abonnement Unibet Coolblue
pi_171679818
He hallo fokkers,

Graag schrijf ik even wat van mij af.

Wie ben ik? Een 23 jarige jongen. MBO4 studie afgerond. Verdien prima. Werkzaam als IT'er en werk in een goed lopende PC zaak waarbij ik doorlopend klanten opweg help met advies en als verkoop medewerker. Dit gaat mij tot nu toe uitstekend af. Inmiddels een leuke cent spaargeld opgebouwd en wil binnenkort mijn eigen woning ga kopen.

Toen ik een jaar of 10 was, merkte mijn ouders dat ik "anders" was. Hierop ben ik onderzocht door een psycholoog en werd het stempeltje autist op mij gedrukt. Ze hebben er verder geen naam aan kunnen koppelen zoals PDD NOS, asperger of klassiek autist.
Dit omdat ik niet voldoende kenmerken uit deze vormen heb. Het zijn slechts enkele kenmerken wat voldoende is geweest om die stempel op mij te kunnen drukken.

Toch heb ik nooit opgegeven en heb altijd mezelf proberen te verbeteren om een normaal leven te kunnen lijden. Dat lukt mij tot nu toe prima. Ik uit, heb een leuke vriendengroep, sport regelmatig, financieel niks te klagen, leuke baan en ben gezond.

Niks om je ongelukkig te voelen dacht ik zo.

Maar toch... Doordat er echt wel iets van het autistisch spectrum in mij zit, loop ik tegen wat aan. Ik begin nu op een leeftijd te komen dat ik graag eens een relatie met een meid op wil bouwen en waar ik mee samen kan zijn, lief en leed mee kan delen. Huisje, boompje, beestje, etc.

Ik heb genoeg (normale O-) ) vrienden en ga regelmatig stappen, maar nooit zou ik de stap durven zetten om eens verder te gaan met een meid. Vaak genoeg heb ik een leuke meid afgewezen omdat ik niet die stap durf te zetten. Een aantal verschillende meiden heb ik gezoend, maar elke keer kap ik het af. Op dat soort momenten voel ik mij "anders" en het voelt alsof ik raar ben en het niet kan. Ik kan er gewoonweg niet van genieten en me laten gaan. Ook al heb ik de nodige alcoholische dranken achter de kiezen...

Doordat ik als jonge gozer ook gewoon m'n lusten heb, heb ik verschillende keren een (dezelfde) prostituee bezocht bij haar thuis. Hopende wat meer zelfvertrouwen te krijgen. Maar ook dit werkt niet voor mij. Van een simpele kus tot de daad zelf... De overgangen zijn voor mij niet logisch/vanzelfsprekend. Ik voel het gewoonweg niet aan.

Ergens dwalen deze gedachten al tijden door mij heen. Zal ik het ooit mee mogen maken, als normaal iemand, om op deze aardkloot oud te mogen worden samen met iemand?

Het meeste is mij allemaal gelukt. (opleiding, werk, vrienden etc) Heb mezelf genoeg weten te ontwikkelen. Zelfs veel mensen die mij goed kennen, zullen niet eens zeggen dat ik een vorm van autisme heb.

Ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die zich hier in herkennen (genoeg autisten op FOK! toch? :+ ) en of er mensen zijn die tips voor mij hebben.

Het voelt in ieder geval goed, dit even van mij af geschreven te hebben.

Fijne avond allemaal.
pi_171680045
broeder je bent pas 23. Die vriendin komt vanzelf wel een keer, huisje boompje beestje kan ook gewoon op je 35e. Meesten hebben dat echt nog niet op jouw leeftijd.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:21:53 #3
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171680147
Beetje alfa worden. Gewoon blijven 'oefenen' en af en toe prosti's bezoeken als een meid in de stad niet lukt. Op een gegeven moment wordt het wel vanzelfsprekend om sommige stappen te nemen.

Ga een beetje op tinder ofzo. Praat met wat vrouwen. Niet eens om te scoren, maar om te snappen wat ze nou willen en hoe ze reageren op je response.
pi_171680222
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:18 schreef Seam het volgende:
broeder je bent pas 23. Die vriendin komt vanzelf wel een keer, huisje boompje beestje kan ook gewoon op je 35e. Meesten hebben dat echt nog niet op jouw leeftijd.
Een eigen huisje ben ik gewoonweg aan toe. Sinds 2 jaar is ons gezin thuis een zogeheten samengesteld gezin en woon ik dus samen met een aantal stiefzussen.

Het probleem is niet een vriendin moeten hebben. Het zit dieper dan dat, hoe en wat heb ik ook proberen uit te leggen. Op dat gebied voel ik mij "anders" zegmaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tawaron op 13-06-2017 23:32:32 ]
pi_171680294
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:21 schreef denattedweil het volgende:
Beetje alfa worden. Gewoon blijven 'oefenen' en af en toe prosti's bezoeken als een meid in de stad niet lukt. Op een gegeven moment wordt het wel vanzelfsprekend om sommige stappen te nemen.

Ga een beetje op tinder ofzo. Praat met wat vrouwen. Niet eens om te scoren, maar om te snappen wat ze nou willen en hoe ze reageren op je response.
Tnx. Tinder vind ik nog aardig lastig. Over koetjes en kalfjes praten begin ik de laatste jaren beter in te worden. Maar vanachter een schermpje waarbij je geen interactie met die persoon hebt, vind ik het nog lastiger.

Daarbij, zit de laatste maanden 4x per week in de sportschool. Merk dat dit mezelf wel goed doet :)
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:42:39 #6
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171680701
Goeie stap. Lekker trainen, beetje interactie met wat meiden, beetje luchtig en plagerig houden en dan date je in no time
pi_171680971
Ken geen meid die het aantrekkelijk vind als je het met een prostituee gedaan hebt maar oke... Naar mijn inziens zou je je moeten ontwikkelen naar het 'gewone' contact met dames. Voel je wel aan wanneer een meisje je aardig vindt? Of wanneer ze je meer dan aardig vindt? Anders is dat wellicht een idee om op te letten tijdens een date.

En als je niet weet wanneer een meisje je wil zoenen en/of verder wil... zoenen kan je altijd proberen mits je de persoon in kwestie verder niet echt kent, als het zoenen goed/lekker verloopt kan je zelf verder proberen te gaan.
pi_171682242
Of, weet niet of die mogelijkheid al eens de revue gepasseerd is... misschien gaat het niet 'natuurlijk' met vrouwen omdat je de passie niet voelt > je niet op vrouwen valt?
And the druids turn to stone...
pi_171683334
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ken geen meid die het aantrekkelijk vind als je het met een prostituee gedaan hebt maar oke... Naar mijn inziens zou je je moeten ontwikkelen naar het 'gewone' contact met dames. Voel je wel aan wanneer een meisje je aardig vindt? Of wanneer ze je meer dan aardig vindt? Anders is dat wellicht een idee om op te letten tijdens een date.

En als je niet weet wanneer een meisje je wil zoenen en/of verder wil... zoenen kan je altijd proberen mits je de persoon in kwestie verder niet echt kent, als het zoenen goed/lekker verloopt kan je zelf verder proberen te gaan.
Nee het is zeker niet aantrekkelijk. Maar wat niet wat, wat niet deert.

Ja of een meisje mij aardig vind en dergelijke voel ik prima aan. Het is niet zozeer het niet aanvoelen van dingen.
Heel kort samen gevat; lichamelijk contact met vrouwen, voelt voor mij alsof ik het niet kan. Daarbij denk ik er te veel over na tijdens dat.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 06:18 schreef Panthera1984 het volgende:
Of, weet niet of die mogelijkheid al eens de revue gepasseerd is... misschien gaat het niet 'natuurlijk' met vrouwen omdat je de passie niet voelt > je niet op vrouwen valt?
Ik begrijp ergens wel dat je je dat afvraagt. Maar ik val sowieso op vrouwen. Twijfel ik niet aan. :)
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:13:14 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_171683474
Ken je geen vrouwen die misschien geen relatiemateriaal zijn, maar die je wel van tips en feedback zouden kunnen voorzien. Zodat je misschien leert waar je op moet letten etc?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_171683960
Waar ik benieuwd naar ben: je benadrukt in je posts dat je anders bent dan anderen. Waar komt dat idee vandaan? Ik kan me voorstellen dat het een ander gevoel is om vertrouwen te hebben in hoe je bent, dan om steeds voor jezelf te benadrukken hoe anders je bent. Dat geeft misschien ook wat speelruimte, in plaats van constante veroordeling, want weet je, ieder huis heeft z'n kruis. Misschien is het 't waard om te onderzoeken waar dat gevoel vandaan komt.

