abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 22:02:41 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171677869


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171677933
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Want over een jaar zitten we niet nog steeds met datzelfde probleem, of zo? :?
Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).

Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden.
Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.

Dus de IC naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Bier.
  Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 22:08:14 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171677993
Vandaag kwamen de eerste twee nieuwe FLIRTs voor Syntus het land binnen. Het gaat om twee vierdelige stellen, genummerd 7401 en 7402, die dienst gaan doen vanuit Zwolle naar Enschede en Kampen. Trekkracht in Nederland was Strukton G1206 303001.

Nadat de stellen door een V200 van EGP naar Bad Bentheim gebracht waren nam Strukton het transport over. Het vertrek, dat om 11.30u gepland was, liet echter op zich wachten door een aanrijding tussen Hengelo en Almelo. Dat bood mooi de tijd om de stellen wat beter te bekijken. Op de 7401 staan Syntus-logo's, die echter zullen verdwijnen voordat de FLIRT in dienst zal komen: de concessie zal worden uitgevoerd onder de naam van het Franse moederbedrijf Keolis.

De meereizende medewerker van Stadler controleerde in Bad Bentheim nog even of alles in orde was met de FLIRTs, waardoor de cabinedeur op deze foto open staat. Rechts staat een Volvo-trein naar Gent te wachten terwijl links het restant van een oude ladingmal te zien is.

Met een vertraging van twintig minuten werd naar Oldenzaal vertrokken waar de stremming afgewacht werd. Dit bood opnieuw de gelegenheid tot het rustig maken van wat foto's. Het treinpersoneel werd om het wachten wat aangenamer te maken een kop koffie aangeboden in de Syntus-kantine.

In Oldenzaal kon er nog een plaatje gemaakt worden met het herkenbare stationsgebouw (en vooral de kloktoren) op de achtergrond. Op spoor 5 staan een aantal grindwagens terwijl op spoor 4 een paar minuten later de Volvo-trein binnen zou komen.

Na een stilstand van ruim anderhalf uur in Oldenzaal werd rond 13.45u de Zandsteenweg gepasseerd waar ik de trein al een half uurtje stond op te wachten.

Rond enen kwam de melding dat de stremming voorbij was. Vanaf dat moment was het wachten op vertrek, wat uiteindelijk om 13.40u gebeurde. Deze foto is gemaakt bij Hengelo Westermaat, waar de trein iets na 14u passeerde.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 22:14:03 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171678131
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).

Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden.
Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.

Dus de IC naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Als jij dat kunt bedenken, waarom die knoppenduwers dan niet die er voor betaald worden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171678228
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij dat kunt bedenken, waarom die knoppenduwers dan niet die er voor betaald worden? :?
Ik heb het nog gevraagd aan ProRail destijds, over dat spoor 8, op Twitter. Is terug te lezen in m'n history.
Oh en: Geen idee.
Bier.
pi_171679033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).

Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden.
Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.

Dus de ICsneltrein naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Het is wel meer dan dat.
Busbrug, wisselstraat opruimen en gelijktijdigheden creeeren en dat perron afbouwen. Dan vergeet ik volgens mij nog wel wat zaken
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 23:36:58 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171680562
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is wel meer dan dat.
Busbrug, wisselstraat opruimen en gelijktijdigheden creeeren en dat perron afbouwen. Dan vergeet ik volgens mij nog wel wat zaken
Dat is denken in problemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juni 2017 @ 08:51:58 #8
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171683239
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is denken in problemen.
Dat is niet denken in problemen, maar de scope van de werkzaamheden op emplacement Zwolle. En daarvan maakt het extra perronspoor deel uit. Het extra perron apart realiseren zou duurder zijn en ook meer buitendienststellingsuren betekenen. Het is dus goed dat dit tegelijk wordt aangelegd. Maar helaas mislukte de aanbesteding in december, dit betekende een half jaar tot een jaar uitstel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juni 2017 @ 10:03:16 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171684296
Er zijn betere biermerken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171684498
Spitsheffing in de trein, een goed idee aldus Bert van Wee (TU Delft): http://www.treinreiziger.(...)chanisme-verstandig/
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:19:18 #12
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171684535
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:16 schreef b2py het volgende:
Spitsheffing in de trein, een goed idee aldus Bert van Wee (TU Delft): http://www.treinreiziger.(...)chanisme-verstandig/
Ja, totdat je het daadwerkelijk gaat invoeren. Dan is het toch weer niet goed...

Bert van Wee is eigenlijk het wetenschappelijke equivalent van Arriën Kruyt: overal een mening over, nergens verantwoordelijk voor...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:27:12 #13
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171684649
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 12:09:41 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171686565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:19 schreef Goverman het volgende:
Bert van Wee is eigenlijk het wetenschappelijke equivalent van Arriën Kruyt: overal een mening over, nergens verantwoordelijk voor...
Klinkt als de gemiddelde doorsnee-internetschreeuwer zoals wij allemaal :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 12:11:51 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171686605
Vanavond het vervolg van gisteren door Baskenland.

quote:
19.50-20.25 uur RAIL AWAY (HH)

Serie over markante spoorlijnen.

