abonnement Unibet Coolblue
pi_179448602
Preventief heb ik zo'n goedkoop brilletje zonder sterkte.



Dit sluit goed af bij mijn neus/oogholtes en kan ik ook op kantoor binnen dragen.

Ergo dat goedkope brilletje geeft heel veel rust in mijn hoofd en ik wrijf niet in m'n ogen. Als ik buiten ben geweest en ik zet m'n bril af voel ik de stof/pollen van m'n neus naar beneden dwarrelen.

Ik geloof dat het brilletje nog geen tientje heeft gekost. Het heeft me in een paar jaar tijd een paar honderd euro aan pillen bespaard.

Als later ook nog m'n neus en/of keel last krijgen dan neem ik een pilletje met 10mg loratadine.

Vlak voor dat ik dit seizoen last kreeg van hooikoorts had ik, ter verzorging (had iets in m'n oog gekregen tijdens terras schoon spuiten), wat oogdruppels gekregen. Ik moet zeggen, dat werkt tegen hooikoorts stukken beter dan ogen wassen met wat water. Met ogen wassen zijn je ogen binnen kortste keren weer als schuurpapier, terwijl die druppels je ogen een paar uur vochtig houden.
pi_179448811
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:28 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb dat één jaar volgehouden en dat verbeterde het al aanzienlijk! Ik ben nu een paar jaar verder en nu lijkt het weer erger te worden ;(
Ik heb dat 3 jaar gedaan, alleen niet injecties maar druppels van oralgen was dat volgens mij.
Ik had het idee dat dat wel iets deed, maar inmiddels is het effect er niet meer. (maar ook ruim 10 jaar later inmiddels).

Mijn man heeft vroeger via injecties desensibilisatie gedaan, maar die heeft de laatste jaren toch ook weer veel last.

En mijn huisarts zei dat nog wel eens na je 40e de allergie kan afnemen.
Gaat ook niet altijd op, mijn vader (ruim boven de 40 inmiddels) heeft steeds meer last...

quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:52 schreef Mojo.jojo het volgende:
Preventief heb ik zo'n goedkoop brilletje zonder sterkte.

[ link | afbeelding ]

Dit sluit goed af bij mijn neus/oogholtes en kan ik ook op kantoor binnen dragen.

Ergo dat goedkope brilletje geeft heel veel rust in mijn hoofd en ik wrijf niet in m'n ogen. Als ik buiten ben geweest en ik zet m'n bril af voel ik de stof/pollen van m'n neus naar beneden dwarrelen.

Ik geloof dat het brilletje nog geen tientje heeft gekost. Het heeft me in een paar jaar tijd een paar honderd euro aan pillen bespaard.

Als later ook nog m'n neus en/of keel last krijgen dan neem ik een pilletje met 10mg loratadine.

Vlak voor dat ik dit seizoen last kreeg van hooikoorts had ik, ter verzorging (had iets in m'n oog gekregen tijdens terras schoon spuiten), wat oogdruppels gekregen. Ik moet zeggen, dat werkt tegen hooikoorts stukken beter dan ogen wassen met wat water. Met ogen wassen zijn je ogen binnen kortste keren weer als schuurpapier, terwijl die druppels je ogen een paar uur vochtig houden.
Zonnebril draag ik ook altijd buiten, ook als het minder zonnig is. Ik draag contactlenzen (geen ideale combinatie met hooikoorts) dus die zonnebril gaat op!
En ik spoel mijn ogen nog wel eens met van die zoutoplossing die ik heb om mijn lenzen af te spoelen.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat water niet lekker is, je traanvocht is wat zout, dus ik denk dat als je gewoon met water spoelt, de balans een beetje weg is en het daardoor misschien wel juist droger/geïrriteerder gaat aanvoelen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179449040
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:02 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb dat 3 jaar gedaan, alleen niet injecties maar druppels van oralgen was dat volgens mij.
Ik had het idee dat dat wel iets deed, maar inmiddels is het effect er niet meer. (maar ook ruim 10 jaar later inmiddels).

Mijn man heeft vroeger via injecties desensibilisatie gedaan, maar die heeft de laatste jaren toch ook weer veel last.

En mijn huisarts zei dat nog wel eens na je 40e de allergie kan afnemen.
Gaat ook niet altijd op, mijn vader (ruim boven de 40 inmiddels) heeft steeds meer last...

[..]

Zonnebril draag ik ook altijd buiten, ook als het minder zonnig is. Ik draag contactlenzen (geen ideale combinatie met hooikoorts) dus die zonnebril gaat op!
En ik spoel mijn ogen nog wel eens met van die zoutoplossing die ik heb om mijn lenzen af te spoelen.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat water niet lekker is, je traanvocht is wat zout, dus ik denk dat als je gewoon met water spoelt, de balans een beetje weg is en het daardoor misschien wel juist droger/geïrriteerder gaat aanvoelen.
Als bij mij de (zonne)bril niet aansluit en mijn neus/ooghoeken 'dicht' dan werkt het juist als een trechter.

Wat lenzen betreft heb ik geen ervaring. Ken wel iemand die sinds ze lenzen heeft juist minder last heeft van hooikoorts? Misschien verschil in type lens (hard, zacht)?
pi_179449094
Ik red het op dit moment met iedere ochtend en avond 1cetirizine, 1 tot 2 keer per dag mometason neusspray en een paar keer per dag livocab oogdruppels. En inderdaad buiten de zonnebril op. Niet dat ik me helemaal top voel, maar het is een beetje onder controle.
  maandag 28 mei 2018 @ 16:39:51 #105
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_179449510
Jaaa lenzen en hooikoorts, wat een combinatie. Als ik mijn medicijnen niet op neem (of te laat begin), dan kan ik rond een uur of vijf niks meer zien omdat mijn ogen zo droog zijn dat mijn lenzen achter mijn oogleden blijven hangen bij het knipperen. :')

Plus pusogen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_179449598
Ik heb uiteindelijk iets van 15 jaar geleden mijn ogen maar laten laseren, ik kon mijn lenzen nog geen uur per dag verdragen in het hooikoortsseizoen. Ogen zo droog en lenzen zo volgelopen met eiwit dat je me bij wijze van spreken gewoon een tik op mijn achterhoofd kon geven en dan vielen mijn lenzen er zo uit.
pi_179449890
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben met hooikoorts in mijn wijk :')

Net even stukje gewandeld en gelegen in een parkje. Iedereen liep/lag rustig en ik was de enige die constant zat te niezen. Ergens vind ik het zelfs een beetje gênant.
pi_179450238
Ik ben in ieder geval vorig jaar begonnen met de neuspomp. Die heeft mij afgelopen weekend 2x redelijk snel geholpen. Denk dat ik na een half uurtje hardcore niezen weer rustig op de bank kon zitten zonder een tsunami aan snot en niezen ^O^

Ogen wrijven doe ik niet zoveel, de drang weet ik redelijk in toom te houden en het dragen van een bril helpt ook wel redelijk.
Hooray for boobies!
pi_179451966
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:02 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb dat 3 jaar gedaan, alleen niet injecties maar druppels van oralgen was dat volgens mij.
Ik had het idee dat dat wel iets deed, maar inmiddels is het effect er niet meer. (maar ook ruim 10 jaar later inmiddels).

Mijn man heeft vroeger via injecties desensibilisatie gedaan, maar die heeft de laatste jaren toch ook weer veel last.

En mijn huisarts zei dat nog wel eens na je 40e de allergie kan afnemen.
Gaat ook niet altijd op, mijn vader (ruim boven de 40 inmiddels) heeft steeds meer last...
Hebben ze in zijn gemeente ook bespaard op het maaibeleid?

Hier in de gemeente was het een besparingsmaatregel. Van tweewekelijks maaien naar twee keer in het hele seizoen. Het eerste jaar was een hel en wist ik van gekkigheid niet meer waar ik het zoeken moest. Van alleen één tabletje naar ineens een tabletje, neusspray en oogdruppels en dan nog een doos tissues per dag verslinden (is helemaal niet raar als je met drie-vier dozen tissues in de rij bij de supermarkt staat). En dan precies als al het gras is uitgebloeid, wordt het gemaaid en begint de hele riedel van voor af aan.

Nu hoeft het niet meer als besparingsmaatregel, omdat de financiën op orde zijn, maar nu maaien ze het nog maar twee keer per seizoen wegens de *O* biodiversiteit *O*

stelletje fuckers dat het zijn. }:|

Maar vorig jaar heb ik dus die nasofree neusdouche ontdekt en gaat het stukken beter. Ik kan nog steeds niet met goed fatsoen in de tuin zitten, maar de symptomen zijn véél beter in toom te houden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179453219
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hebben ze in zijn gemeente ook bespaard op het maaibeleid?

Hier in de gemeente was het een besparingsmaatregel. Van tweewekelijks maaien naar twee keer in het hele seizoen. Het eerste jaar was een hel en wist ik van gekkigheid niet meer waar ik het zoeken moest. Van alleen één tabletje naar ineens een tabletje, neusspray en oogdruppels en dan nog een doos tissues per dag verslinden (is helemaal niet raar als je met drie-vier dozen tissues in de rij bij de supermarkt staat). En dan precies als al het gras is uitgebloeid, wordt het gemaaid en begint de hele riedel van voor af aan.

Nu hoeft het niet meer als besparingsmaatregel, omdat de financiën op orde zijn, maar nu maaien ze het nog maar twee keer per seizoen wegens de *O* biodiversiteit *O*

stelletje fuckers dat het zijn. }:|

Maar vorig jaar heb ik dus die nasofree neusdouche ontdekt en gaat het stukken beter. Ik kan nog steeds niet met goed fatsoen in de tuin zitten, maar de symptomen zijn véél beter in toom te houden.
Zijn gemeente weet ik niet, ze maaien hier op zich wel regelmatig, maar laten hele stukken het gras gewoon heel hoog staan. En dan niet die gewone groene sprietjes, maar die bloeiende krengen... En hier in de wijk zijn er nogal wat groenstroken waar het zo wild mag groeien, niet tof. Ik fiets er soms zelfs voor om, in de hoop dat de dosis pollen iets minder is dan...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179461318
Kom maar door met die regen. *zakdoek pakt*
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_179461722
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:02 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb dat 3 jaar gedaan, alleen niet injecties maar druppels van oralgen was dat volgens mij.
Ik had het idee dat dat wel iets deed, maar inmiddels is het effect er niet meer. (maar ook ruim 10 jaar later inmiddels).

Mijn man heeft vroeger via injecties desensibilisatie gedaan, maar die heeft de laatste jaren toch ook weer veel last.

En mijn huisarts zei dat nog wel eens na je 40e de allergie kan afnemen.
Gaat ook niet altijd op, mijn vader (ruim boven de 40 inmiddels) heeft steeds meer last...
Ik had een soort pillen/smelttabletten die ik onder m'n tong moest houden. Daar werd ik bijna twee uur ziek van (heftige hooikoortsaanval zeg maar), en dat moest dan 5 jaar lang elke dag.... ik ben nog verbaasd dat ik het een jaar heb volgehouden haha.

En dat laatste kan wel kloppen, mijn vader heeft er juist bijna geen last meer van waar hij vroeger ook heftig reageerde!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:28:43 #113
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179474142
Hallelujah, regen. :Y
  woensdag 30 mei 2018 @ 00:04:48 #114
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179481176
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:56 schreef Gary_Oak het volgende:
Dit jaar veel minder last dan vorig jaar. Vooral alleen jeuk in gehemelte (goed excuus om veel ijs te eten :Y)) en niet veel meer niezen dan bij een verkoudheid.
Ok, ik neem dit terug. :')
  woensdag 30 mei 2018 @ 00:07:03 #115
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179481194
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:13 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik had een soort pillen/smelttabletten die ik onder m'n tong moest houden. Daar werd ik bijna twee uur ziek van (heftige hooikoortsaanval zeg maar), en dat moest dan 5 jaar lang elke dag.... ik ben nog verbaasd dat ik het een jaar heb volgehouden haha.

En dat laatste kan wel kloppen, mijn vader heeft er juist bijna geen last meer van waar hij vroeger ook heftig reageerde!
Die dingen kreeg ik ook. Mijn tong zwol op naar die van een Lickitung en werd er koortsig van. :{ Na een tijdje mee gestopt, want ik had er echt genoeg van. Misschien dat ik nu injecties overweeg, maar ben echt bang voor naalden. :') Valt zo'n kuur trouwens onder het eigen risico van de basisverzekering of moet je er een aanvullende verzekering voor afsluiten?
pi_179483804
Geen idee voor wat betreft verzekering, even bellen met je verzekering lijkt me?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179484568
quote:
99s.gif Op woensdag 30 mei 2018 00:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Die dingen kreeg ik ook. Mijn tong zwol op naar die van een Lickitung en werd er koortsig van. :{ Na een tijdje mee gestopt, want ik had er echt genoeg van. Misschien dat ik nu injecties overweeg, maar ben echt bang voor naalden. :') Valt zo'n kuur trouwens onder het eigen risico van de basisverzekering of moet je er een aanvullende verzekering voor afsluiten?
Ja, exact dat had ik dus ook. Dat is echt niet 5 jaar lang te doen ;( Ben ook wel benieuwd of het (deels) vergoed wordt, niet uitgezocht eigenlijk. Tegenwoordig kun je de injecties zelf thuis doen volgens mij, dat scheelt een hoop. Toen ik het deed zou ik dan elke week naar die praktijk moeten daarvoor, en dat was zeker een half uur reizen.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_179484674
Geen enkele verbetering vergeleken gister. :X
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_179485591
quote:
99s.gif Op woensdag 30 mei 2018 00:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Die dingen kreeg ik ook. Mijn tong zwol op naar die van een Lickitung en werd er koortsig van. :{ Na een tijdje mee gestopt, want ik had er echt genoeg van. Misschien dat ik nu injecties overweeg, maar ben echt bang voor naalden. :') Valt zo'n kuur trouwens onder het eigen risico van de basisverzekering of moet je er een aanvullende verzekering voor afsluiten?
Die druppels van oralgen moest je onder je tong houden, daar kreeg ik in het begin wel een zwelling, werd wel minder gaandeweg. Maar dat bouwde je ook op naar een x-aantal druppels. Je begon bij heel weinig, misschien valt de reactie dan nog redelijk mee kan ik me zo voorstellen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 30 mei 2018 @ 13:14:13 #120
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179489351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:29 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ja, exact dat had ik dus ook. Dat is echt niet 5 jaar lang te doen ;( Ben ook wel benieuwd of het (deels) vergoed wordt, niet uitgezocht eigenlijk. Tegenwoordig kun je de injecties zelf thuis doen volgens mij, dat scheelt een hoop. Toen ik het deed zou ik dan elke week naar die praktijk moeten daarvoor, en dat was zeker een half uur reizen.
Die injecties kan ik onmogelijk zelf doen. _O- Iemand moet me echt vastbinden of bewusteloos slaan, voordat ik een naald in m'n buurt kan hebben. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:50 schreef Nijna het volgende:

[..]

Die druppels van oralgen moest je onder je tong houden, daar kreeg ik in het begin wel een zwelling, werd wel minder gaandeweg. Maar dat bouwde je ook op naar een x-aantal druppels. Je begon bij heel weinig, misschien valt de reactie dan nog redelijk mee kan ik me zo voorstellen.

Bij mij werd het maar niet minder, ook niet na maanden. Werd er gek van en op een gegeven moment maar mee gestopt. Volgens mij heette dat spul van mij Grazax.

https://www.zilverenkruis(...)erde-allergenen.aspx

Even snel gegoogeld trouwens. Bij Zilveren Kruis valt het onder de basisverzekering en betaal je dus het eigen risico (en de basisverzekering geldt voor iedereen, dus niet alleen Zilveren Kruis). Binnenkort dus langs naar de huisarts voor meer info en om het te dubbelchecken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gary_Oak op 30-05-2018 13:51:49 ]
pi_179489655
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:38 schreef Pisces29 het volgende:
Geen enkele verbetering vergeleken gister. :X
Dan raad ik je aan om eens te gaan kijken naar die neusspoeling. Want ik herken wel dat de klachten aanhouden na een regenbui. Je hebt je voorhoofdsholte nog vol met de pollen van gisteren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 30 mei 2018 @ 14:59:58 #122
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179491175
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 13:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan om eens te gaan kijken naar die neusspoeling. Want ik herken wel dat de klachten aanhouden na een regenbui. Je hebt je voorhoofdsholte nog vol met de pollen van gisteren.
In dat geval raad ik eerder een Medinose aan, dat is vele malen prettiger en heeft hetzelfde effect. Ik heb beide geprobeerd, maar zo'n neusspoeling vind ik echt verschrikkelijk om te doen terwijl bij de Medinose dat best meevalt, buiten het feit dat het snot er erna met liters tegelijk uit valt.
Don't let my username fool you...
  woensdag 30 mei 2018 @ 15:04:18 #123
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179491235
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

In dat geval raad ik eerder een Medinose aan, dat is vele malen prettiger en heeft hetzelfde effect. Ik heb beide geprobeerd, maar zo'n neusspoeling vind ik echt verschrikkelijk om te doen terwijl bij de Medinose dat best meevalt, buiten het feit dat het snot er erna met liters tegelijk uit valt.
Eerste keer dat ik zo'n ding zie. Hoe werkt het dan? Je schijnt wat licht in je neusgaten en dan loopt het snot met alle troep erin er zomaar uit, waarna je hele voorhoofdsholte helemaal fris en schoon erbij zit?
  woensdag 30 mei 2018 @ 15:31:36 #124
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179491620
quote:
11s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Eerste keer dat ik zo'n ding zie. Hoe werkt het dan? Je schijnt wat licht in je neusgaten en dan loopt het snot met alle troep erin er zomaar uit, waarna je hele voorhoofdsholte helemaal fris en schoon erbij zit?
Ja, gek genoeg wel. Het lokt bij mij in elk geval een soort van hooikoortsaanval uit waardoor alle zooi uit je neus loopt. Dat even laten gebeuren en de klachten worden een stuk minder. Gebeurt bij zo'n neusdouche ook, maar dan heb je nog last van die bijtende zouten oplossing.
Don't let my username fool you...
pi_179495121
Oh, ik kan me best voorstellen dat de neusspoeling een beetje ongemakkelijk is. Ik vond het de eerste drie-vier keer ook geen pretje, maar daarna weet je wat je kan verwachten en voel je het niet meer. En ik pik het meestal even mee tijdens het douchen. Douchewater heeft een perfecte temperatuur voor de neusspoeling, wat meehelpt in het algehele comfort. Naast de badhanddoek hangt gewoon een kleine handdoek voor een eventuele laatste drup bij het voorovergebogen staan tijdens het afdrogen en dat is het. Vandaag had ik ook totaal geen klachten meer.

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de fysieke handeling van het daadwerkelijk doorspoelen van de holtes en zie ik mezelf niet echt twintig minuten per dag (de fabrikant adviseert in het begin om de 5-6 uur een sessie van vijf minuten) met kerstboomverlichting in mijn neus rondlopen, waarna je gigantische snotloop krijgt.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:31 schreef Metalfreak het volgende:
Gebeurt bij zo'n neusdouche ook, maar dan heb je nog last van die bijtende zouten oplossing.
Die zoutoplossing bijt juist niet. Dat is het hele punt van het toevoegen van zout aan het water.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179496935
Ik heb gisteren elke keer als ik buiten was geweest mijn hoofd afgespoeld onder de kraan, dat leek ook wat te helpen.
Ik moest 's avonds nog voor de regen nog even weg, maar kon daar niet met mn kop onder de kraan, hele avond jeukogen gehad... helaas.
Vandaag iets beter gelukkig.

Zoutoplossing zou juist niet moeten bijten, als dat wel bijt heb je teveel zout erin denk ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 30 mei 2018 @ 20:48:45 #127
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179497408
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, gek genoeg wel. Het lokt bij mij in elk geval een soort van hooikoortsaanval uit waardoor alle zooi uit je neus loopt. Dat even laten gebeuren en de klachten worden een stuk minder. Gebeurt bij zo'n neusdouche ook, maar dan heb je nog last van die bijtende zouten oplossing.
Hmmm, misschien iets om te overwegen als de klachten in de toekomst erger worden. Tot nu toe heb ik wel genoeg aan die neusdouche. :)
  donderdag 31 mei 2018 @ 08:14:21 #128
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179504547
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Oh, ik kan me best voorstellen dat de neusspoeling een beetje ongemakkelijk is. Ik vond het de eerste drie-vier keer ook geen pretje, maar daarna weet je wat je kan verwachten en voel je het niet meer. En ik pik het meestal even mee tijdens het douchen. Douchewater heeft een perfecte temperatuur voor de neusspoeling, wat meehelpt in het algehele comfort. Naast de badhanddoek hangt gewoon een kleine handdoek voor een eventuele laatste drup bij het voorovergebogen staan tijdens het afdrogen en dat is het. Vandaag had ik ook totaal geen klachten meer.

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de fysieke handeling van het daadwerkelijk doorspoelen van de holtes en zie ik mezelf niet echt twintig minuten per dag (de fabrikant adviseert in het begin om de 5-6 uur een sessie van vijf minuten) met kerstboomverlichting in mijn neus rondlopen, waarna je gigantische snotloop krijgt.
Nee hoor, die schakelt zichzelf automatisch uit na 2 minuten en dat is echt voldoende hoor, dan stroomt het al uit mijn neus. Ja, het ziet eruit alsof je Rudolph the rednosed reindeer bent en je partner zal je gigantisch uitlachen, maar het helpt echt :)

quote:
[..]

Die zoutoplossing bijt juist niet. Dat is het hele punt van het toevoegen van zout aan het water.
En juist dat zout is hetgene wat flink bijt aan de binnenkant van de neus. Ik vond het echt een heel vervelend gevoel. Hetzelfde voor neussprays, die voelen ook heel vervelend.
Don't let my username fool you...
pi_179504887
Dit is volgens mij voor het eerst dat regen niks helpt bij mij, zijn er meer mensen die dat hebben?

Ik snap er niks van... -O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:34:30 #130
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179506560
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:52 schreef Pisces29 het volgende:
Dit is volgens mij voor het eerst dat regen niks helpt bij mij, zijn er meer mensen die dat hebben?

Ik snap er niks van... -O-
Zoals Jordy-B al tegen je zei: neus spoelen. Ongetwijfeld heb je nog pollen in je neusholtes zitten.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:04:06 #131
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179507116
Psies voor de bui binnen na een wandeling met de hond. Meteen mn neus gaan spoelen onder zijn nieuwsgierige blik. :D
Zo blij met de regen nu. :s)
pi_179582753
Gister voor het eerst geen last. Vandaag weer helemaal mis.
Ach ja, liever mooi weer en hooikoorts dan geen last en kou en regen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_179582786
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 13:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan om eens te gaan kijken naar die neusspoeling. Want ik herken wel dat de klachten aanhouden na een regenbui. Je hebt je voorhoofdsholte nog vol met de pollen van gisteren.
En koop ik die spoeling bij de drogist?
Ik zit op mijn 4G bundel, dus lees het nu even niet terug, sorry als het al eerder geschreven is ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_179583114
Gisteren en vandaag weinig last gelukkig :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 3 juni 2018 @ 19:31:11 #135
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179585378
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

En koop ik die spoeling bij de drogist?
Ik zit op mijn 4G bundel, dus lees het nu even niet terug, sorry als het al eerder geschreven is ;)
https://www.kno-winkel.nl(...)hets-nasaal-spo.html
pi_179585457
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 3 juni 2018 @ 21:53:07 #137
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179589048
Ondanks het mooie weer vandaag geen last gehad tijdens de avondwandeling met de hond. Lang leve dat supplement. ;)
  zondag 3 juni 2018 @ 23:27:20 #138
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179591453
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:52 schreef Pisces29 het volgende:
Dit is volgens mij voor het eerst dat regen niks helpt bij mij, zijn er meer mensen die dat hebben?

Ik snap er niks van... -O-
Ik heb eigenlijk nog nooit echt verschil gemerkt tussen wel of geen regen. Veel mensen denken altijd "maar het regent, hoe kun je nu klachten hebben?", maar je bent meestal toch op een droge plaats, daar zijn die pollen niet ineens weggeregend.
Don't let my username fool you...
pi_179601513
Ik heb de indruk dat de wind vooral veel verschil maakt, het waait hier een stuk minder afgelopen dagen, ik heb de indruk dat dat ook best uitmaakt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179601866
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:27 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog nooit echt verschil gemerkt tussen wel of geen regen. Veel mensen denken altijd "maar het regent, hoe kun je nu klachten hebben?", maar je bent meestal toch op een droge plaats, daar zijn die pollen niet ineens weggeregend.
je moet wel rekening houden met pollen op kleding (niet uitkleden in de slaapkamer, bijvoorbeeld, niet je was aan de waslijn, etc), maar normaal gesproken vang je pollen met name buiten op.

Een regenbui zorgt ervoor dat de pollen neerslaan, dus na een bui is de lucht schoon.

Bij mij irriteren de pollen rechtstreeks in de ogen (als ik door het hoge gras loop, wat ik dus niet moet doen), maar in de neusholte irriteren ze pas na een dag ingenetseld te zijn. Dus als je de holtes niet spoelt, hou je een dag na een bui nog hooikoortsklachten.

Dat is waarom ik zo enthousiast ben over die spoeling. Ik heb geen aandelen in die jongens, maar het jaar dat ik ermee begon was het eerste jaar sinds ik hooikoorts heb (20+ jaar) dat ik zonder noemenswaardige klachten bleef.

Dit jaar heb ik niet de luxe om binnen te blijven, dus moet ik helaas mijn pilletje (desloratadine) slikken. Het pilletje op zichzelf (of inclusief neusspray en oogdruppels) dempt de klachten wel wat, maar neemt ze niet weg, maar met dat pilletje icm de spoeling ben ik nu echt klachtenvrij (afgezien van de bijwerkingen van de desloratadine dan, maar ik heb tenminste geen hooikoortsverschijnselen meer).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 4 juni 2018 @ 17:47:26 #141
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179604484
Door mijn verstopte neus vannacht geslapen met mijn mond open. Wakker geworden met een plasje kwijl op m'n bed. :') :r
  zondag 10 juni 2018 @ 14:13:10 #142
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179708288
Ok, ik heb echt al 30 jaar hooikoorts, normaal ga ik eind mei/begin juni helemaal kapot. Ik ben dit jaar echter half mei al begonnen met ontstekingsremmende neusspray, oogdruppels en iedere dag anti histamine. Daardoor heb ik tot heden geen uiterlijke verschijnselen gehad.

Ik ben wel echt helemaal naar de klote de afgelopen dagen. Watten in hoofd, vermoeidheid etc. en vroeg me direct af of dit niet gewoon de hooikoorts is? Zijn er mensen die iets dergelijke hebben ervaren?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_179713015
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:13 schreef maniack28 het volgende:
Ok, ik heb echt al 30 jaar hooikoorts, normaal ga ik eind mei/begin juni helemaal kapot. Ik ben dit jaar echter half mei al begonnen met ontstekingsremmende neusspray, oogdruppels en iedere dag anti histamine. Daardoor heb ik tot heden geen uiterlijke verschijnselen gehad.

Ik ben wel echt helemaal naar de klote de afgelopen dagen. Watten in hoofd, vermoeidheid etc. en vroeg me direct af of dit niet gewoon de hooikoorts is? Zijn er mensen die iets dergelijke hebben ervaren?
Dat zijn bijwerkingen van die kutmedicatie. Daar heb ik vaak nog meer en langer last van dan de hooikoorts
pi_179715091
Zit nu op Sicilië en ik word niet gespaard hier wb hooikoorts :X

Godzijdank nog neusspray dat begint met een -x- gekocht voordat ik wegging.

Tavegyl had ik nog een berg van liggen *O*

Ook echt hè: het ene neusgat dicht en het andere een loopneus. Samen met het vele niezen......dodelijk vermoeiend :X
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 10 juni 2018 @ 21:02:28 #145
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179715374
Vandaag met de hond naar het park geweest (dus gras), nergens last van. :D Moet wel 3x2 caps van dat supplement slikken, maar dat heb ik er graag voor over, want geen bijwerkingen. :)
  zondag 10 juni 2018 @ 21:28:59 #146
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179716196
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:02 schreef NijntjesUk het volgende:
Vandaag met de hond naar het park geweest (dus gras), nergens last van. :D Moet wel 3x2 caps van dat supplement slikken, maar dat heb ik er graag voor over, want geen bijwerkingen. :)
http://www.hooikoortsradar.nl/

Het kaartje is ook vrij licht nu. :D Kijk hier bijna elke dag op in de hooikoortsmaanden. :Y
pi_179717059
Bijna geen last nu. Wat genieten in de natuur nu _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 10 juni 2018 @ 21:55:51 #148
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179717113
quote:
99s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:28 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

http://www.hooikoortsradar.nl/

Het kaartje is ook vrij licht nu. :D Kijk hier bijna elke dag op in de hooikoortsmaanden. :Y
Dat scheelt ook natuurlijk, maar heb met de hond door het gras gelopen en we zaten erna onder de pluisjes en pollen. ;)
  zondag 10 juni 2018 @ 22:18:54 #149
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179717927
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:55 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Dat scheelt ook natuurlijk, maar heb met de hond door het gras gelopen en we zaten erna onder de pluisjes en pollen. ;)
Bah, de horror. :D
  zondag 10 juni 2018 @ 22:24:48 #150
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179718132
quote:
99s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Bah, de horror. :D
Daar dacht hij anders over, haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')