Ook nog een andere vraag: wil je wel lichamelijk contact met je partner/vrouwen of zie je dat helemaal niet zitten? En als je het niet ziet zitten, waarom dan niet?
Make your own kind of music.
pi_171691246
Nou ja als tip toch om je te vermannen en door te zetten op zo'n moment dat het uitmaakt in plaats van af te kappen.. Daarmee bereik je namelijk sowieso niks. Dus net als anderen gewoon proberen en niet direct opgeven
Fylax is op televisie geweest
pi_171692291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:01 schreef Tawaron het volgende:

Ja of een meisje mij aardig vind en dergelijke voel ik prima aan. Het is niet zozeer het niet aanvoelen van dingen.
Heel kort samen gevat; lichamelijk contact met vrouwen, voelt voor mij alsof ik het niet kan. Daarbij denk ik er te veel over na tijdens dat.

Geef gewoon met enige regelmaat complimentjes, schouderklopjes, pak als het gepast is in de situatie even iemands hand vast, etc. Een aantal van deze dingen hoef je niet selectief alleen voor vrouwen te gebruiken. Het gaat erom dat jij je er eraan gaat wennen en dat ongemakkelijke gevoel kwijt raakt.

En als het gaat om aangeraakt worden, neem met enige regelmaat een massage. Je gaat er vast en zeker meer door ontspannen, en dat biedt weer gelegenheid om je spontaniteit sterker te maken dan die reflex die je aanzet tot overdenken (en vervolgens je blokkeert).
pi_171692320
Gewoon indenken dat je een flashlight te pakken hebt in plaats van de vrouw. Het zit hem allemaal in de kracht van je verbeelding. Beschouw ze als een object i.p.v. een dier en je zal merken dat het je gemakkelijker af zal gaan
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:51:59 #15
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_171692716
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:30 schreef jodelahity het volgende:
Gewoon indenken dat je een flashlight te pakken hebt in plaats van de vrouw. Het zit hem allemaal in de kracht van je verbeelding. Beschouw ze als een object i.p.v. een dier en je zal merken dat het je gemakkelijker af zal gaan
Wat een dom advies. Humpen in een fleshlight is toch heel wat anders dan seks met een ander persoon.

Heb je dit probleem al eens besproken met een psycholoog/seksuoloog TS? Die kan jou vertellen welk gedrag gepast is en wat niet. Hopelijk dat je er dan meer plezier aan beleeft!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonjoooouuurr op 15-06-2017 10:47:59 (Flashlight != fleshlight) ]
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:23:47 #16
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171701478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:30 schreef jodelahity het volgende:
Gewoon indenken dat je een flashlight te pakken hebt in plaats van de vrouw. Het zit hem allemaal in de kracht van je verbeelding. Beschouw ze als een object i.p.v. een dier en je zal merken dat het je gemakkelijker af zal gaan
Gast. Wie gaat er nou contact met vrouwen vergelijken met een zaklamp??

Kom terug op aarde en verman jezelf, ze bijten niet
pi_171701726
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:18 schreef Seam het volgende:
broeder je bent pas 23. Die vriendin komt vanzelf wel een keer, huisje boompje beestje kan ook gewoon op je 35e. Meesten hebben dat echt nog niet op jouw leeftijd.
Echt wel.
pi_171701946
Geef het maar op. 23 is echt veel te oud om hier nog mee te beginnen.
pi_171702458
Wil je een vriendin omdat je het zelf graag wil, of wil je een vriendin omdat je denkt dat het zo hoort?

Met dat laatste heb ik rondgelopen, maar dat hebben ze wel uit m'n hoofd gepraat.
Wees gelukkig met jezelf, daarna kan je kijken of je je geluk kunt delen met een ander.

Een relatie is ook niet alles en vergt een hoop energie, persoonlijk kan ik het niet altijd op brengen om genoeg aandacht te geven, dan krijg je weer gezeur dat je te weinig tijd voor ze hebt en voor je het weet ben je er klaar mee en kap je het af.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_171703541
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 00:03 schreef Aiciu het volgende:
Wil je een vriendin omdat je het zelf graag wil, of wil je een vriendin omdat je denkt dat het zo hoort?

