SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
W/Kg zegt niets op het vlakke, dat getal is alleen relevant bergop. Zijn genoeg grote zware renners die mij op het vlakke eraf rijden en koersen winnen, maar die ik bergop eraf rij.. gaat op het vlakke vooral om absoluut vermogen en dan bij koersen vooral het korte explosieve werk tot 5min en 10-20min power. Veel langer gaat het niet vaak achter elkaar hard.quote:180w bij 55 kg is 3,3 W/kg. Das niet hoog.
Als jij zegt dat je het peloton maar net bij kan houden kan dat best kloppen, om bij de amateurs goed mee te komen zie je vaak vermogens van rond de 4 W/kg. Om vooraan te kunnen rijden en wedstrijden te bepalen moet je al tussen de 4,5 en 5 kunnen trappen.
Geen idee, hangt vooral van het parcours af en hoe zuinig je tussen de wielen kunt rijden. 180w voor een koers is wel erg laag trouwens, maar als je steeds uit de wind zat, met een strak asfalt baantje en doortrap bochten zou het kunnen..quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Rikkie99 het volgende:
Maar kan die 180 watt volgens jullie ongeveer kloppen gelet op de afgelopen wedstrijd? (1 uur lang, 41,6gemiddeld)
Hahaha jazeker is dat zo, tijdens de fietselfstedentocht had ik samen met vriend zijn vrouw achter ons fietsen in de luwte. Worden we ingehaald door irritant fietsen dik mannetje, moeten we een viaduct weer omhoog, halen we hem zo weer in. Een klimmetje van 75 mtr lengte hahahahahaquote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
W/Kg zegt niets op het vlakke, dat getal is alleen relevant bergop. Zijn genoeg grote zware renners die mij op het vlakke eraf rijden en koersen winnen, maar die ik bergop eraf rij.. gaat op het vlakke vooral om absoluut vermogen en dan bij koersen vooral het korte explosieve werk tot 5min en 10-20min power. Veel langer gaat het niet vaak achter elkaar hard.
zal morgen eens kijken wat de waardes een beetje zijn. maar 250 is wel weer erg hoog he. je zit tussen de wielen, houdt voor de bocht al benen stil etc, niet te vergelijken met solo. Volgens mij was mijn zwaarste koers ooit 240w avg. zal het morgenavond eens nakijken.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Ik heb bij een studentenkampioenschap 240 voor 20 min getrapt. Toen verloor ik veel plekken en moest ik redelijk snel lossenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
zal morgen eens kijken wat de waardes een beetje zijn. maar 250 is wel weer erg hoog he. je zit tussen de wielen, houdt voor de bocht al benen stil etc, niet te vergelijken met solo. Volgens mij was mijn zwaarste koers ooit 240w avg. zal het morgenavond eens nakijken.
Tussen de wielen in het peloton trap je veel minder vermogen, dan rijdt je 40km/h in D1 zowat. Als je achteraan aan het elastiek bungelt is het weer net omgekeerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.quote:ddx
Vooral in het weekend heb ik het idee, volgens mij door de tracking
Volgende lange rit zet ik bluetooth uit op telefoon eens kijken of het dan beter gaat.
Rit van vanavond (108km) had ik bluetooth ook uitstaan en wisselen ging super snel
http://velobuild.com/2017(...)ike-frame_p0095.htmlquote:Op woensdag 14 juni 2017 00:33 schreef Tommeke het volgende:
@ddx. Mooi frame! Wat voor is eentje is dat?
ik bedoel de tracking van andere mensen op je kaart, volgens mij kan je dat niet uitzettenquote:Op woensdag 14 juni 2017 08:07 schreef VASND het volgende:
[..]
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.
Je zat er qua gemiddeld vermogen niet ver naast. Heb net even een willekeurige ZAC op het baantje bekeken, had daar 263w over een uur, maar een koersje op zelfde baantje uit de voorjaarscompetititie is dan maar weer 216w avg. Omloopjes ook rond de 230-260w. Bij deze koers moest ik de eerste 7min 290w avg op de kant trappen om bij de 1e groep te blijven. Het veld lag toen compleet uit elkaar in waaiers door de wind.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Haha, nog lekker kwaad op dat ding?quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:52 schreef muzas het volgende:
Op de ventoux had ik het beste een powermeter op mn muil gezet... Man wat heb ik lopen schelden op dat ding, vooral aan die mallebabbe kant
Ik heb GEEN idee van het vermogen wat ik trap. Weinig schat ik, of anders gezegd, het is me nooit genoeg, maar ik kom ook overal wel boven.
Wat ik wel altijd heb begrepen is dat strava-schattingen en alles wat er uit mn tacx komt niet zo heel betrouwbaar is.
Ik weet mijn tijd niet, alleen van segmenten, en daar staat 1:51 vanuit bedoin.... Maar das volgens mij niet het hele ding... ws destijds 85 kilo ofzo.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, nog lekker kwaad op dat ding?
Ik reed hem vanaf Bedoin in 1:50 met mijn 76 kg schoon aan de haak. Volgens mij trap jij ongeveer een vergelijkbaar vermogen dan, wellicht iets meer.
Die Malaucene kant is hoerig, maar ik trapte iets sneller. Vanaf Sault vloog ik dat ding op, kan me kennelijk beter motiveren voor een minder steile klim.
Nu je het over meeten hebt. Wanneer staat er weer 1 op de planning?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef Gripper het volgende:
Toen Peter en Muzas en ik met z'n drieen de laatste km van de Primaverafinale 2015 ingingen, of eigenlijk vooral toen we aan de finish stonden uit te blazen, was zelfs Peet verbaasd over het blasfemische gevloek van Muzas.
En dat wil wat zeggen, want Peet is een Rotterdamse havenarbeider.
Volgens mij heb ik op dag segment zo rond de 1:45, dacht me te herinneren dat jij datzelfde jaar zo rond de 1:55 zat voor de hele berg.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik weet mijn tijd niet, alleen van segmenten, en daar staat 1:51 vanuit bedoin.... Maar das volgens mij niet het hele ding... ws destijds 85 kilo ofzo.
Ik had wel op mn garmin een lap aangezet, maar ik had boven geen aandacht voor dat ding
Ja die berg staat me nog heel goed bij. Op een goede manier toch wel. Mn eerste echte berg. En de eerste keer dat ik zo lang kapot heb liggen gaan. Malouseine was een vergissing, ik las overal 'dat ie niet zo zwaar als bedoin was' dus ik had er voor nog ff lekker in de omgeving gigondas gefietst, en als toetje malledinges... Die viel echt wat rauw op mn dak.
