abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171870908
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kan aan hele andere factoren liggen dan alleen die GPS, maar bij toeval wel gebeuren in een kast met GPS.
Daarnaast is er al lang onderzoek naar gedaan en heeft Liefting die onderzoeken ook toegemaild gekregen.
Sindsdien gaat het kennelijk niet meer om straling, maar om niet goed zijn met zijn mobieltje (of dat zegt hij althans) :)
:Y De GPS laten we nu even varen maar blijft altijd een optie bij eventuele volgende gevallen. We hebben er nu ook al wat meer kennis over, artikelen, zelfs een Belgenbijenvereniging die die dingen zelf in elkaar knutselt en test. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord na mijn mail aan hen, maar de volgende keer weet ik nog wie ze zijn en bl ik gewoon effe :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:29:25 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171870921
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe reageerde hij?
O-)
Mag ook via DM of PM ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171870939
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe reageerde hij?
Had hier even overheen gekeken :P Hij zei... effe zien. De eerste zin van z'n verhaaltje was reactie op de stichtignwording. 'Tof dat jullie nog steeds...' et cetera :)
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171870970
Ik ben ondertussen aan het rondkijken voor stempels. Die betaal ik indien nodig dan wel uit eigen zak. Nog geen week een stichting en nu al moe van "AFZENDER: POSTCODE HUISNUMMER" op achterkant van enveloppen schrijven :P
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:33:07 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171871031
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:30 schreef superworm het volgende:

[..]

Had hier even overheen gekeken :P Hij zei... effe zien. De eerste zin van z'n verhaaltje was reactie op de stichtignwording. 'Tof dat jullie nog steeds...' et cetera :)
Ah, ok. Positief dus, dat is mooi ^O^
Blijft een handige contactpersoon om te hebben (zowel voor dat zaad als voor getroffen imkers als voor wat er in de bijenwereld/imkerwereld speelt) :Y
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:35:10 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171871086
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:31 schreef superworm het volgende:
Ik ben ondertussen aan het rondkijken voor stempels. Die betaal ik indien nodig dan wel uit eigen zak. Nog geen week een stichting en nu al moe van "AFZENDER: POSTCODE HUISNUMMER" op achterkant van enveloppen schrijven :P
Stichting heeft haar zetel officieel op jouw adres (gok van wel hoor)? Want het moet nu natuurlijk wel de postcode en het huisnr vd stichting zijn... :P
pi_171871097
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Stichting heeft haar zetel officieel op jouw adres (gok van wel hoor)?
Correct. We hebben ook de eerste echte stichtingpost al gehad (van de KvK).
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171871125
Jep, en van de notaris.
pi_171871158
Ik zal ook even knetterhard in de bus blazen en een hele ordner ter beschikking stellen, alsmede bruikleen van perforator en nietenstamper.
pi_171871244
O, en voor ik het vegeet: er moet hier ook nog ergens een doosje paperclips rondzwerven. Ik ga op zoek.
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:42:11 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171871297
LOL Gramps :D
pi_171871303
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:37 schreef Gramps het volgende:
Ik zal ook even knetterhard in de bus blazen en een hele ordner ter beschikking stellen, alsmede bruikleen van perforator en nietenstamper.
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:40 schreef Gramps het volgende:
O, en voor ik het vegeet: er moet hier ook nog ergens een doosje paperclips rondzwerven. Ik ga op zoek.
Ik geloof niks van al die liefdadigheid. Omdat flesjes whisky niet van ons stichtingbudget kunnen worden gekocht, zal ik er wel weer voor opdraaien binnenkort. Dat worden dure paperclips.
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:46:08 #238
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_171873503
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:19 schreef superworm het volgende:
Nog feedback op bovenstaande lap tekst, mensen? :P

De bijenbloemetjes doen het heel goed! Elke dag weer veel groei. Ze staan er nu 11 dagen:

[ afbeelding ]
Ja, goed idee. Ik zou niet weten waarom niet. B :Z
Is er al een bijen-emoticon?
MaGNeT is mijn suikeroom.
pi_171873710
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:37 schreef Gramps het volgende:
:D

U bent te goed!
pi_171873869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, goed idee. Ik zou niet weten waarom niet. B :Z
Is er al een bijen-emoticon?
Jazekers!

icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif icon_be6.gif
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171874035
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:31 schreef superworm het volgende:
https://www.stempelshop.nl/houten-handstempels/rechthoekig.html

En dan een stempelkussen en inkt kopen kan ook op die site. Kan je daar eventueel niet een deel van het geld van gebruiken dat je kreeg van diegene die het dacht ik specifiek voor het verzenden van de zaadjes wilde doneren? Of mag een stichting geen 'kantoorkosten' opvoeren zeg maar? Geen idee hoe dat werkt. :@

Ik neem aan dat niemand daar hier bezwaar tegen heeft als je een stempel aanschaft.
Als de stichting nog een tijd bestaat is het wel heel fijn zoiets te hebben inderdaad. En beetje grotere stempel nemen zodat het bijen logo er mss ook nog naast kan naast het adres :D
pi_171874200
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 23:02 schreef Greys het volgende:

[..]

https://www.stempelshop.nl/houten-handstempels/rechthoekig.html

En dan een stempelkussen en inkt kopen kan ook op die site. Kan je daar eventueel niet een deel van het geld van gebruiken dat je kreeg van diegene die het dacht ik specifiek voor het verzenden van de zaadjes wilde doneren? Of mag een stichting geen 'kantoorkosten' opvoeren zeg maar? Geen idee hoe dat werkt. :@

Ik neem aan dat niemand daar hier bezwaar tegen heeft als je een stempel aanschaft.
Als de stichting nog een tijd bestaat is het wel heel fijn zoiets te hebben inderdaad. En beetje grotere stempel nemen zodat het bijen logo er mss ook nog naast kan naast het adres :D
Zeker kunnen we die kosten gewoon opvoeren, daar is verder ook niks mis mee, maar ik probeer altijd de overheadkosten zo laag mogelijk te houden. Een stempel van 2 tientjes is toch weer 0,5 procent extra overhead :P

Omdat die persoon ook expliciet postzegels e.d. wilde betalen twijfel ik ook nog: ik kan het optellen bij het totaal, dan is dat bedrag groter maar de onkosten blijven even hoog. Zeg dat je dan 4050 euro donaties hebt, en 60 euro onkosten.

De andere 'truc' is om de eerste 50 euro aan zaden + postzegels 'op nul' te zetten, dat is 2 kilo zaad en 39 postzegels. Dan zakt het donatietotaal weliswaar naar 4000, maar dan zakken de totale onkosten ook significant naar nog maar 10. Op notaris na is je overhead dan plots weer vrijwel 0.

Boekhoudkundig truukje, het kan allebei. Maar wat is het slimst :P

Anyway los van dat alles dacht ik, dan kan ik 'm zelf ook wel kopen :Y Maar mocht iemand hier zeggen: zodra we een logo hebben koop ik die stempel voor je, prima :P
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171874441
Ik ga dat laatste maar doen, denk ik! Totaal iets omlaag maar onkosten richting de 0.

Het totaalplaatje aan onkosten incl. de nieuwe kilo is dan tot nu toe 5,-!

Zaad: 19,90
Postzegels: 45 stuks, 35,10
MIN VIJFTIG = 5,-

Da's een overhead van 0,1% op een bedrag van precies 4001 (er is weer wat extra's gedoneerd sinds vanmiddag).

De notaris staat daar dan wel weer los van natuurlijk. Da's nog 350 extra.

[ Bericht 69% gewijzigd door superworm op 22-06-2017 23:22:46 ]
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171875032
Ja als die persoon zeg maar echt spullen (zaad en postzegels) wilde doneren is dat het leukst om het zo te doen en qua boekhouding ook het beste. Top! *O* En dan ben je alsnog over de 4000 qua mooi getal.
pi_171879084
We kregen dus een brief van de KvK met inschrijfkosten-rekening voor 50,-

Had de notaris gemaild of dat niet in hun prijs inbegrepen zat, en helaas was dat niet het geval. De notariskosten zijn landelijk beschermd en altijd tussen 300-350 euro, maar dat is dus puur de stichting + registratie bij KvK - de kosten van KvK moet je dan uiteindelijk zelf nog betalen eenmalig. Helaas maar is niet anders!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171879207
Voor zo'n stempel kun je even gaan buurten bij de Chinese afdeling hier op de site. Wij hebben daar een tijdje terug (weliswaar klein formaat) zelf-inktende stempels gescoord voor 99 cent :)

Als je alleen maar PC + huisnummer wilt stempelen is zo'n ding prima.
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
pi_171879538
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Voor zo'n stempel kun je even gaan buurten bij de Chinese afdeling hier op de site. Wij hebben daar een tijdje terug (weliswaar klein formaat) zelf-inktende stempels gescoord voor 99 cent :)

Klinkt goed. Is dat forum.fok.cn? Edit: o gevonden. The China Shop. Nooit eerder gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door superworm op 23-06-2017 10:48:28 ]
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171879798
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:05 schreef Rewimo het volgende:

SBBZ.NL1234AB99

Zou al wat zijn voor een euro.

[ Bericht 1% gewijzigd door superworm op 23-06-2017 10:47:43 ]
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171881533
gewoon daar even een oproepje doen.. wie weet is er nog een gekke chinese webshop die je dat kreng nog wil sponsoren ook :D
8)7
pi_171882394
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
gewoon daar even een oproepje doen.. wie weet is er nog een gekke chinese webshop die je dat kreng nog wil sponsoren ook :D
Ik had een Trumppetje gekocht dat niet helemaal jofel was (verkoop ze via MP/FB voor feestjes en zo), klant stuurde 'm terug naar me omdat het bandje/gespje aan de achterkant los was. Ik gok dat die klant 'm gewoon zelf gesloopt had maar soit. Dus ik mail die Ali Express bende gister. Krijg ik toch zo'n prachtig antwoord :P

yfCemXp.png
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')