abonnement Unibet Coolblue
pi_171691154
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:32 schreef probeer het volgende:
Wat?! We gaan dood?!
Een lerares had, toen ik op de basisschool zat, gezegd: We gaan allemaal een keer dood. Waarheid als een koe, maar teveel om te bevatten als zevenjarige. Ik kon letterlijk een paar dagen niet slapen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_171691890
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:04 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik denk er nog even over na.
Ben je er al uit ?
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:13:53 #28
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171691938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Noor de niet-gelovers is dat uiteindelijk moeilijk voor te stellen. Iig voor mij. Ik ben aanwezig in mijn lichaam, ik maak al mijn dingen bewust mee, maar dan aleen uit mijn perspectief. Trek ik het breder, dan zouden alle mensen zo'n entiteit (als zoiets überhaupt bestaat) moeten hebben, misschien wel alle levensvormen, want het zou wel erg egoïstisch zijn als de mens alleen voorzien is met een ziel/entiteit. Tenslotte zijn we niet veel meer dan een subtropisch haarloos zoogdier met toevallig een groot stel hersenen, die over dit soort dingen na kan denken.
Kan me voorstellen dat mensen er niet in geloven of kunnen bevatten, tot je zelf een keer iets meemaakt wat je niet kunt verklaren. Heb zelf ervaring met een klopgeest gehad en geloof me, als 16 jarig pikkie is dat niet vet.

en nee.. ik ben niet gestoord, psychotisch of labiel8)7
pi_171692185
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:13 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat mensen er niet in geloven of kunnen bevatten, tot je zelf een keer iets meemaakt wat je niet kunt verklaren. Heb zelf ervaring met een klopgeest gehad en geloof me, als 16 jarig pikkie is dat niet vet.

en nee.. ik ben niet gestoord, psychotisch of labiel8)7
Wel typisch dat jij iets heel raars meemaakt en kan stellen dat je niet gestoord bent etc. terwijl ik bijvoorbeeld nooit wat dan ook wat dat betreft heb meegemaakt. De mensen die geestelijk niet normaal zijn en zulke dingen 'horen' geloven altijd van zichzelf dat ze geestelijk oke genoeg zijn.
Fylax is op televisie geweest
pi_171692206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:13 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat mensen er niet in geloven of kunnen bevatten, tot je zelf een keer iets meemaakt wat je niet kunt verklaren. Heb zelf ervaring met een klopgeest gehad en geloof me, als 16 jarig pikkie is dat niet vet.

en nee.. ik ben niet gestoord, psychotisch of labiel8)7
Zelfde hier, geen klopgeest oid overigens.
misunderstood
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:58:51 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171692880
Daarom heb ik lange tijd een voor mij onbekende kaart met het plaatje naar boven op een hoge plank gelegd. Mocht ik ooit een uittreding voor elkaar kunnen krijgen of dromen alsof ik in mijn kamer ben (maar dan dus toch niet droom) dan zou ik de kaart bekijken en bij wakker worden controleren of het daadwerkelijk diezelfde is. Waarom? Omdat als het bewustzijn niet 'lokaal' is en dus kan 'rondzwerven' buiten je lichaam is de kans alweer iets groter dat je bewustzijn niet verdwijnt als je lichaam ermee stopt.

Nu heb ik nooit een uittreding gehad dus heb ik het ook nooit echt kunnen testen (er zijn meditatie oefeningen en hele cursuboeken voor gemaakt) maar ik denk wel dat ik gewoon weer een keer zo'n kaartje neer ga leggen voor het geval dat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171695597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:08 schreef Harvest89 het volgende:
Ja vaak genoeg.
En het zijn geen leuke gedachtes.

Ik weet gewoon zeker dat er niets is na de dood.
Je hersenen houden er mee op, dus je hele zelfbewustzijn, je hele "ik", dat is voor eeuwig weg.

Eeuwige rust, eeuwige duisternis, en je krijgt er niets van mee, want je bent weg.

Het lijkt me een stuk makkelijker leven als je er heilig van overtuigd bent dat er een hemel is ofzo. Maar die sprookjes gaan er bij mij niet in.
Ja, want... je bent een (bij)product van je hersenen?
pi_171695638
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:30 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Ja, want... je bent een (bij)product van je hersenen?
Zoals het nu in de wetenschap lijkt wel.
Fylax is op televisie geweest
pi_171695642
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:30 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Ja, want... je bent een (bij)product van je hersenen?
Uhm ja...
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:49:42 #35
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171697303
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:30 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Ja, want... je bent een (bij)product van je hersenen?
In de cognitieve neurowetenschappen ziet men zelfbewustzijn als onderdeel van bewustzijn. Doorgaans neemt men aan dat het bewustzijn stopt bij de dood, en zelf bewustzijn dus ook.

Het probleem is wel, dat men nog niet helemaal het concept van bewustzijn weet te definieren.
1 + 1 = blauw
pi_171697882
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:49 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Entiteit is een geest idd.. iets wat er wel is, maar niet kunt aanraken.
Onzin dus
pi_171698560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:49 schreef Kamina het volgende:

[..]

In de cognitieve neurowetenschappen ziet men zelfbewustzijn als onderdeel van bewustzijn. Doorgaans neemt men aan dat het bewustzijn stopt bij de dood, en zelf bewustzijn dus ook.

Het probleem is wel, dat men nog niet helemaal het concept van bewustzijn weet te definieren.
Nou ja vooral hoe het ontstaat toch? Dus hoe kan 1 + 1 aanvoelen als 3 ook al is het gewoon 2 wat je het gevoel geeft van 3
Fylax is op televisie geweest
pi_171698610
Bestaat de 'geest/ziel' wel? Zijn wij niet 'gewoon' onze hersenen zoals neuroloog Dick Schwaab beweert? Dat alles wat we denken en doen door onze hoofd komt en niet door onze zogenaamde 'wil'?

Een Amerikaanse neuroloog, Dr. Jeffrey Schwartz beweert dat we wel een geest hebben..

Lastig onderwerp
Hey
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:18:52 #39
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171699417
Oke dan stel ik het anders.

Waarom is er dan uberhaupt het woord 'geest' of 'entiteit' bedacht/verzonnen als men het niet fysiek kan zien of aanraken?

http://mentalfloss.com/ar(...)-explanations-ghosts

We kunnen wel een keer met z'n alle kaartje gaan leggen? Kijken of er mensen hierna veranderen van mening :)
pi_171699768
Stap eens over op andere medicijnen..
pi_171700806
Er zijn immens veel verhalen over 3 à 4 jarige die verhalen vertelde uit een vorig leven. Fascineert mij vooral dat het enkel op die leeftijd is. Net kunnen spreken en op die leeftijd herinner je in je latere leven niks meer (Je vroegste herinneringen zijn vaak pas rond de 5 jaar).

Ik geloof wel dat je meerdere keren leeft als telkens een ander levend wezen.
pi_171700836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:01 schreef Belgosome het volgende:
Er zijn immens veel verhalen over 3 à 4 jarige die verhalen vertelde uit een vorig leven. Fascineert mij vooral dat het enkel op die leeftijd is. Net kunnen spreken en op die leeftijd herinner je in je latere leeftijd niks meer (Je vroegste herinneringen zijn vaak pas rond de 5 jaar).

Ik geloof wel dat je meerdere keren leeft als telkens een ander levend wezen.
Nog nooit van gehoord.
pi_171701609
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord.
te vinden op thetruthishere.org, evenals vele getuigenverklaringen over 'entiteiten' en UFO's
pi_171701645
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:18 schreef denattedweil het volgende:
Oke dan stel ik het anders.

Waarom is er dan uberhaupt het woord 'geest' of 'entiteit' bedacht/verzonnen als men het niet fysiek kan zien of aanraken?

http://mentalfloss.com/ar(...)-explanations-ghosts

We kunnen wel een keer met z'n alle kaartje gaan leggen? Kijken of er mensen hierna veranderen van mening :)
Hoe je zonder problemen een dergelijke drogreden neer kan pennen is voor mij een raadsel. "als er een woord voor is moet het wel bestaan"... Een kind snapt nog hoe idioot die claim is.
pi_171701654
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:28 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

te vinden op thetruthishere.org, evenals vele getuigenverklaringen over 'entiteiten' en UFO's
Zal is kijken.
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:44:51 #46
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171702001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:30 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hoe je zonder problemen een dergelijke drogreden neer kan pennen is voor mij een raadsel. "als er een woord voor is moet het wel bestaan"... Een kind snapt nog hoe idioot die claim is.
Ik zeg niet dat ieder woord moet bestaan. Begrijpend lezen is voor een kind blijkbaar nog lastig.
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:48:31 #47
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171702099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:49 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nou ja vooral hoe het ontstaat toch? Dus hoe kan 1 + 1 aanvoelen als 3 ook al is het gewoon 2 wat je het gevoel geeft van 3
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:51 schreef Dakterras het volgende:
Bestaat de 'geest/ziel' wel? Zijn wij niet 'gewoon' onze hersenen zoals neuroloog Dick Schwaab beweert? Dat alles wat we denken en doen door onze hoofd komt en niet door onze zogenaamde 'wil'?

Een Amerikaanse neuroloog, Dr. Jeffrey Schwartz beweert dat we wel een geest hebben..

Lastig onderwerp
Uiteindelijk is het een taalprobleem, namelijk dat wij altijd een onderwerp plaatsen naast een werkwoord, zoals 'Ik denk'. Er is echter geen reden om aan te nemen dat die 'ik' een daadwerkelijk bestaand iets is. Technisch gezien denkt 'iets'.

Siddharta boedsha, wie de meesten kennen als de Boeddha, omschreef zichzelf later in zijn leven als 'thathagatha', ofwel "Degene die aldus is gegaan"(aldus Google translate). In de woorden van Heidegger: "Das Ding dingt".

In het christendom wordt dit ook genoemd, door de naam van God te vertalen als Yahweh (tegenwoordig dan), afgekort YHVH, wat betekent "to be", of zogenaamd door God uitgelegd aan Moses als: "I am who I am".