Komende zondag/maandag vakantie, weer fietsen in FR, zin in
Dat was 2016 toch? Aankomst op de sluis?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef Gripper het volgende:
Toen Peter en Muzas en ik met z'n drieen de laatste km van de Primaverafinale 2015 ingingen, of eigenlijk vooral toen we aan de finish stonden uit te blazen, was zelfs Peet verbaasd over het blasfemische gevloek van Muzas.
En dat wil wat zeggen, want Peet is een Rotterdamse havenarbeider.
Denk dat ik deze zomer nog wel wat wil plannen (tenzij iemand anders zich heel graag opwerpt ?) met fietsen en BBQ achteraf.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:09 schreef Najieto het volgende:
[..]
Nu je het over meeten hebt. Wanneer staat er weer 1 op de planning?
Strava schat mijn ritje van vanochtend op gemiddeld 180 watt (31,4 gemiddeld). Best een aardige schatting dus van Strava?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:24 schreef Z het volgende:
[..]
Strava schat mijn ritje van vanochtend op gemiddeld 180 watt (31,4 gemiddeld). Best een aardige schatting dus van Strava?
Mwoah, juist een helling moet goed te doen zijn, alleen van die Limburgse klimmetjes nietquote:Op woensdag 14 juni 2017 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.
Als ik bijvoorbeeld kijk op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mwoah, juist een helling moet goed te doen zijn, alleen van die Limburgse klimmetjes niet
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
k op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)
De mensen die om mij heen staan met powermeter hebben allemaal wel boven de 250w.
Dat was het (vlak, bijna geen wind). Tel ik het Kopje niet mee.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.
Idd op een klim waar je weinig wind hebt klopt de schatting meestal wel redelijk.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.
Yup. Gewicht klopt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.
Haha 300km met groepje is altijd leuk.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Rapha 300, afstand lijkt me wel wat voor jou
Als ik de Ventoux pak, op andere calculatoren mn gewicht en tijd invul en dat vergelijk met Strava scheelt het echt een paar wat. Staat je gewicht enzo goed in Strava?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld kijk op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)
De mensen die om mij heen staan met powermeter hebben allemaal wel boven de 250w.
Een rondje wat ik hier "vlak" gedaan heb, zou ik 286 watt hebben (gemiddelde snelheid van 37,6km/h ook bijna 1 uur, 161 bpm).
Ik ben geen goede klimmer, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil meer dan 100 watt is tussen bergop en vlak met dezelfde hartslag.
Edit:
Die Joux plane was op een zondag, en die vlakke rit 2 dagen later, dus het is niet zo dat er een lange tijd tussen zat.
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=iaquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:29 schreef ddx het volgende:
[..]
Haha 300km met groepje is altijd leuk.
Zie zo snel op rapha amsterdam niets bij events staan ?
Rotterdamquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=ia
Ben je zo je fiets kwijtquote:
Mijn gewicht staat netjes ingevuld.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als ik de Ventoux pak, op andere calculatoren mn gewicht en tijd invul en dat vergelijk met Strava scheelt het echt een paar wat. Staat je gewicht enzo goed in Strava?
En hoe is die 37,6 gefietst dan? Want zo'n wattage lijkt me een redelijke schatting.
Met hoe gefietst bedoel ik, alleen of in een groep, type weg, wat voor fiets/houding, hoe de wind staat. Dit maakt vlak natuurlijk erg veel uit.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn gewicht staat netjes ingevuld.
En wat bedoel je met hoe gefietst?
https://www.strava.com/activities/1013214090
Solo, goed vlak asfalt. Heen en weer, dus qua wind evenveel mee als tegen. TT-houding.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met hoe gefietst bedoel ik, alleen of in een groep, type weg, wat voor fiets/houding, hoe de wind staat. Dit maakt vlak natuurlijk erg veel uit.
Denk dat alleen de TT houding dan vertekend. Je zal dus minder trappen dan die schatting in dat geval.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Solo, goed vlak asfalt. Heen en weer, dus qua wind evenveel mee als tegen. TT-houding.
Volgens een andere formule zou het iets meer dan 300 zijn. Maar ik vertrouw die zooi allemaal niet. Alleen een powermeter zou uitkomst bieden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk dat alleen de TT houding dan vertekend. Je zal dus minder trappen dan die schatting in dat geval.
Maar ga je ook?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef dop het volgende:
[..]
georganiseerd door rapha amsterdam
https://ti.to/rapha-europe/longest-day
Wat is niet zo hard?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:22 schreef Z het volgende:
Waarom trappen TT-ers, ook als ze niet zo hard gaan, altijd een groot verzet?
Denk dat dat voorkeur is en ze hoeven niet te reageren op wat anderen doenquote:Op woensdag 14 juni 2017 19:22 schreef Z het volgende:
Waarom trappen TT-ers, ook als ze niet zo hard gaan, altijd een groot verzet?
Zeg tussen de 30 / 35. Ik dacht dat het misschien een trainings-dingetje was.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is niet zo hard?
Ik vind het zelf makkelijker om een hoge snelheid met een zwaardere cadans te rijden.
Ik ga wel voor de kortste nacht, 600km brevet dit weekend.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef dop het volgende:
[..]
georganiseerd door rapha amsterdam
https://ti.to/rapha-europe/longest-day
Volgens mij is het zo dat als je wat dikkere poten hebt je wat minder verzuring ondervind / minder stuk gaat bij het trappen van een lagere cadans. Je verplaatst een deel van je belasting naar het anaerobe van je spieren en fietst minder op je cardiovasculaire systeem.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:01 schreef Z het volgende:
[..]
Zeg tussen de 30 / 35. Ik dacht dat het misschien een trainings-dingetje was.
Ik zet hem even in agenda, onder voorbehoud ben ik er bij.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=ia
Waar vandaan start jij als je in de Eifel gaat fietsen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:15 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik zet hem even in agenda, onder voorbehoud ben ik er bij.
Heb voor zaterdag misschien weer rondje Eifel op planning staan, of ik volgende ochtend alweer vroeg in de trein wil zitten is dus even de vraag.
Poh! Prima deal!quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:29 schreef ddx het volgende:
[..]
http://velobuild.com/2017(...)ike-frame_p0095.html
Jep alleen ff de vraag welke afstand kan ook dat ik 230 rij, waarschijnlijk wel 300quote:
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon.quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:07 schreef VASND het volgende:
[..]
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.
Kudos en gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, ivm de festiviteiten een keertje vroeg weg en een mooi rondje gemaakt, kijk je op strava en blijk je om een beetje stoer over te komen 2.5 keer zo veel moet rijden
Thanks!quote:
Hm dat is mooi kut. Frappant ook dat, eenmaal geactiveerd geweest, het bij paginawissels erna alsnog sloom blijft. Kan er op Google niets over vinden.quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon.
Tot 235km kon ik direct wisselen van scherm, kaart stond iedere keer binnen 1 seconde in beeld.
Toen heb ik bluetooth aangezet op telefoon (en was hij dus gekoppeld met bolt) direct duurde wisselen naar kaart scherm zo'n 10 seconde en vaak duurde het daarna ook nog eens 10 seconde voordat kaart getekend was.
Ook toen ik bluetooth daarna weer uitzette bleef het traag...
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, ivm de festiviteiten een keertje vroeg weg en een mooi rondje gemaakt, kijk je op strava en blijk je om een beetje stoer over te komen 2.5 keer zo veel moet rijden
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat)quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:52 schreef Gripper het volgende:
Die transfagaras in Roemenië trok me al vanaf de keer dat Top Gear er een aflevering over maakte, daar moeten ze eens een cyclo organiseren
Die gaat door, een paar weken geleden van enkele deelnemers gehoord.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:21 schreef dop het volgende:
[..]
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat)
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:52 schreef Gripper het volgende:
Ik zit net ff hier te kijken: voldoende inspiratie voor nog wat mooie bergwegen en andere fiets ondernemingen! http://www.losapos.com/nl/road_trips_europa
Die transfagaras in Roemenië trok me al vanaf de keer dat Top Gear er een aflevering over maakte, daar moeten ze eens een cyclo organiseren
CooL!quote:De Transfăgărășan komt op een hoogte van boven de 2000 meter en heeft scherpe haarspeldbochten. De maximumsnelheid is 40 km/u. Vaak is de Transfăgărășan van oktober tot en met juni wegens sneeuw op de weg gesloten. Verder is deze weg een van de hoogst gelegen wegen in Roemenië. De hoogste weg is de DN67C of Transalpina, die een hoogte bereikt van 2145 meter.
De weg heeft meer tunnels en viaducten dan elke andere weg in Roemenië. Op het hoogste punt van de Transfăgărășan bij Bâlea Lac (Bâlea-meer) bevindt zich de langste (887 m), en hoogst gelegen tunnel van Roemenië. Hier bereikt de weg een hoogte van 2042 meter. Deze tunnel is de overgang van Walachije naar Transsylvanië. De weg eindigt bij Cârța in het dal van de Olt.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:59 schreef the_critic het volgende:
Damn....
http://racefietsblog.nl/k(...)nde-van-zwitserland/
staat wel bij je rit maar niet allertijdenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:03 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kan je op Strava ergens je eigen max snelheid terug vinden?
Bij 80 vond ik het al welletjes, helm begon ook te dansen op m'n hoofdquote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:59 schreef the_critic het volgende:
Damn....
http://racefietsblog.nl/k(...)nde-van-zwitserland/
Dit was de afdaling van de Simplon pas, die leent zich ook wel ausgezeichnet voor hard naar beneden. Brede weg, grote lopende bochten, hele lange rechte stukken... Die pas is gemaakt voor vrachtwagens.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat moeten toch ook behoorlijk lange rechte stukken zijn om zulke snelheden te bereiken bij een afdaling ?
Ik heb deze week nog een dag of 3 in de Vogezen gefietst, en daar is het door de bosachtige omgeving vaak wat lastiger om de bocht "door te kijken" , ook heb je daar tegenliggers natuurlijk.....
Ook belangrijk: ze remmen sowieso minder, omdat ze weten dat er geen auto op de andere weghelft omhoog gaat komen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:43 schreef Gripper het volgende:
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte.
Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn?
Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit.
Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen.
53-11 met een cadans van 140 levert een 91 km/h op. Volgens ritzelrechner dan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:43 schreef Gripper het volgende:
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte.
Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn?
Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit.
Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen.
Ik ben even gaan rekenen, voor 138 km/h heb je 220 cadans nodig. 150 zit bij 240. Op een 53-11 dan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:57 schreef Gripper het volgende:
Ja maar van 91 naar 150 /uur is nog een stukkie
Ah, op de Simplon, daar ben ik zelf weleens met de auto geweest.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:26 schreef Gripper het volgende:Dit was de afdaling van de Simplon pas, die leent zich ook wel ausgezeichnet voor hard naar beneden. Brede weg, grote lopende bochten, hele lange rechte stukken... Die pas is gemaakt voor vrachtwagens.
Ik heb daar mijn max allertijden ook gehaald. 87,8 km/u
https://www.strava.com/activities/193057199
Alsof je dan nog kan genieten als je helemaal naar de klote daar rondrijd.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:21 schreef dop het volgende:
[..]
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat)
Welke afstand? Gezien jouw staat van training, bestel alvast een grafkistquote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:50 schreef Leonos het volgende:
Ik ga twaalf augustus LBL waarschijnlijk rijden. Jullie daar ervaring mee?
125 uiteraard. Niks mis met mijn training trouwens :pquote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:02 schreef Najieto het volgende:
[..]
Welke afstand? Gezien jouw staat van training, bestel alvast een grafkist
Dat is dan ook geen LBL. Maar succes!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:10 schreef Leonos het volgende:
[..]
125 uiteraard. Niks mis met mijn training trouwens :p
Staat er echt hoor.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen LBL. Maar succes!
Rij je van luik naar Bastenaken en weer terug?quote:
Geen idee.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rij je van luik naar Bastenaken en weer terug?
Enkele reis van Luik naar Bastenaken is al 85km volgens Google Mapsquote:
Van Luik naar Bastenaken en terug is verder dan 125km.quote:
Niet aanstellen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:38 schreef Rikkie99 het volgende:
Parcours van de ronde van geleen waaraan ik mee ga doen is bekend gemaakt. 1,6km met 14 bochten van 90 graden. Help
Ga je een hoop van leren!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:38 schreef Rikkie99 het volgende:
Parcours van de ronde van geleen waaraan ik mee ga doen is bekend gemaakt. 1,6km met 14 bochten van 90 graden. Help
samen kan je zwz harder dan alleenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:43 schreef Gripper het volgende:
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte.
Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn?
Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit.
Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen.
Al een paar jaar oud ondertussen maar wel leuk ja!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wel een leuk concept dit: https://www.redbull.com/nl-nl/events/red-bull-kop-over-kop-2017
Een tijdrit van 100km waar je in je eentje start en vervolgens elke 20km een ploeggenoot bijkomt.
Het is tenslotte hun baan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
En profs kunnen gewoon heel veel beter dalen dan wij trimmers en recreanten. De gemiddelde prof rijdt op een Alpenafdaling jou zoek. Meerdere minuten sneller
Tussen de profs zitten ook pannenkoeken als het om afdalen gaat.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
En profs kunnen gewoon heel veel beter dalen dan wij trimmers en recreanten. De gemiddelde prof rijdt op een Alpenafdaling jou zoek. Meerdere minuten sneller
Met een toertocht reed ik de afdaling op de Allos (15.8km) best wel op mijn eigen limiet, ik moest alleen wel rekening houden met tegenliggers. De afdaling is best technisch met diepe afgronden. Deed er 5min 18 langer over dan Adam Yates die er een paar dagen later in de finale van een tour etappe langs vloog.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
En profs kunnen gewoon heel veel beter dalen dan wij trimmers en recreanten. De gemiddelde prof rijdt op een Alpenafdaling jou zoek. Meerdere minuten sneller
Dan nog rijden ze jou zoekquote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:56 schreef dop het volgende:
[..]
Tussen de profs zitten ook pannenkoeken als het om afdalen gaat.
Zeker in de ronde van Zwitserland rijden nog wel mannen mee die redelijk nat achter de oortjes zijn.
Eigenlijk moet je het relatief zien, hoeveel sneller was hij omhoog en hoeveel sneller naar beneden?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met een toertocht reed ik de afdaling op de Allos (15.8km) best wel op mijn eigen limiet, ik moest alleen wel rekening houden met tegenliggers. De afdaling is best technisch met diepe afgronden. Deed er 5min 18 langer over dan Adam Yates die er een paar dagen later in de finale van een tour etappe langs vloog.
https://www.strava.com/segments/7478458
Je wordt dus inderdaad op minuten gereden, puur op skills en het gegeven dat zij vol door blinde bochten kunnen.
Goede vraag. Die klim begint eigenlijk pas echt 5km voor de top vanuit het laatste skidorp. Daar deed Adam Yates er over 5km 10min snellerquote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je het relatief zien, hoeveel sneller was hij omhoog en hoeveel sneller naar beneden?
Yes 230 2 jaar terug en dit jaar weer.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:50 schreef Leonos het volgende:
Ik ga twaalf augustus LBL waarschijnlijk rijden. Jullie daar ervaring mee?
Klopt. Daar in Luxemburg heb ik 88 gehaald en hield ik flink in.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:44 schreef Patroon het volgende:
Ik heb ooit in Luxemburg 94km/h gehaald op een rechte afdaling van zo'n 2km. Tommeke was erbij. Sneller hoeft van mij echt niet...
En deze bij Tecklenburg is 85km/h mogelijk: https://www.strava.com/segments/14932658
Klopt, wel bijna alle geclassificeerd klimmen van de 230. Dus wel pittig.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen LBL. Maar succes!
Vergis je niet in het enorme gewicht voordeel dat ik hebquote:
Daar staat ook mijn max met 84 per uur. Voordeel van de Halembaye is ook dat er in het weekend geen verkeer van rechts kan komen en dat het na het eind van de afdaling weer rechtdoor omhoog loopt. Zo goed als geen risico dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:37 schreef ddx het volgende:
Mijn max heb ik volgens mij gehaald in afdaling Hallembaye net over grens in belgie iets over de 80 per uur.
Kaarsrechte weg die naar beneden duikt.
Haha truequote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:03 schreef dop het volgende:
[..]
Vergis je niet in het enorme gewicht voordeel dat ik heb
Ook soort van windvoordeel van motorrijder misschien op rechte stukken ?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Een prof heeft er voordeel van dat er motards een eindje voor hen uit rijden. Op basis van het motorgeluid en de remlichten van de motards hebben ze een goede indruk hoe hard ze een bocht kunnen gaan nemen.
Want profs kunnen overal anderhalf keer zo hard?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:44 schreef fietsen777 het volgende:
Ik blijf er bij dat als amateurs 100 km/u kunnen dat dan het feit dat profs 150 kunnen geen eens verbazing zou moeten opwekken.
Het zijn niet voor niks profs.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want profs kunnen overal anderhalf keer zo hard?
\quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
In België kun je heerlijk afdalen langs Lac de la Gileppe. Weg is daar 50 meter breed en strak zwart asfalt. Vorig jaar een topsnelheid van 90 km/h gehaald daar.
https://www.strava.com/segments/5568230
Ondanks mijn 65 km/h gemiddeld daar, sta ik slechts 1452 van de 5352. De snelste heeft een gemiddelde van bijna 97 km/h gemiddeld...
Toevallig. Ik ken iemand die ook afgelopen woensdag op de Col d'Alsace heeft gereden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Woensdag heb ik nog op de Col d`Alsace gereden.
Die vliegen daar zijn idd irritant.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Woensdag heb ik nog op de Col d`Alsace gereden.
Die vliegen die me op de klim lastigvielen, komen aardig hard aan als je met 65 weer naar beneden rijdt (ja, dat vond ik hard zat daar....)
Ook een leuke ja, ik sta daar 169e met 74.5 gemiddeld en max van 79.6.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
In België kun je heerlijk afdalen langs Lac de la Gileppe. Weg is daar 50 meter breed en strak zwart asfalt. Vorig jaar een topsnelheid van 90 km/h gehaald daar.
https://www.strava.com/segments/5568230
Ondanks mijn 65 km/h gemiddeld daar, sta ik slechts 1452 van de 5352. De snelste heeft een gemiddelde van bijna 97 km/h gemiddeld...
Ik ken alleen maar de Ballonquote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toevallig. Ik ken iemand die ook afgelopen woensdag op de Col d'Alsace heeft gereden.
onzin, op stukken waar je zulke snelheden kan halen gaat het niet over kracht en nauwelijks over techniek.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:44 schreef fietsen777 het volgende:
Ik blijf er bij dat als amateurs 100 km/u kunnen dat dan het feit dat profs 150 kunnen geen eens verbazing zou moeten opwekken.
tsja...als je goed bent rij je niet lek...en die kwaliteit is met al het geld op de wereld niet te koopquote:Op zaterdag 17 juni 2017 16:25 schreef Devv het volgende:
Ik zag volgens mij dat Rapha clubje tussen Zandvoort en Bloemendaal banden plakken. Ik zag ze in Noordwijk voorbij gaan toen ik op het terras zat dus ze waren wel even bezig.
Afkloppen dan. Al bijna 10 jaar vrij van lekke banden of schadequote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
jij
tsja...als je goed bent rij je niet lek...en die kwaliteit is met al het geld op de wereld niet te koop
Mooi fietsgebied waar je bent. Misschien wel de mooiste fietsregio waar ik ben geweest.quote:Op zondag 18 juni 2017 09:55 schreef MarcoD het volgende:
Als je niets fiets ken er ook weinig gebeuren...
ja mooi gebied, kan er genoeg doen. Vorig jaar bij corvara geweest en dat vond ik eigenlijk net iets mooier. Maar hier is het heerlijk rustig nu nog en de klimmen zijn ook mooi, wel 'erg' warm nu.quote:Op zondag 18 juni 2017 10:09 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooi fietsgebied waar je bent. Misschien wel de mooiste fietsregio waar ik ben geweest.
