abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171627734
Ik heb meerdere "dromen" gehad waarin ik vanuit de buitenkant naar binnen kijk in een scene van mijn leven van de toekomst.

Ik kijk als het ware van een afstand naar mezelf, in gesprek met anderen, wandelend door een gang, starend naar een computer.. en soms "zit" ik in mijn lichaam, terwijl ik serieuze gedachten heb over wat er op dat moment gebeurt.
Ik herinner mij deze dromen en herken ze nadat ze uit zijn gekomen, soms een half jaar en soms jaren later.
Zo weet ik nu bijvoorbeeld al dat mijn huis later zeer waarschijnlijk met uitkijk op een treinstation zal zijn, ik heb gedroomd dat ik uit een raam keek in een huis dat als de mijne voelde en ik weet nog dat ik me somber voelde op dat moment.

Ik herken deze realistische dromen vaak nadat ik wakker word, er komt een gevoel van gewaarwording bij kijken - niet zoals het surreële van een droom.

Ik heb hier niet echt vragen over, het is bizar, maar vind het wel leuk om te bespreken met degenen die daar zin in hebben.


-----

Het is allemaal begonnen toen ik 17 was en droomde dat ik door het donker in een straat fietste die ik niet kende, verdwaald raakte en de weg vroeg aan twee Poolse mannen die vervolgens lachten. Daarna keek ik om naar een gebouw dat op een kerk leek en zag ik duidelijk het nummer '128' van het gebouw.

Paar weken later ging ik naar een verjaardagsfeest van een schoolvriendin, alleen, op de fiets. Toen ik terug kwam was het donker en belde ik mijn moeder eerst nog om even te kletsen - het voelde buiten verlaten. Kort daarna fietste ik door de straat waar ik over droomde en gebeurde alles letterlijk hoe ik erover heb gedroomd. Grappig om te weten: alles gebeurde automatisch, alsof ik er geen zeggenschap over had verder.

Een paar maanden nadat ik mijn vriend voor het eerst leerde kennen, gingen we naar de Macro in Amsterdam - ik was er voor het eerst in mijn leven. Ik was er met zijn vader en moeder, en stond in een wijde gang met recht voor mij een lange roltrap en in het midden knuffels van het merk dat ik vroeger zo leuk vond. Precies hetzelfde had ik een jaar eerder gedroomd, alleen herkende ik de mensen niet en voelde het allemaal erg vreemd.

Het voelt eenzaam om dit niet met veel anderen te kunnen delen, gelukkig heeft mijn vriend ook een paar bizarre dromen over de toekomst gehad (zoals laatst ook een droom dat ik met een kinderwagen gelukkig met hem over straat liep).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2017 21:58:34 ]
pi_171628811
Ik heb een vraag.

Weet je ongeveer welk treinstation het was?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_171628912
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 21:47 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb een vraag.

Weet je ongeveer welk treinstation het was?
Ik heb geen idee, maar het spoor was duidelijk te zien met veel groen..

We zijn op dit moment op zoek naar een huis en mijn vriend had het toevallig ook over dat we het best in de buurt van een treinstation konden wonen zodat ik makkelijk naar mijn werk kon.

Gisteren gingen we huizen bezichtigen in Almere, bij het spoor omdat er toevallig een huis was dat in onze smaak viel om andere redenen (vooraf niet geweten dat het naast het spoor was).Toevallig zat het tegenover een spoor dat veel op mijn droom leek. De buurt leek ons ideaal, ook al wordt het waarschijnlijk niet precies dat huis (het zal nog even duren)

Ik gok op station Almere Oostvaarders.. al weet ik dat ik vlak na de droom dacht dat het Apeldoorn zou zijn - zou heel onlogisch zijn, ik zou nooit naar het oosten willen maar je weet maar nooit

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2017 21:56:20 ]
pi_171629268
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 21:50 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar het spoor was duidelijk te zien met veel groen..

We zijn op dit moment op zoek naar een huis en mijn vriend had het toevallig ook over dat we het best in de buurt van een treinstation konden wonen zodat ik makkelijk naar mijn werk kon.

Gisteren gingen we huizen bezichtigen in Almere, bij het spoor omdat er toevallig een huis was dat in onze smaak viel om andere redenen (vooraf niet geweten dat het naast het spoor was).Toevallig zat het tegenover een spoor dat veel op mijn droom leek. De buurt leek ons ideaal, ook al wordt het waarschijnlijk niet precies dat huis (het zal nog even duren)

Ik gok op station Almere Oostvaarders.. al weet ik dat ik vlak na de droom dacht dat het Apeldoorn zou zijn - zou heel onlogisch zijn, ik zou nooit naar het oosten willen maar je weet maar nooit
Ik ben benieuwt wat er gaat komen.
Sinds welke leeftijd begon je al in de toekomst te kijken denk je?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_171629376
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 21:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwt wat er gaat komen.
Sinds welke leeftijd begon je al in de toekomst te kijken denk je?
17e, heb er een verhaal over in de OP gezet. Ik ben ook heel benieuwd!
pi_171629566
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:01 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

17e, heb er een verhaal over in de OP gezet. Ik ben ook heel benieuwd!
Apart dat je dit keer niet de mensen herkende. Misschien heeft het ook een betekenis.
Toen je die knuffels zag, schrok je toen omdat het zo bekend voorkwam of kreeg je meer een opgelucht gevoel?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_171629781
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:07 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Apart dat je dit keer niet de mensen herkende. Misschien heeft het ook een betekenis.
Toen je die knuffels zag, schrok je toen omdat het zo bekend voorkwam of kreeg je meer een opgelucht gevoel?
Ik herkende het moment pas toen ik op de roltrap van de Macro stond een paar minuten later, toen mijn vriend een van de knuffels halverwege naar beneden liet schuiven langs het midden van de trap.
Geen schrik maar een moment van bizarre herkenning en een gevoel alsof ik ergens de grap van inzag.

Mijn moeder heeft overigens dezelfde ervaringen gehad met zulke dromen, maar dan met scenes van nare dingen die zouden gebeuren toen ze later nog bij mijn vader zou blijven. De ervaringen kwamen uit ook.

Ik heb één droom gehad die tot nu toe gelukkig niet is uitgekomen, dat ik afwaste bij mijn ouders en ik zwanger was en dat zij klaagden dat ik mijn studie nog moest afmaken. Toen ik de droom kreeg was ik niet serieus over mijn studie - daarna ging ik er vol voor om dit te voorkomen (en ik ging beter op anticonceptie letten).
Tenzij ik nog een studie zal volgen, verwacht ik dat dit niet uitkomt.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2017 22:21:22 ]
pi_171630070
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:14 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Ik herkende het moment pas toen ik op de roltrap van de Macro stond een paar minuten later, toen mijn vriend een van de knuffels halverwege naar beneden liet schuiven langs het midden van de trap.
Geen schrik maar een moment van bizarre herkenning en een gevoel alsof ik ergens de grap van inzag.
Heb je toevallig 1 van die knuffels gekocht en hoe ver in de toekomst lijk je gemiddeld te kijken?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_171630147
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Heb je toevallig 1 van die knuffels gekocht en hoe ver in de toekomst lijk je gemiddeld te kijken?
Nee, geen gekocht van de knuffels.

Tot nu toe lijk ik een half jaar tot een jaar vooruit te kunnen kijken, ligt eraan wanneer de droom van het huis ook uitkomt. Dat zou het verst zijn dat ik tot nu toe heb kunnen kijken omdat ik verwacht pas vanaf volgend jaar juni een huis te kunnen kopen (met sparen en alles uitzoeken/ kopen ervoor).

Ergens vind ik het jammer dat ik alleen mijn leven in de toekomst kan "zien".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2017 22:31:28 ]
pi_171630485
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:23 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Nee, geen gekocht van de knuffels.

Tot nu toe lijk ik een half jaar tot een jaar vooruit te kunnen kijken, ligt eraan wanneer de droom van het huis ook uitkomt. Dat zou het verst zijn dat ik tot nu toe heb kunnen kijken omdat ik verwacht pas vanaf volgend jaar juni een huis te kunnen kopen (met sparen en alles uitzoeken/ kopen ervoor).

Ergens vind ik het jammer dat ik alleen mijn leven in de toekomst kan "zien".
Weet je hoe lang je moeder en vriend deze dromen soms ook hebben? Jij lijkt de eerste te zijn en de schakel te zijn tussen die twee. Zij hebben het misschien van je overgenomen?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_171630599
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Weet je hoe lang je moeder en vriend deze dromen soms ook hebben? Jij lijkt de eerste te zijn en de schakel te zijn tussen die twee. Zij hebben het misschien van je overgenomen?
Ik lijk een schakel te zijn, maar ben niet de eerste die dit meemaakt.
Mijn moeder kreeg dit toen ze mijn vader net kende en mij nog niet had. Mijn vriend heeft dit van kleins af aan, sinds hij ongeveer 10 was in de vorm van "tv zenders zappen" van toekomstige scenes.. hij is er alleen niet zo happig op om het te bespreken. Zo nu en dan alleen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2017 22:41:12 ]
pi_171630791
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:38 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Ik lijk een schakel te zijn, maar ben niet de eerste die dit meemaakt.
Mijn moeder kreeg dit toen ze mijn vader net kende en mij nog niet had. Mijn vriend heeft dit van kleins af aan, sinds hij ongeveer 10 was in de vorm van "tv zenders zappen" van toekomstige scenes.
Denk je dat het met de hersenen te maken heeft? Ze zeggen toch dat de meeste mensen nog niet alles kunnen gebruiken ofzo.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_171631174
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Denk je dat het met de hersenen te maken heeft? Ze zeggen toch dat de meeste mensen nog niet alles kunnen gebruiken ofzo.
Het zou kunnen. Volgens de wetenschap is "tijd" ook niet iets lineairs, het is hoogst waarschijnlijk een illusie (niks gebeurt van voor naar achteren). Dit wordt ook bevestigd door verhalen over bijna dood ervaringen. Onze hersenen "zien" alles alleen chronologisch.

Het is alleen zo raar dat dit bij mij tijdens het slapen gebeurt - waarom word ik niet gewoon permanent wakker in een andere tijd als ik ook delen kan zien? Heel vreemd en ik hoop dat we hier ooit met wetenschap achter zullen komen.

Blij dat ik hierover kan praten zonder dat iemand er een oordeel over doet in ieder geval - er zijn andere tijden geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2017 23:05:21 ]
pi_171631670
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:58 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Volgens de wetenschap is "tijd" ook niet iets lineairs, het is hoogst waarschijnlijk een illusie (niks gebeurt van voor naar achteren). Dit wordt ook bevestigd door verhalen over bijna dood ervaringen. Onze hersenen "zien" alles alleen chronologisch.

Het is alleen zo raar dat dit bij mij tijdens het slapen gebeurt - waarom word ik niet gewoon permanent wakker in een andere tijd als ik ook delen kan zien? Heel vreemd en ik hoop dat we hier ooit met wetenschap achter zullen komen.

Blij dat ik hierover kan praten zonder dat iemand er een oordeel over doet in ieder geval - er zijn andere tijden geweest.
Datgene over tijd wist ik niet. Ik ga nu slapen, ben erg moe. Het lijkt me interessant om morgen ofzo verder met je hierover te praten en meer te weten te komen. Eventueel via DM als het persoonlijk is. Welterusten x
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_171631891
Ik maak nooit zoiets mee, maar ik kreeg wel kippevel tientallen jaren geleden toen ik het droomdagboek weer eens door las (ik was nog jong). Ik stuitte op een beschrijving van een droom waarin ik ergens werkte en ik beschreef de collega's en de omgeving. Het was dezelfde omgeving en waren dezelfde collega's van het werk waar ik toen werkte, alleen ik had net de baan, en de droom was van een half jaar eerder voordat ik de baan kreeg.

Ook heb ik de cijfers van het examen van de middelbare school gedroomd, een week daarvoor. En ze klopten, alleen waren ze omgedraaid. Heel apart.

In dromen komen trouwens veel meer eigenaardige dingen voor waar je pas achter komt als je ze opschrijft. En later terugleest. Dan zie je allerlei elementen waar je normaal langs heen leefde maar achteraf heel erg belangrijk bleken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171631905
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:58 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Blij dat ik hierover kan praten zonder dat iemand er een oordeel over doet in ieder geval - er zijn andere tijden geweest.
Er is maar 1 user (edit, ok 2 ik was net te laat) die tot nu toe heeft gereageerd. Het is zondagavond, van de week zal je ongetwijfeld ook andere reacties krijgen vrees ik voor je. Maar ik kan niet in de toekomst kijken haha

Hoedanook ga niet aan het spoor wonen! Zeker niet als je nog een beetje wil dromen, ik snap dat mensen eraan kunnen wennen maar waarom zou je. Tenzij je een flinke discount kan krijgen, maar als het voor dezelfde prijs is voor een huis zonder treingeluiden dan zie ik niet in waarom je aan het spoor zou willen wonen.
pi_171631944
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 23:21 schreef User8472 het volgende:

[..]

Er is maar 1 user (edit, ok 2 ik was net te laat) die tot nu toe heeft gereageerd. Het is zondagavond, van de week zal je ongetwijfeld ook andere reacties krijgen vrees ik voor je. Maar ik kan niet in de toekomst kijken haha

Hoedanook ga niet aan het spoor wonen! Zeker niet als je nog een beetje wil dromen, ik snap dat mensen eraan kunnen wennen maar waarom zou je. Tenzij je een flinke discount kan krijgen, maar als het voor dezelfde prijs is voor een huis zonder treingeluiden dan zie ik niet in waarom je aan het spoor zou willen wonen.
Twee.
En het is hier de eerste keer dat ik er over praat. Mensen maken je al snel uit voor fantast.
Maar dat er meer is tussen hemel en aarde, daar ben ik allang van overtuigd. De meesten denken van niet,maar die laat ik verder gewoon lachen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171646096
Een schopje..
  maandag 12 juni 2017 @ 18:37:18 #19
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171647715
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:21 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Een schopje..
Niet doen, als je topic niet goed of interessant genoeg is, dan zakt het uiteindelijk toch weg.

Je had evengoed een reactie kunnen plaatsen op iemand zijn post hierboven. Deelnemen aan je eigen discussie, interesse tonen in anderen weetjewel.
1 + 1 = blauw
pi_171648006
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:37 schreef Kamina het volgende:

[..]

Niet doen, als je topic niet goed of interessant genoeg is, dan zakt het uiteindelijk toch weg.

Je had evengoed een reactie kunnen plaatsen op iemand zijn post hierboven. Deelnemen aan je eigen discussie, interesse tonen in anderen weetjewel.
Ik hoopte op meer verhalen van anderen :)
  maandag 12 juni 2017 @ 18:53:07 #21
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171648074
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:49 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Ik hoopte op meer verhalen van anderen :)
Kijk eens naar posts 15, 16 en 17.

Doe je ding. ;)
1 + 1 = blauw
pi_171648176
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 21:18 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Ik heb meerdere "dromen" gehad waarin ik vanuit de buitenkant naar binnen kijk in een scene van mijn leven van de toekomst.

Ik kijk als het ware van een afstand naar mezelf, in gesprek met anderen, wandelend door een gang, starend naar een computer.. en soms "zit" ik in mijn lichaam, terwijl ik serieuze gedachten heb over wat er op dat moment gebeurt.
Ik herinner mij deze dromen en herken ze nadat ze uit zijn gekomen, soms een half jaar en soms jaren later.
Zo weet ik nu bijvoorbeeld al dat mijn huis later zeer waarschijnlijk met uitkijk op een treinstation zal zijn, ik heb gedroomd dat ik uit een raam keek in een huis dat als de mijne voelde en ik weet nog dat ik me somber voelde op dat moment.

Ik herken deze realistische dromen vaak nadat ik wakker word, er komt een gevoel van gewaarwording bij kijken - niet zoals het surreële van een droom.

Ik heb hier niet echt vragen over, het is bizar, maar vind het wel leuk om te bespreken met degenen die daar zin in hebben.

-----

Het is allemaal begonnen toen ik 17 was en droomde dat ik door het donker in een straat fietste die ik niet kende, verdwaald raakte en de weg vroeg aan twee Poolse mannen die vervolgens lachten. Daarna keek ik om naar een gebouw dat op een kerk leek en zag ik duidelijk het nummer '128' van het gebouw.

Paar weken later ging ik naar een verjaardagsfeest van een schoolvriendin, alleen, op de fiets. Toen ik terug kwam was het donker en belde ik mijn moeder eerst nog om even te kletsen - het voelde buiten verlaten. Kort daarna fietste ik door de straat waar ik over droomde en gebeurde alles letterlijk hoe ik erover heb gedroomd. Grappig om te weten: alles gebeurde automatisch, alsof ik er geen zeggenschap over had verder.

Een paar maanden nadat ik mijn vriend voor het eerst leerde kennen, gingen we naar de Macro in Amsterdam - ik was er voor het eerst in mijn leven. Ik was er met zijn vader en moeder, en stond in een wijde gang met recht voor mij een lange roltrap en in het midden knuffels van het merk dat ik vroeger zo leuk vond. Precies hetzelfde had ik een jaar eerder gedroomd, alleen herkende ik de mensen niet en voelde het allemaal erg vreemd.