Met dat laatste heb ik rondgelopen, maar dat hebben ze wel uit m'n hoofd gepraat.
Wees gelukkig met jezelf, daarna kan je kijken of je je geluk kunt delen met een ander.

Een relatie is ook niet alles en vergt een hoop energie, persoonlijk kan ik het niet altijd op brengen om genoeg aandacht te geven, dan krijg je weer gezeur dat je te weinig tijd voor ze hebt en voor je het weet ben je er klaar mee en kap je het af.
Hele mooie post, vooral vetgedrukte herken ik zelf ook wel.

Het is een beetje een ruil.
  donderdag 15 juni 2017 @ 03:49:37 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171703544
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juni 2017 03:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hele mooie post, vooral vetgedrukte herken ik zelf ook wel.

Het is een beetje een ruil.
moet je weer op berichtjes reageren terwijl je net lekker zit te gamen

Gedoe man
pi_171703552
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juni 2017 03:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

moet je weer op berichtjes reageren terwijl je net lekker zit te gamen

Gedoe man
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de toegevoegde waarde is van je post.
Maar moment...dus ik zit op berichtjes (op fok) te reageren -terwijl- ik zit te gamen? Zoiets?
Dat gaat nieteens.

Anders ga je (of jullie) mensen aanspreken die echt gedoe veroorzaken.
pi_171703574
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:23 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Gast. Wie gaat er nou contact met vrouwen vergelijken met een zaklamp??

Kom terug op aarde en verman jezelf, ze bijten niet
Volgens mij bedoelt ie wat anders dan een zaklamp :')
pi_171703586
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 04:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt ie wat anders dan een zaklamp :')
omg, dat is wel heel slecht :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen zijn ook maar gewoon mensen (wat wellicht een verrassing voor sommigen zal zijn).
  donderdag 15 juni 2017 @ 10:50:32 #25
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171706197
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 04:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt ie wat anders dan een zaklamp :')
Ik heb geen idee wat er bedoeld wordt, vrouwen als een object zien ipv een dier?
schiet mij maar lek.. zijn vast uitspraken voor een hele gezellige relatie.
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:11:27 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171706609
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juni 2017 04:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet wat de toegevoegde waarde is van je post.
Maar moment...dus ik zit op berichtjes (op fok) te reageren -terwijl- ik zit te gamen? Zoiets?
Dat gaat nieteens.

Anders ga je (of jullie) mensen aanspreken die echt gedoe veroorzaken.
op berichtjes van je vriendin moeten antwoorden terwijl je net lekker zit te gamen

Pff
pi_171706962
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:10 schreef Tawaron het volgende:

... maar nooit zou ik de stap durven zetten om eens verder te gaan met een meid. Vaak genoeg heb ik een leuke meid afgewezen omdat ik niet die stap durf te zetten.
Dat is dus gewoon je eigen keuze, en jij bent degene die jezelf erin versterkt door dat gedrag te bevestigen in plaats van zelf ook een poging te doen gewoon wel aan jezelf te werken, waarvan je juist aangeeft dat je het op andere punten in je leven wel lukt om op die manier een 'normaal' leven te leiden waarin bepaalde karakter-eigenschappen die je eventueel als 'lichtelijk autistisch' kunt betitelen, net leidinggevend zijn....

in plaats van zielig te doen over een 'stempeltje' dat je door 'anderen' opgelegd zou zijn is het uiteindelijk gewoon iets dat je zelf in de hand hebt ...

Als jij best een relatie zou willen, zul je die drempel over moeten gaan om ook zelf contact op te nemen met een meisje dat je aantrekkelijk vind..
en ja, dan loop je maar een keertje het rsico een blauwtje te lopen of at ze je afwijst...

dat is vast niet leuk en doet je ongemakkelijk voelen ... maar uiteindelijk leer je daarvan ook en uiteindelijk zul je bepaalde sociale contacten enkel kunnen aanleren door ze ook zelf actief aan te gaan...

Sociale contacten aangaan hebben, zeker voor mensen met een meer of mindere autistische neiging, een behorlijk hoge drempel en zelfs als het bij gewone vriendschapen wel lukt is het met potentiele sexuele relaties een nog grotere en hogere drempel.