Tirol en Zuid-Tirol zijn beiden erg mooi. Op sommige plekken wel veel motoren, maar dat krijg je overal steeds meer helaas. Rond Corvara echter nog nooit geweest, alleen wat noordelijker gefietst.quote:Op zondag 18 juni 2017 10:28 schreef MarcoD het volgende:
[..]
ja mooi gebied, kan er genoeg doen. Vorig jaar bij corvara geweest en dat vond ik eigenlijk net iets mooier. Maar hier is het heerlijk rustig nu nog en de klimmen zijn ook mooi, wel 'erg' warm nu.
het is net 25 gradenquote:Op zondag 18 juni 2017 12:28 schreef Leonos het volgende:
Mag ik klagen dat het nu weer te warm is om te fietsen?
Nee.quote:Op zondag 18 juni 2017 12:28 schreef Leonos het volgende:
Mag ik klagen dat het nu weer te warm is om te fietsen?
3 uur hardgelopen. 2 liter gedronken onderweg en nog 2.2 kg afvallen....quote:
Zo hoort hetquote:Op zondag 18 juni 2017 14:51 schreef No-P het volgende:
[..]
3 uur hardgelopen. 2 liter gedronken onderweg en nog 2.2 kg afvallen....
Eindelijk op racegewicht
Mooi ding!quote:Op zondag 18 juni 2017 14:37 schreef Devv het volgende:
Het is een beetje laat want de fiets is alweer 280 kilometer oud maar hier is een betere foto. Ik ben nog steeds te lui geweest om een zadeltasje vast te maken .
[ afbeelding ]
Gaaf! Mooie kleurstellingquote:Op zondag 18 juni 2017 14:37 schreef Devv het volgende:
Het is een beetje laat want de fiets is alweer 280 kilometer oud maar hier is een betere foto. Ik ben nog steeds te lui geweest om een zadeltasje vast te maken .
[ afbeelding ]
Fiets verkopen en achter de geraniums gaan zitten lijkt me het beste plan voor jou dan maar.quote:Op zondag 18 juni 2017 12:28 schreef Leonos het volgende:
Mag ik klagen dat het nu weer te warm is om te fietsen?
Geen 152 kilometer, wel ruim 12,5 uur getraind vandaag.quote:Op zondag 18 juni 2017 16:43 schreef Patroon het volgende:
lekker duurritje van 152km gemaakt. perfect weer!
heb je een update gedraaid?quote:Op zondag 18 juni 2017 18:25 schreef VASND het volgende:
Fijn ritje en vanaf vandaag kan ik 8 slagen bij m'n max hartslag op tellen .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
update van mijn conditie wellicht .quote:
quote:Op zondag 18 juni 2017 20:17 schreef ratatat het volgende:
Liev dagboek,
Vandaag moest ik afstappen op de Keutenberg
gr grOei, dat is wel een domper dan... Sterkte met verwerken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgenochtend meteen even bellen voor een afspraak met een psycholoog.quote:Op zondag 18 juni 2017 21:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oei, dat is wel een domper dan... Sterkte met verwerken.
quote:Op zondag 18 juni 2017 14:37 schreef Devv het volgende:
Het is een beetje laat want de fiets is alweer 280 kilometer oud maar hier is een betere foto. Ik ben nog steeds te lui geweest om een zadeltasje vast te maken .
[ afbeelding ]
Nice mooi om zo eens te zien i.p.v. als die Canyon foto's, twijfel voor mezelf nog wel aan nog een paar maten groter. Vind deze namelijk ook al op de rand van dranghek zitten. Hoop een Aeroad in de sale te kopen in september/ oktober.quote:Op zondag 18 juni 2017 14:37 schreef Devv het volgende:
Het is een beetje laat want de fiets is alweer 280 kilometer oud maar hier is een betere foto. Ik ben nog steeds te lui geweest om een zadeltasje vast te maken .
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In je achterzak?quote:Op zondag 18 juni 2017 22:10 schreef Devv het volgende:
Die sticker laat ik mooi zitten. Ik had een sticker ergens anders op het frame geprobeerd weg te halen en daar zitten nu nog plakresten van de sticker . Ik twijfel nog een beetje over de bidon. Ik heb twee bidons, een normale en deze meer aero bidon. Het liefst stop ik de bidon in mijn achterzak maar ik moet het allemaal nog een beetje uitproberen.
Flesjes drinken of bidons? Bidonnen zijn vaak wat dikker. En ondanks dat ik weinig last heb van spullen op mijn rug is voor mij een no go om mijn bidonnen op mijn rug te doen. Sowieso zou ik dan echt te weinig ruimte hebben voor mijn pompje/tool/band/multitool/telefoon+geld en eten.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:15 schreef Devv het volgende:
Ik merk daar niets van. Ik heb laatst twee flesjes drinken, eten en reservespullen in mijn achterzak gehad.
was een herstel rondje voor hemquote:
Was leuk ritje, 2e deel van rit was wat saaier kwa route helaas.quote:
Ik had het iig niet snel gedaan of 't moet echt even niet anders kunnen. Bidons geven met een val niet mee net als een fietspomp, je kan zo lelijk de rug breken lijkt me.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:15 schreef Devv het volgende:
Ik merk daar niets van. Ik heb laatst twee flesjes drinken, eten en reservespullen in mijn achterzak gehad.
Hahaha ja zonder zadeltas in je eentje doen alsof je in een peloton fietst met volgauto's achter je aan.quote:
Tja, ik vind een fiets zonder zadeltas en bidons ook mooier, maar vind het ook wel praktisch om e.e.a. bij me te hebben, zeker op soloritjes. En van die volgepropte achterzakken is ook geen gezicht én niet prettig.quote:Op maandag 19 juni 2017 13:46 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Hahaha ja zonder zadeltas in je eentje doen alsof je in een peloton fietst met volgauto's achter je aan.
1 keer gehad in het midden van niks, want friesland weet je, een lekker band en shit pomp vergeten, mocht ik toch mooi een stuk lopen.
Mooi dat er wel kanalen en meren zijn, jachthaventje en laten ze daar aan boord nou mooi een fietspomp hebben.
Ik heb bij de fietsverzekering pechhulp 24/7 binnen Europa afgesloten. Dus even bellen en de volgauto staat klaar .quote:Op maandag 19 juni 2017 13:46 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Hahaha ja zonder zadeltas in je eentje doen alsof je in een peloton fietst met volgauto's achter je aan.
[..]
