de dingen te laten zeggen die Geertje wilde.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 14-06-2017 18:01:57 ]
I´m back.
pi_171694184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:13 schreef HSG het volgende:
Jesse Klaver is gewoon een klein onervaren jongetje tegenover de grote ervaren ministers.
Zo is gebleken, helaas. Ik was nog bereid hem het voordeel van de twijfel te geven maar dit gedrag valt natuurlijk niet goed te praten behalve onder de meest extreme fanboys.
Conscience do cost.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:15:11 #238
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171694247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo is gebleken, helaas. Ik was nog bereid hem het voordeel van de twijfel te geven maar dit gedrag valt natuurlijk niet goed te praten behalve onder de meest extreme fanboys.
Vluchtelingenwerk blijkt bij nader inzien ook achter Klaver te staan. Maar sites zoals Telegraaf lijken hun uiterste best te doen om daar een ander beeld van te geven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171694271
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vluchtelingenwerk blijkt bij nader inzien ook achter Klaver te staan. Maar sites zoals Telegraaf lijken hun uiterste best te doen om daar een ander beeld van te geven.
Euh, ok? De mening van vluchtelingenwerk laat me helaas compleet Siberisch :P Net als die van de telegraaf trouwens.
Conscience do cost.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:16:57 #240
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171694283
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo is gebleken, helaas. Ik was nog bereid hem het voordeel van de twijfel te geven maar dit gedrag valt natuurlijk niet goed te praten behalve onder de meest extreme fanboys.
Fangirls
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 18:17:29 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171694291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vluchtelingenwerk blijkt bij nader inzien ook achter Klaver te staan. Maar sites zoals Telegraaf lijken hun uiterste best te doen om daar een ander beeld van te geven.
Bron? Echt praktisch iedereen daar zegt dat het uit de klauwen liep en jij durft met droge ogen zonder bron te beweren dat al die berichten onjuist zijn.

NRC is geen bron.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:49:09 #242
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171694867
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Euh, ok? De mening van vluchtelingenwerk laat me helaas compleet Siberisch :P Net als die van de telegraaf trouwens.
Dat zal best, maar dan nog is het vrij typisch hoezeer mensen hun best doen om onzin te verspreiden, ook in dit topic. Kennelijk vindt men dat nodig. (???)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:49:42 #243
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171694875
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bron? Echt praktisch iedereen daar zegt dat het uit de klauwen liep en jij durft met droge ogen zonder bron te beweren dat al die berichten onjuist zijn.

NRC is geen bron.
En Trouw ook niet zeker.

NWS / Besprekingen formatie VVD/D66/GL/CDA #11: Jesse en de Verloren Zetels

(Link afkomstig van een tweet van vluchtelingenwerk zelf.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 18:52:19 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171694915
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

En Trouw ook niet zeker.

NWS / Besprekingen formatie VVD/D66/GL/CDA #11: Jesse en de Verloren Zetels

(Link afkomstig van een tweet van vluchtelingenwerk zelf.)
Dus één hoge piet die helemaal niks met het echte werk te maken heeft is betrouwbaarder dan iedereen die echt op de werkplaats werkt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:53:08 #245
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171694933
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus één hoge piet die helemaal niks met het echte werk te maken heeft is betrouwbaarder dan iedereen die echt op de werkplaats werkt?
Op het moment dat diezelfde mijnheer Kuiper iets anders lijkt te beweren vinden Telegraaf en alle GL haters van wel.

Make up your mind.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 18:54:43 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171694961
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op het moment dat diezelfde mijnheer Kuiper iets anders lijkt te beweren vinden Telegraaf en alle GL haters van wel.

Make up your mind.
Daar heb ik toch niks mee te maken? Of heb ik per ongeluk toch een heel sterk punt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171694974
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

En Trouw ook niet zeker.

