nee dat niet maar wat je leest in de commentaren van zowel coureurs als journalisten en techneutenquote:Op donderdag 15 juni 2017 17:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Allemaal onderbuikgevoel, niet onderbouwd door data.
Ben ik niet met je eens. Het huidig verschil is puur bepaald doordat er 4 auto's simpelweg op vermogen wegrijden. Dat is niet te compenseren door beter chassis en coureur. Ik durf te stellen dat chassis minstens gelijkwaardig is en dat coureurs beter zijn..quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die motoren inmiddels zo gestandaardiseerd dat de integratie tussen chassis en motor niet echt meer een groot voordeel biedt. We moeten er niet zo'n drama van maken, de motor kan een beslissend voordeel geven, het chassis kan een beslissend voordeel geven en de coureur kan een beslissend voordeel geven, al dan niet in combinatie met het chassis.
RBR geeft zowel qua motor als qua chassis toe op Mercedes en Ferrari, en misschien ook nog wel qua coureurs. Dan schiet het niet op natuurlijk, en verlies je gewoon van de concurrentie, maar dat is geen probleem van de sport, dat hoort bij de sport. Drie teams die strijden om de titel is de uitzondering, niet de regel.
Ik haal het er niet uit. Niet uit de Sporting Regulations, niet uit het artikel van de FIA. Dat zegt alleen maar dat teams voor 15 mei een contract met een leverancier moeten hebben, anders zorgt de FIA voor een leverancier. Er staat niets in over als teams na de deadline van leverancier willen wisselen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 15:28 schreef Jolyon het volgende:
[..]
Ik begrijp niet echt wat duidelijker is dan
[..]
Er zijn genoeg betrouwbare bronnen die ook dit gerapporteerd hebben. http://www.fia.com/news/f(...)ng-2017-engine-rules (helemaal onderaan en laat ook zie dat anti-competitie regels niet kunnen worden geschonden want McLaren eindigt toch wel met een motor.)
https://twitter.com/tgruener/status/866574367332937728 - quote uit het duits uit het artikel;
[..]
[..]
8.3 kan sinds dit jaar ''overruled''' worden door het nieuwe stuk in Appendix 9. Dat stuk is niet meer relevant los van wat nou als iemand aan 4 teams probeert te leveren. (antwoord, FIA heeft recht te blokkeren en vraagt voor volgend jaar Honda als eerste om te leveren.)
kan ik nergens in officiële documentatie terugvinden dat de motorenleveranciers toestemming moeten geven voor zo'n wissel.quote:Wenn nach dem Stichtag ein Team seinen Motorenpartner wechseln will oder ein Motorenhersteller seinen Kunden, müssten alle Hersteller zustimmen.
Volgens mij hebben we die wel, als ik me niet vergis heeft de FIA nog niet zo lang geleden de PK-verschillen gepubliceerd, en dat viel heel erg mee. RBR had geprobeerd Renault volledig de schuld in de schoenen te schuiven, maar na enige tijd werd steeds duidelijker dat het met het chassis ook niet helemaal goed zat. Als je een iets mindere motor hebt zul je doorgaans een iets beter chassis moeten hebben, of je blijft iets achter. Als je zoveel achterblijft zal het chassis ook niet gelijkwaardig zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat RBR op chassis toegeeft? Volgens mij is dat momenteel helemaal niet meer zo duidelijk en compenseren chassis en rijders bij RBR voor gebrek aan motorvermogen.
Maar dat blijft koffiedik kijken omdat we daar geen keiharde cijfers van hebben.
Jawel hoor, het is alleen met inhalen lastig, Een goed chassis betekent ook dat je meer snelheid meeneemt uit de bocht en in de bocht, niemand kan puur op vermogen wegrijden. Ook het idee dat de coureurs beter zijn is actief door Red Bull gepromoot, maar mist elke feitelijke basis.quote:Op donderdag 15 juni 2017 18:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het huidig verschil is puur bepaald doordat er 4 auto's simpelweg op vermogen wegrijden. Dat is niet te compenseren door beter chassis en coureur. Ik durf te stellen dat chassis minstens gelijkwaardig is en dat coureurs beter zijn..
Het enige feit waar we dat op kunnen baseren is de strijd tussen Ricciardo en Vettel.quote:Op donderdag 15 juni 2017 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we die wel, als ik me niet vergis heeft de FIA nog niet zo lang geleden de PK-verschillen gepubliceerd, en dat viel heel erg mee. RBR had geprobeerd Renault volledig de schuld in de schoenen te schuiven, maar na enige tijd werd steeds duidelijker dat het met het chassis ook niet helemaal goed zat. Als je een iets mindere motor hebt zul je doorgaans een iets beter chassis moeten hebben, of je blijft iets achter. Als je zoveel achterblijft zal het chassis ook niet gelijkwaardig zijn.
Volgens mij heeft Mercedes nog steeds het beste totaalpakket, alleen laten Bottas en Hamilton het beurtelings liggen. De verschillen zijn niet heel groot, maar alleen op de met afstand traagste baan van de kalender waren beide Ferrari's sneller en niet eens heel veel.
[..]
Jawel hoor, het is alleen met inhalen lastig, Een goed chassis betekent ook dat je meer snelheid meeneemt uit de bocht en in de bocht, niemand kan puur op vermogen wegrijden. Ook het idee dat de coureurs beter zijn is actief door Red Bull gepromoot, maar mist elke feitelijke basis.
Dat ze eerst eens over het 'nu' nadenken. Het is nog lang tot 2020 en er moeten NU races gewonnen worden. Klinkt bijna alsof ze al vinden dat de huidige inspanningen verloren moeite zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:08 schreef SnowOokami het volgende:
Eindelijk iets goeds van Renault:
https://www.motorsport.co(...)lmer-deliver-918842/
en:
http://www.gpupdate.net/n(...)ren-minder-bepalend/
Wil je na 2020 succesvol zijn moet je daar al snel mee beginnen, zeker als er een nieuwe motorformule komt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat ze eerst eens over het 'nu' nadenken. Het is nog lang tot 2020 en er moeten NU races gewonnen worden. Klinkt bijna alsof ze al vinden dat de huidige inspanningen verloren moeite zijn.
Wel grappig dat mijn standpunt eerder in dit topic over verhouding motor/chassis/piloot ook door hem wordt benoemd:
"De slagvolgorde van de grid wordt anno 2017 grotendeels bepaald door de kracht van de motoren, dat kan niet gezond zijn voor onze sport. De motor mag niet meer de enige krachtsaanduider zijn, een team dat een geweldig chassis heeft gebouwd zou te allen tijde succesvol moeten zijn."
Qua chassis is niet zo aannemelijk. Ze hebben goede (mechanische) grip, dus het chassis moet goed zijn. Qua coureurs is ook niet aannemelijk. Ricciardo doet het goed en Max doet het heel goed.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
RBR geeft zowel qua motor als qua chassis toe op Mercedes en Ferrari, en misschien ook nog wel qua coureurs.
Koekoekquote:Op zaterdag 17 juni 2017 13:36 schreef Gezicht het volgende:
Ik kom er net pas achter dat Rubens Barrichello Le Mans gaat rijden bij Racing Team Nederland/Jumbo
Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:45 schreef YourCaptor het volgende:
Hoop dat de volgende race wat wordt. Zit wat beelden van Baku terug te kijken; wat een sfeerloos gebeuren daar.
En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna nietquote:Op zaterdag 17 juni 2017 16:23 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.
Het is een vervelend saaie baan. Alleen in F1 2016 game vond ik het een leuke baan.
Misschien is de baan wel leuk om te rijden? Je zegt zelf dat hij leuk was te rijden in het spel, dus om nou te zeggen dat het bs is wat de coureurs zeggen...quote:Op zaterdag 17 juni 2017 16:23 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.
Het is een vervelend saaie baan. Alleen in F1 2016 game vond ik het een leuke baan.
Hamilton disagrees, die vindt dat elk circuit de beste fans heeft.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna niet
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:16 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hamilton disagrees, die vindt dat elk circuit de beste fans heeft.
Vorig jaar was het evenement enorm gehyped en waren er geen goedkope plaatsen en nauwelijks hotels voor een normale prijs te boeken.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 juni 2017 08:19 schreef BroesWillems het volgende:
Niemand?ja... BakuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |