abonnement Unibet Coolblue
pi_171701185
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:23 schreef Dejannn het volgende:

Dit inderdaad :). Beste competitie, beste merk :s)
PL niet beste competitie?
En als je dan gaat zeggen Spanje dan heb je er echt geen verstand van....
Als er 1 competitie echt gigantisch overschat is dan is het de Spaanse wel.
Zeker nu Barcelona echt afdaalt.

PL blijft gewoon nummer 1 competitie en dat helpt met de waarde van spelers.
Alsnog blijven er bijzondere waarden aan zitten, daar ben ik het mee eens.
pi_171701376
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In dit soort lijsten is het een optelsom van status, leeftijd en inflatie. Ronaldo is de 30 voorbij, dan is het voor clubs wel een interessante speler maar geen interessante belegging meer.

Zie Ibrahimovich, presteert prima maar begint te kwakkelen met blessures. Recent bij Man United op de free-transfermarkt gezet en straks naar de VS om aan zn pensioen te beginnen.
En toch staan Suarez en Higuain er wel bij. Logica is ver te zoeken.
  FOK!fotograaf woensdag 14 juni 2017 @ 23:28:26 #28
842 Zorro
Z
pi_171701596
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Robben is al bijna gepensioneerd. Na je 30e gaat de waarde van een speler weer langzaam achteruit.

Waarschijnlijk ziet men zo'n Jansen nog wel groeien over de jaren, ik ken m verder niet.
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

is een stuk jonger, dus wss daarom
Dan nog, ik bedoel, Janssen tov Robben? Of beter, tov ieder andere Nederlander, uitgezonderd Wijnaldum en van van Dijk dan?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_171701873
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:28 schreef Zorro het volgende:

[..]

[..]

Dan nog, ik bedoel, Janssen tov Robben? Of beter, tov ieder andere Nederlander, uitgezonderd Wijnaldum en van van Dijk dan?
Als je Robben koopt kun je het hele aankoopbedrag wel afschrijven; hij heeft geen restwaarde.

Deze schattingen zijn bedrijfseconomisch en lijken voetbalkwaliteiten minder mee te nemen dan de gemiddelde fan.
pi_171717007
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:19 schreef Drxx het volgende:

[..]

En toch staan Suarez en Higuain er wel bij. Logica is ver te zoeken.
ok, om wat specifieker te zijn. De piekjaren voor veel aanvallende voetballers e.a. posities waarin snelheid belangrijk is ligt tussen de 30 en 32. Suarez is 30. Ronaldo is al 32 en wordt 33 in februari. Die 3 jaren maken verschil. Er wordt niet naar het 'nu' gekeken maar naar een spanne van pak en beet 3-5 jaar in de toekomst en een 33 jarige Ronaldo tot z'n 36e vastleggen is leuk maar binnen die contractperiode geeft hij misschien maar 80% van wat hij ooit gaf omdat hij het meeste al gezien heeft en toch min of meer langzaam zal afbouwen omdat hij dubbel zo hard moet trainen om z'n vorm van een paar jaar geleden te benaderen.

Als jij de aankopen van laten we zeggen PSG beheerd en je legt 'm volgend jaar voor 3 vast en hij speelt op z'n boerenfluitjes of loopt geregeld tegen blessures op, dan had je voor datzelfde budget beter 1 of 2 jonge spelers kunnen halen die zich nog wil bewijzen en die door 't vuur probeert te gaan, anders doe je aan kapitaalvernietiging. Een PSG wil niet met een Ronaldo spelen waarvan men zegt dat hij z'n beste tijden bij Madrid had. Bij een Nederlandse topclub is dat een ander verhaal.

Ik twijfel er niet aan dat de lijst door de ogen van de clubs op de markt redelijk klopt, het is geen fanlijst van wat de beste voetballers zijn, die zou er heel anders uitzien. Het gaat om huidige prestaties en potentieel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 15-06-2017 20:39:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')