dennistd | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:02 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:05 |
Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging). Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden. Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen. Dus de IC naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/ | |
dennistd | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:08 |
Vandaag kwamen de eerste twee nieuwe FLIRTs voor Syntus het land binnen. Het gaat om twee vierdelige stellen, genummerd 7401 en 7402, die dienst gaan doen vanuit Zwolle naar Enschede en Kampen. Trekkracht in Nederland was Strukton G1206 303001. Nadat de stellen door een V200 van EGP naar Bad Bentheim gebracht waren nam Strukton het transport over. Het vertrek, dat om 11.30u gepland was, liet echter op zich wachten door een aanrijding tussen Hengelo en Almelo. Dat bood mooi de tijd om de stellen wat beter te bekijken. Op de 7401 staan Syntus-logo's, die echter zullen verdwijnen voordat de FLIRT in dienst zal komen: de concessie zal worden uitgevoerd onder de naam van het Franse moederbedrijf Keolis. De meereizende medewerker van Stadler controleerde in Bad Bentheim nog even of alles in orde was met de FLIRTs, waardoor de cabinedeur op deze foto open staat. Rechts staat een Volvo-trein naar Gent te wachten terwijl links het restant van een oude ladingmal te zien is. Met een vertraging van twintig minuten werd naar Oldenzaal vertrokken waar de stremming afgewacht werd. Dit bood opnieuw de gelegenheid tot het rustig maken van wat foto's. Het treinpersoneel werd om het wachten wat aangenamer te maken een kop koffie aangeboden in de Syntus-kantine. In Oldenzaal kon er nog een plaatje gemaakt worden met het herkenbare stationsgebouw (en vooral de kloktoren) op de achtergrond. Op spoor 5 staan een aantal grindwagens terwijl op spoor 4 een paar minuten later de Volvo-trein binnen zou komen. Na een stilstand van ruim anderhalf uur in Oldenzaal werd rond 13.45u de Zandsteenweg gepasseerd waar ik de trein al een half uurtje stond op te wachten. Rond enen kwam de melding dat de stremming voorbij was. Vanaf dat moment was het wachten op vertrek, wat uiteindelijk om 13.40u gebeurde. Deze foto is gemaakt bij Hengelo Westermaat, waar de trein iets na 14u passeerde. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:14 |
Als jij dat kunt bedenken, waarom die knoppenduwers dan niet die er voor betaald worden? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:18 |
Ik heb het nog gevraagd aan ProRail destijds, over dat spoor 8, op Twitter. Is terug te lezen in m'n history. Oh en: Geen idee. | |
b2py | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:45 |
Het is wel meer dan dat. Busbrug, wisselstraat opruimen en gelijktijdigheden creeeren en dat perron afbouwen. Dan vergeet ik volgens mij nog wel wat zaken | |
Dr_Flash | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:36 |
Dat is denken in problemen. | |
Goverman | woensdag 14 juni 2017 @ 08:51 |
Dat is niet denken in problemen, maar de scope van de werkzaamheden op emplacement Zwolle. En daarvan maakt het extra perronspoor deel uit. Het extra perron apart realiseren zou duurder zijn en ook meer buitendienststellingsuren betekenen. Het is dus goed dat dit tegelijk wordt aangelegd. Maar helaas mislukte de aanbesteding in december, dit betekende een half jaar tot een jaar uitstel. | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 10:00 |
Zeg de ICB maar gedag: https://www.spoorpro.nl/g(...)oor-naar-supermarkt/ | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 10:03 |
Er zijn betere biermerken | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 10:16 |
Spitsheffing in de trein, een goed idee aldus Bert van Wee (TU Delft): http://www.treinreiziger.(...)chanisme-verstandig/ | |
Goverman | woensdag 14 juni 2017 @ 10:19 |
Ja, totdat je het daadwerkelijk gaat invoeren. Dan is het toch weer niet goed... Bert van Wee is eigenlijk het wetenschappelijke equivalent van Arriën Kruyt: overal een mening over, nergens verantwoordelijk voor... | |
Mr_Klaasje | woensdag 14 juni 2017 @ 10:27 |
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen. | |
Dr_Flash | woensdag 14 juni 2017 @ 12:09 |
Klinkt als de gemiddelde doorsnee-internetschreeuwer zoals wij allemaal | |
Dr_Flash | woensdag 14 juni 2017 @ 12:11 |
Vanavond het vervolg van gisteren door Baskenland.
| |
Kansenjongere | woensdag 14 juni 2017 @ 12:12 |
Het grootste probleem van spitsheffing is dat we op voorhand al weten dat dit door de vervoerders in het algemeen en NS in het bijzonder zal worden aangegrepen als de zoveelste mogelijkheid om een eenzijdige prijsverhoging door te voeren. | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 12:58 |
Is er ook een dubbelzijdige prijsverhoging mogelijk? | |
De_Hertog | woensdag 14 juni 2017 @ 13:08 |
Niet alleen dat, vrijwel iedereen die af en toe met de trein reist heeft minstens zo'n 50 euro per jaar abonnement en heeft dus al korting buiten de spits. Een paar jaar geleden hoorde ik al eens het beste argument tegen dit soort voorstellen: (bij een autoprogramma ) het is niet also we allemaal in de spits reizen om iedereen te pesten | |
Kansenjongere | woensdag 14 juni 2017 @ 13:24 |
Je kunt de prijsverhoging van reizen in de spits compenseren door prijsverlagingen erbuiten. Je kunt de prijsverhoging van producten die zich richten op reizen in de spits (zoals Traject Vrij) compenseren door het product aantrekkelijker te maken. Ik vrees echter dat NS zal kiezen voor een eenzijdige verhoging van (bepaalde) prijzen zonder enige vorm van compensatie en zich vervolgens gaat verschuilen achter clubs die zeiden dat spitsheffing een goed idee zou zijn. | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 14:07 |
| |
Mr_Klaasje | woensdag 14 juni 2017 @ 14:34 |
Nu twijfel ik wel over de 30 % die ik noemde.. Het zal rond de 40 % liggen maar dat geeft geen grote verschillen in de rest van het verhaal dat ik typte. | |
RokStarr | woensdag 14 juni 2017 @ 15:06 |
"Onverwachte werkzaamheden" tussen Delft-Zuid en Dordt? | |
bork | woensdag 14 juni 2017 @ 15:12 |
Dan is de betreffende onderzoeker een prutser. Of het is de mening van de auteur. | |
bork | woensdag 14 juni 2017 @ 15:14 |
Ik durf niet meer te kijken . | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 15:16 |
Den Haag-Rotterdam; Leiden-Rotterdam (onverwachte werkzaamheden) Tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal rijden er veel minder treinen door onverwachte werkzaamheden. Dit duurt tot ongeveer 16:30 uur. Treinmaatregelen: - Intercity 2400 Lelystad C. - Schiphol Airport - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Den Haag HS en Dordrecht - Sprinter 5000 Den Haag C. - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal - Sprinter 5100 Den Haag C. - Rotterdam C. - Breda rijdt niet tussen Delft Zuid en Rotterdam Centraal - Intercity 9200 Amsterdam C. - Rotterdam C. - Antwerpen-C. - Brussel Z./Midi rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 15:22 |
http://www.treinreiziger.(...)t&utm_medium=twitter FNV is acties op poten aan het zetten tegen de verkoop van winkels, het meedingen naar regionale concessies en het niet willen inzetten van 2 HC's op dubbeldekkers. | |
Salatrel | woensdag 14 juni 2017 @ 15:24 |
en ze staan daar redelijk alleen in want VVMC & CNV hebben al aangegeven er niet aan mee te doen... | |
Salatrel | woensdag 14 juni 2017 @ 15:38 |
Ik vraag me ook af hoe groot de actiebereidheid is onder FNV personeel. Kan me niet voorstellen dat heel veel van retail lid zijn van een vakbond aangezien het erg veel parttimers/bijbaners zijn. Mij interesseert het bijvoorbeeld totaal niet of die lui in dienst zijn van NS retail of van een ander (de winkels worden niet verkocht alleen de uitbating wordt uitbesteed) alleen Kiosk en nog 2 andere formules blijven in eigen beheer heb ik begrepen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 14 juni 2017 @ 16:13 |
Ja, eh. Zeg het maar. Als ik vanuit de wetenschappelijke economische theorie naar een spitsheffing kijk klopt zijn verhaal helemaal. Dat wil niet zeggen dat het op maatschappelijk niveau een goed idee is. De mensen die het meeste last hebben van de spitsheffing hebben het vaak ook al lastiger met het vinden van werk. Dan kan die spitsheffing best een enorm succes zijn maar als dat meer werkloosheid oplevert is het effect tamelijk dramatisch. | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 16:27 |
Hj heeft wel 1 punt, er is geen prikkel vanuit NS om buiten de spits te reizen als je al een altijd vrij (of vergelijkbaar) in bezit hebt. (Waarom je dat zou nemen als je toch in het dal kan reizen vraag ik me af.) | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 16:31 |
Maar wel tig andere kaartsoorten, waardoor de eerste treinen na 9 uur 's ochtends vaak drukker zijn dan de laatste spitstreinen. | |
bork | woensdag 14 juni 2017 @ 16:54 |
Spitsheffing maar dan alleen op trajecten waar de NS aantoonbaar met de huidige techniek en materiaalinzet niet aan de vraag kan voldoen, om spitsheffing in te voeren op overige trajecten omdat het dat niet kan dan no go. En daar ben ik dus bang voor en daarom zeg ik: nee. Miljoenen geïnvesteerd in OV-chipkaart dan moet je ook kunnen differentiëren anders ben je echt geen knip voor je neus waard. | |
Dr_Flash | woensdag 14 juni 2017 @ 17:23 |
Hoezo niet? | |
ReisT | woensdag 14 juni 2017 @ 17:34 |
Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit. Ik zou wel een paar dagen in de week buiten de spits kunnen reizen, maar dat levert geen voordeel op. Dus kies ik op die dagen er voor om met de laatste trein vóór 9 uur te reizen. | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 17:36 |
Daar zouden ze dan mooi op kunnen inspelen inderdaad | |
Kansenjongere | woensdag 14 juni 2017 @ 18:30 |
Dat is niet helemaal waar. Om quitte te spelen met mijn Traject Vrij Jaar moet ik bij uitsluitend reizen in de spits 312 enkele reizen per jaar maken. Dat komt inderdaad neer op 6 reizen per week, dus 3 maal retour. Als je er echter feestdagen en vakanties vanaf haalt, dan zal bij "slechts" drie dagen per week reizen Traject Vrij niet lonen. | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 18:31 |
Het andersom alternatief is navenant duurder, waar ligt het 'optimum'? | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 18:34 |
Opa heeft tijd over en een coole hobby: http://www.dumpert.nl/med(...)zijn_achtertuin.html | |
Kansenjongere | woensdag 14 juni 2017 @ 18:37 |
Als ik drie dagen per week zou werken (of vier waarvan 1 dag thuis) zou ik denk ik voor Altijd Voordeel kiezen in plaats van Traject Vrij. Bijkomend voordeel is dat je dan wel wordt beloond wanneer je een keer in de daluren reist. En dat je langeafstandskorting krijgt bij het verder reizen dan je vaste traject plus minder gedupeerd wordt door de beperkingen van dat gedrocht "van rit naar reis". En dat je bovendien niet gedwongen wordt op rekening te reizen, waardoor je veel meer zicht hebt op de bedragen die NS in rekening brengt. En dat je wel gewoon Weekend Vrij erbij kunt zetten zonder te moeten gaan klooien met 2 ov-chipkaarten. Dat Traject Vrij moet haast wel met afstand het meest gebrekkige product zijn dat NS aanbiedt. [ Bericht 27% gewijzigd door Kansenjongere op 14-06-2017 18:49:24 ] | |
Dr_Flash | woensdag 14 juni 2017 @ 18:59 |
Veel eerder geld over dan tijd over dus | |
Peter | woensdag 14 juni 2017 @ 19:06 |
Kijk naar het Engelse systeem en dat dat daar niet werkt qua spreiding.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 20:16 |
Kijk dat spul mooi schudden op RA eah | |
Dr_Flash | woensdag 14 juni 2017 @ 20:24 |
Nou. Het is nou niet alsof ik volgende week direct een vakantie naar Baskenland ga boeken nee. | |
ReisT | woensdag 14 juni 2017 @ 20:27 |
Dat ligt eraan, of je het zelf moet betalen. Mijn werkgever betaalt voor TrajectVrij dus ik maak daar gebruik van. Ik vind het heel fijn dat ik meniet elke keer bezig hoef te houden met wat mij reis vandaag kost. Het is ideaal dat ik niet voor saldo hoeft te zorgen die enkele keer dat ik een stukje verder reis. En sinds NS de incheckregels heeft gewijzigd ben ik eigenlijk wel blij dat mijn Weekendvrij op een andere kaart staat... | |
Dr_Flash | woensdag 14 juni 2017 @ 20:33 |
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! Logisch natuurlijk | |
James1988 | woensdag 14 juni 2017 @ 20:35 |
En treinen zijn soms al zo warm | |
Litpho | woensdag 14 juni 2017 @ 21:23 |
Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen. Op Somda werd daar vervolgens nog aan toegevoegd dat de marktwerking-adepten niet gek moeten opkijken dat de NS na liberalisatie alleen maar aan maatschappelijk ondernemen doet als het toevallig zo uitkomt, dat is commerciële bedrijven tenslotte eigen. | |
mart_83 | woensdag 14 juni 2017 @ 21:23 |
ja. want als de trein word opgeheven is ie niet meer vertraagd! | |
Dr_Flash | woensdag 14 juni 2017 @ 21:26 |
Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" worden | |
derLudolf | woensdag 14 juni 2017 @ 21:27 |
Al die extra Afrikaantjes moeten ergens van betaald worden... | |
dennistd | woensdag 14 juni 2017 @ 21:27 |
Ik stel voor om werkgevers die personeel verplichten om tijdens de spits te reizen (door de werktijden) een extra heffing op te leggen | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 21:30 |
Dan zou jouw werkgever ook flink extra moeten betalen | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 21:35 |
Jeetje, dat is eigenlijk best wel een bijzonder interessant idee! | |
dennistd | woensdag 14 juni 2017 @ 21:42 |
Nee hoor, wij reizen juist voor de spits en na de spits, om zo in de spits reizigers te kunnen vervoeren. | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 21:45 |
Het lastige van mensen de spits uit dwingen is dat er een bijzonder grote groep is waarvan ik denk, doe voor hun maar niet en dat zijn ouders met (jonge) kinderen. Hoe makkelijk ouderen en jongeren zich kunnen aanpassen en wat meer vrijheid in planning hebben ben je met kinderen toch vrij gebonden. Een (jong) kind moet gewoon (vroeg) naar bed en je wilt ook de ouders de mogelijkheid blijven geven om tijd met hun kinderen door te kunnen brengen en niet louter de BSO zien. Het wordt dan heel arbitrair om aan te wijzen wie er wel recht heeft op 'ouderkorting' oid om die heffing tegen spitsreizen teniet te doen. Ik vind het een leuk en onderzoekwaardig idee maar dit is 1 van de haken die mij reeds binnenschoot. | |
cherrycoke | woensdag 14 juni 2017 @ 21:46 |
Trein naar Kopenhagen oke! leuk! Vanaf ¤ 98* enkele reis ohw, jammer van dat * sterretje. even verder lezen Reistijd Amsterdam - Kopenhagen 11.00 uur bedoelen ze hiermee 11 uur reistijd? ja dus 3 of 5x keer overstappen ja oke das niet zo moeilijk EuroCity > IC > IC > BUS > IC > IC bus? | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 21:48 |
Vliegtuig? | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 21:49 |
Op je datum zijn er werkzaamheden. Als je morgen wil dan kan het met 2x overstappen. Tevens rijden er geen EuroCities van Amsterdam naar waar dan ook dus dat moet de terugweg wel zijn. | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 21:50 |
Jullie reizen dus wel degelijk volop in de spits | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 21:50 |
Euhm, nee? | |
Litpho | woensdag 14 juni 2017 @ 21:51 |
Melanie's oprotpremie? | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 21:52 |
De 'garp' is dat Dennis in de spits in een bus zit, hi ha ho | |
dennistd | woensdag 14 juni 2017 @ 21:53 |
Het gaat puur om gevallen waarin de werkgever de verplichting aan de werknemer oplegt om pakweg van 8.30u tot 17u op kantoor te zitten. Dat de werknemer daar zelf voor kiest is prima natuurlijk, zolang de werkgever maar de mogelijkheid biedt om ook op andere tijden aanwezig te zijn. | |
dennistd | woensdag 14 juni 2017 @ 21:54 |
Bij grote drukte (gelukkig maar zelden) bied ik mijn zitplaats ook wel eens aan aan reizigers hoor Maar gek genoeg gaat niemand daar op in | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 21:58 |
Laten we dan een lijstje maken met werkgevers waarvan verwacht wordt dat er een verplichting is omtrent werktijden. - Onderwijsinstellingen - Onderwijsinstellinggerelateerde bedrijven - Meer 'groepen' kan ik niet verzinnen waarbij het noodzakelijk is om om xx:xx aanwezig te zijn tot xx:xx. De werktijden van onderwijsinstellingen aanpassen heeft een bijzonder grote impact, zie ook wat ik in mijn vorige post aanhaalde. Ik vraag me af of die aanpassing het waard is voor de ophef die het gaat opleveren en ik vraag me af of je er het gewenste resultaat mee haalt. Financiële prikkels zijn daarentegen wel enorm effectief om mensen een ander patroon aan te leren. Je zou de cijfers moeten hebben om er echt een goed verhaal van te maken, nu ben ik in ieder geval nog niet overtuigd. | |
Fred | woensdag 14 juni 2017 @ 22:04 |
Spoorloopsters bij Rotterdam Noord Goederen. Uiteraard voor de trein waar ik in zit. Dus stonden we na Rotterdam Noord gelijk weer stil | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 22:07 |
WAARSCHUWING: Rant incoming! De afgelopen weken heb ik trouwens twee keer mijn trein gemist vanwege een nieuw fenomeen wat door die fucking randdebielen van een Syntuschauffeurs wordt veroorzaakt en vanochtend bijna een derde keer; Chauffeurs van gelede bussen laden hun vracht uit op het fietspad voor het stadsbusstation omdat ze te lam zijn om een rondje te rijden op de rotonde voor het station, waardoor de stadsbussen tot in de stationsweg in de file staan. Net zo fucking irritant als buschauffeurs die elkaar voor laten gaan zonder na te denken. Hoe die logica van die idioten werkt ontgaat me volledig. Bussen die de Burgemeester van Roijensingel opdraaien hoeven niet eerst, De reizigers in míjn bus moeten de trein halen en omdat jullie geen betrouwbare dienstregeling kunnen maken waardoor het ding al +5 heeft wordt het veel te krap allemaal. Zo! En nu is het tijd voor een Desperados <3 | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 22:08 |
Geledebussen in Twente? Die 2 oude ragbakken die ingezet worden bij voetbal & storingen van NS? | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 22:09 |
Sinds wanneer woon ik in Twente? | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 22:10 |
Oh wacht, Shittus rijdt ook in Zwollywood, sowwie kusje kthxbye | |
HaverMoutKoekje | woensdag 14 juni 2017 @ 22:13 |
Nu op BBC2 'the passengers that took on the trainline' | |
James1988 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:37 |
SYNTUS? KEOLIS NEDERLAND JA! | |
b2py | woensdag 14 juni 2017 @ 22:38 |
Kutbus Nederland | |
James1988 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:39 |
Hier, een kort stukje infraporno over de indienststelling van een nieuw seinhuis in Parijs: | |
dennistd | woensdag 14 juni 2017 @ 22:43 |
Nou ben ik in Zwolle niet zo bekend, maar is dat niet die nieuwe halte van lijn 9 aan de overkant? En dat inzicht ontbreekt bij sommigen ben ik het helemaal mee eens: omdat een aantal gewoon pal vooraan de uitstaphalte in Almelo stopte als er bussen achter zaten mag er nu helemaal niet meer bij de uitstaphalte gestopt worden... Maar laat ik het maar helemaal niet hebben over automobilisten die op de meest kromme plekken gaan stilstaan waar je ze onmogelijk kunt passeren. | |
dennistd | woensdag 14 juni 2017 @ 22:43 |
Het waren er 3 zelfs, maar die zijn al sinds vorig jaar zomer weg. | |
bork | woensdag 14 juni 2017 @ 22:47 |
Dan wil er naar toe! | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 22:47 |
Nee, daar heb ik geen last van en dat heb ik ook nog nooit geblokkeerd gezien. Ik zou op de terugweg naar huis ook geen moeite hebben met 10 a 15 minuten vertraging. Helemaal niet met dit weer. En desnoods ga ik naar huis lopen. Ja, bij die lijn 9-meuk waar je het net over had, zijn dus slagbomen geplaatst die op een transmitter open gaan. Afgelopen zaterdag was er een halve marathon en er stonden drie auto's voor die slagboom. Die dus niet opengaat.Dus praten met de bestuurder "ja nee hij gaat echt wel open". Ik wijs op het verbodsbord naast hem, hij; ja nee gaat open hoor! Mag best. NEE MAG NIET DOMME LUL. | |
dennistd | woensdag 14 juni 2017 @ 22:54 |
Ik was zaterdag ook nog in Zwolle maar toen ging ie af en toe toch wel open als er auto's stonden. Een andere automobilist wordt binnenkort wat minder gelukkig: die reed over het stadsbusstation waar een S&V'er van Syntus zijn kenteken opschreef om een bonnetje van ¤140 (dacht ik) te maken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 22:56 |
¤230,- (2017) en een strafblad (1-1-2016). | |
James1988 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:59 |
Een boete kan op kenteken worden gegeven, maar voor een notering op het strafblad moet er toch sprake zijn van een staandehouding? | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 23:01 |
Zou kunnen. Ga ik navragen. | |
derLudolf | woensdag 14 juni 2017 @ 23:45 |
Dat vermoed ik wel, hoe kan men anders aantonen dat je hebt gereden? Invordering van het rijbewijs kan ook alleen na een staandehouding, niet als je geflitst bent. Maar een strafblad voor een verkeersovertreding, dat lijkt me sterk. Dat is toch alleen als je een misdrijf pleegt? | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juni 2017 @ 23:48 |
Als dat een argument zou zijn zou je ook geen bekeuring op kenteken kunnen geven. Invordering van het rijbewijs kan alleen bij staandehouding omdat dat in de wet staat denk ik. Als je in de wet zet dat de eigenaar van het voertuig z'n rijbewijs kan kwijtraken dan kan dat prima. Door rood rijden is dus een misdrijf geworden. | |
derLudolf | donderdag 15 juni 2017 @ 00:00 |
Nee want het kenteken is vrij eenvoudig te herkennen. Geen idee of dat juridisch mogelijk is. In Frankrijk krijg je wel punten op je rijbewijs als je geflitst bent. Kameraad van me heeft aantal keren bekeuringen op mijn naam of een andere Nederlander laten zetten. In de helft van de gevallen werden ze overigens niet eens doorgestuurd naar NL. De keer dat ik zelf te hard reed wel Ik zie het, puntje 2 in de link hieronder. Staan er bij het busstation verkeerslichten dan? Kan ik me niet herinneren, maar ook al een tijdje niet meer geweest. http://www.infopolitie.nl(...)s-2015-wat-verandert | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 00:08 |
Buschauffeurs zijn dan ook strontmongolen. | |
dennistd | donderdag 15 juni 2017 @ 04:43 |
Dank voor het compliment | |
dennistd | donderdag 15 juni 2017 @ 05:34 |
De Provincie Drenthe wil geen spoorverbinding Emmen-Groningen meer en steekt het geld nu in de N34: http://www.dvhn.nl/drenth(...)bbelen-22285213.html | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 07:25 |
Dan snap je niet hoe zoiets juridisch in elkaar gezet kan worden. Natuurlijk is dat juridisch mogelijk. Homoseksualiteit kan ook strafbaar gesteld worden. Soms wordt een wet wel eens afgeknald bij de Raad van State maar het is zeldzaam en het is bijna altijd "ja je moet dan wel eerst dit aanpassen". Zolang we geen mogelijkheid hebben om de wet aan de grondwet te toetsen zal dat niet veel anders worden. Er staat nu een verkeerslicht ja. | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 09:26 |
Verstandig. De trein zou nauwelijks sneller worden dan de huidige busverbinding. Dan kun je het geld beter steken in verkeersveiligheid en op een weg als de N34 is dat hard nodig | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 10:14 |
| |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 10:44 |
Vanavond het mooiste deel van de afgelopen Nieuwjaarsronde bij RA
| |
Jappie111 | donderdag 15 juni 2017 @ 10:49 |
Stopt de snelle sprinter Hilversum-Utrecht CS weer in Overvecht? | |
Mr_Klaasje | donderdag 15 juni 2017 @ 10:54 |
In één richting ja. | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 10:58 |
Liesje! Kijken! | |
Salatrel | donderdag 15 juni 2017 @ 11:01 |
Ik vroeg me al af waarom die mensen allemaal stonden te zwaaien op het perron | |
MTL | donderdag 15 juni 2017 @ 11:45 |
Vriendelijke mensen daar in Utrecht, joh? | |
Salatrel | donderdag 15 juni 2017 @ 12:12 |
vooral in die wijk ja [ Bericht 0% gewijzigd door Salatrel op 15-06-2017 13:04:18 ] | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 13:18 |
Oh, stond dat er | |
Salatrel | donderdag 15 juni 2017 @ 13:23 |
de toetsenbord instelling van tablet stond op Engels | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 13:30 |
Ik kon er niet echt chocola van maken | |
Salatrel | donderdag 15 juni 2017 @ 13:36 |
ik ook niet toen ik het terug las | |
b2py | donderdag 15 juni 2017 @ 14:35 |
Smelt veel te hard | |
derLudolf | donderdag 15 juni 2017 @ 15:06 |
Of men moet eens accepteren dat je tussen pak en beet 6u en 19u niet kunt inhalen. Van die twee ongelukken twee weken terug was er een (die motorrijder die op een vrachtwagen knalde) een zelfmoordactie. | |
Bitlord | donderdag 15 juni 2017 @ 15:34 |
Alsof s&v bevoegd is voor handhaven RVV. Niet dus.. | |
dennistd | donderdag 15 juni 2017 @ 16:45 |
Misschien dat dit valt onder het belemmeren van het openbaar vervoer? Daar kunnen ze in elk geval wel voor schrijven. | |
dennistd | donderdag 15 juni 2017 @ 17:57 |
Volgens mij klopt hier iets niet:
| |
ReisT | donderdag 15 juni 2017 @ 18:06 |
Dat klopt inderdaad niet, reizigers tussen Deventer en Uithuizermeeden v.v. zijn 1,5 uur langer onderweg via Arnhem [ Bericht 29% gewijzigd door ReisT op 15-06-2017 18:13:43 ] | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 18:39 |
daarheeft er weer eentje met verkortingen zitten kutten | |
Peterselieman | donderdag 15 juni 2017 @ 19:33 |
Uithuizermeeden is Uhm en ik kan niet iets in de buurt van Deventer bedenken dat erop lijkt | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 19:36 |
"Zeg Kees, van waar naar waar kunnen er minder treinen rijden?" "Nou Henk, dat is tussen Deventer en uhm... wacht even hoor" "Oké bedankt!" | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 19:38 |
Ut | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 19:48 |
Ik heb haar geDMd en geSMSt, meer kon ik niet doen | |
greavy | donderdag 15 juni 2017 @ 20:03 |
Toch wel even bij ProRail je spoorbevoegdheidspasje opgehaald? Verder wel leuke foto's. | |
greavy | donderdag 15 juni 2017 @ 20:04 |
Moest Utrecht zijn, dus Ut | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 20:25 |
ja dat zeg ik | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 20:39 |
Hoe oud is die aflevering van Rail Away? | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 21:06 |
bwoah jaar of 15, net als de meeste andere | |
Adrie072 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:07 |
Maar wel een erg mooie aflevering! | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 22:09 |
Maar lang niet zo mooi als toen wij er met het Nieuwjaarsrondje waren | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:13 |
Sfeerimpressie: (video met dank aan Google Photos) | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:17 |
Over het Nieuwjaarsrondje gesproken, is het misschien een idee om volgende keer richting Scandinavië te gaan, Kopenhagen of Malmö, zoiets? Dat is misschien net te doen in een weekend? | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 22:19 |
lekker pornodeuntje eronder ook | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:21 |
| |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 22:22 |
Goed plan. werk maar vast uit, al moet je wel rekening houden met de Fahrplanwechsel half december. Eind augustus open ik wel een apart nieujaarsrondj-topic | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 22:27 |
Dat is zelfs makkelijk te doen in een weekend. Ik heb het op een zondag gered met drie keer 50 minuten overstaptijd, met tot aan Puttgarden alleen RE's. We hebben toen wel tickets Rødby->Kopenhagen gekocht en zijn in de boot op de trein gaan zitten. Mag niet maar hoe willen ze het controleren, srsly. Oh jah; vertrek eerste trein uit Enschede naar Hamm. Daarna ->Osnabrück->Bremen->Hamburg->Lübeck->RB Puttgarden. | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:30 |
Aannemende dat de dienstregeling vergelijkbaar blijft aan 2017 is Kopenhagen op één dag haalbaar. 6:37 uit Breda vertrekken, 18:19 aankomen in Kopenhagen (mét overtocht per boot). 18:19 vind ik persoonlijk een mooie tijd om het hotel op te zoeken, in te checken, en daarna wat te gaan eten (al is het misschien geen slecht idee om dat op voorhand te plannen ). De terugreis lijkt ook goed te doen te zijn trouwens. | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 22:34 |
Ik was onlangs ook nog binnen 10 uur over ondanks een geschepte ree. Het kan heus wel. Maar misschien willen we er wat langer van genieten en kunnen we op vrijdagmiddag al weg of zo? Het is natuurlijk niet de bedoeling om dan 5 uur lang in de winterkou op een bankje op OIdenburg/Holstein te bivakkeren maar misschien gaat er wel een nachttrein waar we wat aan hebben of zo. Ik weet het niet | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:36 |
Nachttreinen van Duitsland naar Denemarken zijn er naar mijn weten niet meer. Met Pasen, Pinksteren en 's zomers rijdt er een private vervoerder (Snälltåget) van Berlijn naar Malmö en terug, maar dat is het. | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 22:40 |
Mooi hoerig dan. Op zich is het (wat mij betreft) ook wel een optie om vrijdagochtend vast te vertrekken, dan zijn we vrijdag al in Kopenhagen, 2 hotelletjes, maar dan hebben we de HELE zaterdag om daar leuke dingen te doen. Bijvoorbeeld met de trein Zweden in. Of iets anders leuks wat ik nog even voor me houd En dan zondag weer terug | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:43 |
Dat is best een goed idee! | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 22:48 |
Ik kan in Kopenhagen zijn en het combineren met vrienden bezoeken maar ik ga wel vliegen want ik heb de legs nodig om weer goud te worden. Dan wordt platinum worden makkelijker en na 10 jaar ben ik platinum for life. Het uitje op de tweede dag doe ik dan graag aan mee. | |
derLudolf | donderdag 15 juni 2017 @ 22:56 |
In Zweden laat zich dat wel raden | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 22:56 |
Een vlucht terug pakken zouden we ook nog kunnen overwegen. Dan kun je iets doen als... Vrijdag trein van NL naar Kopenhagen, inchecken, eten, biertjes doen, slapen. Zaterdag trein naar Zweden, daar rondkarren, en eindigen in een hotel. Eten, bieren, slapen. Zondagochtend treinen door Zweden, begin v/d middag Noorwegen binnenvallen, daar nog wat rondetteren, en eindigen op de luchthaven van Oslo om wat te eten. 19:05 opstijgen, 21:00 landen op Schiphol, en iedereen zou nog thuis moeten kunnen komen. | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 22:56 |
ja blonde chica's met grote tieten zijn ook toegestaan | |
Anne | donderdag 15 juni 2017 @ 22:58 |
Gemiddelde tieten ook? Niet klein, niet groot, maar er tussenin? | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 22:59 |
Is ook een mogelijkheid. Maar dat wordt allemaal wel erg ambitieus hoor. Aan de andere kant, evolutie is goed, kleine kindjes worden groot etc. We begonnen met één zaterdagmiddaggie op blokkerkaartjes en we maken er nu een halve week rondtrip west-Europa van voor 750 euro de man Niks mis mee | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 22:59 |
Ik keur jou wel even van te voren goed? | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 23:00 |
Dan NU boeken anders loop je tegen het retourprobleem aan. | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 23:01 |
Ik hoor eigenlijk vooral een heel dik boekje Net even gekeken bij Norwegian, een vlucht van Oslo naar Schiphol op de tweede zondag van januari 2018 kost ¤ 43. Valt mee. | |
b2py | donderdag 15 juni 2017 @ 23:03 |
Keuring vooraf | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 23:04 |
PTA / PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #1 | |
derLudolf | donderdag 15 juni 2017 @ 23:05 |
Hoe bedoel je? | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 23:07 |
Alsof jij meegaat, sukkel | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 23:08 |
Hij is vaker meegeweest dan jij | |
Anne | donderdag 15 juni 2017 @ 23:08 |
Ha. Deadlock. Sukkel. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 23:11 |
Daarom durf ik het ook met zulks een stelligheid te zeggen Garpje. Ik wil het echt best wel graag. Ik had al silver kunnen zijn bij KLM dit jaar maar heb best vaak de trein genomen of op afstand gewerkt. Ik hou echt heel veel van lange stukken treinen (in Intercities). | |
derLudolf | donderdag 15 juni 2017 @ 23:12 |
| |
RokStarr | donderdag 15 juni 2017 @ 23:13 |
Dus ik mag mee? :p | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 23:14 |
Ben je blond? Heb je grote tieten? Dan mag je mee! | |
derLudolf | donderdag 15 juni 2017 @ 23:15 |
Eerst in kpd posten, eerdrr gaat de ballotagecommissie niet aan het werk. | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 23:19 |
Ben jij al eens ooit ergens door toegelaten trouwens? | |
derLudolf | donderdag 15 juni 2017 @ 23:20 |
Mijn foto's waren overtuigend genoeg | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 23:20 |
Ik ontken niets! Guilty as charged! | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 23:22 |
edit: double post; kakinternet | |
RokStarr | donderdag 15 juni 2017 @ 23:29 |
Dubbelyup I guess M'n vriend begon zijn eerste versierpoging met "ben je Scandinavisch, want dat zijn de mooiste vrouwen" haha | |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 23:30 |
Subtiel | |
liesje1979 | donderdag 15 juni 2017 @ 23:30 |
| |
James1988 | donderdag 15 juni 2017 @ 23:31 |
Bite me | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juni 2017 @ 23:35 |
Ben je liesje1979? Fuck James1988 met z'n babyheid; je bent awesome en moet mee. | |
liesje1979 | donderdag 15 juni 2017 @ 23:40 |
Nja ik zou kunnen zeggen dat ik niet liesje1979 ben maar mijn username zou het misschien wel een beetje verraden. | |
Dr_Flash | donderdag 15 juni 2017 @ 23:43 |
Heb jij foto's van een nieuwjaarsrondje waar je bij was ja? Nou die waren dan niet overtuigend genoeg anders hadik het nog wel geweten | |
b2py | donderdag 15 juni 2017 @ 23:53 |
Je vriend noemen | |
b2py | donderdag 15 juni 2017 @ 23:53 |
| |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 10:08 |
Jezus dat nieuwjaarsronde topic maakt me helemaal in de war, zat al te scrollen en zag niks herkenbaars | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 12:44 |
Maandag staakdag: Maandagochtend geen treinen rond Den Haag en Zwolle wegens staking. http://nos.nl/artikel/217(...)-haag-en-zwolle.html | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 12:45 |
Wel een beetje blijven opletten hea | |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 12:49 |
Reactie NS: http://nieuws.ns.nl/maand(...)or-acties-fnv-spoor/ | |
Salatrel | vrijdag 16 juni 2017 @ 13:30 |
ik staak niet maandag | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 13:30 |
nee jij bent maandags altijd vrij zeker | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 13:31 |
Of je hebt een andere standplaats | |
Salatrel | vrijdag 16 juni 2017 @ 13:31 |
nee ik heb gewoon dienst. nog een leuke dienst ook dus ik hoop niet dat dat in de soep loopt. ten eerste ben ik al geen lid van FNV | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 13:39 |
Ze protesteren tegen de verkeerde partij | |
MTL | vrijdag 16 juni 2017 @ 13:53 |
Ik staak ook niet maandag. Heb dan herinstructie Traxx Edit: en ook al geen lid van de FNV. | |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 13:54 |
Maar stel je was wel lid van de FNV, had je dan wel gestaakt? Als in, is staken 'verplicht' als je FNV lid bent oid? | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 14:05 |
Is FNV-lid zijn verplicht om te mogen staken? Lijkt me dat het op zich los van elkaar staat. Afgezien van wat hersenloos kuddegedrag | |
renwan | vrijdag 16 juni 2017 @ 14:26 |
Als ik zo de gesprekken om me heen aanhoor denk ik dat het nogal mee gaat vallen, veel collega's die ik erover hoor hebben zoiets van "eh, nee? onzin". Ohja, ik ben vrij en zit gelukkig niet bij de FNV | |
RokStarr | vrijdag 16 juni 2017 @ 14:48 |
Ik geloof dat ik de trein maandag maar mijd Want mijn geluk kennende, sta ik dan op een trein te wachten die niet komt | |
Salatrel | vrijdag 16 juni 2017 @ 14:57 |
nee en nee | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:02 |
That said, een beetje werkwillig gaan lopen doen als HC op een trein waarvan de machinist staakt, dat schiet ook niet echt op natuurlijk | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:02 |
Treinpersoneel laten staken omdat Servex NS Stations Retailbedrijf wat minder vastgoed te beheren heeft? Wat heeft die vakbond gesnoven dat dit ze een goed plan lijkt? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2017 15:02:46 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:04 |
Noorwegen
| |
Salatrel | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:10 |
de winkels worden niet verkocht alleen de uitbating ervan.. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:12 |
Zou de koffie daar goedkoper van worden voor de reiziger denk je? | |
Bitlord | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:14 |
Ik neem mijn eerdere opmerking terug; ze blijken wél bevoegd te zijn: "9.3. Domeinlijst IV. Openbaar vervoer De boa openbaar vervoer is bevoegd om te handhaven op de volgende artikelen en wetten voor zover noodzakelijk voor een goede uitoefening van de functie en de daaraan gekoppelde taakomschrijving, tenzij de wet zich daartegen verzet. 1. Algemene plaatselijke verordeningen, voor zover deze verordeningen samenhangen met het vervoer van personen en voor zover de boa is aangewezen door het bevoegd gezag; 2. Besluit personenvervoer 2000; 3. Artikelen 15a lid 1 en lid 2, 23 lid 1 sub a, b en e, 62 juncto bord C1, C11, C12, C13, C14, C15, C16 en C17, 24 lid 1 sub b, 62 juncto 71 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990; 5. Artikel 5 Wegenverkeerswet 1994; 6. Wet lokaal spoor 7. Wet personenvervoer 2000; 8. Artikelen 141, 157, 177, 179, 180, 181, 182, 184, 184a, 185, 225, 239, 266/267, 284, 285, 300 juncto artikel 304 onder ten tweede, 310, 311, 350, 416, 424, 426, 435, onder ten vierde, 447e en 461 Wetboek van Strafrecht" Bron: Staatscourant 2016, 33381. | |
Salatrel | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:16 |
ligt eraan waar ze die halen Kiosk bijvoorbeeld blijft wel in eigen beheer | |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:24 |
Die deelt FNV gratis uit maandag in Den Haag en Zwolle | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:27 |
Oh dus het gaat niet eens om alle winkeltjes? | |
Laptop. | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:49 |
Ziggy Volgens de op mag ik jou de schuld geven van een vertraging dus dan doe ik dat nu ook maar. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:02 |
Wie ben jij nou weer | |
Goverman | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:03 |
Nou, als je het werk wil neerleggen is het wel handig om dat in collectief verband te doen (bijv. via een vakbond). In die zin is lidmaatschap van een vakbond wel een voorwaarde om te mogen staken. Maar ik denk dat het andersom werd bedoeld: MOETEN leden van FNV-spoor staken maandag? Ik denk dat het antwoord daarop NEE is. Staken is een recht, geen plicht. En al helemaal niet een plicht die door een vakbond kan worden opgelegd. | |
James1988 | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:04 |
Een vakbond roept op tot staken, leden kunnen beslissen of ze daar gehoor aan geven. | |
Laptop. | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:31 |
Een van de lurkers | |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:34 |
Hoi Wel lief zijn voor Ziggy^3 | |
RokStarr | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:38 |
Anyways, "staken op Den Haag Centraal" betekent dat er op Hollands Spoor wel heel beperkt treinen rijden? | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:48 |
Denk dat het wel mee gaat vallen. Op HS komen ook veel Rotterdammers, Amsterdammers en personeel van andere standplaatsen. Daarnaast vermoed ik dat de actiebereidheid niet erg hoog zal zijn. | |
MTL | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:49 |
Hangt er vanaf waar de machinist/conducteur vandaan komt. Is het een FNV-er uit Den Haag of Zwolle, dan kan het zijn dat ze staken. Met een beetje pech staken er een paar rangeermachinisten en worden treinen überhaupt niet voorgebracht of gereed gemaakt. Dan zal er behoorlijk wat uitvallen. Met een beetje geluk zijn het individuele treinen. Actiebereidheid is heel laag, wat ik tenminste zo proef. Ja, de die hard FNV-ers, maar voor de rest is eigenlijk iedereen die ik tot nu toe spreek behoorlijk verbaasd. Niet in de eerste plaats om dat de FNV schijnbaar vindt dat het treinpersoneel zou moeten gaan staken voor de collega's met een compleet andere CAO (Retail) en/of kantoorpersoneel. | |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:53 |
En de HC's voor die 2e HC op dubbeldekker dan? | |
MTL | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:57 |
Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen. Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren. Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat. Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se één of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit. Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde. | |
dennistd | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:14 |
De Benelux over de HSL wordt ook weer eens uitgesteld: http://nieuws.ns.nl/inter(...)r-via-huidige-route/ | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:16 |
op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd. | |
ReisT | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:24 |
Dit terwijl ik ook berichten heb gezien, dat de opleiding van personeel al begonnen is. Omdat de toelating inmiddels ver genoeg gevorderd zou zijn. Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten?? | |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:30 |
De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33% | |
James1988 | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:31 |
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden. NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100). | |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:33 |
Dat is geen antwoord op de vraag imo | |
James1988 | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:34 |
Ok, dus? | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:37 |
dan moet je dus met dochterbedrijven inschrijven. Bij die eis van 33% geldt ook nog eens dat een controleur niet een hele rit aanwezig hoeft te zijn | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:41 |
Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt. | |
Salatrel | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:44 |
De acties zijn ook allleen tussen 4 en 9 s ochtends dan lig ik nog in mijn nest. Kan ik smiddags gewoon lekker naar Leeuwarden crossen | |
James1988 | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:44 |
Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven. NS heeft geen controle over haar leveranciers en heeft onvoldoende grip op haar eigen productieprocessen om eerder gedame beloftes na te komen. Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator. | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:03 |
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/ | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:04 |
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor | |
derLudolf | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:23 |
Joah, dump daar maar heen Gait | |
boriq | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:33 |
En porfier is inderdaad wat men gebruikt voor de schouwpaden. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42 |
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat? | |
boriq | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42 |
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b? | |
b2py | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:58 |
Die laatste [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 16-06-2017 22:10:38 ] | |
Goverman | vrijdag 16 juni 2017 @ 21:14 |
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel. | |
Salatrel | vrijdag 16 juni 2017 @ 21:18 |
deze man stelt de echt belangrijke vragen | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 21:28 |
Nou ja bij mijn weten kun je voor zo'n schouwpad elk willekeurig hoekig fijn grind gebruiken, en mag dat met hetzelfde gemak kalksteen, schist, gneiss, graniet of orthoklaas zijn. Maar kennelijk wordt hier specifiek voor porfier gekozen. Dan wil ik daar ook wel meer van weten | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 21:30 |
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron. | |
dennistd | vrijdag 16 juni 2017 @ 21:54 |
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden. | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:05 |
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:41 |
| |
Goverman | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:54 |
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :,) | |
dennistd | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:58 |
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel? Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan | |
derLudolf | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:02 |
Als je maar genoeg onderhoud pleegt kun je dat risico beperken natuurlijk | |
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:03 |
Het is te hopen dat je nu de overstap naar Zwolle kunt halen, al is deze met twee minuten zeer krap | |
Goverman | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:04 |
storingen idd, evt. lagere snelheid, mogelijk meer geluid of trillingen en meer onderhoudskosten. Er komt ook nog wat regelwerk en beveiliging bij. En natuurlijk de aanleg kosten van het wissel, inclusief aanpassing aan bovenleiding en seinen. Dat zijn zo wat zaken, daarom is het een specifieke afweging. Dat geldt trouwens met zo goed voor het saneren van wissels. Dat gebeurt echt niet ondoordacht en ook niet zonder overleg met vervoeders. | |
dennistd | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:25 |
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:30 |
Ja met 2 paar overloopwissels EN een infrabeheerder die met "wissels" om kan gaan ja. Dan wel | |
Salatrel | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:48 |
Denk je alles gehad te hebben staat MTL in ene voor je neus... | |
RokStarr | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:49 |
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur | |
derLudolf | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:51 |
Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. | |
James1988 | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:00 |
Da's leuk bij getrokken internationale treinen, het is alles of niets. | |
MTL | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:04 |
Thanks voor de lift | |
Salatrel | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:16 |
ik stuur je email wel ff door naar de KTO mevrouw kun je een enquete invullen over je treinreis | |
RokStarr | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:21 |
Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aan | |
James1988 | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:31 |
En met een beetje pech is dat de doorrijdende Beneluxtrein | |
b2py | zaterdag 17 juni 2017 @ 09:17 |
http://mashable.com/2017/(...)jsnjlqd#AQwHvMOtHOqm Stakingen incoming! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 17 juni 2017 @ 09:48 |
Nee. Zo werkt dat niet. Als nmbs de versie afschiet dan kan je opnieuw beginnen of de herhaling tot in de eeuwigheid blijven uitvoeren. Veel te duur. En de nmbs is een groter drama met toelatingen dan ns. | |
GlenSpey | zaterdag 17 juni 2017 @ 11:21 |
Ik roep het gewoon even om als ik zie dat we aan een andere zijde dan normaal binnenkomen | |
Mr_Klaasje | zaterdag 17 juni 2017 @ 16:29 |
Daar is een tijdje terug een studie geweest om een overloop terug te plaatsen die een paar jaar geleden weggesaneerd is. Ik hoor er niets meer over. | |
DeaDLocK2K | zondag 18 juni 2017 @ 12:16 |
Ik heb een rijdende IC4 gezien net. Werd wel afgesleept maar ik heb er een gezien! | |
Dr_Flash | zondag 18 juni 2017 @ 16:02 |
greavy | zondag 18 juni 2017 @ 19:25 |
De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor. Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep. Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had. Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt. | |
dennistd | zondag 18 juni 2017 @ 19:32 |
V&A / [TK]Sponsoractie: RC/Treinen/Transformers etc. 10% voor FOK!bijenactie | |
superworm | zondag 18 juni 2017 @ 19:37 |
Van harte aanbevolen vanuit onze bijenactie! | |
Salatrel | zondag 18 juni 2017 @ 20:36 |
als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt) | |
Adrie072 | zondag 18 juni 2017 @ 20:43 |
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....? | |
dennistd | zondag 18 juni 2017 @ 20:50 |
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel... In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders? | |
greavy | zondag 18 juni 2017 @ 20:54 |
Aannemelijk niet iemand met een Traxx-bevoegdheid. Misschien als je geluk hebt dat er iemand in de werkplaats zat, maar die kans zal wel klein zijn. | |
greavy | zondag 18 juni 2017 @ 20:57 |
Dat was dus ook zijn argument toen ik een praatje met die beste man had. Die interne regels zijn er, en als je een foutje maakt (ook al heb je vaker rangeerdienst gehad waarbij je loks moest koppelen en je het zou weten), ben je gauw de zondebok. Doet er niet af dat een machinist, zelfs iemand bij NSR, moet weten hoe hij loks moet kunnen koppelen als je bevoegdheden hebt voor loks. Wordt toch in elke opleiding behandeld? Maarja, regels die het je verbieden, dus de reiziger is de dupe. Zo ook een kennis die een tijdje geleden overgestapt is van het goederenvervoer naar NSR Rotterdam, en ICd-diensten doet: Hij weet dondersgoed hoe het allemaal werkt, maar hij doet het niet, want de NS-regels verbieden het. | |
