abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171777253
registreer om deze reclame te verbergen
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...

In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 20:54:52 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171777348
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Aannemelijk niet iemand met een Traxx-bevoegdheid. Misschien als je geluk hebt dat er iemand in de werkplaats zat, maar die kans zal wel klein zijn.
  zondag 18 juni 2017 @ 20:57:09 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171777403
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
Dat was dus ook zijn argument toen ik een praatje met die beste man had. Die interne regels zijn er, en als je een foutje maakt (ook al heb je vaker rangeerdienst gehad waarbij je loks moest koppelen en je het zou weten), ben je gauw de zondebok.
Doet er niet af dat een machinist, zelfs iemand bij NSR, moet weten hoe hij loks moet kunnen koppelen als je bevoegdheden hebt voor loks. Wordt toch in elke opleiding behandeld? Maarja, regels die het je verbieden, dus de reiziger is de dupe.

Zo ook een kennis die een tijdje geleden overgestapt is van het goederenvervoer naar NSR Rotterdam, en ICd-diensten doet: Hij weet dondersgoed hoe het allemaal werkt, maar hij doet het niet, want de NS-regels verbieden het.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:05:38 #254
256146 b2py
Beton!
pi_171777584
registreer om deze reclame te verbergen
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag
pi_171778150
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
pi_171778179
Lok koppelen ik zie het probleem. 🤗
  zondag 18 juni 2017 @ 21:38:33 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171778365
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende:
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.

Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
We are shaping the future.
pi_171778573
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:50 schreef dennistd het volgende:
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...

In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
pi_171778661
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
pi_171778826
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.

Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
hij doelt op DDM-1 omdat er een loc aan zit maar die rijden in vaste stammen dus die rangeerbewegingen zijn het probleem niet :P
  zondag 18 juni 2017 @ 22:00:25 #261
79586 Maegrim
Lokführer
pi_171778968
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:46 schreef Salatrel het volgende:

[..]

jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
volgens mij draaien ze daar geen nacht- en weekenddiensten ;)

quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:49 schreef Salatrel het volgende:
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
*O*
ಠ_ಠ
pi_171779529
Ik heb eigenlijk überhaupt geen ervaring met het koppelen van locs of rijtuigen onderling. Als ze mij zouden bellen weet ik niet veel meer dan de gemiddelde reiziger :@
Maargoed ik heb dan ook geen materiaalbekendheid voor de Traxx enzo, weet niet of zoiets in die cursus überhaupt behandeld wordt...
pi_171779789
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 22:40:51 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171779925
DDM1 is weer goed zichtbaars op de lijn Alkmaar-Haarlem in de spits. tot voor kort was het een DDAR3.
overigens; wat zal 't warm zijn in de DDM1 stellen komende week.
...omdat we dachten dat het wel kon....
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 22:47:56 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171780003
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Als je dat een keer hebt gedaan vergeet je het niet weer, volgens mij kom ik ook wel een heel eind :@
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_171780455
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Hallo even eah, het punt is volgens mij dat zoiets gewoon bij het werk hoort. Vage kutregels zijn kut.
Bier.
pi_171780502
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Het is echt makkelijker dan dat nog. Er is maar 1 stroomkabel. Geen datakabel geloof ik zelfs.
Bier.
pi_171780706
Er moet toch een datakabel zijn voor o.a. het vergrendelen (groene lamp) en ontgrendelen van de deuren (links of rechts)? Dat lijkt me niet iets wat makkelijk te combineren is met een stroomkabel met daarop 1500V voor de energievoorziening van de rijtuigen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 23:35:31 #270
256146 b2py
Beton!
pi_171780765
Kan toch samen met de stroomkabel?
pi_171781055
Even een foto erbij gezocht (hoge resolutie) van een Benelux ICR:

WPPiX3Ch.jpg

Volgens mij zit rechts (bliksemschicht, dikkere kabel) de 1500V-kabel, terwijl links (soort connector, dunnere kabel) de datakabel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171781265
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:05 schreef b2py het volgende:
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag
Meh. Treinmijden it is
pi_171781307
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:10 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Meh. Treinmijden it is
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
  maandag 19 juni 2017 @ 00:26:01 #274
79586 Maegrim
Lokführer
pi_171781429
grappig geneuzel over die kabels _O-
ಠ_ಠ
pi_171781489
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
Ach het is minder erg dan de onaangekondigde staking van de HTM... Toen stond echt iedereen op het busplatform van "well darn", omdat er geen bussen én geen trams/lightrail reden
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')