abonnement Unibet Coolblue
pi_171659313
In dit geval een tandarts. Een assistente maakt na de controle door de tandarts het gebit schoon en breekt met een tangetje een stuk oude vulling af van een kies.
Je merkt het thuis, gevoelig bij tandenpoetsen.
Waarschijnlijk komt daar dus een nieuwe vulling op a raison van weet ik veel.
Kun je bij zoiets onderhandelen over de prijs?
pi_171659346
Je kan het proberen maar ik geef je bijzonder weinig kans. Als iets afbreekt bij normale handelingen dan is het gewoon versleten. Wen er maar aan, gaat wel vaker gebeuren.

Maar eh, een tangetje? Dat lijkt me niet het gereedschap wat de assistente hoort te hanteren.
pi_171659347
Kun jij aantonen dat het probleem daar ontstaan is?
pi_171659355
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:28 schreef Victoriaatje het volgende:
Kun jij aantonen dat het probleem daar ontstaan is?
Ja, want er zijn vlak daarvoor foto's gemaakt en toen was alles nog in orde.
pi_171659361
Gewoon bellen en zeggen dat ze het moeten oplossen op hun kosten. Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_171659365
Vroeger maakte de tandarts zelf schoon en die deed het veel voorzichtiger. Ik vond al dat ze wat ruw tewerk ging. En ze zei ook een keer Oeps, wat gebeurt er nou? Of zoiets maar ze zei niet dat er iets afgebroken was. Het kan zijn dat ze mondhygieniste was, maar ik heb er niet om gevraagd, het was gewoon het vervolg van de controle.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:03:16 #7
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_171659662
Bij dit soort zaken heb je nooit garantie.
Wel hebben de zorgverleners een inspanningsverplichting.

Als je stukje kies bij de assistente niet was afgebroken, kun je er zeker van zijn dat het heel gauw bij je thuis was gebeurd. Met wat gewoon mondhygiënistisch gereedschap breek je niet een stuk vulling af tenzij dat al heel ver heen is.

Overigens kan het best zijn dat als je de praktijk belt dat ze je tegemoet willen komen hoor.
Ik heb wel eens zoiets gehad met een verdoving die niet wilde werken. Stuk of 4x bijgespoten, lukte om één of andere reden niet. Heb ik uiteindelijk ook niet hoeven te betalen.

Overigens kost een twee- of drievlaksvulling inclusief verdoving bij mijn tandarts om en nabij de 90 euro. Valt best mee aangezien je een dik half uur in de stoel ligt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_171660668
Over de prijs kun je overleggen... Had vroeger een tandarts en die deed ook dingen op zaterdag.....;).
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:27:12 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171660962
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:12 schreef Artbij2 het volgende:
Had vroeger een tandarts en die deed ook dingen op zaterdag.....;).
Dat doen ze allemaal maar dan kost het wel 60% extra.
Tot nooit .......
pi_171662495
'verwijtbaar' is het woord wat je zoekt.
Maar bewijzen is lastig. Natuurlijk kun je het bespreken, nee heb je en ja kun je krijgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_171662740
Het is sowieso al raar vind ik dat je een mondhygienistische behandeling krijgt gelijk met de controle.
pi_171662768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:28 schreef nanuk het volgende:
Je kan het proberen maar ik geef je bijzonder weinig kans. Als iets afbreekt bij normale handelingen dan is het gewoon versleten. Wen er maar aan, gaat wel vaker gebeuren.

Maar eh, een tangetje? Dat lijkt me niet het gereedschap wat de assistente hoort te hanteren.
Normale handeling noem je dat als iemand met een tangetje tussen je kiezen gaat prutsen? Daar is het losgelaten, niet bovenop de kies. Dus ik zit gewoon met een gat onder in mijn kies terwijl de vulling voor de rest er stevig op zit.
pi_171663165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Normale handeling noem je dat als iemand met een tangetje tussen je kiezen gaat prutsen? Daar is het losgelaten, niet bovenop de kies. Dus ik zit gewoon met een gat onder in mijn kies terwijl de vulling voor de rest er stevig op zit.
Die vulling was door dat tangetje echt niet losgeschoten als hij al niet los zat.
En waarom vind je dat tangetje zo abnormaal? Mondhygiëniste doet juist die dingen die je zelf niet kunt doen. Als ze alleen je tanden poetst is het echt weggegooid geld. Zij gaat juist prutsen om tandsteen en zo te verwijderen, wat ondanks poetsen zich kan ophopen.

Trouwens: als je haar behandeling zo matig en raar vindt, wat let je om het gesprek met haar aan te gaan? Laat ze maar uitleggen waarom ze doet wat ze doet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 juni 2017 @ 12:27:55 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171663495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso al raar vind ik dat je een mondhygienistische behandeling krijgt gelijk met de controle.
Hoezo niet? Wees blij dat ze het doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171663766
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso al raar vind ik dat je een mondhygienistische behandeling krijgt gelijk met de controle.
Als ze dat niet doen, kun je een nieuwe afspraak maken om speciaal daarvoor nog een keer terug te komen. Nu ben je in 1 keer klaar.
pi_171665251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso al raar vind ik dat je een mondhygienistische behandeling krijgt gelijk met de controle.
Waarom is dat raar? Lijkt me wel handig, hoef je niet twee keer apart.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat doen ze allemaal maar dan kost het wel 60% extra.
De verwijzing naar "zaterdag" zal wel te maken hebben met het tarief, maar op een andere manier.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171665393
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat doen ze allemaal maar dan kost het wel 60% extra.
Nee is het minimaal 21% goedkoper.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:40:34 #18
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_171667001
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:28 schreef nanuk het volgende:
Je kan het proberen maar ik geef je bijzonder weinig kans. Als iets afbreekt bij normale handelingen dan is het gewoon versleten. Wen er maar aan, gaat wel vaker gebeuren.

Maar eh, een tangetje? Dat lijkt me niet het gereedschap wat de assistente hoort te hanteren.
Met een krabber dan.

Ik heb me hier wel eens serieus zorgen over gemaakt toen mijn gebit met veel geweld werd ontkalkt. Een soort van hoevenkrabber, maar dan in mijn mond.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_171667531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Normale handeling noem je dat als iemand met een tangetje tussen je kiezen gaat prutsen? Daar is het losgelaten, niet bovenop de kies. Dus ik zit gewoon met een gat onder in mijn kies terwijl de vulling voor de rest er stevig op zit.
Krabbers e.d. verwacht ik wel. Een tangetje verbaasd mij. Maar ik ben gelukkig alleen maar klant bij de tandarts.

Ik wordt altijd eerst ontsteend en daarna volgt pas de controle van de tandarts. Eigenlijk lijkt me dat ook een handiger volgorde omdat dergelijk gebreken dat wel worden herkent.

Verder nog steeds van mening dat het anders binnen een paar weken ook wel was los gekomen. Bij verwijderingsacties (halve oude etsbrug of zo) dan heb je bijna nekpijn van het trekken. Ga er dus maar van uit dat dit al los zat.
pi_171676402
Zal wel een gevalletje inspanningsverplichting vs resultaatverplichting zijn. Oftewel, ik denk dat je aan het kortste eind trekt als je het gaat proberen af te dwingen. Je kunt het natuurlijk wel voorzichtig en tactisch ter sprake brengen, want nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_171818824
Het bleek geen gaatje te zijn maar wel een gevoelige kies.
pi_171819611
Van

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Normale handeling noem je dat als iemand met een tangetje tussen je kiezen gaat prutsen? Daar is het losgelaten, niet bovenop de kies. Dus ik zit gewoon met een gat onder in mijn kies terwijl de vulling voor de rest er stevig op zit.
Naar
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:16 schreef Loekie1 het volgende:
Het bleek geen gaatje te zijn maar wel een gevoelige kies.
?

Als je bij de tandarts net zo gereageerd hebt als in dit topic hoop ik dat je je excuses hebt gemaakt over al die verdachtmakingen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_171820499
Natuurlijk, ik was ook veel te blij dat er niets aan de hand was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')