abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 juni 2017 @ 16:49:34 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171620359
quote:
AMSTERDAM - Voor het centraal station van Amsterdam heeft zich zaterdagavond volgens de politie „een incident” voorgedaan met een auto. Het plein voor het station is ruim afgezet met linten. Er zijn ambulances ter plaatse. Er zou zeker een persoon gewond zijn geraakt. Er is veel politie op de been.

Volgens de politie is een auto tegen een muur gereden. Op een foto is een zwarte auto te zien met een gebarsten voorruit.

Volgens een woordvoerster van het vervoersbedrijf GVB wordt op last van de politie het Centraal Station ontruimd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_na_incident__.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 juni 2017 @ 16:49:56 #2
862 Arcee
Look closer
  zondag 11 juni 2017 @ 16:54:19 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171620449
En dan zeggen dat de man onwel werd.. ipv dat men zegt dat het gaat om een terroristische aanslag.. want stel dat het wel zo is.. dan krijgt nederland de tering
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171620481
quote:
6s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Agenten zijn mensen
Laten ze daar niet vrij weinig van blijken?
  zondag 11 juni 2017 @ 16:56:23 #5
117098 Hathor
Effe niet
pi_171620499
Identiteit al vrijgegeven?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171620530
Ik heb ook een zwarte auto. Het komt wel erg dichtbij op deze manier.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_171620673
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:54 schreef Onnoman het volgende:
En dan zeggen dat de man onwel werd.. ipv dat men zegt dat het gaat om een terroristische aanslag.. want stel dat het wel zo is.. dan krijgt nederland de tering
Dan is het wel een hele rare aanslag. Een vrachtwagen Amsterdam Centraal oprijden is wat lastig, maar een flink afgeladen bestelbusje zou het aanslag-verhaal een stuk geloofwaardiger maken dan een personenauto.

Maar, als de politie het verhaal verzonnen heeft komt dat heus wel uit hoor. De veroorzaker leeft immers nog. Het zou wel heel stom zijn bewust een verzonnen verhaaltje de wereld in te helpen dat later weer ontkracht wordt met alle imagoschade van dien.
  zondag 11 juni 2017 @ 17:05:18 #8
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171620710
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan is het wel een hele rare aanslag. Een vrachtwagen Amsterdam Centraal oprijden is wat lastig, maar een flink afgeladen bestelbusje zou het aanslag-verhaal een stuk geloofwaardiger maken dan een personenauto.

Maar, als de politie het verhaal verzonnen heeft komt dat heus wel uit hoor. De veroorzaker leeft immers nog. Het zou wel heel stom zijn bewust een verzonnen verhaaltje de wereld in te helpen dat later weer ontkracht wordt met alle imagoschade van dien.
nee.. de aanslagpleger kan ook geacteerd hebben
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 juni 2017 @ 17:06:19 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171620729
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan is het wel een hele rare aanslag. Een vrachtwagen Amsterdam Centraal oprijden is wat lastig, maar een flink afgeladen bestelbusje zou het aanslag-verhaal een stuk geloofwaardiger maken dan een personenauto.

Maar, als de politie het verhaal verzonnen heeft komt dat heus wel uit hoor. De veroorzaker leeft immers nog. Het zou wel heel stom zijn bewust een verzonnen verhaaltje de wereld in te helpen dat later weer ontkracht wordt met alle imagoschade van dien.
In London was ook een personenauto
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_171620733
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:05 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee.. de aanslagpleger kan ook geacteerd hebben
Ligt eraan waardoor deze weer bij zinnen is gekomen?

Uit een hypo komt men niet zomaar.
pi_171620784
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:56 schreef Hathor het volgende:
Identiteit al vrijgegeven?
Het was een Gnoe.
pi_171620804
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:05 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee.. de aanslagpleger kan ook geacteerd hebben
Ja hoor, in plaats van heel Nederland bang te maken, waar hij een unieke kans voor had verkiest hij om als een arme suikerpatiënt benoemd te worden. Nou, dat zijn de echte terroristen.
pi_171620844
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:56 schreef Hathor het volgende:
Identiteit al vrijgegeven?
Ze zeggen Amsterdammer, dus meer dan 50% kans op een allochtoon.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_171620876
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:11 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ze zeggen Amsterdammer, dus meer dan 50% kans op een allochtoon.
Dat voelt als 60%.
  zondag 11 juni 2017 @ 17:14:30 #15
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171620896
van suikerfeest naar suikerziekte :')
pi_171620934
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:14 schreef bijstandboy het volgende:
van suikerfeest naar suikerziekte :')
Drijf er maar niet de spot mee, bij een slecht geregelde suikerspiegel is het een smerige ziekte.
pi_171620936
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:14 schreef bijstandboy het volgende:
van suikerfeest naar suikerziekte :')
Gnoe hebben geen last van suikerziekte.
  zondag 11 juni 2017 @ 17:19:00 #18
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171620979
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja hoor, in plaats van heel Nederland bang te maken, waar hij een unieke kans voor had verkiest hij om als een arme suikerpatiënt benoemd te worden. Nou, dat zijn de echte terroristen.
het is hoe dan ook een interessante hypothese
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171621006
Het is hoe dan ook een vreemd verhaal. Meerdere getuigen hebben verklaringen afgelegd die in strijd zijn met de lezing van de politie. Je zou haast gaan denken dat de politie(k) er een bepaald belang bij heeft om de waarheid onder de pet te houden in dezen...
pi_171621038
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:19 schreef Onnoman het volgende:

[..]

het is hoe dan ook een interessante hypothese
Het ware verhaal zal ongetwijfeld vrij snel bekend zijn. Er zal ook nog wel 1 of meerdere rechtsgangen aan gekoppeld zijn. We horen het allemaal wel. Eerst maar hopen dat de mensen die in coma gehouden worden het overleven.
pi_171621053
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
Het is hoe dan ook een vreemd verhaal. Meerdere getuigen hebben verklaringen afgelegd die in strijd zijn met de lezing van de politie. Je zou haast gaan denken dat de politie(k) er een bepaald belang bij heeft om de waarheid onder de pet te houden in dezen...
Er zal vast een goede reden voor zijn dan.
pi_171621153
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zal vast een goede reden voor zijn dan.
Dat weet ik niet. De politie heeft er wel vaker een handje van om bepaalde informatie af te zwakken of te verzwijgen, met het oog op de publieke opinie. Het is sowieso bizar om te zien dat de politie drukker lijkt met hoe ze over delicten / incidenten communiceren, dan met het oplossen ervan. De zaak van het aangerande meisje dat zelf de dader opspoorde is illustratief.
pi_171621214
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
Het is hoe dan ook een vreemd verhaal. Meerdere getuigen hebben verklaringen afgelegd die in strijd zijn met de lezing van de politie. Je zou haast gaan denken dat de politie(k) er een bepaald belang bij heeft om de waarheid onder de pet te houden in dezen...
Heb je linkjes naar wat getuigen zeggen ? Ik twijfel er niet aan maar zou graag willen lezen wat die hebben gezegd.
pi_171621414
http://www.at5.nl/artikel(...)an-zien-komen-rijden
quote:
De 45-jarige man die gisteren zeven mensen verwondde op het Stationsplein door met een auto op ze in te rijden is diabetespatiënt. Zijn aandoening staat mogelijk in verband met het incident, vermoedt de politie.

'Het is nog niet helemaal duidelijk hoe dit precies gebeurd is', stelt een woordvoerder. 'Maar we houden er ernstig rekening mee dat hij onwel geworden is naar aanleiding van zijn bloedsuikergehalte. Maar als het onderzoek anders uitwijst laten we dat uiteraard weten.'

De 'onwelwording', zoals de politie het noemt, werd vandaag door enkele getuigen in twijfel getrokken. Onder meer omdat verschillende mensen de auto eerder met hoge snelheid het Stationsplein op zagen rijden. Dit is echter niet door agenten gezien, aldus de politie.

'Toen we de bestuurder aanspraken hebben we z'n gegevens en die van het voertuig gecontroleerd. Er was toen geen reden om hem verder op te houden. We hebben hem verzocht rustig verder te rijden richting de Prins Hendrikkade, dat deed hij in eerste instantie ook. Maar toen hoorden agenten plots hoe het toerental van de auto omhoogschoot. Een rare situatie, maar het kan gebeuren.'

De politie stelt wel graag in contact te komen met getuigen die de automobilist voor het incident hebben zien rijden.

Bekende van de politie
De automobilist is, zo vertelt de politie, ter plekke nagetrokken. 'Hij stond in onze systemen. Hij is jaren geleden met ons in aanraking geweest, maar niet voor iets heel ingrijpends. Geen reden voor alarm, zeker niet.'
Daar is toch altijd politie aanwezig? En camera's?

En heel subtiel die 'aanhalingstekens' die AT5 gebruikt :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_171621444
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:29 schreef nythial het volgende:

[..]

Heb je linkjes naar wat getuigen zeggen ? Ik twijfel er niet aan maar zou graag willen lezen wat die hebben gezegd.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_getuigen_weers.html
...die het weer van AT5 hebben.
pi_171621481
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_171621560
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja hoor, in plaats van heel Nederland bang te maken, waar hij een unieke kans voor had verkiest hij om als een arme suikerpatiënt benoemd te worden. Nou, dat zijn de echte terroristen.
heel nederland bang maken? Uitgelachen worden vanwege nul doden en stupide rijstijl bedoel je
pi_171621602
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heel nederland bang maken? Uitgelachen worden vanwege nul doden en stupide rijstijl bedoel je
Ik denk dat de gewonden, en de familie van de mensen die in coma liggen er iets anders over denken dan jij. Dat je het dan nog over lachen durft te hebben.
pi_171621617
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heel nederland bang maken? Uitgelachen worden vanwege nul doden en stupide rijstijl bedoel je
Het gaat niet om de gevolgen, maar om de intentie die de bestuurder mogelijk had. Een onwelwording met 5 doden is qua gevolgen zeer ernstig, maar een poging tot een aanslag met 0 doden is eigenlijk veel verontrustender.
pi_171621652
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat de gewonden, en de familie van de mensen die in coma liggen er iets anders over denken dan jij. Dat je het dan nog over lachen durft te hebben.
ach man doe niet zo drama queen. ik zeg nergens dat ik hem uitlach. Ik bedoel het als reden waarom man niet openlijk uit zo komen voor 'aanslag' maar zou gaan liegen over onwel worden.
pi_171621666
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heel nederland bang maken? Uitgelachen worden vanwege nul doden en stupide rijstijl bedoel je
ga je mond spoelen gast
There are only 151 Pokémon.
pi_171621682
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:38 schreef Resistor het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)an-zien-komen-rijden

[..]

Daar is toch altijd politie aanwezig? En camera's?

En heel subtiel die 'aanhalingstekens' die AT5 gebruikt :P
Er zal toch wel een beveilings-camera een opname hebben gemaakt?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171621704
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ach man doe niet zo drama queen. ik zeg nergens dat ik hem uitlach. Ik bedoel het als reden waarom man niet openlijk uit zo komen voor 'aanslag' maar zou gaan liegen over onwel worden.
Ik zet m in het rijtje eigenaardige hersenkronkels.
pi_171621949
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zet m in het rijtje eigenaardige hersenkronkels.
als het een moslim is dan is 'eergevoel' veel sterker motief dan jij je kan indenken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 11 juni 2017 @ 18:18:24 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171622259
Ik weet niet waarom, maar ik geloof de lezing van de politie niet. :X
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171622460
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik geloof de lezing van de politie niet. :X
Ik om een of andere reden ook niet. Denk ook niet dat het IS/terroristisch ofzo is, maar meer een gestoorde copycat van eerdere aanslagen. (mijn gedachte, speculatie) Wat ik ook niet snap is dat de agenten hem over het plein richting Prins Hendrikkade sturen, ze hadden hem beter rechtsomkeert via de trambaan terug kunnen sturen, als je de situatie daar kent is dat het veiligst voor evt voetgangers, of begeleiden over het stationsplein...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 11 juni 2017 @ 18:30:34 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171622490
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:28 schreef Trade het volgende:

[..]

Ik om een of andere reden ook niet. Denk ook niet dat het IS/terroristisch ofzo is, maar meer een gestoorde copycat van eerdere aanslagen. (mijn gedachte, speculatie) Wat ik ook niet snap is dat de agenten hem over het plein richting Prins Hendrikkade sturen, ze hadden hem beter rechtsomkeert via de trambaan terug kunnen sturen, als je de situatie daar kent is dat het veiligst voor evt voetgangers, of begeleiden over het stationsplein...
Gmta. Ik zie hier ook geen georganiseerde aanslag in om het maar zo te stellen, maar iemand staandehouden die daarna "onwel" wordt en vervolgens 8 mensen omver knalt waarvan een deel joden gebeurt zelfs in GTA 5 niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171622761
Interview met de politie:
http://www.at5.nl/artikel(...)an-zien-komen-rijden

Er staan toch camera's, dan kunnen ze daar toch op zien of hij al meteen hard aan kwam rijden?
pi_171623686
Lees nu op At5 dat er huiszoeking is gedaan bij de man en dat er definitief geen opzet in het spel is.
Dan blijf ik het raar vinden van de politie hoe ze hem weggestuurd hebben bij het centraal station, ze hadden hem rechtsomkeert moeten sturen en op het moment dat hij dat niet deed (en dus over stations plein scheurde), zouden ze gezien hebben wat er was gebeurd.(omdat ze steeds zeggen dat de politie dat gedeelte niet heeft gezien)...
En als ze hem over het plein hebben gestuurd, hadden ze dat onder begeleiding moeten doen.

Maar goed, ik val in herhaling, blijf het een raar verhaal vinden.
  zondag 11 juni 2017 @ 20:45:46 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171626487
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
Het is hoe dan ook een vreemd verhaal. Meerdere getuigen hebben verklaringen afgelegd die in strijd zijn met de lezing van de politie. Je zou haast gaan denken dat de politie(k) er een bepaald belang bij heeft om de waarheid onder de pet te houden in dezen...
Inderdaad. Er zijn verklaringen dat hij voordat de politie hem aanhield ook al heel hard daar reed en dat mensen opzij moesten springen om niet onder zijn auto te komen. De reden dat hij stilstond was vanwege 2 trams. Dan praat de poltiie met hem en vervolgens rijdt hij weer als een dolle weg. Toevallig geen doden..

Het zou bizar zijn als hij vrij komt en 2 dagen later wéér zoiets doet!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 11 juni 2017 @ 20:47:06 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171626531
En waarom hebben we nog niet gehoord dat het geen moslim is?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171626746
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:47 schreef LXIV het volgende:
En waarom hebben we nog niet gehoord dat het geen moslim is?
Omdat dat nog niet bekend is of te schadelijk is.
pi_171627904
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:16 schreef Trade het volgende:
Lees nu op At5 dat er huiszoeking is gedaan bij de man en dat er definitief geen opzet in het spel is.
Dan blijf ik het raar vinden van de politie hoe ze hem weggestuurd hebben bij het centraal station, ze hadden hem rechtsomkeert moeten sturen en op het moment dat hij dat niet deed (en dus over stations plein scheurde), zouden ze gezien hebben wat er was gebeurd.(omdat ze steeds zeggen dat de politie dat gedeelte niet heeft gezien)...
En als ze hem over het plein hebben gestuurd, hadden ze dat onder begeleiding moeten doen.

Maar goed, ik val in herhaling, blijf het een raar verhaal vinden.
Het is ook niet logisch dat je een huiszoeking doet bij iemand die absoluut geen terrorist is. Blijkbaar was er toch twijfel, kortom het is een moslim en het diabetesverhaal is z'n dekmantel.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 juni 2017 @ 22:32:39 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171630444
Komt straks op sbs6. Ben benieuwd wat ze te melden hebben.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_171632107
quote:
6s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:32 schreef Nikonlover het volgende:
Komt straks op sbs6. Ben benieuwd wat ze te melden hebben.
Wat die melden zal iedereen mogen weten.
pi_171632572
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 21:24 schreef koekoe het volgende:

[..]

Het is ook niet logisch dat je een huiszoeking doet bij iemand die absoluut geen terrorist is. Blijkbaar was er toch twijfel, kortom het is een moslim en het diabetesverhaal is z'n dekmantel.
J

ja, die huiszoeking maakt het verhaal juist nog ongeloofwaardiger.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171633045
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 23:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

J

ja, die huiszoeking maakt het verhaal juist nog ongeloofwaardiger.
Zou het niet handig zijn geweest als er iets gevonden was, zodat .......?
pi_171634970
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 00:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het niet handig zijn geweest als er iets gevonden was, zodat .......?
Zodat.... iedereen die hier zoooo graag wilt dat het een moslim is die bewust een aanslag heeft gepleegd, toch maar mooi gelijk krijgt.
Al dagen wordt er hier op los gespeculeerd, de feiten worden genegeerd.
( daarom zal de titel van dit topic nog steeds niet zijn aangepast, omdat men wilt blijven geloven dat de automobilist is gevlucht en de politie liegt over de toedracht)
pi_171635452
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:47 schreef Eigenwhys het volgende:

[..]

Zodat.... iedereen die hier zoooo graag wilt dat het een moslim is die bewust een aanslag heeft gepleegd, toch maar mooi gelijk krijgt.
Al dagen wordt er hier op los gespeculeerd, de feiten worden genegeerd.
( daarom zal de titel van dit topic nog steeds niet zijn aangepast, omdat men wilt blijven geloven dat de automobilist is gevlucht en de politie liegt over de toedracht)
Het zou van mij ook een smurf mogen zijn, ik wil gewoon weten wat er is gebeurd. Je mag van mij "bestuurder"ook door "smurf" vervangen als je dat fijner vindt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171635539
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het zou van mij ook een smurf mogen zijn, ik wil gewoon weten wat er is gebeurd. Je mag van mij "bestuurder"ook door "smurf" vervangen als je dat fijner vindt.
De smurf is 'm gesmurfd voor de politie dan.
pi_171635620
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De smurf is 'm gesmurfd voor de politie dan.
Ja, maar dan is ook meteen duidelijk wat er is gesmurfd. Bedoel ik..Dank je wel :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171635710
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:16 schreef Trade het volgende:
Lees nu op At5 dat er huiszoeking is gedaan bij de man en dat er definitief geen opzet in het spel is.
Dan blijf ik het raar vinden van de politie hoe ze hem weggestuurd hebben bij het centraal station, ze hadden hem rechtsomkeert moeten sturen en op het moment dat hij dat niet deed (en dus over stations plein scheurde), zouden ze gezien hebben wat er was gebeurd.(omdat ze steeds zeggen dat de politie dat gedeelte niet heeft gezien)...
En als ze hem over het plein hebben gestuurd, hadden ze dat onder begeleiding moeten doen.

Maar goed, ik val in herhaling, blijf het een raar verhaal vinden.
Getuigenverklaringen die iets anders beweren, een huiszoeking bij iemand die onwel geworden is. Ik vind het ook maar een zeer raar verhaal.
pi_171635961
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Getuigenverklaringen die iets anders beweren, een huiszoeking bij iemand die onwel geworden is. Ik vind het ook maar een zeer raar verhaal.
Sowieso goed dat ze het doen. Blijkt hij toch kwade intenties te hebben, en blaast hij zichzelf later op, dan heeft de politie de grootste rel van deze eeuw te pakken als ze nu niks gedaan blijken te hebben.

Denk dus dat het een gevalletje van indekken is, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
pi_171636431
Ik begrijp de verontwaardiging hier over dat huisbezoek niet hoor.

Het is gewoon volstrekt logisch dat ze huiszoeking doen, al is het enkel voor de zekerheid.

Als ze nou geen huiszoeking hadden gedaan, dan had ik de verontwaardiging begrepen. Nu doet de politie keer het werk goed, worden ze niet vertrouwd (omdat sommigen blijkbaar liever horen dat het een aanslag is i.p.v. gewoon maar een ongeluk).
pi_171639500
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:47 schreef Eigenwhys het volgende:

[..]

( daarom zal de titel van dit topic nog steeds niet zijn aangepast, omdat men wilt blijven geloven dat de automobilist is gevlucht en de politie liegt over de toedracht)
Ik zou het niet weten of zus of zo, wat ik voor mij wel weet is dat het beroep agent meer inhouden doet als bekeuringen uitschrijven, net zo als het beroep verzorgende of noem maar op.
pi_171639537
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 10:15 schreef FYazz het volgende:
Ik begrijp de verontwaardiging hier over dat huisbezoek niet hoor.

Het is gewoon volstrekt logisch dat ze huiszoeking doen, al is het enkel voor de zekerheid.

Als ze nou geen huiszoeking hadden gedaan, dan had ik de verontwaardiging begrepen. Nu doet de politie keer het werk goed, worden ze niet vertrouwd (omdat sommigen blijkbaar liever horen dat het een aanslag is i.p.v. gewoon maar een ongeluk).
Mensen willen hier graag horen dat het een aanslag is lijkt wel inderdaad, past beter in hun kleine wereldbeeld en ze kunnen weer met de vingers wijzen. :`)
pi_171643599
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:11 schreef -0- het volgende:

[..]

Mensen willen hier graag horen dat het een aanslag is lijkt wel inderdaad, past beter in hun kleine wereldbeeld en ze kunnen weer met de vingers wijzen. :`)
Helemaal eens.
pi_171647090
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:58 schreef Fer het volgende:
Blijf het vreemd vinden, met de auto heb je aan de voorzijde van CS niks te zoeken. Zijn geen afzet plekken enzo, en ook lastig te komen tegenwoordig.
Lastig te komen? Vanaf het damrak is het een kwestie van rechtdoor oversteken en via de geasfalteerde trambaan.

Een tijdje geleden zag ik op at5 ook al een bericht van een vrouw die plots op het stationplein stond, per ongeluk rechtdoor gereden en ik hoor van amsterdamse vrienden dat regelmatg iemandd. g het plein oprijdt, dus zo moeilijk is het niet,
pi_171647432
Hij geeft zelf bijvoorbeeld aan dat hij niet meer helemaal weet hoe hij nou in de binnenstad van Amsterdam terecht is gekomen, dus dat zegt wel iets over zijn verwarring.''
http://www.ad.nl/binnenla(...)en-gekomen~a8c39fd0/

Straks weet hij zijn eigen naam niet meer.
pi_171647472
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:11 schreef -0- het volgende:

[..]

Mensen willen hier graag horen dat het een aanslag is lijkt wel inderdaad, past beter in hun kleine wereldbeeld en ze kunnen weer met de vingers wijzen. :`)
Klopt, dit is helaas wel het volk wat het internet domineert en proberen de feiten om te draaien
Geen sig.
pi_171649601
pi_171650247
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:25 schreef Loekie1 het volgende:
Hij geeft zelf bijvoorbeeld aan dat hij niet meer helemaal weet hoe hij nou in de binnenstad van Amsterdam terecht is gekomen, dus dat zegt wel iets over zijn verwarring.''
http://www.ad.nl/binnenla(...)en-gekomen~a8c39fd0/

Straks weet hij zijn eigen naam niet meer.
Ja, maar ik snap niet dat je niet meer weet hoe je in de binnenstad terecht bent gekomen, daarna een bekeuring krijgt, en daarna weer gewoon mag doorrijden?

Dus toen deze bestuurder een bekeuring kreeg was hij nog niet verward, en daarna werd hij verward?

Want volgens de politie was hij goed genoeg om door te mogen rijden, toch?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171650309
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar ik snap niet dat je niet meer weet hoe je in de binnenstad terecht bent gekomen, daarna een bekeuring krijgt, en daarna weer gewoon mag doorrijden?

Dus toen deze bestuurder een bekeuring kreeg was hij nog niet verward, en daarna werd hij verward?
meneer zou van mij rijbewijs mogen inleveren. Iemand met epilepsie mag tenslotte ook niet rijden
pi_171650469
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

meneer zou van mij rijbewijs mogen inleveren. Iemand met epilepsie mag tenslotte ook niet rijden
Nee, of het nu een Eskimo, een Smurf of een Moslim, of iemand zo blank als de blanke top der duinen was geweest, je laat zo iemand dan toch niet door rijden?

Of het was zo ----->hij krijgt een bekeuring------->hij mag door rijden--------> dan wordt hij verward en rijdt 8 mensen aan.

Ik vind het echt een heel raar verhaal.

Wie er ook in de auto zat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171651550
Camerabeelden zijn er niet, gebeurde buiten het zicht van de camera's:

I´m back.
  maandag 12 juni 2017 @ 21:18:00 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171652048
quote:
9s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
Camerabeelden zijn er niet, gebeurde buiten het zicht van de camera's:

[ afbeelding ]
En gij gleuf da?
Dan zijn de cameraplaatsers destijds, wel overbetaalde faalhazen geweest.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 juni 2017 @ 22:29:11 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171654667
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En gij gleuf da?
Dan zijn de cameraplaatsers destijds, wel overbetaalde faalhazen geweest.
Nee. Het is een complot!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 juni 2017 @ 22:32:03 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171654760
quote:
6s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:29 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee. Het is een complot!
Dat complotgedoe boeit mij niet. Maar op dit soort plekken verwacht ik waterdicht cameratoezicht. Als dat niet lukt, dan heb ik liever helemaal geen camera's :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 juni 2017 @ 22:35:20 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171654862
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat complotgedoe boeit mij niet. Maar op dit soort plekken verwacht ik waterdicht cameratoezicht. Als dat niet lukt, dan heb ik liever helemaal geen camera's :)
Er is bewust geen camera geplaatst omdat de overheid deze aanslag gepland heeft!!!!!!!!!!

:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_171655053
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, of het nu een Eskimo, een Smurf of een Moslim, of iemand zo blank als de blanke top der duinen was geweest, je laat zo iemand dan toch niet door rijden?

Of het was zo ----->hij krijgt een bekeuring------->hij mag door rijden--------> dan wordt hij verward en rijdt 8 mensen aan.

Ik vind het echt een heel raar verhaal.

Wie er ook in de auto zat.
Waarschijnlijk had de politie geen zin om de auto af te laten slepen of door iemand anders op te laten halen, kost te veel tijd die ze beter kunnen besteden, aan nog meer bekeuringen uitdelen ofzo.
quote:
9s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
Camerabeelden zijn er niet, gebeurde buiten het zicht van de camera's:

[ afbeelding ]
Misschien de aanrijding zelf buiten het zicht, maar misschien dat overig rijgedrag ook wel wat kan verklaren. Dat zal vast wel op camerabeeld staan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Meest relativerende user 2022 maandag 12 juni 2017 @ 22:43:47 #71
357044 Budapestenaar
pi_171655110
quote:
Blijkbaar doen vele moslims het hele jaar aan ramadan.
pi_171659521
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, of het nu een Eskimo, een Smurf of een Moslim, of iemand zo blank als de blanke top der duinen was geweest, je laat zo iemand dan toch niet door rijden?

Of het was zo ----->hij krijgt een bekeuring------->hij mag door rijden--------> dan wordt hij verward en rijdt 8 mensen aan.

Ik vind het echt een heel raar verhaal.

Wie er ook in de auto zat.
Kortaf en geïrriteerd zijn tekenen van een te lage bloedspiegeling en kunnen met stress een onwel veroorzaken. Maar dat is zeer moeilijk te herkennen waarschijnlijk hebben de agenten gedacht dat ze gewoon een gehaast geïrriteerd persoon voor zich hadden.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 08:59:41 #73
461135 Illuminazi
Niet van de Reptilians!
pi_171659628
Schopje BNW
HEEFT SINDS 05-06-2017 VERKERING MET amaranta
pi_171663438
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:41 schreef Resistor het volgende:

[..]

Waarschijnlijk had de politie geen zin om de auto af te laten slepen of door iemand anders op te laten halen, kost te veel tijd die ze beter kunnen besteden, aan nog meer bekeuringen uitdelen ofzo.

[..]

Misschien de aanrijding zelf buiten het zicht, maar misschien dat overig rijgedrag ook wel wat kan verklaren. Dat zal vast wel op camerabeeld staan.
GS gaat in ieder geval ook los over de camera's
http://www.geenstijl.nl/m(...)dam_er_zijn_wel.html
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_171663876
Tijd om te emigreren naar Noord-Korea.
pi_171664076
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:23 schreef Resistor het volgende:

[..]

GS gaat in ieder geval ook los over de camera's
http://www.geenstijl.nl/m(...)dam_er_zijn_wel.html
ik zag laatst beelden van liquidatiepoging in mijn straat bij opsporing verzocht. De politie camera's hebben echt een heel beperkt blikveld, viel me tegen
pi_171664284
Wat ik mij net bedenk: het zijn veel draaibare camera's.

Het zou best kunnen dat de operator dacht 'oh, de politie staat er bij, ik draai de camera de andere kant op op zoek naar andere dingen die aandacht nodig hebben'

Dat zou dan een leugen zijn wat ik zou geloven :@
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:05:36 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171664466
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik zag laatst beelden van liquidatiepoging in mijn straat bij opsporing verzocht. ...
Al verhuisd? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171664810
Een huiszoeking na een aanrijding is ook doornormaal. En ontkennen dat er camera's hangen terwijl als je goed kijkt op de foto je al 2 camera's ziet hangen, en dan wil ik niet weten wat er allemaal in andere hoeken/palen hangt. :')
pi_171665201
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:05 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Al verhuisd? :P
heb er niks van gemerkt, zag s ochtends bij opstaan alleen technische recherche in kolonne door de straat lopen en van die bordjes bij de kogels :D
pi_171666208
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik zag laatst beelden van liquidatiepoging in mijn straat bij opsporing verzocht. De politie camera's hebben echt een heel beperkt blikveld, viel me tegen
Ik denk dat ze alleen dat laten zien wat wij mogen zien.
pi_171666662
Hij is vrij gelaten:

MartinvNorelRTL twitterde op dinsdag 13-06-2017 om 14:23:59 Man vrijgelaten die acht personen aanreed op #Amsterdam Centraal. https://t.co/Sg3igdSjHl #Amsterdam via @Politie reageer retweet
I´m back.
pi_171666875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:27 schreef Ryan3 het volgende:
Hij is vrij gelaten:

MartinvNorelRTL twitterde op dinsdag 13-06-2017 om 14:23:59 Man vrijgelaten die acht personen aanreed op #Amsterdam Centraal. https://t.co/Sg3igdSjHl #Amsterdam via @Politie reageer retweet
Zo zo, iemand die onwel is geworden 3 dagen vasthouden, huiszoekingen, getuigen die een heel ander verhaal opsteken, 3 joodse slachtoffers, en overal camera's, maar waren net op dat moment massaal uitgeschakeld.

De NS welke beelden heeft aangeboden waar ze niets mee hebben gedaan: http://tpook.nl/2017/06/1(...)plein-amsterdam-aan/

:')
pi_171666979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:35 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Zo zo, iemand die onwel is geworden 3 dagen vasthouden, huiszoekingen, getuigen die een heel ander verhaal opsteken, 3 joodse slachtoffers, en overal camera's, maar waren net op dat moment massaal uitgeschakeld.

De NS welke beelden heeft aangeboden waar ze niets mee hebben gedaan: http://tpook.nl/2017/06/1(...)plein-amsterdam-aan/

:')
Ik neem aan dat-ie wel een dagvaarding heeft meegekregen.
I´m back.
pi_171667024
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat-ie wel een dagvaarding heeft meegekregen.
Gelijk mee, denk het niet zal wel met de post komen vermoed ik.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:42:06 #86
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171667047
Omdat er nog geen feiten bekend zijn gemaakt of deze meneer aan het vasten was voor ramadan even een hypothetische vraag.

Ben je als moslim met diabetes strafbaar als je vast en gaat autorijden? Je neemt dan willens en wetens het risico dat je een hypo krijgt en een gevaar vormt voor het verkeer. Zou het wettelijk toegestaan zijn voor de politie om, zoals een alcoholcontrole, een bloedsuikercontrole te houden op locaties en tijden waar een verhoogd risico is voor verkeersdeelnemers met verstoorde bloedsuikerspiegels?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171667090
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:42 schreef nixxx het volgende:
Omdat er nog geen feiten bekend zijn gemaakt of deze meneer aan het vasten was voor ramadan even een hypothetische vraag.

Ben je als moslim met diabetes strafbaar als je vast en gaat autorijden? Je neemt dan willens en wetens het risico dat je een hypo krijgt en een gevaar vormt voor het verkeer. Zou het wettelijk toegestaan zijn voor de politie om, zoals een alcoholcontrole, een bloedsuikercontrole te houden op locaties en tijden waar een verhoogd risico is voor verkeersdeelnemers met verstoorde bloedsuikerspiegels?
Hahaha dat riekt naar werk waar kom ju nu mee?
pi_171667132
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:42 schreef nixxx het volgende:
Omdat er nog geen feiten bekend zijn gemaakt of deze meneer aan het vasten was voor ramadan even een hypothetische vraag.

Ben je als moslim met diabetes strafbaar als je vast en gaat autorijden? Je neemt dan willens en wetens het risico dat je een hypo krijgt en een gevaar vormt voor het verkeer. Zou het wettelijk toegestaan zijn voor de politie om, zoals een alcoholcontrole, een bloedsuikercontrole te houden op locaties en tijden waar een verhoogd risico is voor verkeersdeelnemers met verstoorde bloedsuikerspiegels?
Volgens mij ben je niet strafbaar. Het is wel zo, had er aan het begin van de heilige ramadan nog een topic over geopend NWS / Artsen waarschuwen tevergeefs, extra ziekenhuisopnamen door Ramadan., dat het probleem langzamerhand meer erkenning krijgt door toename ziekenhuisopnames, aangezien er tamelijk veel diabetes patiënten zijn onder de moslimbevolking.
I´m back.
pi_171667176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:42 schreef nixxx het volgende:
Omdat er nog geen feiten bekend zijn gemaakt of deze meneer aan het vasten was voor ramadan even een hypothetische vraag.

Ben je als moslim met diabetes strafbaar als je vast en gaat autorijden? Je neemt dan willens en wetens het risico dat je een hypo krijgt en een gevaar vormt voor het verkeer. Zou het wettelijk toegestaan zijn voor de politie om, zoals een alcoholcontrole, een bloedsuikercontrole te houden op locaties en tijden waar een verhoogd risico is voor verkeersdeelnemers met verstoorde bloedsuikerspiegels?
Als diabetes patiënt ben je volgens mij verplicht om je suikerlevel te controleren op het moment dat je gaat rijden. Dus ja, hij is wel degelijk verantwoordelijk, daarbij vind ik, indien hij meedoet aan de ramadan, het een verzwarende factor. Je bent al diabetes patiënt en gaat zo ongezond leven voor een fabeltje met als resultaat flink wat slachtoffers.
pi_171667211
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Als diabetes patiënt ben je volgens mij verplicht om je suikerlevel te controleren op het moment dat je gaat rijden. Dus ja, hij is wel degelijk verantwoordelijk, daarbij vind ik, indien hij meedoet aan de ramadan, het een verzwarende factor. Je bent al diabetes patiënt en gaat zo ongezond leven voor een fabeltje met als resultaat flink wat slachtoffers.
Staat dat ergens in de wet dan?
I´m back.
pi_171667238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Als diabetes patiënt ben je volgens mij verplicht om je suikerlevel te controleren op het moment dat je gaat rijden. Dus ja, hij is wel degelijk verantwoordelijk, daarbij vind ik, indien hij meedoet aan de ramadan, het een verzwarende factor. Je bent al diabetes patiënt en gaat zo ongezond leven voor een fabeltje met als resultaat flink wat slachtoffers.
Bewijs maar dat hij het niet gedaan heeft dan.
pi_171667275
Het zou iets anders zijn als deze hier beweren deed de nodige biertjes te nuttigen en er niks voor liet.
pi_171667290
Misschien handiger om dit naar BNW te verplaatsen, aangezien veel mensen blijven geloven dat dit een aanslag was.
pi_171667385
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:49 schreef Toefjes het volgende:
Misschien handiger om dit naar BNW te verplaatsen, aangezien veel mensen blijven geloven dat dit een aanslag was.
Scepsis omtrent de officiële berichtgeving, in dit geval van de politie, is niet een reden om een topic te verplaatsen naar BNW, volgens mij. Dan moet er sprake zijn van complottheorieën, het liefst met joden als de bad guys.
I´m back.
pi_171667396
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat dat ergens in de wet dan?
In de wet durf ik niet te zeggen, maar als diabetes patiënt dien je al rekening te houden met een hypo en daarom moet je je bloedsuiker level meten.
pi_171667460
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bewijs maar dat hij het niet gedaan heeft dan.
Nou het is heel simpel, heeft meneer diabetes? Zo ja, doet meneer mee aan de ramadan, zo ja, zelfde straf als een drankrijder. Je gaat willens en wetens de straat op wetende dat je diabetes hebt, wetende dat je hypo's kunt krijgen, en daarbij doe je er niets aan, je eet niets, je onderdrukt je hongergevoel vanwege de ramadan en dat veroorzaakt 8 slachtoffers.

Als iemand diabetes heeft, en gewoon gegeten heeft, zich heeft gehouden aan alle voorwaarden die worden gesteld om als diabetes patient te gaan rijden heb ik er begrip voor, maar als iemand opzettelijk niets eet vanwege een fabeltje wetende dat je diabetes patiënt bent, en wetende dat je een blackout kunt krijgen in de auto ben je zeer gevaarlijk bezig.
pi_171667495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Scepsis omtrent de officiële berichtgeving, in dit geval van de politie, is niet een reden om een topic te verplaatsen naar BNW, volgens mij. Dan moet er sprake zijn van complottheorieën, het liefst met joden als de bad guys.
De twijfel in de eerste uren kan ik me voorstellen. Maar dat de politie de persoon vrijlaat na onderzoek te hebben gedaan, inclusief een huiszoeking is volgens mij gewoon een klare zaak.

Als er aan de officiele lezing getwijfeld wordt, net als 9/11, Lady Diana of JFK, of noem het scepsis, dan is BNW toch de juiste plek om het daar verder te bespreken?
pi_171667505
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:55 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nou het is heel simpel, heeft meneer diabetes? Zo ja, doet meneer mee aan de ramadan, zo ja, zelfde straf als een drankrijder. Je gaat willens en wetens de straat op wetende dat je diabetes hebt, wetende dat je hypo's kunt krijgen, en daarbij doe je er niets aan, je eet niets, je onderdrukt je hongergevoel vanwege de ramadan en dat veroorzaakt 8 slachtoffers.

Als iemand diabetes heeft, en gewoon gegeten heeft, zich heeft gehouden aan alle voorwaarden die worden gesteld om als diabetes patient te gaan rijden heb ik er begrip voor, maar als iemand opzettelijk niets eet vanwege een fabeltje wetende dat je diabetes patiënt bent, en wetende dat je een blackout kunt krijgen in de auto ben je zeer gevaarlijk bezig.
Hoe dan ik heb al eens een agente drie maal terug laten lopen, dacht zeker dat ik zonder dat ik het wist aan zou nemen dat het schoon was.
Ze kunnen het niet, althans de meeste niet, er zijn er die weten nog niet het verschil tussen een uitlaat en een luchtfilter.
pi_171667606
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De twijfel in de eerste uren kan ik me voorstellen. Maar dat de politie de persoon vrijlaat na onderzoek te hebben gedaan, inclusief een huiszoeking is volgens mij gewoon een klare zaak.

Als er aan de officiele lezing getwijfeld wordt, net als 9/11, Lady Diana of JFK, of noem het scepsis, dan is BNW toch de juiste plek om het daar verder te bespreken?
Scepsis is een goede zaak lijkt me juist. Ik bedoel als een Arubaan doodgaat nadat hij in de houtgreep is gelegd en de politie brengt naar buiten dat er verder niets aan de hand is geweest, dan gaat, bij scepsis van de users, het topic ook niet meteen richting BNW.

Verder heb ik nog niets gelezen omtrent complottheorieën in dit topic.
I´m back.
pi_171667637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:53 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

In de wet durf ik niet te zeggen, maar als diabetes patiënt dien je al rekening te houden met een hypo en daarom moet je je bloedsuiker level meten.
Moet een wettelijke basis voor zijn, wil je dit als strafbaar zien. Ik denk dat mbt diabetes iets dergelijks wrs niet in de wegenverkeerswet of strafwet staat.
I´m back.
pi_171667960
Nou is dit een inwoner van Nederland kon net zo goed iemand uit een ander land zijn geweest.
pi_171667991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moet een wettelijke basis voor zijn, wil je dit als strafbaar zien. Ik denk dat mbt diabetes iets dergelijks wrs niet in de wegenverkeerswet of strafwet staat.
https://www.dvn.nl/diabetes/diabetes-type-2/autorijden
pi_171668062
quote:
Achterhaald er zijn er die hebben een pompje, dat meet injecteert en doet alles voor je, men hoeft alleen maar te eten.
pi_171668082
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Achterhaald er zijn er die hebben een pompje, dat meet injecteert en doet alles voor je, men hoeft alleen maar te eten.
En dat eten is een probleem mits die persoon aan de ramadan doet. En dan ben je in mijn ogen even schuldig als iemand die met drank op achter het stuur kruipt.
pi_171668150
quote:
Ik kan niets vinden over strafbaarstelling.
komt neer op wel of niet "verontschuldigbare onmacht" (black-out) tijdens het rijden. Wel als je niet wist aan diabetes te lijden, niet als je dit wel wist. Er is wel jurisprudentie over iig: https://www.advocaat-verk(...)-hypo-door-diabetes/

sws krijgt-ie een dagvaarding uiteraard.
I´m back.
pi_171668228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En dat eten is een probleem mits die persoon aan de ramadan doet. En dan ben je in mijn ogen even schuldig als iemand die met drank op achter het stuur kruipt.
Stel men krijgt een hartinfarct tijdens het rijden?

Is hier al op de snelweg gebeurt trouwens.
pi_171668250
Zit jij al eens naast een bestuurder, en spreekt met die bestuurder over koetjes en kalfjes tijdens het rijden?
Men mag volgens de wet de bestuurder niet afleiden dat weet je toch of niet?
pi_171668502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel men krijgt een hartinfarct tijdens het rijden?

Is hier al op de snelweg gebeurt trouwens.
Dat kun je iemand lastig verwijten lijkt mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171668524
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat kun je iemand lastig verwijten lijkt mij.
Weet ik niet misschien voelde die iets en was onderweg naar het ziekenhuis?
pi_171668548
Ik heb ook vier littekens op het hart van eerdere infarcten.
pi_171668596
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Scepsis omtrent de officiële berichtgeving, in dit geval van de politie, is niet een reden om een topic te verplaatsen naar BNW, volgens mij. Dan moet er sprake zijn van complottheorieën, het liefst met joden als de bad guys.
Scepsis omtrent officiële (feitelijke) berichtgeving = geen complottheorie 8)7 _O-

Gewoon naar BNW, is nu ook niets nieuws meer te melden.
pi_171668749
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:44 schreef FYazz het volgende:

[..]

Gewoon naar BNW, is nu ook niets nieuws meer te melden.
Waarom niks meer te melden of ja of te nee de agenten in gebreke zijn geweest?
pi_171669138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Een huiszoeking na een aanrijding is ook doornormaal. En ontkennen dat er camera's hangen terwijl als je goed kijkt op de foto je al 2 camera's ziet hangen, en dan wil ik niet weten wat er allemaal in andere hoeken/palen hangt. :')
Een huiszoeking is niet normaal maar in dit geval moet terrorisme worden uitgesloten, de politie gaat natuurlijk niet iemand op zijn blauwe ogen geloven.
pi_171669173
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Een huiszoeking is niet normaal maar in dit geval moet terrorisme worden uitgesloten, de politie gaat natuurlijk niet iemand op zijn blauwe ogen geloven.
Ik geloof de politie ja ook niet op hun blauw gele ogen, waarom zouden deze anders zijn?
pi_171669247
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik geloof de politie ja ook niet op hun blauw gele ogen, waarom zouden deze anders zijn?
De politie heeft genoeg onderzoek gedaan voordat ze hem vrij lieten.
pi_171669272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:13 schreef icloud het volgende:

[..]

De politie heeft genoeg onderzoek gedaan voordat ze hem vrij lieten.
Dat beweer ik ja ook niet verwacht ik helemaal niet anders, beter hadden ze deze niet meer zelf laten rijden, had vele gewonden gescheeld denk ik?
pi_171669501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat beweer ik ja ook niet verwacht ik helemaal niet anders, beter hadden ze deze niet meer zelf laten rijden, had vele gewonden gescheeld denk ik?
Nee een van de kenmerken van iemand met een lagebloedspiegel is kortaf zijn, snel geirriteerd zijn en opgefokt. Als iedereen met deze kenmerken niet meer mag rijden..........
pi_171669579
Ik weet vooralsnog niks, hoe deze uit die hypo of hyper gehaald is, dus het blijft voor mij een vraagteken, met een hypo trekken ze ook grote ogen, althans dat had mijn schoonmoeder.
En daar zag ik het heus bij aankomen anders had deze al veel eerder het loodje gelegd.

http://dzidh.artificialin(...)hypo-hyper-groot.png

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 16:31:13 ]
pi_171669650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:28 schreef john2406 het volgende:
Ik weet vooralsnog niks, hoe deze uit die hypo of hyper gehaald is, dus het blijft voor mij een vraagteken, met een hypo trekken ze ook grote ogen, althans dat had mijn schoonmoeder.
En daar zag ik het heus bij aankomen anders had deze al veel eerder het loodje gelegd.
Stress kan in combinatie met een lage bloedpeil ook een hypo veroorzaken.
pi_171669671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:31 schreef icloud het volgende:

[..]

Stress kan in combinatie met een lage bloedpeil ook een hypo veroorzaken.
Lage bloedpeil, expansie vat lek? MILT

Het gaat niet van alleen weg hoor, of suiker of insulline gehoeven ze dan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 16:33:31 ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 16:34:29 #121
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_171669722
Ik heb de fout gemaakt dit topic te openen. Nou krijg ik zeker weer een maand lang Adwords voor aluminiumfolie onder m'n neus gedrukt.
Ik ga naar huis.
pi_171669756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lage bloedpeil, expansie vat lek? MILT

Het gaat niet van alleen weg hoor, of suiker of insulline gehoeven ze dan.
Kun je misschien eens begrijpelijke nederlandse zinnen produceren?
pi_171669771
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:35 schreef icloud het volgende:

[..]

Kun je misschien eens begrijpelijke nederlandse zinnen produceren?
Ben jij ......?

Lage bloedpeil mag jij mij even uitleggen lage stand olie in het motorblok?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 16:40:35 ]
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 16:52:30 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_171670165
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:34 schreef nietzman het volgende:
Ik heb de fout gemaakt dit topic te openen. Nou krijg ik zeker weer een maand lang Adwords voor aluminiumfolie onder m'n neus gedrukt.
Helaas. Maar ja.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:16:45 #125
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_171675193
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 10:59:56 #126
8781 crew  Frutsel
pi_171706393
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rd-11090181-a1563056

Hoe een ongeluk op social media een aanslag werd
.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 15-06-2017 11:08:31 ]
pi_171706426
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:59 schreef Frutsel het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rd-11090181-a1563056

Hoe een ongeluk op social media een aanslag werkt...
* werd. Toevallig zojuist ook gelezen, leuk stuk, geeft ook een goede samenvatting van het verloop van de discussie hier.
pi_171713913
Het is op zijn minst merkwaardig dat nieuwrechts (of weet ik veel hoe je die kant deze week nog wel mag noemen) zo ontzettend vatbaar is voor complotidioterie (geen idee of ik dat nog zo mag noemen).

Is dat omdat ze anders ook wel zien dat hun politieke wensen nogal radicaal zijn, of was er eerst dat geloof in complotten en kwamen die radicale ideeën daarna pas? Of zijn mensen die gevoelig zijn voor dat soort onzin nu eenmaal ook eerder geneigd tot (radicaal) rechtse overtuigingen?
pi_171715611
De helft van het Stationsplein is, als beveiligingscamera's in de automatische stand staan, niet te zien via cameratoezicht.
http://www.at5.nl/artikel(...)ebracht-door-cameras
:|W
pi_171715849
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:59 schreef Frutsel het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rd-11090181-a1563056

Hoe een ongeluk op social media een aanslag werd
.
Dat heeft de politie aan zichzelf te danken. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zaken proberen te censureren:

pi_171715904
Isis gaat straks iedereen met suikerziekte aansporen aanslagen te plegen in Nederland.
pi_173319073
Zeg @Politie_Adam. Heet de Suikerspiegelende Stationscoureur toevallig Farid?

quote:
Op 10 juni, midden in de ramadan aka het hoogseizoen voor jihadterreur, raasde een Peugeot 308cc over het plein voor Amsterdam Centraal. Acht gewonden. Aanslag? Nee hoor, 'niks aan de hand, onwelwording, lage suikerspiegel', verklaarde de politie. En helaas geitenkaas, alle stationscamera's stonden uit of de andere kant op terwijl getuigen een ander verhaal getuigden dan de politie. De man werd drie dagen later vrijgelaten, maar scepsis hield velen veel langer gevangen. Een naam werd nooit vrijgegeven. Zelfs geen initialen. Maar nu wordt er een naam genoemd op twitter: de chauffeur zou Farid heten, aldus een twitteraar die onder eigen naam & functietitel twittert en zegt dat hij het van een oud-collega bij gemeente Amsterdam heeft vernomen. De willekeurige mesmoordenaar in de metro, eind juli, was trouwens 'ook een moslim', zegt ie. Dus nu horen we graag van de Politie Amsterdam (die op twitter niet reageert dus doen we 't maar ff via een topic): waar, of niet waar? Want als het waar is, en de suikerspiegelchauffeur inderdaad een islamitische voornaam heeft, gelooft helemaal niemand meer in 'onwelwording'. En als het niet waar is, dan lult deze (onverdachte) twitteraar uit zijn haatzaaiende nekhaar en dan staat ie nu dus enorm voor lul. Nou Ellie Lust of iemand anders @Politie_Adam. Farid, of niet?


Of deze man is aan het haatzaaien, of hij spreekt de waarheid en bevestigd het idee welke velen al hadden dat er wederom selectief gecensureerd wordt.
pi_173319346
Dus de stelling is dat er in Nederland islamitische aanslagen gepleegd worden, maar dat die veronderstelde terroristen vrijgelaten worden omdat het moslims zijn?
pi_173319625
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:15 schreef Jigzoz het volgende:
Dus de stelling is dat er in Nederland islamitische aanslagen gepleegd worden, maar dat die veronderstelde terroristen vrijgelaten worden omdat het moslims zijn?
Nee, de stelling is dat indien er moslims bij betrokken zijn deze niet negatief benoemd mogen worden en als verward worden weggezet.

Deze "dader" is ingereden op een groepje joden, meerdere getuigen melden dat het een bewuste actie was, de camera's stonden uit, de man reed opzettelijk en hard weg bij de politie. (Eerste bericht hierover was zelfs dat een auto op de vlucht was geslagen na een politiecontrole in Amsterdam). Na zijn aanhouding gooit de dader het op zijn suikerspiegel, hij blijft 3 dagen vastzitten en ze doen een huiszoeking (doen ze dat bij alle ongelukken? :') ) en na 3 dagen komt hij vrij en in blijven ze als reden opvoeren "suikerspiegel".

Kan ook gewoon iemand zijn die liegt en met een bewuste actie is weggekomen. Van die neergeschoten Allah Akbar roepende idioot staat volgens mij zelfs een filmpje online. Had volgens mij een mes bij zich, maar ook erg stil gehouden in de media.

Ik zeg niet dat die Frank van Soest gelijk heeft, maar het punt welke hij maakt zou ik wel willen geloven. Die schijn is er al jaren in Nederland als het gaat om bepaalde bevolkingsgroepen.
pi_173319908
Een moslim kan ook verward zijn, psychotisch zijn en daarom geweld plegen.
Er zijn veel geobsedeerde mensen die de overtuiging hebben dat moslim zijn nooit losgekoppeld kan worden van een gepleegde daad.

De man die Elst Borst en zijn zus vermoorde was gelovig, maar Hollander en christen, dus dan is zijn godsdienstwaanzin wat voor hem reden was om Borst te vermoorden wel opeens iets psychisch en geen terreur
pi_173319945
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee, de stelling is dat indien er moslims bij betrokken zijn deze niet negatief benoemd mogen worden en als verward worden weggezet.

Want moslims kunnen niet verward zijn of aan suikerziekte lijden?
pi_173320117
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Want moslims kunnen niet verward zijn of aan suikerziekte lijden?
Er zijn dan de laatste tijd wel heel veel verwarde moslims die aan diabetes lijden.
pi_173320195
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:57 schreef Racalt het volgende:

[..]

Er zijn dan de laatste tijd wel heel veel verwarde moslims die aan diabetes lijden.
Een verwarde, een met suikerziekte.
pi_173320304
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een verwarde, een met suikerziekte.
Ik vind het wel mooi dat het gesprekje hierboven gaat van 'is er al een naam' naar 'hij heet Farid' naar 'AHA! Zie je wel! Terreur!!!!'.

Een naam is immers al genoeg bewijs voor een bewuste aanslag, tegenwoordig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173320356
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi dat het gesprekje hierboven gaat van 'is er al een naam' naar 'hij heet Farid' naar 'AHA! Zie je wel! Terreur!!!!'.

Een naam is immers al genoeg bewijs voor een bewuste aanslag, tegenwoordig.
Welnee man, check het Aldi-topic. Iemand met een kleurtje bij wie je geen alcohol kan afrekenen moet wel een moslim zijn en ons aan de islam willen onderwerpen. En waarom? Omdat iemand dat op Twitter heeft geroepen. Zelfs het AD doet er aan mee.
pi_173320456
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi dat het gesprekje hierboven gaat van 'is er al een naam' naar 'hij heet Farid' naar 'AHA! Zie je wel! Terreur!!!!'.

Een naam is immers al genoeg bewijs voor een bewuste aanslag, tegenwoordig.
Dit soort zinnetjes: "Want als het waar is, en de suikerspiegelchauffeur inderdaad een islamitische voornaam heeft, gelooft helemaal niemand meer in 'onwelwording'."

Je zou bijna denken dat het humoristisch bedoeld is of zo.
pi_173320536
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Want moslims kunnen niet verward zijn of aan suikerziekte lijden?
Jawel hoor, en ik maak mij oprecht zorgen om de moslimgemeenschap aangezien er een flinke stijgende trend zichtbaar is van verwarde moslims en moslims met een suikerziekte de laatste maanden, net zoals er een stijgende trend zichtbaar is van het aantal auto's die inrijden op publiek waar de bestuurders "onwel" van zijn geworden.
pi_173320538
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:57 schreef Racalt het volgende:

[..]

Er zijn dan de laatste tijd wel heel veel verwarde moslims die aan diabetes lijden.
er zijn moslims
Er zijn moslims met suikerziekte
Er zijn moslims psychische problemen
Er zijn moslims met terroristisch ideeën en plannen
Is het echt zo moeilijk voor je?
pi_173320561
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

er zijn moslims
Er zijn moslims met suikerziekte
Er zijn moslims psychische problemen
Er zijn moslims met terroristisch ideeën en plannen
Is het echt zo moeilijk voor je?
Zou die verdeling anders liggen bij ongelovigen trouwens?
Ben wel benieuwd naar waarom moslims meer aanslagen plegen dan niet moslims.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_173320571
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jawel hoor, en ik maak mij oprecht zorgen om de moslimgemeenschap aangezien er een flinke stijgende trend zichtbaar is van verwarde moslims en moslims met een suikerziekte de laatste maanden, net zoals er een stijgende trend zichtbaar is van het aantal auto's die inrijden op publiek waar de bestuurders "onwel" van zijn geworden.
Ik durf haast niet naar bewijs voor deze 'stijgende trend' die nu zichtbaar is te vragen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173320595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jawel hoor, en ik maak mij oprecht zorgen om de moslimgemeenschap aangezien er een flinke stijgende trend zichtbaar is van verwarde moslims en moslims met een suikerziekte de laatste maanden, net zoals er een stijgende trend zichtbaar is van het aantal auto's die inrijden op publiek waar de bestuurders "onwel" van zijn geworden.
Waar zie je die stijgende trend dan? Of vind je deze drie gevallen wel genoeg voor een trend?
pi_173320635
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik durf haast niet naar bewijs voor deze 'stijgende trend' die nu zichtbaar is te vragen.
Het is zichtbaar hoor :X En de mensen die het niet zien zitten waarschijnlijk met hun kop in het zand of kijken weg.

Zo, dat standaardriedeltje hebben we alvast gehad. Ik ben ook wel benieuwd naar de harde cijfers.
pi_173320642
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit soort zinnetjes: "Want als het waar is, en de suikerspiegelchauffeur inderdaad een islamitische voornaam heeft, gelooft helemaal niemand meer in 'onwelwording'."

Je zou bijna denken dat het humoristisch bedoeld is of zo.
Maar je mag dit soort onzin vooral geen islamofobie noemen want dat klopt niet.
pi_173320678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is zichtbaar hoor :X En de mensen die het niet zien zitten waarschijnlijk met hun kop in het zand of kijken weg.

Zo, dat standaardriedeltje hebben we alvast gehad. Ik ben ook wel benieuwd naar de harde cijfers.
Nou, er waren nul moslims in Amsterdam die op mensen inreden vanwege suikerziekte, nu is het er al één. Dat is toch een stijgende lijn of niet? Open je ogen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173320849
Deze week was er nog een "aanrijding" in Marseille, vorige week Australië, paar weken terug twee stuks in Zweden, recent nog in Nederland. En allemaal "verwarde" mensen of mensen die "onwel" waren geworden, allemaal ingereden op een groep voetgangers. En zo zijn er nog meer, deze knal ik even uit mijn hoofd.

Nu kan het zijn dat dit fenomeen al jaren zo is, en het nu meer benoemd wordt omdat inrijden op publiek "hot" is voor de media, maar doordat zo'n zaken nu steeds in het nieuws komen lijkt het alsof er een stijgende trend zichtbaar is, vooral gezien de aanslagen die op eenzelfde manier worden uitgevoerd.
pi_173320914
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, er waren nul moslims in Amsterdam die op mensen inreden vanwege suikerziekte, nu is het er al één. Dat is toch een stijgende lijn of niet? Open je ogen.
In Europa zie je een stijgende lijn idd. En dit gaan we vast en zeker nog veel meer zien nu IS mensen terug komen. Maar je moet ook zien dat men net zo goed moslims raakt.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:40:09 #152
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173320986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In Europa zie je een stijgende lijn idd. En dit gaan we vast en zeker nog veel meer zien nu IS mensen terug komen. Maar je moet ook zien dat men net zo goed moslims raakt.
Is copy-cat gedrag. Absoluut niet serieus nemen of er een ideologisch component aan hangen. Sommige gasten kunnen in al hun simpelheid tot acties komen. Zou sprake van overschatting zijn als je denkt dat er meer achter zit. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173321015
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is copy-cat gedrag. Absoluut niet serieus nemen of er een ideologisch component aan hangen. Sommige gasten kunnen in al hun simpelheid tot acties komen. Zou sprake van overschatting zijn als je denkt dat er meer achter zit. :{

:{²
Dat het niets te maken heeft met islam? Duidelijk wel. Hoe kom je erbij dat niet te zien. Iets anders is alle moslims aan te wijzen als fout.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:46:12 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173321111
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat het niets te maken heeft met islam? Duidelijk wel. Hoe kom je erbij dat niet te zien. Iets anders is alle moslims aan te wijzen als fout.
Ze gebruiken nu wellicht de islam als drijfveer. Maar door hun geestestoestand alsmede hun plek in de maatschappij zou ook een andere drijfveer gevonden kunnen worden. M.a.w.: het probleem is de dader en niet de islam. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173321159
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze gebruiken nu wellicht de islam als drijfveer. Maar door hun geestestoestand alsmede hun plek in de maatschappij zou ook een andere drijfveer gevonden kunnen worden. M.a.w.: het probleem is de dader en niet de islam. :{

:{²
Men komt er op door het raar denken over islam. Het is niet zo dat boeddhisten dit doen. Er zit duidelijk een link naar het geloof.
pi_173321575
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

er zijn moslims
Er zijn moslims met suikerziekte
Er zijn moslims psychische problemen
Er zijn moslims met terroristisch ideeën en plannen
Is het echt zo moeilijk voor je?
Ten eerste je moet niet op de man afspelen.
Er zijn dito andere bevolkingsgroepen die suikerziekte, psychische stoornissen hebben maar waarom plegen die dan niet zoveel aanslagen en waarom hebben de meeste moslims begrip voor de terroristen en waarom wordt na elke aanslag weer door moslims feest gevierd? (zie aljazeera)
pi_173321779
Eens kijken wanneer dit nieuws op NOS.nl gaat verschijnen :)
pi_173321834
Twitterbericht klopt niet blijkbaar, Geenstijl heeft informatie toegespeeld gekregen:



De bestuurder heet dus: Khalid Karmaoui
pi_173321846
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Twitterbericht klopt niet blijkbaar, Geenstijl heeft informatie toegespeeld gekregen:

[ afbeelding ]

De bestuurder heet dus: Khalid Karmaoui
Hoe kom je hieraan?
pi_173321855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Deze week was er nog een "aanrijding" in Marseille, vorige week Australië, paar weken terug twee stuks in Zweden, recent nog in Nederland. En allemaal "verwarde" mensen of mensen die "onwel" waren geworden, allemaal ingereden op een groep voetgangers. En zo zijn er nog meer, deze knal ik even uit mijn hoofd.

Nu kan het zijn dat dit fenomeen al jaren zo is, en het nu meer benoemd wordt omdat inrijden op publiek "hot" is voor de media, maar doordat zo'n zaken nu steeds in het nieuws komen lijkt het alsof er een stijgende trend zichtbaar is, vooral gezien de aanslagen die op eenzelfde manier worden uitgevoerd.
En volgens jou zijn het of allemaal doelgerichte, islamitische aanslagen, of allemaal verwarde mannen met suikerziekte?
pi_173321864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Twitterbericht klopt niet blijkbaar, Geenstijl heeft informatie toegespeeld gekregen:

[ afbeelding ]

De bestuurder heet dus: Khalid Karmaoui
Dat gaat een agent zijn baan kosten waarschijnlijk.
pi_173321868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoe kom je hieraan?
https://www.geenstijl.nl/(...)erabeelden_opduiken/
pi_173321882
quote:
Dan moet ik op "ja"klikken. Dat doe ik niet. Maar men plaatst het daar?
pi_173321894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat gaat een agent zijn baan kosten waarschijnlijk.
Terecht natuurlijk. Vertrouwelijke politiedossiers zijn niet bedoeld om toch maar gewoon op GeenStijl te flikkeren. Dikke kans dat het verspreiden hiervan overigens strafbaar is, dus dat ontslag zal waarschijnlijk niet het enige staartje zijn dat dit fotootje krijgt.
pi_173321896
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En volgens jou zijn het of allemaal doelgerichte, islamitische aanslagen, of allemaal verwarde mannen met suikerziekte?
Ik weet het niet, maar uitsluiten dat de politie aan doofpotten doet kun je ook niet gezien het feit dat ze dit vaker doen. Misschien houden ze aanslagen van amateurs onder de pet, en krijg je gewoon "steekpartij" of "aanrijding" in het nieuws. Misschien ook niet, maar het kan geen kwaad om eens kritisch te kijken.
pi_173321898
Ojee, ook een buitenlandse achternaam. Nou, dan zijn we wel klaar he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:30:53 #167
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173321899
Mooie scoop wel. Niet dat het verder veel zegt, maargoed.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173321906
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet ik op "ja"klikken. Dat doe ik niet. Maar men plaatst het daar?
Artikel erbij:

quote:
Gekregen van een kuchende man in een regenjas: de volledige naam van de Suikerspiegelchauffeur op Centraal Station is Khalid Karmaoui.
Casablanca, het Mekka van de lage Bloedsuikerspiegels
Toch goed dat we de vraag vanmorgen, op basis van een twitteraar, nog eens opwierpen. Want er is prompt een mol opgedoken die ons bovenstaande foto heeft geleverd. Niet Farid. Maar Khalid is de naam van de chauffeur die acht mensen verwondde door vol gas het plein voor het Centraal Station op te scheuren. "Onwelwording", zeiden de autoriteiten, die verder geen beelden, geen naam en zelfs geen initialen vrijgaven en de '45-jarige Amsterdamse chauffeur' na vier dagen zonder aanklacht lieten gaan - velen met vragen en in verwarring achterlatend.

Deze foto is van een scherm genomen waarop een dossier in politiesysteem Bluespot te zien is. Het dossier van de suikerspiegelchauffeur op het Stationsplein. Het dossier van Khalid Karmaoui, geboren 9 september 1971 te Casablanca (Marokko). De datum klopt. 10 juni. Het kenteken klopt. 04-XL-NN. En de lage bloedsuikerspiegel-verklaring kan goed overeenkomen met het warme weer van die dag en 's mans deelname aan de islamitische vastenmaand (wat hem dus sowieso een gevaarlijk nalatige chauffeur maakt).

Want, nuancerende slag om de arm, het kan nog steeds zo zijn dat de man écht onwel werd en écht per ongeluk het plein op raasde, maar dat politie & gemeente na afloop dachten: 'Tegen niemand zeggen dat ie Khalid heet, want dan gelooft helemaal niemand meer dat het géén aanslag was'. Bovendien, zelfs in 020 zouden ze een échte aanslagpleger toch niet na vier dagen vrijlaten, om te voorkomen dat Gewone Burgers te weten komen dat zijn ongeluk toch een aanslag was? Maar nu is de naam alsnog boven water. Al daalt de suikerspiegel nog zo snel. Dit roze weblog achterhaalt hem wel.

Scepsis beloond, wantrouwen in de instanties gegroeid, en alle reden om extra te twijfelen aan de verklaring dat het een onwelwording was. Het was Khalid Karmaoui, 45-jarige Amsterdammer uit Casablanca, tijdens de populaire islamitische aanslagmaand ramadan, met een Peugeot 307cc. Succes met de mediaspin, politie en gemeente Amsterdam.
Ja, op GS hebben ze het geplaatst. Weet niet of het waar is of klopt, twitter bericht was hun eerdere artikel.
pi_173321915
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Terecht natuurlijk. Vertrouwelijke politiedossiers zijn niet bedoeld om toch maar gewoon op GeenStijl te flikkeren. Dikke kans dat het verspreiden hiervan overigens strafbaar is, dus dat ontslag zal waarschijnlijk niet het enige staartje zijn dat dit fotootje krijgt.
Ik denk en hoop dat dit wel meer gevolgen heeft dan alleen ontslag.
pi_173321923
Zo'n foto kan wel alleen vanuit de politie vandaan komen, dus een mol daar, of iemand die het zaakje ook niet vertrouwd. Waarom zou je anders zoiets doorsturen naar Geenstijl.
pi_173321930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Artikel erbij:

[..]

Ja, op GS hebben ze het geplaatst. Weet niet of het waar is of klopt, twitter bericht was hun eerdere artikel.
Ik heb een enorme hekel aan de manier van schrijven op dat forum. Dat ga ik niet lezen dus. Maar dit plaatsen is wel erg dom. Want het zegt verder ook niets.
pi_173321966
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar uitsluiten dat de politie aan doofpotten doet kun je ook niet gezien het feit dat ze dit vaker doen. Misschien houden ze aanslagen van amateurs onder de pet, en krijg je gewoon "steekpartij" of "aanrijding" in het nieuws. Misschien ook niet, maar het kan geen kwaad om eens kritisch te kijken.
Gezien die huiszoeking hebben ze er kritisch naar gekeken. Of denk je echt dat het een terreuraanslag was en dat ze de dader om de lieve vrede te bewaren toch maar gewoon weer vrij hebben gelaten?
pi_173321967
Verder wel mooi dat iedereen bij GeenStijl direct gelooft dat de politie Amsterdam daadwerkelijk terroristen vrijlaat en de aanslag zelf in de doofpot stopt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173321989
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:38 schreef Ludachrist het volgende:
Verder wel mooi dat iedereen bij GeenStijl direct gelooft dat de politie Amsterdam daadwerkelijk terroristen vrijlaat en de aanslag zelf in de doofpot stopt.
En dan rijst de vraag of dat domheid is of rechtsextremistische propaganda.
pi_173322003
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dan rijst de vraag of dat domheid is of rechtsextremistische propaganda.
Een combinatie van beide lijkt mij goed mogelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173322006
Bad karmaoui.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173322016
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dan rijst de vraag of dat domheid is of rechtsextremistische propaganda.
Duidelijk dat laatste natuurlijk. Onder het mom van "we zeggen maar alles".
pi_173322155
Zijn de jongens van Barcelona ook al gescreend op suikerziekte? En Syriëgangers? Misschien zaten we er met de islam helemaal naast...
Racist
pi_173322294
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:38 schreef Ludachrist het volgende:
Verder wel mooi dat iedereen bij GeenStijl direct gelooft dat de politie Amsterdam daadwerkelijk terroristen vrijlaat en de aanslag zelf in de doofpot stopt.
Ook altijd mooi dat na elke islamitische aanslag iedereen op Joop.nl gelijk geloofd dat het niks met de islam te maken heeft.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:08:46 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173322490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik denk en hoop dat dit wel meer gevolgen heeft dan alleen ontslag.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Terecht natuurlijk. Vertrouwelijke politiedossiers zijn niet bedoeld om toch maar gewoon op GeenStijl te flikkeren. Dikke kans dat het verspreiden hiervan overigens strafbaar is, dus dat ontslag zal waarschijnlijk niet het enige staartje zijn dat dit fotootje krijgt.
Uiteraard meteen op zijn oud-Hollandsch de boodschapper de schuld geven.
pi_173322494
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:38 schreef Ludachrist het volgende:
Verder wel mooi dat iedereen bij GeenStijl direct gelooft dat de politie Amsterdam daadwerkelijk terroristen vrijlaat en de aanslag zelf in de doofpot stopt.
Ook mooi dat andere alles voor koek en ei aannemen wat de politie/overheid zegt
pi_173322522
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard meteen op zijn oud-Hollandsch de boodschapper de schuld geven.
Het is vertrouwelijk en verder nietszeggend.
pi_173322549
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:09 schreef Racalt het volgende:

[..]

Ook mooi dat andere alles voor koek en ei aannemen wat de politie/overheid zegt
Jij gelooft dat de politie een terrorist gewoon bewust vrijlaat en de aanslag in de doofpot stopt?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:12:26 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173322558
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is vertrouwelijk en verder nietszeggend.
Het had natuurlijk makkelijk voorkomen kunnen worden als de politie gewoon open kaart had gespeeld... Maar nee hoor, alles angstvallig "geheim" houden.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:16:29 #185
186611 Haags
pi_173322631
Raar verhaal weer.
Zonder wrijving geen glans
pi_173322664
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij gelooft dat de politie een terrorist gewoon bewust vrijlaat en de aanslag in de doofpot stopt?
Koek en ei...doofpot...dit begint wel een echt culinair topic te worden, niet?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173322750
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij gelooft dat de politie een terrorist gewoon bewust vrijlaat en de aanslag in de doofpot stopt?
Hoeveel papier werk hangt eraan vast?
pi_173322756
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Koek en ei...doofpot...dit begint wel een echt culinair topic te worden, niet?
Waar blijft Iwanius?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:41:25 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173323067
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar blijft Iwanius?
zelfs een aantal mensen die flink de sigaar zijn.
pi_173323075
Hmmm vaag, je weet toch dat je je baan nu kwijt gaat raken lijkt me...
pi_173323251
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Deze week was er nog een "aanrijding" in Marseille, vorige week Australië, paar weken terug twee stuks in Zweden, recent nog in Nederland. En allemaal "verwarde" mensen of mensen die "onwel" waren geworden, allemaal ingereden op een groep voetgangers. En zo zijn er nog meer, deze knal ik even uit mijn hoofd.

Nu kan het zijn dat dit fenomeen al jaren zo is, en het nu meer benoemd wordt omdat inrijden op publiek "hot" is voor de media, maar doordat zo'n zaken nu steeds in het nieuws komen lijkt het alsof er een stijgende trend zichtbaar is, vooral gezien de aanslagen die op eenzelfde manier worden uitgevoerd.
In Marseille ging het om een persoon die kort ervoor in psychiatrische behandeling was,
ook ij een voorstad van parijs laatste wek ging het vermoedelijk om een zelfmoord-poging
https://www.welt.de/polit(...)hrere-Verletzte.html

Het kan zeker zijn dat het een trend is, berichtgeving in de media kan zeker bij psychisch gestoorden of zelfmoord-overwegers ook een extra aanzet geven...

Het beste dat bv de Media kan doen is zeer terughoudend reageren, niet pogen gelijk binnen de korste tijd 'BREAKING NEWS' ervan te maken, maar dat kan ook lastig zijn, omdat er een grote behofte aan informatie is, en velen ook binnen de korste tijd met aanname's komen en ook veelal heel snel beelden en video's verspreiden via sociale media
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173323345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In Marseille ging het om een persoon die kort ervoor in psychiatrische behandeling was,
ook ij een voorstad van parijs laatste wek ging het vermoedelijk om een zelfmoord-poging
https://www.welt.de/polit(...)hrere-Verletzte.html

Het kan zeker zijn dat het een trend is, berichtgeving in de media kan zeker bij psychisch gestoorden of zelfmoord-overwegers ook een extra aanzet geven...

Het beste dat bv de Media kan doen is zeer terughoudend reageren, niet pogen gelijk binnen de korste tijd 'BREAKING NEWS' ervan te maken, maar dat kan ook lastig zijn, omdat er een grote behofte aan informatie is, en velen ook binnen de korste tijd met aanname's komen en ook veelal heel snel beelden en video's verspreiden via sociale media
Kan allemaal best zijn maar in 90% van de gevallen zijn het moslims. Ik zie een patroon...
pi_173323462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zo'n foto kan wel alleen vanuit de politie vandaan komen, dus een mol daar, of iemand die het zaakje ook niet vertrouwd. Waarom zou je anders zoiets doorsturen naar Geenstijl.
Grote kans inderdaad dat daar een stuk frustratie bij zit.
pi_173323498
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:57 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Kan allemaal best zijn maar in 90% van de gevallen zijn het moslims. Ik zie een patroon...
Natuurlijk zijn het moslims, we gooien dagelijks bommen op moslims in Iraq en Syrië. Denk je dat ze stil blijven zitten en geen andere geloofsbroeders in westen hebben die toch nog wat wraakacties kunnen verrichten?
pi_173323595
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:38 schreef Ludachrist het volgende:
Verder wel mooi dat iedereen bij GeenStijl direct gelooft dat de politie Amsterdam daadwerkelijk terroristen vrijlaat en de aanslag zelf in de doofpot stopt.
Niet zo vreemd gezien het feit dat de politie al vaker aan zelfcensuur heeft gedaan:

Cijfers over criminele asielzoekers onder de pet gehouden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 16:12:58 ]
pi_173323621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:05 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn het moslims, we gooien dagelijks bommen op moslims in Iraq en Syrië. Denk je dat ze stil blijven zitten en geen andere geloofsbroeders in westen hebben die toch nog wat wraakacties kunnen verrichten?
Ah altijd dit excuus en als deze niet werkt neem je gewoon Palestina.
pi_173323652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:05 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn het moslims, we gooien dagelijks bommen op moslims in Iraq en Syrië. Denk je dat ze stil blijven zitten en geen andere geloofsbroeders in westen hebben die toch nog wat wraakacties kunnen verrichten?
Het zijn vooral moslims die voor deze moslims vluchten. Kleine kanttekening.
pi_173323662
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:05 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn het moslims, we gooien dagelijks bommen op moslims in Iraq en Syrië. Denk je dat ze stil blijven zitten en geen andere geloofsbroeders in westen hebben die toch nog wat wraakacties kunnen verrichten?
Dit is natuurlijk een trieste drogredenatie om maar niet naar de islam te hoeven wijzen. Koran 9:111 en 9:5 is waar moslims hun inspiratie vandaan halen om ongelovigen af te slachten.
pi_173323818
quote:
‘Parool verzweeg bewust naam en afkomst Amsterdamse Staionsplein-crasher’

“De afkomst van de bestuurder was al geruime tijd bekend bij journalisten”, aldus een Parool-journalist. En werd dus al die tijd bewust -niet- vermeld want ‘geen nieuws’ en ‘afkomst doet er niet toe’. Wat raar, een paar miljoen Nederlanders, die géén Parool lezen, vinden dat wél gewoon nieuws, willen het wél dolgraag weten en denken wél dat het er toe doet.

Misschien de ideologische roze bril een keer afzetten en stoppen met voor lezers bepalen wat zij wel of geen nieuws moeten vinden of wat wel of niet goed is voor de maatschappij?

Traditionele journalistiek in Nederland anno 2017: u mag nog steeds de waarheid niet horen. Het is maar goed dat er internet is. Anders had u het nooit geweten, kennelijk.
pi_173324044
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij gelooft dat de politie een terrorist gewoon bewust vrijlaat en de aanslag in de doofpot stopt?
Je ziet wat er in Amsterdam is gebeurd, en die gast die mensen neerstak in de trein. Dus ja!
pi_173324092
Wel efficiënt overigens mocht het toch terrorisme blijken te zijn. Als aanslagen doodgezwegen worden is er weinig eer aan te behalen meer voor de gemiddelde extremist.

Lijkt me een betere strategie dan bij elke moslim die een ongeluk krijgt keihard te gaan roepen dat het een terrorist is.
pi_173324094
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In Marseille ging het om een persoon die kort ervoor in psychiatrische behandeling was,
ook ij een voorstad van parijs laatste wek ging het vermoedelijk om een zelfmoord-poging
https://www.welt.de/polit(...)hrere-Verletzte.html

Het kan zeker zijn dat het een trend is, berichtgeving in de media kan zeker bij psychisch gestoorden of zelfmoord-overwegers ook een extra aanzet geven...

Het beste dat bv de Media kan doen is zeer terughoudend reageren, niet pogen gelijk binnen de korste tijd 'BREAKING NEWS' ervan te maken, maar dat kan ook lastig zijn, omdat er een grote behofte aan informatie is, en velen ook binnen de korste tijd met aanname's komen en ook veelal heel snel beelden en video's verspreiden via sociale media
En die gast die zelfmoord wilde gaan plegen had zijn autogordel om en een AK47 op de achterbank. Klinkt logisch
pi_173324119
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:57 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Kan allemaal best zijn maar in 90% van de gevallen zijn het moslims. Ik zie een patroon...
Waarom die fixatie op iemands achtergrond...?

Maakt het een ongeval opeens iets anders als de chaufeur Khalid heet of als hij Kees heet (en ja, blanke veroorzakers van zulke ongevallen komt ook voor, bv een oudere man die een jaar terug in Hamburg een jong gezin doodreed omdat hij achter het wiel onwel geworden is kwam ook niet met naam en al zn gegevens in het bericht voor, en zn privacy werd goed beschut.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173324138
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:35 schreef -0- het volgende:
Wel efficiënt overigens mocht het toch terrorisme blijken te zijn. Als aanslagen doodgezwegen worden is er weinig eer aan te behalen meer voor de gemiddelde extremist.

Lijkt me een betere strategie dan bij elke moslim die een ongeluk krijgt keihard te gaan roepen dat het een terrorist is.
Ik denk dat in elke moslim die fanatiek de islam aanhangt een potentiële terrorist zit.
pi_173324149
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het had natuurlijk makkelijk voorkomen kunnen worden als de politie gewoon open kaart had gespeeld... Maar nee hoor, alles angstvallig "geheim" houden.
Als het een neo-nazi zou zijn, was het super openbaar gemaakt met naam en toenaam, foto in alle kranten, etcetera.
pi_173324168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:39 schreef Homey het volgende:

[..]

Als het een neo-nazi zou zijn, was het super openbaar gemaakt met naam en toenaam, foto in alle kranten, etcetera.
Dat zag je in Charlotsville
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:40:43 #208
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_173324173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:39 schreef Homey het volgende:

[..]

Als het een neo-nazi zou zijn, was het super openbaar gemaakt met naam en toenaam, foto in alle kranten, etcetera.
Idd, dan was het een gerichte aanslag op die joden die aangereden zijn.
pi_173324225
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarom die fixatie op iemands achtergrond...?

Maakt het een ongeval opeens iets anders als de chaufeur Khalid heet of als hij Kees heet (en ja, blanke veroorzakers van zulke ongevallen komt ook voor, bv een oudere man die een jaar terug in Hamburg een jong gezin doodreed omdat hij achter het wiel onwel geworden is kwam ook niet met naam en al zn gegevens in het bericht voor, en zn privacy werd goed beschut.
Nou ja er is een groep die mij het liefste dood zien dus ja ik zou graag die achtergrond willen weten.

En ja ik vind het erger wanneer iemand dit met opzet doet dan wanneer het een ongeluk betreft lijkt me niet zo raar.

Daarbij als dit iedere keer bijvoorbeeld jehova's waren had ik dat ook graag geweten.
pi_173324440
Deze actie van GS is een tamelijk onsmakelijke heksenjacht. Want anders kan ik het niet noemen als iemand zonder dat er enige concrete aanwijzingen voor opzet zijn, alleen op basis van zijn (buitenlandse) naam verdacht wordt gemaakt.
pi_173324451
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:42 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Nou ja er is een groep die mij het liefste dood zien dus ja ik zou graag die achtergrond willen weten.
Want jij kan aan iemands naam zien of hij jou dood wil hebben?
pi_173324503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Deze actie van GS is een tamelijk onsmakelijke heksenjacht. Want anders kan ik het niet noemen als iemand zonder dat er enige concrete aanwijzingen voor opzet zijn, alleen op basis van zijn (buitenlandse) naam verdacht wordt gemaakt.
Als het een aanslag was, en ze laten hem vrij waarop hij natuurlijk later weer een aanslag pleegt heb je het grootste politie-schandaal ooit. Het lijkt me sterk dat ze dat willens en wetens laten gebeuren. De toekomst zal het leren.
pi_173324646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als het een aanslag was, en ze laten hem vrij waarop hij natuurlijk later weer een aanslag pleegt heb je het grootste politie-schandaal ooit. Het lijkt me sterk dat ze dat willens en wetens laten gebeuren. De toekomst zal het leren.
Als je als groot landelijk medium iemand met naam, toenaam en geboortedatum op het internet zet, en je suggereert dat hij een terrorist is die bewust een aanslag heeft gepleegd, dan moet je wel met wat meer komen dan alleen zijn buitenlandse achternaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 17:03:39 ]
pi_173324689
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als het een aanslag was, en ze laten hem vrij waarop hij natuurlijk later weer een aanslag pleegt heb je het grootste politie-schandaal ooit. Het lijkt me sterk dat ze dat willens en wetens laten gebeuren. De toekomst zal het leren.
Aan de andere kant ware zo'n beetje alle recente aanslagplegers achteraf bekenden van de politie, die in de gaten gehouden werden...
pi_173324708
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je als groot landelijk medium iemand met naam, toenaam en geboortedatum op het internet zet, en je suggereert dat hij een terrorist is die bewust een aanslag heeft gepleegd, dan moet je wel met wat meer komen dan alleen zijn buitenlandse achternaam.
Als het goed is zijn er ook huiszoekingen en medische tests gedaan. Om terroristische motieven uit te sluiten en het diabetes verhaal te bevestigen. Publicatie van dat soort zaken zouden mij meer overtuigen dan een achternaam die op -aoui eindigt. Van dat soort achternamen is het percentage in Amsterdam nou eenmaal vrij hoog.
pi_173324813
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als het goed is zijn er ook huiszoekingen en medische tests gedaan. Om terroristische motieven uit te sluiten en het diabetes verhaal te bevestigen. Publicatie van dat soort zaken zouden mij meer overtuigen dan een achternaam die op -aoui eindigt. Van dat soort achternamen is het percentage in Amsterdam nou eenmaal vrij hoog.
Ik heb het dan ook niet over de transparantie van de politie, maar over de digitale schandpaal van Geenstijl, die alle perken te buiten gaat. Zonder concrete aanwijzingen iemands achternaam publiceren en roepen dat het zaakje stinkt "want het is een moslim" is vooral buitengewoon generaliserend en lasterlijk, maar het is geen onderzoeksjournalistiek en ook geen manier om misstanden aan de kaak te stellen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 17:12:39 ]
pi_173324936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over de transparantie van de politie, maar over de digitale schandpaal van Geenstijl, die alle perken te buiten gaat. Zonder concrete aanwijzingen iemands achternaam publiceren en roepen dat het zaakje stinkt "want het is een moslim" is vooral buitengewoon generaliserend en lasterlijk, maar het is geen onderzoeksjournalistiek en ook geen manier om misstanden aan de kaak te stellen
Mee eens, en ik snap heel goed dat het lekken van dit stuk niks te maken heeft met transparantie van de politie. Bij het woordje publicatie had ik wellicht iets duidelijker moeten zijn en publicatie van een gelekt document o.i.d. moeten zeggen.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:21:45 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173325018
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:39 schreef Homey het volgende:

[..]

Als het een neo-nazi zou zijn, was het super openbaar gemaakt met naam en toenaam, foto in alle kranten, etcetera.
Dan was het uiteraard een "Extreem rechtse aanslag" geweest.

Maar goed, dit is ook een manier om aanslagen te voorkomen en te kunnen zeggen dat Nederland nog steeds niet het slachtoffer is geweest van een aanslag...
pi_173325187
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En dan lekt de identiteit toch uit, en dan zijn ze opeens pissig. Daaruit kun je 2 dingen concluderen:

- de politie is pissig dus is het vermoedelijk waar
- Er is daar kennelijk een politieagent zo gefrustreerd dat hij het noodzakelijk vond deze informatie te lekken. Wanneer het gewoon een ongeluk was kun je je afvragen welke agent zijn baan op het spel zet door dit te lekken terwijl het dus iets onschuldigs was.

Inderdaad waarom zou een politieagent ontslag riskeren door informatie te lekken, als het gewoon een ongeluk was :?
pi_173325231


corinevloet twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 15:47:28 Alleen al het feit dát er gelekt wordt door de politie, geeft aan dat ze met lede ogen aanzien hoe er iets onfris w... https://t.co/IBUsyQji0C reageer retweet
baspaternotte twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 16:12:43 Nu op TPO (autotweet) - 'Parool verzweeg bewust naam en afkomst Amsterdamse Staionsplein-crasher' https://t.co/TsXBDn4jhH reageer retweet
Waarom dat verzwijgen, ze maken het zelf verdacht.
pi_173325369
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ afbeelding ]

corinevloet twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 15:47:28 Alleen al het feit dát er gelekt wordt door de politie, geeft aan dat ze met lede ogen aanzien hoe er iets onfris w... https://t.co/IBUsyQji0C reageer retweet
baspaternotte twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 16:12:43 Nu op TPO (autotweet) - 'Parool verzweeg bewust naam en afkomst Amsterdamse Staionsplein-crasher' https://t.co/TsXBDn4jhH reageer retweet
Waarom dat verzwijgen, ze maken het zelf verdacht.
Inderdaad. Men maakt het zelf verdacht.

Eerst tweeten dat hij er vandoor ging toen hij er op aangesproken werd. Er vandoor gaan is per definitie opzettelijk. Vervolgens blijkt het een ongeluk te zijn. Een ongeluk is per definitie onopzettelijk. Dat is dus pure tegenstrijdigheid. Om het geheel nog verdachter te maken blijken er van de 15 camera's, toevallig, niet 1 het "ongeval" geregistreerd te hebben. Vervolgens wil men niks zeggen over de naam of afkomst van de brokkenpiloot.

Nou, iemand die het huidige maatschappelijk discours een beetje volgt weet dat hij op zo'n moment kritisch moet worden, want dan worden er vermoedelijk zaken verzwegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:48:12 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173325571
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:39 schreef Homey het volgende:

[..]

Als het een neo-nazi zou zijn, was het super openbaar gemaakt met naam en toenaam, foto in alle kranten, etcetera.
Als dat het geval was geweest dan waren er nu nog dagelijks speciale nieuwsuitzendingen. En zou er ook voortdurend aandacht zijn geweest voor het feit dat de 2 zwaargewonden Joden waren. Joden! Aangereden! 70 jaar naar dato! Midden in Amsterdam! Joden!! Op 2 km afstand van het Anne Frankhuis! Dit-nooit-weer en alle social media accounts van mensen rechts van D66 zouden geblokkeerd worden. Geen andere keuze. DIt Nooit Meer. #SupportAmsterdam
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173325588
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:39 schreef Homey het volgende:

[..]

Als het een neo-nazi zou zijn, was het super openbaar gemaakt met naam en toenaam, foto in alle kranten, etcetera.
Nou nee, want het was een ongeluk.
pi_173325602
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Inderdaad waarom zou een politieagent ontslag riskeren door informatie te lekken, als het gewoon een ongeluk was :?
Omdat er kennelijk agenten zijn die net zo denken als sommige domrechtse figuren.
pi_173325609
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inderdaad. Men maakt het zelf verdacht.

Eerst tweeten dat hij er vandoor ging toen hij er op aangesproken werd. Er vandoor gaan is per definitie opzettelijk. Vervolgens blijkt het een ongeluk te zijn. Een ongeluk is per definitie onopzettelijk. Dat is dus pure tegenstrijdigheid. Om het geheel nog verdachter te maken blijken er van de 15 camera's, toevallig, niet 1 het "ongeval" geregistreerd te hebben. Vervolgens wil men niks zeggen over de naam of afkomst van de brokkenpiloot.

Nou, iemand die het huidige maatschappelijk discours een beetje volgt weet dat hij op zo'n moment kritisch moet worden, want dan worden er vermoedelijk zaken verzwegen.
Ik weet niet of het opzettelijk was en moet er toch vanuit gaan dat als de politie meld dat er geen opzet in het spel was dat het klopt. Alleen bekruipt mij toch het geval dat één en ander niet klopt:

Het eerste bericht wat uitkwam was dat de man werd staande gehouden en daarna er vandoor was gereden. Dit was ook het eerste politiebericht wat kwam. Na het "ongeluk" werd de man 4 dagen vastgehouden, wat ik erg raar vind zou het een ongeluk zijn. Dus ze wisten het zelf niet zeker op dat moment lijkt mij, ze hebben zelfs een huiszoeking gedaan. Hoe vaak gebeurd het dat ze na een "ongeluk" een huiszoeking doen. Dat daarna alle camera's in maintenance modus stonden helpt natuurlijk ook niet mee, het is Amsterdam CS, daar zou je toch elke meter in beeld moeten kunnen brengen, en gezien de hoeveelheid camera's die er hangen zou je dat ook verwachten. Daarna de getuigenverslagen die beweerden dat de man opzettelijk inreed op een groep mensen, en zeer agressief reageerde achteraf vind ik ook verdacht. Daarbij bleken 3 van de gewonden joden uit Israël op vakantie in Nederland, waarvan ik er van één een interview had gelezen dat hij ook het idee had dat het met opzet was. En dan nu een lek vanuit de politie met de gegevens, tja.

Daardoor twijfel ik aan het verhaal van de politie, maar kan niet beweren dat het gelogen is. Het gaat een welles/nietes spelletje worden, en de echte waarheid zullen we niet weten. Maar zou het niet kunnen dat deze man zeer gefrustreerd weg gereden is (volgens de eerste lezing klopt dat), en uit frustratie een groep is ingereden, en daarna alles heeft gegooid op "onwel geworden". Bewijs het maar eens of iemand opzettelijk inrijd of onwel is. Als iemand op een morgen besluit vanwege zijn ideologie om op een groep voetgangers in te rijden, wat verwacht je te vinden in dat appartement? Hij kan en zal blijven beweren dat hij onwel was vanwege een lage suikerspiegel. Maar is dat tevens geen reden om de combinatie autorijden en ramadan te onderzoeken? Er zijn tijdens de ramadan meerdere artikelen verschenen over de combinatie ramadan en suikerziekte, of ramadan en normaal kunnen functioneren in de maatschappij, en overal kwamen negatieve geluiden, het was gewoon levensgevaarlijk. Niet alleen voor anderen, maar ook voor de deelnemers aan de ramadan. Waarom is het nog altijd wel geoorloofd om je uit te hongeren, en dan in een auto te stappen wetende dat je niet 100% kunt functioneren, maar is het verboden om bijvoorbeeld met drank of drugs op te rijden, dan ben je toch ook niet helemaal helder van geest?

Maar helaas zullen we door politieke correctheid nooit iets vanuit de politici of orde handhavingsdiensten verwachten als het gaat om ramadan icm. autorijden. Deugen en niet weggezet worden als een racist gaat voor de veiligheid van burgers blijkbaar.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:52:28 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:55:18 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173325696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
ewonden joden uit Israël op vakantie in Nederland, waarvan ik er van één een interview had gelezen dat hij ook het idee had dat het met opzet was. En dan nu een lek vanuit de politie met de gegevens, tja.

Daardoor twijfel ik aan het verhaal van de politie, maar kan niet beweren dat het gelogen is. Het gaat een welles/nietes spelletje worden, en de echte waarheid zullen we niet weten. Maar zou het niet kunnen dat deze man zeer gefrustreerd weg gereden is (volgens de eerste lezing klopt dat), en uit frustratie een groep is ingereden, en daarna alles heeft gegooid op "onwel geworden". Bewijs het maar eens of iemand opzettelijk inrijd of onwel is. Als iemand op een morgen besluit vanwege zijn ideologie om op ee
Ik weet in ieder geval wel dat wanneer Andres Breivik op proefverlof was ingereden op een groepje Marokkanen, hij niet met het smoesje 'onwelwording' na 4 dagen alweer naar huis was gestuurd. Zeker weten van niet!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:57:22 #228
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173325733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

8 Mensen gewond waarvan 2 ernstig, blabla etc....

Binnen 4 minuten! lijkt onwelwording... Tuurlijk joh... :')
Niet binnen 4 minuten, die man is 4 dagen vastgehouden, huis doorzocht en alles.
Het leek om een onwelwording te gaan en na (ruim) onderzoek is dat bevestigt.

Al met al, arme man. Zijn naam en alles op straat nu. Hoop dat hij niet lastiggevallen gaat worden of erger door deze ontzettende naaistreek.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173325748
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval wel dat wanneer Andres Breivik op proefverlof was ingereden op een groepje Marokkanen, hij niet met het smoesje 'onwelwording' na 4 dagen alweer naar huis was gestuurd. Zeker weten van niet!
Denk het ook niet, als de politie dit "gerucht" snel de kop in wilt drukken helpt misschien een verklaring van een arts, mits er een arts deze bestuurder heeft behandeld. Zou toch normaal zijn na een onwel wording. ;)

Die potentiële terrorist in Eindhoven bij het concert van Guus Meeuwis hebben ze ook moeten laten lopen nadat ze niet voldoende bewijs hadden. Zolang hij blijft beweren dat het een ongeluk omdat hij onwel was kan niemand hem iets maken, een dokter zat niet bij hem in de auto op dat moment dus weet niet hoe hij zich voelde achter het stuur.
pi_173325776
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet binnen 4 minuten, die man is 4 dagen vastgehouden, huis doorzocht en alles.
Het leek om een onwelwording te gaan en na (ruim) onderzoek is dat bevestigt.

Al met al, arme man. Zijn naam en alles op straat nu. Hoop dat hij niet lastiggevallen gaat worden of erger door deze ontzettende naaistreek.
Hij bedoeld denkelijk de twitter berichten, om 22:01 melding van incident met 8 gewonden, en 4 minuten later de "onwelwording". Als je dan het eerste twitter bericht pakt vermelden ze toch duidelijk "er vandoor". Dus op het moment dat hij er vandoor ging was hij nog niet onwel lijkt mij.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:01:56 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173325824
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hij bedoeld denkelijk de twitter berichten, om 22:01 melding van incident met 8 gewonden, en 4 minuten later de "onwelwording". Als je dan het eerste twitter bericht pakt vermelden ze toch duidelijk "er vandoor". Dus op het moment dat hij er vandoor ging was hij nog niet onwel lijkt mij.
Exact wat ik bedoel ja.
pi_173325852
maartenvdun twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 15:20:09 De afkomst van de bestuurder was al geruime tijd bekend, ook bij journalisten. Maar afkomst alleen is nooit nieuws,… https://t.co/yTX2JwmbIw reageer retweet
Tijdens ramadan worden 8 mensen aangereden op een plek waar geen auto's mogen komen, gezien de huidige situatie in Europa is de afkomst dan juist relevant naar mijn mening.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:03:45 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173325861
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hij bedoeld denkelijk de twitter berichten, om 22:01 melding van incident met 8 gewonden, en 4 minuten later de "onwelwording". Als je dan het eerste twitter bericht pakt vermelden ze toch duidelijk "er vandoor". Dus op het moment dat hij er vandoor ging was hij nog niet onwel lijkt mij.
Dan moeten ze het draaiboek 'twitteren na een terreuraanslag' aanpassen. Of misschien was de twitteraar van dienst zo zenuwachtig nu het echt gebeurde dat hij het 'onwelwordingsbericht' te snel de ether in stuurde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:08:15 #235
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173325940
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hij bedoeld denkelijk de twitter berichten, om 22:01 melding van incident met 8 gewonden, en 4 minuten later de "onwelwording". Als je dan het eerste twitter bericht pakt vermelden ze toch duidelijk "er vandoor". Dus op het moment dat hij er vandoor ging was hij nog niet onwel lijkt mij.
Dat lijkt mij is wens/doemdenken . Dat wat in eerste instantie leek op ervandoor gaan bleek onwel worden te zijn.
De 'dader' is 4 dagen vastgehouden, medisch onderzocht, huis doorzocht, medische spullen die hij had bekeken. Uit alles bleek geen opzet, maar onwel worden.

Dat eerste Twitter bericht is gewoon te snel gedaan, zonder enige kennis van hoe en wat. Toen bleek wat er gebeurd was werd duidelijk dat het om onwel worden ging en zelfs toen is men voorzichtig en doortastend geweest.

Ik zie geen enkele reden daar aan te twijfelen. Ik kan niet geloven dat ze wel dachten dat het opzet was, terrorisme was, en die gaat gewoon hebben laten lopen. Dat gaat me echt te ver, is ronduit complot denken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173325980
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval wel dat wanneer Andres Breivik op proefverlof was ingereden op een groepje Marokkanen, hij niet met het smoesje 'onwelwording' na 4 dagen alweer naar huis was gestuurd. Zeker weten van niet!
Anders Breivik zou verdacht zijn vanwege zijn eigen wandaden uit het verleden. Deze meneer wordt verdacht gemaakt vanwege zijn afkomst. Dat is nogal een verschil.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:10:00 #237
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173325983
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
maartenvdun twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 15:20:09 De afkomst van de bestuurder was al geruime tijd bekend, ook bij journalisten. Maar afkomst alleen is nooit nieuws,… https://t.co/yTX2JwmbIw reageer retweet
Tijdens ramadan worden 8 mensen aangereden op een plek waar geen auto's mogen komen, gezien de huidige situatie in Europa is de afkomst dan juist relevant naar mijn mening.
Waarom is dat relevant bij een onwelwording? Als het werkelijk om een ongeluk gaat?

Als er (in)direct bewijs was gevonden die het waarschijnlijker maakte dat er opzet was dan pas was het relevant geweest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173326231
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:12 schreef Racalt het volgende:

[..]

Ten eerste je moet niet op de man afspelen.

jij roept hier domme dingen, dus daar krijg je reactie op. Niet huilie huilie doen
pi_173326297
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant bij een onwelwording? Als het werkelijk om een ongeluk gaat?

Als er (in)direct bewijs was gevonden die het waarschijnlijker maakte dat er opzet was dan pas was het relevant geweest.
Waarom bepaalt de media of die informatie relevant is of niet? Laat dat maar aan de lezer over. Ik vind het sowieso al discussie waardig of suikerpatiënten auto zouden moeten kunnen rijden als ze meedoen aan de vastenperiode. Door die informatie achter te houden worden dat soort discussies bijvoorbaat al doodgeslagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 18:28:35 ]
pi_173326323
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant bij een onwelwording? Als het werkelijk om een ongeluk gaat?

Als er (in)direct bewijs was gevonden die het waarschijnlijker maakte dat er opzet was dan pas was het relevant geweest.
- Getuigen die verklaren dat het opzet was
- Slachtoffers die verklaren dat het opzet was
- Agressief gedrag van de bestuurder
- Bestuurder wat er vandoor gaat als de politie hem staande wil houden
- Joodse slachtoffers
- Een stuk of 20 camera's die allemaal op dat moment niet werkte
- 4 dagen vastgehouden
- Huiszoeking

Conclusie:

Bestuurder is onwel geworden.

Kijkend naar bovenstaande opsomming, en de situatie momenteel in Europa waar dit blijkbaar bij het dagelijkse leven lijkt te gaan behoren vind ik het wel zeker relevant dat ze bekendmaken wat de afkomst is. Als de man blank was van westerse afkomst hadden we het ook geweten, dat had er meteen in gestaan. Nu dat het een Marokkaan betreft willen ze het onder de pet houden, met misschien als reden dat er geen verdere escalatie komt, maar ze hebben al de schijn tegen gezien de feiten die op tafel liggen, en dan houden ze de afkomst ook nog eens onder de pet, dat was de grote vraag na dit "ongeluk" waarvan iedereen al raar vond dat het een ongeluk was voordat het bericht van Geenstijl vandaag uitkwam dat het wel degelijk een ramadan vierende Marokkaan was.

Wat zou zijn gebeurd als de dader blank was en de slachtoffers moslim, hadden ze het dan ook zo onder de pet gehouden? Kijk hier bijvoorbeeld:

Man uit joyrijden met gestolen vrachtwagen Defensie

Een "verwarde blanke man" heeft een vrachtwagen van de militaire basis Oirschot gestolen en is daarmee gaan joyrijden in Eindhoven.

Waarom is het wel relevant om te melden dat het om een blanke gaat? Bij het inrijden op die moskeegangers in Londen werden twee zaken binnen een half uur gemeld door de media, blanke man en terroristische aanslag. Terwijl het politieonderzoek nog in volle gang was wist de media het al zeker, en waarom, omdat getuigen verklaarden dat er opzet in het spel was. Gaan idioten los in Londen, waar ze willekeurig om mensen insteken terwijl ze Allah Akbar roepen, moet je die getuigenverslagen ergens in een donkere hoek op het internet bekijken, want de media wacht dan opeens het verslag van de politie af.
pi_173326382
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant bij een onwelwording? Als het werkelijk om een ongeluk gaat?

Als er (in)direct bewijs was gevonden die het waarschijnlijker maakte dat er opzet was dan pas was het relevant geweest.
Als die meneer onwel was geworden als gevolg van suikerziekte én ramadan zou zeker relevant zijn om die meneer zijn godsdienst te vermelden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:32:43 #242
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173326389
Waar heb je het over man. Marokkaan is zowat het meest gebruikte woord in de media. Vind je het nog niet genoeg? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:33:37 #243
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173326406
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als die meneer onwel was geworden als gevolg van suikerziekte én ramadan zou zeker relevant zijn om die meneer zijn godsdienst te vermelden.
Ja, want boeddhisten en christenen doen aan de ramadan. Sjonge jonge zeg. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173326418
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar heb je het over man. Marokkaan is zowat het meest gebruikte woord in de media. Vind je het nog niet genoeg? :?

:{²
Ja kun je nagaan hoe erg het zou zijn als het niet vaak verzwegen zou worden.
pi_173326432
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als die meneer onwel was geworden als gevolg van suikerziekte én ramadan zou zeker relevant zijn om die meneer zijn godsdienst te vermelden.
En geen vragen over de combinatie suikerziekte - ramadan - autorijden, vind het maar raar gezien alle berichten over hoe gevaarlijk deze combinatie is. Deze man wist dat hij niet in een auto mocht stappen als hij suikerziekte had en niets gegeten had. Als je suikerziekte hebt dien je het CBR te informeren, moet de politie toch binnen een uurtje kunnen achterhalen of deze man wel degelijk suikerziekte had lijkt mij.
pi_173326435
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, want boeddhisten en christenen doen aan de ramadan. Sjonge jonge zeg. :')

:{²
:')

Nee simpleton, er werd verzwegen dat meneer ramadan deed.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:36:35 #247
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173326458
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:34 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Ja kun je nagaan hoe erg het zou zijn als het niet vaak verzwegen zou worden.
Dan zou het nog steeds het "zowat meest gebruikte woord in de media" zijn. Dus waar je je druk om maakt. :{

Tegenwoordig hoef je echt niet meer naar de drogist voor laxeermiddel. Gewoon een half uurtje op Fok! lezen en je kan naar hartenlust je wc-pot voltanken. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:39:22 #248
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173326506
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

:')

Nee simpleton, er werd verzwegen dat meneer ramadan deed.
Is het al zeker dan dat hij aan ramadan deed? Want dat staat niet zo in dat dossier...
Sterker nog, weet je zeker dat het een moslim was? Of wordt er nu aanname op aanname gedaan?

Al met al, ruim onderzocht, geen reden om te denken dat er opzet in het spel was. Maar de gegevens van deze man liggen nu wel op straat, met veelste veel mensen die zelfs denken dat het wel opzet was is dat niet echt fijn voor die man.
Hoop dat dit geen ellendig staartje gaat krijgen voor die man.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173326562
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval wel dat wanneer Andres Breivik op proefverlof was ingereden op een groepje Marokkanen, hij niet met het smoesje 'onwelwording' na 4 dagen alweer naar huis was gestuurd. Zeker weten van niet!
Ze hebben immers ook hetzelfde verleden. Dus logisch dat je het gelijktrekt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_173326606
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is het al zeker dan dat hij aan ramadan deed? Want dat staat niet zo in dat dossier...
Sterker nog, weet je zeker dat het een moslim was? Of wordt er nu aanname op aanname gedaan?

Al met al, ruim onderzocht, geen reden om te denken dat er opzet in het spel was. Maar de gegevens van deze man liggen nu wel op straat, met veelste veel mensen die zelfs denken dat het wel opzet was is dat niet echt fijn voor die man.
Hoop dat dit geen ellendig staartje gaat krijgen voor die man.
Nee, dat weten we niet, doordat er nog steeds geheimzinnig wordt gedaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173326615
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is het al zeker dan dat hij aan ramadan deed? Want dat staat niet zo in dat dossier...
Dat is dus het soort informatie dat de politie openbaar had moeten maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 18:46:43 ]
pi_173326625
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, want boeddhisten en christenen doen aan de ramadan. Sjonge jonge zeg. :')

:{²
Nee die niet idd. Als je mee wil doen aan de ramadan, ga je maar lekker lopen ipv achter hey stuur zitten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:47:28 #253
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173326634
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dat weten we niet, doordat er nog steeds geheimzinnig wordt gedaan.
Het voegt gewoon niets toe. Het was een ongeluk met medische oorzaak.
Daar is niet geheimzinnig over gedaan.

Teveel mensen willen er meer van maken dan het was, dat is het probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:47:55 #254
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173326647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is dus het soort informatie dat de politie openbaar had moeten maken.
Of juist niet. Politie is er voor de veiligheid. Die gaat geen burgeroorlog triggeren en faciliteren. :{

Nee, verstandig wat mij betreft.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173326669
Conclusie: opzet met een excuus welke de politie maar al te graag aan heeft gegrepen.

Opzet, excuus, doofpot.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 18:49:16 ]
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:49:07 #256
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173326674
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:47 schreef marsan het volgende:
Als je mee wil doen aan de ramadan, ga je maar lekker lopen
Het heeft mij nooit weerhouden om de auto te pakken. En ik ben best volwassen. Als je vast komen er ook speciale powers vrij. Je bent op sommige zaken juist alerter. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173326871
Genoeg ongelukken door hypoglicemie:
quote:
A Merseyside policeman suffered a diabetic fit before causing a car crash that left a man brain damaged, a court heard.

PC Paul Ford’s Vauxhall Meriva hit barriers on either side of the M57 before running traffic lights and ploughing into stationary cars at Switch Island in Aintree .

Christopher Whittaker, John Cleary and Victoria Lavery required hospital treatment after the collision at the motorway’s junction with Dunnings Bridge Road.

Ford, 46, of Stonehill Avenue in Bebington – who denies three counts of causing serious injury by dangerous driving – says he swerved to avoid a fox.
quote:
In January of this year, a 41-year-old Pennsylvania man entered non-negotiated guilty pleas to two felony counts of vehicular homicide and a misdemeanor count of reckless endangerment. In 2012, he’d collided with a vehicle at an interstate on-ramp, killing the 64-year-old driver of the other car. Within a day of the crash, a 91-year-old passenger in that car succumbed to her injuries. The injuries were so severe that the four surviving occupants of each vehicle, including the man’s two-year old son, had to be airlifted to Pittsburgh-area hospitals.

The accident happened in the middle of a clear August day. Accident reconstruction technicians and state troopers investigating the crash established that the car had been traveling in a straight line to the point of impact at a speed of between 88 miles per hour and 93 miles per hour, and that the driver never applied the brakes.

Allen Powanda, the assistant district attorney who handled the case, told Insulin Nation in a phone interview that the paramedics who responded to the accident could tell that the man had suffered a diabetic episode that rendered him incapable of safe driving.
Studie van 6 maand, in die tijd hadden 2 van de 200 diabetici zich doodgereden...
quote:
We recently conducted a study in which 100 adults and 100 children with type 1 diabetes were given memory meters and strips (OneTouch Ultra; LifeScan, Milpitas, CA) and asked to record all blood glucose readings for 6 consecutive months. Tragically, during this study, two subjects died in vehicular collisions. Subject A was a 47-year-old male with a 30-year history of type 1 diabetes and an HbA1c (A1C) of 7.6%. Witnesses reported that the subject had been swerving out of his lane, with erratic speed, and was unresponsive to the honks of other drivers before crashing into a tree. Subject B was a 15-year-old male with a 7-year history of type 1 diabetes and an A1C of 7.0%. The accident occurred when his ATV flipped while driving through the woods.
http://care.diabetesjournals.org/content/29/2/467
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173327012
Ach, bij criminele activiteiten word het getinte signalement vandaag de dag ook maar achterwege gelaten. Nu ook namen. Ik kijk er niet meer van op.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173327105
Getuigenverslag van AT5:

quote:
"Verschillende getuigen melden echter aan AT5 dat de auto eerder al met hoge snelheid vanuit Westelijke richting richting de tramhalte aan de Westzijde van CS reed. Ze trekken de eerste lezing van de politie dan ook in twijfel." Natuurlijk, getuigen zijn ook maar getuigen en vatbaar voor allerhande suggesties en vervormingen, maar het zijn wel getuigen. Komen ze, en oordeel zelf.

"Een getuige, die op het moment van het incident overstapte op tram 26, is verbaasd over de lezing van de politie dat de man onwel werd. 'Ik zag de auto staan op de tramrails en dacht nog "goh, als er een aanslag komt, dan is dit het." De bestuurder werd aangesproken door twee agenten. Ik heb er even naar gekeken en liep toen door. Ik was zo'n honderd meter verder toen de wagen er dus vandoor scheurde. In mijn beleving is de man opzettelijk gevlucht is voor de politie. Maar dat hoor je niet terug.' De auto volgde de tramrails richting het Damrak en knalde uiteindelijk tegen een muur bij de ingang van de metro. 'Hij volgde de bocht en volgens mij is hij gewoon door de snelheid uit de bocht gevlogen', vervolgt de getuige. 'Misschien probeerde hij juist mensen te ontwijken en is hij dus aan zijn stuur gaan trekken.'"

"Een tweede getuige liep op het moment van het incident met een vriend richting het Stationsplein. 'Ik was aan de Westzijde van CS en liep net de fietstunnel uit richting tram 5', stelt de man. 'Ik liep te praten met een vriend toen hij mijn naam schreeuwde. "Rennen, rennen" zei hij. Ik keek naar rechts en zag een zwarte Peugeot met hoge snelheid op me af komen.' De twee mannen springen opzij en zien hoe de auto moet stoppen omdat er trams in de weg stonden. 'Twee agenten gingen toen naar de man toe om om z'n rijbewijs te vragen. Eén van de agenten seinde naar collega's dat ze erbij moesten komen. De andere agent gaf het rijbewijs terug aan de man en leek te gebaren van "rij maar door."' Volgens de getuige, die naar eigen zeggen op vijf a tien meter van de auto stond, maakte de bestuurder 'een geïrriteerde indruk'. 'Hij griste het rijbewijs min of meer uit de hand van de agent. Vervolgens startte hij, met een telefoon in zijn hand, de auto en reed hij vol gas de menigte in. We zagen mensen letterlijk door de lucht vliegen. De auto maakte bij het wegrijden duidelijk vaart, stelt de getuige. 'Hij reed misschien wel vijftig kilometer per uur. Er ontstond paniek, je hoorde mensen gillen. Ook ik ben weggerend. Ik zelf ben er honderd procent zeker van overtuigd dat er géén mogelijkheid is dat de man onwel is geworden. Dat heb ik wel overal gelezen en dat frustreert heel erg. Hij heeft volgens mij gewoon twee pogingen gedaan! En er is tegen hem gepraat door de politie. De politie had moeten merken dat er iets niet klopte. Dit is niet zomaar een ongeluk geweest.''" Enfin, intriges, lage bloedsuikerspiegels tijdens de vredigste maand ter wereld, 3/8 Israelische slachtoffers en nog eens intriges.
En dan de verklaring achteraf van de politie:

quote:
"'Het is nog niet helemaal duidelijk hoe dit precies gebeurd is', stelt een woordvoerder. 'Maar we houden er ernstig rekening mee dat hij onwel geworden is naar aanleiding van zijn bloedsuikergehalte. Maar als het onderzoek anders uitwijst laten we dat uiteraard weten.'" De woordvoerder herkent zich ook niet in het door de getuigen geschetste beeld dat de auto ook al met hoge snelheid aan kwam rijden. Kortom: de politie weet het ook allemaal nog niet zeker en heeft voorbarig de wereld in geholpen dat het om een onwelwording zou gaan. Ze vermoedden het hoogstens. De verdachte is trouwens een bekende van de politie, die ooit voor iets klein met de wet in aanraking kwam.


En onwelwording de wereld in slingeren via twitter enkele minuten na het "ongeluk".
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:13:09 #260
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173327152
Hij is dus net onwel geworden nadat hij aangesproken is door agenten. Wat is de kans..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173327164
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:58 schreef crystal_meth het volgende:
Genoeg ongelukken door hypoglicemie:

[..]

[..]

Studie van 6 maand, in die tijd hadden 2 van de 200 diabetici zich doodgereden...

[..]

http://care.diabetesjournals.org/content/29/2/467
Van het CBR:

quote:
U heeft een geldig rijbewijs, maar lijdt aan diabetes. Wat nu?
Als u net van de arts te horen heeft gekregen dat u aan diabetes lijdt, staat u wellicht niet meteen stil bij de gevolgen die het kan hebben voor uw rijbewijs. Vaak informeert uw arts u hierover. Uw arts kan het ook melden bij het CBR, maar doet dat meestal niet vanwege het medisch beroepsgeheim. Wij raden u aan om het zelf te melden bij het CBR. Dat doet u door een Eigen verklaring naar het CBR te sturen. Als u twijfelt over de noodzaak, overleg dan met uw arts. Die weet wat de regels zijn en wanneer u eventueel een Eigen verklaring indient.

Rijgeschikt of niet?
U wilt zo lang mogelijk mobiel blijven. Maar uw veiligheid, en die van anderen, staat voorop. Daarom beoordeelt het CBR zorgvuldig of u in staat bent om te rijden. Wij kijken daarbij onder andere naar uw Eigen verklaring, informatie van een medisch specialist en zonodig naar het resultaat van een rijtest. Bij de beoordeling of u rijgeschikt bent, speelt bijvoorbeeld mee hoe goed u ziet en of u hypo's heeft.
Het CBR zal dus op de hoogte moeten zijn geweest mits die man suikerziekte had, als het klopt dan hij dan alsnog de ramadan viert en in een auto kruipt ben je in mijn ogen net zo onverantwoordelijk bezig dan als je met drank op achter het stuur kruipt.
pi_173327168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij is dus net onwel geworden nadat hij aangesproken is door agenten. Wat is de kans..
Wrs dat daarom de aanslag niet goed gelukt was idd.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:14:37 #263
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173327193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs dat daarom de aanslag niet goed gelukt was idd.
Ik geloof er in ieder geval helemaal geen zak van.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173327216
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik geloof er in ieder geval helemaal geen zak van.
Van de officiële lezing niet?
pi_173327222
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs dat daarom de aanslag niet goed gelukt was idd.
Als het een Belg was, was aanslag als motief wel geloofwaardig geweest.
pi_173327297
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik geloof er in ieder geval helemaal geen zak van.
Zitten wel haken en ogen aan in ieder geval.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:18:10 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173327304
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Van de officiële lezing niet?
Jep. Het zal de eerste keer niet zijn dat de politie iets onder de pet houdt. Er zijn veel te veel tegenstrijdigheden en toevalligheden in dit verhaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173327348
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jep. Het zal de eerste keer niet zijn dat de politie iets onder de pet houdt. Er zijn veel te veel tegenstrijdigheden en toevalligheden in dit verhaal.
Klopt inderdaad. De cijfers rondom criminele asielzoekers bijvoorbeeld.
Cijfers over criminele asielzoekers onder de pet gehouden
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:20:21 #269
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173327377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. De cijfers rondom criminele asielzoekers bijvoorbeeld.
Cijfers over criminele asielzoekers onder de pet gehouden
Om maar wat te noemen inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173327397
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jep. Het zal de eerste keer niet zijn dat de politie iets onder de pet houdt. Er zijn veel te veel tegenstrijdigheden en toevalligheden in dit verhaal.
Dat zou wel heel dom zijn, want als naar buiten komt dat het anders ligt is het vertrouwen in de politie weg. En dat kan sowieso al bijna niet, dat het wel een aanslag geweest zou zijn en alle betrokken agenten en rechercheurs instructies hebben gehouden om dit te verzwijgen. De kans is heel groot dat iemand dan uit de school klapt.

En bovendien, waarom zou dit een aanslag geweest moeten zijn? Dat is dan wel een hele magere aanslag geweest; er zijn 0 doden.
pi_173327437
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jep. Het zal de eerste keer niet zijn dat de politie iets onder de pet houdt. Er zijn veel te veel tegenstrijdigheden en toevalligheden in dit verhaal.
Punt is hier natuurlijk dat die suikerziekte dan misschien wel echt was maar dat het ook kan dat hij echt een aanslag had willen plegen. Zoiets gaat in zijn kop rond, echt hard bewijs heb je niet. Verklaart misschien ook waarom hij 4 dagen vast zat, dat men bij de politie ook sceptisch was.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:23:00 #272
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173327447
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou wel heel dom zijn, want als naar buiten komt dat het anders ligt is het vertrouwen in de politie weg. En dat kan sowieso al bijna niet, dat het wel een aanslag geweest zou zijn en alle betrokken agenten en rechercheurs instructies hebben gehouden om dit te verzwijgen. De kans is heel groot dat iemand dan uit de school klapt.

En bovendien, waarom zou dit een aanslag geweest moeten zijn? Dat is dan wel een hele magere aanslag geweest; er zijn 0 doden.
Je kunt hierboven al zien dat de politie(top) dingen heeft achter gehouden. Dat deert ze blijkbaar niet zoveel.

Gelukkig maar, toch? Of moet een aanslag "lukken" voordat het echt een aanslag is? ;) Dan is het alsnog een poging tot. Wat in Spanje is gebeurt is ook slechts een plan B geweest.

En dat uit de school klappen is ook gebeurt. De naam is gelekt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173327514
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou wel heel dom zijn, want als naar buiten komt dat het anders ligt is het vertrouwen in de politie weg. En dat kan sowieso al bijna niet, dat het wel een aanslag geweest zou zijn en alle betrokken agenten en rechercheurs instructies hebben gehouden om dit te verzwijgen. De kans is heel groot dat iemand dan uit de school klapt.

En bovendien, waarom zou dit een aanslag geweest moeten zijn? Dat is dan wel een hele magere aanslag geweest; er zijn 0 doden.
Wat zou het toespelen van dat document aan Geenstijl voor een reden hebben dan? Een rechts-extremist die onrust probeert te zaaien in de samenleving, of een medewerker die geen vertrouwen heeft in de politietop of collega's en zulke zaken niet "geheim" wil blijven houden?

Beide is een optie.
pi_173327590
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is hier natuurlijk dat die suikerziekte dan misschien wel echt was maar dat het ook kan dat hij echt een aanslag had willen plegen. Zoiets gaat in zijn kop rond, echt hard bewijs heb je niet. Verklaart misschien ook waarom hij 4 dagen vast zat, dat men bij de politie ook sceptisch was.
Dit inderdaad. Dat de politie geen hard bewijs kon vinden doet niets af aan zijn intenties.
pi_173327597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is hier natuurlijk dat die suikerziekte dan misschien wel echt was maar dat het ook kan dat hij echt een aanslag had willen plegen. Zoiets gaat in zijn kop rond, echt hard bewijs heb je niet. Verklaart misschien ook waarom hij 4 dagen vast zat, dat men bij de politie ook sceptisch was.
Klopt, vandaar dat ze ook een huiszoeking gedaan hebben. Het kan zijn dat hij echt onwel geworden was, kan ook zijn dat er wel degelijk opzet in het spel zat, kan ook een echt ongeluk zijn geweest, gefrustreerd wegrijden zoals bevestigd door getuigen, en uit de bocht gevlogen. En zelf gooit hij het dan op "onwel geworden" omdat er toch geen bewijzen van opzet zijn.

Wat ik mis is het verhaal dat een dokter deze man na afloop onderzocht heeft en heeft geconstateerd dat deze man onwel geworden was. Nu is het zijn verhaal tegen dat van de rest, en de politie die geen camera beelden heeft en af moet gaan op de verslagen.
pi_173327633
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou wel heel dom zijn, want als naar buiten komt dat het anders ligt is het vertrouwen in de politie weg. En dat kan sowieso al bijna niet, dat het wel een aanslag geweest zou zijn en alle betrokken agenten en rechercheurs instructies hebben gehouden om dit te verzwijgen. De kans is heel groot dat iemand dan uit de school klapt.

En bovendien, waarom zou dit een aanslag geweest moeten zijn? Dat is dan wel een hele magere aanslag geweest; er zijn 0 doden.
Misschien is dit het eerste tipje van de sluier en volgt er meer. Ik snap niet waarom dit zo maar lekt namelijk.
I´m back.
pi_173327680
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, vandaar dat ze ook een huiszoeking gedaan hebben. Het kan zijn dat hij echt onwel geworden was, kan ook zijn dat er wel degelijk opzet in het spel zat, kan ook een echt ongeluk zijn geweest, gefrustreerd wegrijden zoals bevestigd door getuigen, en uit de bocht gevlogen. En zelf gooit hij het dan op "onwel geworden" omdat er toch geen bewijzen van opzet zijn.

Wat ik mis is het verhaal dat een dokter deze man na afloop onderzocht heeft en heeft geconstateerd dat deze man onwel geworden was. Nu is het zijn verhaal tegen dat van de rest, en de politie die geen camera beelden heeft en af moet gaan op de verslagen.
Meen me te herinneren dat-ie een tijdje daarvoor al gesignaleerd was toen hij van het Rembrandtsplein naar de Munt reed op de trambaan met een achterlijke snelheid. Dus ja, eigenaardige situatie blijft het.
I´m back.
pi_173327705
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen inderdaad.
Aanvankelijk had de politie tegenover deze krant ontkend dat er überhaupt gegevens worden verzameld over misdrijven onder vreemdelingen die asiel aanvragen. Later kwam de politie hierop terug.

Kwam de politie hier zelf op terug?
pi_173327726
Wel knap dat sommige mensen hier blijkbaar inzage hebben gekregen in het politiedossier.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:32:13 #280
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173327730
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aanvankelijk had de politie tegenover deze krant ontkend dat er überhaupt gegevens worden verzameld over misdrijven onder vreemdelingen die asiel aanvragen. Later kwam de politie hierop terug.

Kwam de politie hier zelf op terug?
Geen idee. Maar ik zie niet in hoe dat relevant is voor deze discussie. Het komt er op neer dat de politie informatie achter gehouden heeft en dat blijkbaar niet erg vindt om te doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173327733
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het heeft mij nooit weerhouden om de auto te pakken. En ik ben best volwassen. Als je vast komen er ook speciale powers vrij. Je bent op sommige zaken juist alerter. :{

:{²
Superpowers bij allah. Nu in de bioscoop
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_173327781
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:32 schreef Sloggi het volgende:
Wel knap dat sommige mensen hier blijkbaar inzage hebben gekregen in het politiedossier.
En dat argument kun je ook gebruiken bij de mensen die zeggen dat het "ongeluk" werd veroorzaakt door "onwelwording". Zij gaan uit van wat de politie aan de media heeft verteld. Dat er al bewijzen zijn dat politie bepaalde zaken graag in een doofpot stopt zijn dan niet meer relevant. Dat getuigenverslagen de lezing van de politie tegenspreken ook.
pi_173327801
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat zou het toespelen van dat document aan Geenstijl voor een reden hebben dan? Een rechts-extremist die onrust probeert te zaaien in de samenleving, of een medewerker die geen vertrouwen heeft in de politietop of collega's en zulke zaken niet "geheim" wil blijven houden?

Beide is een optie.
Als je niet geheim wil houden dat het toch wel een aanslag geweest is dan is dit wel een hele domme agent. Dan zou je namelijk screenshots mee moeten sturen van de inhoud van het dossier zelf, i.p.v. alleen info over de afkomst.
pi_173327870
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je kunt hierboven al zien dat de politie(top) dingen heeft achter gehouden. Dat deert ze blijkbaar niet zoveel.
Dat is niet iets wat bepaalde agenten uit de wind houden maar kennelijk een beleidslijn.

quote:
En dat uit de school klappen is ook gebeurt. De naam is gelekt.
Alleen de naam, ja. Als het echt een aanslag was geweest en deze agent wilde dat verhullen heeft-ie wel heel dom gehandeld. Die info ontbreekt namelijk.
pi_173327881
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
. Nu is het zijn verhaal tegen dat van de rest, en de politie die geen camera beelden heeft en af moet gaan op de verslagen.
Lastige zaak inderdaad. Waar moet de politie inderdaad op afgaan wanneer ze geen manifest in z'n huiskamer vinden? Het lijstje aan punten dat 'opzet' vermoedelijk maakt is toch vele male groter dan het lijstje 'kwestie van onwel geworden zijn'? Zou het dan niet vervolgens via de rechtbank bepaald moeten worden? Is z'n (gehele) internet/pc-historie doorzocht? Zijn kennissen/vrienden, familie oud-collega's/leraren/klasgenoten, etc ondervraagt? Bezocht ie een moskee? Welke? Wie predikt daar?
pi_173327959
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lastige zaak inderdaad. Waar moet de politie inderdaad op afgaan wanneer ze geen manifest in z'n huiskamer vinden? Het lijstje aan punten dat 'opzet' vermoedelijk maakt is toch vele male groter dan het lijstje 'kwestie van onwel geworden zijn'? Zou het dan niet vervolgens via de rechtbank bepaald moeten worden? Is z'n (gehele) internet/pc-historie doorzocht? Zijn kennissen/vrienden, familie oud-collega's/leraren/klasgenoten, etc ondervraagt? Bezocht ie een moskee? Welke? Wie predikt daar?
Gezien de 4 dagen voorarrest lijkt me wel dat ze het nodige onderzoek hebben gedaan.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:40:57 #287
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173327971
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet iets wat bepaalde agenten uit de wind houden maar kennelijk een beleidslijn.

[..]

Alleen de naam, ja. Als het echt een aanslag was geweest en deze agent wilde dat verhullen heeft-ie wel heel dom gehandeld. Die info ontbreekt namelijk.
Wie zegt dat het niet van bovenaf besloten is om dit af te doen als een ongeluk dan?

Wellicht alleen de naam omdat dat niet te herleiden is naar het lek.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173327988
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:34 schreef Xa1pt het volgende:
ls je niet geheim wil houden dat het toch wel een aanslag geweest is dan is dit wel een hele domme agent. Dan zou je namelijk screenshots mee moeten sturen van de inhoud van het dossier zelf, i.p.v. alleen info over de afkomst.
Klopt, ik wacht daarom ook maar even de komende dagen af, Geenstijl staat erom bekend zo'n verhaal op te bouwen met meerdere artikelen verspreid over enkele dagen.

Ik ga niet roepen dat het een ongeluk was, ook niet dat het een terroristische aanslag was, want ik weet het gewoon niet, wat ik wel roep is dat de politie dit niet goed heeft aangepakt door de vele onduidelijkheden en toevalligheden. Ze hadden ook op één hand kunnen uitrekenen dat gezien de eerdere doofpot affaires, het camera verhaal, en de getuigen die iets anders verklaren dat mensen twijfels zouden hebben aan de lezing van de politie. Daarom zou het misschien beter zijn geweest als ze gewoon meer openheid hadden gegeven over deze zaak.

De reden dat mensen al tijden twijfelen aan dit verhaal en niet aan één van die andere verhalen waar auto's op andere mensen inreden is omdat ze zo geheimzinnig deden, omdat de getuigen iets anders verklaarden, en iedereen al wist dat het een moslim was vanwege de getuigenverslagen maar politie en media dit niet vermelden omdat het niet relevant was. En eerlijk gezegd, natuurlijk is het in het geval van een ongeluk niet relevant, maar mensen twijfelen of het wel een ongeluk was, die twijfel was er niet bij eerdere "ongelukken" met auto's, en dat komt toch vooral omdat er getuigen waren die wel degelijk over opzat spraken, en in het eerste nieuwsbericht de politie ook sprak over een bestuurder die er vandoor gegaan was.
pi_173327995
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wie zegt dat het niet van bovenaf besloten is om dit af te doen als een ongeluk dan?
Als dat het geval was, zou deze agent dan ook niet gewoon inhoudelijke informatie uit het dossier zelf hebben gedeeld?
pi_173328012
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wie zegt dat het niet van bovenaf besloten is om dit af te doen als een ongeluk dan?
Wie zegt dat wel dan?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:42:23 #291
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173328029
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als dat het geval was, zou deze agent dan ook niet gewoon inhoudelijke informatie uit het dossier zelf hebben gedeeld?
Dat weet ik niet. Ik ken de protocollen bij de politie niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173328072
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik ken de protocollen bij de politie niet.
Die heeft hij sowieso al aan zijn laars gelapt, dus die zijn verder niet heel relevant.
pi_173328076
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gezien de 4 dagen voorarrest lijkt me wel dat ze het nodige onderzoek hebben gedaan.
Wat is er onderzocht?
pi_173328096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat is er onderzocht?
Hij heeft 4 dagen in voorarrest gezeten. Zo'n voorarrest kan alleen zo lang worden in het kader van onderzoek. Wat ze hebben onderzocht weet ik niet.
pi_173328168
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als dat het geval was, zou deze agent dan ook niet gewoon inhoudelijke informatie uit het dossier zelf hebben gedeeld?
Bij een geval van Sudden Jihadist Syndrome valt weinig te bewijzen ook. In Israël was hij wrs gewoon doodgeschoten.
I´m back.
pi_173328224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij een geval van Sudden Jihadist Syndrome valt weinig te bewijzen ook. In Israël was hij wrs gewoon doodgeschoten.
ok
pi_173328231
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij heeft 4 dagen in voorarrest gezeten. Zo'n voorarrest kan alleen zo lang worden in het kader van onderzoek. Wat ze hebben onderzocht weet ik niet.
Dan is je opmerking volkomen irrelevant. 'Het lijkt jou van wel'. 'Het lijkt mij van niet'.

Er zijn indicaties dat het opzet betrof; de daad en omstandigheden zelf. Dat staat tegenover de afwezigheid van bewijs van bevestiging (na vier dagen onderzoek). Waarom weegt het laatste zwaarder? Zwaar genoeg om verder onderzoek te annuleren? Welk argument/bewijs voor zijn verweer of excuus is gevonden om die keuze te rechtvaardigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 19:49:09 ]
pi_173328235
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

ok
Kun je om huilen, maar wat denk je zelf?
I´m back.
pi_173328247
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dan is je opmerking volkomen irrelevant. 'Het lijkt jou van wel'. 'Het lijkt mij van niet'.

Er zijn indicaties dat het opzet betrof; de daad en omstandigheden zelf. Dat staat tegenover de afwezigheid van bewijs van bevestiging (na vier dagen onderzoek). Waarom weegt het laatste zwaarder? Zwaar genoeg om verder onderzoek te annuleren? Welk argument/bewijs voor zijn verweer of excuus is gevonden om die keuze te rechtvaardigen.
Bel de politie en vraag of ze hun keuze aan jou willen verantwoorden.
pi_173328249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je om huilen, maar wat denk je zelf?
ok
pi_173328264
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bel de politie en vraag of ze hun keuze aan jou willen verantwoorden.
Zo ken ik je weer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')