abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 juni 2017 @ 12:56:05 #251
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171664180
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt, alleen is er geen draagvlak in de samenleving aanwezig om aan de plannen van GL tegemoet te komen, denk ik. Dat zou betekenen geen Afrika-deal en dus de ongebreidelde instroom van vluchtelingen, met nog eens daar bovenop 5.000 tot 25.000 vluchtelingen extra (per jaar) voor NL (die je dan wrs per vliegtuig gaat halen, neem ik aan).
Die komen er toch maar dan in de illegaliteit . Met of zonder een GL. Hoe je dit oplost gaat mijn vermogen te buiten. Althans om dit probleem op een menselijke manier op te lossen. Ik weet het echt niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 13 juni 2017 @ 12:57:57 #252
286575 Roces18
Chef de party
pi_171664233
Laten afketsen op immigratie... haha

Zoals Pownews al zei; waarom begin je niet eerst te praten over immigratie i.p.v. na 3 weken hierover gaan praten en dan te bedenken dat het toch niet gaat lukken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171664254
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die komen er toch maar dan in de illegaliteit . Met of zonder een GL. Hoe je dit oplost gaat mijn vermogen te buiten. Althans om dit probleem op een menselijke manier op te lossen. Ik weet het echt niet.
Ja, ik ben voor de wat langere toekomst idd ook heel pessimistisch en weet ook niet hoe je dit op moet lossen, wat ik echter wel zie is het ontbreken van maatschappelijk draagvlak voor de plannen van GL. Er is een deel van de bevolking die deze plannen absoluut niet pikt. Die mensen zitten nu al te verzinnen hoe er een staatsgreep kan worden gepleegd.
I´m back.
pi_171664259
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:57 schreef Roces18 het volgende:
Laten afketsen op immigratie... haha

Zoals Pownews al zei; waarom begin je niet eerst te praten over immigratie i.p.v. na 3 weken hierover gaan praten en dan te bedenken dat het toch niet gaat lukken.
CDA, D66 en VVD hadden misschien wel gedacht dat Klaver nog bij zou draaien. Zeker met het toch best wel softe beleid wat voorgesteld werd: verdragen in stand houden, etc.
pi_171664286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:57 schreef Roces18 het volgende:
Laten afketsen op immigratie... haha

Zoals Pownews al zei; waarom begin je niet eerst te praten over immigratie i.p.v. na 3 weken hierover gaan praten en dan te bedenken dat het toch niet gaat lukken.
Daar is gezond verstand voor nodig en daar ontbreekt het nou juist aan :)
pi_171664323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:57 schreef Roces18 het volgende:
Laten afketsen op immigratie... haha

Zoals Pownews al zei; waarom begin je niet eerst te praten over immigratie i.p.v. na 3 weken hierover gaan praten en dan te bedenken dat het toch niet gaat lukken.
Omdat Klaver net zo moeilijk doet over natuur.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:01:00 #257
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171664332
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Totdat ineens de vlam in de pan slaat. Dat gebeurt ook helaas heel veel.
Zo'n gemeenschappelijk kerkgebruik zou hier in Nederland niks minder dan spectaculair zijn. Toch hoor je er nooit iets over, en wordt elk gewelddadig incident breed uitgemeten in alle media. (En terecht maar ook onterecht toegeschreven aan religieuze conflicten.)

Zo ontstaat wel een heel krom beeld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171664335
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die zullen wel samen een meerderheid moeten halen, anders zijn dat gewoon weggegooide stemmen. Niemand wil met deze partijen samenwerken.

En als je het mij vraagt is die meerderheid niet, ook niet onder het electoraat. Het is de luidruchtigste groep, maar niet de grootste.
Ik ben er wel van overtuigd dat de meeste mensen die rechts stemmen willen dat de immigratie word beperkt.
Rutte heeft met deze uitspraak laten zien dat hij bereid is om zijn achterban weer te verraden om zijn groen rechtse droom te verwezenlijken.

Ik voorspel dan ook dat in de toekomst vooral het fvd heel wat zetels kan behalen.
pi_171664354
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:59 schreef electronique het volgende:

[..]

CDA, D66 en VVD hadden misschien wel gedacht dat Klaver nog bij zou draaien. Zeker met het toch best wel softe beleid wat voorgesteld werd: verdragen in stand houden, etc.
Wees blij dat het niet is doorgegaan.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:03:49 #260
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171664415
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben er wel van overtuigd dat de meeste mensen die rechts stemmen willen dat de immigratie word beperkt.
Rutte heeft met deze uitspraak laten zien dat hij bereid is om zijn achterban weer te verraden om zijn groen rechtse droom te verwezenlijken.

Ik voorspel dan ook dat in de toekomst vooral het fvd heel wat zetels kan behalen.
Zoals gezegd... die groep mensen is vooral het luidruchtigst, maar niet het grootst. Tot die tijd is het voor de FvD fans vooral dromen van regeringsdeelname. Ik zie het niet gebeuren, of ieg niet in de komende 30 jaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171664429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wees blij dat het niet is doorgegaan.
Je kunt je afvragen hoe realistisch het (internationaal gezien) is om o.a het verdrag van geneve op te zeggen.

Persoonlijk vraag ik me ook af hoe realistisch het is om deze afspraken in de toekomst nog in stand te houden, gezien de huidige conflicten, maar ook dingen als klimaatverandering.
pi_171664447
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:53 schreef Cherna het volgende:

[..]

Opvangen en registratie of illegaliteit. Wat heb je liever?
Het is geen kwestie van graag vluchtellingen opvangen. Oorlogen brengen die stromen op gang.
Ga toch weg. Gewoon de grens dicht.
Waarom wil je die vluchtelingen opvangen in ons kleine landje? Integratie is echt een succes geweest de afgelopen twintig jaar :')
Love is in the air!
pi_171664493
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zo'n gemeenschappelijk kerkgebruik zou hier in Nederland niks minder dan spectaculair zijn. Toch hoor je er nooit iets over, en wordt elk gewelddadig incident breed uitgemeten in alle media. (En terecht maar ook onterecht toegeschreven aan religieuze conflicten.)

Zo ontstaat wel een heel krom beeld.
Hoe dan ook, ik begrijp je punt niet zo goed hoor. Je hebt moslims en christenen zien bidden in een Oegandees kerkje en dat betekent dat elders mensen niet met miljoenen tegelijk voor droogte en boko haram vluchten zoals in aangehaald artikeltje in VK staat? Of denk je dat de toestroom van "vluchtelingen" uit Afrika tot stilstand komt in de toekomst?

Overigens droogte/klimaat speelt ook mee in de toestroom van "vluchtelingen" uit het Midden-Oosten tot aan Bangladesh toe.
I´m back.
pi_171664546
Bizar dat mensen het eens zijn met GL in deze en ook op het punt migratie de "morele plicht". Ik begrijp dat zo niet.

Meer vluchtelingen opvangen, in ons kleine kikkerlandje. Jongens, denk eens realistisch na. Hier is ook geen plek voor al die mensen en het lost het probleem niet op - voor de komende 100-200 jaar. In Afrika moeten ze daar zelf iets aan doen, desgewenst met miljoenensteun vanuit de EU.

In Afrika wonen straks 2.5 miljard mensen. Wij kunnen daar zelfs geen 1% van opvangen. Ook nu zie je de problemen m.b.t. immigratie ontstaan die, nog zonder mensen met oorlogsslachtoffers, in de jaren 70 en 80 zijn binnengehaald.

Het werkt gewoon niet. En ja, de wereld is oneerlijk verdeelt. Wake up.

Daarnaast heeft een kleine meerderheid van de NL bevolking rechts gestemd.
Love is in the air!
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:10:13 #265
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_171664589
Kan die arrogante Pechtold niet eens zijn mond houden. Hij gedraagt zich net alsof hij de verkiezingen heeft gewonnen, maar zijn partij is slechts de 3de of 4de partij van het land.

Nu loopt hij ook weer te roepen: ''De bal ligt nu bij de SP en de PvdA''.

Nee Pechtold, Willink moet ook eens gaan kijken of het zonder D66 kan _O_
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:10:15 #266
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171664591
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik begrijp je punt niet zo goed hoor. Je hebt moslims en christenen zien bidden in een Oegandees kerkje en dat betekent dat elders mensen niet met miljoenen tegelijk voor droogte en boko haram vluchten zoals in aangehaald artikeltje in VK staat?
En vergeet het Leger van de Heer niet. Maar ik vermoed dat dat niet interessant is, want Christenen. :Z
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171664646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:08 schreef Landgeld het volgende:
Bizar dat mensen het eens zijn met GL in deze en ook op het punt migratie de "morele plicht". Ik begrijp dat zo niet.

Meer vluchtelingen opvangen, in ons kleine kikkerlandje. Jongens, denk eens realistisch na. Hier is ook geen plek voor al die mensen en het lost het probleem niet op - voor de komende 100-200 jaar. In Afrika moeten ze daar zelf iets aan doen, desgewenst met miljoenensteun vanuit de EU.

In Afrika wonen straks 2.5 miljard mensen. Wij kunnen daar zelfs geen 1% van opvangen. Ook nu zie je de problemen m.b.t. immigratie ontstaan die, nog zonder mensen met oorlogsslachtoffers, in de jaren 70 en 80 zijn binnengehaald.

Het werkt gewoon niet. En ja, de wereld is oneerlijk verdeelt. Wake up.
Dat is het hem. Bovendien vindt er een enorme 'brain drain' plaats. Jonge mensen trekken weg en laten dorpen met kinderen en ouderen achter. Wie wat geld heeft en scholing heeft genoten vertrekt, lege dorpen achterlatend. Hoe kan er dan ooit iets van een gemeenschap ontstaan die ooit daar weer iets opbouwt.
Verder zou je ontwikkelingsgeld (waar ik niet tegen ben) anders in moeten zetten. Geen geld storten maar kennis brengen en eerlijke handelsverdragen afsluiten waardoor economieen kunnen groeien. Vluchtelingen verder in de regio opvangen waardoor er in ieder geval geen economische aanzuigende werking is en brain drain vermindert.
pi_171664708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:10 schreef Oliver23 het volgende:
Kan die arrogante Pechtold niet eens zijn mond houden. Hij gedraagt zich net alsof hij de verkiezingen heeft gewonnen, maar zijn partij is slechts de 3de of 4de partij van het land.

Nu loopt hij ook weer te roepen: ''De bal ligt nu bij de SP en de PvdA''.

Nee Pechtold, Willink moet ook eens gaan kijken of het zonder D66 kan _O_
Maar het kan bijna niet zonder D66, dat weet Pechtold ook. Vandaar de stugge houding tegenover de Christenunie.
pi_171664715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:10 schreef Oliver23 het volgende:
Kan die arrogante Pechtold niet eens zijn mond houden. Hij gedraagt zich net alsof hij de verkiezingen heeft gewonnen, maar zijn partij is slechts de 3de of 4de partij van het land.

Nu loopt hij ook weer te roepen: ''De bal ligt nu bij de SP en de PvdA''.

Nee Pechtold, Willink moet ook eens gaan kijken of het zonder D66 kan _O_
En het antwoord op die laatste vraag luidt: "Nee."
pi_171664720
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

En vergeet het Leger van de Heer niet. Maar ik vermoed dat dat niet interessant is, want Christenen. :Z
Nee, joh, luister eens, ik heb helemaal niets met religies dat is het punt helemaal niet. Door corrupte failed-states die endemisch zijn in Afrika, ontstaan die clashes tussen religies en door die clashes raken miljoenen mensen op drift en gecombineerd met climate change gevolgen (die in de jaren 80/90 nog niet echt voorspeld werden), enfin zitten we nu in dit parket. En de problemen worden alleen groter, niet minder groot, dus zomaar 3 decennia met je vingers in je oren zitten dat kun je je niet meer veroorloven.
Wat was het ook weer: binnen nu en ongeveer 35 jaar is de bevolking in Afrika verdubbeld.
I´m back.
pi_171664726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd... die groep mensen is vooral het luidruchtigst, maar niet het grootst. Tot die tijd is het voor de FvD fans vooral dromen van regeringsdeelname. Ik zie het niet gebeuren, of ieg niet in de komende 30 jaar.
Eens dringt het door dat de vvd en het cda de mensen aan het bedriegen zijn.
In Frankrijk hebben we gezien dat het FN tot de 2e ronde is gekomen en dat Macron president is geworden. En hier in Nederland is de pvv ondanks zijn A4 en de stilte van Wilders toch de 2e partij van Nederland is geworden.
Trump heeft gewonnen in de vs en Brexit is doorgegaan. De mensen zijn het beu om voorgelogen te worden en hopelijk komt dat tot uiting bij de volgende verkiezingen.
Ik denk dat een regering met fvd weleens veel sneller kan komen dan over 30 jaar.
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 13:15:22 #272
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_171664784
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:08 schreef Landgeld het volgende:

Daarnaast heeft een kleine meerderheid van de NL bevolking rechts gestemd.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat een partij dan maar z'n idealen overboord moet gooien?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_171664874
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:10 schreef Oliver23 het volgende:
Kan die arrogante Pechtold niet eens zijn mond houden. Hij gedraagt zich net alsof hij de verkiezingen heeft gewonnen, maar zijn partij is slechts de 3de of 4de partij van het land.

Nu loopt hij ook weer te roepen: ''De bal ligt nu bij de SP en de PvdA''.

Nee Pechtold, Willink moet ook eens gaan kijken of het zonder D66 kan _O_
Waarom zou je op dit punt in de onderhandelingen D66 weglaten? D66 is het struikelblok niet.
Bovendien zouden zowel GL, PvdA en de SP niet eens aan de onderhandelingstafel gaan zitten zonder D66

De enige mogelijkheid zonder D66 is een links blok met de VVD.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171665171
'Volgens Klaver liepen de gesprekken stuk omdat hij wilde dat politieke vluchtelingen uit Afrika hier nog wel terecht zouden kunnen. Die schifting tussen politieke en economische vluchtelingen zou dan niet daar, maar hier gemaakt moeten worden. De economische vluchtelingen zouden vervolgens worden teruggestuurd naar het land van herkomst.'

http://www.telegraaf.nl/b(...)51d60beb04e6beb1f827

En hoe verloopt dat terugsturen van economische vluchtelingen momenteel Jesse? Het lijkt erop dat het allemaal gestruikeld is op naïviteit.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:30:31 #275
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171665234
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik ben voor de wat langere toekomst idd ook heel pessimistisch en weet ook niet hoe je dit op moet lossen, wat ik echter wel zie is het ontbreken van maatschappelijk draagvlak voor de plannen van GL. Er is een deel van de bevolking die deze plannen absoluut niet pikt. Die mensen zitten nu al te verzinnen hoe er een staatsgreep kan worden gepleegd.
Het sluiten van allerhande deals met dubieuze landen ben ik totaal geen voorstander van.
Tja als mensen een club als GL zien als alleen een immigratie club alsof zij kunnen bepalen wat er op globaal gebied plaats vind dan houd het op.

Ik vind het veel belangrijker hoe de partij staat als het om onderwijs, arbeid, ov, euthanasie etc gaat. Het vluchtelingen probleem is een globaal probleem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')