abonnement Unibet Coolblue
pi_171643013
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:25 schreef Red_85 het volgende:
Beetje vreemd artikel als je ziet dat overal juist kritisch/anti-eu aan het winnen zijn. Macron had ook vlak voor zijn verkiezing verteld zeer kritisch te zijn naar de eu, net als vele andere partijen opeens doen om de wind uit de zeilen te trekken van populisten. Dwars door heel de eu.

Of zijn dat pertinente leugens?
Nee, maar kritisch op de EU zijn is niet hetzelfde als anti-EU zijn. Dat vergeten veel mensen nog wel eens. Door de bank genomen hebben de partijen die echt anti-EU zijn flink verloren in een lente waarin vooraf ingeschat werd dat ze eindelijk konden oogsten.

Er waren immers aanslagen, migratie, langzaam economisch herstel, verdrukking van de nationale identiteit, gedoe met Griekenland, economische risico's in landen als Spanje en Italië, Brexit was een voorbeeld dat men eruit kon, aan de overkant van de oceaan won een soortgelijk figuur, noem het maar op. Eigenlijk stonden alle seinen op groen voor een klinkende overwinning van de patriotten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 12 juni 2017 @ 14:55:30 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171643199
Ja mensen, de federale staat is nakende.

I for one welcome our new overlords
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171643579
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:27 schreef Kaas- het volgende:
Bron: http://www.politico.eu/ar(...)ediscovers-its-mojo/ (leest wellicht lekkerder dan in de quote hieronder)

[..]

Als er een concreet gevolg genoemd kan worden van Trump en Brexit, dan is het wel dat continentaal Europa naar elkaar toetrekt (bedankt Donald). Er werd een 'Europese lente' voorspeld, maar in plaats daarvan wordt Frankrijk nu een D66-dictatuur, haalt Le Pen er nog niet eens 10 van de 577 zetels, verliezen de populisten overal terrein en kunnen we de komende jaren weer flinke stappen op weg naar meer EU-integratie verwachten. Dus waarschijnlijk toch een Europese lente, alleen dan radicaal anders. Interessante tijden wel. ;)
Dit is toch juist te omschrijven als een Europese lente ja, de vraag is of nu doorgepakt gaat worden.
Als er na 4 jaar niet veel ten goede veranderd is kan het zomaar weer anders zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 12 juni 2017 @ 15:15:57 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171643583
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Inderdaad ja, ik heb nog niemand ontmoet die uitermate positief is over de Europese unie.
Je hoort vaak dat ze het wel fijn vinden dat ze niet meer hoeven te wisselen bij de grens of dat ze niet meer bij de grenzen hoeven te wachten.
Vraag je even door over migratie, het verlies van soevereiniteit etc dan valt de positiviteit vies tegen.
Ik ben pro EU. Maar dat betekent niet dat ik vind dat alles helemaal perfect gaat.
'We' hebben nog een stevige weg te gaan, hervorming, meer eenheid zonder eigenheid te verliezen, het is allemaal noodzakelijk.

Perfect is het dus zeker niet, maar de EU opgeven en allemaal op onszelf verder gaan zal niets oplossen, alleen maar erger maken. Neem de zaken die je opnoemt,bv migratie. Daarvoor is een goede EU samenwerking noodzakelijk. Dat ik vind dat dat nu niet goed gaat betekend niet dat ik tegen de EU ben, maar vooral tegen de hakken achterover van losse staten ben tegenover de serieuze samenwerking van de EU op dit gebied waarvan ik denk dat het een goede oplossing kan zijn.

Het kan dus maar zo zijn dat je kritiek op het huidige beleid en samenwerking van de EU wat teveel ziet als tegen de EU zijn. Terwijl, zover ik het kan zien, de meeste niet tegen de EU zijn, maar wel kritisch zijn over hoe het nu werkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171643698
Propaganda ten top.
  maandag 12 juni 2017 @ 15:31:32 #31
461397 Jip141
I can show you the world
pi_171643867
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Macron de buigende feminist is een god, ja?

Goden buigen niet.
De buigende feminist?

Moet dat een belediging voorstellen? Welkom in 2017 hoor.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_171643928
Is het niet het gebrek aan EU kritische partijen, waarvoor ze zich zelf nu op het borst slaan? Als ik Wilders moet stemmen om kritiek te kunnen uiten op de EU dan zal ik wel pro Europa zijn omdat ik niet Wilders wou stemmen :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 12 juni 2017 @ 15:40:48 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171644058
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:27 schreef Kaas- het volgende:
Bron: http://www.politico.eu/ar(...)ediscovers-its-mojo/ (leest wellicht lekkerder dan in de quote hieronder)

[..]

Als er een concreet gevolg genoemd kan worden van Trump en Brexit, dan is het wel dat continentaal Europa naar elkaar toetrekt (bedankt Donald). Er werd een 'Europese lente' voorspeld, maar in plaats daarvan wordt Frankrijk nu een D66-dictatuur, haalt Le Pen er nog niet eens 10 van de 577 zetels, verliezen de populisten overal terrein en kunnen we de komende jaren weer flinke stappen op weg naar meer EU-integratie verwachten. Dus waarschijnlijk toch een Europese lente, alleen dan radicaal anders. Interessante tijden wel. ;)
Grappig, ik voorspelde toen Trump gekozen werd Europa zich meer zou consolideren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171644353
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:08 schreef Hexagon het volgende:
En oh ja

Macrongod!!! ^O^ ^O^ ^O^
Ben benieuwd of de Fransen nog zo gek met hem zijn als hij de gevreesde arbeidshervormingen door gaat voeren. Ik verwacht een hete herfst.
  maandag 12 juni 2017 @ 15:55:38 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171644411
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:25 schreef Red_85 het volgende:
Beetje vreemd artikel als je ziet dat overal juist kritisch/anti-eu aan het winnen zijn. Macron had ook vlak voor zijn verkiezing verteld zeer kritisch te zijn naar de eu, net als vele andere partijen opeens doen om de wind uit de zeilen te trekken van populisten. Dwars door heel de eu.

Of zijn dat pertinente leugens?

Dan vrees ik de volgende verkiezingsronde over 3 a 5 jaar. Brexit, le pen die in de beslissende ronde zat, wilders die weer 25% extra wint, denemarken met hun zeer kritische regering.
Frankrijk werd van het weekend toegespeeld naar de totale desinteresse en vertrouwensdieptepunt van het electoraat.

En dan zou iedereen opeens weer de eu willen?
Ik snap hem niet helemaal die hosanna stemming opeens in dit artikel.

Het is een gevalletje huid voorkopen voordat de beer geschoten is. Mensen in Europa hebben momenteel wel andere dingen aan hun hoofd dan alleen maar pro of anti-EU stemmen. Ik vermoed dat de EU-houding van een partij zo ongeveer het laatste is waar men naar kijkt bij het bepalen van de stem. Pas als er weer parlementsverkiezingen voor de EU komen, kun je iets zinnigs zeggen over de gemoedstoestand over de EU in Europa.

Het was in bijvoorbeeld Nederland eigenlijk helemaal geen thema bij de afgelopen verkiezingen. Maar in de ogen van Kaas draait alles altijd alleen maar om de EU, en is de VVD de grootste geworden omdat Nederlanders zo dolgraag in de EU blijven. _O-
pi_171644472
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
Is het niet het gebrek aan EU kritische partijen, waarvoor ze zich zelf nu op het borst slaan? Als ik Wilders moet stemmen om kritiek te kunnen uiten op de EU dan zal ik wel pro Europa zijn omdat ik niet Wilders wou stemmen :')
Genoeg alternatieven op rechts en links. De SP bijvoorbeeld is zeer kritisch op de EU. Maar ook allemaal kleinere rechtse partijen zoals FVD en VNL die uit de EU willen. FVD heeft zelfs zetels gehaald. Het excuus dat die partijen er niet zijn gaat dus niet op.
pi_171644483
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is een gevalletje huid voorkopen voordat de beer geschoten is. Mensen in Europa hebben momenteel wel andere dingen aan hun hoofd dan alleen maar pro of anti-EU stemmen. Ik vermoed dat de EU-houding van een partij zo ongeveer het laatste is waar men naar kijkt bij het bepalen van de stem. Pas als er weer parlementsverkiezingen voor de EU komen, kun je iets zinnigs zeggen over de gemoedstoestand over de EU in Europa.

Het was in bijvoorbeeld Nederland eigenlijk helemaal geen thema bij de afgelopen verkiezingen. Maar in de ogen van Kaas draait alles altijd alleen maar om de EU, en is de VVD de grootste geworden omdat Nederlanders zo dolgraag in de EU blijven. _O-
Eigenlijk zou je naar opkomstpercentages moeten kijken bij Europese verkiezingen. Dat is echt een eye-opener om te zien hoe de EU hier leeft (beter gezegd niet leeft).
pi_171644624
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:58 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Genoeg alternatieven op rechts en links. De SP bijvoorbeeld is zeer kritisch op de EU. Maar ook allemaal kleinere rechtse partijen zoals FVD en VNL die uit de EU willen. FVD heeft zelfs zetels gehaald. Het excuus dat die partijen er niet zijn gaat dus niet op.
Dit.

Maar daar stemmen de mensen niet op, want andere dingen vinden ze dan toch belangrijker.
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:59 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je naar opkomstpercentages moeten kijken bij Europese verkiezingen. Dat is echt een eye-opener om te zien hoe de EU hier leeft (beter gezegd niet leeft).
Ja, ook deze statistiek zegt dat het de meerderheid gewoon helemaal geen hol uitmaakt.

Als Maurice de Hond dan langskomt en vraagt of ze een hokje invullen dan vullen ze een hokje in, maar dat heeft dan nauwelijks betekenis.
pi_171644640
Tja, het is allemaal relatief he. Iets wat op zichzelf bezien vrij belabberd is, wordt plotseling toch best okay als je er iets nog veel slechters naast zet.

Zo vond ik GW Bush altijd een zwakzinnige bokkenlul, maar naast Trump wordt ie opeens een geschikte gast die eigenlijk best intelligent is.

En naast Amerika dat inmiddels veranderd is in een zichzelf isolerend ontwikkelingsland met een gestoorde gek aan het roer met een te grote muil, lijkt een groot verenigd Europa opeens best een logische en gewenste optie.
  maandag 12 juni 2017 @ 16:26:56 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171645054
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:31 schreef Jip141 het volgende:

[..]

De buigende feminist?

Moet dat een belediging voorstellen? Welkom in 2017 hoor.
Jazeker. Gezien het feminisme een maffia-organisatie is wat er vooral voor het feminisme zelf is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 12 juni 2017 @ 16:31:08 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171645119
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:06 schreef Farenji het volgende:

En naast Amerika dat inmiddels veranderd is in een zichzelf isolerend ontwikkelingsland met een gestoorde gek aan het roer met een te grote muil, lijkt een groot verenigd Europa opeens best een logische en gewenste optie.
Er moet toch iemand laten zien dat er nog een beetje hoop voor de mensheid is, idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171645444
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:57 schreef Stranger het volgende:
Eindelijk eens wat positief nieuws.

Ik vind het wel fijn dat meer mensen doorhebben dat we een sterk Europa nodig hebben in deze tijden waar oude zekerheden wegvallen en bestaande bedreigingen blijven bestaan. Het lijkt me niet meer dan logisch dan dat we willen proberen de banden met onze trouwste bondgenoten nu willen verstevigen.
Beetje jammer dat de EU in de weg zit, die vooral is geinteresseerd in een hecht bondgenootschap tussen EU-ers en banken en andere grote bedrijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 12 juni 2017 @ 16:59:51 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171645645
Ik denk dat veel mensen, inclusief ikzelf absoluut het voordeel inzien van een sterk en verenigd europa. Ik denk echter ook dat veel mensen de eu in haar huidige vorm niet het juiste vehikel daarvoor vinden.

En als je dan leest dat ze tegen openheid van declaraties en dergelijke stemmen. Zoveel kansen om goodwill te kweken en dat negeren ze. Logisch ook, want het heeft toch geen gevolgen.

Zo'n schimmige club wil je toch niet als supranationaal orgaan hebben functioneren?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 12 juni 2017 @ 17:00:57 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171645664
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beetje jammer dat de EU in de weg zit, die vooral is geinteresseerd in een hecht bondgenootschap tussen EU-ers en banken en andere grote bedrijven.
Ben jij eigenlijk actief lid van een politieke partij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171645829
Ja een toekomstige natie waar blanken zwaar gediscrimineerd zullen worden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2017 @ 17:28:50 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_171646290


Het gaat fantastisch, wat een opleving! :s)
Carpe Libertatem
  maandag 12 juni 2017 @ 17:33:53 #47
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171646397
Allemaal het werk van die ** illuminati! Vieze duivelse ***** elite.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171646435
Fijn. Als ze nou ook nog ff Griekenland uit de EU pleuren is helemaal feest.
pi_171649025
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben jij eigenlijk actief lid van een politieke partij?
Hoezo?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:43:44 #50
461397 Jip141
I can show you the world
pi_171649267
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jazeker. Gezien het feminisme een maffia-organisatie is wat er vooral voor het feminisme zelf is.
Heftig hoor.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')