abonnement Unibet Coolblue
pi_7321328
Ik heb een slechte huid op m'n gezicht. Gauw last van rode vlekken, schilferende huid, jeuk. Dat is vies, vervelend en lelijk.

Sinds ik m'n kop met koud water was, m'n gezicht insmeer met aloe vera cream en wondjes insmeer met hydrocortezone (hormone wat de genezing van wondjes versnelt) gaat het al een stuk beter maar ik mis nog 1 ding..

Ik heb speciale douchezeep en shampoo nodig, zonder "detergent." Dat is een Engels woord voor zeg maar bleekmiddel. "Detergents" zijn stoffen die door alle gewone zeep zitten en die mijn huid niet erg kan hebben. In Engeland kan je die speciale zeep zo kopen als je naar bijvoorbeeld de body shop gaat en vraagt om zeep zonder detergents, maar als je in een Nederlandse winkel vraagt om zeep zonder bleekmiddel kijken ze je aan of je gek geworden bent... meneer u dacht toch niet dat wij zeep met bleekmiddel erin verkochten??

Maar hoet heet het dan in goed Nederlands? En waar kan ik het krijgen?

pi_7321412
heet ook gewoon detergent vrij zeep in Nederland hoor. Probeer het eens bij een dermatoloog
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:02:24 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_7321451
je kunt ook vragen om 'zeepvrije zeep' Dit schijnen ze nog wel eens te snappen.

Ik weet trouwens dat Mylene het heeft, maar dit is alleen verkrijgbaar op van die theemutsen-thuisparties
(www.mylene.be)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_7321734
Zeepvrije zeep ja, koop je bij de kruidvat of zelfs de AH
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:28:04 #5
5673 heijx
Qui que boue
pi_7321851
Zwitsal zeepvrije wasgel.

ingrediėnten:

Water, natriumlaurethsulfaat, dinatrium-cocoamphodiacetaat, cocamidopropyl-betaine, natriumchloride, canola, parfum, PEG18-glyceryl-oleaat/cocoaat, citroenzuur, polyquaternium-7, natriumhydroxyde, phenoxyethanol, kaliumsorbaat, methyl-, ethyl-, butyl-, isobutyl- en propylparaben.

Detergens is overigens latijn en betekent gewoon Wegveger (de+tergere). Italiaans detergente.

[Dit bericht is gewijzigd door heijx op 13-12-2002 21:37]

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_7322141
Even gezocht en ja hoor.. zowel Etos als AH heeft drie resp. twee "zeepvrije zeep"-producten. Van Zwitsal, gemaakt voor baby's maar wat zou dat.

Als je echt wil lachen moet je trouwens op bodyshop.nl kijken.
Bodyshop.com is niet veel beter: als ik zoek op de term "detergent" krijg ik niks, als ik zoek op "detergent free" krijg ik allerlei pagina's met het woord "free" erin

Maar ik ben bang dat ik wel naar die winkel toe zal moeten om te vragen om een "zeepvrije"
- shampoo
- conditioner

Dat gaat geld kosten...

pi_7322220
Dat de zeepvrije zeep producten alledrie Zwitsal zijn is ook niet toevallig.
Zo kun je een baby wassen zonder bang te hoeven zijn dat hij pijn krijgt door zeep in z'n ogen (zeepvrije zeep prikt niet, het prikken doen de "detergents" namelijk)

O ja, en via de site van de Katholieke Universiteit Leuven ben ik er nou ook achter dat "Detergents" (in het vlaams zeggen ze gewoon detergenten) stoffen zijn die vet oplossen.

Wat de negatieve consequenties betreft van zeepvrije zeep dus:
Je huid/haar blijft vet.
Tja, elk voordeel heb ze nadeel.

  zaterdag 14 december 2002 @ 10:39:44 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_7329161
Detergent is ook geen bleekmiddel, vandaar dat ze je niet snappen als je bleekmiddelvrije zeep/shampoo vraagt. Een detergent is een stofje dat ervoor zorgt dat vetten makkelijker oplossen in water en dus ook zorgt dat je vettige rommel makkelijker uit je haar of van je huid wast.

Het zorgt er dus idd voor dat je huid een beetje uitdroogt en dat is waarom jij er slecht tegenkan.

* Jojogirl heeft zelf ook een slechte huid. Maar gelukkig kan ik nog wel tegen dat soort producten. Ik moet alleen oppassen als ik ga schoonmaken, want in veel schoonmaakmiddelen zit nog veel meer detergent.

pi_7329407
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:50 schreef Jabberwockie het volgende:


Dat de zeepvrije zeep producten alledrie Zwitsal zijn is ook niet toevallig.
Zo kun je een baby wassen zonder bang te hoeven zijn dat hij pijn krijgt door zeep in z'n ogen (zeepvrije zeep prikt niet, het prikken doen de "detergents" namelijk)

<KNIP>


Smeeer jij maar eens zwitsal zeepvrije wasgel in je ogen... wedden dat dat prikt!!!!
MInder dan met gewone shampoo maar tis echt niet fijn.
Ja... ik heb het uitgeprobeerd voordat ik mijn zoontje ging wassen met die zeepvrije wasgel en shampoo van zwitsal. Moet wel weten wat het doet he...
pi_7329496
Sebamed, Eucerine, Unicura zijn merken die zeep vrije producten hebben.

Veel succes!

  maandag 16 december 2002 @ 02:16:33 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_7360695
Zinkzeep is volgens mij ook bleekmiddel vrij. Weet alleen niet of je het zomaar mag gebruiken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:07:26 #12
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_7395230
Detergent is gewoon zeep gemaakt van aardolie, "synthetische" zeep dus, enige natuurzeep die ik ken is groene zeep, maar laat eens een allergietest doen ofzo, zou best eens kunnen dat je voor bepaalde dingen in een detergent allergisch bent ofzo?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_7396583
Geen zwitsel hoor dat stikt van de parfum. Wij hadden die bij de geboorte van onze dochter flink ingeslagen *ruikt zo heerlijk en is voor baby's dus zal toch wel goed zijn toch?* Nou niet dus onder de uitslag.
Ik heb zelf vroeger veel last gehad van exzeem en moest me gezicht wassen met zeepvrije zeep, merk sebamed. Zonder zeep is nog veel beter. Dat deed ik dus later, omdat dat je gezicht minder uitdroogd.
Ik zou zeggen, gezicht gewoon met lauw water wassen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_7396717
Hmm... da's voor mijn huid ook wel een fijn idee. Alleen ben ik dus allergisch voor parabenen (methylparaben, propylparaben, enzovoort) en bij die Zwitsal gel is het zo te zien vijf keer bingo. Helaas.

Ik heb nu wel goed spul van Eucerin, doucheolie, dat is ook wel lekker, maar of het zeepvrij is weet ik niet.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_7410883
Sebamed!
  woensdag 18 december 2002 @ 17:05:29 #16
40339 Justus
Dat was ik niet!
pi_7410917
Detergent is oplosmiddel, letterlijk...

Dus het is niet zo vreemd dat niemand dat verkoopt, aangezien in alle zepen een oplossmiddel zit...

Women... can't live with 'em.... - Norm -
  woensdag 18 december 2002 @ 17:08:16 #17
40339 Justus
Dat was ik niet!
pi_7410980
Excuus! ik zie al dat ik fout ben...
Women... can't live with 'em.... - Norm -
pi_7411185
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 11:31 schreef schatje het volgende:
Sebamed, Eucerine, Unicura zijn merken die zeep vrije producten hebben.

Veel succes!


Ik gebruik altijd unicura omdat ik ook een hele moeilijke huid heb, als ik niet elke avond mijn gezicht was zitten er 's morgen geheid wat extra pukkeltjes. Maar van unicura droogt mijn huid wel uit hoor Het ontvet machtig goed. Als ik dan na het wassen met die zeep "Echinacea" erop smeer kan het lekker goed intrekken en is mijn huid weer zacht. Maar smeer ik er niks op na het wassen dan barst mijn huid hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')