abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 juni 2017 @ 20:34:50 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171650599
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:31 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja of ze zijn gewoon zwak zoals zoveel mensen. Geestelijk en lichamelijk. Ik zie jullie namelijk alleen maar zeggen dat jullie het kunnen en bla. Maar uiteindelijk worden er maar heel weinig moorden gepleegd.

Beetje een simpel spelletje van ik kan mijn adem 2 minuten inhouden en iedereen zegt 'als het moet ja' zonder ook maar ooit het te bewijzen.

Denk eerder dat jij jezelf voor de gek houdt als je gelooft dat zoveel (iedereen blijkbaar) mensen ertoe in staat zijn.
Er zijn dan ook weinig situaties waarin mensen dusdanig in gevaar zijn en de mogelijkheid hebben zich met zoveel geweld te ontzetten dat de ander het niet kan navertellen.
En als dat wel gebeurt gaat het niet als moord maar als zelfverdediging de boeken in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171650733
Ja hoor, ik heb bijzonder weinig empathie voor echt slechte/kwaadaardige mensen. Als het legaal zou zijn zou ik alle pedofiele kindermoordenaars bijvoorbeeld een kogel willen geven en ik zou er niet slechter om slapen. Als het gaat om ruzies bijvoorbeeld, waarbij we allebei een fout hebben gemaakt en het uiteindelijk uit de hand loopt, zou ik er langer van wakker liggen denk ik.
pi_171650740
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn dan ook weinig situaties waarin mensen dusdanig in gevaar zijn en de mogelijkheid hebben zich met zoveel geweld te ontzetten dat de ander het niet kan navertellen.
En als dat wel gebeurt gaat het niet als moord maar als zelfverdediging de boeken in.
Daar heb je gelijk in voor zover ik kan inzien. Maar blijft toch wel zoals ik het stel of niet? Sowieso is het nogal speciaal te noemen (even een andere invalshoek) dat mensen zo zeker weten dat iedereen er toe in staat is terwijl de situaties inderdaad niet zovaak voorkomen uberhaupt. Gewoon een beetje geloven dat je ergens toe in staat bent
Fylax is op televisie geweest
  maandag 12 juni 2017 @ 20:43:43 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171650910
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:38 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in voor zover ik kan inzien. Maar blijft toch wel zoals ik het stel of niet? Sowieso is het nogal speciaal te noemen (even een andere invalshoek) dat mensen zo zeker weten dat iedereen er toe in staat is terwijl de situaties inderdaad niet zovaak voorkomen uberhaupt. Gewoon een beetje geloven dat je ergens toe in staat bent
Sommige mensen spreken wel uit ervaring.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171651106
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige mensen spreken wel uit ervaring.
Ja uitzonderingssituaties zijn er altijd. Die hebben een hele kleine invloed op het geheel. En die mensen weten ook niks over wat de meerderheid van de mensen zou doen in een situatie. Iedereen denkt zo stellig dit soort dingen zeker te weten, op basis van wat?

In de praktijk durven mensen andere mensen al niet eens echt aan te spreken in een stiltecoupe, als de ene belt bijvoorbeeld. Maar een heel ernstig iets zouden ze dan wel zonder twijfel kunnen zogenaamd. Zit gewoon bij vrijwel iedereen gewoon in het hoofd, maar in de praktijk komt er zelden wat van terecht
Fylax is op televisie geweest
pi_171651757
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Zou je koudbloedig de beslissing nemen om het leven van iemand te nemen? Bijvoorbeeld een aartsvijand of rivaal? Ga er van uit in dit verhaal dat de politie er niet achter zou komen, of ze kunnen je in ieder geval niet vervolgen.
Nee. Ik ken mensen die ik gerust een aartsvijand wil noemen, maar ze vermoorden gaat mij toch echt te ver.

Enige mogelijkheid is als ik fysiek met de dood word bedreigd, maar dan ben ik sowieso niet strafbaar.

En in een opwelling iemand dood maken heet doodslag, dat is wat anders dan moord.
pi_171651879
quote:
14s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:47 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Kan iedereen onder de "juiste" omstandigheden.
Dit denk ik ook. Het laagje beschaving is erg dun, kijk maar eens in het verkeer....
Whatever...
  maandag 12 juni 2017 @ 21:37:46 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_171652832
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Ga er van uit in dit verhaal dat de politie er niet achter zou komen, of ze kunnen je in ieder geval niet vervolgen.
Dan denk ik dat het bevolkingsaantal van NL een klein beetje daalt.

Ja, laat me maar even lekker een paar uur mijn gang gaan, dan breng ik een paar mensen graag even een bezoekje.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_171652968
Er is nogal een verschil tussen in staat zijn iemand in koelen bloede te vermoorden en in staat zijn, onder bepaalde omstandigheden, iemand te doden.
pi_171653162
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:41 schreef madam-april het volgende:
Er is nogal een verschil tussen in staat zijn iemand in koelen bloede te vermoorden en in staat zijn, onder bepaalde omstandigheden, iemand te doden.
Je hebt ook nog een verschil tussen de slachtoffers, iemand als Dutroux zou ik geen problemen mee hebben in koele bloeden te vermoorden, een willekeurige passant zou ik niet kunnen zomaar.
pi_171653324
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dan denk ik dat het bevolkingsaantal van NL een klein beetje daalt.

Ja, laat me maar even lekker een paar uur mijn gang gaan, dan breng ik een paar mensen graag even een bezoekje.
Met andere woorden je weet dat je niet slim genoeg bent om met zo'n misdrijf weg te kunnen komen en doet het daarom niet.
Fylax is op televisie geweest
pi_171653648
Best wel eng eigenlijk dat normale mensen met dit soort mensen op de aarde zitten.
Fylax is op televisie geweest
pi_171653785
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:59 schreef jodelahity het volgende:
Best wel eng eigenlijk dat normale mensen met dit soort mensen op de aarde zitten.
Definieer 'normale mensen'
pi_171655584
Poeh, ik kan me geen omstandigheid verzinnen waarin ik tot zoiets in staat ben. Al zullen er vast wel situaties zijn waarin het zou kunnen, want ik denk dat iedereen dat zou kunnen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171656359
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:25 schreef Hdero het volgende:

[..]

Volgens de strikte letter van de wet mag dat terugslaan plaatsvinden met alle op dat moment voorhanden zijnde voorwerpen. Dus als er een stoel of een knuppel in de nabijheid ligt mag je die pakken. Als je een wapen bij je draagt, dan valt ook dit eronder, mits jouw bezit van het wapen legaal is. Aangezien vuurwapens en pepperspray in Nederland voor de meesten verboden zijn, en ook messen in het openbaar, kun je helaas niet veel vooruit hiermee. Daarom dragen sommigen voorwerpen die een tweevoudig doel kunnen dienen, die hamer die je dan bij je hebt is zogenaamd voor 'klusjes', maar o wee de gene die je aanvalt terwijl je hem bij je hebt. 8-)
Dat zou betekenen dat sportschutters of jagers met een wapenverlof hun wapens mogen gebruiken uit zelfverdediging als ze in huis zijn.
Of onderweg naar de schietsportvereniging of jachtlocatie waar ze in een bepaalde situatie terecht komen waarbij zelfverdediging met op dat moment voorhanden hebbende voorwerpen is toegestaan?

Alleen dienen de wapens niet gebruiksklaar opgeborgen te zijn in een kluis of onderweg ook niet gebruiksklaar, maar toch, als je die tijd kan winnen.

Weet op dit moment niet wat er over in de Circulaire Wapens en Munitie staat, maar het lijkt me niet dat dat toegestaan is onder het mom alleen gebruiken voor de schietsport of jacht.

Keep_Walking, vanwaar de vraag? Gewoon uit interesse of is het iets wat je op dit moment bezig houdt? Excuus voor de vraag.
pi_171656382
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:29 schreef habitue het volgende:
Zeker. En mensen die zeggen van niet houden zichzelf voor de gek.
Ik denk eerder dat je jezelf voor de gek houdt wanneer je denkt dat moord de oplossing is. Wat bereik je er eigenlijk mee? Helemaal niks, want die persoon is dood. De enige die je pijn doet zijn de nabestaanden. Doden zelf kunnen nu eenmaal niet denken of voelen.
Er vanuit gaan dat het hier om wraak gaat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_171656415
Nee, dat zou ik niet kunnen. Geen behoefte aan al die karma die dat creëert. Laat dat maar aan degene over die blijkbaar het karma heeft geschapen dat er mensen zijn die hem/haar dood willen hebben.
Ik zou het enkel in een noodgeval kunnen.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 01:11:02 #68
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_171657814
Ja, als ik er gewin uithaal,
The more debt, the better
pi_171657846
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 23:27 schreef Corossi het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat sportschutters of jagers met een wapenverlof hun wapens mogen gebruiken uit zelfverdediging als ze in huis zijn.
Of onderweg naar de schietsportvereniging of jachtlocatie waar ze in een bepaalde situatie terecht komen waarbij zelfverdediging met op dat moment voorhanden hebbende voorwerpen is toegestaan?

Alleen dienen de wapens niet gebruiksklaar opgeborgen te zijn in een kluis of onderweg ook niet gebruiksklaar, maar toch, als je die tijd kan winnen.

Weet op dit moment niet wat er over in de Circulaire Wapens en Munitie staat, maar het lijkt me niet dat dat toegestaan is onder het mom alleen gebruiken voor de schietsport of jacht.

Keep_Walking, vanwaar de vraag? Gewoon uit interesse of is het iets wat je op dit moment bezig houdt? Excuus voor de vraag.
Je hele post slaat nergens op, niet op mijn reactie iig.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 01:18:24 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171657873
Als iemand mij zou aanvallen met een voorgeschiedenis van eindeloos tergen: ja. Anders niet.
pi_171658559
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 01:18 schreef Mishu het volgende:
Als iemand mij zou aanvallen met een voorgeschiedenis van eindeloos tergen: ja. Anders niet.
Dus pesterij wordt bestraft met de dood?
pi_171659099
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 03:58 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dus pesterij wordt bestraft met de dood?
Kan ik me in sommige gevallen best voorstellen.
pi_171659109
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:50 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja uitzonderingssituaties zijn er altijd. Die hebben een hele kleine invloed op het geheel. En die mensen weten ook niks over wat de meerderheid van de mensen zou doen in een situatie. Iedereen denkt zo stellig dit soort dingen zeker te weten, op basis van wat?

In de praktijk durven mensen andere mensen al niet eens echt aan te spreken in een stiltecoupe, als de ene belt bijvoorbeeld. Maar een heel ernstig iets zouden ze dan wel zonder twijfel kunnen zogenaamd. Zit gewoon bij vrijwel iedereen gewoon in het hoofd, maar in de praktijk komt er zelden wat van terecht
Moordenaars in nazi Duitsland waren ook niet echt allemaal monsters. 'Ordinary men'
pi_171659142
Ja, hangt wel van de reden af en de manier waarop ik de moord zou plegen.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:28:01 #75
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171659985
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 03:58 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dus pesterij wordt bestraft met de dood?
Nouja op een gegeven moment is het gewoon genoeg. Het houdt ook niet op als je niet van je af bijt. En in dit geval ben ik ook bijna verkracht, meerdere malen aangerand etc. Door het trauma wordt je op een gegeven moment woedend op die mensen bij verwerking. Maar ik zou het alleen doen uit noodweer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')