NWS / Besprekingen formatie VVD/D66/GL/CDA #11: Jesse en de Verloren Zetels

(Link afkomstig van een tweet van vluchtelingenwerk zelf.)
Ik vind dat wijze woorden van Jasper Kuipers. Genuanceerd. Zoals we dat zo node missen hier en in media die beginnen met een "T".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:56:02 #248
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171694983
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar heb ik toch niks mee te maken? Of heb ik per ongeluk toch een heel sterk punt?
Nee, maar je lijkt wel net zo selectief als de rest van de GL critici. Horen wat je wilt horen, de rest is 'onbetrouwbaar'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:56:44 #249
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171694995
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind dat wijze woorden van Jasper Kuipers. Genuanceerd. Zoals we dat zo node missen hier en in media die beginnen met een "T".
:Y
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:57:42 #250
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171695021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo is gebleken, helaas. Ik was nog bereid hem het voordeel van de twijfel te geven maar dit gedrag valt natuurlijk niet goed te praten behalve onder de meest extreme fanboys.
Natuurlijk de partij met de minste zetels bij die formatie is natuurlijk altijd de hoofdschuldige. De VVD en PVV zijn de grootste. En die neem je natuurlijk niets kwalijk. Over verantwoording gesproken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:58:41 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171695038
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Natuurlijk de partij met de minste zetels bij die formatie is natuurlijk altijd de hoofdschuldige. De VVD en PVV zijn de grootste. En die neem je natuurlijk niets kwalijk. Over verantwoording gesproken.
Beetje omgekeerde wereld inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171695048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind dat wijze woorden van Jasper Kuipers. Genuanceerd. Zoals we dat zo node missen hier en in media die beginnen met een "T".
Het is vooral wereldvreemd en onrealistisch. Europa kan niet kinderarbeid verbannen en voor onderwijs zorgen voor alle kinderen. As we speak werken er ook honderdduizenden kinderen in Bangladesh in de fabrieken.

Een genuanceerd verhaal zou zijn dat we eerlijk zijn en toegeven dat we beter de andere kant op kunnen kijken.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:59:49 #253
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171695057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Beetje omgekeerde wereld inderdaad.
Sluiten elkander uit en nu is GL natuurlijk de schuldige. 😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:00:15 #254
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171695069
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is vooral wereldvreemd en onrealistisch.
Nee, een complete karikatuur van de mening van vluchtelingenwerk neerzetten in de media voor politieke doeleinden, da's pas realistisch. ;(
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171695088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:59 schreef Confetti het volgende:

Het is vooral wereldvreemd en onrealistisch. Europa kan niet kinderarbeid verbannen en voor onderwijs zorgen voor alle kinderen.
Dat beweert hij toch ook niet? Je geeft met jouw reactie juist aan dat jij niet snapt wat nuance is of dat gewoon niet wilt in deze.

Of dat je het niet gelezen hebt...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171695103
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 19:02:02 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171695104
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, maar je lijkt wel net zo selectief als de rest van de GL critici. Horen wat je wilt horen, de rest is 'onbetrouwbaar'.
:')

Jij denkt dus dat de directeur van een grote organisatie het beter weet dan iedereen op de werkplaats?

En flikker toch op met je ad homiens. Je zet jezelf compleet voor paal hier, je durft gewoon niet toe te geven dat ik misschien toch een punt heb.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:03:38 #258
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171695132
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')

Jij denkt dus dat de directeur van een grote organisatie het beter weet dan iedereen op de werkplaats?
Ik constateer alleen dat alle GL critici dat dachten toen Telegraaf daar onzin over verspreidde. Nu zal jij dat natuurlijk ontkennen...

quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:02 schreef Nattekat het volgende:

En flikker toch op met je ad homiens. Je zet jezelf compleet voor paal hier, je durft gewoon niet toe te geven dat ik misschien toch een punt heb.
Dat heb je vrijwel nooit, ook nu niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171695135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat beweert hij toch ook niet? Je geeft met jouw reactie juist aan dat jij niet snapt wat nuance is of dat gewoon niet wilt in deze.

Of dat je het niet gelezen hebt...
Hij stelt dat we zulke afspraken niet moeten maken zonder duidelijke afspraken over mensenrechten. En dan begint die over kinderarbeid, onderwijs en waarschijnlijk nog vele andere niet-primaire behoeftes. Geef ze eten en een dak boven hun hoofd. Meer kunnen we niet bieden.
pi_171695163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hij stelt dat we zulke afspraken niet moeten maken zonder duidelijke afspraken over mensenrechten. En dan begint die over kinderarbeid, onderwijs en waarschijnlijk nog vele andere niet-primaire behoeftes. Geef ze eten en een dak boven hun hoofd. Meer kunnen we niet bieden.
Lees je eigen post #252 eens terug. Je zegt daar iets heel anders.

