SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
W/Kg zegt niets op het vlakke, dat getal is alleen relevant bergop. Zijn genoeg grote zware renners die mij op het vlakke eraf rijden en koersen winnen, maar die ik bergop eraf rij.. gaat op het vlakke vooral om absoluut vermogen en dan bij koersen vooral het korte explosieve werk tot 5min en 10-20min power. Veel langer gaat het niet vaak achter elkaar hard.quote:180w bij 55 kg is 3,3 W/kg. Das niet hoog.
Als jij zegt dat je het peloton maar net bij kan houden kan dat best kloppen, om bij de amateurs goed mee te komen zie je vaak vermogens van rond de 4 W/kg. Om vooraan te kunnen rijden en wedstrijden te bepalen moet je al tussen de 4,5 en 5 kunnen trappen.
Geen idee, hangt vooral van het parcours af en hoe zuinig je tussen de wielen kunt rijden. 180w voor een koers is wel erg laag trouwens, maar als je steeds uit de wind zat, met een strak asfalt baantje en doortrap bochten zou het kunnen..quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Rikkie99 het volgende:
Maar kan die 180 watt volgens jullie ongeveer kloppen gelet op de afgelopen wedstrijd? (1 uur lang, 41,6gemiddeld)
Hahaha jazeker is dat zo, tijdens de fietselfstedentocht had ik samen met vriend zijn vrouw achter ons fietsen in de luwte. Worden we ingehaald door irritant fietsen dik mannetje, moeten we een viaduct weer omhoog, halen we hem zo weer in. Een klimmetje van 75 mtr lengte hahahahahaquote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
W/Kg zegt niets op het vlakke, dat getal is alleen relevant bergop. Zijn genoeg grote zware renners die mij op het vlakke eraf rijden en koersen winnen, maar die ik bergop eraf rij.. gaat op het vlakke vooral om absoluut vermogen en dan bij koersen vooral het korte explosieve werk tot 5min en 10-20min power. Veel langer gaat het niet vaak achter elkaar hard.
zal morgen eens kijken wat de waardes een beetje zijn. maar 250 is wel weer erg hoog he. je zit tussen de wielen, houdt voor de bocht al benen stil etc, niet te vergelijken met solo. Volgens mij was mijn zwaarste koers ooit 240w avg. zal het morgenavond eens nakijken.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Ik heb bij een studentenkampioenschap 240 voor 20 min getrapt. Toen verloor ik veel plekken en moest ik redelijk snel lossenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
zal morgen eens kijken wat de waardes een beetje zijn. maar 250 is wel weer erg hoog he. je zit tussen de wielen, houdt voor de bocht al benen stil etc, niet te vergelijken met solo. Volgens mij was mijn zwaarste koers ooit 240w avg. zal het morgenavond eens nakijken.
Tussen de wielen in het peloton trap je veel minder vermogen, dan rijdt je 40km/h in D1 zowat. Als je achteraan aan het elastiek bungelt is het weer net omgekeerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.quote:ddx
Vooral in het weekend heb ik het idee, volgens mij door de tracking
Volgende lange rit zet ik bluetooth uit op telefoon eens kijken of het dan beter gaat.
Rit van vanavond (108km) had ik bluetooth ook uitstaan en wisselen ging super snel
http://velobuild.com/2017(...)ike-frame_p0095.htmlquote:Op woensdag 14 juni 2017 00:33 schreef Tommeke het volgende:
@ddx. Mooi frame! Wat voor is eentje is dat?
ik bedoel de tracking van andere mensen op je kaart, volgens mij kan je dat niet uitzettenquote:Op woensdag 14 juni 2017 08:07 schreef VASND het volgende:
[..]
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.
Je zat er qua gemiddeld vermogen niet ver naast. Heb net even een willekeurige ZAC op het baantje bekeken, had daar 263w over een uur, maar een koersje op zelfde baantje uit de voorjaarscompetititie is dan maar weer 216w avg. Omloopjes ook rond de 230-260w. Bij deze koers moest ik de eerste 7min 290w avg op de kant trappen om bij de 1e groep te blijven. Het veld lag toen compleet uit elkaar in waaiers door de wind.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Haha, nog lekker kwaad op dat ding?quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:52 schreef muzas het volgende:
Op de ventoux had ik het beste een powermeter op mn muil gezet... Man wat heb ik lopen schelden op dat ding, vooral aan die mallebabbe kant
Ik heb GEEN idee van het vermogen wat ik trap. Weinig schat ik, of anders gezegd, het is me nooit genoeg, maar ik kom ook overal wel boven.
Wat ik wel altijd heb begrepen is dat strava-schattingen en alles wat er uit mn tacx komt niet zo heel betrouwbaar is.
Ik weet mijn tijd niet, alleen van segmenten, en daar staat 1:51 vanuit bedoin.... Maar das volgens mij niet het hele ding... ws destijds 85 kilo ofzo.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, nog lekker kwaad op dat ding?