b2py | zondag 18 juni 2017 @ 21:05 |
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag | |
Adrie072 | zondag 18 juni 2017 @ 21:30 |
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar. | |
Adrie072 | zondag 18 juni 2017 @ 21:31 |
Lok koppelen ik zie het probleem. 🤗 | |
James1988 | zondag 18 juni 2017 @ 21:38 |
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig. Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken. | |
Salatrel | zondag 18 juni 2017 @ 21:46 |
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden... | |
Salatrel | zondag 18 juni 2017 @ 21:49 |
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan | |
Salatrel | zondag 18 juni 2017 @ 21:55 |
hij doelt op DDM-1 omdat er een loc aan zit maar die rijden in vaste stammen dus die rangeerbewegingen zijn het probleem niet | |
Maegrim | zondag 18 juni 2017 @ 22:00 |
volgens mij draaien ze daar geen nacht- en weekenddiensten
| |
GlenSpey | zondag 18 juni 2017 @ 22:22 |
Ik heb eigenlijk überhaupt geen ervaring met het koppelen van locs of rijtuigen onderling. Als ze mij zouden bellen weet ik niet veel meer dan de gemiddelde reiziger Maargoed ik heb dan ook geen materiaalbekendheid voor de Traxx enzo, weet niet of zoiets in die cursus überhaupt behandeld wordt... | |
dennistd | zondag 18 juni 2017 @ 22:33 |
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen. En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk. | |
James1988 | zondag 18 juni 2017 @ 22:40 |
Videotijd | |
spectrumanalyser | zondag 18 juni 2017 @ 22:43 |
DDM1 is weer goed zichtbaars op de lijn Alkmaar-Haarlem in de spits. tot voor kort was het een DDAR3. overigens; wat zal 't warm zijn in de DDM1 stellen komende week. | |
derLudolf | zondag 18 juni 2017 @ 22:47 |
Als je dat een keer hebt gedaan vergeet je het niet weer, volgens mij kom ik ook wel een heel eind | |
DeaDLocK2K | zondag 18 juni 2017 @ 23:16 |
Hallo even eah, het punt is volgens mij dat zoiets gewoon bij het werk hoort. Vage kutregels zijn kut. | |
DeaDLocK2K | zondag 18 juni 2017 @ 23:18 |
Het is echt makkelijker dan dat nog. Er is maar 1 stroomkabel. Geen datakabel geloof ik zelfs. | |
dennistd | zondag 18 juni 2017 @ 23:32 |
Er moet toch een datakabel zijn voor o.a. het vergrendelen (groene lamp) en ontgrendelen van de deuren (links of rechts)? Dat lijkt me niet iets wat makkelijk te combineren is met een stroomkabel met daarop 1500V voor de energievoorziening van de rijtuigen. | |
b2py | zondag 18 juni 2017 @ 23:35 |
Kan toch samen met de stroomkabel? | |
dennistd | zondag 18 juni 2017 @ 23:52 |
Even een foto erbij gezocht (hoge resolutie) van een Benelux ICR: Volgens mij zit rechts (bliksemschicht, dikkere kabel) de 1500V-kabel, terwijl links (soort connector, dunnere kabel) de datakabel. | |
RokStarr | maandag 19 juni 2017 @ 00:10 |
Meh. Treinmijden it is | |
Kansenjongere | maandag 19 juni 2017 @ 00:15 |
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit." | |
Maegrim | maandag 19 juni 2017 @ 00:26 |
grappig geneuzel over die kabels | |
RokStarr | maandag 19 juni 2017 @ 00:32 |
Ach het is minder erg dan de onaangekondigde staking van de HTM... Toen stond echt iedereen op het busplatform van "well darn", omdat er geen bussen én geen trams/lightrail reden | |
dennistd | maandag 19 juni 2017 @ 00:35 |
Jij bent de expert hier op dat gebied, dus geef het verlossende woord | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 01:14 |
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op. | |
dennistd | maandag 19 juni 2017 @ 01:57 |
Maar op de HSL staat op de stroomkabel al een frequentie van 50Hz als het goed is. | |
ikweetnietwat | maandag 19 juni 2017 @ 06:24 |
Staking is een groot success, tot zover ik zag was er niks rond gvc uitgevallen | |
Dos37 | maandag 19 juni 2017 @ 08:10 |
In Zwolle zag ik 5 uitvallen treinen | |
Fred | maandag 19 juni 2017 @ 08:28 |
Een stoppertje naar Sloterdijk rijdt straks niet vanaf Den Haag. | |
Fred | maandag 19 juni 2017 @ 08:29 |
Je zag wat? | |
ikweetnietwat | maandag 19 juni 2017 @ 08:36 |
Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben. Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC) | |
Mr_Klaasje | maandag 19 juni 2017 @ 09:21 |
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken. | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 09:26 |
Er is kennelijk één of andere maat vol Het zal wel http://nos.nl/artikel/217(...)eeft-amper-last.html | |
renwan | maandag 19 juni 2017 @ 09:26 |
Ik ben zo blij dat ik niet bij de FNV zit en geen vroege diensten draai (Waarom ben ik eigenlijk al wakker? Verdomme) | |
RokStarr | maandag 19 juni 2017 @ 10:19 |
Alles op Hollands Spoor rijdt gewoon... Staking heeft dus weer geen effect | |
b2py | maandag 19 juni 2017 @ 10:26 |
Vanwaar de 'weer'? | |
derLudolf | maandag 19 juni 2017 @ 10:27 |
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen | |
ReisT | maandag 19 juni 2017 @ 10:28 |
Er waren vanochtend welgeteld 37 stakers waardoor 35 treinen zijn uitgevallen volgens NOS | |
renwan | maandag 19 juni 2017 @ 10:31 |
Jongere garde hier (29) en lid van de VVMC. Veel jonge collega's zijn ook lid van een bond maar ik denk wel dat de maatstaf voor staken onder 'ons' hoger ligt. Ik zie ook nu het probleem niet echt. | |
Flodder450 | maandag 19 juni 2017 @ 10:33 |
https://www.rijdendetrein(...)rotterdam-roosendaal | |
derLudolf | maandag 19 juni 2017 @ 10:34 |
De 33°C van aanstaande donderdag of denk ik effectiever | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 10:40 |
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes. [ Bericht 2% gewijzigd door DeaDLocK2K op 19-06-2017 10:56:57 ] | |
Mr_Klaasje | maandag 19 juni 2017 @ 10:59 |
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt. | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 11:07 |
Vriend Klaasje. De vraag was; Kan je data sturen door een kabel die onderdeel is van een stroomkring. De techniek achter ATB is compleet anders, fair enough, maar de trein en de spoorstaven zijn onderdeel van de stroomkring. Daar gaf ik het correcte antwoord op dat dat gewoon kan. Het maakt niet zoveel uit dat dat met bepaalde frequenties werkt, sterker nog, ik weet niet exact hoe iets als MUX werkt maar het Multiplex gedeelte van MUX geeft wel wat weg. | |
GlenSpey | maandag 19 juni 2017 @ 11:12 |
De ROC opleidingen (doorgaans bedoeld voor de jongere garde) kunnen altijd wel een bezoekje van een of meerdere bonden verwachten. Volgens mij is het grootste deel uit de klassen waarin ik heb gezeten uiteindelijk ook wel lid geworden toen ze aan het werk gingen. | |
dennistd | maandag 19 juni 2017 @ 11:12 |
Is het vandaag nationale 'laat je voertuig vernielen door een trein'-dag of zo?
| |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 11:17 |
Allemaal verblind door de zon. | |
boriq | maandag 19 juni 2017 @ 11:19 |
Niet een nieuwe tactiek van de FNV, na de mislukking van vanochtend? | |
boriq | maandag 19 juni 2017 @ 11:19 |
en vol |