abonnement Unibet Coolblue
pi_171733525
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou de koffie daar goedkoper van worden voor de reiziger denk je?
Die deelt FNV gratis uit maandag in Den Haag en Zwolle
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 15:27:14 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171733593
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ligt eraan waar ze die halen :P Kiosk bijvoorbeeld blijft wel in eigen beheer :D
Oh dus het gaat niet eens om alle winkeltjes? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171734031
Ziggy :(

Volgens de op mag ik jou de schuld geven van een vertraging dus dan doe ik dat nu ook maar.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 16:02:04 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171734272
Wie ben jij nou weer :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:03:52 #191
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171734312
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is FNV-lid zijn verplicht om te mogen staken? :?

Lijkt me dat het op zich los van elkaar staat. Afgezien van wat hersenloos kuddegedrag :P
Nou, als je het werk wil neerleggen is het wel handig om dat in collectief verband te doen (bijv. via een vakbond). In die zin is lidmaatschap van een vakbond wel een voorwaarde om te mogen staken.

Maar ik denk dat het andersom werd bedoeld: MOETEN leden van FNV-spoor staken maandag? Ik denk dat het antwoord daarop NEE is. Staken is een recht, geen plicht. En al helemaal niet een plicht die door een vakbond kan worden opgelegd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:04:58 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171734345
Een vakbond roept op tot staken, leden kunnen beslissen of ze daar gehoor aan geven.
pi_171734906
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie ben jij nou weer :P
Een van de lurkers
pi_171734949
Hoi :W

Wel lief zijn voor Ziggy^3
pi_171737249
Anyways, "staken op Den Haag Centraal" betekent dat er op Hollands Spoor wel heel beperkt treinen rijden?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 18:48:25 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171737456
Denk dat het wel mee gaat vallen. Op HS komen ook veel Rotterdammers, Amsterdammers en personeel van andere standplaatsen. Daarnaast vermoed ik dat de actiebereidheid niet erg hoog zal zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171737472
Hangt er vanaf waar de machinist/conducteur vandaan komt.
Is het een FNV-er uit Den Haag of Zwolle, dan kan het zijn dat ze staken.
Met een beetje pech staken er een paar rangeermachinisten en worden treinen überhaupt niet voorgebracht of gereed gemaakt. Dan zal er behoorlijk wat uitvallen. Met een beetje geluk zijn het individuele treinen.

Actiebereidheid is heel laag, wat ik tenminste zo proef. Ja, de die hard FNV-ers, maar voor de rest is eigenlijk iedereen die ik tot nu toe spreek behoorlijk verbaasd. Niet in de eerste plaats om dat de FNV schijnbaar vindt dat het treinpersoneel zou moeten gaan staken voor de collega's met een compleet andere CAO (Retail) en/of kantoorpersoneel.
pi_171737569
En de HC's voor die 2e HC op dubbeldekker dan?
pi_171737641
Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen.
Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren.
Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat.

Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se één of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit.
Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde.
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:14:52 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171737962
De Benelux over de HSL wordt ook weer eens uitgesteld: http://nieuws.ns.nl/inter(...)r-via-huidige-route/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:16:34 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171737991
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:57 schreef MTL het volgende:
Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen.
Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren.
Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat.

Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se één of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit.
Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde.
op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:24:59 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171738156
quote:
NS stelt na toelating van de software zes maanden nodig te hebben om de nieuwe treindienst voor te bereiden.
Dit terwijl ik ook berichten heb gezien, dat de opleiding van personeel al begonnen is. Omdat de toelating inmiddels ver genoeg gevorderd zou zijn. Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
pi_171738237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:31:49 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738258
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.

NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
pi_171738286
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.

NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
Dat is geen antwoord op de vraag imo
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:34:49 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag imo
Ok, dus?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:37:13 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
dan moet je dus met dochterbedrijven inschrijven. Bij die eis van 33% geldt ook nog eens dat een controleur niet een hele rit aanwezig hoeft te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171738452
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ok, dus?
Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Bier.
pi_171738526
De acties zijn ook allleen tussen 4 en 9 s ochtends dan lig ik nog in mijn nest. Kan ik smiddags gewoon lekker naar Leeuwarden crossen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:44:56 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738530
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.

NS heeft geen controle over haar leveranciers en heeft onvoldoende grip op haar eigen productieprocessen om eerder gedame beloftes na te komen.

Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 20:03:25 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738785
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt

http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 20:04:36 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738801
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 20:23:47 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171739037
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt

http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
Joah, dump daar maar heen Gait ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:33:51 #214
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171739197
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
OvDRail_Hans twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 19:46:56 Tijdens lossen van #porfier is de vrachtauto omgevallen. #treinverkeer tussen #Hengelo en #Goor wordt opgestart met… https://t.co/hCL7RN7jWU reageer retweet
En porfier is inderdaad wat men gebruikt voor de schouwpaden.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42:03 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171739310
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42:04 #216
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171739311
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
pi_171739579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Die laatste

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 16-06-2017 22:10:38 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')