Maar je hebt dat wel voora zelf in de hand:
Juist _als_ je zelf ook duidelijk maakt dat je op veel andere terreinen eerder weinig beperkingen door dat labeltje voelt omdat je je zelf ook hebt aangepast aan je eigen neiging en je daar overheen kunt zetten.


Wat ik je hooguit kan aanraden is om de 'drempel' niet zeld f extra hog te maken dor je misschien niet reeele ideen over 'relaties' te vergroten...
Het is geen 'romantisch sprookje' en je wordt ook niet noodzakelijk gelukkiger als je een relatie hebt, soms zelfs snel ongelukkiger.

Wat een interssant iets aan een relatie kan zijn is dat je hierdoor erg veel van een ander kunt leren, iets dat vooral voor een erg ik-gericht en sterk ego-centrisch persoon wat altijd samengaat met autistische spectrum-stoornissen zowel een verrijking van je rferentiekader kan zijn, als ook erg lastig om mee om te gaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171709855
Er wordt volgens mij niet gezegd dat vrouwen als een zaklamp behandeld moeten worden.

Er wordt slechts de suggestie gegeven verbeelding in te zetten zodat er een context/emotie in zijn hoofd ontstaat voor TS waarin zijn angstreflex hem geen parten speelt.

Dat zou best een overweging waard kunnen zijn. Het zit ook in verbeelding. Net als een kind voor het slapen bang kan zijn voor een monster onder zijn bed. Als volwassene weet je wel beter. Met lichamelijk contact is dit netzo als de andere persoon laat merken dat het gewenst/welkom is.

Maar ja, nonverbale communicatie is niet voor iedereen even makkelijk te begrijpen. In dat geval kun je misschien beter maar voorzichtig zijn met wat je jezelf allemaal wel niet verbeeld.
pi_171725269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ken geen meid die het aantrekkelijk vind als je het met een prostituee gedaan hebt maar oke... Naar mijn inziens zou je je moeten ontwikkelen naar het 'gewone' contact met dames.
Ik vind dat wel "aantrekkelijk". Omdat ik zelf altijd het probleem heb gehad dat de liefde niet genoeg wederzijds was omdat de ander meer keuze had qua partners en daarom ook snel weer een ander had. Dus mensen als ik zouden dat juist wel aantrekkelijk vinden. Maargoed ik hoef geen vriend dus mijn mening telt niet, maar het is niet zo dat dit per definitie iemand tot een hopeloos geval maakt.

Ts, ik denk dat jij een beetje een voorberld bent van iemand die naar zijn diagnose is gaan leven. Zet dat hele autisme gedoe anders even uit je hoofd want veel goeds brengt het zo te lezen niet dat je weet wat voor aandoening je hebt volgens de psychologen en al begint over "anders zijn". Ik snap dat het onderdeel wordt van je identiteit (en psychiaters/psychologen overdrijven het graag) maar anders?? Iedereen is anders, anders dan wat? En waarom date je anders niet met andere autisten als de communicatie kloof met anderen toch te diep is? Probleem ook opgelost, maar dan zal je wel minder van de relatie leren op sociaal gebied. Het is zoals hierboven al is aangegeven een keuze.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-06-2017 02:38:19 ]
❣ °ş¤,¸🖤 ♡ş💕♡💚,ř¤°ş¤💛♡`°ş¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 16 juni 2017 @ 07:09:42 #30
456782 Xenofiel
/ksenofil/
pi_171725533
Volgens mij is er redelijk veel te vinden over autisme en intimiteit. Je zal niet de eerste zijn die tegen het gebrek aan wederkerigheid aanloopt, of die seks als een plastische handeling ziet, waardoor het ineens heel maf aan kan voelen.

Op zo'n moment zou een neusspray met oxytocine (en wat mdma) erg handig zijn. Wie weet ooit.. O-)
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_171745722
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 02:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ts, ik denk dat jij een beetje een voorberld bent van iemand die naar zijn diagnose is gaan leven. Zet dat hele autisme gedoe anders even uit je hoofd want veel goeds brengt het zo te lezen niet dat je weet wat voor aandoening je hebt volgens de psychologen en al begint over "anders zijn". Ik snap dat het onderdeel wordt van je identiteit (en psychiaters/psychologen overdrijven het graag) maar anders?? Iedereen is anders, anders dan wat? En waarom date je anders niet met andere autisten als de communicatie kloof met anderen toch te diep is? Probleem ook opgelost, maar dan zal je wel minder van de relatie leren op sociaal gebied. Het is zoals hierboven al is aangegeven een keuze.
Om eerlijk te zijn, vind ik vetgedrukte hier best zinnig voor geval dit relevant is voor TS z'n situatie.
Ik snap zelf ook niet hoe veel psychiaters/psychologen autisme zien (met name psychologen, ik vind ze meestal bij vlagen verbijsterend dom overkomen, ook alles gescript ofzo).

Tis misschien sowieso wel leuk voor TS om aan lotgenotencontact te gaan doen, al is 't alleen maar omdat die hele (rare) communicatiekloof er dan ineens niet meer is.
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:09 schreef Xenofiel het volgende:
Op zo'n moment zou een neusspray met oxytocine (en wat mdma) erg handig zijn. Wie weet ooit.. O-)
Lijkt me op zich wel leuk/interessant dit eens een keertje te proberen, maar kroelen werkt voor mij toch beter denk ik (of 't moet echt een fenomenaal effect bij me kunnen bewerkstelligen en ja ik weet dat TS daar niet veel aan heeft).

Ik zou niet zo goed weten of tinder nou zo'n handige plek is voor date-zoekende autisten...belangrijk is wel om goed in je vel te zitten en dat bereik je langzamer of helemaal niet als je met mensen om blijft gaan die jou eigenlijk helemaal niet zo eerlijk kunnen waarderen als ze proberen voor te doen.
pi_171746044
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:18 schreef Seam het volgende:
broeder je bent pas 23. Die vriendin komt vanzelf wel een keer, huisje boompje beestje kan ook gewoon op je 35e. Meesten hebben dat echt nog niet op jouw leeftijd.
"Komt vanzelf wel een keer" is echt het slechtste advies ooit.

Hard voor werken en blijven proberen als je het écht wil. Zo niet veel plezier met de rest van je leven alleen zijn.

Niks komt gratis en voor niets in je schoot vallen
  maandag 19 juni 2017 @ 22:16:53 #33
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_171799906
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

op berichtjes van je vriendin moeten antwoorden terwijl je net lekker zit te gamen

Pff
zwaar leven
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 19 juni 2017 @ 22:17:12 #34
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171799915
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:16 schreef madeliefff het volgende:

[..]

zwaar leven
Ik ben nu aan het gamen btw
  maandag 19 juni 2017 @ 22:18:39 #35
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_171799955
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 05:57 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

"Komt vanzelf wel een keer" is echt het slechtste advies ooit.

Hard voor werken en blijven proberen als je het écht wil. Zo niet veel plezier met de rest van je leven alleen zijn.

Niks komt gratis en voor niets in je schoot vallen
eens al helemaal niet als je moeite ermee hebt. Oefening baart juist kunst
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 19 juni 2017 @ 22:19:17 #36
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_171799975
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik ben nu aan het gamen btw
ja had ik al door ja :(
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 19 juni 2017 @ 22:33:32 #37
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_171800476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:01 schreef Tawaron het volgende:

[..]

Nee het is zeker niet aantrekkelijk. Maar wat niet wat, wat niet deert.

Ja of een meisje mij aardig vind en dergelijke voel ik prima aan. Het is niet zozeer het niet aanvoelen van dingen.
Heel kort samen gevat; lichamelijk contact met vrouwen, voelt voor mij alsof ik het niet kan. Daarbij denk ik er te veel over na tijdens dat.

[..]

Ik begrijp ergens wel dat je je dat afvraagt. Maar ik val sowieso op vrouwen. Twijfel ik niet aan. :)
Laat je niet weerhouden door je stempel, Je moet gewoon oefenen met dingen zodat je er zekerder in word en t je beter af gaat. Hoezo voelt t alsof lichamelijk contact niet kan? Bedoel je dat je bang bent dat je er niks van kunt? Iedereen begint op het punt dat hij er nog weinig vanaf weet. Iedereen kloot in het begin maar wat aan en is onzeker he. Je mag ook fouten maken. Het is geen examen waar je voor moet slagen. Als iemand jou leuk vind gaat dat niet ineens veranderen omdat je een fout maakt.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_171800514
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:18 schreef Seam het volgende:
broeder je bent pas 23. Die vriendin komt vanzelf wel een keer, huisje boompje beestje kan ook gewoon op je 35e. Meesten hebben dat echt nog niet op jouw leeftijd.
Wat een slecht advies, hij zit hier duidelijk mee en jij geeft het advies om er maar mee te blijven zitten en te wachten tot hij 35 is? :')

En nee, een vriendin komt niet 'vanzelf', wat een onzin.
pi_171803826
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 05:57 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

"Komt vanzelf wel een keer" is echt het slechtste advies ooit.