Ik reed hem vanaf Bedoin in 1:50 met mijn 76 kg schoon aan de haak. Volgens mij trap jij ongeveer een vergelijkbaar vermogen dan, wellicht iets meer.
Die Malaucene kant is hoerig, maar ik trapte iets sneller. Vanaf Sault vloog ik dat ding op, kan me kennelijk beter motiveren voor een minder steile klim.
Nu je het over meeten hebt. Wanneer staat er weer 1 op de planning?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef Gripper het volgende:
Toen Peter en Muzas en ik met z'n drieen de laatste km van de Primaverafinale 2015 ingingen, of eigenlijk vooral toen we aan de finish stonden uit te blazen, was zelfs Peet verbaasd over het blasfemische gevloek van Muzas.
En dat wil wat zeggen, want Peet is een Rotterdamse havenarbeider.
Volgens mij heb ik op dag segment zo rond de 1:45, dacht me te herinneren dat jij datzelfde jaar zo rond de 1:55 zat voor de hele berg.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik weet mijn tijd niet, alleen van segmenten, en daar staat 1:51 vanuit bedoin.... Maar das volgens mij niet het hele ding... ws destijds 85 kilo ofzo.
Ik had wel op mn garmin een lap aangezet, maar ik had boven geen aandacht voor dat ding
Ja die berg staat me nog heel goed bij. Op een goede manier toch wel. Mn eerste echte berg. En de eerste keer dat ik zo lang kapot heb liggen gaan. Malouseine was een vergissing, ik las overal 'dat ie niet zo zwaar als bedoin was' dus ik had er voor nog ff lekker in de omgeving gigondas gefietst, en als toetje malledinges... Die viel echt wat rauw op mn dak.
Komende zondag/maandag vakantie, weer fietsen in FR, zin in
Dat was 2016 toch? Aankomst op de sluis?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef Gripper het volgende:
Toen Peter en Muzas en ik met z'n drieen de laatste km van de Primaverafinale 2015 ingingen, of eigenlijk vooral toen we aan de finish stonden uit te blazen, was zelfs Peet verbaasd over het blasfemische gevloek van Muzas.
En dat wil wat zeggen, want Peet is een Rotterdamse havenarbeider.
Denk dat ik deze zomer nog wel wat wil plannen (tenzij iemand anders zich heel graag opwerpt ?) met fietsen en BBQ achteraf.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:09 schreef Najieto het volgende:
[..]
Nu je het over meeten hebt. Wanneer staat er weer 1 op de planning?
Strava schat mijn ritje van vanochtend op gemiddeld 180 watt (31,4 gemiddeld). Best een aardige schatting dus van Strava?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:24 schreef Z het volgende:
[..]
Strava schat mijn ritje van vanochtend op gemiddeld 180 watt (31,4 gemiddeld). Best een aardige schatting dus van Strava?
Mwoah, juist een helling moet goed te doen zijn, alleen van die Limburgse klimmetjes nietquote:Op woensdag 14 juni 2017 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.
Als ik bijvoorbeeld kijk op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mwoah, juist een helling moet goed te doen zijn, alleen van die Limburgse klimmetjes niet
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
k op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)
De mensen die om mij heen staan met powermeter hebben allemaal wel boven de 250w.
Dat was het (vlak, bijna geen wind). Tel ik het Kopje niet mee.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.
Idd op een klim waar je weinig wind hebt klopt de schatting meestal wel redelijk.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.
Yup. Gewicht klopt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.
Haha 300km met groepje is altijd leuk.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Rapha 300, afstand lijkt me wel wat voor jou
Als ik de Ventoux pak, op andere calculatoren mn gewicht en tijd invul en dat vergelijk met Strava scheelt het echt een paar wat. Staat je gewicht enzo goed in Strava?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld kijk op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)
De mensen die om mij heen staan met powermeter hebben allemaal wel boven de 250w.
Een rondje wat ik hier "vlak" gedaan heb, zou ik 286 watt hebben (gemiddelde snelheid van 37,6km/h ook bijna 1 uur, 161 bpm).
Ik ben geen goede klimmer, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil meer dan 100 watt is tussen bergop en vlak met dezelfde hartslag.
Edit:
Die Joux plane was op een zondag, en die vlakke rit 2 dagen later, dus het is niet zo dat er een lange tijd tussen zat.
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=iaquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:29 schreef ddx het volgende:
[..]
Haha 300km met groepje is altijd leuk.
Zie zo snel op rapha amsterdam niets bij events staan ?
Rotterdamquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=ia
Ben je zo je fiets kwijtquote:
Mijn gewicht staat netjes ingevuld.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als ik de Ventoux pak, op andere calculatoren mn gewicht en tijd invul en dat vergelijk met Strava scheelt het echt een paar wat. Staat je gewicht enzo goed in Strava?
En hoe is die 37,6 gefietst dan? Want zo'n wattage lijkt me een redelijke schatting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |