abonnement Unibet Coolblue
pi_171635623
quote:
Molukkers eisen eigen wijk in Gennep

Bewoners van de Molukse wijk in Gennep eisen bij woningcorporatie Mooiland dat er alleen Molukkers in huizen in die wijk geplaatst mogen worden.

"Als er en een woning vrijkomt er komt een Hollands gezin, of het maakt niet uit wat , dan komt de hele wijk in opstand. Dan krijg je gewoon een escalatie. Dan gooien ze elke avond de ruiten in", zegt voorzitter van de Wijkraad Chris Sahertian.

Vijf jaar geleden werd met woningcorporatie Mooiland afgesproken dat de woningen in de wijk ook aan niet-Molukkers toegewezen mogen worden. De Molukse wijkraad wil van die afspraak af. Want de vierde generatie Molukkers wil weer samen in één wijk wonen. Er is meer vraag van Molukkers naar woningen dan vijf jaar geleden gedacht.

In de wijk wonen nu zo'n 30 huishoudens met dezelfde achtergrond. Ook hebben ze er hun eigen kerk, en vieren ze er hun gezamenlijke feest- en gedenkdagen. De Molukkers in Gennep willen er eerst gewoon met een goed gesprek uitkomen. Dat staat voor woensdagavond gepland.

De woningcorporatie was niet bereikbaar voor commentaar.

http://www.1limburg.nl/molukkers-eisen-eigen-wijk-gennep
Doe eens even normaal man.

Je zou de Sultana's van Nederland eens moeten horen als een blanke wijk het in zijn hoofd haalde om dergelijke uitspraken te doen over dat er alleen blanke in de wijk mogen wonen.

Het land zou te klein zijn.

En dit haalt alleen weer het regionale krantje ipv het landelijke nieuws.

}:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171635647
Ik vind het wel terecht.
  maandag 12 juni 2017 @ 09:38:05 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171635655
Na treinen nu dus een hele woonwijk. Blijft prachtvolk.
And so is the past
pi_171635682
Ik hoorde dat er een plek is waar vrijwel alleen maar Molukkers bij elkaar wonen... op de Molukken.
  maandag 12 juni 2017 @ 09:40:57 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171635707
En hoeveel van deze eisers hebben een baan? Of zit het allemaal lekker de hele dag bij elkaar op de bank en voor het huurhuisje een beetje steun te trekken?
pi_171635721
Geweldig die multiculturele wijken ^O^
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 12 juni 2017 @ 09:43:38 #7
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_171635755
En dan over 20 jaar janken dat niemand hen begrijpt omdat ze allemaal in enclaves wonen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_171635756
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:37 schreef skrn het volgende:
Ik vind het wel terecht.
Hoezo dat??
misunderstood
pi_171635788
Die wijk intrekken met de ME en knuppels, en iedereen uit huis zetten en elk gezin in een veelal blanke wijk plaatsen. Leren ze wel eens om te integreren.
  maandag 12 juni 2017 @ 09:46:22 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171635827
quote:
13s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Doe eens even normaal man.

Je zou de Sultana's van Nederland eens moeten horen als een blanke wijk het in zijn hoofd haalde om dergelijke uitspraken te doen over dat er alleen blanke in de wijk mogen wonen.

Het land zou te klein zijn.

En dit haalt alleen weer het regionale krantje ipv het landelijke nieuws.

}:|
Sultana's :? Turkse vrouwen?
pi_171635839
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Sultana's :? Turkse vrouwen?
Sultana Simons :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 12 juni 2017 @ 09:48:20 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171635851
Ze willen niet integreren, ze willen hun eigen republiek (zoals Nederland had beloofd te zullen regelen).
Maar een republiek in de sociale huursector in Gennep was de belofte niet.
pi_171635854
Dat hebben ze dus eigenlijk al in Gennep, alleen dan niet echt officieel.
Overigens vertrekt de jonge(re) generatie Molukkers uit Gennep meer richting Nijmegen of Rotterdam.
  maandag 12 juni 2017 @ 09:49:47 #14
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171635877
Echt te achterlijk. Dit is Nederland, gedraag je er ook naar.
Protège moi de mes désirs.
pi_171635939
quote:
13s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Doe eens even normaal man.

Je zou de Sultana's van Nederland eens moeten horen als een blanke wijk het in zijn hoofd haalde om dergelijke uitspraken te doen over dat er alleen blanke in de wijk mogen wonen.

Het land zou te klein zijn.

En dit haalt alleen weer het regionale krantje ipv het landelijke nieuws.

}:|
Je weet dat Nederland ze destijds hier naar toe heeft gehaald en ze een eigen plek hadden beloofd.... wat niet door ging, waarna de treinkaping kwam

quote:
De Zuid-Molukkers kwamen in 1951 voor een tijdelijk verblijf naar Nederland, met de belofte van de Nederlandse regering dat zij op de Molukken hun eigen staat zouden kunnen stichten. Zij verbleven in kampen, waaronder Kamp Vught en Schattenberg, onder meestal matige tot slechte omstandigheden. Nadat zij een generatie - ruim 25 jaar - hadden gewacht op de inlossing van de beloften van de Nederlandse regering, wilden enkelen van de jongere generatie hun situatie niet meer accepteren en gingen over tot radicale acties.


[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 09:54:20 ]
pi_171635943
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Echt te achterlijk. Dit is Nederland, gedraag je er ook naar.
Dat doen ze, gewoon omdat het kan.
pi_171635970
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:52 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Je weet dat Nederland ze destijds hier naar toe heeft gehaald en ze een eigen plek hadden beloofd.... wat niet door ging, waarna de treinkaping kwam
Dat weet ik ja. Maar dat wil nog niet zeggen dat we ze nu dan maar Gennep moeten geven.

Overigens slaat het bericht ook weer nergens op. Die lul zegt er eerst met een goed gesprek uit te willen komen, maar er wordt wel al meteen gedreigd met elke avond ramen ingooien. Zo een knaker kon van mij de boom is als ik het voor het zeggen had daar en alleen al met die uitspraak had ie alle kans op een open gesprek verspeeld. }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171636005
Prima, gewoon een gated community van maken. Deuren wel van buiten afsluiten uiteraard.
pi_171636012
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Sultana Simons :+
:')

Die Molukkers hebben niks te eisen! Gewoon normaal doen of anders, hop, terug naar je eiland!
gr, een pinda :*
´
pi_171636035
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat weet ik ja. Maar dat wil nog niet zeggen dat we ze nu dan maar Gennep moeten geven.

Overigens slaat het bericht ook weer nergens op. Die lul zegt er eerst met een goed gesprek uit te willen komen, maar er wordt wel al meteen gedreigd met elke avond ramen ingooien. Zo een knaker kon van mij de boom is als ik het voor het zeggen had daar en alleen al met die uitspraak had ie alle kans op een open gesprek verspeeld. }:|
Als je dit als gemeente niet wilt, moet je zorgen dat het aantrekkelijk blijft voor anderen om er te willen wonen. Dat is al jaren het probleem in Gennep, niemand gaat daar vrijwillig naar toe.
Ze hebben ook `niets`

Probleem ligt dus op het gemeentehuis.
pi_171636054
Ik vraag me trouwens wel iets af..
Er zijn een aantal Molukkers die een Nederlandse vrouw hebben. Moet de vrouw dan weg uit die wijk?
pi_171636057
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Probleem ligt dus op het gemeentehuis.
Het probleem zit hem in de manier van communiceren. Ze dreigen direct met ramen ingooien als hun eis niet ingewilligd wordt. Dat is geen probleem van het gemeentehuis, dat is een probleem van die gemeenschap aldaar en hun instelling.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 12 juni 2017 @ 09:58:32 #23
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171636059
quote:
13s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Doe eens even normaal man.

Je zou de Sultana's van Nederland eens moeten horen als een blanke wijk het in zijn hoofd haalde om dergelijke uitspraken te doen over dat er alleen blanke in de wijk mogen wonen.

Het land zou te klein zijn.

En dit haalt alleen weer het regionale krantje ipv het landelijke nieuws.

}:|
Duindorp?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_171636068
Er is ze een heel land beloofd. Ze nemen nu al iets van het beloofde. :D
  maandag 12 juni 2017 @ 10:00:03 #25
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171636101
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat doen ze, gewoon omdat het kan.
Nee, dat doen ze niet.
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')