Hard voor werken en blijven proberen als je het écht wil. Zo niet veel plezier met de rest van je leven alleen zijn.

Niks komt gratis en voor niets in je schoot vallen
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:18 schreef madeliefff het volgende:

[..]

eens al helemaal niet als je moeite ermee hebt. Oefening baart juist kunst
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:34 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Wat een slecht advies, hij zit hier duidelijk mee en jij geeft het advies om er maar mee te blijven zitten en te wachten tot hij 35 is? :')

En nee, een vriendin komt niet 'vanzelf', wat een onzin.
Geef vooral een autist de tip dat hij hard moet werken en nog meer moet oefenen. Misschien moet hij eerst juist wat afstand creeeren tot zijn huidige situatie en aan zichzelf werken.
Ik zeg alleen dat hij zichzelf niet gek moet maken, waar het nu wel op lijkt. Absoluut slecht advies is juist om dit huidige gedrag te bevestigen en te bekrachtigen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_171804641
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:46 schreef Seam het volgende:

[..]

[..]

[..]

Geef vooral een autist de tip dat hij hard moet werken en nog meer moet oefenen. Misschien moet hij eerst juist wat afstand creeeren tot zijn huidige situatie en aan zichzelf werken.
Ik zeg alleen dat hij zichzelf niet gek moet maken, waar het nu wel op lijkt. Absoluut slecht advies is juist om dit huidige gedrag te bevestigen en te bekrachtigen.
Je NOG meer afzonderen lijkt me in zijn situatie geen goed plan. Zeker niet als die al 23 is en nog niet zo veel voldoening haalt uit z'n huidige leven. Het enige advies dat ik hem wil gaan geven om alleen te doen is gewoon lekker sporten of ga eens ergens op vakantie op jongerenreis of zo ook al is die daar wel wat te oud voor nu. Maar nog meer rust om na te denken of wat dan ook lijkt me gewoon zonde voor de beste jaren uit je leven zeker als je wel eens een keer een vriendinnetje vindt. Ze komen namelijk echt niet in je schoot vallen zoals in films.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 06:02:35 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171804662
Denk eens een andere kant op. Ik heb het idee dat je op zoek bent naar geborgenheid die je thuis niet meer kunt vinden. Want in je eentje in een huis is ook niet alles.
Maar dat je dat bij een vrouw zoekt, gezellig samen zijn, lief en leed delen, iemand die je volledig kunt vertrouwd heeft misschien niet zo heel veel met seks te maken.
Enerzijds heb je misschien minder zin on seks en anderzijds geef je jezelf het idee dat je relatie vooral seks is.
Als je rustig uitgaat met een vrouw, voor langere tijd, dan voelt ze vast vertrouwd genoeg om minder krampachtig te doen met de seks. Want dat kan natuurlijk wel een autisme dingetje zijn: je niet goed op je gemak voelen in onbekende situaties, en zeker niet als die zo intiem zijn.

Over dat autisme zou ik een herkeuring vragen, omdat wat je zegt niet klopt. Als je niet in een ander autismehokje past, ben je automatisch PDD NOS (want dat betekent zoveel als autisme zonder nadere specificatie). Dan kun je er misschien ook achterkomen hoe je in elkaar zit. En je kunt hulp krijgen bij dit soort dingen die op je 10e nog niet aan de orde waren.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 16:41:06 #42
441859 crew  Lenny77
pi_171814820
Ben je misschien aseksueel?
Want het lukt je duidelijk wel allemaal maar je hebt precies niet zo heel veel zin in sex zelf?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_172405887
wel kenmerken en dus toch een diagnose? ik heb ook kenmerken maar heb geen stempel/diagnose gekregen
FOK! is net een groot tijdschrift
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')