abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 juni 2017 @ 17:58:51 #251
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171714846
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:56 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Allemaal onderbuikgevoel, niet onderbouwd door data.
nee dat niet maar wat je leest in de commentaren van zowel coureurs als journalisten en techneuten
pi_171715004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die motoren inmiddels zo gestandaardiseerd dat de integratie tussen chassis en motor niet echt meer een groot voordeel biedt. We moeten er niet zo'n drama van maken, de motor kan een beslissend voordeel geven, het chassis kan een beslissend voordeel geven en de coureur kan een beslissend voordeel geven, al dan niet in combinatie met het chassis.

RBR geeft zowel qua motor als qua chassis toe op Mercedes en Ferrari, en misschien ook nog wel qua coureurs. Dan schiet het niet op natuurlijk, en verlies je gewoon van de concurrentie, maar dat is geen probleem van de sport, dat hoort bij de sport. Drie teams die strijden om de titel is de uitzondering, niet de regel.
Ben ik niet met je eens. Het huidig verschil is puur bepaald doordat er 4 auto's simpelweg op vermogen wegrijden. Dat is niet te compenseren door beter chassis en coureur. Ik durf te stellen dat chassis minstens gelijkwaardig is en dat coureurs beter zijn..
pi_171715950
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:28 schreef Jolyon het volgende:

[..]

Ik begrijp niet echt wat duidelijker is dan

[..]

Er zijn genoeg betrouwbare bronnen die ook dit gerapporteerd hebben. http://www.fia.com/news/f(...)ng-2017-engine-rules (helemaal onderaan en laat ook zie dat anti-competitie regels niet kunnen worden geschonden want McLaren eindigt toch wel met een motor.)

https://twitter.com/tgruener/status/866574367332937728 - quote uit het duits uit het artikel;

[..]

[..]

8.3 kan sinds dit jaar ''overruled''' worden door het nieuwe stuk in Appendix 9. Dat stuk is niet meer relevant los van wat nou als iemand aan 4 teams probeert te leveren. (antwoord, FIA heeft recht te blokkeren en vraagt voor volgend jaar Honda als eerste om te leveren.)
Ik haal het er niet uit. Niet uit de Sporting Regulations, niet uit het artikel van de FIA. Dat zegt alleen maar dat teams voor 15 mei een contract met een leverancier moeten hebben, anders zorgt de FIA voor een leverancier. Er staat niets in over als teams na de deadline van leverancier willen wisselen.

Afgezien van deze regel in het Duitse artikel:
quote:
Wenn nach dem Stichtag ein Team seinen Motorenpartner wechseln will oder ein Motorenhersteller seinen Kunden, müssten alle Hersteller zustimmen.
kan ik nergens in officiële documentatie terugvinden dat de motorenleveranciers toestemming moeten geven voor zo'n wissel.

Maar dat zal wel aan mij liggen. En snap ik alle heisa niet rond het feit dat McLaren zegt een backup plan te hebben voor als ze niet doorgaan met Honda.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_171716300
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat RBR op chassis toegeeft? Volgens mij is dat momenteel helemaal niet meer zo duidelijk en compenseren chassis en rijders bij RBR voor gebrek aan motorvermogen.

Maar dat blijft koffiedik kijken omdat we daar geen keiharde cijfers van hebben.
Volgens mij hebben we die wel, als ik me niet vergis heeft de FIA nog niet zo lang geleden de PK-verschillen gepubliceerd, en dat viel heel erg mee. RBR had geprobeerd Renault volledig de schuld in de schoenen te schuiven, maar na enige tijd werd steeds duidelijker dat het met het chassis ook niet helemaal goed zat. Als je een iets mindere motor hebt zul je doorgaans een iets beter chassis moeten hebben, of je blijft iets achter. Als je zoveel achterblijft zal het chassis ook niet gelijkwaardig zijn.

Volgens mij heeft Mercedes nog steeds het beste totaalpakket, alleen laten Bottas en Hamilton het beurtelings liggen. De verschillen zijn niet heel groot, maar alleen op de met afstand traagste baan van de kalender waren beide Ferrari's sneller en niet eens heel veel.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Het huidig verschil is puur bepaald doordat er 4 auto's simpelweg op vermogen wegrijden. Dat is niet te compenseren door beter chassis en coureur. Ik durf te stellen dat chassis minstens gelijkwaardig is en dat coureurs beter zijn..
Jawel hoor, het is alleen met inhalen lastig, Een goed chassis betekent ook dat je meer snelheid meeneemt uit de bocht en in de bocht, niemand kan puur op vermogen wegrijden. Ook het idee dat de coureurs beter zijn is actief door Red Bull gepromoot, maar mist elke feitelijke basis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171716752
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we die wel, als ik me niet vergis heeft de FIA nog niet zo lang geleden de PK-verschillen gepubliceerd, en dat viel heel erg mee. RBR had geprobeerd Renault volledig de schuld in de schoenen te schuiven, maar na enige tijd werd steeds duidelijker dat het met het chassis ook niet helemaal goed zat. Als je een iets mindere motor hebt zul je doorgaans een iets beter chassis moeten hebben, of je blijft iets achter. Als je zoveel achterblijft zal het chassis ook niet gelijkwaardig zijn.

Volgens mij heeft Mercedes nog steeds het beste totaalpakket, alleen laten Bottas en Hamilton het beurtelings liggen. De verschillen zijn niet heel groot, maar alleen op de met afstand traagste baan van de kalender waren beide Ferrari's sneller en niet eens heel veel.

[..]

Jawel hoor, het is alleen met inhalen lastig, Een goed chassis betekent ook dat je meer snelheid meeneemt uit de bocht en in de bocht, niemand kan puur op vermogen wegrijden. Ook het idee dat de coureurs beter zijn is actief door Red Bull gepromoot, maar mist elke feitelijke basis.
Het enige feit waar we dat op kunnen baseren is de strijd tussen Ricciardo en Vettel.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:14:45 #256
194695 franklop
Fran knock
pi_171735810
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:08:12 #257
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171741735
quote:
Dat ze eerst eens over het 'nu' nadenken. Het is nog lang tot 2020 en er moeten NU races gewonnen worden. Klinkt bijna alsof ze al vinden dat de huidige inspanningen verloren moeite zijn.

Wel grappig dat mijn standpunt eerder in dit topic over verhouding motor/chassis/piloot ook door hem wordt benoemd:

"De slagvolgorde van de grid wordt anno 2017 grotendeels bepaald door de kracht van de motoren, dat kan niet gezond zijn voor onze sport. De motor mag niet meer de enige krachtsaanduider zijn, een team dat een geweldig chassis heeft gebouwd zou te allen tijde succesvol moeten zijn."
pi_171742503
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:49 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat ze eerst eens over het 'nu' nadenken. Het is nog lang tot 2020 en er moeten NU races gewonnen worden. Klinkt bijna alsof ze al vinden dat de huidige inspanningen verloren moeite zijn.

Wel grappig dat mijn standpunt eerder in dit topic over verhouding motor/chassis/piloot ook door hem wordt benoemd:

"De slagvolgorde van de grid wordt anno 2017 grotendeels bepaald door de kracht van de motoren, dat kan niet gezond zijn voor onze sport. De motor mag niet meer de enige krachtsaanduider zijn, een team dat een geweldig chassis heeft gebouwd zou te allen tijde succesvol moeten zijn."
Wil je na 2020 succesvol zijn moet je daar al snel mee beginnen, zeker als er een nieuwe motorformule komt.

En de enige manier om te zorgen dat de motor niet de doorslag geeft is zorgen dat de performance van de motoren dicht bij elkaar ligt. Wat voor motor dat is maakt dan niet uit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:26:37 #260
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171748224
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

RBR geeft zowel qua motor als qua chassis toe op Mercedes en Ferrari, en misschien ook nog wel qua coureurs.
Qua chassis is niet zo aannemelijk. Ze hebben goede (mechanische) grip, dus het chassis moet goed zijn. Qua coureurs is ook niet aannemelijk. Ricciardo doet het goed en Max doet het heel goed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 juni 2017 @ 13:36:30 #261
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_171750082
Ik kom er net pas achter dat Rubens Barrichello Le Mans gaat rijden bij Racing Team Nederland/Jumbo :o

[ Bericht 2% gewijzigd door Gezicht op 17-06-2017 13:41:56 ]
Flesje bier
  zaterdag 17 juni 2017 @ 15:44:54 #262
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_171752190
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 13:36 schreef Gezicht het volgende:
Ik kom er net pas achter dat Rubens Barrichello Le Mans gaat rijden bij Racing Team Nederland/Jumbo :o
Koekoek
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 15:45:46 #263
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_171752201
Hoop dat de volgende race wat wordt. Zit wat beelden van Baku terug te kijken; wat een sfeerloos gebeuren daar.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 16:23:55 #264
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_171752775
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:45 schreef YourCaptor het volgende:
Hoop dat de volgende race wat wordt. Zit wat beelden van Baku terug te kijken; wat een sfeerloos gebeuren daar.
Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.
Het is een vervelend saaie baan. Alleen in F1 2016 game vond ik het een leuke baan.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 17:02:24 #265
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171753233
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:23 schreef wolferl het volgende:

[..]

Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.
Het is een vervelend saaie baan. Alleen in F1 2016 game vond ik het een leuke baan.
En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna niet :P
pi_171754180
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:23 schreef wolferl het volgende:

[..]

Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.
Het is een vervelend saaie baan. Alleen in F1 2016 game vond ik het een leuke baan.
Misschien is de baan wel leuk om te rijden? Je zegt zelf dat hij leuk was te rijden in het spel, dus om nou te zeggen dat het bs is wat de coureurs zeggen...

Baku verdient wat mij betreft nog wel een kans. Vorig jaar reden ze allemaal super conservatief vanwege de trainingen en de gp2 race die wel een enorme chaos was.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zaterdag 17 juni 2017 @ 18:16:35 #267
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_171754214
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:02 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna niet :P
Hamilton disagrees, die vindt dat elk circuit de beste fans heeft.
Flesje bier
  zaterdag 17 juni 2017 @ 20:53:35 #268
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_171756954
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:16 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Hamilton disagrees, die vindt dat elk circuit de beste fans heeft.
:D :')
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zondag 18 juni 2017 @ 16:22:19 #269
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171772402
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 18 juni 2017 @ 16:33:21 #270
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
  zondag 18 juni 2017 @ 16:34:41 #271
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171772620
*dubbel*
pi_171773623
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:02 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna niet :P
Vorig jaar was het evenement enorm gehyped en waren er geen goedkope plaatsen en nauwelijks hotels voor een normale prijs te boeken.
Dit jaar is het allemaal een stuk goedkoper en hebben ze ook nog wat concerten na de race, dus het is een stuk aantrekkelijker geworden. Als dat zo blijft, dan overweeg ik wel om daar volgend jaar naar toe te gaan en zullen er ook wat meer reizen naar toe georganiseerd worden.
pi_171783059
Niemand?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 juni 2017 @ 08:25:17 #274
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171783102
quote:
5s.gif Op maandag 19 juni 2017 08:19 schreef BroesWillems het volgende:
Niemand?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja... Baku -O-
  maandag 19 juni 2017 @ 09:43:10 #275
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_171784096
Max voor P5/P6 *O*
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')