Wat Kuipers beweert is dat er heldere afspraken moeten maken over mensenrechten. Niet dat NL dat voor alle kinderen in de wereld moet regelen en verzorgen. Men leest slecht. En reageert als door een adder gebeten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171695197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zal best, maar dan nog is het vrij typisch hoezeer mensen hun best doen om onzin te verspreiden, ook in dit topic. Kennelijk vindt men dat nodig. (???)
Misschien, maar wat heeft dat te maken met mijn reactie?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Natuurlijk de partij met de minste zetels bij die formatie is natuurlijk altijd de hoofdschuldige.
Waarom?
quote:
De VVD en PVV zijn de grootste. En die neem je natuurlijk niets kwalijk. Over verantwoording gesproken.
Wat zou ik PVV kwalijk moeten nemen? De eisen van VVD en D66 waren meer dan redelijk. In deze vind ik het inderdaad vrijwel in z'n geheel de schuld van groenlinks dat dit is stukgelopen, met als gevolg dat we misschien een PVV of enge christenen ervoor in de plaats krijgen. Ik had juist groenlinks daar heel graag gezien.

Maargoed, dit komt gewoon neer op een verschil in perspectief denk ik. Jij hebt liever een groenlinks zonder enige invloed maar wel principes, ik heb liever wat minder principes en een groenlinks die daadwerkelijk iets kan betekenen en de andere partijen kan beïnvloeden. Om die kans te laten liggen voor een nogal lullige reden vind ik ronduit absurd.
Conscience do cost.
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:09:52 #262
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_171695233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:07 schreef ems. het volgende:

Wat zou ik PVV kwalijk moeten nemen? De eisen van VVD en D66 waren meer dan redelijk. In deze vind ik het inderdaad vrijwel in z'n geheel de schuld van groenlinks dat dit is stukgelopen, met als gevolg dat we misschien een PVV of enge christenen ervoor in de plaats krijgen. Ik had juist groenlinks daar heel graag gezien.

Maargoed, dit komt gewoon neer op een verschil in perspectief denk ik. Jij hebt liever een groenlinks zonder enige invloed maar wel principes, ik heb liever wat minder principes en een groenlinks die daadwerkelijk iets kan betekenen en de andere partijen kan beïnvloeden. Om die kans te laten liggen voor een nogal lullige reden vind ik ronduit absurd.
Amen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:12:15 #263
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171695267
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien, maar wat heeft dat te maken met mijn reactie?

[..]

Waarom?

[..]

Wat zou ik PVV kwalijk moeten nemen? De eisen van VVD en D66 waren meer dan redelijk. In deze vind ik het inderdaad vrijwel in z'n geheel de schuld van groenlinks dat dit is stukgelopen, met als gevolg dat we misschien een PVV of enge christenen ervoor in de plaats krijgen. Ik had juist groenlinks daar heel graag gezien.

Maargoed, dit komt gewoon neer op een verschil in perspectief denk ik. Jij hebt liever een groenlinks zonder enige invloed maar wel principes, ik heb liever wat minder principes en een groenlinks die daadwerkelijk iets kan betekenen en de andere partijen kan beïnvloeden. Om die kans te laten liggen voor een nogal lullige reden vind ik ronduit absurd.
Ik heb liever een GL in een links kabinet dan met een VVD en CDA waarbij Gl de klappen mag opvangen. We zien het nu al waarbij GL schijnbaar de achuldige is. Als je denkt dat een GL een vuist kan maken tegen een VVD en CDA en de nodige verschillen met D66 als het om de arbeidsmarkt en zorg gaat dan moet je wel erg hoog inzetten als GL.

Het is sowieso een wonder dat een informateur nog een kans zou zien als de eerste poging al mislukte.

Als een GL meer zetels zou hebben gehad dan gaf ik je gelijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171695342
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus één hoge piet die helemaal niks met het echte werk te maken heeft is betrouwbaarder dan iedereen die echt op de werkplaats werkt?
Zo gaat het in het algemeen, zou iets gaan worden als iedereen op de werkplek maar doet naar eigen inzicht.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 19:18:16 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171695370
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik constateer alleen dat alle GL critici dat dachten toen Telegraaf daar onzin over verspreidde. Nu zal jij dat natuurlijk ontkennen...

[..]

Dat heb je vrijwel nooit, ook nu niet.
Toch ben je geen enkele keer op mij ingegaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 19:19:01 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171695386
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo gaat het in het algemeen, zou iets gaan worden als iedereen op de werkplek maar doet naar eigen inzicht.
:?

Jij laat je band verwisselen door de directeur? Die weet het immers beter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171695393
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Toch ben je geen enkele keer op mij ingegaan.
Jij hebt een leuke nick!
pi_171695411
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:?

Jij laat je band verwisselen door de directeur? Die weet het immers beter.
Vergelijking van kus mijn ..... die directeur is verantwoordelijk als die werknemer mij een slechte band erop leggen doet, Natte poes.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 19:21:31 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171695439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vergelijking van kus mijn ..... die directeur is verantwoordelijk als die werknemer mij een slechte band erop leggen doet, Natte poes.
Hier hetzelfde verhaal. De werknemers weten beter of een systeem werkt op laag niveau dan de directeur.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171695469
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hier hetzelfde verhaal. De werknemers weten beter of een systeem werkt op laag niveau dan de directeur.
Dan behoeft die directeur niet meer daar te zijn!
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:28:18 #271
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_171695556
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik heb liever een GL in een links kabinet dan met een VVD en CDA waarbij Gl de klappen mag opvangen. We zien het nu al waarbij GL schijnbaar de achuldige is. Als je denkt dat een GL een vuist kan maken tegen een VVD en CDA en de nodige verschillen met D66 als het om de arbeidsmarkt en zorg gaat dan moet je wel erg hoog inzetten als GL.

Het is sowieso een wonder dat een informateur nog een kans zou zien als de eerste poging al mislukte.

Als een GL meer zetels zou hebben gehad dan gaf ik je gelijk.
Waarom zouden de VVD en CDA meer moeten bewegen in de richting van GL dan omgekeerd? Kleiner aantal zetels = minder invloed. Lijkt me wel zo logisch. Dat een migratiedeal belangrijker is dan alle toegevingen die allicht gemaakt zijn op vlak van milieu (ook niet makkelijk voor de boeren van CDA) duidt er gewoon op dat Klaver té veel wil en té veel eist, naar de grootte van zijn fractie. 14 zetels is nog geen 10 procent van de stemmen, dan kun je niet verwachten dat de rest sowieso naar je pijpen danst.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_171695579
Ik had het idee dat de prijs wel meeviel daar ze GL verkozen boven die anderen, dus denk dat het nu meer gaat kosten als wat geraamd was?
pi_171695591
Laten (we) wel wezen alles is te koop als de prijs maar klopt.
pi_171695595
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat een migratiedeal belangrijker is dan alle toegevingen die allicht gemaakt zijn op vlak van milieu
Graag een overzicht van die toegevingen. Vooralsnog weten we volgens mij helemaal niet of er überhaupt al over milieu was gesproken, laat staan of er een akkoord was op dat punt.
pi_171695598
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef Lothiriel het volgende:
Dat een migratiedeal belangrijker is dan alle toegevingen die allicht gemaakt zijn op vlak van milieu (ook niet makkelijk voor de boeren van CDA) duidt er gewoon op dat Klaver té veel wil en té veel eist, naar de grootte van zijn fractie.
Dit is zowel een vals dilemma als een cirkelredenering op een knappe manier verweven. Je moet zo niet denken. Dat is foutief.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171695617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Graag een overzicht van die toegevingen. Vooralsnog weten we volgens mij helemaal niet of er überhaupt al over milieu was gesproken, laat staan of er een akkoord was op dat punt.
En dit inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:32:23 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171695626
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is zowel een vals dilemma als een cirkelredenering op een knappe manier verweven. Je moet zo niet denken. Dat is foutief.
De grote vraag is: heeft hij dat door of niet?

Oh, Poe's Law...
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:32:27 #278
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171695627
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waarom zouden de VVD en CDA meer moeten bewegen in de richting van GL dan omgekeerd? Kleiner aantal zetels = minder invloed. Lijkt me wel zo logisch. Dat een migratiedeal belangrijker is dan alle toegevingen die allicht gemaakt zijn op vlak van milieu (ook niet makkelijk voor de boeren van CDA) duidt er gewoon op dat Klaver té veel wil en té veel eist, naar de grootte van zijn fractie. 14 zetels is nog geen 10 procent van de stemmen, dan kun je niet verwachten dat de rest sowieso naar je pijpen danst.
En omdat dat logisch is moet je je afvragen of het verstandig is om deel te nemen aan een over het algemeen rechts kabinet. Die invloed is dan minimaal. Zo minimaal dat je daar straks de klappen van mag opvangen. Het was de PvdA al niet gelukt met een nog groter mandaat. Bovendien liet Klaver ook doorschemeren dat er op andere punten ook niet veel te halen zou zijn. Sterker nog ze zijn er ook niet aan toegekomen als ik Klaver mag geloven.

