abonnement Unibet Coolblue
pi_171690750
http://www.treinreiziger.(...)t&utm_medium=twitter

FNV is acties op poten aan het zetten tegen de verkoop van winkels, het meedingen naar regionale concessies en het niet willen inzetten van 2 HC's op dubbeldekkers.
pi_171690810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)t&utm_medium=twitter

FNV is acties op poten aan het zetten tegen de verkoop van winkels, het meedingen naar regionale concessies en het niet willen inzetten van 2 HC's op dubbeldekkers.
en ze staan daar redelijk alleen in want VVMC & CNV hebben al aangegeven er niet aan mee te doen...
pi_171691088
Ik vraag me ook af hoe groot de actiebereidheid is onder FNV personeel. Kan me niet voorstellen dat heel veel van retail lid zijn van een vakbond aangezien het erg veel parttimers/bijbaners zijn. Mij interesseert het bijvoorbeeld totaal niet of die lui in dienst zijn van NS retail of van een ander (de winkels worden niet verkocht alleen de uitbating wordt uitbesteed) alleen Kiosk en nog 2 andere formules blijven in eigen beheer heb ik begrepen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:13:39 #29
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171691934
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:12 schreef bork het volgende:

[..]

Dan is de betreffende onderzoeker een prutser. Of het is de mening van de auteur.
Ja, eh. Zeg het maar.

Als ik vanuit de wetenschappelijke economische theorie naar een spitsheffing kijk klopt zijn verhaal helemaal. Dat wil niet zeggen dat het op maatschappelijk niveau een goed idee is. De mensen die het meeste last hebben van de spitsheffing hebben het vaak ook al lastiger met het vinden van werk. Dan kan die spitsheffing best een enorm succes zijn maar als dat meer werkloosheid oplevert is het effect tamelijk dramatisch.
pi_171692273
Hj heeft wel 1 punt, er is geen prikkel vanuit NS om buiten de spits te reizen als je al een altijd vrij (of vergelijkbaar) in bezit hebt. (Waarom je dat zou nemen als je toch in het dal kan reizen vraag ik me af.)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juni 2017 @ 16:31:53 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171692356
Maar wel tig andere kaartsoorten, waardoor de eerste treinen na 9 uur 's ochtends vaak drukker zijn dan de laatste spitstreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:54:31 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171692784
Spitsheffing maar dan alleen op trajecten waar de NS aantoonbaar met de huidige techniek en materiaalinzet niet aan de vraag kan voldoen, om spitsheffing in te voeren op overige trajecten omdat het dat niet kan dan no go. En daar ben ik dus bang voor en daarom zeg ik: nee. Miljoenen geïnvesteerd in OV-chipkaart dan moet je ook kunnen differentiëren anders ben je echt geen knip voor je neus waard.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 17:23:30 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171693344
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:14 schreef bork het volgende:

[..]

Ik durf niet meer te kijken :( .
Hoezo niet? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:34:17 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171693527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:27 schreef b2py het volgende:
Hj heeft wel 1 punt, er is geen prikkel vanuit NS om buiten de spits te reizen als je al een altijd vrij (of vergelijkbaar) in bezit hebt. (Waarom je dat zou nemen als je toch in het dal kan reizen vraag ik me af.)
Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.

Ik zou wel een paar dagen in de week buiten de spits kunnen reizen, maar dat levert geen voordeel op. Dus kies ik op die dagen er voor om met de laatste trein vóór 9 uur te reizen.
pi_171693561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.

Ik zou wel een paar dagen in de week buiten de spits kunnen reizen, maar dat levert geen voordeel op. Dus kies ik op die dagen er voor om met de laatste trein vóór 9 uur te reizen.
Daar zouden ze dan mooi op kunnen inspelen inderdaad
pi_171694534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.
Dat is niet helemaal waar. Om quitte te spelen met mijn Traject Vrij Jaar moet ik bij uitsluitend reizen in de spits 312 enkele reizen per jaar maken. Dat komt inderdaad neer op 6 reizen per week, dus 3 maal retour.
Als je er echter feestdagen en vakanties vanaf haalt, dan zal bij "slechts" drie dagen per week reizen Traject Vrij niet lonen.
pi_171694551
Het andersom alternatief is navenant duurder, waar ligt het 'optimum'?
pi_171694595
Opa heeft tijd over en een coole hobby: http://www.dumpert.nl/med(...)zijn_achtertuin.html
pi_171694667
Als ik drie dagen per week zou werken (of vier waarvan 1 dag thuis) zou ik denk ik voor Altijd Voordeel kiezen in plaats van Traject Vrij. Bijkomend voordeel is dat je dan wel wordt beloond wanneer je een keer in de daluren reist.
En dat je langeafstandskorting krijgt bij het verder reizen dan je vaste traject plus minder gedupeerd wordt door de beperkingen van dat gedrocht "van rit naar reis".
En dat je bovendien niet gedwongen wordt op rekening te reizen, waardoor je veel meer zicht hebt op de bedragen die NS in rekening brengt.
En dat je wel gewoon Weekend Vrij erbij kunt zetten zonder te moeten gaan klooien met 2 ov-chipkaarten.

Dat Traject Vrij moet haast wel met afstand het meest gebrekkige product zijn dat NS aanbiedt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Kansenjongere op 14-06-2017 18:49:24 ]
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 18:59:57 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171695062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Opa heeft tijd over en een coole hobby: http://www.dumpert.nl/med(...)zijn_achtertuin.html
Veel eerder geld over dan tijd over dus :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171695184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Kijk naar het Engelse systeem en dat dat daar niet werkt qua spreiding..
dag
pi_171696500
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Veel eerder geld over dan tijd over dus :')
Kijk dat spul mooi schudden op RA eah :D
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 20:24:44 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171696651
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond het vervolg van gisteren door Baskenland.

[..]

Nou. Het is nou niet alsof ik volgende week direct een vakantie naar Baskenland ga boeken nee. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:27:12 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171696722
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Als ik drie dagen per week zou werken (of vier waarvan 1 dag thuis) zou ik denk ik voor Altijd Voordeel kiezen in plaats van Traject Vrij. Bijkomend voordeel is dat je dan wel wordt beloond wanneer je een keer in de daluren reist.
En dat je langeafstandskorting krijgt bij het verder reizen dan je vaste traject plus minder gedupeerd wordt door de beperkingen van dat gedrocht "van rit naar reis".
En dat je bovendien niet gedwongen wordt op rekening te reizen, waardoor je veel meer zicht hebt op de bedragen die NS in rekening brengt.
En dat je wel gewoon Weekend Vrij erbij kunt zetten zonder te moeten gaan klooien met 2 ov-chipkaarten.

Dat Traject Vrij moet haast wel met afstand het meest gebrekkige product zijn dat NS aanbiedt.
Dat ligt eraan, of je het zelf moet betalen. Mijn werkgever betaalt voor TrajectVrij dus ik maak daar gebruik van.
Ik vind het heel fijn dat ik meniet elke keer bezig hoef te houden met wat mij reis vandaag kost. Het is ideaal dat ik niet voor saldo hoeft te zorgen die enkele keer dat ik een stukje verder reis.

En sinds NS de incheckregels heeft gewijzigd ben ik eigenlijk wel blij dat mijn Weekendvrij op een andere kaart staat...
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 20:33:30 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171696912
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! :Y Logisch natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:35:33 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171696964
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! :Y Logisch natuurlijk :Y
En treinen zijn soms al zo warm ;(
pi_171697998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:08 schreef De_Hertog het volgende:
het is niet also we allemaal in de spits reizen om iedereen te pesten
Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen.

Op Somda werd daar vervolgens nog aan toegevoegd dat de marktwerking-adepten niet gek moeten opkijken dat de NS na liberalisatie alleen maar aan maatschappelijk ondernemen doet als het toevallig zo uitkomt, dat is commerciële bedrijven tenslotte eigen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_171698001
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! :Y Logisch natuurlijk :Y
ja.

want als de trein word opgeheven is ie niet meer vertraagd!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 21:26:02 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171698040
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen.

Op Somda werd daar vervolgens nog aan toegevoegd dat de marktwerking-adepten niet gek moeten opkijken dat de NS na liberalisatie alleen maar aan maatschappelijk ondernemen doet als het toevallig zo uitkomt, dat is commerciële bedrijven tenslotte eigen.
Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 21:27:46 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171698073
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" worden :')
Al die extra Afrikaantjes moeten ergens van betaald worden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')