Het voelt eenzaam om dit niet met veel anderen te kunnen delen, gelukkig heeft mijn vriend ook een paar bizarre dromen over de toekomst gehad (zoals laatst ook een droom dat ik met een kinderwagen gelukkig met hem over straat liep).
Ik heb het vooral beleefd en afgedaan als onterechte angst om te verliezen vroeger.
Het raakt aan het onwerkelijke om in droomstaat het tegenovergestelde van de werkelijkheid waarin ik toen leefde te beleven in een soort van trance.
Maar het kwam wel uit, terugkijkend moet er in mijn onbewuste al iets aanwezig geweest zijn dat er op wees welke ik bewust negeerde als zijnde onwerkelijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171650904
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 23:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Twee.
En het is hier de eerste keer dat ik er over praat. Mensen maken je al snel uit voor fantast.
Maar dat er meer is tussen hemel en aarde, daar ben ik allang van overtuigd. De meesten denken van niet,maar die laat ik verder gewoon lachen.
Ik ben er ook zeker van overtuigd, al zal de wetenschap het nu nog niet bevestigen.
Het zijn zulke realistische ervaringen. Ik denk dat de meesten bang zijn voor wat ze niet kunnen verklaren - beetje als het labellen van "heksen" in de middeleeuwen.
pi_171650998
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 23:20 schreef Sigaartje het volgende:
Ik maak nooit zoiets mee, maar ik kreeg wel kippevel tientallen jaren geleden toen ik het droomdagboek weer eens door las (ik was nog jong). Ik stuitte op een beschrijving van een droom waarin ik ergens werkte en ik beschreef de collega's en de omgeving. Het was dezelfde omgeving en waren dezelfde collega's van het werk waar ik toen werkte, alleen ik had net de baan, en de droom was van een half jaar eerder voordat ik de baan kreeg.

Ook heb ik de cijfers van het examen van de middelbare school gedroomd, een week daarvoor. En ze klopten, alleen waren ze omgedraaid. Heel apart.

In dromen komen trouwens veel meer eigenaardige dingen voor waar je pas achter komt als je ze opschrijft. En later terugleest. Dan zie je allerlei elementen waar je normaal langs heen leefde maar achteraf heel erg belangrijk bleken.
Het krijgt inderdaad pas echt vorm wanneer je in dat moment belandt - is het zo dat deze baan heel belangrijk is voor jou?
pi_171651041
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:57 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik heb het vooral beleefd en afgedaan als onterechte angst om te verliezen vroeger.
Het raakt aan het onwerkelijke om in droomstaat het tegenovergestelde van de werkelijkheid waarin ik toen leefde te beleven in een soort van trance.
Maar het kwam wel uit, terugkijkend moet er in mijn onbewuste al iets aanwezig geweest zijn dat er op wees welke ik bewust negeerde als zijnde onwerkelijk.
Misschien moet je het zien als een bevestiging van de juiste richting voor jou op dit moment? Dat je op het juiste 'pad' bent beland?
pi_171651122
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:47 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Het krijgt inderdaad pas echt vorm wanneer je in dat moment belandt - is het zo dat deze baan heel belangrijk is voor jou?
was. En achteraf is. Was een domme fout van me dat ik er weg ben gegaan, maar ben wel weer goed terechtgekomen hoor. :)
De baan heeft mijn leven wel drastisch bepaald. Was ook waanzinnig. 2500 kandidaten en ik was 1 van 30 die werden geselecteerd.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171651241
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:51 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

was. En achteraf is. Was een domme fout van me dat ik er weg ben gegaan, maar ben wel weer goed terechtgekomen hoor. :)
De baan heeft mijn leven wel drastisch bepaald. Was ook waanzinnig. 2500 kandidaten en ik was 1 van 30 die werden geselecteerd.
Ja het lijkt dus op cruciale momenten voor te komen, zulke voorspellende dromen. Wat een geluk dat je werd uitgekozen! Maar misschien was je vertrek ook weer goed voor iets anders.
pi_171651372
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:55 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Ja het lijkt dus op cruciale momenten voor te komen, zulke voorspellende dromen. Wat een geluk dat je werd uitgekozen! Maar misschien was je vertrek ook weer goed voor iets anders.
En dat laatste wat je zegt klopt ook... Anders was er iets anders niet gebeurd dat ook mijn leven een bepaalde richting gaf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171651453
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:59 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

En dat laatste wat je zegt klopt ook... Anders was er iets anders niet gebeurd dat ook mijn leven een bepaalde richting gaf.
Belachelijk dat sommige mensen zulke dingen soms gewoon niet willen erkennen als een mogelijk deel van je leven als mens.
Ik denk dat het een soort 'sneak preview' is van je belangrijkste momenten die zullen komen. Ook leuk eigenlijk, dan hebben we iets om naar vooruit te kijken :)
pi_171651488
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:01 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Belachelijk dat sommige mensen zulke dingen soms gewoon niet willen erkennen als een mogelijk deel van je leven als mens.
Ik denk dat het een soort 'sneak preview' is van je belangrijkste momenten die zullen komen. Ook leuk eigenlijk, dan hebben we iets om naar vooruit te kijken :)
Omdat mensen niet eens weten dat ze dromen. Maar je moet ze voor de gein eens op gaan schrijven. Je ziet hele reeksen die elkaar logisch opvolgen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171651935
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Omdat mensen niet eens weten dat ze dromen. Maar je moet ze voor de gein eens op gaan schrijven. Je ziet hele reeksen die elkaar logisch opvolgen.
Is ook wel zeker zo.
pi_171658695
En ik denk dat als je ergens over droomt of over hebt gedroomd je dat meeneemt in je beslissingen waardoor je dus in de situatie terecht komt waar je over hebt gedroomd.
Als er voorspellende dromen zouden bestaan heb ik minstens 15 levens nodig om alles uit te laten komen.
Ik geloof er dus niet in al kunnen dromen heel fijn zijn.
Maar het zijn en blijven slechts dromen.
pi_171659110
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 05:04 schreef vannelle het volgende:
En ik denk dat als je ergens over droomt of over hebt gedroomd je dat meeneemt in je beslissingen waardoor je dus in de situatie terecht komt waar je over hebt gedroomd.
Als er voorspellende dromen zouden bestaan heb ik minstens 15 levens nodig om alles uit te laten komen.
Ik geloof er dus niet in al kunnen dromen heel fijn zijn.
Maar het zijn en blijven slechts dromen.
Dat verhaal klopt niet. Je kunt niet voor collega's kiezen.
En ik heb tot nu toe maar 2 voorspellende dromen gehad, waarbij één teruggevoerd kan worden tot telepathie of collectieve informatiedeling.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171660143
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:48 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Misschien moet je het zien als een bevestiging van de juiste richting voor jou op dit moment? Dat je op het juiste 'pad' bent beland?
Nou ja, het onwerkelijke was chaos terwijl ik als jong persoon net alles goed en wel op de rit had.
Eigen huis, financiële zekerheid, het raakte me dus behoorlijk toen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171672052
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:49 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat verhaal klopt niet. Je kunt niet voor collega's kiezen.
En ik heb tot nu toe maar 2 voorspellende dromen gehad, waarbij één teruggevoerd kan worden tot telepathie of collectieve informatiedeling.
Nee, echt inderdaad: dit zijn dingen die je overkomen, niet waar je voor bewust voor kiest. Bovendien zijn het scenario's die letterlijk seconde na seconde exact hetzelfde uitspelen.
Daarnaast zijn het vaak scenario's die je niet eens zou herkennen als je ervoor zou willen kiezen er te zijn.
pi_171672154
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:38 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nou ja, het onwerkelijke was chaos terwijl ik als jong persoon net alles goed en wel op de rit had.
Eigen huis, financiële zekerheid, het raakte me dus behoorlijk toen.
Ik moet er niet aan denken om dan zoiets te moeten verliezen!
pi_171672287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 18:14 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Nee, echt inderdaad: dit zijn dingen die je overkomen, niet waar je voor bewust voor kiest. Bovendien zijn het scenario's die letterlijk seconde na seconde exact hetzelfde uitspelen.
Daarnaast zijn het vaak scenario's die je niet eens zou herkennen als je ervoor zou willen kiezen er te zijn.
Ik denk soms wel eens dat tijd niet bestaat, dat alles in één moment gebeurt. Einstein had al bewezen dat gelijktijdigheid niet bestaat. Dus dan is er iets mis met verschijnsel tijd, tenminste zoals wij dat zouden begrijpen. Wat ik verder in dromen zie is dat de geest erg scheppend is, tegen het perfecte af.. Ga maar eens op onderzoek uit in lucide dromen. Je valt van de ene verbazing in de andere. Zo heeft volgens mij iedereen de beschikking over een fotografisch geheugen, alleen is die bij het aardse bewustzijn afgeschermd bij de meeste mensen. Maar ik heb zelf in dromen gezien dat je het gewoon hebt. (Testen in lucide dromen).
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171755453
Tijd is sowieso een raar concept, omdat het wordt beinvloed door zwaartekracht. Omdat zwaartekracht door het universum niet constant is, is het verloop van tijd dat ook niet.

Even los daarvan heb ik zelf ook een keer een voorspellende droom gehad. Het zal een jaar of 15 geleden zijn, ik was net afgestudeerd, woonde nog thuis en was op zoek naar werk. Ik had 's nachts een droom gehad over een sollicitatie telefoongesprek, terwijl ik aan mijn bureau op mijn slaapkamer zat. Toen ik 's morgens wakker werd, kon ik me wel details herinneren, maar zoals zoveel dromen vergeet je ze al snel.

Tot ik 's middags werd opgebeld en de stem aan de andere kant van de lijn hoorde. Het duurde even een paar tellen voordat ook de droom weer naar voren kwam in mijn brein, maar ik besefte me toen dat het fragment wat ik had gedroomd, uit dat gesprek kwam. Ik wist zelfs welke vraag ze zou gaan stellen. Mijn brein schoot op dat moment op een dubbel spoor: eentje die het gesprek op een normale manier gaande hield (ik was toch geinteresseerd in de baan en kon moeilijk maken dat ik afgeleid was), terwijl de andere helft besefte dat ik te maken had met een voorspellende droom en ik op dat moment de macht had om het in werkelijkheid anders te laten gaan.

De tijd die ik echter had om dat allemaal te beseffen en bedenken was echter te kort en toen ze de vraag eenmaal stelde, die ook in die droom voorbij was gekomen, antwoordde ik ook zoals ik al gedroomd had.

Overigens was de hele situatie verder totaal onbelangrijk, ik werd later afgewezen voor de baan in kwestie en het heeft ook verder geen invloed gehad op de rest van mijn leven. Het was echter wel een heel absurd en surrealistisch moment om mee te maken. Ik heb wel vaker deja-vu's gehad, maar dit was de eerste (en tot nu toe enige) waarvan ik al voor het moment plaatshad, een bewuste herinnering had die ik alleen nog niet had geidentificeerd als een echt moment in plaats van slechts een droombeeld te zijn.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_171773213
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 19:34 schreef Maurice76 het volgende:
Tijd is sowieso een raar concept, omdat het wordt beinvloed door zwaartekracht. Omdat zwaartekracht door het universum niet constant is, is het verloop van tijd dat ook niet.

Even los daarvan heb ik zelf ook een keer een voorspellende droom gehad. Het zal een jaar of 15 geleden zijn, ik was net afgestudeerd, woonde nog thuis en was op zoek naar werk. Ik had 's nachts een droom gehad over een sollicitatie telefoongesprek, terwijl ik aan mijn bureau op mijn slaapkamer zat. Toen ik 's morgens wakker werd, kon ik me wel details herinneren, maar zoals zoveel dromen vergeet je ze al snel.

Tot ik 's middags werd opgebeld en de stem aan de andere kant van de lijn hoorde. Het duurde even een paar tellen voordat ook de droom weer naar voren kwam in mijn brein, maar ik besefte me toen dat het fragment wat ik had gedroomd, uit dat gesprek kwam. Ik wist zelfs welke vraag ze zou gaan stellen. Mijn brein schoot op dat moment op een dubbel spoor: eentje die het gesprek op een normale manier gaande hield (ik was toch geinteresseerd in de baan en kon moeilijk maken dat ik afgeleid was), terwijl de andere helft besefte dat ik te maken had met een voorspellende droom en ik op dat moment de macht had om het in werkelijkheid anders te laten gaan.

De tijd die ik echter had om dat allemaal te beseffen en bedenken was echter te kort en toen ze de vraag eenmaal stelde, die ook in die droom voorbij was gekomen, antwoordde ik ook zoals ik al gedroomd had.

Overigens was de hele situatie verder totaal onbelangrijk, ik werd later afgewezen voor de baan in kwestie en het heeft ook verder geen invloed gehad op de rest van mijn leven. Het was echter wel een heel absurd en surrealistisch moment om mee te maken. Ik heb wel vaker deja-vu's gehad, maar dit was de eerste (en tot nu toe enige) waarvan ik al voor het moment plaatshad, een bewuste herinnering had die ik alleen nog niet had geidentificeerd als een echt moment in plaats van slechts een droombeeld te zijn.
Ik denk dat mensen zulke dingen pas geloven wanneer het ze een keer overkomt.. wat jammer is, want we zouden er misschien meer over te weten kunnen komen wanneer mensen het als een serieus iets beschouwen.
pi_171789897
Ik geloof dat ik min of meer de zelfde ervaringen heb gehad.
Ik heb me mijn voorspellende dromen nooit kunnen herinneren direct na het slapen. Maar als dan zoiets gebeurde wat ik eerder had gedroomd had ik z'n gevoel van: 'dit heb ik al eens meegemaakt'. Dat klinkt een beetje als een normale déjà-vu maar het grote verschil is dat ik me op dat moment dan precies kon herinneren wanneer ik het gedroomd had en omdat ik dan nog midden in dat moment zat wist ik dan ook precies wat er ongeveer 10 seconden na dat herkenningsmoment ging gebeuren.
Ik heb dit in totaal denk ik ongeveer 10 keer gehad, en er zat meestal ongeveer een jaar tussen droom en uitkomen. Het ging altijd om hele nutteloze momenten, nooit echt belangrijke momenten in mijn leven. De laatste 10 jaar heb ik dit niet meer meegemaakt.

Ik heb er nooit echt bij stilgestaan. Altijd maar gewoon gedaan alsof het een normale déjà-vu was (die ik ook vaak genoeg gehad heb) terwijl ik wel het gevoel dat dat het net even anders was dan dat.
pi_172182481
Ik heb dit niet in de vorm van dromen. Wel voel ik bijvoorbeeld situaties aan of weet van tevoren of ik iemand ga tegenkomen. Vaak in een moment van 'dagdromen'.

Vooral dit laatste is heel sterk. Meestal een aantal uur van tevoren. Het is een bepaald gevoel wat heel kenmerkend is, anders dan anders. Ik heb heel lang gedacht dat ik het mijzelf inbeelde. Als in: heb ik de gedachte dat ik die persoon tegen zou komen echt gehad of niet.

Ben zelf niet gelovig en exacte studies studies gedaan, dus ben vrij sceptisch over dit soort zaken. Wat ik dus gedaan heb afgelopen tijd, is een notitie maken van het tijdstip en de persoon waar ik heel sterk aan moet denken. In 9 van de 10 gevallen kom ik die persoon later tegen.

Afgelopen Koningsdag was het meest recente voorbeeld. Ik dacht die ochtend aan iemand en kwam haar die middag tegen (in the middle of nowhere trouwens).

Ook heb ik het in mildere vorm bij mensen die gaan overlijden. Zowel in eigen kring als bekende mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door MrDarcy op 05-07-2017 21:32:27 ]
pi_172824249
Ik heb regelmatig voorspellende dromen en bekijk regelmatig de betekenis van mijn droom.

Dromen over gebeurtenissen die komen gaan.. zoals een half jaar van te voren gedroomd over een ziekenhuisgang met rode alarmbellen die afgingen en mijn opa in een ziekenhuis bed zag liggen. Als een soort van waarschuwing? Daarna half jaar later lag hij daar .. zelfde situatie/gevoel/omgeving zoals in mijn droom.. alleen zonder alarmbellen.

Vroeger toen ik een klein meisje was gedroomd over overledenen. Mijn oma is overleden toen ik 4 jaar was en kwam regelmatig terug.. zwaaiend.

Ik voel ook problemen/situaties/gevoelens van anderen makkelijk aan.
Mensen (nu en in het verleden) komen ook vrijwel altijd naar mij toe/op mijn pad.. als ze uit balans zijn.

Zie het als een zegen :)
pi_172831318
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:38 schreef Charlotte3 het volgende:

Zie het als een zegen :)
Ik herken heel veel in jouw verhaal. Soms vraag ik me wel eens af hoe ik het verder kan uitnutten. Dit klinkt erg commercieel, I know.
pi_172849978
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 15:10 schreef MrDarcy het volgende:

[..]

Ik herken heel veel in jouw verhaal. Soms vraag ik me wel eens af hoe ik het verder kan uitnutten. Dit klinkt erg commercieel, I know.
Commercieel?.. mwa, denk eerder zelfontwikkeling toch?
Ik denk als je je er jezelf meer van bewust maakt en het bij gaat houden in een 'dromenboek' je ze zo meer kunt benutten.
Doe ik zelf niet overigens.
pi_172964368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:44 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Commercieel?.. mwa, denk eerder zelfontwikkeling toch?
Ik denk als je je er jezelf meer van bewust maakt en het bij gaat houden in een 'dromenboek' je ze zo meer kunt benutten.
Doe ik zelf niet overigens.
Qua beurskoersen zou dit fantastisch zijn toch. Maar meer serieus; ik heb het wel eens in mijn werk gebruikt. Dat ik dingen van ver zag aankomen/aanvoelde. Daar kan je dan op anticiperen.
pi_172966657
Letterlijk iedereen op de wereld maakt gebruik van zijn/haar vermogen om shit te voorspellen.
Conscience do cost.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')