Of het allemaal verstandig is moet in de toekomst nog blijken. Maar waar het mij om gaat is de schuld leggen bij de kleinste partij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 14-06-2017 19:37:35 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171695645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

De grote vraag is: heeft hij dat door of niet?

Oh, Poe's Law...
Denk dat hij, en zijn achter ban, ze verkopen en terug kopen dat men het nog niet door heeft wat gebeurt is?
pi_171695663
Als de PvdA het kon toen, dan kan iedereen het toch?

Zorgplan , toezegging Rutte, van de PvdA?
pi_171695786
VVD verwijt Groen-links koudwatervrees. Doordat GroenLinks geen compromis wilde sluiten met de andere partijen. Ik heb niet veel verstand van politiek, maar vindt de uitspraak van de VVD nogal overtrokken. Aangezien de VVD waarschijnlijk ook niet bereid is om GroenLinks tegemoet te treden. De kiezers hebben die partijen bij elkaar gezet en zijn dus naar mijn bescheiden mening verplicht om met elkaar de rit uit te zitten. Of zie ik dat verkeerd? Wat gemakkelijk kan, want ik ben maar een leek op politiek gebied.
pi_171695810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:42 schreef torentje het volgende:
VVD verwijt Groen-links koudwatervrees. Doordat GroenLinks geen compromis wilde sluiten met de andere partijen. Ik heb niet veel verstand van politiek, maar vindt de uitspraak van de VVD nogal overtrokken. Aangezien de VVD waarschijnlijk ook niet bereid is om GroenLinks tegemoet te treden. De kiezers hebben die partijen bij elkaar gezet en zijn dus naar mijn bescheiden mening verplicht om met elkaar de rit uit te zitten. Of zie ik dat verkeerd? Wat gemakkelijk kan, want ik ben maar een leek op politiek gebied.
Heerlijk toch een soort wanhoopskreet?
pi_171695823
Het is nog niet klaar stem op ons!
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:44:41 #284
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171695830
Ik zou ook kunnen zeggen dat alle kiezers van de PVV schuldig zijn. Dit omdat ze wisten dat ze door iedereen uitgesloten werden door het princiepe van Wilders. En je kunt ook zeggen dat de bevolking graag een rechts kabinet ziet. Totaal niet mijn voorkeur maar het is niet anders.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171695840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:42 schreef torentje het volgende:
VVD verwijt Groen-links koudwatervrees. Doordat GroenLinks geen compromis wilde sluiten met de andere partijen. Ik heb niet veel verstand van politiek, maar vindt de uitspraak van de VVD nogal overtrokken. Aangezien de VVD waarschijnlijk ook niet bereid is om GroenLinks tegemoet te treden. De kiezers hebben die partijen bij elkaar gezet en zijn dus naar mijn bescheiden mening verplicht om met elkaar de rit uit te zitten. Of zie ik dat verkeerd? Wat gemakkelijk kan, want ik ben maar een leek op politiek gebied.
Ze bedoelen: zij moeten water bij de wijn doen en meegaan in wat wij willen. Zoals het argeloze nieuwkomende groenzoeters betaamt. Het is hoogmoed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:45:32 #286
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171695844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:42 schreef torentje het volgende:
VVD verwijt Groen-links koudwatervrees. Doordat GroenLinks geen compromis wilde sluiten met de andere partijen. Ik heb niet veel verstand van politiek, maar vindt de uitspraak van de VVD nogal overtrokken. Aangezien de VVD waarschijnlijk ook niet bereid is om GroenLinks tegemoet te treden. De kiezers hebben die partijen bij elkaar gezet en zijn dus naar mijn bescheiden mening verplicht om met elkaar de rit uit te zitten. Of zie ik dat verkeerd? Wat gemakkelijk kan, want ik ben maar een leek op politiek gebied.
Waarom hebben de kiezers die partijen bij elkaar gezet?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171695856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ze bedoelen: zij moeten water bij de wijn doen en meegaan in wat wij willen. Zoals het argeloze nieuwkomende groenzoeters betaamt. Het is hoogmoed.
En hoogmoed komt voor ......?
pi_171695871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

En hoogmoed komt voor ......?
Ervaren oude rotten weten dat soort dingen. :) Laten we het hopen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171695875
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Waarom hebben de kiezers die partijen bij elkaar gezet?
Ze waren het zat het ge.... en be....?
En die welke het nog niet wisten twijfelden nog?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 19:47:32 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171695880
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:44 schreef Cherna het volgende:
Ik zou ook kunnen zeggen dat alle kiezers van de PVV schuldig zijn. Dit omdat ze wisten dat ze door iedereen uitgesloten werden door het princiepe van Wilders. En je kunt ook zeggen dat de bevolking graag een rechts kabinet ziet. Totaal niet mijn voorkeur maar het is niet anders.
Die krijgen precies wat ze willen. Ik vind het echt geniaal stiekem.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:47:56 #291
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171695890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ze waren het zat het ge.... en be....?
En die welke het nog niet wisten twijfelden nog?
Wat
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171695893
Maar even serieus. Welke combinatie aan de hand van de kamerzetels en de ontwikkelingen de laatste maanden na de verkiezingen zien jullie het liefst of heb je liever nieuwe verkiezingen?
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:50:41 #293
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171695952
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:48 schreef Odaiba het volgende:
Maar even serieus. Welke combinatie aan de hand van de kamerzetels en de ontwikkelingen de laatste maanden na de verkiezingen zien jullie het liefst of heb je liever nieuwe verkiezingen?
CU erbij. Draaikont Pechtold is vast over te halen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171695999
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:50 schreef Caland het volgende:

[..]

CU erbij. Draaikont Pechtold is vast over te halen.
Wat zou je dan van zo'n coalitie willen zien?
pi_171696007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:48 schreef Odaiba het volgende:
Maar even serieus. Welke combinatie aan de hand van de kamerzetels en de ontwikkelingen de laatste maanden na de verkiezingen zien jullie het liefst of heb je liever nieuwe verkiezingen?
Meest ideale nu is VVD/CDA/D66/PVDA. Persoonlijk had ik liever de combinatie met de CU gezien omdat die naar mijn mening wat fiscaal conservatiever zijn, maarja met Pechtold zal dat wel niet lukken. Het hele euthanasie vraagstuk wat speelt tussen D66 en CU boeit me echt totaal niet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_171696083
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:48 schreef Odaiba het volgende:
Maar even serieus. Welke combinatie aan de hand van de kamerzetels en de ontwikkelingen de laatste maanden na de verkiezingen zien jullie het liefst of heb je liever nieuwe verkiezingen?
Geen nieuwe verkiezingen tot 2019. Gewoon dit demissionaire kabinet nog een paar jaar.
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:57:16 #297
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171696096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Meest ideale nu is VVD/CDA/D66/PVDA. Persoonlijk had ik liever de combinatie met de CU gezien omdat die naar mijn mening wat fiscaal conservatiever zijn, maarja met Pechtold zal dat wel niet lukken. Het hele euthanasie vraagstuk wat speelt tussen D66 en CU boeit me echt totaal niet.
Maar hoe waarschijnlijk is het dat PvdA alsnog meedoet?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 19:58:26 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171696122
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar hoe waarschijnlijk is het dat PvdA alsnog meedoet?
Allemaal toneel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171696131
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Meest ideale nu is VVD/CDA/D66/PVDA. Persoonlijk had ik liever de combinatie met de CU gezien omdat die naar mijn mening wat fiscaal conservatiever zijn, maarja met Pechtold zal dat wel niet lukken. Het hele euthanasie vraagstuk wat speelt tussen D66 en CU boeit me echt totaal niet.
Maar voor de mensen die dat wel willen kunnen bepalen is dat wel fijn toch. Maar ik hoop ook dat we vooral goed gaan investeren en niet weer met geld gaan strooien.
pi_171696143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar hoe waarschijnlijk is het dat PvdA alsnog meedoet?
Niet dus als ik alles mag geloven.
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:59:08 #301
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171696146
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Allemaal toneel.
PvdA heeft er in elk geval *echt* geen belang bij om hier de reddende engel te gaan spelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')