abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171708767
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vind ik ook hoor. Dat is in mijn ogen kindermishandeling.
En ouders die hun kinderen met Big Macs,chips,KFC's etc.volproppen.
Fast food - slow death.
If people choose to starve themselves to death or eat themselves to death is up them I suppose.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
pi_171709429
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

Fast food - slow death.
If people choose to starve themselves to death or eat themselves to death is up them I suppose.
Dat is idd ook niet goed.
En ja, het is hun eigen verantwoording als ze zo willen leven. Hun eigen BNW. Maar de fout van de woongroep is dat ze geen hulp hebben gezocht voor de vrouw terwijl ze meemaakten dat het fout ging.
pi_171709553
"Volproppen" is per definitie slecht. Ook als het sla betreft.
Quod licet Iovi, non licet bovi
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:33:03 #154
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171709799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

Fast food - slow death.
Kinderen worden al vanaf geboorte stiekem volgeduwd met suikers. Het begint al met de babyvoeding en opvolgmelk, dit om ze zo snel mogelijk in suikerpopjes te laten veranderen. De overheid zou daar eens iets aan moeten doen. Dat is een grotere schande dan die paar mensen die geloven in een lichttherapie.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171709940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
De overheid zou daar eens iets aan moeten doen. Dat is een grotere schande dan die paar mensen die geloven in een lichttherapie.
het is een makkelijke 'ze moeten wat doen' gedachte als je nergens aangeeft wat dan helpt...

'de overheid' kan uiteindelijk weinig doen aan keuzes van mensen voor hun egen voedsingspatroon..
evenmin tegen mensen die zichzelf uithongeren of dat nu deze sekte-deelnemers zijn of bv mensen die aan anorexa leiden...

Of juist tegen mensn die zich ongezond voedden en een te groot overgewicht opdoen of hun gezondheid zeer gevaar aandoen.

Hooguit kan de overeid informatie verstrekken over gezonde voeding en voedingspatronen, maar uiteindelijk zul je altijd zien dat er soms mensen zijn die vanuit een irrationeel 'geloof' dat gaan ontkennen.

Waar imho wel een goede grond kan bestaan is als de acties van een persoon ertoe leiden dat iemand anders schade aangedaan wodt...
daarbij denk ik zowel bepaalde sekteleiders die anderen ertoe aanzetten zichzelf dood te hongeren...

maar ik zou het overigens ook een inerssant iets vinden als bv het Openbaar Ministerie onderzoek gaat doen naar strafvervolgingsmogelijkheden van mensen uit bepaalde voedingsindustrie-taken die zeer ongezond zijn, en kan kijken of deze uit winstbejag mogelijk ook bewust ongezond voedsel voor lage rijzen verstrekken ...

Maar ik vind het heel dom te denken dat een Overheidstaak eigen ndividuele verantwoordelijk voor je eigen handelen zou 'wegnemen' of kan vervangen.
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:48:04 #156
189978 controlaltdelete
pi_171710099
Dat is bedrog. Producten die aangeprezen worden als zogenaamd gezond bevatten nog steeds enorm veel koolhydraten en dus suikers. Dit wordt bewust door de voedingsindustrie gedaan, de overheid vindt het best want big pharma. Radar even geleden besteedde daar aandacht aan. Zelfs wanneer je als ouder daar bewust mee om probeert te gaan, krijgen kinderen gemakkelijk te veel binnen. Suiker zit overal in en extra veel in producten die speciaal gemaakt zijn voor kinderen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171710170
Als je van mening bent dat reclame misleidend is kun je dat aanvechten...

Naar ik meen is dat heel recent gebeurd bij een producent die druivensuiker-tabletten aanbood als gezond, dit werd idd verboden

edi:
http://blikopnieuws.nl/ge(...)-makers-claimen.html

maar nogmaals, het is onzinnig te denken dat je _alles_ kunt gaan regelen met verboden en voor alles regeltjes door de Overheid te willen opleggen, terwijl het natuurlijk ook eigen verantwoordelijkheid gaat bij zoiets als omgang met voedsel.

Zelf vind ik het eigenlijk vooral erg zorgelijk dat er een sterk economische factor is... zeer ongezond voedsel vaak veel goedkoper is, deels ook juist omdat de ongezonde massa-processen en industriele factoren het ook makkelijk maken voor productenten die tegen dumppprijzen aan te bieden terwijl veel gezonder en ook kleinschalg en ambtachteljk voedsel relatief duur is
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 13:55:00 #158
450551 crew  ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171710239
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat is bedrog. Producten die aangeprezen worden als zogenaamd gezond bevatten nog steeds enorm veel koolhydraten en dus suikers. Dit wordt bewust door de voedingsindustrie gedaan, de overheid vindt het best want big pharma. Radar even geleden besteedde daar aandacht aan. Zelfs wanneer je als ouder daar bewust mee om probeert te gaan, krijgen kinderen gemakkelijk te veel binnen. Suiker zit overal in en extra veel in producten die speciaal gemaakt zijn voor kinderen.
Sterker nog, dan heb je van die "gezond keurmerken" maar die zijn eigenlijk op niks gebaseerd :X
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:57:30 #159
189978 controlaltdelete
pi_171710284
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Sterker nog, dan heb je van die "gezond keurmerken" maar die zijn eigenlijk op niks gebaseerd :X
Precies. In een liga zit een suikerklontje aan suiker. Is maar een voorbeeldje.
pi_171715002
Probleem is echt niet de suiker alleen. Las pas ergens dat er landen zijn die bovengemiddeld veel suiker gebruikten maar dat obesitas en diabetes daar minder voorkwam dan andere landen.

Probleem zit hem ook in de beweging die we dagelijks doen. Ik heb ook overgewicht wat deels door medicatie, deels door mijn eetpatroon en deels door mijn tekort aan beweging.

Het grootse probleem zit hem bij mij in beweging. Baan in de it dus zit enorm veel.

Ben ooit 30kg afgevallen in zo'n twee jaar. Tot mijn depressie kwam. Weg beweging en lekkere trek die er weer was door o.a. medicatie.

Tijd dat ik weer ga fietsen en mn snack keuzes weer aanpas
pi_171715126
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:12 schreef MatthijsDJ het volgende:
Probleem is echt niet de suiker alleen. Las pas ergens dat er landen zijn die bovengemiddeld veel suiker gebruikten maar dat obesitas en diabetes daar minder voorkwam dan andere landen.

Probleem zit hem ook in de beweging die we dagelijks doen. Ik heb ook overgewicht wat deels door medicatie, deels door mijn eetpatroon en deels door mijn tekort aan beweging.

Het grootse probleem zit hem bij mij in beweging. Baan in de it dus zit enorm veel.

Ben ooit 30kg afgevallen in zo'n twee jaar. Tot mijn depressie kwam. Weg beweging en lekkere trek die er weer was door o.a. medicatie.

Tijd dat ik weer ga fietsen en mn snack keuzes weer aanpas
Doen!
  vrijdag 16 juni 2017 @ 00:21:07 #162
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_171724167
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doen!
ja man, Go!
je hebt het al eerder bewezen. dus je kan het!
Huig
pi_171846144
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:57 schreef Villas__Rubin het volgende:
[ afbeelding ]

Zijn ook wel dun. Maar 't kan dunner! Die linker ziet er depressief uit.
Die linker ziet er al dood uit.
pi_171846206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:54 schreef Lavenderr het volgende:
Mysterieuze dood in woongroep die leeft van 'lichtvoeding'

Een mysterieus sterfgeval in Utrecht. Een vrouw is dood gevonden in het huis van haar spirituele woongroep, die als ideaal heeft om te leven van het licht - zonder voeding dus. De drie andere bewoners zijn verdachten.

De twee vrouwen en een man zijn verhoord door de politie. Het Openbaar Ministerie verdenkt ze ervan 'geen hulp te hebben verleend aan een hulpbehoevend persoon'. Volgens buren spreekt de politie van een 'natuurlijke dood onder verdachte omstandigheden'.

'We zijn met uitvaart bezig'

Oprichtster Leonoor bevestigt tegen Editie NL de dood van haar zus Jeannette en zegt daarbij dat zij en de andere leden van de woongroep niets met de dood te maken hebben. "We hebben vastgezeten. Dus we moeten even bijkomen. We zijn met de uitvaart bezig."

Hele artikel : https://www.rtlnieuws.nl/(...)eft-van-lichtvoeding

Wat is dit? Een soort BNW of ultieme doorgeslagenheid?
Er was al eerder een topic over leven van licht op BNW maar kon het niet meer vinden.
_O-
Wat het ook is, het is grappig alsof ik in een SouthPark aflevering zit. :D
Verdient wel een Darwin nominatie!
pi_171897082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

_O-
Wat het ook is, het is grappig alsof ik in een SouthPark aflevering zit. :D
Verdient wel een Darwin nominatie!
Darwin? Ondervoede bijna-bejaarden breng je niet in verband met alsnog kunnen voortplanten, wat met deze levensstijl verhinderd is. Daarvoor moet je bij jonge mensen zijn die voor deze weg kiezen.

Wat is hier precies grappig aan?
pi_171941764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:57 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies. In een liga zit een suikerklontje aan suiker. Is maar een voorbeeldje.
Mensen moeten gewoon hun eigen gezonde verstand gebruiken.

En als ze dat niet hebben, dan kan de rechter bepalen of iemand gedwongen opgenomen moet worden.

Dat staat al in de wet, dus de overheid hoeft hier niets aan te doen. Als het tenslotte nodig is in te grijpen, is de omgeving daartoe gerechtigd.

Dat deze vrouw overleden is, zou natuurlijk niet moeten kunnen maar soms glipt iemand door de mazen van het net. Dat is in een vrije samenleving niet te voorkomen, en mensen hun recht afnemen op een eigen spiritualiteit is niet wenselijk.
pi_171941962
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:01 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon hun eigen gezonde verstand gebruiken.

En als ze dat niet hebben, dan kan de rechter bepalen of iemand gedwongen opgenomen moet worden.

Dat staat al in de wet, dus de overheid hoeft hier niets aan te doen. Als het tenslotte nodig is in te grijpen, is de omgeving daartoe gerechtigd.

Dat deze vrouw overleden is, zou natuurlijk niet moeten kunnen maar soms glipt iemand door de mazen van het net. Dat is in een vrije samenleving niet te voorkomen, en mensen hun recht afnemen op een eigen spiritualiteit is niet wenselijk.
Dat is waar en toch schuurt het een beetje. Die andere volwassenen hadden in moeten grijpen. Juist omdát ze volwassen zijn.
pi_171942006
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is waar en toch schuurt het een beetje. Die andere volwassenen hadden in moeten grijpen. Juist omdát ze volwassen zijn.
Ik vind inderdaad wel, dat in dit geval inderdaad sprake is van een vorm van doodslag. Men liet het gebeuren, en mag daar best vervolgd voor worden.
pi_171943228
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:12 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad wel, dat in dit geval inderdaad sprake is van een vorm van doodslag. Men liet het gebeuren, en mag daar best vervolgd voor worden.
Ja, dat vind ik ook. Ik krijg bij dit groepje sterk de indruk dat ze enorm op elkaar letten. Of de ene niet meer at dan de ander. Grote druk op elkaar.
  zondag 25 juni 2017 @ 20:12:29 #170
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_171945593
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:12 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Als je je inleest in hun manier van leven en denken dan is elke vorm van hulpverlening door huisartsen of ziekhuispersoneel een regelrecht doodvonnis. Daar waren ze van overtuigd, en dat recht hebben ze. Ze probeerden ook hun moeder van haar voorgeschreven medicatie af te krijgen en hadden ruzie met de rest van de familie, mede door hun geloofsovertuiging.

Volgens onze maatstaven is het abnormaal gedrag, volgens hun gedachtengang hebben ze het juiste gedaan. Ik vraag me af of Jeanette überhaupt geholpen had willen worden door "onze" artsen. Men mag toch hulp weigeren?
  zondag 25 juni 2017 @ 20:13:19 #171
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_171945624
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Ik krijg bij dit groepje sterk de indruk dat ze enorm op elkaar letten. Of de ene niet meer at dan de ander. Grote druk op elkaar.
Zij noemen het "lichttherapie", ik persoonlijk anorexia.
pi_171945810
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zij noemen het "lichttherapie", ik persoonlijk anorexia.
Ze hielden(en houden)elkaar in een dodelijke greep. Letterlijk.
  zondag 25 juni 2017 @ 20:23:08 #173
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_171945947
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze hielden(en houden)elkaar in een dodelijke greep. Letterlijk.
En zij vinden dat van ons in onze maatschappij.

Het meest extreme is dat ze al op zoek waren naar nieuwe leden en na de dood van Jeanette ook bijval hebben gekregen van bepaalde personen. Ik vrees dat dit met name leidster Leonoor sterkt in hun gedachtegoed en de groep gaat groeien. Het zou je kind maar wezen die zich erbij aansluit. :{
pi_171946065
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En zij vinden dat van ons in onze maatschappij.

Het meest extreme is dat ze al op zoek waren naar nieuwe leden en na de dood van Jeanette ook bijval hebben gekregen van bepaalde personen. Ik vrees dat dit met name leidster Leonoor sterkt in hun gedachtegoed en de groep gaat groeien. Het zou je kind maar wezen die zich erbij aansluit. :{
Ja, afschuwelijk.
pi_171947591
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als je je inleest in hun manier van leven en denken dan is elke vorm van hulpverlening door huisartsen of ziekhuispersoneel een regelrecht doodvonnis. Daar waren ze van overtuigd, en dat recht hebben ze. Ze probeerden ook hun moeder van haar voorgeschreven medicatie af te krijgen en hadden ruzie met de rest van de familie, mede door hun geloofsovertuiging.

Volgens onze maatstaven is het abnormaal gedrag, volgens hun gedachtengang hebben ze het juiste gedaan. Ik vraag me af of Jeanette überhaupt geholpen had willen worden door "onze" artsen. Men mag toch hulp weigeren?
Ik heb begrepen dat ze eerst samenwoonden en toen aan dat licht begonnen.
Ze hadden alle vier ruzie met de ouders van de zussen, doordat de vader een huistiran was en een zoon dat overnam. Zij bepaalden wie er wie mocht zien. De moeder is na jarenlange tirannie binnenshuis door hun vader weggestopt onder het mom van dementie, maar lijkt aardig op te knappen. Wat voor medicatie krijgen dementen eigenlijk?

Dat zich mensen nieuw aansluiten is onbegrijpelijk. Ze zien er niet gezond uit, die man is waarschijnlijk ook dicht in de buurt van het omslagpunt van no return. Maar ze waren al zwaar beschadigd toen ze bij elkaar kwamen en het lijkt me niet denkbaar dat ze via reguliere psychiatrie alsnog goed op de benen gezet waren. Daar krijg je toch ook vooral onderdrukken recepten opgedrongen en om de haverklap een andere diagnose met bijbehorende behandeling. Maar over die wisselende diagnoses hoorde ik voordat er zwaar bezuinigd werd en gevaarlijke, onbehandelbare patiënten gewoon de straat op gestuurd werden.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')