Duurt langer dan zelf een bandje vervangenquote:Op maandag 19 juni 2017 14:13 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik heb bij de fietsverzekering pechhulp 24/7 binnen Europa afgesloten. Dus even bellen en de volgauto staat klaar .
pedaal vasthouden en schoen naar buiten draaien.quote:Op maandag 19 juni 2017 16:16 schreef fietsen777 het volgende:
Bij aanschaf van nieuwe schoenen en pedalen heb ik in een stomme bui alvast de schoen vastgeklikt aan het pedaal en het pedaal moet nog aan de fiets. Deze fiets is nog onderweg en op dit moment helaas dus niet hier.
Hoe krijg ik mijn schoen er af ? Heel hard trekken heb ik geprobeerd. Dat wordt hem niet. Misschien heb ik het niet hard genoeg getrokken.
quote:Op maandag 19 juni 2017 16:48 schreef Najieto het volgende:
Je lijkt Leonos wel. Die is ook altijd aan het tobben met zijn fiets
jaquote:Op maandag 19 juni 2017 16:47 schreef fietsen777 het volgende:
Zou het anders werken om te wachten op de fiets, pedaal en al vast te maken aan de fiets en er dan uitklikken?
Schroefje zit toch aan de zijkant of aan de achterkant?quote:Op maandag 19 juni 2017 16:46 schreef fietsen777 het volgende:
Het schroefje kom ik nu niet bij want de schoen zit er voor.
[..]
M
waarom an dat schroefje kloten wacht gewoon tot de fiets aan het pedaal vast zitquote:Op maandag 19 juni 2017 19:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Schroefje zit toch aan de zijkant of aan de achterkant?
Ja kan ook. Is misschien wat lastig erop zetten.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
waarom an dat schroefje kloten wacht gewoon tot de fiets aan het pedaal vast zit
Ga je alleen?quote:Op maandag 19 juni 2017 21:17 schreef Rikkie99 het volgende:
Dat lijkt me ook ja. De tweede overnachting heb ik al geregeld en die kost me maar 41 euro inclusief ontbijt.
Het is mijn eerste fietsvakanie en mijn ouders vinden het wel een fijn idee dat de overnachtingen geregeld zijn
Betalen ze ook voor de overnachtingen?quote:Op maandag 19 juni 2017 21:17 schreef Rikkie99 het volgende:
Dat lijkt me ook ja. De tweede overnachting heb ik al geregeld en die kost me maar 41 euro inclusief ontbijt.
Het is mijn eerste fietsvakanie en mijn ouders vinden het wel een fijn idee dat de overnachtingen geregeld zijn
Yup. Google, YouTube en stelschroefjes zijn je vrienden. Range is niet altijd toereikend en dan zal de kabel even los moeten.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 00:55 schreef Devv het volgende:
Ik merk na ongeveer 200 kilometer fietsen dat de ketting aan lijkt te lopen als deze op het grootste blad zit. Ik had begrepen dat dit wel vaker kan gebeuren bij nieuwe fietsen en dat je dan de kabels bij de derailleur af moet stellen. Kan je dit makkelijk zelf doen of komt er toch wel iets meer bij kijken dan alleen even wat aandraaien? Ik ga dan net zo goed even langs de fietsenmaker die weet wat hij doet dan dat ik zelf ga zitten prutsen.
Je kan even klooien aan je barrel adjuster om de spanning weer goed te krijgen. Anders inderdaad even los en weer vast.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 00:55 schreef Devv het volgende:
Ik merk na ongeveer 200 kilometer fietsen dat de ketting aan lijkt te lopen als deze op het grootste blad zit. Ik had begrepen dat dit wel vaker kan gebeuren bij nieuwe fietsen en dat je dan de kabels bij de derailleur af moet stellen. Kan je dit makkelijk zelf doen of komt er toch wel iets meer bij kijken dan alleen even wat aandraaien? Ik ga dan net zo goed even langs de fietsenmaker die weet wat hij doet dan dat ik zelf ga zitten prutsen.
De marge (hoog en laag) stel je in met de kruiskop, daar hoef je na afstelling niet meer aan te komen. De kabel is alleen iets opgerekt. Die moet gewoon weer iets meer op spanning. Dus vooral niet aan die schroefjes komen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je kan even klooien aan je barrel adjuster om de spanning weer goed te krijgen. Anders inderdaad even los en weer vast.
Mocht dat het niet fixxen dan inderdaad je derailleur afstemmen met een kruiskop.
Hoe scheef ligt je ketting als de gebeurt?
Als iemand hem met een e-bike af kan pakken verdien je de KOM ook niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:21 schreef Andyy het volgende:
Iemand met een e-bike pakt steeds een kom af. Kan je iemand niet reporten op strava? Kan nu alleen ritjes flaggen
Dat ding heeft een kruissnelheid van 45, segment van 18 min. Verschilt 2 secquote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als iemand hem met een e-bike af kan pakken verdien je de KOM ook niet.
harder trainenquote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:21 schreef Andyy het volgende:
Iemand met een e-bike pakt steeds een kom af. Kan je iemand niet reporten op strava? Kan nu alleen ritjes flaggen
Ze hebben zelfs apparte activity type voor ebikes. (en dus eigen segmenten en koms)quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:21 schreef Andyy het volgende:
Iemand met een e-bike pakt steeds een kom af. Kan je iemand niet reporten op strava? Kan nu alleen ritjes flaggen
Klopt, maar vind het niet zo raar om dat bij een nieuwe fiets te checken als die spanning veranderen niet helpt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
De marge (hoog en laag) stel je in met de kruiskop, daar hoef je na afstelling niet meer aan te komen. De kabel is alleen iets opgerekt. Die moet gewoon weer iets meer op spanning. Dus vooral niet aan die schroefjes komen.
Je kan makkelijk testen of de marge goed is. Dan probeer je hem op de grote plaat te leggen en als dat niet met de shifter lukt, maar je de derailleur nog wel met je hand wat naar buiten kunt duwen, is de marge voldoende, maar de kabel te slap. Wil de derailleur met de hand ook niet verder naar buiten, is de marge te klein en moet je het H schroefje iets uit draaien. (vaak is een half slagje al voldoende.
Vanaf waar vertrek je?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:51 schreef lammegiraf het volgende:
ik wil morgen een klein rondje fietsen op de veluwe....
Iemand nog een leuk rondje daar van circa 80km?
ben flexibel...kachel er met de auto naar toe namelijkquote:
Er is onderzoek gedaan naar beetroot en duursportquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:41 schreef poiuytr het volgende:
Sportvoedingwebshop heeft ook een nieuw product:
http://www.sportvoedingwe(...)sportvoeding-wereld/
Zou dit echt een paar procent helpen? Ben zelf nogal huiverig voor dit soort producten.