Spanje:Durango-Bilbao

We gaan van Durango naar Bilbao in
Baskenland,een rit over de oudste
smalspoorlijn in dit deel van Spanje.

Ook een uitstapje naar Bermeo aan de
kust en beelden van een stoomtrein op
een museumlijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171686613
Het grootste probleem van spitsheffing is dat we op voorhand al weten dat dit door de vervoerders in het algemeen en NS in het bijzonder zal worden aangegrepen als de zoveelste mogelijkheid om een eenzijdige prijsverhoging door te voeren.
pi_171687563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:12 schreef Kansenjongere het volgende:
Het grootste probleem van spitsheffing is dat we op voorhand al weten dat dit door de vervoerders in het algemeen en NS in het bijzonder zal worden aangegrepen als de zoveelste mogelijkheid om een eenzijdige prijsverhoging door te voeren.
Is er ook een dubbelzijdige prijsverhoging mogelijk?
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:08:48 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_171687769
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Niet alleen dat, vrijwel iedereen die af en toe met de trein reist heeft minstens zo'n 50 euro per jaar abonnement en heeft dus al korting buiten de spits. Een paar jaar geleden hoorde ik al eens het beste argument tegen dit soort voorstellen: (bij een autoprogramma ;)) het is niet also we allemaal in de spits reizen om iedereen te pesten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_171688139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Is er ook een dubbelzijdige prijsverhoging mogelijk?
Je kunt de prijsverhoging van reizen in de spits compenseren door prijsverlagingen erbuiten.
Je kunt de prijsverhoging van producten die zich richten op reizen in de spits (zoals Traject Vrij) compenseren door het product aantrekkelijker te maken.
Ik vrees echter dat NS zal kiezen voor een eenzijdige verhoging van (bepaalde) prijzen zonder enige vorm van compensatie en zich vervolgens gaat verschuilen achter clubs die zeiden dat spitsheffing een goed idee zou zijn.
pi_171689141
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is gewoon een luchtballonnetje. Als de kritiek hard is dan slikken we het weer in. Indien niet dan kijken we of we er ook echt zin in hebben. Volgens de vervoerconcessie mogen ze de prijs in de spits met 10% omhoog doen als dat in het dal met 12% omlaag gaat. Nog geen 30 % van alle reizen wordt in de spits gemaakt. Als je geen substantiële verschuivingen maakt die besparingen op materieel en personeel mogelijk maken betekent dat dat het NS alleen maar geld kost.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:34:54 #21
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171689780
Nu twijfel ik wel over de 30 % die ik noemde.. Het zal rond de 40 % liggen maar dat geeft geen grote verschillen in de rest van het verhaal dat ik typte.
pi_171690417
"Onverwachte werkzaamheden" tussen Delft-Zuid en Dordt?
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:12:49 #23
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171690562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Dan is de betreffende onderzoeker een prutser. Of het is de mening van de auteur.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:14:38 #24
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171690602
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond het vervolg van gisteren door Baskenland.

[..]

Ik durf niet meer te kijken :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_171690645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:06 schreef RokStarr het volgende:
"Onverwachte werkzaamheden" tussen Delft-Zuid en Dordt?
Den Haag-Rotterdam; Leiden-Rotterdam
(onverwachte werkzaamheden)
Tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal rijden er veel minder treinen door onverwachte werkzaamheden.
Dit duurt tot ongeveer 16:30 uur.

Treinmaatregelen:
- Intercity 2400 Lelystad C. - Schiphol Airport - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Den Haag HS en Dordrecht
- Sprinter 5000 Den Haag C. - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal
- Sprinter 5100 Den Haag C. - Rotterdam C. - Breda rijdt niet tussen Delft Zuid en Rotterdam Centraal
- Intercity 9200 Amsterdam C. - Rotterdam C. - Antwerpen-C. - Brussel Z./Midi rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal
pi_171690750
http://www.treinreiziger.(...)t&utm_medium=twitter

FNV is acties op poten aan het zetten tegen de verkoop van winkels, het meedingen naar regionale concessies en het niet willen inzetten van 2 HC's op dubbeldekkers.
pi_171690810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)t&utm_medium=twitter

FNV is acties op poten aan het zetten tegen de verkoop van winkels, het meedingen naar regionale concessies en het niet willen inzetten van 2 HC's op dubbeldekkers.
en ze staan daar redelijk alleen in want VVMC & CNV hebben al aangegeven er niet aan mee te doen...
pi_171691088
Ik vraag me ook af hoe groot de actiebereidheid is onder FNV personeel. Kan me niet voorstellen dat heel veel van retail lid zijn van een vakbond aangezien het erg veel parttimers/bijbaners zijn. Mij interesseert het bijvoorbeeld totaal niet of die lui in dienst zijn van NS retail of van een ander (de winkels worden niet verkocht alleen de uitbating wordt uitbesteed) alleen Kiosk en nog 2 andere formules blijven in eigen beheer heb ik begrepen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:13:39 #29
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171691934
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:12 schreef bork het volgende:

[..]

Dan is de betreffende onderzoeker een prutser. Of het is de mening van de auteur.
Ja, eh. Zeg het maar.

Als ik vanuit de wetenschappelijke economische theorie naar een spitsheffing kijk klopt zijn verhaal helemaal. Dat wil niet zeggen dat het op maatschappelijk niveau een goed idee is. De mensen die het meeste last hebben van de spitsheffing hebben het vaak ook al lastiger met het vinden van werk. Dan kan die spitsheffing best een enorm succes zijn maar als dat meer werkloosheid oplevert is het effect tamelijk dramatisch.
pi_171692273
Hj heeft wel 1 punt, er is geen prikkel vanuit NS om buiten de spits te reizen als je al een altijd vrij (of vergelijkbaar) in bezit hebt. (Waarom je dat zou nemen als je toch in het dal kan reizen vraag ik me af.)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juni 2017 @ 16:31:53 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171692356
Maar wel tig andere kaartsoorten, waardoor de eerste treinen na 9 uur 's ochtends vaak drukker zijn dan de laatste spitstreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:54:31 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171692784
Spitsheffing maar dan alleen op trajecten waar de NS aantoonbaar met de huidige techniek en materiaalinzet niet aan de vraag kan voldoen, om spitsheffing in te voeren op overige trajecten omdat het dat niet kan dan no go. En daar ben ik dus bang voor en daarom zeg ik: nee. Miljoenen geïnvesteerd in OV-chipkaart dan moet je ook kunnen differentiëren anders ben je echt geen knip voor je neus waard.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 17:23:30 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171693344
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:14 schreef bork het volgende:

[..]

Ik durf niet meer te kijken :( .
Hoezo niet? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:34:17 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171693527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:27 schreef b2py het volgende:
Hj heeft wel 1 punt, er is geen prikkel vanuit NS om buiten de spits te reizen als je al een altijd vrij (of vergelijkbaar) in bezit hebt. (Waarom je dat zou nemen als je toch in het dal kan reizen vraag ik me af.)
Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.

Ik zou wel een paar dagen in de week buiten de spits kunnen reizen, maar dat levert geen voordeel op. Dus kies ik op die dagen er voor om met de laatste trein vóór 9 uur te reizen.
pi_171693561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.

Ik zou wel een paar dagen in de week buiten de spits kunnen reizen, maar dat levert geen voordeel op. Dus kies ik op die dagen er voor om met de laatste trein vóór 9 uur te reizen.
Daar zouden ze dan mooi op kunnen inspelen inderdaad
pi_171694534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.
Dat is niet helemaal waar. Om quitte te spelen met mijn Traject Vrij Jaar moet ik bij uitsluitend reizen in de spits 312 enkele reizen per jaar maken. Dat komt inderdaad neer op 6 reizen per week, dus 3 maal retour.
Als je er echter feestdagen en vakanties vanaf haalt, dan zal bij "slechts" drie dagen per week reizen Traject Vrij niet lonen.
pi_171694551
Het andersom alternatief is navenant duurder, waar ligt het 'optimum'?
pi_171694595
Opa heeft tijd over en een coole hobby: http://www.dumpert.nl/med(...)zijn_achtertuin.html
pi_171694667
Als ik drie dagen per week zou werken (of vier waarvan 1 dag thuis) zou ik denk ik voor Altijd Voordeel kiezen in plaats van Traject Vrij. Bijkomend voordeel is dat je dan wel wordt beloond wanneer je een keer in de daluren reist.
En dat je langeafstandskorting krijgt bij het verder reizen dan je vaste traject plus minder gedupeerd wordt door de beperkingen van dat gedrocht "van rit naar reis".
En dat je bovendien niet gedwongen wordt op rekening te reizen, waardoor je veel meer zicht hebt op de bedragen die NS in rekening brengt.
En dat je wel gewoon Weekend Vrij erbij kunt zetten zonder te moeten gaan klooien met 2 ov-chipkaarten.

Dat Traject Vrij moet haast wel met afstand het meest gebrekkige product zijn dat NS aanbiedt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Kansenjongere op 14-06-2017 18:49:24 ]
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 18:59:57 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171695062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Opa heeft tijd over en een coole hobby: http://www.dumpert.nl/med(...)zijn_achtertuin.html
Veel eerder geld over dan tijd over dus :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171695184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Kijk naar het Engelse systeem en dat dat daar niet werkt qua spreiding..
dag
pi_171696500
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Veel eerder geld over dan tijd over dus :')
Kijk dat spul mooi schudden op RA eah :D
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 20:24:44 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171696651
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond het vervolg van gisteren door Baskenland.

[..]

Nou. Het is nou niet alsof ik volgende week direct een vakantie naar Baskenland ga boeken nee. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:27:12 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171696722
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Als ik drie dagen per week zou werken (of vier waarvan 1 dag thuis) zou ik denk ik voor Altijd Voordeel kiezen in plaats van Traject Vrij. Bijkomend voordeel is dat je dan wel wordt beloond wanneer je een keer in de daluren reist.
En dat je langeafstandskorting krijgt bij het verder reizen dan je vaste traject plus minder gedupeerd wordt door de beperkingen van dat gedrocht "van rit naar reis".
En dat je bovendien niet gedwongen wordt op rekening te reizen, waardoor je veel meer zicht hebt op de bedragen die NS in rekening brengt.
En dat je wel gewoon Weekend Vrij erbij kunt zetten zonder te moeten gaan klooien met 2 ov-chipkaarten.

Dat Traject Vrij moet haast wel met afstand het meest gebrekkige product zijn dat NS aanbiedt.
Dat ligt eraan, of je het zelf moet betalen. Mijn werkgever betaalt voor TrajectVrij dus ik maak daar gebruik van.
Ik vind het heel fijn dat ik meniet elke keer bezig hoef te houden met wat mij reis vandaag kost. Het is ideaal dat ik niet voor saldo hoeft te zorgen die enkele keer dat ik een stukje verder reis.

En sinds NS de incheckregels heeft gewijzigd ben ik eigenlijk wel blij dat mijn Weekendvrij op een andere kaart staat...
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 20:33:30 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171696912
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! :Y Logisch natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:35:33 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171696964
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! :Y Logisch natuurlijk :Y
En treinen zijn soms al zo warm ;(
pi_171697998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:08 schreef De_Hertog het volgende:
het is niet also we allemaal in de spits reizen om iedereen te pesten
Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen.

Op Somda werd daar vervolgens nog aan toegevoegd dat de marktwerking-adepten niet gek moeten opkijken dat de NS na liberalisatie alleen maar aan maatschappelijk ondernemen doet als het toevallig zo uitkomt, dat is commerciële bedrijven tenslotte eigen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_171698001
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! :Y Logisch natuurlijk :Y
ja.

want als de trein word opgeheven is ie niet meer vertraagd!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 21:26:02 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171698040
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen.

Op Somda werd daar vervolgens nog aan toegevoegd dat de marktwerking-adepten niet gek moeten opkijken dat de NS na liberalisatie alleen maar aan maatschappelijk ondernemen doet als het toevallig zo uitkomt, dat is commerciële bedrijven tenslotte eigen.
Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 21:27:46 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171698073
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" worden :')
Al die extra Afrikaantjes moeten ergens van betaald worden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 21:27:52 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171698079
Ik stel voor om werkgevers die personeel verplichten om tijdens de spits te reizen (door de werktijden) een extra heffing op te leggen :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juni 2017 @ 21:30:05 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171698125
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:27 schreef dennistd het volgende:
Ik stel voor om werkgevers die personeel verplichten om tijdens de spits te reizen (door de werktijden) een extra heffing op te leggen :Y
Dan zou jouw werkgever ook flink extra moeten betalen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171698252
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:27 schreef dennistd het volgende:
Ik stel voor om werkgevers die personeel verplichten om tijdens de spits te reizen (door de werktijden) een extra heffing op te leggen :Y
Jeetje, dat is eigenlijk best wel een bijzonder interessant idee!
Bier.
  Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 21:42:09 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171698408
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan zou jouw werkgever ook flink extra moeten betalen :+
Nee hoor, wij reizen juist voor de spits en na de spits, om zo in de spits reizigers te kunnen vervoeren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171698478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jeetje, dat is eigenlijk best wel een bijzonder interessant idee!
Het lastige van mensen de spits uit dwingen is dat er een bijzonder grote groep is waarvan ik denk, doe voor hun maar niet en dat zijn ouders met (jonge) kinderen. Hoe makkelijk ouderen en jongeren zich kunnen aanpassen en wat meer vrijheid in planning hebben ben je met kinderen toch vrij gebonden. Een (jong) kind moet gewoon (vroeg) naar bed en je wilt ook de ouders de mogelijkheid blijven geven om tijd met hun kinderen door te kunnen brengen en niet louter de BSO zien.

Het wordt dan heel arbitrair om aan te wijzen wie er wel recht heeft op 'ouderkorting' oid om die heffing tegen spitsreizen teniet te doen. Ik vind het een leuk en onderzoekwaardig idee maar dit is 1 van de haken die mij reeds binnenschoot.
  woensdag 14 juni 2017 @ 21:46:50 #56
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_171698512
Trein naar Kopenhagen

oke! leuk!

Vanaf ¤ 98* enkele reis ohw,

jammer van dat * sterretje. even verder lezen

Reistijd Amsterdam - Kopenhagen 11.00 uur

bedoelen ze hiermee 11 uur reistijd? ja dus

3 of 5x keer overstappen

ja oke das niet zo moeilijk

EuroCity > IC > IC > BUS > IC > IC

bus?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_171698537
Vliegtuig?
pi_171698559
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:46 schreef cherrycoke het volgende:
Trein naar Kopenhagen

oke! leuk!

Vanaf ¤ 98* enkele reis ohw,

jammer van dat * sterretje. even verder lezen

Reistijd Amsterdam - Kopenhagen 11.00 uur

bedoelen ze hiermee 11 uur reistijd? ja dus

3 of 5x keer overstappen

ja oke das niet zo moeilijk

EuroCity > IC > IC > BUS > IC > IC

bus?
Op je datum zijn er werkzaamheden. Als je morgen wil dan kan het met 2x overstappen. Tevens rijden er geen EuroCities van Amsterdam naar waar dan ook dus dat moet de terugweg wel zijn.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juni 2017 @ 21:50:09 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171698582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee hoor, wij reizen juist voor de spits en na de spits, om zo in de spits reizigers te kunnen vervoeren.
Jullie reizen dus wel degelijk volop in de spits :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171698593
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jullie reizen dus wel degelijk volop in de spits :+
Euhm, nee?
Bier.
pi_171698612
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" worden :')
Melanie's oprotpremie?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_171698627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Euhm, nee?
De 'garp' is dat Dennis in de spits in een bus zit, hi ha ho
  Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 21:53:16 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171698658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Het lastige van mensen de spits uit dwingen is dat er een bijzonder grote groep is waarvan ik denk, doe voor hun maar niet en dat zijn ouders met (jonge) kinderen. Hoe makkelijk ouderen en jongeren zich kunnen aanpassen en wat meer vrijheid in planning hebben ben je met kinderen toch vrij gebonden. Een (jong) kind moet gewoon (vroeg) naar bed en je wilt ook de ouders de mogelijkheid blijven geven om tijd met hun kinderen door te kunnen brengen en niet louter de BSO zien.

Het wordt dan heel arbitrair om aan te wijzen wie er wel recht heeft op 'ouderkorting' oid om die heffing tegen spitsreizen teniet te doen. Ik vind het een leuk en onderzoekwaardig idee maar dit is 1 van de haken die mij reeds binnenschoot.
Het gaat puur om gevallen waarin de werkgever de verplichting aan de werknemer oplegt om pakweg van 8.30u tot 17u op kantoor te zitten. Dat de werknemer daar zelf voor kiest is prima natuurlijk, zolang de werkgever maar de mogelijkheid biedt om ook op andere tijden aanwezig te zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 21:54:46 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171698703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:52 schreef b2py het volgende:

[..]

De 'garp' is dat Dennis in de spits in een bus zit, hi ha ho
Bij grote drukte (gelukkig maar zelden) bied ik mijn zitplaats ook wel eens aan aan reizigers hoor :Y

Maar gek genoeg gaat niemand daar op in :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171698831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het gaat puur om gevallen waarin de werkgever de verplichting aan de werknemer oplegt om pakweg van 8.30u tot 17u op kantoor te zitten. Dat de werknemer daar zelf voor kiest is prima natuurlijk, zolang de werkgever maar de mogelijkheid biedt om ook op andere tijden aanwezig te zijn.
Laten we dan een lijstje maken met werkgevers waarvan verwacht wordt dat er een verplichting is omtrent werktijden.
- Onderwijsinstellingen
- Onderwijsinstellinggerelateerde bedrijven
- Meer 'groepen' kan ik niet verzinnen waarbij het noodzakelijk is om om xx:xx aanwezig te zijn tot xx:xx.

De werktijden van onderwijsinstellingen aanpassen heeft een bijzonder grote impact, zie ook wat ik in mijn vorige post aanhaalde. Ik vraag me af of die aanpassing het waard is voor de ophef die het gaat opleveren en ik vraag me af of je er het gewenste resultaat mee haalt. Financiële prikkels zijn daarentegen wel enorm effectief om mensen een ander patroon aan te leren. Je zou de cijfers moeten hebben om er echt een goed verhaal van te maken, nu ben ik in ieder geval nog niet overtuigd.
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:04:27 #66
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171698978
Spoorloopsters bij Rotterdam Noord Goederen. Uiteraard voor de trein waar ik in zit. Dus stonden we na Rotterdam Noord gelijk weer stil :{
So we just called him Fred
pi_171699064
WAARSCHUWING: Rant incoming!

De afgelopen weken heb ik trouwens twee keer mijn trein gemist vanwege een nieuw fenomeen wat door die fucking randdebielen van een Syntuschauffeurs wordt veroorzaakt en vanochtend bijna een derde keer; Chauffeurs van gelede bussen laden hun vracht uit op het fietspad voor het stadsbusstation omdat ze te lam zijn om een rondje te rijden op de rotonde voor het station, waardoor de stadsbussen tot in de stationsweg in de file staan.

Net zo fucking irritant als buschauffeurs die elkaar voor laten gaan zonder na te denken. Hoe die logica van die idioten werkt ontgaat me volledig. Bussen die de Burgemeester van Roijensingel opdraaien hoeven niet eerst, De reizigers in míjn bus moeten de trein halen en omdat jullie geen betrouwbare dienstregeling kunnen maken waardoor het ding al +5 heeft wordt het veel te krap allemaal.

Zo! En nu is het tijd voor een Desperados <3
Bier.
pi_171699122
Geledebussen in Twente? :')

Die 2 oude ragbakken die ingezet worden bij voetbal & storingen van NS?
pi_171699139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:08 schreef b2py het volgende:
Geledebussen in Twente? :')

Die 2 oude ragbakken die ingezet worden bij voetbal & storingen van NS?
Sinds wanneer woon ik in Twente?
Bier.
pi_171699159
Oh wacht, Shittus rijdt ook in Zwollywood, sowwie kusje kthxbye
pi_171699269
Nu op BBC2 'the passengers that took on the trainline'
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:37:28 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171700030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:10 schreef b2py het volgende:
Oh wacht, Shittus rijdt ook in Zwollywood, sowwie kusje kthxbye
SYNTUS? KEOLIS NEDERLAND JA!
pi_171700078
Kutbus Nederland :')
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:39:37 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171700104
Hier, een kort stukje infraporno over de indienststelling van een nieuw seinhuis in Parijs:

  Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 22:43:26 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171700194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
WAARSCHUWING: Rant incoming!

De afgelopen weken heb ik trouwens twee keer mijn trein gemist vanwege een nieuw fenomeen wat door die fucking randdebielen van een Syntuschauffeurs wordt veroorzaakt en vanochtend bijna een derde keer; Chauffeurs van gelede bussen laden hun vracht uit op het fietspad voor het stadsbusstation omdat ze te lam zijn om een rondje te rijden op de rotonde voor het station, waardoor de stadsbussen tot in de stationsweg in de file staan.

Net zo fucking irritant als buschauffeurs die elkaar voor laten gaan zonder na te denken. Hoe die logica van die idioten werkt ontgaat me volledig. Bussen die de Burgemeester van Roijensingel opdraaien hoeven niet eerst, De reizigers in míjn bus moeten de trein halen en omdat jullie geen betrouwbare dienstregeling kunnen maken waardoor het ding al +5 heeft wordt het veel te krap allemaal.

Zo! En nu is het tijd voor een Desperados <3
Nou ben ik in Zwolle niet zo bekend, maar is dat niet die nieuwe halte van lijn 9 aan de overkant?
En dat inzicht ontbreekt bij sommigen ben ik het helemaal mee eens: omdat een aantal gewoon pal vooraan de uitstaphalte in Almelo stopte als er bussen achter zaten mag er nu helemaal niet meer bij de uitstaphalte gestopt worden...
Maar laat ik het maar helemaal niet hebben over automobilisten die op de meest kromme plekken gaan stilstaan waar je ze onmogelijk kunt passeren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 22:43:59 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171700209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:08 schreef b2py het volgende:
Geledebussen in Twente? :')

Die 2 oude ragbakken die ingezet worden bij voetbal & storingen van NS?
Het waren er 3 zelfs, maar die zijn al sinds vorig jaar zomer weg.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:47:01 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171700294
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo niet? :?
Dan wil er naar toe!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_171700304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou ben ik in Zwolle niet zo bekend, maar is dat niet die nieuwe halte van lijn 9 aan de overkant?
Nee, daar heb ik geen last van en dat heb ik ook nog nooit geblokkeerd gezien. Ik zou op de terugweg naar huis ook geen moeite hebben met 10 a 15 minuten vertraging. Helemaal niet met dit weer. En desnoods ga ik naar huis lopen.

quote:
En dat inzicht ontbreekt bij sommigen ben ik het helemaal mee eens: omdat een aantal gewoon pal vooraan de uitstaphalte in Almelo stopte als er bussen achter zaten mag er nu helemaal niet meer bij de uitstaphalte gestopt worden...
Maar laat ik het maar helemaal niet hebben over automobilisten die op de meest kromme plekken gaan stilstaan waar je ze onmogelijk kunt passeren.
Ja, bij die lijn 9-meuk waar je het net over had, zijn dus slagbomen geplaatst die op een transmitter open gaan. Afgelopen zaterdag was er een halve marathon en er stonden drie auto's voor die slagboom. Die dus niet opengaat.Dus praten met de bestuurder "ja nee hij gaat echt wel open". Ik wijs op het verbodsbord naast hem, hij; ja nee gaat open hoor! Mag best. NEE MAG NIET DOMME LUL.
Bier.
  Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 22:54:34 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171700565
Ik was zaterdag ook nog in Zwolle maar toen ging ie af en toe toch wel open als er auto's stonden. Een andere automobilist wordt binnenkort wat minder gelukkig: die reed over het stadsbusstation waar een S&V'er van Syntus zijn kenteken opschreef om een bonnetje van ¤140 (dacht ik) te maken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171700656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:54 schreef dennistd het volgende:
Ik was zaterdag ook nog in Zwolle maar toen ging ie af en toe toch wel open als er auto's stonden. Een andere automobilist wordt binnenkort wat minder gelukkig: die reed over het stadsbusstation waar een S&V'er van Syntus zijn kenteken opschreef om een bonnetje van ¤140 (dacht ik) te maken.
¤230,- (2017) en een strafblad (1-1-2016).
Bier.
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:59:36 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171700741
Een boete kan op kenteken worden gegeven, maar voor een notering op het strafblad moet er toch sprake zijn van een staandehouding?
pi_171700803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:59 schreef James1988 het volgende:
Een boete kan op kenteken worden gegeven, maar voor een notering op het strafblad moet er toch sprake zijn van een staandehouding?
Zou kunnen. Ga ik navragen.
Bier.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 23:45:16 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171702011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:59 schreef James1988 het volgende:
Een boete kan op kenteken worden gegeven, maar voor een notering op het strafblad moet er toch sprake zijn van een staandehouding?
Dat vermoed ik wel, hoe kan men anders aantonen dat je hebt gereden?

Invordering van het rijbewijs kan ook alleen na een staandehouding, niet als je geflitst bent.

Maar een strafblad voor een verkeersovertreding, dat lijkt me sterk. Dat is toch alleen als je een misdrijf pleegt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171702082
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat vermoed ik wel, hoe kan men anders aantonen dat je hebt gereden?
Als dat een argument zou zijn zou je ook geen bekeuring op kenteken kunnen geven.

quote:
Invordering van het rijbewijs kan ook alleen na een staandehouding, niet als je geflitst bent.
Invordering van het rijbewijs kan alleen bij staandehouding omdat dat in de wet staat denk ik. Als je in de wet zet dat de eigenaar van het voertuig z'n rijbewijs kan kwijtraken dan kan dat prima.

quote:
Maar een strafblad voor een verkeersovertreding, dat lijkt me sterk. Dat is toch alleen als je een misdrijf pleegt?
Door rood rijden is dus een misdrijf geworden.
Bier.
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 00:00:42 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171702393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als dat een argument zou zijn zou je ook geen bekeuring op kenteken kunnen geven.
Nee want het kenteken is vrij eenvoudig te herkennen.
quote:
Invordering van het rijbewijs kan alleen bij staandehouding omdat dat in de wet staat denk ik. Als je in de wet zet dat de eigenaar van het voertuig z'n rijbewijs kan kwijtraken dan kan dat prima.

Geen idee of dat juridisch mogelijk is. In Frankrijk krijg je wel punten op je rijbewijs als je geflitst bent. Kameraad van me heeft aantal keren bekeuringen op mijn naam of een andere Nederlander laten zetten. In de helft van de gevallen werden ze overigens niet eens doorgestuurd naar NL. De keer dat ik zelf te hard reed wel ;(

quote:
Door rood rijden is dus een misdrijf geworden.
Ik zie het, puntje 2 in de link hieronder. Staan er bij het busstation verkeerslichten dan? Kan ik me niet herinneren, maar ook al een tijdje niet meer geweest.
http://www.infopolitie.nl(...)s-2015-wat-verandert
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 juni 2017 @ 00:08:33 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171702560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
WAARSCHUWING: Rant incoming!

De afgelopen weken heb ik trouwens twee keer mijn trein gemist vanwege een nieuw fenomeen wat door die fucking randdebielen van een Syntuschauffeurs wordt veroorzaakt en vanochtend bijna een derde keer; Chauffeurs van gelede bussen laden hun vracht uit op het fietspad voor het stadsbusstation omdat ze te lam zijn om een rondje te rijden op de rotonde voor het station, waardoor de stadsbussen tot in de stationsweg in de file staan.

Net zo fucking irritant als buschauffeurs die elkaar voor laten gaan zonder na te denken. Hoe die logica van die idioten werkt ontgaat me volledig. Bussen die de Burgemeester van Roijensingel opdraaien hoeven niet eerst, De reizigers in míjn bus moeten de trein halen en omdat jullie geen betrouwbare dienstregeling kunnen maken waardoor het ding al +5 heeft wordt het veel te krap allemaal.

Zo! En nu is het tijd voor een Desperados <3
Buschauffeurs zijn dan ook strontmongolen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 15 juni 2017 @ 04:43:11 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171703573
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Buschauffeurs zijn dan ook strontmongolen.
Dank voor het compliment :{
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 15 juni 2017 @ 05:34:52 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171703598
De Provincie Drenthe wil geen spoorverbinding Emmen-Groningen meer en steekt het geld nu in de N34: http://www.dvhn.nl/drenth(...)bbelen-22285213.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171703793
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 00:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee want het kenteken is vrij eenvoudig te herkennen.
Dan snap je niet hoe zoiets juridisch in elkaar gezet kan worden.

quote:
Geen idee of dat juridisch mogelijk is. In Frankrijk krijg je wel punten op je rijbewijs als je geflitst bent. Kameraad van me heeft aantal keren bekeuringen op mijn naam of een andere Nederlander laten zetten. In de helft van de gevallen werden ze overigens niet eens doorgestuurd naar NL. De keer dat ik zelf te hard reed wel ;(
Natuurlijk is dat juridisch mogelijk. Homoseksualiteit kan ook strafbaar gesteld worden. Soms wordt een wet wel eens afgeknald bij de Raad van State maar het is zeldzaam en het is bijna altijd "ja je moet dan wel eerst dit aanpassen". Zolang we geen mogelijkheid hebben om de wet aan de grondwet te toetsen zal dat niet veel anders worden.

quote:
Ik zie het, puntje 2 in de link hieronder. Staan er bij het busstation verkeerslichten dan? Kan ik me niet herinneren, maar ook al een tijdje niet meer geweest.
http://www.infopolitie.nl(...)s-2015-wat-verandert
Er staat nu een verkeerslicht ja.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juni 2017 @ 09:26:56 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171704684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 05:34 schreef dennistd het volgende:
De Provincie Drenthe wil geen spoorverbinding Emmen-Groningen meer en steekt het geld nu in de N34: http://www.dvhn.nl/drenth(...)bbelen-22285213.html
Verstandig. De trein zou nauwelijks sneller worden dan de huidige busverbinding. Dan kun je het geld beter steken in verkeersveiligheid en op een weg als de N34 is dat hard nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 juni 2017 @ 10:14:56 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171705546
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:47 schreef bork het volgende:

[..]

Dan wil er naar toe!
quote:
15s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou. Het is nou niet alsof ik volgende week direct een vakantie naar Baskenland ga boeken nee. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 juni 2017 @ 10:44:22 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171706098
Vanavond het mooiste deel van de afgelopen Nieuwjaarsronde bij RA *O*

quote:
19.55-20.25 uur RAIL AWAY (HH)

Serie over markante spoorlijnen.

Duitsland:Schwarzwaldbahn,
Offenburg-Konstanz

Een Bergbahn in de heuvels van
Zuid-Duitsland,zo wordt de spoorlijn
door het Schwarzwald wel omschreven.

Ook al zijn de toppen niet zo hoog,de
reis van Offenburg naar Konstanz aan de
Bodensee is bijzonder verrassend door
de geweldige variatie van het landschap
waar de trein door kronkelt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171706171
Stopt de snelle sprinter Hilversum-Utrecht CS weer in Overvecht? :(
  donderdag 15 juni 2017 @ 10:54:57 #94
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171706292
In één richting ja.
  donderdag 15 juni 2017 @ 10:58:30 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171706362
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond het mooiste deel van de afgelopen Nieuwjaarsronde bij RA *O*

[..]

Liesje! Kijken!
pi_171706418
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:49 schreef Jappie111 het volgende:
Stopt de snelle sprinter Hilversum-Utrecht CS weer in Overvecht? :(
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
In één richting ja.
Ik vroeg me al af waarom die mensen allemaal stonden te zwaaien op het perron :P
pi_171707414
_O-
Vriendelijke mensen daar in Utrecht, joh? :D
pi_171707980
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:45 schreef MTL het volgende:
_O-
Vriendelijke mensen daar in Utrecht, joh? :D
vooral in die wijk ja

[ Bericht 0% gewijzigd door Salatrel op 15-06-2017 13:04:18 ]
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 juni 2017 @ 13:18:01 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171709505
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

vooral in die wijk ja
Oh, stond dat er :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171709603
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, stond dat er :')
de toetsenbord instelling van tablet stond op Engels :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 juni 2017 @ 13:30:56 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171709747
Ik kon er niet echt chocola van maken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')