Kortom, wat is dat is, en waar the fuck maken we ons eigenlijk zorgen om?
1 + 1 = blauw
pi_171702293
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:18 schreef denattedweil het volgende:
Oke dan stel ik het anders.

Waarom is er dan uberhaupt het woord 'geest' of 'entiteit' bedacht/verzonnen als men het niet fysiek kan zien of aanraken?

http://mentalfloss.com/ar(...)-explanations-ghosts

We kunnen wel een keer met z'n alle kaartje gaan leggen? Kijken of er mensen hierna veranderen van mening :)
Uitstekende vraag. Dan moet het zo ervaren zijn. Anders kan het niet zijn.

Een klopgeest zegt het al: kloppen. Oftewel er bonst er eentje op deur. Dat kan je dan opvatten als: er staat iemand voor de deur.

Maarja, welke deur? Ik vat het dan zo op, het grote bewustzijn kan het kleine bewustzijntje bewust maken dat er meer is tussen hemel en aarde.

Je begon al uitstekend met zoeken. Namelijk waarom dat ene woordje bedacht is. Snap je? Je begint al te denken aan het begin van hoe een woord überhaupt kan ontstaan en misschien wel ontstaan is. Dat kan gewoon zijn van: klop, ik ben een geest. En misschien zagen ze toen ook een geest. Dan wisten ze toen wat een geest was. je zag immers een verschijning die zei: ik ben een geest. Als diegene dat dan wist in het begin, dan kon hij verklaren wat een ander mens had ervaren of juist het weerleggen van iets. Je probeert er dan achter te komen waarom die ongevraagde zooi in je hoofd zit. Zo kon de mens dan voor het eerst bijvoorbeeld onderscheid maken in gezegdes en in gedaantes. Van: fuck, ik heb een moerasmonster gezien! Wat is dat vragen de mensen dan? Dan kan jij dat uitleggen.

Dan is het natuurlijk de vraag: bestaat dat dan? Per definitie niet. Als jij droomt, dan neem jij bijvoorbeeld een gedaante waar. Of van jezelf of van een ander. Jij weet dat die gedaantes er niet kunnen zijn in een droom. Ze bestaan niet. Daarom kunnen zaken en rotzooi wat ooit in je hoofd heeft gezeten niet bestaan. Het visualiseerde iets wat er nooit kan bestaan. Behalve als iemand hetzelfde ziet.

Vraag jezelf dan eens af, hoe kan rotzooi wat je ervaren had bestaan als het gewoon niet waar kan zijn. Je ogen nemen het waar, maar wat is het verschil met dromen dan? Je ogen kunnen ook een object plots zien wat er niet is. Zoiets had ik ooit meegemaakt. Ik hoorde een harde knal alsof iets afbrak. Ik schrok me kapot omdat ik dacht dat ik moest wegwezen. Ik zag het kapotgaan. Ik keek later weer terug en datgene was opeens gemaakt.

De enigste verklaring die ik kan vinden is, je ogen kunnen je zelfs in de maling nemen.

Maar als je ogen dus misschien niet waar kunnen zijn, dan moet iets datgene kunnen besturen.

Dan kan je weer met denken bij de bron beginnen. Hoe is de mens ontstaan?

Is de mens ontstaan niet toevallig uit een groot bewustzijn ontstaan die alles bestuurd? En gemaakt heeft? En die ooit ook zichzelf moest vinden? Want wat is bewustzijn. Hoe kan jij uitleggen waarom jij je bewust bent. Jij kan dat, ooit kon dus iemand dat niet uitleggen. (Dezelfde vraagstelling)

Als die bestaat, dan moet die echt wel alles begrijpen. Daarom kan je beter een verklaring zoeken op iets wat kan bestaan ipv erachter komen of het misschien wel bestaat. Je weet nog niet wat het is. Vandaar ;)

Daarna kan je je afvragen: hoe kan je ooit de aarde verzinnen als je niet weet wat aarde is?

En dan kan je je afvragen waarom de aarde gemaakt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faz3D op 15-06-2017 00:12:28 ]
  donderdag 15 juni 2017 @ 01:10:22 #49
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171703247
Het zijn vragen waar we waarschijnlijk nooit het antwoord van zullen weten. Hetzelfde geldt voor het heelal... hoerthefuck kan zoiets ontstaan toch?

Klopgeest zat trouwens in het oude huis van me oma. Voordat zei er kwam wonen is daar een Joegoslavisch meisje vermoord in een slaapkamer, vertelde me opa. Soms als je in de woonkamer zat hoorde je geklop boven uit een kamer komen. Ging je kijken en was er niks, zat je in de bank en het begon weer. Toen het huis afgebrand is door kortsluiting, en er een nieuwe woning gezet is, is dat gestopt. Freaky shit.
pi_171704328
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ben je er al uit ?
En wat zit er voor mij in?
Het eeuwige leven?
M'n vrouw terug?
Je begrijpt dat m'n ziel duur betaald zal moeten worden?
misunderstood
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')