Een groot deel is marketing natuurlijkquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:41 schreef poiuytr het volgende:
Sportvoedingwebshop heeft ook een nieuw product:
http://www.sportvoedingwe(...)sportvoeding-wereld/
Zou dit echt een paar procent helpen? Ben zelf nogal huiverig voor dit soort producten.
Als je er teveel van binnenkrijgt dan wel en anders is het gezond juist. Ik geloof alleen niet zo in die kleine dure flesjes concentraat. Ik zou gewoon een glas leegdrinken, lekker is het niet echt maar wel goed.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 16:37 schreef Fretwork het volgende:
Was bietensap niet kankerverwekkend op de lange termijn?
Vast, de vraag is of je het merkt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:41 schreef poiuytr het volgende:
Sportvoedingwebshop heeft ook een nieuw product:
http://www.sportvoedingwe(...)sportvoeding-wereld/
Zou dit echt een paar procent helpen? Ben zelf nogal huiverig voor dit soort producten.
Uitzagen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe krijg je een alu zadelpen die vastzit in een carbon frame los?
had ik laatst ook met mijn fiets. gelukkig zat er aan de bovenkant van de zadelpen een opening waar ik een grote sleutel doorheen heb gestoken..zo had ik een grotere hefboom icm wd40. Ga dat ding nu elk jaar ff loshalen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe krijg je een alu zadelpen die vastzit in een carbon frame los?
Zo heb ik samen met papakaas een superlight alu frame gesloopt waar een carbon pen in vastzat. Als WD 40 niet meer helpt is het waarschijnlijk over.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
had ik laatst ook met mijn fiets. gelukkig zat er aan de bovenkant van de zadelpen een opening waar ik een grote sleutel doorheen heb gestoken..zo had ik een grotere hefboom icm wd40. Ga dat ding nu elk jaar ff loshalen.
je kan ook de zadelpen op de kop in een bankschroef zetten en dan het frame als hefboom gebruiken. Wel met beleid..
Ik gebruikte nu het zadel als hefboom.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
had ik laatst ook met mijn fiets. gelukkig zat er aan de bovenkant van de zadelpen een opening waar ik een grote sleutel doorheen heb gestoken..zo had ik een grotere hefboom icm wd40. Ga dat ding nu elk jaar ff loshalen.
je kan ook de zadelpen op de kop in een bankschroef zetten en dan het frame als hefboom gebruiken. Wel met beleid..
De wanddikte vd zitbuis bij een carbonnen frame is amper 1mm. Dus met wrikken kan het scheuren, en met de zaag ben je er ook zo door. Dus als je een alu zadelpen wilt uitzagen uit een carbon frame wordt dat een helleklus.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik gebruikte nu het zadel als hefboom.
Het probleem is dat mijn broertje ook een beetje wilt gaan fietsen op de fiets van m'n pa maar dan moet het zadel naar beneden...
En dan heb ik een kapot frame? Schiet ik weinig mee op.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De wanddikte vd zitbuis bij een carbonnen frame is amper 1mm. Dus met wrikken kan het scheuren, en met de zaag ben je er ook zo door. Dus als je een alu zadelpen wilt uitzagen uit een carbon frame wordt dat een helleklus.
Dus eigenlijk ben je keihard gefucked en is het volgende advies "koop een andere fiets".quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De wanddikte vd zitbuis bij een carbonnen frame is amper 1mm. Dus met wrikken kan het scheuren, en met de zaag ben je er ook zo door. Dus als je een alu zadelpen wilt uitzagen uit een carbon frame wordt dat een helleklus.
Oke ik dacht dat WD 40 ook kruiplolie was maar dat is niet zo?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:56 schreef Z het volgende:
WD40 is een middelmatig smeermiddel en meer iets voor schoonmaken. Je kan beter iets als IMAL proberen. Mijn alu zadelpen zit wederom vast in mijn stalen frame. Ik heb het maar opgegeven. Hij hoeft er ook niet per se uit.
Nouja, 1x per jaar de zadelpen loshalen en vooral monteren met een flinke lik vet (of carbon montagepasta) voorkomt dat ie vastrot.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:47 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je keihard gefucked en is het volgende advies "koop een andere fiets".
Hou ik het toch maar op mijn klassiekertje waarvan het zadel al 15 jaar niet verhoogd, verlaagd, veranderd of wat dan ook is.
Het is meer dat wd40 ook smerende eigenschappen heeft, naast en hoop andere eigenschappen. Er zijn oliën die specifiek voor kruipen bedoeld zijn, zoals imal.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oke ik dacht dat WD 40 ook kruiplolie was maar dat is niet zo?
Moet je dat wel doen natuurlijk, leuk als preventief onderhoud maar helpt niks meer als het al verrot vast zit.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 19:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nouja, 1x per jaar de zadelpen loshalen en vooral monteren met een flinke lik vet (of carbon montagepasta) voorkomt dat ie vastrot.
Je benen gaan ook niet binnen een minuut leeg lopen als je net boven je omslagpunt zit. Maar als je beter getraind bent zal je omslagpunt wel een paar slagen hoger komen te liggen. Maar vergeet ook niet dat je hartslag vrij variabel is. Zeker met dit warme weer zal hij wel wat harder kloppen dan normaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 21:26 schreef Najieto het volgende:
Is het mogelijk door training je omslagpunt te verleggen? Normaal ligt mijn omslagpunt op 173 bpm. Vandaag zat ik bijna een minuut 3 slagen er boven zonder dat ik het gevoel had dat mijn benen helemaal leeg liepen.
Zo zijn destijds inderdaad veel Vitus frames gesloopt. De zitbuis zat vastgeschroefd en gelijmd in de lugs. ff de verkeerde kant opdraaien en je draaide de hele zitbuis los.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo heb ik samen met papakaas een superlight alu frame gesloopt waar een carbon pen in vastzat. Als WD 40 niet meer helpt is het waarschijnlijk over.
Door training kun je je weerstand voor melkzuur verhogen zodat je langer boven je omslagpunt kunt rijden.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 21:26 schreef Najieto het volgende:
Is het mogelijk door training je omslagpunt te verleggen? Normaal ligt mijn omslagpunt op 173 bpm. Vandaag zat ik bijna een minuut 3 slagen er boven zonder dat ik het gevoel had dat mijn benen helemaal leeg liepen.
Dat. Je omslagpunt zal niet echt veranderen, maar je lactatiekundige tolerantie zal wel toenemen inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 21:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Door training kun je je weerstand voor melkzuur verhogen zodat je langer boven je omslagpunt kunt rijden.
Nee dat zal wel maar het was lange tijd als ik mijn omslagpunt bereikte dat mijn benen echt kneiterhard vol liepen dat ik dat amper luttele seconden vol kon houden. Het viel me vandaag op dat het lukte om het langer vol te houden.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 21:32 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je benen gaan ook niet binnen een minuut leeg lopen als je net boven je omslagpunt zit. Maar als je beter getraind bent zal je omslagpunt wel een paar slagen hoger komen te liggen. Maar vergeet ook niet dat je hartslag vrij variabel is. Zeker met dit warme weer zal hij wel wat harder kloppen dan normaal.
Dat zal hier wel mee te maken hebben dan . Ik ga volgende week gewoon weer volle bak en dan zal ik zien of het dan ook weer lukt om er langer in te blijven.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 21:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Door training kun je je weerstand voor melkzuur verhogen zodat je langer boven je omslagpunt kunt rijden.
Je werkt toch bij G.......... ? Hebben ze daar niet wat fatsoenlijk kruipolie in de werkplaats wat je even kunt proberen ?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:45 schreef kanovinnie het volgende:En dan heb ik een kapot frame? Schiet ik weinig mee op.
Het is nu gewoon zo dat m'n broertje niet kan fietsen.
Wil je veel of weinig klimmen? Bekende of onbekende wegen? Ik heb zondag een mooie route gefietst met niet teveel klimwerk en veel fietspaden (90km).quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:41 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ben flexibel...kachel er met de auto naar toe namelijk
Omslagpunt moet je toch ongeveer een uur kunnen volhouden?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 21:47 schreef Najieto het volgende:
[..]
Nee dat zal wel maar het was lange tijd als ik mijn omslagpunt bereikte dat mijn benen echt kneiterhard vol liepen dat ik dat amper luttele seconden vol kon houden. Het viel me vandaag op dat het lukte om het langer vol te houden.
[..]
Dat zal hier wel mee te maken hebben dan . Ik ga volgende week gewoon weer volle bak en dan zal ik zien of het dan ook weer lukt om er langer in te blijven.
Lelijk is dat idd. Lekker ook, die steenslag op je Fahrrad...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 22:32 schreef ddx het volgende:
Vanavond ook lekker, kwam met 40km/u bruggetje over en daar hadden ze even nieuwe lading grind neergegooid (ivm nieuw asfalt)
Kon de bocht nog maar net halen.
Voorlopig maar even dit fietspad niet nemen, want dat gaat nog wel even duren voordat al dat grind is ingereden....
[ afbeelding ]
hoe gaat dat dan?quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:03 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren 'Wie is de (peleton) mol' gedaan. Superleuke oefening in taktiek en samenwerking:)
Bekend terrein voor mij. Ziet er best leuk uit ja.quote:Op woensdag 21 juni 2017 16:17 schreef Leonos het volgende:
https://www.rings-goirle.nl/content/21-strava-bianche
Klinkt best tof!
Er gaat een tijdrijder vooruit. Deze moet voor de finish ingehaald worden door het peleton. Deze staat onder leiding van de wegkapitein. Die moet de boel bij elkaar zien te houden, want het peleton mag er niet meer dan (in ons geval) 2 personen 'verliezen'.quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hoe gaat dat dan?
(ik kijk nooit WIDM)
Klinkt leuk, die neem ik mee.quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:24 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Er gaat een tijdrijder vooruit. Deze moet voor de finish ingehaald worden door het peleton. Deze staat onder leiding van de wegkapitein. Die moet de boel bij elkaar zien te houden, want het peleton mag er niet meer dan (in ons geval) 2 personen 'verliezen'.
Maar... in het peleton zit een -door de trainer in het geniep aangewezen- mol (of saboteur ) die dit wil voorkomen en de boel stiekem probeert te saboteren.
Weet je wat pas toerders zijn? Die ten koste van alles zich aan 'de regels' willen houdenquote:
Oh ja ik zal zondag dat boekje voor je meenemen van de velominati. Kan jij ze ook tot in de puntjes volgen voortaanquote:Op donderdag 22 juni 2017 09:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet je wat pas toerders zijn? Die ten koste van alles zich aan 'de regels' willen houden
Sow, enkele rit beverwijk voor andyquote:Op donderdag 22 juni 2017 09:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet je wat pas toerders zijn? Die ten koste van alles zich aan 'de regels' willen houden
Ik heb een zadeltasjequote:Op donderdag 22 juni 2017 10:22 schreef ratatat het volgende:
[..]
Sow, enkele rit beverwijk voor andy
Hoort er een beetje bij. Het gaat niet weg, maar wordt wel minder.quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:37 schreef fietsen777 het volgende:
Vandaag nieuwe fiets opgehaald en voor het eerst met klikpedalen gereden. Je leest altijd die verhalen over het eerste keer rijden met deze pedalen. Vooral de verhalen over hoe de beginners bij het eerste de beste stoplicht omflikkeren. Ik dacht niet dat dat mij zou gebeuren.. Je merkt toch wel dat je vastgeklikt zit....
Ja niet dus, totdat je op de grond ligt.. Bij het eerste de beste kruispunt
Ik ook!! Op de parkeerplaats bij de flatquote:Op donderdag 22 juni 2017 14:37 schreef fietsen777 het volgende:
Vandaag nieuwe fiets opgehaald en voor het eerst met klikpedalen gereden. Je leest altijd die verhalen over het eerste keer rijden met deze pedalen. Vooral de verhalen over hoe de beginners bij het eerste de beste stoplicht omflikkeren. Ik dacht niet dat dat mij zou gebeuren.. Je merkt toch wel dat je vastgeklikt zit....
Ja niet dus, totdat je op de grond ligt.. Bij het eerste de beste kruispunt
quote:Op donderdag 22 juni 2017 10:22 schreef ratatat het volgende:
[..]
Sow, enkele rit beverwijk voor andy
Zojuist gevonden. Wel iets eerder op de route dan gepland, maar verder een prima hotel met fietsenstalling, mogelijkheden tot kleine fietsreparaties enzovoort.quote:Op maandag 19 juni 2017 20:30 schreef Rikkie99 het volgende:
Weet iemand toevallig nog een redelijk goedkoop, fietsvriendelijk hotel in de Eifel ergens tussen Adenau en Mayen?
quote:Op donderdag 22 juni 2017 10:22 schreef ratatat het volgende:
[..]
Sow, enkele rit beverwijk voor andy
Lekker danquote:Op donderdag 22 juni 2017 15:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ook!! Op de parkeerplaats bij de flat
Het mag eens tijd worden.quote:Op donderdag 22 juni 2017 15:52 schreef Leonos het volgende:
ONWEER ALERT INCOMING!
Moet zo naar huis fietsen
Regen, lekker tegen het stof en de pollen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |